یکی از دغدغه‌های مهاجرت به کانادا٬ پذیرش ویزا و مدت زمان انتظار برای آن است. و شاید این موضوع یکی از سختی‌های مهاجرت به کانادا باشد. البته در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا و همچنین جنگ طالبان در افغانستان و جنگ روسیه با اوکراین مدت زمان انتظار را طولانی‌تر کرده است. چرا که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی اعمال شده و پروازها هم مدتی لغو شده بودند.

از سویی دیگر هم درخواست مهاجرت و پناهدندگی ازسوی افغان‌ها اولویت‌ پرونده‌های درحال رسیدگی را تغییر داده بود. با این حال شرایط پذیرش و درخواست ویزا و اقامت چندان تغییر نکرده است.

بعد از مدیریت بحران ناشی از ویروس کرونا که یکی از اصلی‌ترین راه حل آن داشتن کارت واکسن بود و همچنین مدیریت رسیدگی به پرونده‌ افغان‌ها برای پناهندگی و مهاجرت، روال رسیدگی به پرونده‌های سایر افراد به حالت قبل بازگشت.

در مورد مدت زمان صدور ویزای کانادا اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است بدانید این است که همه چیز به افسر اداره مهاجرت باز می‌گردد. افسر اداره مهاجرت بر اساس مدارکی که شما تحویل می‌دهید باید متقاعد شود هدف شما و مدارک ارائه شده همسو با یکدیگر هستند. بنابراین متقاعد نشدن افسر اداره مهاجرت دلیل اصلی رد شدن درخواست ویزا و یا طولانی شدن زمان صدور ویزای شماست.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

با اینکه پیگیری جواب ویزای کانادا کاملا به نظر افسر اداره مهاجرت بستگی دارد و بررسی پرونده ایرانیان هم با دقت و وسواس خاصی انجام می‌شود بنابراین کنسولگری کشور واسطه‌ای که برای ویزای کانادا اقدام می‌کنید می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال معمولا بسیاری از ایرانی‌ها برای درخواست ویزای کانادا از طریق کشور ترکیه اقدام می‌کنند. بنا به تجربه و گفته درخواست کنندگان ویزای کانادا معمولا کنسولگری کشور کانادا در ترکیه زودتر از مراکز دیگر پاسخ ویزای متقاضیان ایرانی را ارسال می‌کند.

با توجه به اینکه ایرانیان به سفارت کانادا دسترسی ندارند، نحوه پیگیری برای ایرانیان مقیم ایران از طریق ورود به سایت اداره مهاجرت به آدرس “Canada.ca” امکان پذیر است. که از طریق ایجاد حساب کاربری می‌توانید وضعیت پرونده خود را بررسی کنید. برای اطلاع از این موضوع٬ هم تاریخ تولد و هم کد پیگیری لازم است. در صورت مثبت بودن جواب پرونده٬ نامه “Pass Request” برای شما ارسال می‌شود و در مدت 30 روز فرصت دارید از طریق کشور واسط به کارگزاری “VFS Global” مراجعه کنید و با ارائه پاسپورت و پرینت تایید موافقت درخواست ویزا٬ برچسب ویزای کانادا را دریافت کنید.

در صورت تایید نشدن درخواست هم نامه‌ای با عنوان «ریجکت ویزا» با ذکر دلیل آن دریافت می‌کنید. باید مدارک ارائه شده به سفارت را بررسی کنید. اگر کاستی در آن وجود داشت تکمیل کنید و دوباره درخواست را خود ثبت کنید. “GCMS” چیزی است که بعد از دریافت رد شدن درخواست باید تهیه کنید و افسر پرونده هم بین سه تا چهار هفته کاری  پرونده شما را بررسی خواهد کرد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

در این بین توجه داشته باشید که مدارک ترجمه شده 6 ماه و مدارک مالی دو ماه اعتبار دارند. بنابراین برای درخواست دوباره ویزا باید به زمان‌بندی که در اختیار دارید توجه کنید و درخواست دوباره خود را به سرعت ثبت کنید.

اما مراجعه حضوری برای پیگیری وضعیت پرونده درخواست ویزای شما کمی سخت‌تر است. بسیاری موارد گزارش شده نشان می‌دهد در درخواست‌های خصوصی پرونده‌های بیشماری گم شده‌اند و درخواست کنندگان بارها مجبور شده‌اند از ابتدا مراحل درخواست خود را طی کنند. همچنین فرصت برای انگشت نگاری 30 روز است و چنانچه دیر به دفتر مهاجرت مراجعه کنید و یا ایمیل خود را دیر چک کنید زمان را از دست خواهید داد.

بنابراین توصیه می‌شود از زمان ثبت درخواست چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین حتما ایمیل خود را به طور مرتب چک کنید و بخش اسپم را هم را چک کنید و درصورت درخواست حضوری اکانتی در سایت “Canada.ca” ایجاد کنید تا هم به موقع از نتیجه درخواست خود آگاه شوید و هم از گم شدن مدارکتان جلوگیری کنید.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا از طریق سایت

زمانی که وارد سایت “canada.ca” می‌شوید در قسمت پایین صفحه سه سوال پرسیده شده است که باید به آنها پاسخ دهید و سپس دکمه “Get processing time” را بزنید. در این مرحله میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها اعلام می‌شود. این مدت زمان بعد از مرحله انگشت نگاری معمولا 6 ماه است و در برخی موارد تا 2 سال و یا بیشتر هم زمان می‌برد.

سایت www.canada.ca

پیگیری جواب ویزای کانادا از طریق سایت

تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا؛ مطالعه روش ها و نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

تفاوت مدت زمان درخواست ویزای کوتاه مدت و بلند مدت

اینکه برای چه نوع ویزایی اقدام کرده‌اید و درخواست شما برای ویزای کوتاه مدت است یا بلند مدت به زمان پیگیری و صدور جواب درخواست شما ارتباطی ندارد.

در واقع نوع ویزا در مدت زمان بررسی پرونده شما تاثیری ندارد. البته دریافت ویزا تحصیلی کانادا و ویزای توریستی کانادا مدت زمان معقول‌تری دارند تا ویزای سرمایه‌گذاری در کانادا و یا ویزای اقامت دائم به هر شیوه‌ای. با این حال زمان دریافت تایید ویزا، پرونده به پرونده متفاوت است و رسیدگی به یک ویزای توریستی ممکن است 2 سال زمان ببرد.

اما در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین زمان انتظار شما برای جواب درخواست ویزا از بعد از مرحله انگشت نگاری است و مدت زمان قبل از آن به عنوان مرحله اولیه جزو پروسه تایید درخواست شما نیست و ربطی به زمان دریافت درخواست ندارد. بنابراین اگر از زمان انگشت نگاری شما برای ویزای کانادا هفته‌ها گذشته است اما هنوز نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اید جای نگرانی نیست.

 همه چیز درباره شهروندی کانادا و اخذ تابعیت

پیشتر اشاره شد درخواست ویزا به زمان صدور آن ارتباطی ندارد با این حال نحوه پروسه پیگیری انواع ویزا می‌تواند در زمان بررسی آن تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) کانادا ، جزو برنامه هایی است که مدت زمان کمتری جهت بررسی پرونده های مربوط به آن صرف می شود.

در واقع این برنامه شامل نیروی متخصص فدرال کانادا (FSW)، کارکنان ماهر فدرال کانادا (FST) و تجربه کانادایی یا همان (CEC) است. برخی از برنامه‌های مهاجرت به کانادا از طریق نامزدی استانی در استان‌های مختلف کانادا (PNP) را هم شامل می‌شود. در 80 درصد از موارد، درخواستی که از طریق “Express Entry” ارسال می‌شود ظرف ۹ ماه از انجام عملیات بایومتریک (انگشت نگاری) پردازش می‌شود.

بنابراین توجه داشته باشید این زمان پردازش شامل زمان ارسال پروفایل “Express Entry”، دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) و آماده سازی پرونده نهایی برای ارسال نیست.

نقش افسر مهاجرت در صدور ویزای کانادا

بررسی صدور کارت اقامت دائم (PR) جدید در حال حاضر ۱۰۱ روز طول می‌کشد اما صدور مجدد یا تعویض کارت (PR) قدیمی ۷۶ روز زمان می‌برد. بررسی ویزای توریستی هم بعد از مرحله انگشت‌نگاری در حال حاضر حداکثر  ۸۰  روز طول خواهد کشید.

این زمان‌ها اما تقریبی هستند که طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر خواهند شد و برای ایرانی‌ها این مدت زمان به شرایط سیاسی که در زمان درخواست در جریان است هم تاثیر دارد.

رفع ریجکتی ویزای کانادا با مشورت وکیل رسمی مهاجرت

دلایل رد درخواست ویزای کانادا

براساس ویزایی که اقدام کرده‌اید دلایل رد شدن درخواست شما هم متفاوت خواهد بود اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد٬ دلایل شما برای گرفتن ویزای کانادا باید افسر اداره مهاجرت را متقاعد کند.

دلایل تردید افسر اداره مهاجرت برای تایید درخواست شما برای ویزای کانادا عبارتند از:

  • بازگشت قطعی متقاضی به کشور خود پس از پایان مهلت ویزا
  • انگیزه و دلایل سفر به کانادا براساس مدارک ارائه شده
  • ضعیف بودن سابقه سفرهای خارجی متقاضی (به خصوص سفر به کشورهای حوزه شینگن)
  • کافی نبودن مدارک مالی و دارایی‌های متقاضی در کشور مبدا
  • پیوندهای خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا

نوت GCMS چیست و چگونه می توان آن را درخواست کرد؟

دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا

  • عضویت در سازمان یا گروهی خاص
  • سوء سابقه کیفری
  • ارسال مدارک مخدوش یا جعلی
  • شرایط خاص به دلیل روابط سیاسی بین کشورها که غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترل است

البته شرط سنی هم از دلایلی است که در تایید و رد ویزای دانشجویی موثر است. معمولا سنین بین 18 تا 23 سال برای مقطع دیپلم و لیسانس امکان پذیرش بیشتری دارند. همچنین برای مقطع فوق لیسانس سنین بین 23 تا 35 سال مناسب است.

البته توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی که کمتر از مقطع تحصیلی کنونی شما باشد شانس زیادی برای تایید درخواست ویزای دانشجویی ندارد.

داشتن مدرک زبان و داشتن مدرک آیلتس هم در پذیرش درخواست ویزای دانشجویی تاثیر گذار است. داشتن حداقل نمره 6.5 آیلتس شانس قبولی شما را بیشتر می‌کند.

نحوه نگارش استادی پلن برای ویزای تحصیلی و یا نامه های دیگر مربوط به سایر ویزاهای کانادا هم می‌تواند افسر اداره مهاجرت را از تایید درخواست شما منصرف کند. بنابراین قوی بودن نگارش متن نامه به لحاظ ساختار دستوری و انتقال هدف از درخواست ویزا مهم است.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و اقدامات مربوط به آن

سخن نهایی

اینکه چه میزان مدارک شما کامل و کافی باشد در روند رسیدگی پرونده شما اثرگذار است. این زمان گاهی بیشتر و گاهی هم کمتر است. فرد به فرد و پرونده به پرونده دلایل آن و زمان بررسی آن با یکدیگر متفاوت است و دلایل مشخصی بر اساس یک فرمول از پیش تعیین شده در این روند وجود ندارد. با این حال عواملی مرتبط با رد شدن و یا قبول شدن پرونده اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت شما وجود دارد.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

پرسش های رایج درباره طولانی شدن جواب ویزای کانادا

برای ویزای ویزیتور کانادا، زمان پردازش از 8 تا 40 روز متغیر است. برای ویزای بیزینس کانادا، زمان پردازش ممکن است حدود 16 تا 20 روز طول بکشد. با این حال، این زمان ها می تواند متفاوت باشد زیرا بستگی به کشوری دارد که از آن درخواست می کنید.
ممکن است بین دو تا چهار هفته یا حتی بیشتر طول بکشد . ویزای کانادا شما تنها پس از دریافت کامل درخواست شما توسط مقامات کانادا شروع می شود. اگر آنها به دریافت اسناد اضافی نیاز داشته باشند، زمان پردازش به تعویق خواهد افتاد.
اگر درخواست ویزای خود را از طریق پست درخواست کرده اید، تا زمانی که پاسپورتتان به شما بازگردد به آن نیاز دارید. پس از بازگشت گذرنامه به شما، می توانید داخل آن را بررسی کنید. متوجه یک مهر تایید شده خواهید شد . این بدان معناست که ویزای شما تایید شده است و اکنون می توانید به کانادا مهاجرت کنید.