یکی از مهمترین مسائلی که باید هنگام مهاجرت به کانادا برایش برنامه‌ریزی کنید، اتصال اینترنت در کانادا است. شما در بدو ورود به کانادا می‌توانید سیم‌کارت کانادایی تهیه کنید و بسته به اینکه چه نوع سیم‌کارتی تهیه کنید و از کدام اپراتور خدمات بگیرید، میزان اینترنت شما، هزینه و … متفاوت خواهد بود.

بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است که به مهمترین موضوعات درباره شرایط اتصال به اینترنت در کانادا پرداخته شود. با ما همراه باشید.

دلیل خدمات بسیار باکیفیت اینترنت در کانادا

کانادا کشوری بسیار ثروتمند و پیشرفته است که یکی از بهترین خدمات اینترنت را برای شهروندان خود ارائه می‌دهد. درواقع دولت این کشور می‌داند امروزه اینترنت اگرچه برای سرگرمی استفاده می‌شود، اما یکی از راه‌های موثر پیشرفت کشور از هر جهت محسوب می‌شود و برای رشد بیشتر خود از نظر اقتصادی، آموزشی، تفریحی و … اینترنت بسیار باکیفیتی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

بهترین شرکت‌های خدمات اینترنت خانگی در کانادا

کارشناسان صنعت، WhistleOut Telus و Sasktel را بهترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت خانگی در کانادا می‌دانند. شرکت بل نیز بیشترین خدمات را برای ساکنان شهری و روستایی در سراسر منیتوبا و انتاریو ارائه می‌دهد. اگر در یک منطقه پرجمعیت مانند کبک زندگی می‌کنید، ویدئوترون رضایت مشتری بالاتری برای اینترنت خانگی در کانادا دارد. Eastlink نیز محبوب‌ترین برند در آتلانتیک کانادا است. Teksavvy هم ارزان‌ترین اینترنت را در کانادا ارائه می‌دهد.

در نظر داشته باشید که جمعیت کانادا در قسمت‌های مختلف آن متفاوت است؛ بنابراین برترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) می‌تواند بر اساس محل زندگی شما و آنچه از اتصال اینترنت خانگی خود در کانادا انتظار دارید تغییر کند.

بهترین ارائه‌دهندگان اینترنت در کانادا در سال 2022

بهترین ارائه‌دهندگان اینترنت در کانادا در سال 2022 در جدول زیر معرفی شده‌اند:

سریعترین طرح پوشش منطقه بهترین اینترنت
1.5 گیگابایت بر ثانیه BC، AB، SK، MB غرب کانادا تلوس
1.5 گیگابایت بر ثانیه QC کانادا مرکزی Bell
1 گیگا بیت بر ثانیه NB، NS، PE، NL آتلانتیک کانادا Eastlink
1 گیگا بیت بر ثانیه در سراسر کشور تکساوی

بهترین شرکت‌های اینترنت در غرب کانادا

طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان اینترنت درجه‌یک ازجمله Telus، Shaw، SaskTel و Bell MTS در ناحیه غرب کانادا برای ارائه خدمات اینترنتی در دسترس هستند. شاید بتوان گفت از میان تمامی این اپراتورها بهترین ارائه دهنده اینترنت در غرب کانادا (بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا) Telus است؛ زیرا دارای اتصالات اینترنتی با سرعت 1.5 گیگابایت در ثانیه، طرح‌های تخفیفی مناسب و یکی از بهترین اپراتورها با رضایت مشتری بسیار بالا در کانادا است.

اینترنت Telus سرعت دانلود سریع و طیف گسترده‌ای از خدمات را در سراسر بریتیش کلمبیا و آلبرتا ارائه می‌دهد. شبکه Telus Mobility LTE بزرگ‌ترین شبکه کانادا است و یکی از بهترین رتبه‌بندی‌های رضایت مشتری در این کشور را دارد.

همچنین شبکه فیبر نوری پرسرعت Telus PureFibre سریع‌ترین شبکه در کانادا است و سرعت دانلود باورنکردنی را در طرح اینترنت 1.5 گیگابایتی خود ارائه می‌دهد. اگرچه قیمت‌های طرح‌های اینترنت فیبری از اپراتور تلوس جزو گران‌ترین خدمات اینترنتی در کانادا هستند، اما محدودیتی در اندازه استفاده ندارد و همین امر به‌نوعی می‌تواند در هزینه‌ها در طولانی مدت صرفه‌جویی کند.

برای مشتریانی در محله‌هایی که به فیبر نوری دسترسی ندارند، اینترنت روستایی Telus یک جایگزین بسیار قوی است. سرعت دانلود بی‌سیم برای این اینترنت در کانادا تا 25 مگابیت در ثانیه (اگرچه این میزان بر اساس مکان متفاوت است) است و شرکت تلوس حداکثر حجم داده تا 1 ترابایت در ماه را در این مناطق ارائه می‌دهد.

Shaw Fibre+ یکی دیگر از گزینه‌های عالی و در دسترس برای اتصال اینترنت در سراسر غرب کانادا است که سرعت دانلود تا 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. قیمت و کیفیت خدمات این اپراتور نیز قابل‌مقایسه با Telus است و با استفاده از خدمات این شرکت در سال می‌توانید تا حد قابل‌توجهی هزینه اینترنت خود را کاهش دهید.

Sasktel رتبه اول را در غرب کانادا برای هفت سال متوالی در نظرسنجی‌های رضایت مشتری انجام شده توسط JD Power، یعنی متخصصان تحقیقات مصرف کننده، دارد. با این ‌حال، این شرکت استانی فقط به ساکنان ساسکاچوان با اینترنت فیبر infiNET و همچنین اینترنت متصل به کابل اینترنتی خدمات خود را ارائه می‌دهد. یکی از مزایای این اپراتور این است که همه مشتریان Sasktel از دسترسی نامحدود به بیش از 2000 نقطه اتصال “WI-FI انتخابی” در سراسر استان برخوردار هستند.

اگر  قصد مهاجرت به کانادا را دارید توصیه می‌کنیم از موسسات معتبر اقدام کرده و پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

بهترین شرکت‌های اینترنت در مرکز کانادا

جنوب انتاریو و کبک پرجمعیت‌ترین مناطق در کل کشور کانادا هستند. بنابراین یافتن اینترنت پرسرعت در این نواحی به‌عنوان مرکز کانادا آسان است. با این ‌حال، بهترین ارائه‌دهندگان اینترنت در کانادا در نواحی مرکزی عبارت‌اند از:

  • ارتباطات بل

بهترین ارائه‌دهنده اینترنت در مرکز کانادا (انتاریو و کبک) Bell Communications با پوشش جامع، طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و گزینه‌های اینترنتی متنوع است که شامل سایر خدمات مخابراتی مانند تلویزیون و تلفن سیمی نیز می‌شود.

این اپراتور یک شبکه قابل‌اعتماد برای میلیون‌ها کانادایی است که حتی اتصال بدون وقفه در خانه را در طول همه‌گیری ویروس کرونا فراهم کرده است. پلن‌های Bell Fibe با سرعت ‌بالا از 1 مگابیت بر ثانیه تا 1.5 گیگابایت در ثانیه متغیر است. بنابراین همه افراد از مردم عوام که برای سرگرمی روزانه در اینترنت می‌چرخند تا افرادی که تحقیقات گسترده خود را در این فضا انجام می‌دهند یا گیمرهایی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند را تحت پوشش خود درآورده است و به‌خوبی نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. برنامه‌های خدماتی این شرکت همچنین شامل Wi-Fi خانگی و حفاظت امنیتی McAfee است.

Bell بیشترین پوشش اینترنت بی‌سیم خانگی را در سراسر مناطق روستایی انتاریو و کبک ارائه می‌دهد. طرح‌های اینترنت خانگی بی‌سیم از شبکه گسترده Bell Mobility LTE برای ارائه سرعت تا ۲۵ مگابیت بر ثانیه و حداکثر ۳۵۰ گیگابایت داده ماهانه استفاده می‌شوند.

  • Videotron

می‌توان Videotron به‌عنوان بهترین ارائه دهنده اینترنت محلی کبک نگاه کرد. Videotron طرح‌های مقرون‌به‌صرفه، تبلیغات جذاب و خدمات مفیدی به مشتریان ارائه می‌دهد. اگرچه سرعت دانلود بسته‌های اینترنتی این اپراتور حداکثر به 400 مگابیت در ثانیه (Mbps) می‌رسد و پوشش‌دهی ضعیفی دارد، گزینه‌های ارزشمند آن شامل خدمات تلفن همراه و پخش موسیقی است که از نظر مشتریان جذاب است.

بهترین ارائه دهنده اینترنت در آتلانتیک کانادا

قدیمی‌ترین جوامع بومی در کانادا در سواحل شرقی این کشور یعنی آتلانتیک زندگی می‌کنند. بهترین اپراتورهایی که خدمات اینترنت در کانادا را در این بخش‌ها ارائه می‌دهند، عبارتند از:

  • Eastlink

Eastlink بهترین ارائه‌دهنده اینترنت در آتلانتیک کانادا (نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، PEI و نیوفاندلند/لابرادور) است که اینترنت کابلی را ارائه می‌دهد.

Eastlink در Maritimes متولد شد و اینترنت کابلی پرسرعت را در سراسر نوا اسکوشیا، PEI، نیوفاندلند/لابرادور و جنوب نیوبرانزویک ارائه داد. طرح‌های این شرکت معمولاً دارای سرعت‌های نامحدود از 100 مگابیت بر ثانیه تا 940 مگابیت در ثانیه است. همچنین از نظر هزینه نسبت به اپراتورهای بزرگ‌تر، مقرون‌به‌صرفه است. برای صرفه‌جویی بیشتر، می‌توانید اینترنت خانگی خود را با بسته IPTV یا طرح تلفن همراه تهیه کنید. Eastlink حتی قرارداد موجود تلفن همراه شما را تا 200 دلار خریداری می‌کند.

  •  بل آلیانت

Bell Aliant طرح‌های اینترنت پرسرعت ممتاز Fibe را به کانادایی‌های ساکن آتلانتیک با سرعت دانلود تا 1.5 گیگابایت در ثانیه ارائه می‌دهد. اگرچه Bell Aliant گران‌تر از Eastlink است، اما Bell Aliant پوشش بیشتری در سراسر استان‌های اقیانوس اطلس دارد، قابلیت اطمینان ثابت و خدمات تعمیر سریع را نیز به‌ویژه پس از طوفان‌های بزرگ ارائه می‌دهد که آن را در این منطقه کاربردی‌تر کرده است.

ارزان‌ترین اینترنت در کانادا

به‌طورکلی هزینه اینترنت در کانادا بالا است. با این ‌حال، بازهم بسته به اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنید و از کدام اپراتور خدمات خود را دریافت می‌کنید و بسته به نیاز روزانه اینترنت شما از نظر حجم و سرعت اینترنت، هزینه‌ها متفاوت خواهد شد.

دولت کانادا به ارائه‌دهندگان اینترنت شخص ثالث اجازه می‌دهد تا دسترسی به شبکه را به‌صورت عمده از اپراتورهای شبکه بزرگ مانند بل، راجرز، تلوس و شاو خریداری کنند، سپس طرح‌های دسترسی ارزان‌تر را به کانادایی‌ها به‌صورت محلی بفروشند. بیش از ده‌ها گزینه به این شکل در سراسر کانادا وجود دارد، اما اگر بخواهیم ارزان‌ترین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در کانادا را معرفی کنیم، عبارتند از:

تکساوی

وقتی صحبت از فروشندگان خدمات اینترنتی و اینترنت ارزان در کانادا به میان می‌آید، Teksavvy از نظر کیفیت خدمات، پوشش و حمایت از مشتری، بدون اهمیت اینکه در کجای کانادا زندگی می‌کنید، در بالاترین سطح قرار دارد.

سرویس اینترنت Teksavvy به‌طور گسترده در کانادا در دسترس است. برای استفاده از خدمات این شرکت مهم نیست که کجا هستید، به شرطی که نوعی دسترسی به اینترنت سیمی در محله شما وجود داشته باشد.

بسته به جایی که زندگی می‌کنید، Teksavvy گزینه‌های سرعت پهنای باند تا سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. Teksavvy تاکنون یک قهرمان در خط مقدم حمایت از مصرف‌کنندگان اینترنتی بوده است. این شرکت مرتباً از طرف مشتریان کانادایی از CRTC درخواست می‌کند تا نرخ‌های ماهانه را کاهش دهد، از حریم خصوصی مشتریان محافظت می‌کند و خدمات مناسبی را ارائه می‌نماید.

Fido و Virgin Mobile

Fido گزینه‌های اینترنت خانگی نامحدود مقرون‌به‌صرفه را با پشتیبانی شبکه ملی راجرز ارائه می‌کند. هزینه بسته‌های ارائه شده توسط این اپراتور از 50 دلار در ماه شروع می‌شوند و سرعت آن‌ها بین 30 تا 150 مگابیت در ثانیه است.

Virgin Mobile نیز اینترنت خانگی ارزان را در شبکه Bell Fibe ارائه می‌دهد. قیمت‌های این اپراتور با اینترنت خانگی Fido قابل‌مقایسه است، اما Virgin Mobile گزینه‌های تلویزیونی زنده و درخواستی را نیز ارائه می‌دهد. Virgin TV به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که کابل را قطع کنند و درعین‌حال از IPTV زنده و درخواستی از طریق دستگاه‌های هوشمند مانند Apple TV، Amazon Fire TV و Google Chromecast لذت ببرند.

امکان برقراری ارتباط تصویری با اینترنت در کانادا

شما با داشتن هر نوع بسته اینترنتی در کانادا می‌توانید با خانواده و دوستانتان در سایر نقاط جهان ارتباط تصویری داشته باشید. حتی می‌توانید یک سیم‌کارت الکترونیکی تهیه کنید که برای تهیه آن می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز اقدام کنید که تنها امکان استفاده از بسته‌های اینترنتی را به شما می‌دهد و حتی نسبت به سیم‌کارت‌های اعتباری یا قراردادی در کانادا مقرون‌به‌صرفه تر است. خوشبختانه تماس‌های اینترنتی در کشور کانادا هزینه بالایی ندارد و همه افراد در داخل یا خارج از آن می‌توانند به‌راحتی با این روش با همدیگر ارتباط داشته باشند.

برخی از شرکت‌های مخابراتی در کانادا نیز امکان ایمیل رایگان را برای مشترکین خود فراهم کرده‌اند که می‌توانید برای پیام‌های ضروری استفاده کنید. معمولاً زمانی که بسته اینترنتی شما تمام شده باشد، این روش می‌تواند کارساز واقع شود.

DSL، کابل و اینترنت 5G؛ کدام بهترین است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام انتخاب خدمات اینترنت در کانادا در ذهنشان وجود دارد. DSL و کابل مبتنی بر فناوری قدیمی‌تر هستند، درحالی‌که اینترنت فیبری گران‌تر می‌تواند و سرعت دانلود را حتی بیش از 1 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد. همچنین نکاتی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید، مانند اینکه چگونه اینترنت کابلی ممکن است در ساعات اوج استفاده دچار کندی شود.

برای روستایی‌های مقیم کانادا هرچند پوشش اینترنت بی‌سیم بیشتری دریافت ‌کنند، هزینه‌ها همچنان می‌تواند بالا باشد و سقف داده‌ها ممکن است کم باشد. استقرار جدید شبکه تلفن همراه 5G اتصالات را سرعت می‌بخشد، پوشش را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است در آینده قیمت‌ها را کاهش دهد؛ بنابراین اگر بتوانید از اینترنت 5G استفاده کنید، قطعاً می‌توانید به اطلاعات گسترده‌تری در زمان کمتر دسترسی داشته باشید.

کدام اپراتورها داده‌های تلفن همراه نامحدود را در کانادا ارائه می‌دهند؟

برنامه‌های Rogers Infinite، Bell Unlimited و Telus Unlimited شامل داده‌های نامحدود با پوشش سراسری در شبکه‌های 4G LTE و 5G هستند. اگر در انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا زندگی می‌کنید، می‌توانید برای استفاده از داده‌های نامحدود در طرح‌های Big Gig Unlimited از Freedom Mobile مشترک شوید.

مشتریان SaskTel نیز می‌توانند در طرح‌های VIP و Total که دارای سریع‌ترین سرعت داده نامحدود کانادا هستند، مشترک شوند.

کانادایی‌هایی که به دنبال طرح‌های نامحدود ارزان هستند، باید به Chatr نگاه کنند که داده‌های نامحدودی را در همه طرح‌های Talk، Text و Data ارائه می‌دهد. همه طرح‌هایی که شامل داده در Lucky Mobile هستند نیز نامحدود می‌باشند. Shaw Mobile یک برنامه داده نامحدود برای ساکنان BC و آلبرتا دارد.

برخی از افراد فکر می‌کنند امکان استفاده از داده نامحدود به معنی سرعت نامحدود است که کاملا اشتباه است. بسته به شرکت مخابراتی انتخابی شما برای دریافت خدمات اینترنت در کانادا، سرعت اینترنت شما ممکن است از 64 کیلوبیت بر ثانیه (سرعت شماره‌گیری) تا 2 مگابیت در ثانیه (سرعت 3G) متغیر باشد و ربطی به حجم اینترنتی که به شما ارائه می‌شود، ندارد.

نحوه عملکرد داده‌های نامحدود در کانادا

هر طرح تلفن همراه با بسته اینترنتی در کانادا با مقدار ثابتی از حجم دانلود با سرعت کامل حتی در برنامه‌های داده نامحدود همراه است. هنگامی‌که به اتمام حجم داده‌های ماهیانه خود نزدیک شدید، اخطاری به‌صورت پیامک متنی دریافت خواهید کرد. پس از عبور از سقف داده، دوباره متن دیگری دریافت می‌کنید.

برنامه‌های گفت‌وگو، متن و داده‌های معمولی یا دسترسی به داده‌های شما را مسدود می‌کنند یا شروع به دریافت هزینه‌های اضافی برای استفاده بیشتر در آن ماه خواهند کرد؛ اما درصورتی‌که طرح نامحدود داشته باشید بعد از به اتمام رسیدن یک مقدار مشخص از حجم اینترنت تا ابتدای ماه بعدی شما می‌توانید اتصال اینترنتی داشته باشید، ولی سرعت آپلود و دانلود کمتر خواهد شد.

نحوه مدیریت سقف حجم اینترنت مورد استفاده توسط اپراتورهای کانادایی

به‌طورکلی اپراتورهای کانادایی سقف‌های داده را به یکی از سه روش زیر مدیریت می‌کنند:

  • گرفتن هزینه‌های بیشتر بعد از اتمام سقف داده

برخی از شرکت‌های مخابراتی بعد از اتمام حجم اینترنت بدون اطلاع دادن به شما، برای استفاده بیشتر از شما کارمزد اضافه دریافت می‌کنند که به شما امکان می‌دهد به استفاده از داده‌ها بر اساس میزان پرداخت اضافی ادامه دهید. این داده‌های اضافی بسته به شرکت مخابراتی و برنامه شما بین 10 تا 130 دلار برای هر گیگابایت هزینه دارد و اگر مراقب نباشید می‌تواند منجر به قبض‌های وحشتناک پایان ماه شود.

کارمزد اضافه ‌زمانی رایج‌ترین گزینه در کانادا برای استفاده از اینترنت بیشتر بود، اما نرخ‌های گران‌قیمت و صورت‌حساب‌های تکان‌دهنده آخر ماه منجر به بی‌اعتمادی بین مصرف‌کنندگان و شرکت‌های تلفن همراه با این روش شد.

در حال حاضر اکثر اپراتورها به سیاست اضافه کردن داده روی آورده‌اند، اما برخی از ارائه‌دهندگان تلفن همراه همچنان هزینه‌های گزافی را برای استفاده بیش‌ از حد داده دریافت می‌کنند.

  • امکان استفاده بیشتر تا زمان شارژ مجدد، مسدود می‌شود.

Koodo Mobile یکی از شرکت‌هایی است که این روش را انتخاب کرده است. بر اساس این روش مشترک موردنظر پس از رسیدن به محدودیت داده ماهانه، دکمه مکث را روی همه دانلودهای تلفن همراه خود می‌بیند تا زمانی که با خدمات مشتری تماس بگیرید و هزینه‌های اضافی را برای آن ماه تایید کنید. در مورد این روش کاملا مراقب باشید زیرا داده‌های بیش‌ازحد حدود 130 دلار برای هر گیگابایت هزینه دارد!

Fido نیز زمانی که مشتریان به سقف داده ماهانه خود می‌رسند، دانلود داده‌ها را متوقف می‌کند. با استفاده از برنامه Fido My Account، مشتریان می‌توانند داده‌های نامحدود را برای یک ساعت کامل در هر زمان و حداکثر تا پنج بار در ماه استفاده کنند. مشتریان می‌توانند بسته‌های داده اضافه‌ای را نیز بعد از آن خریداری کنند.

اگر شرکت مخابراتی شما یکی از شرکت‌هایی است که به‌طور خودکار داده‌های بیش‌ از حد را از شما دریافت می‌کند، با خدمات مشتری تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که داده‌ها را هنگامی‌که به سقف خود رسیدید، خاموش کنند؛ زیرا ممکن است حواستان نباشد و قبض بسیار زیادی را دریافت کنید.

  • سرعت اینترنت بسیار کم می‌شود.

گزینه سوم که بسیاری از اپراتورها اکنون ارائه می‌دهند، به شما امکان می‌دهد با سرعت کمتری از اینترنت در کانادا تا ماه بعدی و شارژ مجدد استفاده کنید. درحالی‌که اتصالات داده 4G LTE با سرعت کامل به 250 مگابیت در ثانیه یا کمی سریع‌تر می‌رسد، سرعت انتقال داده در این وضعیت معمولاً 0.5 مگابیت در ثانیه در اپراتورهای پریمیوم یا حتی کمتر خواهد شد.

با این‌ حال، در پایان ماه اپراتور هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌کند و شما همچنان می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اگرچه سرعت اینترنت توسط این اپراتورها بعد از اتمام سقف داده‌ها خیلی کم می‌شود ولی مشخص شده است که همان سرعت کم نیز برای استفاده از YouTube به اندازه کافی سریع است، زیرا این برنامه کیفیت پخش را برای پهنای باند موجود تنظیم می‌کند.

سایر سرویس‌های پخش ویدیو مانند Netflix و Disney+ در کانادا با این سرعت به انتظار طولانی در حین بارگیری ویدیو نیاز دارند. پخش موسیقی با کیفیت کامل در سرویس‌هایی مانند Apple Music و Spotify نیز با این سرعت کم امکان‌پذیر است.

نکاتی مهم در مورد استفاده از اینترنت در کانادا

یکی از نکات مهمی که در مورد استفاده از اینترنت در کانادا باید بدانید این است که باید به ‌تمامی مطالبی که در فضای مجازی از طرف خودتان منتشر می‌کنید، دقت داشته باشید. اگر مطالبی که منتشر می‌کنید خلاف قانون محتوایی کانادا باشد به سرعت منجر به شکایت از سمت دولت کانادا می‌شود. از جمله این مطالب می‌توان به تهدید، مطالب دروغ و … اشاره کرد.

نکته دیگر این است که هنگام خرید بسته اینترنتی باید توجه داشته باشید که بسته موردنظر برای چه خدماتی ارائه می‌شود؛ زیرا بسته‌های اینترنتی قابل استفاده جهت باز کردن تلگرام، واتساپ و … با بسته‌های مربوط به دانلود فیلم یا انجام کارهای تحقیقاتی متفاوت است.

سخن آخر

داشتن اینترنت در کانادا مانند هر نقطه دیگر جهان از ملزومات زندگی در عصر حاضر است. در کانادا اپراتورهای خوب و زیادی وجود دارند که خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. شما نیز می‌توانید با تحقیق در مورد آن‌ها و مقایسه قیمت و خدماتی که دارند، بر اساس نیازتان و بودجه‌ای که دارید، بهترین نوع را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع روش‌های مهاجرتی به کانادا که متناسب علایق و سوابق شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره اینترنت در کانادا

شما باید با بررسی مزایا و معایب اپراتورهای مختلف کانادا بسته به اینکه قرار است به کدام استان کانادا مهاجرت نمایید و چه خدماتی را نیاز دارید، بهترین را انتخاب کنید. همچنین فکر نکنید که خدمات اینترنت پرسرعت تنها از طریق اپراتورهای محبوب و گران‌قیمت در کانادا ارائه می‌شود. بلکه می‌توانید از طریق ارائه‌دهندگان اینترنت محلی نیز آخرین فناوری فیبر نوری را با اینترنت پرسرعت دریافت کنید.

شما می‌توانید در برخی مکان‌ها مانند کتابخانه عمومی از اینترنت رایگان به کمک لپ‌تاپ برخوردار شوید. از طرفی در سطح شهرهای کانادا، جایگاه‌هایی به نام HOTSPOT وجود دارند که شهروندان خود کانادا می‌توانند در این مکان‌ها به کمک گوشی و لپ‌تاپ از اینترنت رایگان استفاده نمایند.

همان‌طورکه در مقاله نیز به آن اشاره کردیم برقراری ارتباط تصویری از طریق اینترنت در کانادا هزینه زیادی ندارد. این امر هم برای تماس‌های داخلی و هم خارجی صدق می‌کند و بهترین راه ارتباط با خارج از کانادا نیز همین است.

بسته به اینکه از چه نوع خدمات و کدام اپراتور اینترنت خود را دریافت می‌کنید، هزینه شما متفاوت خواهد شد. بااین‌حال، معمولاً به‌صورت متوسط هزینه اینترنت خانگی حدود 75 دلار در ماه است.