دریافت اقامت کانادا شاید هدف بسیاری از مردم جهان است که تصمیم گرفته‌اند به هر دلیلی زندگی خود را در این کشور ادامه بدهند. در این میان برخی از افراد به دبتال زندگی در شهری آرام و کوچک هستند که به نوعی برای آنها امتیاز بزرگی نیز محسوب می‌شود. شهر ریچوند هیل در کانادا از جمله همین شهرهای کوچک و آرام است که برخی از افراد، ترجیح می‌دهند به جای اقامت در شهرهای بزرگی همچون ونکوور، تورنتو و مونترال، خانه دوم خود را آنجا بنا کنند.

ریچموند هیل به عنوان یک شهر کوچک در جنوب منطقه یورک قرار گرفته و جمعیت کمی را هم در خود جای داده است. با این حال بررسی سیر تحولات جمعیت در این شهر به خوبی نشان می‌دهد که از شروع دهه 90 میلادی، جمعیت این شهر به صورت قابل توجهی رشد کرده است و در سال 2019 جایگاه شهر را در تقسیمات کشور کانادا به دست آورده است.

  • نام: ریچموند هیل (Richmond Hill)
  • کشور: کانادا
  • استان: انتاریو
  • منطقه: یورک
  • جمعیت: ۱۹۵,۰۲۲ نفر
  • مساحت: 101.11 کیلومتر مربع

اگر شما هم تصمیم دارید برای سفر یا زندگی به شهر ریچموند هیل بروید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که با دانش و اطلاعات بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.  در این مقاله به شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، اقتصادی و فرهنگی شهر ریچموند هیل و همچنین دانشگاه‌های این شهر، وضعیت مهاجران آن و برخی موارد دیگر، پرداخته شده است.

تاریخچه شهر ریچموند هیل در کانادا

در تاریخ 18 جون سال 1872، روستای ریچموند هیل تشکیل شد و استقلال آن به طور رسمی از اول ژانویه سال 1873 به مرحله اجرا رسید. در سال 1957 نیز این منطقه زیستی به عنوان یک شهر کوچک در سیستم تقسیمات استانی شناخته شد.

شرایط رشد شهر ریچموند هیل تا دهه 90 نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که امکانات زیادی از جمله خطوط قطار نیز به امکانات این شهر اضافه شد.  در مجموع می‌توان گفت که شهر ریچموند هیل از دهه 90  به بعد با تحولات بسیاری از جمله رشد جمعیتی، همراه بود که در بخش بعدی گزارش به صورت دقیق‌تری به این موضوع پرداخته شده است.

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

نگاهی به موقعیت جغرافیایی شهر ریچموند هیل

همانطور که پیشتر به صورت خلاصه‌تری به این موضوع اشاره شده، شهر ریچموند هیل، در منطقه یورک در شمال استان انتاریو کانادا واقع شده است. جالب است بدانید که فاصله زمانی این شهر با تورنتو چندان زیاد نیست و  در فاصله ۳۶ کیلومتری تورنتو واقع شده است و تنها حدود 30 دقیقه با آن فاصله دارد.

ریچموند هیل سومین شهر پرجمعیت منطقه یورک و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می‌شود.

انتاریو استان
منطقه یورک منطقه
1873 سال تاسیس
25 مارچ 2019 تاریخ تبدیل شدن به منطقه شهری
101.11 کیلومتر مربع مساحت
195022 جمعیت منطقه شهری
233 ارتفاع از سطح دریا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟ برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

نگاهی به آب و هوای شهر ریچموند هیل

ریچموند هیل به عنوان یکی از شهرهای استان انتاریو شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی دارد و مهاجران نیز می‌توانند در بازه زمانی کوتاهی شرایط مناسبی در این شهر داشته باشند. بر اساس داده‌های هواشناسی، تابستان‌های ریچموند هیل گرم و در زمستان نیز شرایط آب و هوایی سرد، برفی و همراه با وزش باد است.

به طور کلی، در طول سال دمای هوا بین 10- تا 27 درجه سانتی گراد در حال تغییر است و در معدود دفعات این احتمال وجود دارد که به کمتر از 20- یا بیشتر از 32 درجه سانتی گراد برسد. در صورتی که قصد سفر به کانادا را دارید و ریچموند هیل نیز یکی از مقاصد احتمالی شما است، بهتر است اواخر جون تا اوایل سپتامبر را به عنوان بازه زمانی سفر خود انتخاب کنید.

آب و هوای ریچموندهیل

متوسط دمای هوا در ریچموند هیل نشان می‌دهد که طول بازه گرمای هوا نسبت به سرما طولانی‌تر است. فصل گرم در ریچموند هیل حدود 3 ماه به طول می‌انجامد که شامل بازه زمانی 28 می تا 17 سپتامبر می شود. دمای هوا در این دوره معمولا بیشتر از 21 درجه سانتی گراد است. جولای به عنوان گرم ترین ماه سال در این شهر شناخته می شود که دمای هوا در آن بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد در تغییر است.

طول دوره هوای سرد نیز 3 ماه است و از دومین روز دسامبر تا 13 مارچ به طول می انجامد. شرایط آب و هوایی در این ماه به گونه ای است که میانگین دمای هوا در تمامی این بازه کمتر از 3 درجه است. سردترین ماه سال در این شهر ماه ژانویه است که دمای هوا در آن بین 2- تا 9- در حال تغییر است.

Dec

Nov Oct Sep Aug Jul Jun May Apr Mar Feb Jan
34°F 44°F 57°F 70°F 78°F 80°F 75°F 66°F 54°F 40°F 30°F 28°F

Max

27°F

38°F 48°F 61°F 69°F 71°F 65°F 56°F 44°F 31°F 22°F 21°F Temp
22°F 31°F 41°F 52°F 59°F 61°F 56°F 47°F 36°F 24°F 16°F 15°F

Min

اتاوا کانادا؛ هر آنچه باید بدانید.

نگاهی به جمعیت شهر ریچموند هیل

شهر ریچموند هیل برای کسانی مناسب است که به دنبال یک زندگی آرام و البته باکیفیت هستند. ریچموند هیل شهر کم‌جمعیت و ثرونتمند نشینی است که چشم بسیاری از مهاجران به دنبال آن است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که جمعیت در شهر ریچموند هیل همواره نرخ رشد صعودی داشته است. اما نکته جالب توجه درباره ریچموند هیل این است که ایرانی‌ها از جمله شهروندان خارجی هستند که جمعیت قابل توجهی از جمعیت این شهر را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سرشماری سال 2016 در ریچموند هیل،  چینی‌ها پرجمعیت‌ترین مهاجران در این شهر هستند و حدود 58 هزار نفر از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند. ایرانی‌ها نیز دومین گروه پرجمعیت در ریچموند هیل هستند و تعداد آنها به بیش از 21 هزار نفر می‌رسد. اما در رتبه سوم ایتالیایی‌ها قرار دارند که تعداد آنها حدود 19 هزار نفر است. شهروندان کشورهای کانادا، هند، انگلیس و روسیه نیز از دیگر جمعیت های بالای 10 هزار نفر در این شهر را تشکیل می‌دهند.

از نظر جمعیتی شهر ریچموند هیل، رتبه 26 را در میان شهرهای کانادا به دست آورده که شما می‌توانید در نمودار زیر جایگاه شهر ریچموند هیل را در میان برخی از مهمترین شهرهای کانادا، مشاهده کنید:

جایگاه شهر ریچموندهیل در بین شهرهای کانادا

در نظر داشته باشید که اطلاعات جدول فوق، بر اساس آمارهای رسمی به دست آمده در سال 2016 است. اما در جدول پیش‌رو می‌توانید روند رشد جمعیتی ریچموند هیل را تا سال 2021 که جمعیت این شهر به بیش از 200 هزار نفر می‌رسد را مشاهده کنید و مورد بررسی قرار دهید:

روند رشد جمعیتی در ریچموندهیل

تفریحات فرهنگی و هنری در ریچموند هیل

شهر ریچموند هیل به دلیل مهاجرپذیر بودن خود برنامه‌های فرهنگی و هنری معتددی دارد که ساکنان و گردشگران این شهر می‌توانند مناسب با سلیقه خود از آنها استفاده کنند. شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های ریچموند هیل، بازدید از نمایشگاه‌های هنری، حضور در ایونت‌ها یا برنامه‌های فرهنگی و هنری، گشتن در نمایشگاه‌های عمومی و … از جمله مهمترین و البته روال‌ترین برنامه‌های تفریحی با زمینه فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

البته شما در بخش‌های بعدی این گزارش می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری و فستیوال‌ها و جشن‌های مهم شهر ریچموند هیل نیز آشنا شوید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ریچموند هیل

ریچموند هیل، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد دارد که می تواند سفر  و زندگی در این شهر را جذاب‌تر کند.

  • یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان در ریچموند هیل انجام داد، تماشای ستارگان در آسمان است. رصدخانه دیوید دونلاپ، محل بزرگترین تلسکوپ در کشور کانادا و فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به نجوم است. این رصدخانه از سال 1935 فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز در حال آموزش در حوزه علوم آسمانی است.
  • دریاچه ویلکوس یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در شهر ریچموند هیل است. علاوه بر محیط زیبای اطراف دریاچه و امکانات تفریحی موجود، شما می‌توانید با اجاره کردن یک قایق، به ماهیگیری هم بروید.
  • پارک‌های ریچموند هیل نیز از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، در پارک 41 هکتاری مرکز ورزشی ریچموند هیل، امکانات ورزشی بسیار زیادی وجود دارد که شامل پیست اسکیت زمستان، زمین‌های بیسبال و فوتبال و … می‌شود.
  • مرکز میراث ریچموند هیل برای آن دسته از افرادی مناسب است که به معماری و تاریخ علاقه‌مند هستند. این مرکز که در دهه 1840 ساخته شده است، نمونه زیبایی از معماری تاریخی است که حالا به صورت کامل بازسازی شده است.
  • مسیر پیاده‌رودی Beaufort Trail، یکی از بهترین مسیرها برای لذت بردن از پیاده‌روی است. این مسیر پیاده روی معروف، پنج پارک در شهر ریچموند هیل را به هم متصل می‌کند.

 

  • مراکز خرید در ریچموند هیل را نیز فراموش نکنید. مال هیلکرست به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در ریچموند هیل شناخته می‌شود که 135 فروشگاه، رستوران و امکانات تفریحی دیگر در آن وجود دارد.

 

زمین‌های بازی، سالن‌های نمایش، مسیرهای مخصوص پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و کتابخانه‌های شهر ریچموند هیل نیز از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است.

تصویر دریاچه ویلوکس در ریچموندهیل

فستیوال‌های مهم ریچموند هیل را بشناسید

شهر ریچموند هیل در طول سال میزبان فستیوال‌های زیادی است و همین امر نیز بر جذابیت‌های آن، به‌ویژه برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، افزوده است. در این بخش از گزارش،  به برخی از مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که به صورت سالیانه در این برگزار می‌شوند، پرداخته شده است:

  • کارناوال تابستانی ریچموند هیل (Richmond Hill Times Square Summer Carnival)، یک فستیوال چند فرهنگی است که در آن می‌توانید از موسیقی زنده، غذاهای خیابانی، منطقه مخصوص بازی و … لذت ببرید.
  • فستیوال موسیقی Ribfest، از 22 تا 24 جولای و در پارک سبز ریچموند هیل برگزار می‌شود.
  • روز ملی کانادا (Canada Day)، فستیوال بزرگی است که در شهر ریچموند هیل نیز برگزار می‌شود. این فستیوال یکی از زیباترین جشن‌های شهر ریچموند هیل است که هر سال در تاریخ یک جولای برگزار می‌شود.
  • فستیوال کنسرت در پارک (Concerts in the Park)، نیز از 7 جولای تا 25 آگوست در پارک میل پاند ریچوند هیل برگزار می‌شود.

وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ریچموند هیل

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ریچموند هیل به منظور کاهش ترافیک و آلودگی شهری در شهر ریچموند هیل از طرفداران بسیاری برخوردار است. سیستم شهری به منظور حمایت از محیط زیست، ریچموند هیل به شدت از وسایل نقلیه الکتریکی (EV) پشتیبانی می‌کند و در همین راستا سه ایستگاه شارژ EV در تاسیسات شهر برای استفاده عمومی وجود دارد.

از سوی دیگر، ریچموند هیل بیش از ۱۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در محله‌های مسکونی و پارک‌‌ها دارد که اتفاقا با استقبال بسیار خوبی هم از سوی شهروندان مواجه شده است و بسیاری ترجیح می‌دهند که برای رفت‌وآمدهای روزانه همانند رفتن به محل کار یا مدرسه از این مسیرهای زیبا و امن استفاده کنند.

به طور کلی ریچموند هیل طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع پیاده‌روی و دوچرخه سواری را نظر دارد و هدف هر دو طرح، مدیریت ترافیک از طریق توسعه زیرساخت‌ها است.

اما در مجموع، سیستم حمل و نقل عمومی ریچموند هیل نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای کانادا، کاملا مجهز و دردسترس و شهروندان علاوه بر استفاده از مسیرهای دوچرخه‌سواری، می‌توانند از قطارها و اتوبوس‌های شهری و البته تاکسی‌ها نیز به راحتی استفاده کنند.

خوب و بد زندگی در شهر ریچموند هیل

ریچموند هیل که در حومه انتاریو و در نزدیکی تورنتو قرار دارد، شهر کوچک و زیبایی است که سبک زندگی منحصر به فرد خودش را دارد. به هر حال باید این نکته را در نظر داشته باشید که اغلب ساکنان این شهر کم جمعیت را  افراد ثروتمند کانادایی تشکیل می‌دهند و باقی جمعیت نیز به آن دسته از مهاجرانی اختصاص دارد که اغلب خانواده و در سطح علمی و شغلی بالایی قرار دارند.

در این گزارش تلاش شده است که مهمترین ویژگی‌های شهر ریچموند هیل مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر تصمیم به ادامه زندگی در این شهر را دارید با اطلاعات کامل‌تری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که هر کدام از این موارد که در دو دسته مزایا و معایب ذکر شده‌اند، می‌توانند متناسب با سبک زندگی هر یک شما، تعابیر مختلفی داشته و از اهمیت کمتر یا بیشتری برخوردار باشند.

در ادامه می‌توانید با برخی از مزایای زندگی در شهر ریچموند هیل، آشنا شوید:

مزایای زندگی در ریچموندهیل

همچنین در این بخش می‌توانید با برخی از معایب زندگی در ریچموند هیل آشنا شوید:

معایب زندگی در ریچموندهیل

نگاهی کلی به شرایط زندگی در ریچموند هیل

برای اینکه بتوان به این پرسش که آیا این شهر مقصد مناسبی برای زندگی است یا خیر، پاسخ داد، باید عوامل مختلفی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد تا بتوان به جوابی روشن و قابل اعتماد دست یافت. از جمله این عوامل می‌توان به بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی در ریچموند هیل پرداخت که توسط سازمان‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال، شاخص امنیت در ریچموند هیل در بالاترین سطح خود قرار دارد و امتیاز 73.26 را به دست آورده است. با توجه به شرایط موجود در این شهر از نظر بهداشتی، شاخص های مربوط به بهداشت نیز نشان می‌دهد که با امتیاز 61.91، شاخص خدمات درمانی نیز در سطح بالایی قرار دارد. میزان ترافیک و آلودگی هوا در این شهر نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد و به همین دلیل می توان گفت که ریچموند هیل شرایط مناسبی برای زندگی دارد.

به طور کلی، برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در جدول زیر برخی از مهمترین شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر ریچموند هیل مورد ارزیابی قرار گرفته است:

مهمترین شاخص های کیفیت زندگی در ریچموند هیل

هزینه زندگی در ریچموند هیل چقدر است؟

یکی از مهمترین مسائلی که برای زندگی در شهر ریچوند هیل باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی در این شهر است. افرادی که ریچموند هیل را به عنوان مقصد مهاجرتی و حتی توریستی خود انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات دقیقی درباره با میزان هزینه‌هایی که در این شهر با آن مواجه خواهند شد، داشته باشند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به صورت مجزا و جزئی به هزینه‌های زندگی در شهر ریچموند هیل پرداخته شده است که شما می‌توانید در جداول پیش‌رو آنها را مطالعه کنید.

هزینه رستوارن در شهر ریچموند هیل

 

از 10 تا 19 دلار یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
 از 11 تا 12 دلار یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
از 3 تا 5 دلار قهوه (کاپوچینو)
از 1.50 تا 2.50 دلار یک قوطی نوشابه
 از 1 تا 2 دلار یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر ریچموند هیل

از 1.45 تا 3.50 دلار یک لیتر شیر
از 2 تا 3.50 دلار یک عدد نان (500 گرم)
از تا 5 دلار برنج (یک کیلوگرم)
از 2.84 تا 4 دلار تخم‌مرغ (12 عدد)
از 7.50 تا 26.46 دلار فیله مرغ (یک کیلوگرم)
از 15 تا 25 دلار گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
از 1 تا 4 دلار یک کیلوگرم سیب
از 1.21 تا 2.75 دلار یک کیلوگرم موز
از 0.90 تا 4.34 دلار یک کیلوگرم سیب‎‌زمینی
از 1 تا 4.39 دلار یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ریچموند

از 3.75 تا 4 دلار بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
از 130 تا 156 دلار یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از 1.80 تا 2 دلار بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر ریچموند هیل

از 131.36 تا 350 دلار اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
از 0.10 تا 0.50 دلار یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
از 70 تا 120 دلار اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر ریچموندهیل

از 40 تا 75 دلار باشگاه، یک نفر، ماهیانه
از 35 تا 39 دلار زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
از 12 تا 17 دلار بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر ریچموند هیل

از 1300 تا 1500 دلار پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
30 هزار دلار مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر  ریچموند هیل

از 27 تا 65 دلار شلوار جین، برند
از 40 تا 70 دلار لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
از 50 تا 140 دلار یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
از 80 تا 125 دلار یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر ریچموند هیل

از 1800 تا 2200 دلار آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
از 1500 تا 2000 دلار آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
از 2800 تا 3000 دلار آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
از 2450 دلار 2800 دلار آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر ریچموند هیل

12.916 دلار هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حقوق و وام در شهر ریچموند هیل

5.333 دلار میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
4.27 دلار

نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

 

هزینه اجاره و خرید خانه در ریچموند هیل چقدر است؟

هزینه اجاره خانه‌ای یک خوابه در مرکز شهر ریچموند هیل به صورت میانگین حدود 1800 تا 2200 دلار و هزینه مشابه همان خانه در خارج از شهر، حدود 1500 تا 2000 دلار است.

همچنین اجاره خانه‌ای سه خوابه در مرکز شهر ریچموند هیل به صورت میانگین، 2800 تا 3000 دلار و هزینه کرایه خانه‌ای مشابه، اما در محدوده خارج از شهر، بین 2400 تا 2800 دلار است.

اما همانطور که پیشتر نیز به موضوع خرید خانه در کانادا اشاره شد، هزینه خرید ملک در شهر ریچموند هیل بالا است و بر اساس برآوردهای انجام‌شده، میانگین هزینه خرید خانه در این شهر، هر متر مربع، 12 هزار دلار است.

محله‌های مهم ریچموند هیل را بشناسید

پیش از مهاجرت به هر شهری، باید با اطلاعات دقیق و درست اقدام کنید. اگر به فکر مهاجرت به شهر ریچموند هیل کانادا هستید، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بدهید، محله‌ای است که می‌خواهید در آن زندگی کنید.

به طور کلی، در مجموع 18 محله در شهر ریچموند هیل کانادا وجود دارد که بهترین محله آن  Mill Pond است و پرجمعیت‌ترین محله آن، Bayview Hill است.

در ادامه، می‌توانید با مهمترین و معروف‌ترین محله‌های ریچموند هیل در کانادا، آشنا شوید:

Mill Pond Bayview Hill Doncrest North Richvale
Westbrook Headford Business Park Langstaff South Richvale
Rural Richmond Hill Crosby Devonsleigh Jefferson
Oak Ridges

 

Oak Ridges Lake Wilcox Observatory Rouge Woods
Jefferson Langstaff Beaver Creek Business Park

اقتصاد ریچموند هیل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ریچموند هیل به عنوان شهری مرفه شناخته می‌شود که طبیعتا از نظر اقتصادی نیز از شرایط خوبی برخوردار است. بسیاری از شرکت‌های تجاری مهم در این شهر که اتفاقا از جمعیت زیادی هم برخوردار نیست، دفتر دارند و مشغول به کار هستند.

از سوی دیگر این نکته را در نظر داشته باشید که پس از سال 2011 که ریچموند هیل به عنوان یک جامعه مرفه شناخته و معرفی شد، سطح درآمد افرادی که در این شهر کار می‌کنند نیز با افزایش همراه شد. در واقع می‌توان گفت که رونق اقتصادی در این شهر که حدودا از اوایل سال 2000 میلادی آغاز شد در کنار افزایش سطح کیفی زندگی، باعث شد تا درآمد شهروندان ریچموند هیل نیز برای دستیابی هرچه بیشتر به یک زندگی باکیفیت و مرفه افزایش پیدا کند.

به طور کلی شهر ریچموند هیل به آن دسته از مهاجرانی پیشنهاد می‌شود که به صورت خانوادگی تصمیم به مهاجرت دارند و همچنین از نظر تحصیلاتی و سطح عملی و شغلی نیز در سطوح بالایی قرار دارند. این افراد طبیعتا هم راحت‌تر موقعیت شغلی و تحصیلی در این شهر پیدا می‌کنند و هم احتمال ماندگاری آنها نیز بیشتر است.

گفته می‌شود که بیشتر مشاغل موجود در شهر ریچموند هیل جزو کسب و کارهای کوچک هستند و بیش از نیمی از کارفرمایان این شهر تعداد چهار کارگر یا کمتر از آن  دارند. همچنین در نظر داشته باشید که این شهر مقر اصلی شرکت‌های همچون”Acklands Grainger Inc”. ،”Compugen Inc.” ،”Compuware”،”DMC Mining Services” ،”Lexmark” ،”Rogers Communications” ،”BMW Canada” ،Science & Medicine Canada”  و  “Staples است.

نگاهی به شرایط کار در شهر ریچموند هیل

علاقه‌مندان به کار در کانادا می‌توانند ریچموند هیل را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند. نزدیکی به تورنتو سبب شده است تا بسیاری از نیروهای کار در شهر تورنتو، ریچموند هیل را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند، چراکه از این طریق می‌توانند هزینه‌های زندگی خود در این شهر را تا حد زیادی کاهش دهند.

با این حال می توان به این نکته نیز اشاره کرد که فرصت های شغلی مناسبی در خود شهر ریچموند هیل نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد . به طور کلی، داده‌های آماری نشان می‌دهد که متوسط درآمد در شهر ریچموند هیل برای نیروی کار در حدود 70 هزار  دلار کانادا در سال یا معادل 34  دلار کانادا در ساعت است.

 متوسط درآمد برخی از مشاغل در این شهر به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شود:

سطح درآمد شغل
112800$ قاضی
93710$ پرستار
143104$ داروساز
58538$ مربی ورزشی
33679$ باریستا
38446$ کارمند بانک

نگاه به شرایط تحصیلی در شهر ریچموند هیل

یکی از راه‌های مهاجرت، تحصیل است که شهر ریچموند هیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته شناخت دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این شهر نیز برای آن دسته از افرادی که به صورت خانوادگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند نیز بسیار مفید است.

ریچموند هیل به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر به‌ویژه در سال‌های گذشته، مدارس بین‌المللی زیادی را در خود جای داده است و خانواده‌های مهاجر می توانند اطمینان داشته باشند که فرزندان آنها با بالاترین کیفت ممکن قادر به ادامه تحصیل در این شهر خواهند بود.

مدرسه TMS یکی از مدارس خصوصی برای دانش‌آموزان خارجی برای دختران و پسران است. هزینه تحصیل در این مدرسه در حدود 18 تا 32 هزار دلار در سال است.

همچنین موسسه کمک بدون محدودیت، یکی از موسسات آموزشی برای کودکان دارای اوتیسم است که در شهر ریچموند هیل واقع شده است و کمک بسیاری به این گروه از افراد می‌کند. برای تحصیل در این مدرسه، هزینه حدودا 19 هزار دلاری در نظر گرفته شده است.

مدرسه خصوصی قرن نیز یکی دیگر از مدارسی است که می توان برای تحصیل در شهر ریچموند هیل به آن اشاره کرد. شهریه دانش‌آموزان در این مدرسه در حدود 16 تا 27 هزار دلار کانادا در سال است. مدرسه مونتسری نیز یکی از مدارسی است که از کودکستان تا پایه سوم دبستان را پوشش می‌دهد. کلاس‌های این مدرسه نیز به صورت مختلط برگزار می‌شود. هزینه تحصیل در آن نیز بین 7 تا 12 هزار دلار در سال در نظر گرفته شده است.

مدرسه خصوصی مونتسوری در ریچموند هیل نیز یکی دیگر از مدارسی است که تا پایه هشتم را ارائه می‌کند و تعداد دانش آموزان مجاز برای هر کلاس نیز 20 نفر در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در حدود 23 تا 25 هزار دلار کانادا است. مدرسه هولی ترینیتی نیز یکی دیگر از مدارس خوب در شهر ریچموند هیل است که به دانش‌آموزان فرصت تحصیل تا آخرین مقطع تحصیلی را ارائه می‌کند و شهریه ای در حدود 30 تا 31 هزار دلار کانادا در سال را شامل می‌شود.

نکته پایانی

ریچموند هیل به عنوان یکی از شهرهای انتاریو، به یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا برای ایرانی ها تبدیل شده است. فاصله کم تا شهرهای بزرگ کانادا سبب شده است تا ریچموند هیل یک شهر مناسبِ خوابگاهی در کانادا باشد. با این وجود افراد زیادی نیز توانسته‌اند، شرایط مناسب کار و زندگی خود در این شهر فراهم کنند.

مجموعه این عوامل سبب شد تا مشاورین ما اطلاعاتی در خصوص زندگی در این شهر را در اختیار علاقه‌مندان به زندگی در کانادا و انتاریو قرار دهند.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.

پرسش های رایج درباره شهر ریچموند هیل کانادا

تابستان‌های ریچموند هیل گرم و در زمستان نیز شرایط آب و هوایی سرد، برفی و همراه با وزش باد است.