دیجیتال مارکتینگ یک رشته قدرتمند و مهم در دنیای تجارت امروز محسوب می‌شود که به باور بسیاری از کارشناسان این حوزه آینده بسیار روشنی دارد. این رشته به نوعی آینده بازاریابی جهانی است و در سال‌های آینده نقش مهم‌تری به‌ویژه در کانادا ایفا خواهد کرد. جالب است بدانید که در مقایسه با سایر صنایع در سال 2022، بازاریابی دیجیتال در میان صنایع برتر در بازار کار کانادا قرار دارد.

رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا به‌عنوان یک تخصص، به دلیل تقاضای زیاد و فرصت‌های شغلی مرتبط، نسبت به بسیاری از رشته‌های دیگر برتری دارد.

بر همین اساس، در این مقاله تلاش کردیم که به جزئیات مربوط به ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا بپردازیم.

نگاهی کلی به رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دیجیتال مارکتینگ، یکی از مطلوب‌ترین رشته‌ها در میان بازاریابان برای ادامه تحصیلات عالی محسوب می‌شود. در قدیم بازاریابی تنها یک شغل تجربی محسوب می‌شد و افراد با انجام سال‌ها بازاریابی و سعی و خطا می‌توانستند مهارت‌های کافی در آن را پیدا کنند.

اما با گسترش دنیای مجازی، امروز دیگر روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگو باشد و از طرفی بازاریابی به یک علم بسیار مهم تبدیل شده است که در بسیاری از دانشگاه‌های سطح بالای جهان تدریس می‌شود.

کانادا نیز که یکی از کشورهای پیشرو در زمینه اقتصاد است، اهمیت بسیار زیادی برای این رشته قائل شده و در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های معروف خود این رشته را تدریس می‌کند.

همچنین، رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا به دلیل تحصیلات آکادمیک نمونه و عملی و کیفیت زندگی افرادی که در این رشته به تحصیل پرداخته‌اند، رتبه‌بندی عالی را در سراسر جهان دارد. خبر خوب این است که کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد در این رشته دانشجویان برتر را از سراسر جهان جذب می‌کند.

راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای پررونق در زمینه اقتصاد و فناوری می‌تواند بسیار پرسود باشد.

اطلاعات کلی درباره رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دیجیتال مارکتینگ روش‌ها و ابزارهایی را آموزش می‌دهد که شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات، خدمات و برند خود در اینترنت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از محبوب‌ترین کانال‌های دیجیتال شامل رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های ویدئویی هستند.

یکی از مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که ردیابی تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی شما آسان‌تر خواهد شد. در مورد چالش‌های این رشته در محیط کاری نیز می‌توان به ایجاد محتوای متمایز از دیگران، تأمین سرمایه و ایجاد یک تصویر برند قابل اعتماد اشاره کرد.

برخی از موضوعات تحت پوشش دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • اصول و عملکرد بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • ارتباطات بازاریابی
  • رفتار مصرف‌کننده
  • استراتژی‌های تعامل با مشتری
  • اصول تبلیغات
  • برنامه‌ریزی کمپین
  • روش تحقیق
  • SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)
  • SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)

به طور کلی، برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال موفق، به مهارت‌های خلاقانه و تحلیلی، توانایی‌های ارتباط شفاهی و نوشتاری عالی، تفکر انتقادی و دانش پیشرفته از ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین نیاز دارید.

شما در طول تحصیل در این رشته یاد خواهید گرفت که چگونه ابزارها و استراتژی‌هایی را شناسایی، آزمایش و ارزیابی کنید که باعث آگاهی از برند و تولید می‌شوند. بازاریابان دیجیتال عملکرد را از طریق KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) و ROI (بازده سرمایه‌گذاری) اندازه‌گیری می‌کنند.

در شرکت‌های بزرگ، متخصصان مختلف بازاریابی مسئول کانال‌های بازاریابی متفاوت و متعددی هستند. در مقابل، در شرکت‌های کوچک‌تر، یک بازاریاب دیجیتال ممکن است بیشتر مسئولیت‌های بازاریابی آنلاین را داشته باشد.

پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان بازاریابی دیجیتال به‌عنوان متخصص بازاریابی دیجیتال، بازاریاب محتوا، بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان ایمیلی، متخصصان SEO، متخصصان SEM و غیره کار پیدا می‌کنند.

بهترین وکیل مهاجرت به کانادا RCIC با تجربه بسیار در زمینه اعزام دانشجو به کانادا و با بررسی رزومه بهترین گزینه ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شانس اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را افزایش دهید.

با پر کردن فرم ارزیابی رایگان؛ ما شرایط شما را دقیق بررسی کرده و بهترین گزینه را پیشنهاد می دهیم.

معیارهای واجد شرایط بودن و الزامات دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا

شرایط پذیرش و معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در بهترین برنامه‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا شامل موارد زیر است:

1. مدارک تحصیلی

ابتدایی‌ترین نیاز برای شروع فرآیند درخواست برای رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا، ترجمه ریز نمرات دانشگاهی با نمرات خوب است. اگر برای مدرک کارشناسی ارشد یا PG در بازاریابی دیجیتال در کانادا اقدام می‌کنید، باید مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط داشته باشید.

2. آزمون مهارت زبان انگلیسی

قبل از درخواست پذیرش در کانادا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، مطمئن شوید که شرایط نمره آزمون زبان مانند آیلتس، تافل و PTE مربوط به دانشگاه مورد نظر را می‌دانید و سپس برای آن اقدام کنید. حداقل نمرات مورد انتظار برای تحصیل در دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

  • آیلتس: 6 با حداقل نمره 6 در تمام بخش‌ها
  • PTE: 59 – 64
  • تافل: 83
  • Duolingo: 95 – 100
  • CAEL: 50

3. نتایج آزمون‌های مهارتی

اگر متقاضی پذیرش در کالج‌های کانادا برای مدرک کارشناسی ارشد یا فوق‌لیسانس در بازاریابی دیجیتال در کانادا هستید، باید نمرات آزمون GRE یا GMAT را در زمان درخواست ارسال کنید. علاوه بر این، می‌توانید الزامات قطعی دیگر مورد نیاز را از وب‌سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود بررسی کنید.

بازاریابی در کانادا؛ شرایط تحصیل و بازار کار

بهترین کالج‌ها برای رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دیجیتال مارکتینگ در کانادا یک دوره آموزشی نوآورانه، روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری، آخرین تکنیک‌های بازاریابی و تجربیات صنعتی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

بهترین کالج‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا که می‌توانید انتخاب کنید، شامل موارد زیر هستند:

1.کالج Bow Valley

کالج Bow Valley یک کالج عمومی هیات امنایی است که به‌عنوان یک موسسه جامع تحت قانون آموزشی آلبرتا فعالیت می‌کند. این کالج دو مدرک مختلف در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا ارائه می‌دهد که به دانشجویان اجازه می‌دهد مهارت‌های خود را به‌ خوبی در این زمینه رشد و حضور خود را در حوزه دیجیتال گسترش بدهند.

این دوره به آموزش تجربه کاربری، اصول طراحی، بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)، تجزیه و تحلیل، استراتژی‌های رسانه و غیره می‌پردازد. مدارکی که در این کالج ارائه می‌شود شامل مدرک فوق‌دیپلم دیجیتال مارکتینگ و دیپلم مدیریت بازرگانی در بازاریابی دیجیتال است.

2. کالج جورج براون

کالج جورج براون یک محیط متعادل و همراه با کلاس‌های آموزشی عالی برای دانشجویان بین‌المللی با برنامه‌های آموزش تمام‌وقت و پاره‌وقت را فراهم می‌کند. این کالج یک دوره رسانه دیجیتال ارائه می‌دهد که دانش و تکنیک‌های اساسی را برای اعمال مهارت‌ها به دانشجویان بین‌المللی انتقال خواهد داد.

3. دانشگاه یورک

دانشگاه یورک دوره‌ها و فرصت‌های مختلفی را برای آموزش و تحقیق پیشرفته در زمینه دیجیتال مارکتینگ به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از این برنامه‌ها می‌توان برای ایجاد تجربیات دیجیتالی جذاب و تعاملی استفاده کرد. دانش‌آموزان همچنین فرصتی برای انجام کارهای تحقیقاتی ترکیبی در این برنامه‌ها خواهند داشت که به‌طور منحصربه‌فردی با علوم محاسباتی و شیوه‌های هنری تلفیق شده‌اند.

این دانشگاه از دانشگاه‌های عمومی کانادا است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 رتبه 456 را کسب نموده است و میانگین هزینه سالیانه برای تحصیل در آن حدود 29 هزار و 572 دلار است.

مدارکی که در زمینه رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا در این دانشگاه ارائه می‌شوند، عبارتند از:

  • کارشناسی در رسانه‌های دیجیتال
  • کارشناسی ارشد در رسانه‌های دیجیتال

4. کالج داگلاس

کالج داگلاس دو مدرک مختلف در بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد که به یادگیری و توسعه مهارت‌های حیاتی در جستجوی پول، تجارت الکترونیک، بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال و محتوا کمک می‌کند.

این دوره همچنین به شما کمک می‌کند تا تجربه عملی کار با یک مشتری واقعی را در دنیای دیجیتال مارکتینگ به دست آورید. کالج داگلاس یک موسسه عمومی است که در بین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 دارای درجه NA می‌باشد و میانگین هزینه‌های سالانه تحصیل در این رشته در این کالج 13500 است.

دوره‌هایی که برای این رشته در کالج داگلاس ارائه می‌شوند،عبارتند از:

  • بازاریابی دیجیتال و مدیریت ارتباطات
  • فوق‌لیسانسدیجیتال مارکتینگ

علاوه بر موارد بالا به‌طورکلی باید بدانید کارشناسی ارشد در بازاریابی دیجیتال یک برنامه 2 ساله است که در فرم دیپلم، مدرک و گواهی ارائه می‌شود.

برترین دانشگاه‌هایی که دوره‌های بازاریابی دیجیتال را در کانادا ارائه می‌دهند در جدول زیر آمده است:

برنامه ارائه شده شهریه (دلار کانادا) دانشگاه
کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر با تخصص چندرسانه‌ای 13970 دانشگاه آلبرتا
EMBA در تحول دیجیتال 71247 دانشگاه مک مستر
کارشناسی ارشد در نوآوری تجربه دیجیتال 22352 دانشگاه واترلو
کارشناسی ارشد در رسانه‌های دیجیتال تجربی / Co-op 16764 دانشگاه واترلو
MS در رسانه‌های دیجیتال 60071 دانشگاه سایمون فریزر
MBA در بازاریابی دیجیتال 11176 دانشگاه لاوال
کارشناسی ارشد رسانه‌های دیجیتال 18161 دانشگاه رایرسون
کارشناسی ارشد در رسانه‌های دیجیتال 30734 دانشگاه فنی انتاریو
MS در رسانه‌های دیجیتال 16764 دانشگاه بریتیش کلمبیا

از مهارت‌هایی که در کلیه دانشگاه‌های فوق در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا تدریس می‌شود، می‌توان به مواردی همچون یادگیری مهارت‌های SEO و SEM، رفتارشناسی مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری، تجزیه و تحلیل داده‌ها، مهارت‌های محتوا یا کپی رایتینگ و ویرایش، مهارت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، مهارت‌های اولیه طراحی، دانش تبلیغات پولی، بازاریابی موبایلی و درک فنی دیجیتال مارکتینگ اشاره نمود.

همچنین می‌توانید یک دیپلم PG در بازاریابی دیجیتال را به‌عنوان جایگزینی برای کارشناسی ارشد انتخاب کنید، زیرا به همان میزان تجربه و مهارت‌های صنعت محور را ارائه می‌دهد.

حداقل نمره زبان برای ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

برای گرفتن اپلای در دانشگاه‌های کانادا جهت ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ باید در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس، PTE یا تافل شرکت کنید. دانشگاه‌های مختلف مدارک زبان متفاوتی را قبول دارند که باید قبل از اقدام برای گرفتن مدرک زبان در این مورد کاملاً تحقیق کنید.

در جدول زیر حداقل نمرات مهارت انگلیسی مورد نیاز در برخی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای رشته دیجیتال مارکتینگ ذکر شده است:

تافل آیلتس دانشگاه
iBT: 93; PBT: 550 7 دانشگاه سایمون فریزر
iBT: 83 تا 87; PBT: 560 6.5 دانشگاه فنی انتاریو
iBT: 100; PBT: 600 7 دانشگاه آلبرتا
iBT: 90; PBT: 577 7 دانشگاه یورک
iBT: 93 7 دانشگاه رایرسون
iBT: 100 7.5 دانشگاه واترلو

مدارک مورد نیاز برای رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

قبل از درخواست برای کالج‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا، باید از داشتن لیست مدارک زیر اطمینان حاصل کنید:

  • تکمیل فرم درخواست
  • بیانیه‌ای از هدف
  • ریزنمرات تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • کارت امتیازات کنکور
  • رزومه
  • سابقه کار (در صورت وجود)
  • کپی پاسپورت
  • ویزای مجوز تحصیل

برای آگاهی از تحصیل در کانادا و آشنایی با شرایط و مراحل آن این مقاله را بخوانید.

فرآیند پذیرش برای رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

در این بخش، روند درخواست برای برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر بازاریابی دیجیتال در کانادا به‌طور خلاصه در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

برای شروع فرآیند درخواست خود دوره دیجیتال مارکتینگ و کالج را انتخاب کنید.
فرم درخواست کالج را با هزینه‌های درخواستی مورد نیاز پر کرده و ارسال کنید.
مدارک مورد نیاز مانند رونوشت، SOP، LOR، ویزا و غیره را آماده کرده و در فرم درخواست ارسال کنید. برخی از کالج‌ها ممکن است یک مصاحبه نیز به‌عنوان بخشی از فرآیند پذیرش داشته باشند.
برای مدیریت هزینه‌های خود، به بخش بورسیه‌های دانشگاه بروید و اگر واجد شرایط آن‌ها هستید، درخواست بورسیه بدهید.
منتظر تصمیم پذیرش دانشگاه باشید که به‌صورت ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

هزینه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه زندگی تقسیم می‌شود که در ادامه به‌صورت جزئی‌تر آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

هزینه‌های شهریه

هزینه دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا به مدرک و سطح تحصیلی شما بستگی دارد. متوسط ​​هزینه تحصیل برای دیپلم دیجیتال مارکتینگ در کانادا بین 10 تا 22 هزار دلار کانادا است. اما تحصیل در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس در بازاریابی دیجیتال در کانادا تقریبا به‌طور میانگین بین 15 تا 17 هزار دلار است و حتی در برخی دانشگاه‌ها تا 32 هزار دلار نیز خواهد رسید.

هزینه‌های زندگی

اگر به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در کانادا زندگی می‌کنید، به‌غیراز شهریه، باید هزینه زندگی شامل اجاره مسکن، خوراک و پوشاک را نیز بپردازید. متوسط ​​هزینه زندگی در کانادا بین 800 تا 1500 دلار کانادا در ماه است. این هزینه بر اساس اجاره‌ب های یک نفر به همراه نیازهای اولیه آن‌ها مانند خواربار، پوشاک، حمل‌ونقل عمومی و سایر هزینه‌های متفرقه و بسته به استان مورد نظر تا حدودی متفاوت می‌باشد.

اگر هزینه‌ها بیشتر از بودجه شما بود می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی برای ادامه رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا استفاده کنید و یا به دنبال یک کار دانشجویی در طول دوره تحصیل خود باشید. برای مطالعه درباره شرایط کار همزمان با تحصیل در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است و برای زندگی دانشجویی در کانادا چه مقدار پول لازم است؟

بورسیه تحصیلی رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

انواع مختلفی از بورسیه‌ها برای برنامه‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا وجود دارد. برخی از کالج‌ها نیز در زمان پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه ورودی ارائه می‌کنند.

در زیر برخی از بورسیه‌هایی که می‌توانید برای کمک به ادامه تحصیل در رشته بازاریابی دیجیتال خود در کانادا از آن‌ها استفاده کنید، برایتان آورده شده است:

بورسیه ورودی، کالج Bow Valley

دانشجویان بین‌المللی که دارای نمرات خوبی در ریزنمرات خود هستند،می‌توانند از این بورسیه که مبلغ 2 هزار دلار را به‌عنوان کمک‌ هزینه در نظر می‌گیرد، استفاده کنند. همچنین دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند،با پیشرفت تحصیلی خوب می‌توانند برای ترم‌های بعدشان این بورسیه را داشته باشند.

بورسیه تحصیلی کیموکران، کالج جورج براون

این بورسیه نیز برای دانشجویان با معدل بالا می‌باشد که بین 1000 تا 5000 دلار کمک‌ هزینه به دانشجو تعلق می‌گیرد.

جایزه ورود منطقه‌ای آموزش بین‌المللی داگلاس

دانش‌آموزان بین‌المللی با معدل متوسط ​​درجه B و نمرات آزمون ELP قوی (آیلتس: 7 یا سایر معادل‌ها) می‌توانند از کمک‌هزینه یک تا دو هزار دلار در کالج داگلاس به‌عنوان بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

مزایای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دلایل زیادی وجود دارد که شما را تشویق می‌کند تا به ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا بپردازید. مهمترین این دلایل عبارتند از:

فرصت‌های شغلی

بهترین کالج‌ها برای بازاریابی دیجیتال در کانادا فرصت‌های شغلی برجسته‌ای را پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. همچنین بازاریاب دیجیتال بودن فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را در کانادا به شما ارائه می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تا سال 2029 بیش از 44 هزار فرصت شغلی جدید برای بازاریابان دیجیتال مارکتینگ در کانادا ایجاد خواهد شد.

برنامه درسی عالی

در حال حاضر کالج‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا با بهترین زیرساخت‌ها و برنامه درسی، در سراسر جهان برجسته شده‌اند. علاوه بر این، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی با تجربیات آموزشی و تکنولوژیکی برجسته بسیار محبوب هستند.

میانگین بالای درآمد فارغ‌التحصیلان

این رشته در بین دانشجویان بسیار محبوب است و میانگین حقوق پایه آن‌ها بین 42886 تا 78036 دلار می‌باشد که میانگین بالا و قابل‌توجهی نسبت به بسیاری از رشته‌های دیگر است.

گرایش‌های بسیار متنوع در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا دارای گرایش‌های متعددی است که می‌تواند با سلیقه‌های بسیار زیادی در جوانان دوستدار علم و تجربه هماهنگ باشد و هر فردی می‌تواند با توجه به علاقه‌مندی خود و بازار کار مربوط به آن رشته یکی از گرایش‌های بسیار خوب را برای ادامه تحصیلات خود در کانادا انتخاب کند.

فرصت‌های شغلی در کانادا پس ازتحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

بهترین کالج‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا، نرخ اشتغال پذیری بسیار خوبی را در آینده به شما ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه این رشته در چند سال اخیر به‌صورت آکادمیک مورد توجه ویژه قرار گرفته است، دامنه فرصت‌های شغلی بازاریابی دیجیتال در کانادا بسیار زیاد است.

در جدول زیر به شغل و حقوقی که افراد می‌توانند پس از اتمام دوره‌های بازاریابی دیجیتال خود در کانادا کسب کنند، پرداخته شده است:

حقوق سالانه به دلار کانادا نقش کار
195,000 مدیر برند
128,000 استراتژیست بازاریابی محتوا
157,000 مدیر بازاریابی دیجیتال
78,100 نویسنده خلاق
126,000 تحلیلگر بازاریابی
105,000 متخصص بازاریابی
129,000 حرفه‌ای بازاریابی تجارت
136,000 مدیر محتوای وب
120,000 کارشناس شبکه‌های اجتماعی
171,000 استراتژیست بازاریابی جستجو
90,800 کارشناس تحلیل

مشاغل پاره‌وقت در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی دیجیتال مارکتینگ

گزینه‌های شغلی پس از دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به دلیل محبوبیت آن و لیست عظیم بهترین کالج‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا بسیار زیاد است. علاوه بر این، این کشور نرخ اشتغال بالا و ROI بالایی را ارائه می‌دهد.

به همین دلیل شما می‌توانید از همان ابتدا در طول تحصیل خود به دنبال یک شغل باشید و شروع به کسب تجربه نمایید. داشتن شغل در طول دوران تحصیل نه تنها شما را برای یک بازار کار تمام‌وقت آماده می‌کند؛ بلکه می‌تواند کمک خوبی برای تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل یا زندگی باشد.

البته دانشجویانی که با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می‌شوند، محدودیت‌هایی در تعداد ساعاتی که می‌توانند کار کنند دارند که بسته به اینکه در داخل دانشگاه یا خارج از آن کار کنید، متفاوت خواهد بود. معمولاً در خارج از دانشگاه، شما می‌توانید حدود 20 ساعت کار دانشجویی در طول یک هفته داشته باشید.

ساعات کاری برای یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در کانادا

اکثر متخصصان دیجیتال مارکتینگ در کانادا دارای کار تمام‌وقت هستند و بالای ۴۰ درصد آن‌ها، بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. این متخصصان با توجه به تخصصی که دارند می‌توانند به‌صورت تیمی و یا جداگانه بسته به علاقه خود کار کنند.

گروه‌های مارکتینگ معمولاً شامل نمایندگان فروش، متخصصان خلاق و ایده پرداز و یا تحلیلگران بازار هستند. کار متخصصان دیجیتال مارکتینگ بسته به گرایشی که در آن مهارت دارند، تأثیر بسیار زیادی بر درآمد یک شرکت خواهد گذاشت. به همین دلیل، هرچه تجربه و مهارت شما بیشتر باشد می‌توانید با کار کردن در شرکت‌های بزرگ‌تر و شاید حتی شرکت خودتان، درآمد بیشتری در این رشته کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشتغال در زمینه دیجیتال مارکتینگ در کانادا

اکثر کارفرمایان دوست دارند افرادی را در بخش‌های مارکتینگ خود استخدام کنند که علاوه بر تجربه، دارای مدرک دانشگاهی در زمینه‌های مرتبط مانند بازاریابی، مدیریت بازرگانی، تبلیغات و … باشد.

بااین‌حال، با رزومه کاری قوی و تجربه بالا نیز شانس زیادی برای یافتن شغل‌های با درآمد خوب در این زمینه در کانادا دارید. برای کار در شرکت‌های تبلیغاتی در کانادا حداقل شرط لازم، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در این رشته است و کسانی که باز هم به تحصیل ادامه دهند، ترفیع درجه می‌گیرند.

اگر نمی‌توانید به تحصیل در این رشته در کانادا بپردازید، برای داشتن صلاحیت کار در این حوزه باید حداقل گواهی‌نامه‌های مربوطه را داشته باشید. از طرفی اگر بخواهید در شرکت‌های معتبر و بزرگ مشغول به کار شوید باید حداقل 2 سال سابقه مرتبط داشته باشید. در سال‌های اول بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید برای کسب تجربه به‌عنوان کارآموز در بخش‌های بازاریابی و فروش مشغول شوید.

کد شغلی رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

برای هر رشته تحصیلی و گرایش‌های مرتبط با آن در کانادا یک سری کد شغلی در نظر گرفته می‌شود که بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان می‌توانند از آن‌ها برای پیدا کردن کار استفاده کنند.کد شغلی مربوط به مشاغل حرفه‌ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی در کشور کانادا ۱۱۲۳ است.

این افراد متخصصان تبلیغات، بازاریابان و مشاغل روابط عمومی هستند که تجزیه و تحلیل مشاغل مختلف دولتی و غیردولتی را در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مانند کار در شرکت‌های تبلیغاتی، کار با هنرمندان، رسانه‌ها، کار با ورزشکاران، موزه‌ها، بخش‌های فرهنگی و تفریحی را بر عهده دارند.

افراد با استفاده از کد ۱۱۲۳ همچنین می‌توانند در مشاغل زیر در کانادا مشغول به کار شوند:

  • مشاور تبلیغات
  • متخصص ارتباطات
  • متخصص بازاریابی
  • مشاور جذب سرمایه
  • هماهنگ‌کننده در بخش رسانه
  • مسئول روابط رسانه
  • مشاور روابط عمومی
  • مسئول روابط عمومی
  • روزنامه‌نگار

همچنین کد شغلی رشته‌های مرتبط به دیجیتال مارکتینگ در کانادا نیز عبارتند از:

  • نویسندگان و مؤلفان: ۵۱۲۱
  • مدیر روابط عمومی: ۰۱۲۴
  • برنامه نویسان کنفرانس: ۱۲۲۶
  • مشاوران بازاریابی: ۴۱۶۳

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت به کانادا و تحصیل و اشتغال در این کشور است. این رشته می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار عالی با درآمدهای بالا را در کانادا برای شما فراهم کند و زندگی مرفهی برایتان ایجاد کند.

اگر در رابطه با مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل در این رشته یا به‌عنوان متخصص مارکتینگ سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی کاناداپاس، در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره بازاریابی دیجیتال در کانادا

بله، کانادا دارای یک صنعت به‌سرعت در حال رشد برای محتوای دیجیتال و رسانه‌های تبلیغاتی است. این امر فرصت بزرگی را برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند تا مدرک خود را در بازاریابی دیجیتال در کانادا دنبال کنند. درواقع متخصص دیجیتال مارکتینگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هر شرکتی است. درنتیجه تقاضای زیادی برای متخصصان بازاریابی دیجیتال در شرکت‌های کانادا وجود دارد.

طول دوره به درجه و نحوه تحصیل شما بستگی دارد. اگر در حال گذراندن هر دوره گواهینامه‌ای هستید، ظرف یک سال تکمیل می‌شود. با این‌حال، مدارک حرفه‌ای مانند لیسانس یا فوق‌لیسانس به 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد.

کالج جورج براون، کالج دورهام، کالج بای ریور، دانشگاه یورک و مواردی که در طول مقاله بیان شدند، همگی از بهترین کالج‌های کانادا برای بازاریابی دیجیتال هستند.

برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در کانادا عبارتند از:

  • گواهی فارغ‌التحصیلی در بازاریابی دیجیتال
  • کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ
  • MBA در بازاریابی دیجیتال
  • کارشناسی ارشد رسانه‌های دیجیتال

بسته به اینکه در چه دوره‌ای و در چه دانشگاه یا کالجی تحصیل خود را بگذرانید، هزینه‌های شما متفاوت خواهد بود؛ اما به‌ طورکلی یک دوره بازاریابی دیجیتال تقریباً 13000 تا 38000 دلار کانادا هزینه سالیانه برایتان خواهد داشت.