کانادا کشوری با شرایط اقتصادی، آب و هوایی و فرهنگی خاص خود است. بنابراین این مسائل می تواند تنها بخشی از مواردی باشد که باید مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار گیرند.

تمام تلاش ما در این مقاله آن است که نکاتی که قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام ورود به این کشور، با کلیاتی در رابطه با مهاجرت به آن آشنا شده و بدون آگاهی پای در این عرصه نگذارید.

بدیهی است که تجربه زندگی در کانادا می تواند جزئیات بیش تری را در اختیار شما دهد که شاید در هیچ صفحه ای به نگارش در نیامده باشد.

همچنین اعلام می داریم، در صورت تمایل به مهاجرت به کانادا می توانید با ما در ارتباط باشید تا با توجه به رزومه شما، بهترین مسیر مهاجرتی به این کشور را بررسی کنیم.

شرایط آب و هوایی در کانادا

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در رابطه با مهاجرت به کانادا مورد توجه قرار داد، شرایط آب و هوایی در کانادا است. اگرچه دمای هوا در مناطق شمالی کانادا گاها تا منفی 40 درجه می رسد، اما امکانات رفاهی در این مناطق به شیوه ای است که شما سرمای هوا را احساس نمی کنید.

بیشتر خطوط مترویی در این کشور در زیر زمین بنا شده اند و شما به راحتی میتوانید بدون اذیت شدن در شهر تردد کنید. اما در مورد ورزش های بیرون از خانه، مثلا بازی کردن فوتبال یا بسکتبال در فضای باز در فصل های سرد سال، ممکن است به علت بارش برف با محدودیت هایی مواجه باشد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که کانادا یک کشور چهار فصل است. برای مثال در برخی از استان های کانادا دمای هوا در فصل تابستان به 40 درجه سانتی گراد نیز می رسد. تنها نکته ای که می توان به قاطعیت در رابطه باوضعیت آب و هوای کانادا گفت آن است که شما پس از ورود به کانادا باید یک کت زمستانه مخصوص خریداری کنید. اما به هیچ عنوان نگران این سرما نباشید.

برای مثال، در مورد جایی مثل شهر تورنتو کانادا، شما میتوانید تصویری مانند منطقه ی تبریز یا اردبیل ایران در ذهن خود داشته باشید. زمستان هایی سرد و تابستان هایی دلچسب !

فرهنگ عذرخواهی مردم کانادا

هزینه های زندگی در کانادا

اگر برای کار به کانادا مهاجرت می کنید، کمترین دغدغه شما تامین هزینه های جاری زندگی خواهد بود؛ با این وجود افرادی که به عنوان دانشجو قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند باید پیش از مهاجرت هزینه های زندگی خود در کانادا را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

شهر محل اقامت افراد در تعیین هزینه های ماهیانه زندگی نقش ویژه ای ایفا می کند. بدیهی است که در شهرهایی با هزینه های بیش تر، درآمد نیز بیشتر باشد.

کبک سیتی و مونترال کانادا را می توان ارزان قیمت ترین شهرهای کانادا دانست که از نظر کیفیت آموزش نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارند از طرف دیگر می توان گفت که تورنتو و شهر ونکوور در کانادا از شهرهای گران قیمت کانادا هستند. در ادامه به بررسی میانگین هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا خواهیم پرداخت.

میانگین هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با هزینه زندگی در کانادا بررسی شاخص مرتبط با این موضوع است. بر اساس این شاخص مشخص می شود که تناسب درآمد و هزینه در کدام شهرها وضعیت بهتری دارد. بالاترین شاخص هزینه های زندگی در کانادا در شهر کینگستون است. شهرهای ونکوور و رِد دییِر نیز در رده های بعدی قرار دارند. در این رده بندی تورنتو در رده چهارم، ویکتوریا در رده هشتم، کلگری و ادمنتون نیز به ترتیب در جایگاه های یازده و دوازدهم قرار گرفته اند.

بسیاری از افراد به دنبال سن مناسب برای مهاجرت هستند. در این ویدیو از مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت جناب مهیار حلاج پور به این سوال پاسخ داده می شود.

مدارک خود را به همراه داشته باشید

برای ورود به خاک کانادا شما به مدارکی نیاز خواهید داشت و در غیر این صورت، به شما اجازه ورود به کانادا داده نمی شود.

بسیاری از مدارک شخصی باید پیش از ورود به خاک کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد. برای ورود به کانادا در اختیار داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • ویزای مهاجرتی کانادا برای شهروندان خارجی که دریافت ویزا برای آن ها الزامی است.
  • گواهی اجازه اقامت افرادی که همراه شما به کانادا سفر می کنند.
  • پاسپورت معتبر یا هر مدرک مسافرتی دیگر برای افرادی که همراه شما به کانادا سفر می کنند.

توجه داشته باشید که این مدارک را همراه خود داشته باشید و آن ها را در چمدان های خود قرار ندهید. پیش از ورود به کانادا شما باید دو سری کپی از لیست وسایلی که قصد دارید با خود به کانادا بیاورید در اختیار داشته باشید.

این لیست باید شامل ارزش، مدل و شماره سریال هر وسیله باشد. این لیست باید شامل دو بخش باشد. بخش اول همه وسایلی است که شما همراه خود به کانادا آورده اید و بخش دوم، وسایلی است که پس از شما وارد کانادا خواهد شد.

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با اقامت در کشور کانادا باید مد نظر قرار گیرد، هزینه های خرید یا اجاره ملک در کانادا است.

وسایل زندگی شما، صرف نظر از قیمتی که دارند، شامل مالیات یا عوارض ورود به کشور نخواهند شد و شما به راحتی میتوانید تمام مبلمان و وسایل منزل خود را به این کشور بیاورید.

همچنین در صورتی که بیش از 10000$ دلار کانادا به عنوان پول نقد همراه خود دارید، باید به ماموران اعلام کنید و در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهید شد.

به همراه داشتن مدارک واکسیناسیون نیز الزامی است؛ چراکه همه نوزادان در کانادا واکسینه می شوند و در صورتی که شما و خانوادتان واکسینه نشده اید باید بلافاصله با پزشک در تماس باشید. برای ثبت نام در مدرسه، ارائه گواهی واکسیناسیون برای کودکان الزامی است.

مدارکی از جمله مدارک طلاق، مدارک تولد، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی ازدواج، گواهی سابقه کار، گواهی ثبت نام خودرو (اگر شما یک وسیله موتوری به کانادا وارد می کنید) و غیره نیز می تواند از الزامات دیگر برای سفر به کانادا باشد.

به زبان رسمی کانادا تسلط پیدا کنید

کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد. زبان فرانسوی رواج نسبی در کانادا دارد اما زبان انگلیسی زبان رایج در این کشور است.

زبان فرانسوی زبان اصلی در استان کبک است و در برخی از استان ها مانند اونتاریو، نیوبرانزویک و مانیتوبا نیز رواج نسبی دارد. گروه ها و اقلیت های فراوانی در کانادا وجود دارد و اقلیت موجود در استان کبک کانادا را انگلیسی زبانان تشکیل داده است.

کلیه خدمات اداری در کشور کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی قابل پیگیری است. بنابراین تسلط به یک زبان می تواند برای شما کافی باشد اما توجه داشته باشید که به کدام استان سفر می کنید و زبان رایج در آن استان چیست.

تسلط به زبان های مختلف می تواند نقش ویژه ای در یافتن شغل، رفتن به مدرسه، دسترسی به خدمات، کمک به فرزندان برای انجام تکالیف مدارس، ارتباط با مردم و دریافت شهروندی کانادا داشته باشد.

توصیه آن است که پیش از ورود به کانادا قدرت و تسلط خود را به یکی از زبان های رسمی در کانادا افزایش دهید چرا که در بسیاری از مواقع در اختیار داشتن مدرک معتبر زبان، برای ورود به کانادا الزامی است.

 درباره زبان های رسمی کانادا بیشتر بخوانید

بیمه درمانی در کانادا

یکی از الزامات اقامت در کانادا بیمه درمانی است. افرادی که قصد اقامت موقت در کانادا را دارند نیز موظف به قرارگرفتن تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

بسیاری از مراقبت های درمانی در کانادا رایگان است و شهروندان با پرداخت مالیات در کشور کانادا در حقیقت حق درمان سالیانه خود را پرداخت می کنند.

از آنجا که بیمه عمومی تمامی هزینه های درمانی را پوشش نمی دهد، تمایل به سمت شرکت های بیمه خصوصی در کانادا رواج چشمگیری داشته است. در حال حاضر در حدود 66% از شهروندان کانادا از یک پوشش بیمه ای خاص خود بهره می برند که معمولا از طریق کارفرمایان فراهم شده است.

در کانادا چیزی به عنوان مالیات سلامت وجود ندارد اما دولت از طریق سایر مالیات های دریافتی در سال، حق بیمه را نیز دریافت می کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته، میانگین هزینه سالیانه پرداخت شده توسط کانادایی ها برای حق بیمه، 6604$ دلار کانادا است. در جدول زیر، میزان مالیات وارده بر درآمد در سال 2020 در کشور کانادا ارائه شده است.

میزان مالیات وارده بر درآمد در سال 2020 در کشور کانادا

حتی اگر با اقامت دائم وارد کانادا شوید، ممکن است قالبا 3 ماه تا فعال شدن امکان استفاده از مزایای بیمه درمانی زمان لازم داشته باشید. بنابراین توصیه می شود که پیش از ورود به کانادا با استفاده از بیمه های 6 ماهه بین المللی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا در این رابطه مشکلی برای شما بوجود نیاید.

مراقب سیگار کشیدن در کانادا باشید

کشیدن سیگار در مکان های عمومی مانند رستوران ها، فروشگاه ها، ادارات، بیمارستان ها و سایر مکان هایی که به کار مرتبط است به طور کامل ممنوع است.

کشیدن سیگار همچنین در فضاهای عمومی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی نیز ممنوع است. افراد تنها می توانند در ملک شخصی خود یا اتومبیل (در صورتی که کودکی در آن نباشد) دخانیات استعمال کنند. کشیدن سیگار در فضاهای باز مانعی ندارد.

پرداخت انعام در کانادا را فراموش نکنید

دستمزد نیروی کار در استان های مختلف کانادا متفاوت است و هر استان با توجه به قوانین خود حداقل دستمزد را مشخص می کند.

نیروی کار بخش خدمات معمولا کمتر از حداقل های تعیین شده دستمزد می گیرد چراکه انتظار می رود این اختلاف دستمزد با انعام پوشش داده شود.

شاید در بسیاری از کشورهای جهان پرداخت انعام امری ضروری نباشد اما در کانادا تقریبا امری رایج و اجباری است. مگر آنکه خدمات دریافتی واقعا در شرایط خوبی نباشد. معمولا 15% از قیمت کل، به عنوان انعام پرداخت می شود و در بهترین شرایط می توان تا 20% از را نیز به انعام پرداخت کرد.

انعام دادن در کانادا

هزینه های مهاجرت به کانادا؛ بررسی هزینه های مهاجرت به کانادا با روش های مختلف

وسایلی که می توانید با خود به کانادا ببرید را بشناسید

زمانی که شما به کانادا مهاجرت می کنید می توانید بدون نیاز به پرداخت عوارض برخی از وسایل خود را به این کشور وارد کنید. کلیه وسایلی که از آن ها استفاده نشده است شامل عوارض می شود.

به کالاهای زیر عوارض فرودگاهی وارد نمی شود:

  • کتاب
  • ملحفه
  • لباس
  • جواهرات و عتیقه جات
  • مبلمان
  • آلات موسیقی
  • هدایایی با ارزش کمتر از 60$ دلار کانادا
  • وسایل سرگرمی
  • کلکسیون خصوصی سکه ها، تمبر یا آثار هنری
  • لوازم خانگی مانند اجاق گاز یا یخچال

از طرفی به هدایای جشن عروسی نیز عوارض تعلق نمی گیرد اگر و تنها اگر:

  • فرد تا سه ماه قبل از سفر به کانادا ازدواج کرده باشد
  • یا فرد برنامه ای دقیق برای ازدواج تا سه ماه بعد از ورود به کانادا داشته باشد.

به سیگار عوارض تعلق می گیرد؛ اما خودرویی که برای استفاده شخصی وارد کانادا می شود، نیازی به پرداخت عوارض نخواهد داشت البته باید ثابت شود که خودرو دارای استانداردهای تعیین شده توسط دولت کانادا هست.

سخن نهایی

مهاجرت امری است که به شدت زندگی هر فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و عوامل مختلفی در مسیر مهاجرت وجود دارد که ممکن است برای بسیاری خوشایند نباشد. بنابراین بر همه متقاضیان مهاجرت واجب است که پیش از اقدام برای ورود به کشور دیگر، با کلیاتی در رابطه با آن کشور آشنا شوند تا بتوانند بهترین مسیر را برای آینده زندگی خود ترسیم کنند.

آنچه در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت برخی از نکات مهمی است که شما پیش از ورود به کانادا به آگاهی نسبت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

توصیه می شود اگر قصد اقامت دائم در کانادا دارید، حتما در مورد مشاغلی که می توانید در کانادا انجام دهید، و شرایط آن ها به صورت کامل مطالعه فرمایید.

تردیدی وجود نخواهد داشت که زندگی کوتاه مدت در کانادا می تواند تجربه ای فوق العاده در رابطه با آینده زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار دهد اما پیش از سفر به این کشور، حتما با افراد مطلع در رابطه با زندگی و مهاجرت به کانادا مشورت کنید تا در این مسیر دچار مشکل نشوید.

مشاورین ما و بهترین وکیل مهاجرتی کانادا از آمادگی کامل جهت ارائه توضیحات تکمیلی به شما در این خصوص برخوردارند.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های رایج درباره نکات مهم قبل از مهاجرت به کانادا

کبک سیتی و مونترئال را می توان ارزان قیمت ترین شهرهای کانادا دانست که از نظر کیفیت آموزش نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارند از طرف دیگر می توان گفت که تورنتو و ونکوور از شهرهای گران قیمت کانادا هستند.

کانادا یک کشور چهار فصل است ولی دما در مناطق مختلف کانادا شبیه به ‌هم نیست و گاهی دمای تابستان تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد و در زمستان به 40 درجه زیر صفر هم می‌رسد.

اتاوا پایتخت کانادا است.