در دنیای مدرن، انطباق با فناوری‌های دیجیتال در بین تمام گروه‌های سنی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. محبوبیت بالای فناوری‌های دیجیتال و افزایش وابستگی مردم به آن باعث رشد فراگیر و بسیار سریع صنایعی شده که زیرمجموعه‌ی فناوری‌های دیجیتال هستند. یکی از زیرمجموعه‌های فناوری‌های دیجیتال که در طی سال‌های اخیر با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو بوده، دیجیتال مارکتینگ و سئو است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که ارزش بازار دیجیتال مارکتینگ در سراسر دنیا تا سال ۲۰۲۸ به 671.86 میلیارد دلار برسد. با توجه به پتانسیل رشد بسیار زیاد این بازار در سال‌های پیش‌رو، اکنون بهترین فرصت برای یادگیری این حوزه و ورود به دنیای سئو است.

برای اینکه با بازار کار سئو در کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در فناوری‌های دیجیتال، پیش نیازهای آن و راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق آن آشنا شوید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو

حوزه دیجیتال مارکتینگ، شامل عناوین شغلی پرتعداد و زیادی می‌شود که کارشناس سئو، فقط یکی از آن‌ها است. با توجه به این موضوع، شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا نیز در هر یک از عناوین شغلی این حوزه، متقاوت است.

در جدول زیر می‌توانید شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا در برخی از عناوین شغلی حوزه دیجیتال مارکتینگ را مشاهده کنید:

عناوین شغلی

شرایط مورد نیاز

مدیر تبلیغات و روابط عمومی ·       مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج در یکی از رشته‌های روزنامه‌نگاری، بازاریابی، روابط عمومی و ارتباطات یا سایر رشته‌های مرتبط

·       چندین سال تجربه در روابط عمومی و ارتباطات، تبلیغات یا سایر مشاغل مرتبط

مدیر بازاریابی ·       مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج در مدیریت بازرگانی یا سایر رشته‌های مرتبط

·       تخصص در فروش یا بازاریابی

·       چندین سال تجربه به عنوان نماینده بازاریابی و فروش یا روابط عمومی یا سایر مشاغل مرتبط

مدیر تجارت الکترونیک

·       مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج در زمینه‌های مرتبط با توسعه محتوای وبسایت، تجارت الکترونیک، خدمات اینترنت و موبایل و سایر رشته‌های مرتبط

·       تجربه در طراحی وبسایت، مدیریت داده‌های توسعه، رسانه‌های تعاملی یا تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی یا هرگونه تجربه مرتبط با محتوای وبسایت

وضعیت بازار کار دیجیتال مارکتینگ و سئو در کانادا

وضعیت بازار کار دیجیتال مارکتینگ و شاخه‌های فرعی آن نظیر سئو در کانادا، بسیار مساعد است. بسیاری از سازمان‌های کانادایی فرصت‌های شغلی زیادی برای بازاریابان دیجیتال و کارشناسان سئو در دسترس دارند.

فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی مانند متخصص سئو، بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، بازاریاب محتوا، متخصص بازاریابی و متخصصین PPC در بازار کار کانادا موجود است که باعث می‌شود وضعیت بازار کار این حوزه در کانادا بسیار مساعد باشد.

بازاریابی در کانادا؛ شرایط تحصیل و بازار کار

مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو

اگر دارای تجربه و مهارت‌های کافی در زمینه سئو، دیجیتال مارکتینگ و مشاغل مرتبط با آن هستید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که کانادا به شما و مهارت‌هایتان نیاز دارد. دیجیتال مارکتینگ و سئو، جزو مشاغل مورد تقاضا در کانادا هستند که می‌توانند فرصت‌های بسیار بزرگی در اختیار افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، قرار دهند.

این مشاغل، در لیست مشاغل ملی کانادا، جزو کد شغلی NOC 0124 (یا NOC TEER 10022 طبق دسته‌بندی جدید مشاغل ملی کانادا) هستند که شامل عناوین شغلی مختلفی می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که مشاغل حرفه‌ای‌تر در این حوزه، جزو کد شغلی NOC 1123 (یا NOC TEER 11202 در طبقه بندی جدید مشاغل ملی کانادا) قرار می‌گیرند.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار سئو

شما به عنوان یک کارشناس سئو، می‌توانید از فرصت‌های بسیار عالی و بزرگی که در این حوزه در کانادا وجود دارد، استفاده کنید. این فرصت‌ها نه تنها باعث دستیابی به درآمدهای بسیار مناسبی می‌شوند، بلکه باعث می‌شوند مهارت‌های خود را نیز توسعه دهید و به دستاوردهای بزرگی برسید. به هر حال، کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته و پیشرو در صنعت دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند شما را به موفقیت‌های بیشتری در این حوزه برساند.

پیش‌نیاز این دستاوردها و استفاده از آن‌ها، این است که یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید یا مجوز کار این کشور را به دست بیاورید. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناس‌های سئو تمایل به مهاجرت به کانادا دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، در بخش‌های بعد شما را با راه‌هایی که برای انجام این کار دارید، آشنا خواهیم کرد.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق حرفه سئو، به شرح زیر است:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry System)
    1. برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
    2. برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Program)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. برنامه مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Program)
  4. مشاغل پرتقاضا (In-demand Jobs)

 

1.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس‌انتری، به عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود که یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم این کشور نیز به شمار می‌آید. سیستم اکسپرس‌انتری، یک روش مهاجرتی نیست، بلکه سیستمی شامل چندین روش مهاجرتی مختلف (نظیر برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال) است که از طریق این سیستم انجام می‌شوند.

  • اکسپرس انتری، یک برنامه فدرال است که به افراد ماهر با تحصیلات، تجربه و مهارت‌های زبانی لازم، اجازه کار و اقامت در کانادا را می‌دهد.
  • جهت اقدام برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری، در درجه اول باید یک پروفایل در این سیستم داشته باشید و اطلاعاتی در مورد مدارک تحصیلی، تجربه کاری، نمرات مدرک زبان، سن و موارد دیگر را ارائه دهید.
  • سپس بر اساس سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به اطلاعاتی که وارد کرده‌اید بر اساس معیارهای مختلف امتیاز داده می‌شود.
  • امتیاز شما در سیستم جامع رده‌بندی، جایگاه‌تان در استخر نامزدی اکسپرس انتری را مشخص می‌کند.
  • سپس با برگزاری قرعه‌کشی‌های دوره‌ای، از متقاضیانی که بیشترین امتیازها را به دست آورده باشند، دعوت می‌شود تا درخواست کامل خود را ارسال نمایند.
  • زمانی که امتیازتان برابر یا بالاتر از حد نصاب برسد، مدرکی تحت عنوان دعوتنامه‌ اپلای (ITA) برایتان ارسال می‌شود که به شما اجازه می‌دهد برای اقامت دائم درخواست دهید.

شما به عنوان کارشناس سئو، می‌توانید از طریق یکی از دو برنامه مهاجرتی زیر که زیرمجموعه اکسپرس انتری هستند، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

a.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال

هدف این برنامه‌ی مهاجرتی، جذب افرادی است که دارای حداقل یک سال تجربه کار در خارج از کانادا در یک شغل مدیریتی، فنی یا حرفه‌ای در ۱۰ سال اخیر هستند. یعنی فقط افرادی که در مشاغل NOC سطح 0، A یا B تجربه دارند، می‌توانند از طریق این روش برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

سابقه کاری شما به عنوان یک کارشناس سئو، جزو مشاغل سطح 0 یا A در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، در صورتی که دارای مدرک تحصیلی سطح بالا و مدرک زبان معادل با حداقل CLB 7 در یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی باشید، ممکن است واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker) باشید.

 

b.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق کلاس تجربه کانادایی

برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کانادایی (CEC)، آن دسته از افرادی را هدف قرار داده که دارای حداقل یک سال سابقه کار در کانادا در یکی از مشاغل سطح 0، A یا B هستند (که در دسته‌بندی جدید لیست ملی مشاغل کانادا جزو TEER 0,1,2 یا 3 قرار می‌گیرند).

بنابراین، در صورتی که قبلا با مجوز کار کانادا (نظیر مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) یا مجوز کار از طریق کارفرما) به عنوان کارشناس سئو یا سایر مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ در این کشور کار کرده‌اید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کانادایی باشید. در این برنامه مهاجرتی نیز داشتن مدرک زبان معادل با CLB 7 جزو الزامات ضروری است که باید داشته باشید.

 

2.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق برنامه‌های استانی

برنامه‌های استانی کانادا (PNP)، این اختیار را به استان‌های این کشور می‌دهند تا افراد تازه‌کاری که دارای مهارت، تجربه و سایر شرایط مورد نیاز استان مورد نظر هستند را جذب کنند تا نیازهای بازار این استان را برطرف کنند.

همه‌ استان‌ها و ایالت‌های کانادا به غیر از کبک و نوناووت، دارای برنامه‌های استانی هستند. هر یک از استان‌ها دارای برنامه‌های مهاجرتی مختلفی هستند. در مجموع ۸۰ برنامه مهاجرتی در برنامه‌های استانی کانادا وجود دارد.

برای اینکه بدانید شما واجد شرایط کدام یک از این ۸۰ برنامه استانی هستید، می‌توانید با کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا پس از ارزیابی شرایط‌تان، مناسب‌ترین برنامه‌ها به شما پیشنهاد داده شوند.

 

3.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک

برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP) یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال کانادا است که به تازه واردان اجازه می‌دهد با اقامت دائم کانادا، در یکی از ۴ استان آتلانتیک این کشور یعنی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور اقامت کنند.

برای اینکه واجد شرایط برنامه مهاجرتی آتلانتیک شوید، باید حداقل یک سال سابقه کار (چه در داخل و چه در خارج از کانادا) به همراه یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) تمام‌وقت از یک کارفرمای کانادایی که در یکی از این چهار استان ساکن است، داشته باشید. داشتن مدرک زبان نیز جزو الزامات این برنامه مهاجرتی است.

 

4.    مهاجرت کارشناسان سئو به کانادا از طریق مشاغل پرتقاضا

همانطور که اشاره شد، دیجیتال مارکتینگ، مشاغل مختلف زیادی را در بر می‌گیرد که تقریبا همه‌ آن‌ها جزو مشاغل پرتقاضا در استان‌های مختلف کانادا هستند. انتاریو، کبک، مانیتوبا و ساسکاچوان جزو استان‌هایی هستند که بیشتر از سایر استان‌ها به کارشناس سئو و سایر مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند.

همچنین، در استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و یوکان هم تقاضای زیادی برای این مشاغل وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه مهاجرت به کانادا از طریق مشاغل پرتقاضا به عنوان کارشناس سئو، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس مشورت کنید تا شما را دقیقا راهنمایی کنند.

لیست عناوین شغلی واجد شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ

در صورتی که عنوان شغلی شما یکی از موارد زیر باشد، جزو مشاغل کد NOC 0124 و یا 1123 در نظر گرفته خواهد شد و می‌توانید به عنوان کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ به کانادا مهاجرت کنید.

  • مدیر سئو
  • مدیر تبلیغات
  • هدایت کننده تبلیغات
  • مدیر آژانس تبلیغاتی
  • مدیر بخش بازاریابی آژانس
  • مدیر بازرگانی – فروش و تبلیغات
  • مدیر کمپین
  • مدیر بازاریابی کانال
  • مدیر توسعه شبکه‌های تجاری
  • مدیر ارتباطات
  • مدیر ارتباطات – فروش و بازاریابی
  • مدیر ارتباطات – روابط عمومی
  • مدیر امور شرکت
  • مدیر مکاتبات و سوالات عمومی
  • مدیر تجارت الکترونیک
  • مدیر کمپین انتخابات
  • مدیر کسب و کار الکترونیکی
  • مدیر تجارت الکترونیک
  • مدیر روابط خارجی
  • مدیر کمپین جمع آوری کمک‌های مالی
  • مدیر شرکت طراحی گرافیک
  • مدیر اطلاعات و ارتباطات
  • مدیر خدمات اطلاعات
  • مدیر ارتباطات اینترنتی
  • مدیر سایت اینترنتی
  • مدیر خدمات بازاریابی
  • مدیر توسعه بازار
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر اجرایی بازاریابی
  • مدیر تبلیغات رسانه‌ای
  • مدیر روابط رسانه‌ای
  • مدیر بازاریابی آنلاین

وظایف و مسئولیت‌های کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کانادا

در صورتی که به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ به کانادا مهاجرت کنید، برخی از وظایف و مسئولیت‌هایی که در جدول زیر قید شده است را باید انجام دهید:

عنوان شغلی

شرح وظایف

مدیر تبلیغات برنامه‌ریزی مستقیم و ارزیابی فعالیت‌های شرکت‌ها و بخش‌هایی که کمپین‌های تبلیغاتی را برای ارتقای فروش محصولات و خدمات ایجاد و اجرا می‌کنند.
مدیر بازاریابی ایجاد شبکه‌های توزیع برای محصولات و خدمات. یعنی فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند، مطالعات و تحقیقات روی بازار را آغاز می‌کند و یافته‌های خود را تجزیه و تحلیل می‌کند، به توسعه محصول کمک می‌کند و استراتژی‌های بازاریابی موسسات را هدایت و ارزیابی می‌کند.
مدیر روابط عمومی فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند، موسسات و بخش‌هایی را که استراتژی‌های ارتباطی و برنامه‌های اطلاعاتی را توسعه و اجرا می‌کنند، هدایت و ارزیابی می‌کند، فعالیت‌ها و رویدادهای عمومی را برگزار می‌کند و روابط رسانه‌ای را بین دولت‌های تجاری و سایر سازمان‌ها حفظ می کند.
مدیر تجارت الکترونیک برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل مستقیم و ارزیابی توسعه طراحی و نگهداری از برنامه‌های کاربردی اینترانت، اینترنت و تلفن همراه برای مدیریت حضور آنلاین سازمان در فعالیت‌های تجاری، ارتباطات، روابط عمومی و مدیریت رسانه‌های اجتماعی.

مراحل معادل‌سازی مدارک یا گواهینامه‌های مرتبط با حوزه دیجیتال مارکتینگ برای مهاجرت به کانادا

قبل از اینکه مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو را آغاز کنید، لازم است که مدارک و گواهی‌هایی که در این زمینه و یا سایر زمینه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ به دست آورده‌اید را معادل‌سازی کنید. برای معادل سازی، باید مدرکی تحت عنوان ECA دریافت کنید.

ECA که ارزیابی اعتبارنامه آموزشی ترجمه می‌شود، گزارشی است که اعتبار دوره‌ها، مدارک و گواهینامه‌های آموزشی شما را ارزیابی و تایید می‌کند که تحصیلات یا آموزش‌های شما معادل مدارک کانادایی است. برای دریافت مدرک ECA باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. یک سازمان ECA معتبر انتخاب کنید.

در مرحله اول، لازم است که یک سازمان معتبر و مورد تایید دولت کانادا که مجاز به ارائه ECA باشد، انتخاب کنید. سازمان‌های تعیین‌شده‌ مورد تایید دولت کانادا برای معادل‌سازی مدارک وگواهینامه‌های آموزشی عبارتند از:

  • سرویس آموزش تطبیقی (Comparative Education Service یا CES)
  • سرویس ارزیابی اعتبار بین‌المللی (International Credential Assessment Service یا ICAS)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services یا WES)

 

  1. از شرایط و الزامات مورد نیاز برای دریافت گزارش ECA اطلاع پیدا کنید.

هر یک از سازمان‌های ارائه‌دهنده گزارش ECA، شرایط منحصر به فرد خودشان را دارند که با دو سازمان دیگر متفاوت هستند.  برای آگاهی از شرایط و الزامات مورد نیاز سازمان مورد نظر خود که برای دریافت گزارش ECA انتخاب کرده‌اید، باید به وبسایت آن مراجعه کنید تا از مدارک مورد نیاز بر اساس کشوری که مدرک خود را از آن دریافت کرده‌اید اطلاع پیدا کنید.

 

  1. مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.

در این مرحله، باید کلیه اسناد و مدارکی که سازمان تعیین‌شده‌ مورد نظر جهت ارزیابی مدرک تحصیلی و گواهینامه‌های شما جهت صدور ECA نیاز دارد را به آن ارائه دهید. این مدارک، می‌توانند شامل هر مدرک دانشگاهی، مجوز یا گواهینامه‌ای باشند. فقط لازم است که توجه داشته باشید حتما باید به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی ترجمه شده باشند.

 

  1. گزارش ECA را دریافت کنید.

پس از ارزیابی مدارک تحصیلی، مجوزها یا گواهینامه‌های شما، می‌توانید گزارش ECA خود که به منزله‌ی معادل‌سازی مدرک شما است را از سازمان تعیین شده‌ مورد نظر دریافت کنید. این گزارش معادل‌سازی کانادایی، اعتبار دوره آموزشی یا مدرک شما را تایید می‌کند و به شما اجازه می‌دهد مدرک تایید شده و معتبر خود را در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کنید.

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه به عنوان کارشناس سئو از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنید، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. یک حساب کاربری آنلاین راه‌اندازی کنید.

در مرحله اول، لازم است که از طریق این لینک به وبسایت اداره مهاجرت دولت کانادا مراجعه کنید. پس از اینکه یک حساب کاربری برای خود راه‌اندازی کردید، می‌توانید اطلاعات فردی و مشخصات خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

 

  1. حساب کاربری خود را تکمیل کنید.

زمانی که در سیستم اکسپرس انتری یک اکانت ساختید، در اقدام بعد، باید آن را تکمیل کنید. اطلاعاتی که برای تکمیل کردن حساب کاربری خود نیاز دارید، شامل اطلاعات شغلی شما به همراه سایر مشخصات از قبیل مدرک تحصیلی، سابقه کار، توانایی‌های زبان خارجی و سایر جزئیات می‌شوند.

حتما از دقیق و صحیح بودن این اطلاعات اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اطلاعات اشتباه ارائه کنید، با عواقب جدی مواجه خواهید شد. علاوه بر این، باید مدارک مرتبط با این مشخصات از قبیل مدرک زبان و نمره آن و یا نامه‌های مرجع شغلی برای ارائه سوابق کار خود را نیز ارائه دهید.

 

  1. محاسبه امتیاز خود در سیستم جامع رده‌بندی (CRS)

پس از اینکه پروفایل خود را تکمیل کردید، امتیاز شما به طور خودکار در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) محاسبه خواهد شد. سپس بر اساس مشخصاتی که وارد کرده‌اید، به شما امتیاز داده می‌شود. با این امتیاز، مشخص می‌شود که آیا واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری هستید یا خیر.

 

  1. ثبت پروفایل

در این مرحله، لازم است که مروری دوباره روی پروفایل خود داشته باشید تا مطمئن شوید تمامی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در آن صحیح، دقیق و به‌روز هستند. اگر تغییری در شرایط شما ایجاد شده، این مرحله بهترین فرصت برای اعمال آن در پروفایل‌تان است. در این صورت، می‌توانید آن را در استخر اکسپرس انتری ثبت کنید. پس از آن یک شماره پروفایل و کد اعتبار سنجی جست‌وجوی کار به شما اعطا خواهد شد که می‌توانید آن را در درخواست‌های خود برای پیدا کردن شغل قرار دهید.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای (ITA)

در صورتی که شرایط مهاجرت به کانادا از طریق یکی از روش‌های اکسپرس انتری یعنی تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و یا مشاغل فنی فدرال را داشته باشید، دعوتنامه اپلای (ITA) به شما داده خواهد شد.

با دریافت این دعوتنامه، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید. آن دسته از متقاضیانی که امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده‌بندی دریافت کنند، می‌توانند دعوتنامه‌ اپلای دریافت کنند که از طریق قرعه‌کشی‌های دوره‌ای اکسپرس انتری به آن‌ها اعطا می‌شود.

 

  1. ثبت درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا

در صورتی که دعوتنامه‌ اپلای را دریافت کردید، ۹۰ روز فرصت خواهید داشت تا پرونده خود را جهت اخذ اقامت دائم کانادا به طور کامل ارسال کنید. برای این منظور، لازم است که کلیه فرم‌های مورد نیاز را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز ارسال کنید.

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو

  • سن
سن امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
۱۷ سال یا کم‌تر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
۱۸ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۱۹ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۲۰ تا ۲۹ سال ۱۰۰ امتیاز ۱۱۰ امتیاز
۳۰ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۳۱ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۳۲ سال ۸۵ امتیاز ۹۴ امتیاز
۳۳ سال ۸۰ امتیاز ۸۸ امتیاز
۳۴ سال ۷۵ امتیاز ۸۳ امتیاز
۳۵ سال ۷۰ امتیاز ۷۷ امتیاز
۳۶ سال ۶۵ امتیاز ۷۲ امتیاز
۳۷ سال ۶۰ امتیاز ۶۶ امتیاز
۳۸ سال ۵۵ امتیاز ۶۱ امتیاز
۳۹ سال ۵۰ امتیاز ۵۵ امتیاز
۴۰ سال ۴۵ امتیاز ۵۰ امتیاز
۴۱ سال ۳۵ امتیاز ۳۹ امتیاز
۴۲ سال ۲۵ امتیاز ۲۸ امتیاز
۴۳ سال ۱۵ امتیاز ۱۷ امتیاز
۴۴ سال ۵ امتیاز ۶ امتیاز
۴۵ سال و بیشتر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
  • مدرک زبان

مدرک زبان

امتیاز با همسر

امتیاز بدون همسر

پایین‌تر از CLB 4

۰ امتیاز

۰ امتیاز

CLB 4 یا 5

۶ امتیاز

۶ امتیاز

CLB 6

۸ امتیاز

۹ امتیاز

CLB 7

۱۶ امتیاز

۱۷ امتیاز

CLB 8

۲۲ امتیاز

۲۳ امتیاز

CLB 9

۲۹ امتیاز

۳۱ امتیاز

CLB 10 و بالاتر

۳۲ امتیاز

۳۴ امتیاز

  • مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی

امتیاز با همسر

امتیاز بدون همسر

پایین‌تر از دبیرستان

۰ امتیاز

۰ امتیاز

دیپلم متوسطه (فارغ التحصیل دبیرستان)

۲۸ امتیاز

۳۰ امتیاز

مدرک یک ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر

۸۴ امتیاز

۹۰ امتیاز

برنامه دو ساله در یک دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر

۹۱ امتیاز

۹۸ امتیاز

مدرک لیسانس یا یک برنامه سه ساله یا بیشتر در یک دانشگاه، کالج، تجارت یا دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر

۱۱۲ امتیاز

۱۲۰ امتیاز

دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک. یکی باید برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر باشد

۱۱۹ امتیاز

۱۲۸ امتیاز

مدرک کارشناسی ارشد، یا مدرک حرفه‌ای مورد نیاز برای تمرین در یک حرفه دارای مجوز (برای مدرک حرفه‌ای، برنامه مدرک باید در یکی از رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق یا داروسازی باشد(.

۱۲۶ امتیاز

۱۳۵ امتیاز

مدرک دانشگاهی مقطع دکتری (Ph.D.)

۱۴۰ امتیاز

۱۵۰ امتیاز

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو

مهمترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو عبارت است از:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با سئو و دیجیتال مارکتینگ
  • رزومه و نمونه کارها
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

آیا می دانستید بر اساس آمار Statista، در سال 2021، حدود 7 میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه شده است که نشان دهنده بازار قوی این رشته در کانادا و تقاضای بسیار بالا برای آن است؟

دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. از طرفی دیگر نیز دولت کانادا بودجه خود را برای این رشته افزایش داده تا فرصت‌های شغلی بیشتری به وجود بیاورد. دانشجویانی که در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا تحصیل می‌کنند یا دوره‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو را در این کشور سپری می‌کنند، تجارب برجسته تکنولوژیکی و آموزشی به دست می‌آورند که به آن‌ها کمک می‌کند تا مفاهیم بازاریابی دیجیتال را سریع‌تر درک کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته سئو در کانادا

برای اینکه یک دوره آموزشی یا دانشگاهی در رشته سئو در کانادا را شروع کنید، باید مدرک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست پذیرش
  • انگیزه نامه
  • ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی
  • توصیه نامه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه
  • سوابق کاری (در صورت وجود)
  • کپی پاسپورت
  • ویزای مجوز تحصیل (Study Permit)

مزایای تحصیل در رشته سئو در کانادا

دوره‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو در کانادا، مزایای بسیار زیادی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امکان استفاده از زیرساخت‌های بسیار قوی دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر مراکز آموزشی و علمی کانادا
  • دسترسی ساده و راحت به منابع ارزشمند دیجیتال مارکتینگ
  • کادر آموزشی با تجربه و ماهر
  • روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری هستند و بر آخرین تکنیک‌های بازاریابی تاکید دارند.
  • دانش آموزان می‌توانند تجربیات عملی را با دوره‌های آموزشی نوآورانه‌ای که در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد به دست بیاورند.
  • کانادا در حال تبدیل شدن به قطب اصلی خدمات بازاریابی دیجیتال است.
  • از آنجایی که مردم در کانادا به طور فزاینده‌ای از پلتفرم‌های آنلاین استفاده می‌کنند، پتانسیل قابل‌توجهی برای متخصصین سئو و بازاریابان دیجیتال وجود دارد که در این زمینه بسیار رشد کنند.
  • تخمین زده می‌شود که تا سال 2029 حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی در بخش بازاریابی دیجیتال در کانادا ایجاد خواهد شد. این یک فرصت عالی برای دانشجویان بین‌المللی و انتخاب دوره‌های سئو و بازاریابی دیجیتال در کانادا است.
  • کالج‌های ارائه‌دهنده دوره‌های سئو دیجیتال مارکتینگ در کانادا، یک برنامه درسی جامع دارند که هدف آن کمک به دانش‌آموزان برای ارتقای مهارت‌های بهتر است.
  • دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا با رویکرد عملی تدریس می‌شوند تا دانش آموزان بتوانند تجربه عملی در بازاریابی دیجیتال کسب کنند.

مباحثی که در دوره‌های آموزش سئو در کانادا آموزش داده می‌شوند

دوره‌های آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در کانادا، معمولا مباحث زیر را ارائه می‌دهند:

  • تجزیه و تحلیل وب
  • بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • بازاریابی موبایلی (موبایل مارکتینگ)
  • تولید محتوای متنی
  • بازاریابی وابسته
  • تحقیقات بازار
  • بازاریابی محتوا
  • تجزیه و تحلیل وب سایت
  • بازاریابی محصول
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • مقدمه‌ای بر CRM
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • بهینه‌سازی تبلیغات پولی
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • بودجه‌بندی بازاریابی دیجیتال
  • استراتژی و پیش‌بینی بازاریابی دیجیتال

دوره‌های آموزشی دو ساله دیجیتال مارکتینگ در کانادا

در جدول زیر می‌توانید برخی از دوره‌های آموزشی دو ساله دیجیتال مارکتینگ در کانادا و کالج ارائه دهنده آن‌ها را مشاهده کنید:

نام دوره

کالج ارائه دهنده

مدت زمان دوره

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه (به دلار کانادا)

گواهی فارغ‌التحصیلی در بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل بازاریابی Confederation College of Applied Arts and Technology ۲ سال ·       IELTS 6.5

·       TOFEL 88

·       PTE 60

۱۷ هزار و ۳۹۰ دلار
دیپلم مدیریت بازرگانی – دیجیتال مارکتینگ Bow Valley College ۲ سال ·       IELTS 6

·       TOFEL 83

·       PTE 59 تا 64

۱۶ هزار و ۴۸۷ دلار
فوق لیسانس بازرگانی (بازاریابی دیجیتال) Fanshawe College of Applied Arts and Technology ۱۲۰ هفته ·       IELTS 6.5

·       TOFEL 84

·       PTE 59

اعلام نشده
دیپلم فناوری بازاریابی Vancouver Community College ۲ سال ·       IELTS 6.5

·       TOFEL 80

۱۹ هزار و ۳۱۷ دلار

دوره‌های آموزشی یک ساله دیجیتال مارکتینگ در کانادا

در جدول زیر می‌توانید برخی از دوره‌های آموزشی یک ساله دیجیتال مارکتینگ در کانادا و کالج ارائه دهنده آن‌ها را مشاهده کنید:

نام دوره

کالج ارائه دهنده

مدت زمان دوره

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه (به دلار کانادا)

گواهی فارغ التحصیلی در ارتباطات دیجیتال مارکتینگ St Lawrence College ۱ سال ·       IELTS 6.5

·       TOFEL 83

·       PTE 60

۲۱ هزار و ۴۲۸ دلار
گواهی فارغ التحصیلی کالج انتاریو در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Conestoga College ۱ سال اعلام نشده اعلام نشده
دیپلم کارشناس دیجیتال مارکتینگ Toronto School of Management – GUS ۱ سال ·       IELTS 5.5

·       TOFEL 78

·       PTE 58

۱۴ هزار و ۴۹۵ دلار
مدیریت بازرگانی فروش و بازاریابی دیجیتال با تمرین Sprott Shaw College ۳۷ هفته ·       IELTS 5.5

·       TOFEL 70

اعلام نشده
مدرک فوق دیپلم دیجیتال مارکتینگ Bow Valley College ۱ سال ·       IELTS 6

·       TOFEL 83

·       PTE 59 تا 64

۱۸ هزار و ۷۳۶ دلار
فروش و دیجیتال مارکتینگ Sprott Shaw College ۱۷ هفته ·       IELTS 5.5

·       TOFEL 70

اعلام نشده

هزینه دوره‌های سئو در کانادا

برای یادگیری سئو و دیجیتال مارکتینگ به صورت اصولی و حرفه‌ای، لازم است دوره‌های آموزشی را سپری کنید؛ اما سوالی که برای علاقه‌مندان به این حوزه پیش می‌آید این است که این دوره‌ها چقدر هزینه دارند؟

در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های مختلف دوره‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو را مشاهده کنید:

نوع هزینه

مقدار هزینه

هزینه درخواست برای پذیرش در دانشگاه یا کالج

۴۰ تا ۲۰۰ دلار

هزینه درخواست برای ویزای تحصیلی

۱۱۰ دلار

هزینه درخواست برای ویزای کار

۲۴۵ دلار

هزینه آزمون IELTS

۱۸۵ دلار

هزینه آزمون TOFEL

۱۹۰ دلار

هزینه بیمه سلامت

۴۴۰ تا ۶۶۰ دلار در سال

هزینه خوابگاه در دانشگاه

۲۱۱۰ دلار به ازای هر ماه

هزینه خوابگاه در خارج از دانشگاه

۹۱۰ دلار به ازای هر ماه

هزینه حمل و نقل

۵۵ تا ۹۰ دلار در ماه

هزینه خوراک

۲۰۰ تا ۵۵۰ دلار در ماه

درآمد مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ در کانادا

درآمد مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌های مختلف، متفاوت است. با این حال، شما می‌توانید در جدول زیر درآمد برخی از پرتقاضاترین مشاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ در کانادا را مشاهده کنید:

عنوان شغلی

درآمد سالیانه به طور تقریبی

کارشناس سئو ۵۹ هزار و ۶۵ دلار در سال
کارشناس شبکه‌های اجتماعی ۵۴ هزار و ۵۵۰ دلار در سال
کارشناس ایمیل مارکتینگ ۶۵ هزار و ۳۳۰ دلار در سال
کارشناس دیجیتال مارکتینگ ۶۲ هزار و ۵۳۴ دلار در سال
کارشناس بازاریابی محتوا ۶۶ هزار و ۸۸ دلار در سال
تحلیلگر بازاریابی ۷۴ هزار و ۶۳۸ دلار در سال
استراتژیست بازاریابی ۷۹ هزار و ۷۷۸ دلار در سال
نویسنده خلاق ۴۴ هزار و ۳۲۵ دلار در سال
متخصص تبلیغات گوگل ۶۲ هزار و ۵۳۴ دلار در سال
کارآموز دیجیتال مارکتینگ ۳۹ هزار دلار در سال

بهترین استان کانادا از نظر درآمد برای انجام کار سئو

در جدول زیر می‌توانید استان‌هایی که بیشترین درآمد را برای فعالیت حوزه سئو در کانادا دارند مشاهده کنید:

نام استان

درآمد شغل سئو (به دلار کانادا)

کبک

۹۷ هزار و ۵۷ دلار در سال

نیوبرانزویک

۷۶ هزار و ۴۸۸ دلار در سال

آلبرتا

۷۰ هزار دلار در سال

انتاریو

۶۵ هزار و ۴۰۷ دلار در سال

بریتیش کلمبیا

۶۰ هزار دلار در سال

ساسکاچوان

۵۷ هزار و ۲۳۸ دلار در سال

نوا اسکوشیا

۵۶ هزار و ۶۷۵ دلار در سال

مانیتوبا

۵۱ هزار و ۸۷۰ دلار در سال

کلام آخر

وضعیت بازار کار سئو در کانادا نشان می‌دهد که فرصت‌های بسیار بزرگی برای علاقه‌مندان به این حوزه در این کشور وجود دارد. این حوزه که یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود، می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای کسانی که قصد دارند در آن فعالیت داشته باشند، به ارمغان بیاورد.

علاقه‌مندان به سئو، می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی نظیر سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی، برنامه مهاجرتی آتلانتیک و مشاغل پرتقاضا به کانادا مهاجرت کنند و ضمن استفاده از فرصت‌های بسیار عالی این حوزه، به درآمدهای قابل توجهی نیز دست پیدا کنند.

اگر شما هم علاقه‌مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید یا در یکی از زیرمجموعه‌های آن فعالیت می‌کنید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید تا با تکیه بر دانش و مهارت‌های خود، بهترین راه برای مهاجرت به کانادا بر اساس شرایط‌تان را به شما پیشنهاد دهند.

سوالات متداول بازار کار سئو در کانادا

درآمد افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو در کانادا کار می‌کنند، به طور متوسط ۶۶ هزار و ۴۷۹ دلار در سال است که معادل با تقریبا ۳۴ دلار به ازای هر ساعت می‌باشد. درآمد افراد مبتدی در این حرفه، از حدودا ۵۰ هزار دلار در سال شروع می‌شود و درآمد افراد با تجربه‌ای که از مهارت کافی برخوردار هستند نیز می‌تواند تا ۱۲۴ هزار و ۳۴۰ دلار در سال نیز افزایش یابد.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارشناس سئو، می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری از جمله نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادایی و یا برنامه‌های استانی اقدام کنید. اقدام از طریق مشاغل پرتقاضا و برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیز جزو گزینه‌های دیگر شما برای انجام این کار هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بازار کار سئو در استان کبک بهتر از سایر استان‌های کانادا است و درآمد بیشتری برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دارد. درآمد متخصصین این حوزه در کبک حدود ۹۷ هزار دلار در سال است و پس از آن نیز استان‌های نیوبرانزویک و آلبرتا، به ترتیب با ۷۶ هزار و ۴۸۸ و ۷۰ هزار دلار درآمد در سال، در جایگاه‌های دوم و سوم از نظر میزان درآمد قرار دارند.

بله. کانادا دارای یک صنعت به سرعت در حال رشد برای محتوای دیجیتال و رسانه‌های تبلیغاتی است. این فرصت بزرگی به افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند می‌دهد تا این حوزه را به طور تخصص آموزش ببینند و به درآمد چشمگیری دست پیدا کنند.

کالج‌ها و موسسه‌های آموزشی زیادی در کانادا هستند که دوره‌های یک تا دو ساله دیجیتال مارکتینگ و اصول سئو را ارائه می‌دهند که در ادامه می‌توانید نام برخی از آن‌ها را مشاهده کنید:

  • Algonquin College
  • George Brown College
  • Durham College
  • York University
  • Conestoga College
  • Bow Valley College
  • Sprott Shaw College
  • St Lawrence College
  • Vancouver Community College
  • Fanshawe College of Applied Arts and Technology
  • Confederation College of Applied Arts and Technology