همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر سفارت کانادا در ایران غیرفعال است. افراد برای انجام برخی موارد مانند امور مربوط به صدور ویزا مانند انگشت‌نگاری باید به یکی از کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آن فعالیت دارد، مراجعه کنند.

سفارت کانادا در ترکیه نیز یکی از این نمایندگی‌ها است که در این مقاله به جزئیات مربوط به آن پرداخته شده است.

آشنایی با سفارت کانادا در ترکیه

سفارت کانادا در ترکیه، یکی از نمایندگی‌های رسمی دولتی کانادا در ترکیه است و مسئولیت ارائه خدمات دیپلماتیکی، مهاجرتی و تجاری به شهروندان کانادایی و غیرکانادایی را به عهده دارد. با توجه به تاریخچه روابط دوجانبه ترکیه و کانادا، سفارت کانادا در ترکیه از سال 1955 در این کشور شروع به فعالیت کرده است. در نظر داشته باشید که این سفارت با بیش از 65 سال تجربه در ارائه خدمات دیپلماتیکی، به شهروندان کانادایی در ترکیه و شهروندانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، کمک کرده است.

یکی از مهم‌ترین وظایف سفارت کانادا در ترکیه، ارائه خدمات مهاجرتی به شهروندان ترکیه‌ای است. البته شهروندان کشورهای همسایه ترکیه مانند ایران که سفارت کانادا در آن فعال نیست نیز می‌توانند از خدمات سفارت کانادا در ترکیه استفاده کنند.

با در نظر گرفتن ظرفیت کانادا برای پذیرش مهاجران، سفارت کانادا در ترکیه به شهروندان ترکیه‌ای و مقیم ترکیه و همچنین ایرانیان متقاضی ویزای کانادا امکان پذیرش درخواست مهاجرتی به کانادا را فراهم می‌کند. از طرفی، سفارت کانادا در ترکیه با شرکت‌های کانادایی در این کشور در ارتباط با انجام امور بازرگانی و تجاری همکاری می‌کند و امکان برقراری ارتباط با سازمان‌های دولتی و خصوصی ترکیه‌ای با شرکت‌های را فراهم کرده است.

سفارت کانادا در ترکیه از طریق وب‌سایت خود (https://www.international.gc.ca/) اطلاعات مربوط به مهاجرت، گردشگری، تجارت و دیپلماسی را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

وقت سفارت کانادا در ترکیه برای ایرانیان

مهم‌ترین خدامت سفارت کانادا در ترکیه

سفارت کانادا در ترکیه به‌عنوان نمایندگی دیپلماتیک کانادا، خدمات مختلف و مهمی را به شهروندان کانادایی و مهاجرانی که می‌خواهند به کانادا سفر کنند، ارائه می‌دهد. در واقع، این سفارت مسئولیت ارائه خدمات قانونی و کنسولی به شهروندان کانادایی در ترکیه و متقاضیان مهاجرت به کانادا از ترکیه و ارتباطات دیپلماتیک بین دولت کانادا و ترکیه را بر عهده دارد.

برخی از خدمات ویژه سفارت کانادا در ترکیه شامل موارد زیر است:

  1. ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی درباره فرایند مهاجرت به کانادا
  2. پذیرش درخواست ویزا بهصورت آنلاین و صدور انواع ویزای کانادا برای متقاضیان
  3. برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و فرانسه برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا
  4. ارائه خدمات کنسولی به شهروندان کانادایی در ترکیه
  5. انجام خدمات بیومتریک و مصاحبه جهت صدور ویزا برای متقاضیان ترکیه و کشورهای همسایه مانند ایران

با دسترسی به خدمات ویژه سفارت کانادا در ترکیه، مهاجرانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، می‌توانند با اطمینان و راحتی بیشتری این فرایند را آغاز کنند و از خدمات بهینه و کارآمد سفارت کانادا در ترکیه بهره‌مند شوند.

طولانی شدن جواب ویزای کانادا؛ علت تاخیر در صدور ویزای کانادا

نحوه تکمیل فرم درخواست ویزا در سفارت کانادا در ترکیه

برای درخواست ویزای کانادا از ترکیه، شما باید فرم درخواست ویزا را به درستی تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، مشخصات سفر و اطلاعات خانوادگی شما است. به‌منظور تسریع درخواست ویزا، باید فرم را بدون اشتباه تکمیل کنید.

اگر فکر می‌کنید امکان اشتباه و از دست دادن وقت و هزینه در صورت انجام این کار توسط خودتان وجود دارد، بهتر است این کار را به یک وکیل مهاجرتی باتجربه مانند وکیلان مهاجرتی مؤسسه کاناداپاس بسپارید تا تمام موارد به‌طور دقیق و صحیح انجام شود؛ زیرا در صورت وجود هرگونه اشتباهی امکان رد شدن درخواست ویزای شما وجود دارد و وجه پرداخت شده بابت پردازش فرایند صدور ویزا به شما برگردانده نمی‌شود.

مراحل تکمیل فرم سفارت کانادا در ترکیه عبارتند از:

دانلود فرم درخواست ابتدا باید فرم درخواست ویزا را از وب‌سایت سفارت کانادا در ترکیه دانلود کنید.

 

تکمیل فرم درخواست باید فرم را به دقت تکمیل کنید. شما باید اطلاعات شخصی خود، مشخصات سفر و اطلاعات خانوادگی خواسته شده را در فرم وارد نمایید.
ارسال فرم پس از تکمیل فرم، باید آن را به همراه مدارک مورد نیاز به‌صورت آنلاین به سفارت کانادا در ترکیه ارسال کنید.
پرداخت هزینه بعد از ارسال فرم، باید هزینه خواسته شده برای پردازش درخواست ویزا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
پیگیری وضعیت درخواست شما می‌توانید با ورود به پنل درخواست ویزا، وضعیت درخواست خود را پیگیری و در صورت نیاز اصلاحیه‌ای در فرم ارسال کنید.
پیگیری آنلاین وضعیت درخواست از سفارت کانادا در ترکیه

نحوه پیگیری درخواست ویزا توسط سفارت کانادا در ترکیه

پس از ارسال درخواست ویزای کانادا از طریق سفارت کانادا در ترکیه، شما می‌توانید منتظر پاسخ از طرف سفارت باشید. پاسخ سفارت کانادا به درخواست ویزا، می‌تواند چندین هفته به طول انجامد، اما شما می‌توانید از طریق روش‌های زیر پیگیری پاسخ درخواست خود را انجام دهید:

·       پیگیری آنلاین وضعیت درخواست از سفارت کانادا در ترکیه

برای پیگیری سریع وضعیت درخواست ویزای کانادا از سفارت کانادا در ترکیه، می‌توانید از روش پیگیری آنلاین استفاده کنید. این روش، به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی و با سرعت‌بالا، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

برای پیگیری آنلاین وضعیت درخواست خود، می‌توانید از پنل درخواست ویزای کانادا استفاده کنید. با ورود به این پنل و واردکردن اطلاعات خود، می‌توانید وضعیت درخواست خود را به‌راحتی بررسی کنید. این پنل، اطلاعاتی را درباره وضعیت درخواست، زمان پردازش ویزا و هرگونه اطلاعات دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید، ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید، پس از ثبت درخواست ویزا، سفارت کانادا از طریق ایمیل، کد پیگیری درخواستتان را برای شما ارسال می‌کند. با استفاده از این کد، می‌توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید.

·       پیگیری تلفنی از سفارت کانادا

با توجه به اینکه پیگیری سریع وضعیت درخواست ویزای کانادا ممکن است در برخی شرایط مانند کوتاه بودن اعتبار دعوت‌نامه برای شما مهم باشد، شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی با سفارت کانادا در ترکیه، وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید.

برای تماس با سفارت کانادا در ترکیه، شما می‌توانید از شماره تلفن مربوط به دفتر روابط عمومی سفارت یعنی +90 (312) 409 2700 استفاده کنید. پس از ورود به منوی تلفنی، با انتخاب گزینه‌های مناسب با توجه راهنمای تلفن گویای سفارت، می‌توانید به بخش مورد نظرتان جهت پیگیری ویزای کانادا متصل شوید.

ازآنجایی‌که حجم تماس‌های تلفنی روزانه سفارت کانادا در ترکیه بالا است، ممکن است زمان پاسخ‌گویی به درخواست شما کمی طولانی شود. به همین دلیل اگر زمان کافی دارید، بهترین راه برای پیگیری وضعیت درخواست شما، استفاده از پلتفرم آنلاین سفارت کانادا است.

·       پیگیری از طریق ارسال ایمیل به سفارت کانادا در ترکیه

یکی دیگر از روش‌های پیگیری وضعیت درخواست ویزای کانادا از سفارت کانادا در ترکیه، ارسال ایمیل به سفارت کانادا است. این روش، به شما این امکان را می‌دهد تا با ارسال ایمیل به سفارت کانادا، به‌راحتی و سرعت‌بالا، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

لازم به ذکر است، در این ایمیل، باید اطلاعات درخواست ویزای خود را درج کنید و درخواست خود جهت پیگیری وضعیت ویزا را به‌طور شفاف بیان کنید.

برای ارسال ایمیل، می‌توانید به سایت سفارت کانادا در ترکیه (https://www.international.gc.ca/) مراجعه کنید و در بخش تماس با ما، آدرس ایمیل سفارت را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از طریق فرم تماس با سفارت، ایمیل خود را ارسال کنید.

فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا؛ راهنمای جامع تکمیل کردن فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا

تفاوت سفارت کانادا در آنکارا و استانبول

در ترکیه، سفارت کانادا در آنکارا و کنسولگری کانادا در استانبول به‌عنوان دو نمایندگی کانادا در این کشور فعالیت می‌کنند؛ اما کدام یک از این دو سفارت بهتر است؟

سفارت کانادا در آنکارا درواقع نمایندگی اصلی کانادا در ترکیه است و به ارائه خدمات ویزای کانادا و امور مرتبط با تجارت و دیپلماسی می‌پردازد. در ضمن، این سفارت دارای تیم متخصصی است که خدمات مشاوره و راهنمایی به توریست‌ها و مهاجران ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، کنسولگری کانادا در استانبول به‌عنوان نمایندگی کانادا در شمال غربی ترکیه فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات ویزای کانادا و خدمات مرتبط با تجارت و دیپلماسی در این منطقه از کشور ترکیه می‌پردازد. این کنسولگری نیز خدمات مشاوره و راهنمایی به توریست‌ها و مهاجران را ارائه می‌دهد.

درنهایت، هر دو سفارت کانادا در ترکیه برای ارائه خدمات ویزای کانادا و خدمات دیپلماسی و تجاری، تجربه و تخصصی قابل‌توجهی دارند. بهترین گزینه انتخابی برای شما به عواملی نظیر مکان اقامت و دسترسی شما بستگی دارد.

تفاوت سفارت کانادا در آنکارا و استانبول

آدرس‌ها و اطلاعات سفارت کانادا در ترکیه

سفارت کانادا در ترکیه با مسئولیت‌پذیری برای ارائه خدمات مهاجرتی و کنسولی به شهروندان کانادایی و ترکیه‌ای در دو شهر استانبول و آنکارا فعالیت می‌کند.

آدرس دفتر مرکزی سفارت کانادا در ترکیه در شهر آنکارا به شرح زیر است:

  • ترکیه، شهر آنکارا،کانکایا 06690، خیابان جناح پلاک 58
  • برای تماس با سفارت کانادا در آنکارا می‌توانید از شماره تلفن‌های زیر استفاده کنید:
  • تلفن: 2700-409 (312)90+
  • فکس: 2712-409 (312)90+

 

محل سفارت کانادا در استانبول

همچنین سفارت کانادا در شهر استانبول نیز دفتری دارد که آدرس آن به شرح زیر است:

ترکیه، شهر استانبول، خیابان بویوکدره پلاک 209، برج تکفن، لونت چهارم

برای تماس با کنسولگری کانادا در استانبول می‌توانید از شماره تلفن‌های زیر استفاده کنید:

  • تلفن: 9700-385 (212)90+
  • فکس: 1000-357 (212)90+

نحوه مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه

سفارت کانادا در ترکیه یکی از مراکز مهم دیپلماسی کانادا در جهان است. اگر شما نیز می‌خواهید از این سفارت بازدید کنید، باید برخی از موارد را در نظر بگیرید.

ابتدا لازم است تا درخواست خود را به‌طور کتبی ارسال کنید تا برای شما یک قرار ملاقات تعیین شود. به‌منظور ارتباط با سفارت کانادا در ترکیه، می‌توانید با شماره تلفن‌های درج شده در سایت رسمی سفارت تماس بگیرید و یا از طریق پست الکترونیکی با آن‌ها در ارتباط باشید.

لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه، باید از ساعات کاری آن آگاهی پیدا کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از بخش‌های سفارت در روزهای تعطیل ممکن است بسته باشند و به همین دلیل پیش از رفتن به سفارت، باید تاریخ و روز بازگشایی آن را بررسی کنید. در بازدید از سفارت کانادا در ترکیه باید از قوانین و مقررات این کشور پیروی و همچنین از هرگونه تخلف از قوانین کانادا خودداری کنید.

چگونگی انجام امور بیومتریک در سفارت کانادا در ترکیه

درصورتی‌که شما قصد درخواست ویزای کانادا را دارید، می‎توانید جهت انجام اموری مانند انگشت‌نگاری به سفارت کانادا در ترکیه مراجعه کنید.

برای اخذ اثر انگشت در سفارت کانادا در ترکیه، ابتدا باید وقت ملاقات را در سایت IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) رزرو کنید. پس از رزرو وقت ملاقات، باید به مرکز اخذ اثر انگشت مربوطه در ترکیه مراجعه کنید. در این مرکز، عکس شما گرفته شده و اثر انگشت شما با استفاده از دستگاهی به نام بایومتریک تحت عنوان “بایومتریک دیتا کالکشن” ثبت می‌شود.

اطلاعات شما در قالب یک فایل الکترونیکی به سامانه اتصال داده‌های بیومتریک ارسال می‌شود و پس از بررسی‌های لازم، نتیجه‌ی اخذ اثر انگشت به شما اعلام خواهد شد.

درنهایت، مراقب باشید که هنگام مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه، اسناد و مدارک لازم را با خود داشته باشید و با توجه به توضیحات سایت IRCC و سفارت کانادا، مراحل را به درستی انجام دهید.

انگشت‌نگاری سفارت کانادا در ترکیه

هزینه انگشت‌نگاری در سفارت کانادا در کشور ترکیه

هزینه خدمات بیومتریک یا انگشت‌نگاری برای هر شخص 85 دلار کانادایی است. این هزینه توسط سفارت کانادا در ترکیه دریافت می‌شود. لازم به ذکر است که برای دانشجویان، هزینه اثرانگشت‌گیری کاهش می‌یابد و برای آن‌ها 45 دلار کانادایی است.

لازم به ذکر است که هزینه اثرانگشت‌گیری ممکن است با توجه به تغییرات مالی در کانادا و نرخ ارز، در آینده تغییر کند. به همین دلیل بهتر است قبل از مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه، از هزینه‌های روز انجام خدمات بیومتریک مطلع شوید. می‌توانید خودتان تماس گرفته و هزینه بیومتریک را استعلام بگیرید یا از وکیل مهاجرتی خود بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد.

سوالات مربوط به مصاحبه ویزا در سفارت کانادا در ترکیه

مصاحبه با سفارت کانادا در ترکیه یک مرحله مهم برای درخواست ویزای کانادا است. اگر شما مایل به مهاجرت به کانادا هستید، لازم است که مصاحبه ویزا را با موفقیت پشت سر بگذارید. در این مصاحبه، شما باید پاسخگوی سؤالاتی در مورد وضعیت خود و دلایل سفر به کانادا باشید.

سوالاتی که در مصاحبه ویزا پرسیده می‌شوند، می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • هدف سفر به کانادا
  • زمان مورد نیاز برای اقامت در کانادا
  • اطلاعاتی در مورد محل اقامت در کانادا
  • اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های مورد نظر برای انجام در کانادا
  • تحصیلات، تجربه کاری و زبان مورد استفاده در کانادا
  • توانایی مالی برای هزینه سفر و اقامت در کانادا
  • دلایل بازگشت به کشور خانواده و ارتباط با کشور مبدأ

لطفاً به یاد داشته باشید که پاسخگویی صادقانه و شفاف به سؤالات مطرح شده، به شما در موفقیت برای کسب ویزای کانادا کمک می‌کند. همچنین ارائه اطلاعات دروغین می‌تواند به‌راحتی منجر به رد شدن درخواست شما و از بین رفتن وقت و هزینه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوالات مصاحبه سفارت کانادا این مقاله را بخوانید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا از سفارت ترکیه

برای اخذ ویزای کانادا از سفارت کانادا در ترکیه، شما باید مدارکی را به همراه درخواست خود به سفارت ارائه دهید. در زیر مدارکی که باید ارائه دهید آمده است:

پاسپورت پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار با حداقل یک برگه خالی برای ویزا
عکس یک عکس رسمی رنگی و جدید با اندازه 35 میلی‌متر در 45 میلی‌متر
فرم درخواست فرم پرشده درخواست ویزا به همراه مدارک گفته‌شده در آن
مدارک تحصیلی مدارک تحصیلی کامل به همراه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
مدارک شغلی مدارک شغلی شامل رزومه کاری، پیشینه کاری و مدارک مشخص‌کننده درآمد مالی
مدارک مالی مدارک مالی شامل گواهی حساب بانکی، گواهی سرمایه‌گذاری و یا نامه حمایت مالی از خانواده یا دوستان
مدارک خانوادگی مدارک خانوادگی شامل گواهی ازدواج، شناسنامه و ترجمه آن به انگلیسی، شناسنامه فرزندان و ترجمه آن به انگلیسی و گواهی از بهره‌مندی از سرپرستی فرزندان (اگر لازم است) در صورت مهاجرت همراه با خانواده

 

سخن آخر

کانادا از نظر مسافت در منطقه مناسبی نسبت به ایران قرار گرفته است. ازآنجایی‌که سفارت کانادا در ایران فعالیت نمی‌کند، شما می‌توانید برای انجام امور مربوط به درخواست ویزای مهاجرتی به کانادا به‌راحتی از خدمات سفارت کانادا در ترکیه با هزینه مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مشاوران مهاجرتی باتجربه ما در موسسه مهاجرتی کانادا پاس در تماس باشید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا