یکی از از راه‌های مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در این کشور است. این روش به سرمایه‌گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه‌ای تجاری در کانادا سرمایه گذاری و از این طریق برای دریافت اقامت این کشور نیز اقدام کنند.

به طور کلی، روش‌های زیادی برای راه‌اندازی و ثبت شرکت در کانادا وجود دارد؛ راه‌اندازی فروشگاه لوازم‌خانگی نیز یکی از روش‌های محبوب مهاجرتی است که زیرمجموعه همین بخش قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی این کسب‌وکار می‌تواند سودآور باشد، اما قبل از شروع آن نیاز است که اطلاعات به صورت دقیق بررسی و آگاهی‌های لازم کسب شود؛ همچنین در ارتباط با قوانین فروشگاه در استان انتخابی و برندهای موردنظر نیز باید تحقیقات کاملی انجام شود.

در کشور کانادا، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی یک تعریف مشخص دارند و فقط اجازه فروش محصولاتی را دارند که در چهارچوب قانون برای آنها تعیین شده است. در این بخش به بررسی این مورد و چگونگی راه‌اندازی فروشگاه لوازم‌خانگی در کانادا می‌پردازیم.

به یاد داشته باشید که با توجه به گستردگی و تغییر قوانین کانادا، پیشنهاد می‌شود که در این راه فردی آگاه که با مسیر آشنا باشد و چالش‌های راه را بداند، با خود همراه کنید.

شرایط افتتاح فروشگاه لوازم‌خانگی در کشور کانادا

برای سرمایه‌گذاران خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در کانادا و دریافت اقامت این کشور را دارند، راه‌اندازی این بیزینس کوچک می‌تواند روش بسیار مناسبی باشد.

برای راه‌اندازی فروشگاه در کانادا داشتن تجربه قبلی در همان مورد یکی از بهترین و مؤثرترین مواردی است که باید داشته باشید. از سوی دیگر کسب اطلاعات کافی در ارتباط با بازار محلی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نیز بسیار تاثیرگذار است.

به یاد داشته باشید که برای راه‌اندازی یک شرکت در کانادا، فرد متقاضی باید مراحل مربوط به ثبت شرکت را در سطح منطقه‌ای و فدرال سپری کند.

بر همین اساس هم توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران خارجی برای جلوگیری از الزامات غیرضروری، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه در سطح منطقه کنند تا مدت‌زمان انجام کار و مراحل آن کوتاه‌تر و ساده‌تر شود؛ بااین‌وجود فردی که قصد راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای دارد، باید کسب‌وکار خود را در سطح فدرال ثبت کند.

برای دریافت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی یک فروشگاه و محصولاتی که قصد فروش آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذار دارید، باید بر اساس هدف خود به سازمان مربوطه مراجعه کنید؛ به‌صورت کلی مجوزهایی که برای این موردنیاز است، عبارت‌اند از:

  • مجوز ساخت ساختمان یا بازسازی ساختمان‌های موجود
  • هنگام افتتاح مغازه در کشور کانادا، دریافت مجوزهای لازم رعایت استانداردهای آتش‌نشانی لازم است.
  • مجوز واردات برای محصولاتی که قصد فروش آن‌ها در فروشگاه‌های محلی را دارید.
  • دریافت مجوزهای لازم برای فروش محصولاتی که در فروشگاه خود قصد ارائه آن‌ها را دارید.

فروش لوازم خانگی، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کار کانادا به شمار می‌رود و همین موضوع نیز باعث شده است که تقاضای زیادی برای فروش محصول در این کشور وجود داشته باشد.

جالب است بدانید باتوجه‌به رشد تکنولوژی نیز بسیاری از فروشندگان در این کشور اقدام به فروش آنلاین محصولات کرده‌اند که این باعث شده است بتوانند تمامی محصولات خود را به متقاضیان در سراسر کشور و دنیا بفروشند.

شرایط راه‌اندازی فروشگاه لوازم خانگی در کانادا

اگر به دنبال راهی برای شروع تجارت خود در قاره آمریکا هستید، یکی از راه های ممکن خرید فرانچایز در کانادا است.

جایگاه فروشگاه‌های لوازم‌خانگی در سیستم طبقه‌بندی صنایع آمریکای شمالی

فروشگاه‌های لوازم‌خانگی در کانادا در درجه اول به خرده‌ فروشی‌های لوازم‌خانگی، تجهیزات صوتی – تصویری و سایر محصولات الکترونیکی تقسیم‌بندی می‌شوند.

این فروشگاه‌ها ممکن است خدماتی مانند تعمیر لوازم‌خانگی نیز به مشتریان خود ارائه دهند. در رده بعد فروش لوازم کامپیوتر و نرم‌افزارهای مرتبط با آن از دیگر خدماتی است که این فروشگاه‌ها برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

برخی از محصولات مهمی که در این فروشگاه‌ها می‌توان پیدا کرد عبارت‌اند از:

  • خرده‌فروشی سطل‌های زباله برقی
  • خرده‌فروشی یخچال، اجاق‌گاز، لوازم برقی و گازی مرتبط
  • خرده‌فروشی تلفن
  • فروشگاه لوازم‌خانگی، تلویزیون، رادیو و استریو
  • خرده‌فروشی جاروبرقی و لوازم جانبی آن
  • فروشگاه‌های دوربین فیلم‌برداری
  • دستگاه‌های ضبط و ویدئو

بر اساس سیستم طبقه‌بندی صنایع آمریکای شمالی به فروشگاه‌های لوازم‌خانگی کد ۴۴۳۱۴۳ داده شده است. برای این کد ممنوعیت‌هایی نیز ارائه شده که عبارت‌اند از:

  • فروش کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن (مربوط به فروشگاه‌های کامپیوتری)
  • خرده‌فروشی اسباب‌بازی‌های الکترونیکی (مربوط به فروشگاه‌های اسباب‌بازی و سرگرمی)
  • خرده‌فروشی لوازم‌خانگی استفاده شده (مربوط به فروشگاه‌های کالاهای دست‌دوم)
  • نصب سیستم‌های امنیت بدون نظارت (مربوط به خدمات سیستم‌های امنیت)
  • تعمیر تلویزیون یا سایر محصولات الکترونیکی (تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی)
  • تعمیر لوازم‌خانگی (مربوط به تعمیر و نگهداری لوازم‌خانگی)
  • نگاهی به بازار کار فروشگاه‌های لوازم‌خانگی در کانادا
افتتاح فروشگاه آنلاین لوازم خانگی در کانادا

نگاهی به بازار کار فروشگاه‌های لوازم‌خانگی در کانادا

برای آگاهی از وضعیت فروشگاه‌های لوازم خانگی در کانادا، ابتدا لازم است که با دسته‌بندی فروش این محصولات در کانادا، آشنا شوید:

یخچال و فریزر

ماشین‌های ظرفشویی

ماشین‌های لباسشویی

گاز و فر

Major Appliances

صنایع بزرگ

جاروبرقی

لوازم کوچک آشپزخانه

اتوها

توستر

کباب پز و کباب پز

سشوار و سایر لوازم آرایش مو

سایر لوازم خانگی کوچک

Small Appliances

صنایع کوچک

نمودار زیر نیز نشان‌دهنده اطلاعات مربوط به وضعیت فروش لوازم خانگی در کانادا است:

وضعیت فروش لوازم خانگی در کانادا

در بخش نیز می‌توانید درباره وضعیت روش‌های فروش و استقبال مشتریان از از روش‌های خرید آنلاین و آفلاین یعنی اینترنتی و حضوری آشنا شوید:

وضعیت روش‌های فروش و استقبال مشتریان از از روش‌های خرید آنلاین و آفلاین

راه اندازی استارتاپ و دریافت ویزای استارتاپ کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

تعداد فروشگاه‌های لوازم خانگی در هر کدام از استان‌های کانادا

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد بررسی سودآوری یک تجارت که قصد راه‌اندازی آن را دارید است.

به‌صورت کلی فروشگاه‌های لوازم‌خانگی از کسب‌وکارهای پرسود در کانادا هستند و فروشگاه‌های فعال زنجیره‌ای نیز در این مورد توانسته‌اند، سودآوری قابل‌توجهی داشته باشند.

در نمودار پیشرو، تعداد فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی در کانادا تا دسامبر ۲۰۱۶ بر اساس منطقه، (آخرین آمار سایت رسمی استاتیستا در این زمینه)، نشان داده شده است:

تعداد فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی در کانادا

نکته پایانی

آنچه گفته شد به‌خوبی نشان می‌دهد که فروش لوازم‌خانگی در کشور کانادا می‌تواند سودآوری نسبتاً مناسبی را به همراه داشته باشد، اما مسئله اصلی برای بسیاری از متقاضیان ایرانی، دریافت مجوزهای اولیه برای ورود به این کشور است.

پروسه ثبت شرکت و افتتاح یک فروشگاه لوازم‌خانگی در کانادا یک پروسه کاملاً قانونی است و افرادی که قصد ورود به این زمینه را دارند، برای رسیدن به هدف نهایی خود باید اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشند تا با خسارت‌های مالی و همچنین زمانی دراین‌رابطه روبه‌رو نشوند.

حضور یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در کنار شما می‌تواند برگ برنده‌ای برای رسیدن به اهداف مهاجرتی شما به این کشور باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به کشور کانادا، می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link