اگر قصد سفر یا حتی اقامت در کانادا را دارید، طبیعتا باید به فکر راهی برای حفظ ارتباطات خود پیدا کنید. توصیه ما این است که پولتان را برای هزینه‌های رومینگ بالا هدر ندهید و یک سیم‌کارت اعتباری خرید.

در همین راستا در این مقاله تلاش شده است تا به تمامی نکات مربوط به نحوه خرید سیم‌کارت در کشور کانادا شامل موضوعاتی همچون اپراتورهای سیم‌کارت در کانادا، بهترین شبکه 4G/5G در کانادا، قیمت‌های به‌روز در اکتبر 2022 و اطلاعاتی درباره سیم‌کارت‌های بین‌المللی و الکترونیکی کانادا، پرداخته شود. با ما همراه باشید.

هشداری مهم در مورد خرید سیم‌کارت در کانادا

یکی از موارد مهمی که باید هنگام خرید سیم‌کارت در نظر داشته باشید، حجم اینترنتی است که همراه با سیم‌کارت خود دریافت می‌کنید. در نظر داشته باشید که هزینه اینترنت در کانادا نسبتا بالا است و به ازای هر یک گیگ، باید حدود 30 دلار پرداخت کنید؛ بنابراین بهتر است از همان ابتدا چه برای خرید سیم‌کارت اعتباری و چه برای خرید سیم‌کارت قراردادی دقت داشته باشید که بر اساسا آن مشخص شود که قرار است چقدر هزینه برای اینترنت پرداخت کنید.

نحوه خرید سیم‌کارت در کانادا به‌صورت محلی

اولین کاری که هر فرد باید به محض ورود به یک کشور جدید و بزرگ مانند کانادا انجام دهد، خرید یک سیم‌کارت اعتباری محلی برای برقراری ارتباط با دیگران است، زیرا معمولا ارزان‌ترین راه همین است.

معاملات بسیار خوبی برای سیم‌کارت‌های جهانی با پوشش مناسب در کانادا وجود دارد. همچنین، بیشتر سیم‌کارت‌های اعتباری مکزیک و ایالات‌متحده، تمام کانادا را پوشش می‌دهند و بسته‌های داده‌های اینترنتی در کانادا نیز با رومینگ رایگان معتبر هستند.

کد پیش شماره شهرها و استان های کانادا را در این مقاله لیست کرده ایم.

از کجا سیم‌کارت کانادا بخریم؟

همیشه غرفه‌ای برای خرید سیم‌کارت در بدو ورود شما به فرودگاه در کانادا وجود دارد، اما در کشورهای غربی به ‌طور کلی بهتر است در فرودگاه سیم کارت نخرید، زیرا معمولا هزینه بیشتری نسبت به ارزش آن سیم‌کارت از شما دریافت خواهد شد.

بهترین کار این است که وارد شهر مورد نظرتان شوید و بعد با پرس‌وجو به سراغ مراکز خرید و نمایندگی‌های رسمی اپراتورهای تلفن و فروش سیم‌کارت در کانادا بروید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین می‌توانید سیم‌کارت‌های کانادا را در پمپ‌بنزین‌های بزرگ، فروشگاه‌های رفاهی مانند 7Eleven، Dollarama و حتی در برخی از خواربارفروشی‌ها نیز دریافت کنید.

با این ‌حال، این نکته را هم در نظر داشته باشید در این مکان‌ها خدمات مناسبی مانند نمایندگی‌های رسمی فروش سیم‌کارت به شما داده نمی‌شود. یعنی این افراد اطلاعاتی در مورد سیم‌کارت‌های اعتباری که می‌فروشند، ندارند و تنها سیم‌کارتی به شما می‌دهند که ممکن است منجر به سردرگمی شما شود و اگر نتوانید خودتان از آن استفاده کنید پولتان به هدر رفته است، در حالی ‌که نمایندگی‌های فروش تمامی مسائل مربوط به سیم‌کارت اعم از میزان شارژ، برد مسافتی برای تماس، هزینه‌های رومینگ و … را برای شما توضیح خواهند داد.

نکته مهمی که در مورد نحوه خرید سیم‌کارت در کانادا باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر تصمیم گرفتید برای تهیه سیم‌کارت کانادایی به یکی از نمایندگان رسمی فروش سیم‌کارت مراجعه کنید، حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید؛ زیرا برای ثبت سیم‌کارت اعتباری خود باید پاسپورت ارائه دهید.

همچنین اگر می‌خواهید از تلفن همراه خودتان به‌ عنوان دستگاه فعال کردن سیم‌کارت در کانادا استفاده کنید باید مطمئن باشید که آنلاک است؛ یعنی از قبل قفل نشده است و همچنین باید در بخش تنظیمات آن بررسی کنید که فرکانس‌های گوشی شما با فرکانس‌های اپراتور مورد نظر در کانادا هماهنگ است؛ در غیر این صورت باید علاوه بر سیم‌کارت یک تلفن همراه نیز تهیه کنید.

در صورتی ‌که به اپراتورهای مطمئن در کانادا مراجعه کنید، علاوه بر سیم‌کارت امکان خرید تلفن همراه را نیز دارید. اگر قصد اقامت در کانادا را داشته باشید این روش بسیار مناسب است؛ زیرا  تلفن همراهی که به شما داده می‌شود با قیمت کمتر از بازار فاکتور خواهد شد و از طرفی می‌توانید هزینه آن را به‌صورت قسطی معمولاً در طی 24 ماه و بدون بهره پرداخت کنید.

اگر پرسشی در زمینه خرید سیم کارت در کانادا در ذهنتان بی پاسخ مانده است، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید. همچنین شما می‌توانید در گفت‌وگو با کارشناسان ما می‌توانید با انواع روش‌های مهاجرت به کانادا آشنا شوید و بهترین روشی که مناسب علایق و سوابق شما است را پیدا کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سیم‌کارت الکترونیکی برای کانادا

سیم‌کارت‌های الکترونیکی نیز بسیار مناسب هستند، زیرا نحوه خرید سیم‌کارت در کانادا از نوع الکترونیکی بسیار آسان است. برای فعال شدن این سیم‌کارت‌ها کافی است تنها چند کلیک ساده در سایت مورد نظر به‌صورت آنلاین انجام دهید.

در واقع ساده‌ترین راه برای برقراری ارتباط در هنگام سفر به خارج از کشور، استفاده از سیم‌کارت‌های الکترونیکی است؛ زیرا با خرید این نوع سیم‌کارت‌ها دیگر خبری از نیاز به تعویض سیم‌کارت فیزیکی نیست! تنها باید آنلاین سفارش دهید، کد دریافت کنید، تنظیمات خود را تغییر دهید و ارتباط خود را برقرار کنید. قیمت سیم‌کارت‌های الکترونیکی با توجه به حجم داده‌ای که دارند در جدول زیر آمده است:

هزینه برحسب دلار آمریکا تعداد روز قابل استفاده حجم داده
7.5 7 روز 1 گیگابایت
17.5 30 روز 3 گیگابایت
25 30 روز 5 گیگابایت
36 30 روز 10 گیگابایت

توجه داشته باشید که سیم‌کارت‌های الکترونیکی تنها سیم‌کارت‌های داده‌ای هستند؛ یعنی شما از طریق این سیم‌کارت‌ها تنها می‌توانید ارتباطات مجازی مانند اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر و … را برقرار کنید و نمی‌توانید از طریق این سیم‌کارت مانند تلفن‌های عادی تماس تلفنی داشته باشید.

اگر می‌خواهید علاوه بر داشتن اینترنت و استفاده از شبکه‌های مجازی برای برقرار ارتباط با دوستان، همکاران، خانواده و … تماس تلفنی نیز برقرار کنید، بهتر است یک سیم‌کارت فیزیکی برای کانادا سفارش دهید. شما می‌توانید با پرداخت 49.90 دلار، 10 گیگابایت و با پرداخت 79.90 دلار، 30 گیگابایت داده و امکان تماس و پیامک نامحدود در کانادا، ایالات‌متحده آمریکا و مکزیک را از طریق سیم‌کارت‌های بین‌المللی دریافت کنید.

سفارش آنلاین سیم‌کارت الکترونیکی در کانادا

بهترین سیم‌کارت‌های الکترونیکی برای سفر به کانادا که می‌توانید به‌صورت آنلاین آن‌ها را خریداری کنید، به شرح زیر هستند:

 قیمت سیم‌کارت میزان اعتبار سیم‌کارت مشخصات سیم‌کارت نام سیم‌کارت
39.90 15 روز 6 گیگابایت داده در سراسر کانادا True Move Smart Traveler
49.90 14 روز 10 گیگابایت داده در سراسر کانادا، ایالات‌متحده آمریکا + مکزیک Orange Holiday World
79.90 30 روز 30 گیگابایت داده در سراسر کانادا AT&T Smart Data X

تمامی سیم‌کارت‌های فوق قبل از سفر به کانادا به آدرس منزل شما ارسال می‌شود. آن‌ها قبلا فعال شده‌اند، بنابراین به‌محض تماس هواپیمای شما در کانادا با زمین آنلاین خواهید بود. در صورتی ‌که نمی‌خواهید سیم‌کارت الکترونیکی کانادایی خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید، می‌توانید در بدو ورود یک سیم‌کارت محلی خریداری کنید.

سیم‌کارت‌های آمریکای شمالی

رومینگ رایگان در تمام مکزیک، کانادا و ایالات‌متحده آمریکا به خدمات شرکت مورد نظر برای خرید سیم‌کارت بستگی دارد. صرف نظر از اینکه سیم‌کارت خود را از کجا خریداری می‌کنید، با خرید سیم‌کارت در آمریکا، رومینگ رایگان در کانادا و مکزیک دریافت می‌کنید.

با خرید سیم‌کارت در مکزیک از رومینگ رایگان در کانادا و ایالات‌متحده برخوردار خواهید شد. در مورد سیم‌کارت‌های آمریکای شمالی اساسا هیچ مرزی برای این 3 کشور وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید برای سفر خود به کانادا جهت استفاده از ارتباطات مجازی یک سیم‌کارت آمریکایی یا حتی یک سیم‌کارت مکزیکی بخرید.

بهترین سیم‌کارت در کانادا

داشتن یک سیم‌کارت Telus Mobility در بدو ورود به کانادا شاید بهترین پیشنهاد باشد، زیرا این شرکت بهترین پوشش شبکه در کانادا و بهترین بسته‌های اینترنتی با ارزش را نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با خرید سیم‌کارت از این شرکت تنها با 70 دلار کانادا، 20 گیگابایت اینترنت دریافت کنید. بهترین حالت خرید سیم‌کارت کانادا نیز یک سیم‌کارت الکترونیکی برای کانادا با 20 گیگابایت داده به مدت 30 روز به قیمت 34.90 دلار است.

به ‌طور کلی باید بدانید سیم‌کارت‌های کانادا بسیار گران هستند و بنابراین عاقلانه است که به سایر سیم‌کارت‌های آمریکای شمالی یا سیم‌کارت‌های بین‌المللی که می‌توانید آنلاین خریداری کنید نیز نگاهی بیندازید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. به ‌عنوان ‌مثال می‌توانید یک سیم‌کارت بین‌المللی را با مثلا 10 گیگابایت اینترنت تنها به قیمت 30 دلار تهیه کنید.

اپراتورهای خوب برای خرید سیم‌کارت در کانادا

کانادا کشور بسیار بزرگی است، اما جمعیت آن هنوز نسبت به وسعتی که دارد زیاد نیست. با این ‌حال، تعداد زیادی ارائه دهنده اینترنت موبایل در کانادا وجود دارد؛ اما آیا همه آن‌ها سیم‌کارت موقت کانادا را ارائه می‌دهند؟

بهترین اپراتورهایی که می‌توانید نیاز به سیم‌کارت خود را در کانادا برطرف کنید و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند، عبارت‌اند از:

  • Telus Mobility
  • ویرجین موبایل
  • راجرز
  • بل کانادا

تمامی شرکت‌های فوق‌الذکر از شرکت‌های معتبر مخابراتی در کانادا هستند که بیش از 5 میلیون مشترک دارند و بهترین خدمات تلفنی و اینترنتی را به شما ارائه خواهند داد. علاوه بر این تعداد انگشت‌شماری از ارائه‌دهندگان اینترنت موبایل محلی مانند Freedom Mobile، Chatr، Videotron Mobile، WIND Mobile و غیره وجود دارند که خرید از آن‌ها تا زمانی که شناخت کافی پیدا نکرده باشید، توصیه نمی‌شود. از طرفی باید بدانید این ارائه‌دهندگان محلی مانند شرکت‌های بزرگ معرفی شده در بالا در سراسر کانادا کار نمی‌کنند و مسافتی که پوشش می‌دهند، محدود است.

ویزای استارت آپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

قیمت سیم‌کارت در کانادا

وقتی می‌خواهید به کانادا سفر کنید یا از طریق روش‌های مختلفی مانند تحصیل، کار، ازدواج، استارت‌آپ و … در این کشور اقامت داشته باشید، برای مدیریت پول خود باید همه هزینه‌ها را در نظر بگیرید و بر اساس بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

بر همین اساس، در این قسمت می‌خواهیم هزینه سیم‌کارت‌ها را در شرکت‌های مختلف بررسی کنیم تا انتخاب مناسبی انجام دهید:

این شرکت 4 سیم‌کارت مختلف توریستی کانادا را می‌تواند در بدو ورود شما به کانادا به شما بدهد که مشخصات آن‌ها در جدول زیر آمده است:

هزینه برحسب دلار کانادا مشخصات سیم‌کارت
30 دلار کانادا 500 مگابایت داده + پیامک نامحدود + تماس
40 دلار کانادا 2.5 گیگابایت داده + پیامک نامحدود + تماس
55 دلار کانادا 4.5 گیگابایت داده + پیامک نامحدود + تماس
65 دلار کانادا 8 گیگابایت داده + پیامک نامحدود + تماس

لازم به ذکر است تمام بسته‌های سیم‌کارت اعتباری شرکت مخابراتی Telus به مدت 30 روز در تمام کانادا معتبر است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید

ویرجین موبایل در شبکه بل کانادا کار می‌کند. آن‌ها برای فعال کردن سیم‌کارت اعتباری خود 10 دلار کانادا را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها فقط سیم‌کارت‌های زیر را به‌صورت اعتباری ارائه می‌دهند:

هزینه برحسب دلار کانادا مشخصات سیم‌کارت
40 دلار کانادا 2.5 گیگابایت داده – دقیقه نامحدود در کانادا
45 دلار کانادا 4.5 گیگابایت داده – تماس نامحدود در کانادا
55 دلار کانادا 8 گیگابایت داده – تماس نامحدود در کانادا
75 دلار کانادا 10 گیگابایت داده – تماس نامحدود در کانادا

تمامی بسته‌های سیم‌کارت اعتباری ویرجین موبایل کانادا 30 روز اعتبار دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های مربوط به سیم‌کارت در این شرکت می‌توانید به وب‌سایت Virgin Mobile Canada نگاهی بیندازید.

سیم‌کارت‌های اعتباری بل کانادا نسبتاً گران هستند و تنها شامل دو نوع زیر می‌باشند:

هزینه برحسب دلار کانادا مشخصات سیم‌کارت
45 دلار کانادا 4.5 گیگابایت داده – تماس نامحدود در کانادا
55 دلار کانادا 8 گیگابایت داده – تماس نامحدود در کانادا

اگرچه راجرز یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی در کانادا است، اما هزینه سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت بسیار گران است. به ‌عنوان‌ مثال، هزینه یک سیم‌کارت با 1 گیگابایت داده، 65 دلار است؛ بنابراین برای بدو ورود یا سفرهای کوتاه در کانادا توصیه نمی‌شود. با این ‌حال اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد سیم‌کارت‌های این شرکت داشته باشید، می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

بهترین شبکه 4G/5G  در کانادا در سال 2022

در این قسمت قصد داریم به بهترین پوشش شبکه تلفن همراه در کانادا بپردازیم. خوشبختانه در کانادا می‌توانید از شبکه 5G  استفاده کنید. شرکت‌های بل، تلوس و راجرز همگی شبکه‌های 5G را به مشترکین خود ارائه می‌دهند که سرعت بسیار بالایی برای استفاده از اینترنت دارد. با این‌ حال، برای کاربران سیم‌کارت اعتباری هنوز در دسترس نیست و برای افرادی قابل استفاده است که سیم‌کارت قراردادی تهیه کنند.

سیم‌کارت قراردادی تقریبا شبیه به سیم‌کارت دائمی در ایران است با این تفاوت که اپراتور مورد نظر یک قرارداد 2 یا 3 ساله با شما منعقد می‌کند و به ‌صورت ماهیانه هرچقدر هزینه تلفن شما شده باشد را باید به آن شرکت بپردازید. بعد از آن شما مختارید شبکه ارائه دهنده خدمات خود را تغییر دهید، ولی اگر قبل از اتمام قرارداد آن را فسخ کنید باید حتماً جریمه بپردازید.

از طرفی دیگر، این سیم‌کارت‌های قراردادی معمولا به افرادی داده می‌شود که دارای گردش مالی در کانادا باشند. هرچند برخی از شرکت‌ها به دلیل رقابتی که باهم دارند تنها با انجام فرایند credit check این کار را انجام می‌دهند.

این فرایند به این شکل است که شما باید یک حساب بانکی باز کنید و یک کارت اعتباری برای شما صادر می‌شود که از قبل نباید شارژ شده باشد. شما با خرید از طریق این کارت و پرداخت هزینه‌های انجام شده در پایان ماه می‌توانید اعتبار مورد نیاز جهت گرفتن سیم‌کارت دائمی را دریافت کنید.

بهترین سیم‌کارت اعتباری در کانادا در سال 2022

پس از بررسی تمام سیم‌کارت‌های اعتباری در شرکت‌های مختلف، می‌توان گفت که Telus Mobility بهترین سیم‌کارت اعتباری کانادا را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با 75 دلار کانادا، 20 گیگابایت داده به‌اضافه امکان تماس و پیامک نامحدود را دریافت کنید. اگر می‌خواهید باز هم هزینه ارتباطات شما کمتر شود، همان‌طورکه قبلا نیز توضیح داده شد، بهتر است سیم‌کارت الکترونیکی تهیه کنید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش شد تا مهمترین نکات در مورد نحوه خرید سیم کارت در کانادا از نوع اعتباری، الکترونیکی و قراردادی را بیان کنیم. اگر به برقراری تماس تلفنی در این کشور نیاز ندارید بهترین حالت خرید سیم کارت الکترونیکی است و اگر می‌خواهید سیم کارت شما قابلیت تماس و پیامک را داشته باشد باید از سیم کارت‌های اعتباری در بدو ورود و بعد هم از سیم کارت‌های قراردادی استفاده کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا