کانادا کشوری با بازارهای جهانی و متنوع در زمینه پوشاک و ارزش بازار صنعت پوشاک و کفش در کانادا 43.6 میلیارد دلار است. به همین دلیل، راه اندازی یک کسب و کار در صنعت پوشاک فرصت های متعددی برای رشد و گسترش دارد. درآمد در بازار پوشاک در سال 2022 به 34.93 میلیارد دلار رسید (با تخمین افزایش سالانه 59/4 درصدی).

بزرگترین بخش این بازار، بخش پوشاک زنانه با حجم بازار 19.26 میلیارد دلار در سال 2022 است. انتظار می رود در بازار پوشاک، حجم این صنعت به 1902.8 میلیون عدد تا 2027برسد و بازار پوشاک در سال 2023 رشد حجمی 12.2 درصدی را تجربه کند. یکی از راه های مهاجرت و مشارکت در اقتصاد این کشور، راه اندازی و یا خرید یک کسب و کار است و راه اندازی یا خرید فروشگاه لباس در کانادا می تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد. در این مقاله، به بررسی ابعاد مختلف در این باره پرداخته ایم.

مقایسه راه ­اندازی و خرید یک بیزنس در کانادا

اگر ایده تجاری منحصر به فردی دارید و هنوز این ایده مشابه ندارد، راه اندازی آن کسب و کار تنها راه پیشروی شما است اما اگر در حوزه ی علاقه و تخصص دارید و کسب و کاری در این زمینه متناسب با علاقه شما وجود دارد، خرید آن کسب و کار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در نهایت، خرید یک کسب وکار یا راه اندازی آن، بازتابی از میزان اشتیاق یا علاقه ی شما نیست، بلکه به این موضوع بستگی دارد که کجا می توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

شروع یک کسب و کار از صفر نیاز به یک دید همه جانبه دارد که متعهد به انتخاب تجارت نسبت به سایر تعهدات باشد. به عنوان یک کارآفرین استارتاپ، هر تصمیم و نتیجه ای به عهده شما است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر می خواهید تمام جزئیات کسب وکار را در اختیار داشته باشید و مسئولیت مستقیم تمام جنبه های شرکت را بر عهده بگیرید، پس اقدام برای استارت آپ مناسب شما است.

از سوی دیگر، اگر شما علاقه مند به مالکیت، راه اندازی و توسعه یک کسب و کار هستید، بدون این که فشار مسولیت ها و ریسک ها را بپذیرید، خرید یک کسب و کار موجود، به شما این امکان را می دهد که به جای متعهد شدن همه جانبه در قبال شروع یک کسب و کار از صفر، به گسترش و رشد بپردازید.

چقدر سرمایه در اختیار دارید؟ یکی از مزایای راه اندازی کسب و کار خود این است که می توانید آن را با توجه به سرمایه فعلی خود ایجاد کنید. خرید یک کسب و کار موجود تقریبا همیشه پرهزینه تر از راه-اندازی کسب و کار است. از طرفی، بازگشت سرمایه در مورد خرید یک کسب و کار در مقایسه با راه-اندازی آن نیز آسان تر است.

وام دهندگان و سرمایه گذاران راحت تر با کسب و کاری کار می کنند که سابقه خوبی از نظر مالی دارد. استارت آپ ها نیاز به سرمایه گذاری اولیه و بدون نیاز به بازگشت آن در همان ابتدای کار دارند. زمان تصمیم راجع به انتخاب هر کدام باید این نکته را هم در نظر بگیرید که چه مدت طول می کشد تا درآمد و هزینه با هم برابر شود و سپس به سودآوری برسید.

آیا درباره تیم کارکنان و زیرساخت های شرکتی که می خواهید تاسیس کنید، چشم اندازی دارید؟ تصمیم راجع به این مورد برای راه اندازی درست کسب و کار شما حیاتی است. خرید درست یک کسب و کار این مزیت را دارد که کارکنان و ساختار آن از پیش شکل گرفته است. زمانی که شما کسب و کاری را راه اندازی می کنید، باید خود را برای یک دوره انتقال آماده کنید تا زمانی که شهرت و محبوبیت خود را به دست آورید.

برخی از کارآفرینان بیشتر تمایل به حمایت از ایده های جدید و برندهای نوپا را دارند و باید درنظر بگیرید به هر حال تا زمانی که شما مشتریان و  سرمایه گذاران مناسب خود را پید کنید. از طرفی برای خرید هر کسب و کاری باید مطمئن شوید که اعتبار و وجه خوبی دارد تا بتوانید آن را گسترش دهید.

مهاجرت از طریق راه اندازی یک فروشگاه لباس در کانادا

یکی از مسیرهای مهاجرت به کانادا، مهاجرت اقتصادی و کاری به این کشور است. افراد متقاضی می توانند با خرید یا راه اندازی (به صورت سرمایه گذاری در کانادا، کارآفرینی در کانادا، راه اندازی استارت آپ در کانادا یا خوداشتغالی کانادا ) یک کسب و کار به این کشور سفر کنند و برای خود و خانواده خود اقامت دائم دریافت کنند. راه اندازی فروشگاه لباس نیز یک گزینه برای افراد متقاضی این مسیر مهاجرتی است.

آمار مربوط به صنعت مد و پوشاک کانادا در سال 2022

کانادا بزرگ ترین برندها مانند مانند Lululemon Athletica و Canada Goose و متنوع ترین بازارها برای پوشاک را دارد. با توجه به همه گیری و تغییرات فرهنگی متعاقب آن، صنعت مد طی چند سال گذشته با چالش های زیادی روبرو بوده است. در ادامه به چند گزارش آماری مربوط به صنعت مد و پوشاک می پردازیم:

  • آمارها نشان می دهد که میانگین هزینه سالانه برای پوشاک و لوازم جانبی در کانادا در حدود 3300 تا 3500 دلار برای هر خانواده در چند سال گذشته ثابت مانده است.
  • تا آگوست 2022، کانادایی ها 29 درصد از آنلاین خود را صرف پوشاک و کفش کردند.
  • طبق آمار صنعت خرده فروشی مد، سه ماهه چهارم بیشترین فروش خرده فروشی پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه به احتمال زیاد به دلیل فروش در فصل تعطیلات زمستانی داشته است.
  • پرجمعیت ترین شهر کبک، مونترال، پایتخت مد کانادا محسوب می شود. 82540 شغل در بخش مد در کبک وجود دارد که حدود 58 درصد آن در منطقه مونترال بزرگ است.
  • هنگامی که محدودیت های خرید به دلیل همه گیری در نیمه اول سال 2022 برداشته شد، خرده فروشی در کانادا 10 درصد افزایش یافت.
  • فروش خرده فروشی پوشاک در کانادا در سال 2021 بالغ بر 7/28 میلیون دلار بوده است.
  • نیمه اول سال 2022، فروش پوشاک نسبت به مدت مشابه در سال 2019 قبل از کووید، افزایش 7/5 درصدی داشته است.
  • فروش پوشاک زنانه نسبت به فروش پوشاک مردانه ۳/۳۸ درصد افزایش یافته است.
  • در ژانویه 2021، حجم فروش در فروشگاه های پوشاک و لوازم جانبی کاهش یافت. با این حال، آمار صنعت مد سال 2021 نشان می دهد که فروش تجارت الکترونیک بیش از 100٪ افزایش یافته است.
  • در پایان سال 2022، درآمد در بخش مد تجارت الکترونیک در کانادا می تواند بیش از 1/21 میلیارد دلار باشد.
  • پیش بینی می شود ارزش بازار پوشاک کانادا در سال 2024 به حدود 5/28 میلیارد دلار برسد.
درآمدزایی و پیش بینی درآمد سال های بعد در صنعت پوشاک کانادا

چک لیست راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

قبل از انتخاب نام و لوگوی بوتیک، در مورد مشتریان هدف خود تحقیق کنید. آن ها چه کسانی هستند، برای چه چیزی هزینه می کنند، در اوقات فراغت خود چه می کنند؟ این ها سوالاتی است که باید در طول این فرآیند از خود بپرسید. هم چنین در این مرحله تحقیق درباره فروش آنلاین و رقبا را درنظر بگیرید. سوالات دیگری که جواب آن ها به آگاهی شما برای یک راه اندازی اصولی فروشگاه تان کمک می کند:

– نگاه مشتریان هدف شما به کجاست؟ به چه وب سایت هایی نگاه می کنند؟ از کجا خرید می کنند؟ آن ها در چه شبکه های اجتماعی فعال هستند؟ سلیقه خرید آن ها چیست؟ برای آن ها، ظاهر، ابعاد و عملکرد فروشگاه اهمیت دارد؟ آیا آن ها قیمت محور هستند یا کیفیت محور؟

اول یافتن محصول و دوم مشتری از اصول مهم و پر ریسک در یک تجارت است. در صورتی که مشتری داشته باشید و محصول مدنظر آن را ارئه دهید، به یک تجارت پایدار دست خواهید یافت. جنبه دیگر تحقیق شما باید در مورد رقبای شما در این صنعت باشد مانند: رقبای شما چه کسانی هستند؟ نقاط قوت و ضعف آن ها چیست؟

بهتر است نامی را انتخاب کنید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی با یک جستجوی ساده در شبکه های اجتماعی آن را پیدا کنند. نام اجتماعی کسب و کار باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • کوتاه
  • بیاد ماندنی
  • متمایز
  • املای آسان
  • آموزنده

حتما یک دامنه برای وب سایت خود نیز خریداری کنید. وب سایت های زیادی برای خرید دامنه وجود دارند، مانند: GoDaddy، IONOS by 1&1، BlueHost یا مستقیما ازShopify . محبوب ترین دامنه ها عبارتند از: com،net، edu، org و gov. هزینه دامنه بسته به محبوبیت آن می تواند از 2 تا 50 دلار در سال متغیر باشد. زمانی که در مورد نام تصمیم گرفتید، برند خود را در دولت کانادا ثبت کنید.

گام بعدی برای راه اندازی یک بوتیک در کانادا، در نظر گرفتن موارد قانونی است. اقدامات لازمی که باید انجام دهید، عبارتند از:

  • ساختار حقوقی خود را انتخاب کنید (در کانادا سه شکل مالکیت تجاری وجود دارد: مالکیت انحصاری، مشارکتی و ثبت شرکت)
  • برای مجوز کسب و کار خود درخواست دهید.
  • برای GST/HST (مالیات بر کالا و خدمات/مالیات فروش هماهنگ) ثبت نام کنید.
  • برای مالیات بر فروش استانی ثبت نام کنید.

وقتی تحقیقات اولیه درباره مشتری و رقبا، نام و لوگو و مسائل حقوقی فروشگاه کامل شد، زمان تطابق این اطلاعات با هم و ساخت برندی مورد توجه مصرف کنندگان است. سه مرحله برندسازی عبارتند از:

  1. هویت برند (برند شما چگونه به نظر می رسد) برند نقطه تمایز کسب و کار شما است.
  2. استراتژی برند (کسب و کار شما را توصیف و هدف، وعده ها و نحوه حل مشکلات مشتریان تان را بیان می کند.)
  3. بازاریابی برند (شخصیت مشتری خود را به خاطر بسپارید. بازاریابی برند اساسا ارتباط یک برند با مشتریان است.)

در کنار این موارد باید به عناصر طراح های گرافیکی نیز برای هویت بخشیدن به برند خود توجه کنید.

پشتیبانی فروش از طریق یک پلتفروم آنلاین بسیار حائز اهمیت و Shopify قوی ترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای صاحبان بوتیک آنلاین است.

بازارهای عمده فروشی آنلاین زیادی مانند Hubventory وجود دارد. شما باید به بازارهای عمده فروشی پوشاک به عنوان راهی برای پیدا کردن و ارتباط با فروشندگان، نگاه کنید.

در بازارها، می توانید کیفیت پوشاک را بسنجید، الهام بگیرید، با فروشندگان ارتباط برقرار، با مالکان سایر بوتیک ها ملاقات و با آن-ها ارتباط برقرار کنید و هم چنین درباره برگزاری نمایشگاه های مرتبط با آموزش، پشتیبانی و سودآوری مطلع شوید. محصولات شما موثرترین راه ارتباطی کسب و کار شما با مردم است. به همین دلیل به چند نکته زیر در ارتباط با خرید عمده توجه کنید:

  1. مشتریان خود را بشناسید.
  2. همه گزینه های در دسترس برای خرید عمده (بازارها، پلتفرم ها و غیره) را شناسایی کنید.
  3. در مورد اندازه محصول بپرسید.
  4. فروشنده چه نوع پیش بسته هایی را ارائه می دهد.
  5. حداقل الزامات فروشنده چیست؟
  6. قیمت در جهت سودآوری تنظیم کنید.

قبل از شروع کار، یک پیک مناسب، لوازم اساسی، یک برنامه بازاریابی و ابزارهای دیگر مانند قفسه های انباری، چاپگر برچسب، کارت مغازه و غیره داشته باشید. موارد دیگری که قبل از شروع لازم است:

  • کامپیوتر و چاپگر
  • تجهیزات عکاسی
  • مدل ها
  • وسایل گرمایشی – سرمایشی
  • قفسه بندی
  • برچسب گذاری تجهیزات
  • بسته بندی
  • برچسب های قیمت و مشخصات
  • پلی میلرها
  • چوب لباسی

قبل از شروع و روز افتتاحیه، همه موارد را دوباره بررسی کنید.

خرید بیزینس و ثبت شرکت یا دریافت ویزای استارتاپ کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

راه اندازی یک فروشگاه لباس در کانادا در سال 2022 چقدر هزینه دارد؟

مهم‌ترین امری که شما باید در تحقیقات خود برای سرمایه‌گذاری در زمینه فروشگاه لباس در کانادا در نظر داشته باشید این است که تمامی هزینه‌های احتمالی را در نظر بگیرید تا هنگام انجام کار به دلیل عدم توجه به برخی هزینه‌های لازم شوکه نشوید.

این کار علاوه بر اینکه عملکرد شما برای باز کردن فروشگاه لباس در کانادا را بهبود می‌دهد باعث می‌شود شما با آرامش خاطر بیشتری کارهای خود را انجام دهید که درنهایت نتیجه بهتری از این سرمایه‌گذاری عایدتان می‌شود.

به‌طورکلی راه اندازی یک فروشگاه خرده‌فروشی لباس یا بوتیک در کانادا و اطمینان از موفقیت آن یک کار بزرگ است و یکی از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار در آن محاسبه درست هزینه است.

احتمالاً برای شروع کسب‌وکار خود به تأمین مالی، وام و سرمایه‌گذاری روی می‌آورید، بنابراین باید بدانید که باز کردن یک فروشگاه چقدر هزینه دارد.

برای کمک به برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه، ما هزینه‌های اصلی راه اندازی یک فروشگاه خرده‌فروشی پوشاک در کانادا را در این قسمت بررسی خواهیم کرد. هزینه‌های راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا شامل موارد زیر می‌باشند:

طرح کسب‌وکار

اگر طرح کسب‌وکار خود را از قبل تهیه کرده‌اید که بهتر، در غیر این صورت باید یک طرح تجاری برای کارتان داشته باشید که اگر ایده آن از خودتان باشد هزینه‌ای ندارد.

همچنین می‌توانید یک الگوی طرح کسب‌وکار بخرید. به‌هرحال، زمانی که هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه‌های خرده‌فروشی را محاسبه می‌کنید، داشتن یک طرح کسب‌وکار کلیدی است.

این کار به شما این امکان را می‌دهد تا همه محاسباتی را که انجام می‌دهید به‌طور جزء به جزء و دقیق باشد؛ بنابراین می‌توانید تمام هزینه‌های خود را سازمان‌دهی کنید و هنگامی‌که آماده اجرای برنامه خود هستید، داشتن یک برنامه مستند به شما کمک می‌کند تا تأمین مالی، وام و سرمایه‌گذاری را راحت‌تر تضمین کنید.

اجاره و هزینه‌های آب و برق

هزینه اجازه هر فوت مربع مغازه یا فروشگاه در سال برای فضای تجاری بسته به مکان فروشگاه متفاوت است.

پس از رکود در سال 2020، اجاره بهای فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سال 2022 افزایش یافته است. در حال حاضر متوسط ​​اجاره در مراکز خرید ایالات متحده به 26.84 دلار برای هر فوت مربع رسیده است.

به‌عنوان‌مثال، اگر بخواهید یک ​​​​فروشگاه کوچک تا متوسط ​​بین 1000 تا 5000 فوت مربع در آمریکا افتتاح کنید، حداقل 26840 دلار اجاره ماهانه است و به خاطر داشته باشید که اجاره‌بها می‌تواند در مکان‌های ترافیکی مانند میدان‌های اصلی شهر که عبور و مرور مردم بیشتر است، بالاتر باشد.

همان‌طور که در حال تحقیق در مورد هزینه افتتاح یک فروشگاه هستید، باید به خاطر داشته باشید که اجاره‌بها گران‌ترین هزینه اولیه افتتاح یک فروشگاه خرده‌فروشی است، به‌خصوص که شما باید بیش از یک ماه (به‌طور ایده آل دو سال) سرمایه در دسترس داشته باشید تا متضرر نشوید.

به‌نوعی اگر به دنبال صرفه‌جویی در اجاره هستید، هزینه‌ها به‌طورکلی در خارج از شهرهای بزرگ بسیار کمتر است، بنابراین این هزینه را با دقت زیاد بررسی کنید.

همچنین اگر نمی‌خواهید پتانسیل ترافیک یک شهر یا منطقه ممتاز را از دست بدهید، می‌توانید فروشگاهی کوچک‌تر از حد متوسط ولی در جایی بهتر ​​را انتخاب کنید.

هر جا که تصمیم به اجاره فضایی گرفتید، باید هزینه آب و برق را بپردازید. در کانادا، میانگین هزینه هر فوت مربع برای برق حدود 1.47 دلار است، درحالی‌که استفاده از هر ساعت گاز 0.29 دلار است. علاوه بر این، هزینه‌های آب و فاضلاب، هزینه‌های تلفن و قبوض اینترنت نیز باید در محاسبات شما لحاظ شود.

نهادهای حقوقی برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

هزینه اخذ مجوزهای لازم و بیمه برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

قبل از باز کردن فروشگاه خود، باید تصمیم بگیرید که از چه نوع نهاد حقوقی کمک بگیرید. این انتخاب شما بر مالیات و بیمه شما تأثیر می‌گذارد. ازجمله نهادهای حقوقی که می‌توانید در نظر بگیرید، عبارت‌اند از:

  • مالکیت یگانه
  • شراکت
  • تعاونی

اگر مطمئن نیستید که کدام گزینه برای شما بهترین است، یک وکیل کار بلد و باتجربه می‌تواند به شما کمک کند مزایا و معایب هرکدام را ارزیابی کنید و مدارک مناسب را ثبت کنید.

وکیل موردنظر می‌تواند هزینه‌های مربوط به این قسمت را نیز برایتان ارزیابی کند. در زیر نیز این موارد بصورت جزئی‌تر بیان می‌شود:

هزینه‌های صدور مجوز

بسته به موقعیت مکانی و انواع اقلامی که قرار است بفروشید، ممکن است نیاز به دریافت مجوز مناسب برای فروشگاه خود داشته باشید. شما باید برای مواردی مانند زیر هزینه کنید:

  • یک شماره شناسایی کارفرما (EIN) در کانادا یا یک شماره تجاری و یک حساب GST/HST در کانادا برای اهداف مالیاتی
  • مجوزهای ایالتی یا استانی و محلی
  • گواهی فروش مجدد (برای کسانی که محصولات منحصراً مستقلی را نمی‌فروشند)
  • یک مجوز فروشنده
  • گواهی اشغال برای فضای فروشگاه شما

هزینه‌های این موارد می‌تواند بر اساس ایالت یا استان مورد نظر شما متفاوت باشد. برای یافتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد مجوزهای کسب‌وکار خرده‌فروشی دقیقی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، وب‌سایت دولت ایالت یا استان موردنظر خود برای راه اندازی فروشگاه را نیز مرور کنید.

هزینه اخذ مجوز برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

هزینه‌های بیمه

همان‌طور که سلامت، زندگی و ماشین خود را بیمه می‌کنید، باید کسب‌وکار خود را نیز بیمه کنید. برخی از انواع بیمه برای دریافت منابع مالی موردنیاز هستند، درحالی‌که برخی دیگر فقط یک ایده هوشمندانه برای اطمینان از تداوم یک کسب‌وکار می‌باشند.

به‌عنوان بخشی از تفکیک هزینه فروشگاه لباس در کانادا، گزینه‌های بیمه‌ای که ممکن است بخواهید یا نیاز داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • بیمه اموال: این بیمه خسارت ناشی از آسیب فیزیکی یا سرقت را پوشش می‌دهد.
  • بیمه مسئولیت: این بیمه در برابر دعاوی حقوقی مربوط به حوادث در ملک شما از کسب‌وکار شما محافظت می‌کند.
  • بیمه وقفه در کسب‌وکار: این بیمه هر شرایط پیش‌بینی‌نشده‌ای را که منجر به تعطیلی موقت می‌شود، مانند بلایای طبیعی که می‌تواند روند کسب‌وکار را مختل کند، پوشش می‌دهد.
  • بیمه سلامت: این بیمه به جبران هزینه صورت‌حساب بیماری‌ها و صدمات، هم برای خودتان و هم برای کارکنانتان کمک می‌کند.
  • بیمه شخص کلیدی: این بیمه هزینه ناتوانی یا فوت مالک یا مدیر را پوشش می‌دهد.
  • بیمه غرامت کارگران: این بیمه یک الزام قانونی در بسیاری از ایالت‌ها است که از کارگرانی که در حین کار بیمار یا مجروح می‌شوند، محافظت می‌کند.

درحالی‌که هزینه بیمه بسته به پارامترهایی که پوشش می‌دهد و شرکت بیمه موردنظر شما می‌تواند متفاوت باشد، به‌طورکلی هزینه‌های بیمه یک فروشگاه لباس کوچک در کانادا حدود 600 تا 1200 دلار در سال است و ممکن است نیاز باشد برای برخی مزایای اضافی حدود 1070 دلار اضافی در سال پرداخت نمایید.

پوشش غرامت کارگران نوع فروشگاهی که باز می‌کنید نیز بر نرخ بیمه شما تأثیر خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، فروشگاه‌های رفاه به‌طور متوسط ​​بسیار بیشتر از سایر فروشگاه‌ها هزینه بیمه پرداخت می‌کنند.

هزینه بیمه برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

هزینه‌های پیوستن به گروه‌های حرفه‌ای

جامعه کسب‌وکار کوچک محلی شما ممکن است از شما بخواهد که به گروه‌های شبکه یا سازمان‌های خرده‌فروشی بپیوندید.

برای مثال، پیوستن به اتاق بازرگانی محلی شما، می‌تواند شما را با دیگر صاحبان مشاغل کوچک مرتبط کند، فرصت‌های شبکه‌سازی را ارائه دهد و کسب‌وکار شما را در نشریات محلی قرار دهد. متوسط ​​هزینه سالانه برای عضویت در اتاق بازرگانی 300 تا 400 دلار در سال است.

هزینه‌های حقوقی

هنگامی‌که در حال راه اندازی یک کسب‌وکار هستید، ممکن است از وکلا و سایر متخصصان کسب‌وکار کمک بیشتری بخواهید تا تمام مدارک خود را به‌درستی بایگانی کنید.

بااین‌حال، کار با یک وکیل برای بهبود تجارت شما ارزان نخواهد بود. هزینه وکلا ممکن است از 150 دلار تا 325 دلار در ساعت باشد که بخصوص افرادی که مهاجر هستند به این کمک نیاز دارند تا بتوانند کسب‌وکار خود را به بهترین نحو راه اندازی نمایند و باید از قبل این هزینه را در نظر داشته باشند.

استخدام و مدیریت پرسنل

راه اندازی یک فروشگاه با هر اندازه‌ای قطعاً چیزی فراتر از یک کار تک نفره است. شما باید کارکنان مناسب را پیدا کنید، بنابراین بودجه‌بندی برای دستمزد آن‌ها بخش مهمی از هزینه‌های راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا است.

در اینجا یک مرور کلی بر روی کارمندان معمولی موردنیاز در یک فروشگاه لباس کوچک و میانگین حقوق برای هر یک انجام شده است:

میانگین حقوق برای فروشنده 11.94 دلار در ساعت در ایالات‌متحده و 14.67 دلار کانادا در هر ساعت در کانادا برای سال 2022 است. بااین‌حال، توجه داشته باشید که حداقل دستمزد در بسیاری از حوزه‌های قضایی بالاتر از این میانگین در هر دو کشور است.

بنابراین ممکن است بسته به مکانی که فروشگاه شما در آن قرار دارد، نیاز به بودجه بیشتری داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، از اول ژانویه 2022، بسیاری از کشورهای ایالات متحده تصمیم گرفتند حداقل دستمزد خود را افزایش دهند.

برای مثال حداقل دستمزد کالیفرنیا 15 دلار در ساعت است و در کانادا نیز دستمزدها بیش از حداقل گفته شده می‌باشد. مثلا کارگران خرده‌فروشی بریتیش کلمبیا از ژوئن سال جاری حداقل 15.65 دلار کانادا در ساعت حقوق دریافت می‌کنند.

دستمزد دستیار مدیر فروشگاه 14.17 دلار در ساعت در ایالات‌متحده و 17.21 دلار در ساعت در کانادا است. باز هم در نظر داشته باشید که این آمارها میزان حداقل هستند و ممکن است بسته به مکان فروشگاه و کارهایی که انتظار دارید یک دستیار مدیر فروشگاه برایتان انجام دهد، حقوق آن‌ها از حداقل گفته شده بیشتر باشد.

27 تا 41 دلار در ساعت حقوق یک مدیر فروشگاه در کانادا است. البته این قسمت را می‌توانید خودتان به عهده بگیرید تا هزینه‌ها کاهش پیدا کنند.

به‌طورکلی نوع و تعداد کارکنانی که باید استخدام کنید به نحوه برنامه‌ریزی شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، باید ببینید مغازه شما قرار است چند ساعت در طول شبانه‌روز باز باشد و به چند شیفت کاری نیاز دارید.

توصیه ما این است که تا حد امکان واقع‌بین باشید و تا زمانی که واقعاً به یک نیروی اضافی نیاز ندارید او را استخدام نکنید، اما مطمئن شوید که فروشگاه خود را برای شلوغ‌ترین ساعات خود تحت پوشش قرار می‌دهید و مشتری برای پاسخ به نیازهای خود در فروشگاه شما معطل نمی‌شود.

هنگامی‌که اولین کارمند خود را استخدام کردید، ایده خوبی است که با ابزارهای مدیریت کارمندان در سیستم POS خود، نحوه عملکرد آن‌ها را در کار پیگیری کنید.

می‌توانید زمان ورود و خروج از شیفت‌های او را پیگیری کنید و همچنین عملکرد فروش آن‌ها را مشاهده کنید. می‌توانید کارمندان خود را در شلوغ‌ترین زمان‌ها به کار بگیرید تا سود خود را افزایش دهید و در نوبت‌های خلوت خودتان کار را به دست بگیرید.

خدمات حرفه‌ای موردنیاز برای فروشگاه

شما نمی‌توانید بدون برنامه فقط فروش را انجام دهید و هیچ کاری به حساب و کتاب آن نداشته باشید.

حتی اگر فروش بالایی داشته باشید، این کار باعث می‌شود نتوانید از عهده حسابرسی آن برآیید و خیلی زود ورشکست شوید؛ بنابراین باید از قبل هزینه‌هایی مانند هزینه حسابدار، سرایدار و … را نیز در نظر داشته باشید.

معمولاً در کانادا این کارها را به شرکت‌های مخصوص آن می‌سپارند تا عملکرد فروشگاه بهتر شود. حتی اگر وظایف نظافتی سبک بخشی از مشاغل همکاران فروش شما باشد، یعنی خود کارمندان شما یک مقدار تمیزکاری را برایتان انجام دهند خدمات سرایداری شرکتی می‌توانند تمیز کردن کامل‌تری را برای شاداب نگه‌داشتن فروشگاه شما انجام دهند.

فروشگاه شما باید به‌صورت هفتگی تمیز شود که هزینه آن بسته به جایی که هستید، متفاوت خواهد بود. معمولاً، بین 15 تا 50 دلار در ساعت یا 0.01 تا 0.40 دلار در هر فوت مربع هزینه تمیزکاری فروشگاه خواهد بود.

برای حسابداری، می‌توانید 150 دلار یا بیشتر در ساعت برای CPA خرج کنید، اگرچه برای یک حسابدار با تجربه کمتر هزینه کمتری نیز باید پرداخت شود ولی باید انتظار خطا یا اشتباه را نیز از یک فرد تازه‌کار داشته باشید.

به‌طورکلی با توجه به پیچیدگی و زمان‌بر بودن تشکیل پرونده مالیاتی، صرف هزینه بیشتر برای مشاوره و خدمات تخصصی در ابتدا در درازمدت شما را از سردردهای مالی نجات می‌دهد.

هزینه‌های موجودی اولیه

موجودی اولیه محصول در فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هزینه‌های شما خواهد بود. تخمین‌ها می‌توانند پیچیده باشند. در شروع باید پاسخ سؤالات زیر را برای خود پیدا کنید:

  • کدام محصولات را می‌خواهید انبار کنید؟
  • به چند محصول از هر مدل یا نوع نیاز دارید؟
  • MSRP (قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی تولید کننده) هر یک از آن محصولات چقدر است؟

وقتی درباره عمده‌فروشان و تولیدکنندگان تحقیق می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که تا زمانی که قراردادی را امضا نکنید، همه قیمت‌ها کاملاً شفاف نیستند.

اگر قیمت دقیق اقلام موردنظر خود را نمی‌دانید، می‌توانید از نشانه‌گذاری تخمینی برای بازگشت به نرخ‌هایی که احتمالاً از سوی توزیع‌کنندگان خود مشاهده خواهید کرد، استفاده کنید.

برای مثال، اگر ژاکت‌هایی را که می‌خواهید به‌طورمعمول به قیمت 20 دلار بفروشید، می‌شناسید، می‌توانید فرض کنید که با 25 درصد حاشیه، می‌توانید آن‌ها را با قیمت 15 دلار از تولیدکننده خریداری کنید.

هزینه‌های بازاریابی برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا

هزینه‌های بازاریابی

بازاریابی، تبلیغات و هزینه‌های روابط عمومی بخش مهمی از بودجه مورد نیاز اولیه شما برای راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا خواهد بود.

هزینه دقیق شما به استراتژی‌هایی که در ذهن دارید بستگی دارد، اما در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند جریان‌های درآمد بیشتری را برای شما باز کنند و مشتریان جدیدی را به درب فروشگاه یا وب‌سایت شما بیاورند.

می‌توانید محتوای ارگانیک یا رایگان را در کانال‌های خود ارسال کنید یا تبلیغات پولی را برای مخاطبان هدف ارسال نمایید.

اگر رسانه‌های اجتماعی مورد توجه شما نیستند یا خیلی وقت‌گیر هستند، این وظایف را به یک مدیر رسانه اجتماعی برون‌سپاری کنید. متوسط حقوق یک مدیر رسانه‌های اجتماعی 26 دلار در ساعت است، البته بدون احتساب بودجه‌ای که برای کمپین‌های تبلیغاتی پولی نیاز دارید.

علاوه بر این، برای استفاده از ویژگی‌های خرید داخلی در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک سیستم POS خرده‌فروشی باشید که به شما کمک می‌کند کاتالوگ محصولات خود را در پلتفرم وارد کنید.

ایجاد یک نام تجاری قوی کلید عملکرد بلندمدت هر کسب‌وکار خرده‌فروشی است. درحالی‌که می‌توانید یک لوگوی رایگان و ساده داشته باشید، پرداخت هزینه برای طراحی سفارشی یکی از هزینه‌های مفید برای راه اندازی هوشمندانه فروشگاه شما است.

یک لوگوی حرفه‌ای و حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند آگاهی مخاطبان هدف، از برند شما را تقویت کند که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند.

یک طراحی لوگوی معقول به‌طور متوسط ​​بین 300 تا 1300 دلار هزینه دارد. هزینه خدمات نام تجاری اضافی، مانند موقعیت‌یابی برند و پیام‌رسانی، در صورت تمایل به هزینه افزوده می‌شود.

هنگامی‌که یک لوگوی خوب طراحی کردید، به نشانه‌هایی برای ورود به داخل و خارج ملک خود نیاز خواهید داشت. تابلوهای خرده‌فروشی بسته به اندازه و جنس تابلو، قیمتی بین 10 تا 1000 دلار دارند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که مکان فروشگاه شما ممکن است علائم بیرونی شما را تعیین کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از مراکز خرید ممکن است نیاز داشته باشند که تمام تابلوهای بیرونی هر فروشگاه یکسان باشد تا ظاهری یکنواخت‌تر داشته باشد و شما هم مجبور هستید برای یکسان‌سازی فروشگاه خود با فروشگاه‌های دیگر مرکز خرید موردنظر هزینه موردنیاز آن را بپردازید.

نام تجاری شما فراتر از لوگو و علائم شما گسترش می‌یابد. شما و تیمتان باید برند و ارزش‌های آن را هر چه بیشتر در تصور مخاطبان نشان دهید تا سود بیشتری داشته باشید. در اینجا چند هزینه دیگر وجود دارد که در این راستا باید در نظر بگیرید:

  • آیا می‌خواهید کارکنان شما لباس فرم بپوشند؟
  • آیا برای آموزش کارکنان خود نیاز به استخدام یک مشاور خارجی دارید؟
  • آیا کالاهای رایگان یا سایر امکانات خاصی را در فروشگاه ارائه می‌دهید؟

کارت‌های ویزیت و بروشورها کلیدی برای برقراری ارتباط با کارشناسان و تأثیرگذاران صنعت محلی هستند.

هزینه‌ها بسته به موجودی شما و سفارشی بودن آن متفاوت خواهد بود. میانگین هزینه هر سفارش برای کارت ویزیت زیبا و شیک، 194 دلار است.

این هزینه بخش بزرگی از انتشار اخبار در مورد کسب‌وکار خرده‌فروشی جدید شما و جذب مشتریان است که نباید نادیده بگیرید.

یک POS مبتنی بر فضای ابری برای سال 2022 و بعدازآن ضروری است و باید به‌عنوان هزینه راه اندازی فروشگاه خرده‌فروشی در نظر گرفته شود.

یک POS خرده‌فروشی نه‌تنها به شما امکان می‌دهد تراکنش‌ها را با انواع پرداخت‌های اصلی (کارت اعتباری، کارت نقدی، پول نقد، NFC و غیره) پردازش کنید، بلکه به گزارش دهی پیشرفته، ابزارهای مدیریت موجودی و قابلیت‌های مدیریت کارمندان نیز دسترسی خواهید داشت که می‌تواند به شما در پیشرفت و عملکرد بهتر کسب‌وکارتان کمک کند. شما با کمک این نرم‌افزار برای فروشگاه خود می‌توانید فروش را افزایش دهید و کسب‌وکار خود را کارآمدتر اداره کنید.

یک POS می‌تواند بدون احتساب هزینه‌های سخت‌افزاری مانند تبلت های iPad یا Android، اسکنرهای بارکد و پایه‌های تبلت و … از 79 تا 300 دلار در ماه برایتان هزینه داشته باشد.

یک وب‌سایت در محیط خرده‌فروشی امروزی آن هم در یک کشور بزرگ مانند کانادا یک ضرورت است. ده‌ها پلتفرم تجارت الکترونیک وجود دارد و برخی از آن‌ها به‌طور خاص برای کمک به فروشگاه‌های خرده‌فروشی در ارسال محصولات خود و تحویل به مشتری برای سفارش‌های آنلاین طراحی شده‌اند.

با انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب موجودی شما بین معاملات آنلاین و داخل فروشگاه همگام‌سازی می‌شود. این امر باعث می‌شود تا تحویل محلی و خریدوفروش آنلاین از مغازه خود را آسان کنید و درنتیجه فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

درواقع هر نوع اقدامی که باعث رضایت مشتری ‌شود می‌تواند بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد. هزینه یک سیستم POS با تجارت الکترونیک داخلی معمولاً از حدود 119 دلار شروع می‌شود.

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک با سازندگان سایت و قالب‌های داخلی باعث صرفه‌جویی در هزینه طراحی سایت می‌شوند. بااین‌حال، هنوز باید هزینه‌های دامنه را در نظر بگیرید. هزینه دامنه هر سایت معمولاً از 9 تا 14.99 دلار در سال شروع می‌شود و برای دامنه‌های پریمیوم بیشتر افزایش می‌یابد.

فرایند پرداخت

برای پرداخت با کارت اعتباری، باید برای یک پردازشگر پرداخت ثبت‌نام کنید. پردازنده‌های پرداخت هزینه یا درصد کمی از هر فروش کارت اعتباری را دریافت می‌کنند، بنابراین به نفع شماست که پردازنده‌ای را پیدا کنید که در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

ما توصیه می‌کنیم پردازنده‌ای با کارمزد ثابت (مانند 2.6٪ + 0.10 دلار برای هر تراکنش) انتخاب کنید که همه کارت‌های اعتباری اصلی، کارت‌های نقدی و همچنین روش‌های بدون تماس مانند Apple Pay و صورت‌حساب آنلاین را بپذیرد.

با یک کارمزد ثابت، همیشه می‌دانید چقدر بابت هر تراکنش می‌پردازید، بنابراین بودجه‌بندی برای آن آسان‌تر است و زمانی که خریداران از کارت‌های ممتاز خود استفاده می‌کنند، در پول خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

دکوراسیون داخلی و تجهیزات

بعید به نظر می‌رسد فضایی که تصمیم به اجاره آن دارید، کاملاً آماده فروش لباس باشد مگر اینکه فرد قبلی نیز همین کار را در آن انجام داده باشد و حتی اگر این‌طور هم باشد ممکن است سلیقه شما با او متفاوت باشد.

ممکن است مجبور شوید دیوارها را رنگ کنید، قفسه‌بندی نصب کنید، یک پیشخوان اضافه کنید، کف‌پوش را جایگزین کنید و تغییرات دیگری ایجاد کنید تا ظاهری که می‌خواهید داشته باشید.

بودجه‌بندی برای این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند هنگام افتتاح فروشگاه خرده‌فروشی خود متمایز شوید.

این هزینه‌ها را باید به این صورت بررسی کنید که مثلاً هر گالن رنگ با کیفیت بالا در کانادا بین 30 تا 55 دلار قیمت دارد و هر گالن می‌تواند تا 800 فوت مربع را پوشش دهد.

پس با توجه به متراژ مغازه خود می‌توانید هزینه آن را برآورد کنید. با جست‌وجوی سریع در Google Shopping، می‌توانید سایر موارد موردنیاز را به همین شکل بررسی کنید.

درحالی‌که برخی از اصلاحات را می‌توان به‌طور مستقل انجام داد، پروژه‌های بزرگ‌تر ممکن است علاوه بر هزینه مواد، به یک پیمانکار عمومی نیاز داشته باشند. هزینه یک پیمانکار عمومی به‌طور متوسط ​​50 دلار در ساعت در کانادا است، اما این نرخ ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما بیشتر یا کمتر باشد.

محافظ صفحه نمایش و لوازم نظافت

نصب محافظ صفحه در فروشگاه‌های بسیاری از کشورها کاملاً رایج است و هزینه‌ای از 400 دلار به بالا را برایتان ایجاد می‌کند. درواقع مهم است که فروشگاه خود را تمیز نگه دارید و از کارمندان و مشتریان خود در برابر بیماری محافظت کنید.

اطمینان حاصل کنید که به‌طور مرتب تمام سطوح را با دستمال مرطوب، صابون، آب و سفیدکننده ایمن پاک کنید و به کارکنان خود PPE مناسب مانند دستکش و ماسک ارائه دهید.

با نصب محافظ صفحه در محل تسویه‌حساب خود و ارائه ضدعفونی‌کننده دست در مناطقی که بیشترین تماس را دارند نیز به جلوگیری از انتشار ویروس‌های جدید و سرماخوردگی به‌طور یکسان کمک خواهید کرد.

هزینه‌های تأمین مالی

تأمین مالی برای خرده‌فروشان می‌تواند یک چالش باشد، به‌خصوص زمانی که سابقه اعتباری طولانی برای پشتیبان‌گیری ندارید و به‌ویژه برای شما که قرار است به‌عنوان مهاجر این کار را انجام دهید.

معمولاً در ابتدا باید روی سرمایه شخصی خود حساب کنید ولی بعد از مدتی که سابقه کار پیدا کردید، می‌توانید از وام‌های بانکی یا با وام‌دهندگان محلی برای سرمایه بیشتر استفاده کنید.

ما سعی کردیم تمامی مواردی که باید در هزینه‌های راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا در نظر بگیرید را بیان کنیم تا بعد از تصمیم‌گیری هنگام انجام این کار به دلیل پیش‌بینی نکردن برخی هزینه‌ها دچار شوک نشوید.

هزینه کلی را می‌توانید از جمع هزینه تک تک موارد گفته شده محاسبه کنید ولی به‌طورکلی بهای اولیه راه اندازی برای افتتاح یک فروشگاه خرده‌فروشی لباس در کانادا می‌تواند به‌طور متوسط ​​حدود 48000 دلار باشد.

ما سعی کردیم تمامی مواردی که باید در هزینه‌های راه اندازی فروشگاه لباس در کانادا در نظر بگیرید را بیان کنیم تا بعد از تصمیم‌گیری هنگام انجام این کار به دلیل پیش‌بینی نکردن برخی هزینه‌ها دچار شوک نشوید.

هزینه کلی را می‌توانید از جمع هزینه تک تک موارد گفته شده محاسبه کنید ولی به‌طورکلی بهای اولیه راه اندازی برای افتتاح یک فروشگاه خرده‌فروشی لباس در کانادا می‌تواند به‌طور متوسط ​​حدود 48000 دلار باشد.

قصد ثبت شرکت در کانادا را دارید؟ به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

الزامات قانونی راه ­اندازی فروشگاه لباس در کانادا

برای ثبت کسب و کار خود در کانادا باید کاری های زیر را انجام دهید:

  1. نوع نهاد کسب و کار خود را انتخاب کنید: آیا فروشگاه شما به صورت مالکیت انفرادی یا مشارکتی خواهد بود؟ آیا قصد دارید به عنوان یک شرکت یا یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود؟
  2. کسب و کار خود را ثبت کنید: اسناد مورد نیاز برای ثبت نام بسته به نوع نهاد و استان/منطقه محل اقامت شما متفاوت است.
  3. پروانه ها و مجوزها را دریافت کنید: مجوز کسب و کار عمومی کاملا ضروری است، در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را در خانه راه اندازی کنید، ممکن است مجوزهای بیشتری مربوط به هزینه های مالیات مشاغل خانگی نیز لازم باشد.

11 مجوز مورد نیاز برای شروع کار:

  • پروانه کسب عمومی
  • ثبت کسب و کار فدرال
  • ثبت نام در استان شما
  • مجوز DBA
  • مجوز مالیات بر فروش
  • مجوز منطقه بندی
  • مجوز اشتغال خانگی (در صورت نیاز)
  • مجوزهای بهداشتی
  • مجوزهای زیست محیطی
  • مجوز پلیس و آتش نشانی
  • مجوز لوگو و برند

مزایا و معایب راه ­اندازی فروشگاه لباس در کانادا

در کل برای راه اندازی هر کسب و کاری در کانادا صرفنظر از نوع آن، مزایای و معایبی وجود دارد:

معایب راه­ اندازی فروشگاه لباس در کانادا مزایای راه­ اندازی فروشگاه لباس در کانادا
قوانین استانی متعدد نرخ مالیات پایین شرکت
زمان طولانی تر در اجرای قراردادها مزایای مربوط به قراردادها و توافقنامه ­های تجاری
اندازه بازار کوچک سیستم قوی مالکیت انحصار شغلی
زمان طولانی تر در اخذ مجوز اقتصاد توسعه یافته
محدودیت در تصمیم گیری ها درباره سرمایه گذاری محیط کسب و کار مطلوب
نیروی کار تحصیلکرده

سخن پایانی

همیشه شروع کسب و کار استرس و پیچیدگی های خاص خود را داشته است. راه اندازی یک فروشگاه لباس در کانادا نیز از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به این که پوشاک یکی از سه نیاز اساسی زندگی بشری است، وارد شدن به این صنعت می تواند تضمین کننده سود و بازگشت سرمایه شما باشد.

از طرفی راه اندازی یا خرید یک فروشگاه لباس می تواند راهی برای مهاجرت به کانادا تحت کلاس مهاجرت تجاری باشد. در مقاله سعی در بررسی جوانب مختلف این شغل شده است. شما می توانید با استفاده از راهنمایی هایی مجموعه مهاجرتی حقوقی کاناداپاس، بهترین مکان و بهترین نوع و سبک راه اندازی یک فروشگاه لباس براساس تجربه و توان مالی خود پیدا و به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم بگیرید.