ویزای نیروی کار ماهر انگلیس (UK Skilled Worker Visa) یکی از انواع ورک پرمیت‌های (Work Permit) این کشور به شمار می‌رود که به متقاضیان اجازه می‌دهد برای انجام یک شغل واجد شرایط برای یک کارفرمای تایید شده، به انگلیس مهاجرت کنند.

درخواست برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس به روی متقاضیان تمام کشورهای دنیا (به غیر از بریتانیا و ایرلند) که دارای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای یک شغل واجد شرایط از یک کارفرمای تایید شده هستند، باز است. در نظر داشته باشید که شرایط کارفرما، باید به تایید وزارت کشور انگلیس رسیده باشد.

این مسیر، می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم انگلیس (ILR) شود. همچنین، همسر و فرزندان متقاضیان نیز می‌توانند آن‌ها را همراهی کنند. برای اینکه از دریافت ویزای نیروی کار ماهر انگلیس مطمئن شوید، لازم است از یک شغل با حقوق و مهارت معین، پیشنهاد کاری دریافت کنید و کارفرما، حمایت یا اسپانسرشیپ شما را برعهده بگیرد.

ویزای نیروی کار ماهر انگلیس چیست؟

ویزای نیروی کار ماهر، جایگزین مجوز کار Tier 2 (General) شده است. اگر شما یا هر یک از اعضای نزدیک خانواده شما شهروندی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین را دارید و قبل از تاریخ 1 ژانویه 2021 شروع به زندگی در انگلیس کرده‌اید، می‌توانید برای طرح EU Settlement اتحادیه اروپا درخواست دهید.

طرح EU Settlement، به فرآیند ثبت‌نام برای اتباع اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آ‌ن‌ها گفته می‌شود که می‌خواهند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در انگلیس بمانند.

این به این معنی است که برای کار در انگلیس، نیازی به دریافت ویزای نیروی کار ماهر انگلیس یا هر یک از انواع دیگر ورک پرمیت ندارید. همچنین، شهروندان ایرلندی هم نیازی به درخواست برای طرح EU Settlement اتحادیه اروپا یا ویزا ندارند. در صورتی که جزو هیچ یک از دسته‌های فوق قرار نمی‌گیرید، باید به منظور کار در انگلیس ویزای نیروی کار ماهر داشته باشید.

ویزای نیروی کار ماهر انگلیس چیست؟

شرایط مورد نیاز متقاضیان برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

برای اینکه واجد شرایط اخذ ویزای نیروی کار ماهر باشید، یک کارفرمای ساکن انگلیس باید حمایت شما را برعهده بگیرد. علاوه بر این، باید شرایط مورد نیاز زیر را هم فراهم کرده باشید:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • برای شغلی که قرار است انجام دهید، گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship بگیرید.
  • شغل پیشنهادی باید واقعا دارای یک جای خالی باشد.
  • نقش شما در این شغل باید در سطح مناسبی باشد.
  • حقوق و دستمزد شما برای شغل پیشنهادی باید برابر یا بیشتر از آستانه رایج حقوق و دستمزد برای این شغل باشد و امکان افزایش آن به مرور زمان وجود داشته باشد.
  • کارفرمای شما باید هزینه مهارت‌های مهاجرتی مورد نیاز را (به مبلغ ۳۶۴ تا ۱۰۰۰ پوند) پرداخت نماید (برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید).
  • باید حداقل مدرک زبان مورد نیاز (B1 CEFR معادل با IELTS 4.0) را داشته باشید.
  • باید بدون اتکا و استفاده از بودجه عمومی یا وام دولتی، بتوانید هزینه‌های زندگی خودتان و اعضای خانواده را تامین کنید.
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی TB معتبر (در صورت نیاز)

نکته: گواهی TB برای اثبات این است که بیماری سل ندارید. آزمایش TB (بیماری سل) از طریق رادیوگرافی قفسه سینه انجام می‌شود.

ویزای مجوز کار انگلیس، روشی پیشرو است که افراد می‌توانند از طریق آن حق کار برای یک شرکت انگلیسی را به‌ دست بیاورند.

شرایط مورد نیاز شغل پیشنهادی برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

پیشنهاد شغلی دریافت شده از کارفرمای انگلیسی باید کلیه شرایط زیر را داشته باشد:

  • شغل مورد نظر، باید تحت مسیر جدید نیروی کار ماهر، واجد شرایط دریافت ویزا باشد.
  • مهارت مورد نیاز شغل شما باید حداقل در سطح RQF 3 (تقریبا معادل سطوح A) باشد.
  • شما باید به اندازه حداقل ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند در سال و یا بیشتر، برای این شغل حقوق دریافت کنید.
  • کارفرما باید به تایید وزارت کشور انگلیس رسیده باشد و گواهی حمایت (Certificate of Sponsorship) معتبر داشته باشد. نباید بیشتر از ۳ ماه از صدور این گواهی گذشته باشد و باید حاوی اطلاعات زیر باشد:
    1. نام، شغل و حقوق شما
    2. تاریخ شروع شغل که نباید بیش از 3 ماه از تاریخ درخواست ویزای نیروی کار ماهر توسط شما از آن سپری شده باشد.
    3. تایید اینکه گواهی حمایت، تاکنون در هیچ یک از پرونده‌های قبلی ویزای نیروی کار ماهر یا سایر ویزاها (چه ویزا اعطا شده باشد، چه رد شده باشد) استفاده نشده، توسط حامی پس گرفته نشده یا توسط وزارت کشور لغو نشده است.
  • شما باید یک کد شغلی داشته باشید. در صورتی که پیشنهاد شغلی به شما داده شده است، باید کد شغلی خود را از کارفرما دریافت کنید.
  • باید بتوانید ثابت کنید که توسط کارفرما حمایت مالی می‌شوید تا یک موقعیت شغلی واقعی را بپذیرید. در صورتی که وزارت کشور انگلیس احساس کند که این شغل ساختگی است و فقط برای اینکه شما ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) را دریافت کنید ایجاد شده است، پرونده شما ریجکت خواهد شد.
  • وزارت کشور باید مطمئن شود که شما وارد توافقی نشده‌اید که به موجب آن یک موقعیت موقت یا دائمی را پر کنید، یا کار قراردادی را انجام دهید که شامل انجام یک نقش معمولی مداوم یا ارائه خدمات روتین مداوم به شخص ثالثی غیر از کارفرمای خودتان می‌شود.
هزینه ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

هزینه ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

بسته به شرایط متقاضیان، آن‌ها باید مبلغی بین ۶۲۵ تا ۱۴۲۳ پوند برای بررسی پرونده خود و صدور ویزا پرداخت کنند. علاوه بر این، لازم است که هزینه اضافی مراقبت‌های بهداشتی را نیز به مبلغ ۶۲۴ پوند بپردازند.

بنابراین، هزینه ویزای نیروی کار ماهر انگلیس را می‌توان به شکل زیر جمع بندی کرد:

مقدار هزینه نوع هزینه
۶۲۵ تا ۱۴۲۳ پوند بررسی پرونده و صدور ویزا
۶۲۴ پوند هزینه اضافی مراقبت‌های بهداشتی

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

شما باید علاوه بر رعایت حداقل آستانه حقوق، سایر شرایط مالی را نیز رعایت کنید. یعنی باید حداقل 1270 پوند وجوه نقدی در دسترس داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده در انگلیس را برای یک ماه تا زمانی که شاغل می‌شوید تامین نمایید.

این ۱۲۷۰ پوند، باید حداقل ۲۸ روز متوالی در حساب بانکی شما موجود بوده باشد و همچنین، نباید کم‌تر از ۳۱ روز قبل از ارائه درخواست خود برای ویزای نیروی کار ماهر در حسابتان واریز شده باشد.

فقط در دو حالت نیازی به اثبات برخورداری از چنین مبلغی نخواهید داشت:

  • در صورتی که حامی شما دارای رتبه A باشد و تمایل داشته باشد که هزینه‌های استقرار شما و اعضای خانواده‌تان در انگلیس را به مبلغ حداقل ۱۲۷۰ پوند تا پایان ماه اول استخدام شما تامین نماید (حامی مالی یا اسپانسر، باید این را در گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship تایید کند).

 

  • در صورتی که زمان درخواست برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس با یک ویزای معتبر به مدت حداقل ۱۲ ماه در انگلیس بوده باشید.

 

نکته: کارفرماها در انگلیس به دو دسته‌ی رتبه A و رتبه B تقسیم می‌شوند. کارفرماهای دارای رتبه B امکان صدور مجوز حمایت (Certificate of Sponsorship) ندارند.

مجوز حمایت انگلیس(Sponsor Licence) به شرکت‌های مستقر در انگلیس اجازه می‌دهد تا نیروهای کار ماهری را که در خارج و یا داخل این کشور مستقر هستند، استخدام کنند.

تبدیل ویزاهای دیگر به ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

در صورتی که دارای اقامت موقت انگلیس در یکی دیگر از دسته بندی‌های مهاجرتی هستید، می‌توانید با تبدیل ویزای خود به ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، اقامت خود را در این کشور تمدید کنید. با این وجود، باید در نظر داشته باشید که ویزاهای زیر قابل تبدیل به ویزای نیروی کار ماهر انگلیس نیستند:

  • Visitor (ویزای توریستی)
  • Short-term student (ویزای تحصیلی کوتاه مدت)
  • Parent of a Child Student (ویزای والدین دانش‌آموز)
  • Seasonal Worker (ویزای کارگر فصلی)
  • Domestic Worker in a Private Household (ویزای پرستار کودک، مستخدم یا آشپز در یک خانه شخصی)
  • افرادی که نیاز به وثیقه مهاجرتی دارند
  • افرادی که اجازه اقامت خارج از قوانین مهاجرتی دارند
آیا در ویزای نیروی کار ماهر انگلیس می‌توان شغل خود را تغییر داد؟

ویزای همراه نیروی کار ماهر انگلیس

همسر و فرزندان فرد متقاضی ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، مشروط بر اینکه واجد شرایط باشند، می‌توانند به عنوان افراد وابسته و تحت تکفل متقاضی، وی را در مهاجرت به انگلیس از طریق مسیر اسکیلد ورکر همراهی کنند.

متقاضیان می‌توانند افراد زیر را به عنوان اعضای خانواده خود در این مسیر به انگلیس بیاورند:

  • همسر، شریک زندگی یا شریک مدنی
  • فرزندان زیر ۱۸ سال
  • فرزندان بالای ۱۸ سال که مجرد هستند و به عنوان فرزند وابسته به متقاضی در انگلیس اقامت دارند.

زمانی که درخواست خود را برای ویزای Skilled Worker یا نیروی کار ماهر انگلیس ثبت می‌کنید، باید شواهد و مدارکی مبنی بر ارتباط خود با افراد فوق ارائه دهید. این مدارک می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سند ازدواج
  • مدارک نشان دهنده‌ی زندگی مشترک با شریک خود
  • گواهی تولد فرزندان، شناسنامه آن‌ها یا
  • هرگونه سند و مدرک دیگری که این موارد را ثابت می‌کنند

مدت زمان صدور ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

شما می‌توانید درخواست ویزای انگلیس خود را حداکثر 3 ماه قبل از روزی که قرار است در این کشور شروع به کار کنید، ارسال نمایید. این تاریخ را می‌توانید در گواهی حمایت خود پیدا کنید. بسته به شرایط شما، ممکن است وزارت کشور برای بررسی مدارک و اثبات هویت شما به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

به همین دلیل، همیشه باید درخواست خود را به موقع ارسال کنید و زمان کافی را جهت اطمینان از کامل و بی‌نقص بودن آن صرف کنید. بررسی پرونده در مسیر Skilled Worker (نیروی کار ماهر) در صورت اقدام از خارج از انگلیس، معمولا ۳ هفته طول می‌کشد. اما اگر از داخل انگلیس برای این ویزا درخواست دهید، ارائه پاسخ آن از سوی وزارت کشور، ممکن است حدود ۸ هفته طول بکشد.

با این حال، در برخی از شرایط ممکن است این پروسه طولانی‌تر از این هم شود. برخی از دلایل تاثیرگذار در طولانی‌تر شدن پروسه‌ بررسی پرونده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ممکن است مدارک تکمیلی یا اصلی شما نیاز به بررسی بیشتر داشته باشند.
  • ممکن است لازم باشد در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید.
  • ممکن است مشکل خاصی در شرایط شما وجود داشته باشد (نظیر محکومیت کیفری یا موارد دیگری از این دست)
مدت زمان اعتبار ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

مدت زمان اعتبار ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

ویزای Skilled Worker یا نیروی کار ماهر انگلیس به دارندگان آن اجازه می‌دهد که تا سقف ۵ سال در این کشور بمانند و کار کنند. پس از این دوره‌ ۵ ساله، متقاضیان هم امکان تمدید این ویزا را دارند و هم می‌توانند برای دریافت اقامت دائم انگلیس (ILR) اقدام نمایند.

مراحل اخذ ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

پروسه اقدام برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، به صورت آنلاین انجام می‌شود. متقاضیان برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز و درخواست برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس
  2. احراز هویت از طریق ارائه اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) در مرکز درخواست ویزا یا اسکن کردن مدارک شناسایی از طریق اپلیکیشن UK Immigration: ID Check در گوشی هوشمند خود
  3. ثبت و ارائه کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه بررسی پرونده به صورت آنلاین
  4. انتظار برای بررسی پرونده و صدور ویزا
  5. دریافت ویزا و سفر به انگلیس

صفر تا صد دریافت ویزا و اقامت انگلیس را در کنارتان هستیم. برای راهنمایی بیشتر با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

تماس با کاناداپاس

تمدید ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

همانطور که اشاره شد، ویزای نیروی کار ماهر دارای ۵ سال اعتبار است. با این حال، افراد دارای این ویزا، ممکن است که امکان تمدید ویزای خود را نیز داشته باشند. این افراد، باید قبل از به اتمام رسیدن اعتبار ۵ ساله‌ی ویزای خود برای تمدید آن اقدام کنند.

دلیل اینکه ممکن است قادر به تمدید ویزای خود نباشند، این است که برای تمدید، باید همچنان شرایط دریافت ویزا برای مرتبه اول وجود داشته باشد. در غیر این صورت، اگر افراد شرایط آن را از دست داده باشند (به عنوان مثال، گواهی حمایت خود را از دست بدهند)، امکان تمدید ویزای خود را نخواهند داشت.

همچنین، آن دسته از افرادی که قبل از این که سیستم مهاجرتی جدید انگلیس شروع به کار کند ویزای Tier 2 گرفته‌اند نیز واجد شرایط تمدید ویزای نیروی کار ماهر خواهند بود. تمدید ویزای نیروی کار ماهر چه برای دارندگان این ویزا و چه دارندگان ویزای Tier 2 نیاز به داشتن شرایط خاصی دارد که در ادامه، به آن‌ها می‌پردازیم.

شرایط تمدید ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

  • شما باید همان شغلی را داشته باشید که قبلا موفق به کسب اجازه ورود یا اقامت در انگلیس با آن شده‌اید.
  • کد شغلی شما باید همان کدی باشد که زمان دریافت ویزای نیروی کار ماهر برای مرتبه اول بود.
  • باید هنوز در حال کار کردن برای همان کارفرمایی باشید که Certificate of Sponsorship (گواهی حمایت) کنونی‌تان را به شما داده است.

به طور کلی، زمان تمدید ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، باید کلیه شرایط مورد نیاز برای دریافت این ویزا برای مرتبه اول را داشته باشید. بنابراین، باید یک گواهی حمایت جدید دریافت کنید، حقوق مناسبی بر اساس شغل خود دریافت کنید، مدارک بانکی و مالی خود را جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی ارائه دهید و مدرک زبان مورد نیاز را نیز داشته باشید.

نکته: اعضای خانواده شما نیز می‌توانند برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. اما باید پرونده جداگانه‌ای از شما تشکیل دهند.

ویزای ثبت نمایندگی انگلیس به کارمندان ارشد و سایرین اجازه می‌دهد تا شعبه یک شرکت را در انگلستان تاسیس و در این کشور زندگی و کار کنند.

مراحل تمدید ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

در صورتی که قصد تمدید ویزای نیروی کار ماهر خود را دارید، باید قبل از اینکه ویزای کنونی شما منقضی شود، این کار را انجام دهید. همچنین، باید از داخل انگلیس برای تمدید ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) درخواست دهید. برای این منظور، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. فرم آنلاین درخواست تمدید ویزا را در وبسایت uk تکمیل کنید.
  2. رضایت کارفرمای خود را برای تمدید قرارداد خود جلب کنید.
  3. پس از متقاعد کردن کارفرمای خود برای تمدید قرارداد، وی باید برای تمدید گواهی Certificate of Sponsorship (گواهی حمایت) نامحدود برای شما، اقدام کند.
  4. احراز هویت خود را انجام دهید.
  5. کلیه مدارک مورد نیاز به همراه مدارک تکمیلی خواسته شده را برای نشان دادن اینکه شرایط مورد نیاز تمدید ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) را در اختیار دارید، ارائه دهید.
  6. حدود ۸ هفته و یا بیشتر منتظر باشید تا درخواست تمدید ویزای شما توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود و نتیجه آن به اطلاعتان برسد.
  7. در صورتی که نیاز به ارائه مدارک تکمیلی یا اطلاعات بیشتر داشته باشید، وزارت کشور انگلیس با شما تماس خواهد گرفت.
  8. در صورتی که عجله دارید، می‌توانید با پرداخت ۵۰۰ پوند از سرویس اولویت دار استفاده کنید که در عرض ۵ روز کاری نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد. امکان استفاده از سرویس اولویت فوق‌العاده نیز وجود دارد که نتیجه را پس از یک روز کاری اعلام می‌کند و نیازمند پرداخت ۸۰۰ پوند است.
حداقل حقوقی که یک نیروی کار ماهر باید دریافت کند

اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای نیروی کار ماهر

برای اینکه واجد شرایط اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای نیروی کار ماهر انگلیس شوید، باید اداره ویزا و مهاجرت این کشور را متقاعد کنید که شرایط زیر را در اختیار دارید:

  • ۵ سال به طور مداوم در انگلیس زندگی کرده‌اید (این دوره‌ ۵ ساله، می‌تواند فقط با ویزای نیروی کار ماهر بوده باشد یا ترکیبی از اقامت از طریق این ویزا با برخی از ویزاهای دیگر).
  • در هر سال از این دوره‌ی پیوسته‌ی 5 ساله، نباید بیشتر از 180 روز خارج از انگلیس بوده باشید.
  • باید در آزمونی تحت عنوان Life in the UK درمورد شناخت خود نسبت به سنت، آداب و رسوم، فرهنگ و قوانین انگلیس شرکت کنید و در آن قبول شوید (مگر اینکه بالای ۶۵ سال سن داشته باشید و معاف از این آزمون باشید).
  • اسپانسر شما، باید همچنان مورد تایید وزارت کشور انگلیس باشد.
  • اسپانسر شما، باید از شما بخواهد که در آینده نیز همچنان به کار کردن برای وی ادامه دهید.
  • حداقل آستانه حقوق عمومی یا نرخ ادامه کار، هرکدام که بالاتر باشد، باید تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی همچنان به شما پرداخت شود.

ویزای استارتاپ انگلیس؛ مهاجرت به انگلیس با راه اندازی استارتاپ و شرایط ان را اینجا بخوانید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

  • شماره مرجع گواهی حمایت خود (کارفرمای شما باید این شماره را به شما بدهد)
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر یا هر مدرک دیگری که هویت و ملیت شما را نشان دهد
  • عنوان شغلی و میزان حقوق سالیانه
  • کد شغلی
  • نام کارفرمای شما و شماره مجوز اسپانسرشیپ وی که توسط وزارت کشور انگلیس دریافت کرده (این شماره، در گواهی حمایت شما موجود است)

در صورتی که اصل گواهی حمایت خود را ندارید، از کارفرمای خود بخواهید یک نسخه‌ی کپی از آن را در اختیار شما قرار دهد

بسته به شرایط خود، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  • مدارکی مبنی بر اینکه تمکن مالی کافی برای تامین نیازهای زندگی خودتان و اعضای خانواده را در انگلیس در اختیار دارید (مگر اینکه گواهی حمایت شما، نشان دهد که کارفرمای شما حمایت مالی‌تان را برعهده گرفته است)
  • مدارکی جهت اثبات ارتباط خود با همسر و فرزندانتان در صورتی که همراه شما هستند (شامل سند ازدواج، مدارک نشان دهنده‌ی زندگی مشترک با شریک خود، گواهی تولد فرزندان، شناسنامه آن‌ها یا هرگونه سند و مدرک دیگری که این موارد را ثابت می‌کنند)
  • مدارک پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی معتبر ATAS در صورت درخواست کارفرما به دلیل اینکه شغل شما شامل تحقیق درمورد یک موضوع حساس در سطح دکترا یا بالاتر است
  • مدرک تحصیلی معادل سازی شده

نکته: کلیه دانشجویان خارجی (به جز برخی دانشجویان دارای ملیت‌های مستثنی) که زیر نظر اداره مهاجرت انگلیس هستند و قصد دارند در رشته‌های حساس (نظیر فناوری‌های نظامی پیشرفته) در مقطع تحصیلات تکمیلی در انگلیس ادامه تحصیل بدهند، لازم است تائیدیه طرح Academic Technology Approval Scheme یا ATAS را دریافت کنند.

مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان برای آن دسته از کسب‌وکارهای خارج از انگلیس در نظر گرفته شده که قصد دارند فعالیت‌های خود را در انگلیس شروع کنند، توسعه دهند یا از آن حمایت کنند.

دلایل ریجکت شدن ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث رد شدن درخواست شما برای ویزای نیروی کار ماهر انگلیس شوند. برخی از محتمل‌ترین دلایل این امر عبارت هستند از:

  • عدم تکمیل فرم درخواست ویزا یا ناقص بودن آن
  • عدم پرداخت هزینه بررسی پرونده یا سایر هزینه‌ها یا پرداخت ناقص آن‌ها
  • شماره مرجع گواهی حمایت یا کد شغلی به طور دقیق وارد نشده باشد
  • عدم ارائه مدارک تکمیلی مناسب و مرتبط به همراه درخواست خود که واجد شرایط بودن شما را نشان دهند.
  • عدم موفقیت در کسب حداقل ۷۰ امتیاز در سیستم امتیازبندی برنامه‌های مهاجرتی انگلیس
  • نداشتن سابقه مهاجرت
  • داشتن سوء سابقه

علاوه بر موارد فوق، در صورتی که کارفرمای شما مجوزهای لازم را به عنوان اسپانسر مورد تایید وزارت کشور انگلیس و یا هر یک از مدارک لازم را نداشته باشد، ممکن است شما با رد درخواست ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) مواجه شوید.

ثبت شرکت در انگلیس؛ صفر تا صد مهاجرت به انگلیس با ثبت شرکت

اقدامات قابل انجام در صورت ریجکت شدن ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

در صورتی که درخواست شما برای ویزای نیروی کار ماهر رد شود، بسته به شرایط و موقعیت منحصر به فرد خود، چند گزینه در پیش روی خود خواهید داشت. رایج‌ترین گزینه، بررسی اداری است. ویزای نیروی کار ماهر در شرایط زیر ممکن است ریجکت شود:

  • درخواست اولیه برای ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر)
  • تغییر به ویزای نیروی کار ماهر
  • تمدید ویزا

اگر اخطاری مبنی بر رد درخواست خود دریافت کردید، مدت زمان محدودی برای درخواست بررسی اداری درمورد این تصمیم دارید. در صورتی که از خارج از انگلیس اقدام کرده باشید، این مدت زمان ۲۸ روز است و در صورتی که از داخل انگلیس اقدام کرده باشید، ۱۴ روز زمان خواهد برد.

پس از ارائه درخواست بررسی، نتیجه‌ آن در عرض ۲۸ روز توسط وزارت کشور انگلیس به اطلاع شما خواهد رسید. اگر از تصمیم اتخاذ شده راضی نباشید، ممکن است بتوانید درخواست بررسی قضایی بدهید.

نکته مهم: در صورتی که درخواست شما برای ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) به هر دلیلی رد شد، توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت با یک وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه نظیر آقای مهیار حلاج پور یا موسسه ایشان یعنی کاناداپاس صحبت کنید تا اقدامات قابل انجام را بررسی کنید.

خدمات کاناداپاس برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

تیم ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس از وکلای مهاجرت کاری خبره و با تجربه‌ای تشکیل شده که در زمینه کمک به کارفرمایان و نیروهای کار ماهر در صنایع مختلف در شرکت‌هایی با مقیاس‌های مختلف تجربه‌ای طولانی دارد. وکلای ما می‌توانند در برنامه‌ریزی برای هر مرحله از این فرایند به شما کمک کنند.

ما می‌توانیم در تهیه یک پرونده جامع و کامل برای ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) انگلیس به شما کمک کنیم. یکی از توصیه‌های مهم زمان اقدام برای این ویزا یا هر ویزای دیگری، این است که از راهنمایی و مشاوره‌های افرادی که دارای تجربه و مهارت کافی در این مسیر هستند، استفاده کنید.

به هر حال، فرایند مهاجرت، یک فرایند پیچیده و دشوار است که باید از داشتن کلیه شرایط مورد نیاز آن و انجام اقدامات مناسب در آن مطمئن باشید. احتمال انجام اشتباه در این مسیر بسیار زیاد است و در صورتی که کوچک‌ترین اشتباهی صورت بگیرد، ممکن است پرونده شما ریجکت شود.

داشتن یک مشاور حرفه‌ای نظیر آقای مهیار حلاج پور و تیم حقوقی ایشان در موسسه کاناداپاس، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که یک پرونده‌ کامل، جامع و دقیق خواهید داشت که شانس موفقیت زیادی دارد. وکلای مهاجرتی ما در زمینه کمک به متقاضیان ویزای نیروی کار ماهر انگلیس دارای چندین دهه تجربه هستند. خدمات ما، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تکمیل فرم های درخواست به طور کامل با استانداردهای بسیار بالا
  • بررسی کسب و کار حامی برای اطمینان از انطباق با شرایط مورد نیاز وزارت کشور
  • نوشتن نامه Letter of Representation دقیق به همراه درخواست
  • حصول اطمینان از داشتن اسناد صحیح قبل از تسلیم مدارک افراد تحت تکفل
  • برقراری ارتباط و انجام مکاتبات لازم با وزارت کشور در طول فرایند صدور ویزا

کلام آخر

در صورتی که متقاضیان موفق به دریافت یک پیشنهاد شغلی شوند و گواهی حمایت برای آن دریافت کنند، شانس زیادی برای دریافت ویزای Skilled Worker (نیروی کار ماهر) انگلیس خواهند داشت. البته، به شرطی که حداقل ۱۲۷۰ پوند در حساب بانکی خود داشته باشند و دستمزد مناسبی برای این شغل برایشان در نظر گرفته شده باشد.

متقاضیان نیاز به داشتن یک مدرک زبان نه چندان بالا در حد IELTS 4.0 هم دارند که در نهایت، به آن‌ها اجازه می‌دهد به مدت ۵ سال با این ویزا در انگلیس اقامت کنند و سپس، برای دریافت ILR یا اقامت دائم این کشور اقدام کنند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه دارید، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس در تماس باشید.

سوالات متداول درباره ویزای نیروی کار ماهر انگلیس

گواهی حمایت، مدرکی است که یک کارفرمای انگلیسی از آن استفاده می‌کند تا حمایت یا اسپانسرشیپ یک نیروی کار خارجی را برعهده بگیرد تا بتواند برای کار کردن در انگلیس به این کشور بیاید.

این گواهی، تایید می‌کند که نیروی کار مورد نظر و شغلی که برای او در نظر گرفته شده، واجد شرایط حمایت هستند.

فقط کارفرمایانی می‌توانند گواهی حمایت بدهند که به عنوان اسپانسر معتبر با مجوز اسپانسرشیپ، برای استخدام افراد خارجی در وزارت کشور انگلیس ثبت شده باشند.

شما به عنوان دارنده‌ی ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، می‌توانید:

  • در انگلیس کار کنید یا به تحصیل در این کشور بپردازید.
  • خانواده خود شامل همسر و فرزندانتان را در صورتی که واجد شرایط هستند، با خودتان به این کشور بیاورید.
  • کار داوطلبانه یا اضافه کاری انجام دهید (در شرایط خاص).
  • پس از ۵ سال اقامت در انگلیس، برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

شما به عنوان دارنده‌ی ویزای نیروی کار ماهر انگلیس، نمی‌توانید:

  • شغل یا کارفرمای خود را تغییر دهید، مگر اینکه یک درخواست جدید برای ویزای اسکیلد ورکر ارائه دهید
  • برای وجوه عمومی، مزایا، کمک یا مستمری دولتی درخواست دهید.

شما به عنوان دارنده یا متقاضی ویزای اسکیلد ورکر، باید حداقل ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند در سال حقوق دریافت کنید. مگر اینکه نرخ افزایش حقوق شما، بیشتر از این میزان باشد. بسته به کد شغلی شما، ممکن است نرخ سالانه‌ی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده باشد که شما و کارفرمایتان می‌توانید آن را به صورت آنلاین بررسی کنید. لازم به ذکر است که برای کسانی که در مشاغل بهداشتی یا آموزشی کار می‌کنند، قوانین حقوق و دستمزد متفاوتی اعمال می‌شود.

با ویزای اسکیلد ورکر، فقط می‌توانید برای کارفرمایی که در ابتدا حامی شما شده است، کار کنید. بنابراین،‌ امکان تغییر شغل و کار برای یک کارفرمای دیگر وجود ندارد.

با این حال، اگر می‌خواهید تحت هر شرایطی برای یک کارفرمای جدید کار کنید یا کد شغلی خود را تغییر دهید، باید برای آپدیت ویزای اسکیلد ورکر خود اقدام کنید. برای آپدیت کردن آن نیز باید شرایط یکسانی با زمان دریافت این ویزا برای مرتبه‌ی اول داشته باشید.