ثبت شرکت در کانادا شامل موارد بسیاری می‌شود که خرید شعب رستوران‌های معروف نیز یکی از این موارد است. همانطور که می‌دانید رستوران‌های زنجیره‌ای «مک دونالد» یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان فست‌فود در جهان محسوب می‌شود و طرفداران بی‌شماری دارد. در واقع برند «مک‌دونالد» در جهان شناخته شده است و به همین خاطر پس از خرید شعبه مک دونالد در کانادا، نیازی به صرف وقت و هزینه برای بازاریابی‌های پیوسته وجود ندارد.

هزینه‌های کلی برای راه‌اندازی شعبه مک دونالد در کانادا

حداکثر حداقل نوع هزینه
45 هزار دلار 0 هزینه فرانچایز اولیه
اجاره پایه: 313 هزار دلار

درصد اجاره: 31.75 %

اجاره پایه: 0

درصد اجاره: 0%

اجاره 3 ماهه ملک
1 میلیون و 600 هزار دلار 340 هزار دلار تابلوها، صندلی‌ها، تجهیزات و دکور
39 هزار دلار 10 هزار دلار بازگشایی اینونتوری یا موجودی
60 هزار دلار 48 هزار دلار مخارج متفرقه افتتاحیه
38 هزار دلار 3 هزار دلار هزینه های سفر و زندگی در حین آموزش
355 هزار دلار 80 هزار دلار هزینه‌های اضافی برای 3 ماه

از راه‌های مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در کانادا است که به سرمایه‌گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه‌ای تجاری به سرمایه‌گذاری در کانادا بپردازند و از این طریق نیز برای اقامت کانادا اقدام کنند.

طبیعتا همراه داشتن یک وکیل مهاجرت به کانادا که با مسیر آشنا باشد و چالش‌های راه را به خوبی بداند، تاثیر بسیار زیادی در کاهش ریسک‌ها و افزایش احتمال موفقیت شما دارد.

به طور کلی، خرید شعبه مک دونالد در کانادا مزایای بسیار زیادی دارد و متقاضیان نیز موظف هستند، مراحلی متعدد و مهمی را طی کنند تا واجد شرایط در اختیار داشتن یک شعبه از این رستوران زنجیره‌ای باشند.

در همین راستا، در این مقاله تلاش کرده‌ایم که موضوعات مهم در رابطه با خرید یک شعبه از رستوران زنجیره ای مک دونالد در کانادا را مورد بررسی قرار بدهیم. برای آشنایی با مزایا و معایب خرید رستوران در کانادا کلیک کنید.

چرا خرید شعبه مک دونالد؟

مک دونالد خود را به عنوان یک خانواده معرفی می‌کند و بر این باور است که تنها زمانی می‌تواند رشد مثبتی داشته باشد که سایر شعبه‌های آن در سراسر جهان نیز وضعیت مناسبی داشته باشند. به همین دلیل است که مک دونالد ارزش‌های مشخصی را برای خود تعیین کرده است. در  واقع، در مک دونالد، ارزش‌ها و معیارهای مشترکی وجود دارد که همه شعبه‌های آن باید به آن احترام بگذارند. برخی از این معیارها را به شرح زیر است:

  • همواره مشتری در تقدم است (سرو)
  • همه افراد می توانند از مک دونالد استفاده کنند (شمول)
  • مک دونالد بهترین کار را انجام می دهد (کمال)
  • مک دونالد یک همسایه خوب است (جامعه)
  • شعبه ها با هم بهتر عمل می کنند (خانواده)

مک دونالد بر این باور است که تمام افرادی که به هر نوع با این شرکت چه به عنوان مشتری و چه به عنوان نیروی کار در ارتباط هستند، باید در امنیت کامل قرار و هنگام استفاده از محصولات آن احساس آرامش داشته باشند و باور کنند که مک دونالد از آنها با آغوش باز استقبال کرده است.

به همین دلیل است که آنها در تلاش هستند تا افراد با شرایط مختلف را به عنوان نیروی کار استخدام و جامعه خود را بزرگ‌تر کنند.

زمانی که یک شعبه مک دونالد خریداری می‌کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تجربیات سایر شعب مک دونالد را نیز در اختیار خواهید داشت؛ چراکه شعار رسمی این شرکت این است که همه با هم در مسیر رشد حرکت خواهند کرد.

چرا خرید شعبه مک دونالد در کانادا؟

همچنین خوب است بدانید که برای کار در مک دونالد نیاز به نگرانی نیست؛ چرا که این نام تجاری پرآوازه آموزش‌های جدی را برای شعب خود در نظر گرفته است.

بلافاصله پس از ورود به دوره‌های آموزشی به فرد آموزش داده می‌شود که چگونه باید از مشتریان خود میزبانی کند و چگونه فروش و سود تضمین‌شده داشته باشند.

هر فرد برای در اختیار داشتن شعبه مک دونالد باید ۱۶۰۰ ساعت آموزش را پشت سر بگذارد که ممکن است از ۹ ماه تا ۲ سال زمان لازم داشته باشد.

به عنوان یک شعبه از مک دونالد، شما در تجارت خود حضور دارید، اما هرگز تنها نخواهید بود. یک سازمان قدرتمند همواره از شما حمایت خواهد کرد تا بتوانید رویای در اختیار داشتن یک تجارت بزرگ را به واقعیت تبدیل کنید.

فراموش نکنید که مک دونالد یک برند معتبر جهانی است و حمایت آنها می‌تواند برای شما یک ارزش باشد. در حقیقت شما تجارت خود را خواهید داشت در حالی که یک برند جهانی شما را حمایت می کند.

ابزارهایی که به شما در کسب و کار کمک می‌کند، شامل پشتیبانی‌های ملی و محلی، آموزش، بازاریابی، ملک، ساخت و ساز، خرید تجهیزات و … می‌شود. دفاتر منطقه‌ای و یک دفتر مرکزی در کشور کانادا وجود دارد که در رابطه با مسائل تجاری به شما خدمات ارائه می‌کند.

مک دونالد همچنین از ایده‌ها و ابتکاراتی که شعب سراسر جهان ارائه می‌کنند، حمایت می‌کند.

به عنوان مثال، برخی از ساندویچ‌های این رستوران توسط شعبه‌ها به دستور کار رستوران‌های زنجیره‌ای اضافه شده‌اند. ساندویچ McFlurry یکی از ساندویچ های منوی غذایی مک دونالد است که در کانادا به این منو اضافه شده است.

خرید شعبه مک دونالد در کانادا

حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی شعبه مک‌دونالد در کانادا چقدر است؟

به طور کلی باید این نکته را در نظر داشته باشید که خرید یکی از شعب رستوران‌ مک دونالد، به دو حالت امکان پذیر است:

شما می‌توانید که یکی از شعب مک دونالد را در مناطقی که مک دونالد مایل است، افتتاح کنید و حق امتیاز آن را خریداری کنید. اما در نظر داشته باشید که اغلب این امکان برای آن گروه از متقاضیانی وجود دارد که پیشتر تجربه مالکیت و اداره رستوران‌های مک دونالد را در شعب دیگر داشته باشند.

همچنین شما می‌توانید یکی از شعب فعال رستوران مک دونالد را خریداری کنید. هزینه خرید این شعب، بستگی به میزان سودآوری و فروش آن شعبه و همچنین میزان امکانات و تسهیلاتی که باید به آن اضافه کنید، برآورد می‌شود. در واقعا این هزینه بسته به موارد متعدد، متغیر است اما به طور کلی بیش از ۱ میلیون دلار برآورد می‌شود.

در مجموع، متقاضیان خرید یا راه‌اندازی یک فرانچایز مک دونالد، باید حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار سرمایه نقدی غیر مقروض داشته باشند  و حدود ۴۵ هزار دلار نیز به عنوان حق امتیاز پرداخت کنند.

مک دونالد از متقاضیان خرید یا راه‌اندازی فرانچایز این رستوران، خواسته است که حداقل 25 درصد مبلغ مورد پرداخت را به صورت نقدی را برای پیش‌پرداخت، بپردازد.

هزینه کلی خرید یک شعبه نیز بسته به موارد مختلف، متفاوت است، بنابراین حداقل مبلغ پیش پرداخت نیز متفاوت خواهد بود. پیش پرداخت باید از منابع شخصی غیرقرض شده و بدون محدودیت، از جمله پول نقد فراهم و ارائه شود.  

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، هزینه خرید و راه‌اندازی شعب مک دونالد در استان‌ها، شهرها و حتی مناطق مختلف کانادا، متفاوت است و شما باید پیش از انتخاب منطقه مورد نظر خود برای سرمایه‌گذاری، حتما اطلاعات دقیق و کاملی را به دست آورید.

 اما به طور کلی در استان‌های انتاریو (تورنتو، اتاوا، هملیتون، واترلو و …) و آلبرتا (کلگری، ادمنتون و …) به بیش از 1 میلیون دلار سرمایه نیاز است. استان برییتیش کلمبیا (ونکوور، ویکتوریا و …) نزدیک به 1 میلیون دلار هزینه دارد. سایر استان‌های کانادا نیز به سرمایه‌ای بین 700 تا 900 هزار دلار نیازمند هستند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در این زمینه با مشاوران و کارشناسان ما در کاناداپاس، در تماس باشید.

انواع رستوران مک‌دونالد کانادا

انواع رستوران مک‌دونالد را بشناسید

به طور کلی، رستوران های مک دونالد چهار نوع فرانچایز دارند که متقاضیان خرید و راه‌اندازی فرانچایز باید یکی از این چهار مدل را انتخاب کنند. نوع دسته‌بندی شعب رستوران‌های مک دونالد بر اساس موقعیت مکانی آنها و به شرح زیر است:

  • رستوران سنتی: این نوع فرانچایز در ساختمان‌های مستقل، فودکورت‌ها و مکان‌های دیگر قرار دارد که منوی کامل دارند و با کیفیت بالایی به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند. منوی این نوع فرانچایزها مشترک است.
  • رستوران‌های زیرمجموعه‌ای: این نوع فرانچایز، شعب رستوران‌های مک دونالد فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی را شامل می‌شود. این رستوران‌ها منوی کوچک‌شده رستوران سنتی مک‌دونالد را سرو می‌کنند و در برخی موارد ممکن است محصولات غیر تجاری مک‌دونالد را نیز سرو کنند.
  • مکان‌های STO و STR: این نوع شعب در مکان‌های «Small Town Oil» در پمب بنزین‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ واقع شده‌اند و منوی کامل مک دونالد را ارائه می‌کنند. این نوع فرانچایز شامل شعب مک دونالد در روستاهای کوچم نیز می‌شود.
  • BFL: برای امتیازات “اجاره تسهیلات تجاری”، فرنچایز دهنده امتیازاتی را با اجاره نامه‌هایی که شامل تسهیلات تجاری است اعطا می‌کند. این موارد محدود است.
خرید فرانچایز مک دونالد و اقامت دائم در کانادا

خرید فرانچایز مک دونالد و اقامت دائم در کانادا

شما با خرید فرانچایز رستوران مک‌دونالد در کانادا و راه‌اندازی آن، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و اعضای خانواده‌تان درخواست دهید، اما باید شرایط لازم را برای دریافت اقامت دائم داشته باشید. برای آشنایی با فرصت های مناسب برای خرید فرانچایز در کانادا این مقاله بخوانید.

برخی از مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید فرانچایز مک دونالد، به شرح زیر است:

  • باید حداقل یک سال از زمان خریداری و سرمایه‌گذاری گذشته باشد
  • شعبه شما باید به صورت فیزیکی فعال باشد
  • شعبه شما باید سودآوری لازم و امکان پرداخت حقو ق کارمندان را داشته باشد
  • در شعبه شما باید حداقل یک کارمند کانادایی مشغول به کار و استخدام شده باشد
  • باید اثبات کنید که حضور و فعالیت و مشارکت شما در فرآیند موفقیت بیزنس لازم است
حداقل سرمایه خرید شعبه مک دونالد کانادا

نیازهای اولیه برای در اختیار داشتن یک شعبه از مک دونالد

برای این که بتوانید یکی از فروشگاه‌های مک دونالد در کانادا را مدیریت کنید، مسیر نسبتا همواری در برابر شما وجود دارد.

یکی از مزایای مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که شما به تجربه کاری در زمینه در اختیار داشتن تجربه شخصی خود، یا اداره کردن رستوران نیازی نخواهید داشت.

مدیران شعبه در مک دونالد تجربه‌های مختلفی داشته‌اند و شاید یکی از مهمترین دلایل موفقیت مک دونالد نیز همین مسئله بوده است.

در محیط امروزی، ارتباط با مردم یک امر ضروری است، چرا که هر روز افراد با سلائق، سنین و زمینه‌های فرهنگ متفاوت باید مدیریت شوند.

بر همین اساس، در کلاس‌های آموزشی مک دونالد به افراد آموزش داده می‌شود که چگونه برای مدیریت یک شعبه از مک دونالد آماده شوند.

جالب است بدانید که حداقل الزامات درخواست برای در اختیار داشتن یکی از شعب مک دونالد عبارتند از:

  • شما آماده سرمایه‌گذاری 700 هزار دلاری هستید (این مبلغ نباید به صورت قرض به دست آمده باشد).
  • مشکلی با نقل مکان نداشته باشید
  • مشکلی با آموزش دیدن و نشان دادن مهارت‌های مورد نیاز، قبل از سرمایه‌گذاری ندارید.
شرایط راه اندازی مک دونالد در کانادا

چگونه می‌توان یک شعبه مک دونالد را در اختیار داشت؟

برنامه‌های مرتبط با در اختیار داشتن شعبه‌ای از رستوران‌های زنجیره مک دونالد بسیار منحصر به فرد است.

اکثر مالکیت‌ها با خرید یکی از شعبه‌های موجود انجام می‌شود و به همین دلیل است که برای ورود به خانواده مک دونالد نیاز به سرمایه‌های متفاوتی وجود دارد.

برای این که فردی از نظر مالی واجد شرایط شناخته شود، حداقل به ۷۰0 هزار دلار نیاز خواهد داشت و این اموال به هیچ عنوان نباید استقراضی باشد.

برای در اختیار گرفتن شعب مک دونالد، آموزش‌های تکمیلی در نظر گرفته شده است و به این صورت فرد پیش از خرید یا افتتاح شعبه مک دونالد، کاملا آماده ورود به تجارت خواهد بود. پس از آنکه دوره‌های آموزشی با موفقیت به پایان رسید، به فرد متقاضی این فرصت داده می‌شود که یک شعبه را خریداری یا افتتاح کند.

با توجه به اینکه فرصت‌های مدیریت شعبه‌ها در مک دونالد محدود است، افراد باید از آمادگی کافی برای نقل مکان به منظور به دست آوردن یک شعبه برخوردار باشند.

مسئولیت اینکه آیا شما پس از آموزش آمادگی ورود به جامعه جدید برای مدیریت یک رستوران را دارید یا خیر، به عهده شرکت مک دونالد است.

مرحله اول ورود به خانواده مک دونالد، ثبت درخواست است. در صورتی که شرایطی که پیشتر به آن اشاره شد را اختیار دارید، فرم مربوط به درخواست خود را تکمیل کنید.

در مرحله دوم شما به یک مصاحبه دعوت خواهید شد تا مدیران ارشد مک دونالد شما را بهتر بشناسند و شما نیز با شرایط آنها آشنایی پیدا کنید. در این مصاحبه از شما خواسته می‌شود تا توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید فرد مناسبی برای در اختیار داشتن یکی از شعب مک دونالد هستید. در این مصاحبه شما نیز می‌توانید مهمترین سوالات خود درباره همکاری با مک دونالد را مطرح کنید.

در مرحله سوم شما بار دیگر به مصاحبه دعوت می‌شوید تا مدیران منطقه‌ای مک دونالد با شما درباره واجد شرایط بودن شما تحقیقاتی را انجام دهند. مرحله چهارم اولین قدم عملی برای رسیدن به شعبه در مک دونالد است، شما در این مرحله حضور در رستوران را تجربه خواهید کرد.

در مرحله چهارم، به مدت سه روز حضور در یکی از شعب مک دونالد را تجربه می‌کنید، پروسه‌های عملی را فرا خواهید گرفت و با یک تیم اداره کننده رستوران آشنایی پیدا می‌کنید. در این مرحله شما می‌آموزید که یک رستوران مک دونالد چگونه اداره می‌شود.

در مرحله پنجم نیز یک مصاحبه دیگر برای شما ترتیب داده می‌شود و در این مصاحبه با تیم مدیریت منطقه خود در کانادا صحبت خواهید کرد. در صورتی که از این مرحله با موفقیت خارج شوید، می‌توانید برای آموزش دیدن در دوره‌های مدیریت شعب مک دونالد خودتان را آماده کنید.

در مرحله ششم اجازه آموزش به شما داده می‌شود. این یکی از مهمترین مراحل ورود به خانواده مک دونالد است. در این مرحله هماهنگی‌های لازم با شما صورت می‌گیرد تا بتوانید ۱۶۰۰ ساعت آموزش را به صورت عملی و تئوری پشت سر بگذارید و در نتیجه توانایی اداره شعبه مطابق با استانداردهای تعیین‌شده توسط مک دونالد را در اختیار داشته باشید. پیش از شروع کلاس‌ها هماهنگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌گیرد.

در مرحله هفتم زمان ارائه پیشنهاد فرا می‌رسد. زمانی که با موفقیت آموزش‌ها را پشت سر گذاشتید، فرصت‌های مختلف موجود برای خرید رستوران در کانادا در اختیار شما قرار داده می‌شود و می‌توانید مذاکرات را با صاحبان رستوران‌ها انجام دهید و یک یا چند شعبه را در اختیار بگیرید. در این مرحله فرآیند واگذاری آغاز می‌شود.

مرحله هشتم و نهایی نیز همان روز بزرگی است که برای آن تلاش کرده‌اید. در این مرحله شما امتیاز یک رستوران را در اختیار گرفته‌اید و می‌توانید کسب و کار روزانه خود را آغاز کنید. جای نگرانی در این مرحله وجود ندارد چرا که مک دونالد هرگز شما را رها نمی‌کند. همچنین بسیاری از مشاورین و کارکنان عملیات میدانی شعب مک دونالد برای مشاوره و پشتیبانی تخصصی در حین انتقال مالکیت در کنار شما خواهند بود.

دوره آموزشی مدیریت شعب مک دونالد

مک دونالد بدون پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی به شما اجازه کار نخواهد داد. با این حال بسته به شرایط خود می‌توانید دوره‌های آموزشی را به‌صورت تمام‌وقت (۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته) یا پاره‌وقت (حداقل ۲۰ ساعت در هفته) پشت سر بگذارید.

دوره‌های آموزش پاره‌وقت برای افرادی مناسب است که در طول هفته مشغول به کار هستند، چراکه این کلاس‌ها معمولا در روزهای آخر هفته انجام می‌شود.

ممکن است از شما خواسته شود که در برخی از دوره‌های مدیریتی نیز شرکت کنید و این مسئله می‌تواند برای شما هزینه‌هایی را در بر داشته باشد. مدیریت شرکت در کلاس‌ها به عهده شما است، اما باید در تمامی این کلاس‌ها شرکت کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که با احتساب دوره‌های مدیریتی، تقریبا ۹ تا ۲۴ ماه زمان لازم است تا فرد بتواند دوره‌های آموزشی خود را به طور کامل پشت سر بگذارد.

خرید یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد تا از نام این برند تجاری بهره ببرید و نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات نداشته باشید.

منوی مک دونالد در کانادا

برای آشنایی بیشتر با بخش‌های اصلی منوی غذایی رستوران مک دونالد در کشور کانادا، می‌توانید جدول زیر را مطالعه کنید یا برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به این سایت مراجعه کنید.

نکته پایانی

مک دونالد حمایت‌های بسیاری را از شعب خود انجام می‌دهد و البته مسئولیت‌هایی را نیز به آنها واگذار می‌کند. در همین راستا باید در نظر داشته باشید که امتیازات خرید شعب مک دونالد بسیار بیشتر از معایب مربوط به آن است.

با این حال به عنوان یک شهروند خارجی ممکن است برای خرید شعب مک دونالد با مشکلات و چالش‌های اقامتی روبه‌رو شوید.

حضور یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در کنار شما می‌تواند بسیاری از این محدودیت‌ها را برطرف سازد. در صورتی که به خرید یکی از شعب مک دونالد یا سایر برندهای مطرح جهانی در کانادا علاقه دارید، حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

به طور کلی خرید بیزینس در کشور کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هرگونه اقدام قانونی با وکلا و مشاورین امور مهاجرت در کشور کانادا در این زمینه مشورت کنید.

همکاران ما آماده‌اند تا در زمینه خرید انواع بیزینس‌ها در کشور کانادا مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند و در صورت تمایل شما کلیه پرونده‌های حقوقی شما مربوط به خرید یا افتتاح بیزینس و همچنین ایجاد استارتاپ و نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا را مورد پذیرش و پیگیری قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link