شرایط زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است و افرادی که در این زمینه به دنبال اطلاعات هستند، ممکن است به جستجوی شرایط بیمارستان، پزشکی و درمان نیز بپردازند. در کشور کانادا امکانات بیمارستانی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای این که بتوانند پروسه درمانی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند، به کانادا سفر می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بالاترین کیفیت درمانی را به دست می آورند.

در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا شرایط بیمارستان های برتر در کشور کانادا را مورد ارزیابی قرار دهیم و دریابیم که کدام بیمارستان های این کشور از جهات مختلف توانسته اند بهترین خدمات درمانی را در اختیار بیماران قرار دهند.

استانداردهای درمانی در کشور کانادا

شاخص کیفیت بهداشت در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است و افرادی که به این مسئله حساسیت بالایی دارند، می توانند در انتخاب شهر محل زندگی خود به این موضوع توجه داشته باشند. باید در نظر داشت که عوامل مختلفی در این زمینه اثر گذار است و دسترسی به مراکز درمانی و بیمارستانی می تواند یکی از این شاخص ها باشد. برای این که بتوان اطلاعات دقیق تری در این زمینه به دست آورد، بهتر است به نمودار زیر توجه نمایید.

بررسی شاخص کیفیت بهداشت و درمان در شهرهای مختلف کانادا

آشنایی با بهترین بیمارستان های کانادا از نظر تخت بیمارستانی

یکی از شاخص هایی که می تواند برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد، تعداد تخت های بیمارستانی است که به بیماران خدمات ارائه می کنند. در کانادا استانداردهای مناسبی در این زمینه وجود دارد و به همین دلیل می توان اطمینان داشت که افراد با فرصت های درمانی مناسبی در این کشور روبرو هستند اما بدیهی است که از نظر تخت بیمارستانی، تفاوت های فراوانی بین بیمارستان های کانادا وجود داشته باشد.

در جدول زیر می توان اطلاعاتی در مورد تعداد تخت های بیمارستانی در این کشور به تفکیک بیمارستان به دست آورد.

نام بیمارستان تعداد تحت
بیمارستان اوتاوا 1202
مرکز پزشکی فوتهیل در کلگری 1062
مرکز علمی درمانی ملکه الیزابت دوم 941
Centre hospitalier de l’Université de Montréal 927
Hôpital Notre-Dame (Centre hospitalier de l’Université de Montréal) 921
بیمارستان دانشگاه آلبرتا 885
بیمارستان رویال الکساندر 869
Centre hospitalier de l’Université Laval (CHU de Québec-Université Laval) 802
مرکز علوم درمانی وینیپگ 800
بیمارستان مایسنوئوه روزمونت 800

آشنایی با برترین بیمارستان های کانادا

رتبه بندی بهترین بیمارستان های جهان بر اساس شاخص های مختلفی انجام می شود و بیمارستان ها در تلاش اند تا استانداردهای خود را بهبود بخشند تا بتوانند از طریق این شاخص ها جایگاه خود را ارتقا دهند.

برخی از مهم ترین شاخص های اثر گذار در رتبه بندی بهترین بیمارستان های جهانی عبارتند از:

  • توصیه های انجام شده توسط کارشناسان (پزشکان، مدیران بیمارستانی، متخصصان مراقبت های بهداشتی)
  • نتایج به دست آمده از نظرسنجی بیماران
  • شاخص های عملکرد های پزشکی در بیمارستان
  • تعداد بیمارستان هایی که توانسته اند جایزه های بین المللی در یک کشور را به دست آورند

امتیازات بیمارستانی تنها در یک کشور مقیاس گذاری می شوند چراکه بیماران ممکن است با استانداردهای متفاوتی به نظرسنجی ها پاسخ دهند.

رتبه بندی های انجام شده در کانادا نشان می دهد که 66 بیمارستان عمومی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته اند و در نتیجه در رتبه های متفاوتی نیز قرار گرفته اند. در جدول زیر می توان اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین بیمارستان های کشور کانادا در سال گذشته به دست آورد.

نام بیمارستان امتیاز از 100 شهر
عمومی تورنتو- شبکه درمان دانشگاهی 92.6 تورنتو
مرکز علوم درمانی سانیبرو 91.28 تورنتو
بیمارستان مونت سینای 89.35 تورنتو
بیمارستان عمومی شمال یورک 86.36 تورنتو
بیمارستان عمومی یهودیان 84.50 مونترال
بیمارستان عمومی ونکوور 81.07 ونکوور
بیمارستان عمومی راکیویو 80.87 کلگری
Centre hospitalier de l’Université de Montréal 80.86 مونترال
بیمارستان سنت میشل 80.59 تورنتو
شبکه درمان دانشگاهی- غرب تورنتو 80.47 تورنتو
بیمارستان عمومی مونترال- مرکز درمانی دانشگاه مک گیل 80.16 مونترال
مرکز درمانی فوتهیلز 79.06 کلگری
مرکز درمانی ملکه الیزابت دوم 78.72 هلیفکس
بیمارستان رویال ویکتوریا- مرکز درمانی دانشگاه مک گیل 78.58 مونترال
مرکز درمانی همیلتون- مرکز درمانی دانشگاه مک مستر 75.69 همیلتون
بیمارستان کوئینز چارلتون 74.62 اتاوا
بیمارستان جوبیل رویال 74.50 ویکتوریا
مرکز پتر لوگید 74.25 کلگری
بیمارستان رویال کلمبیایی 74.23 نیو وستمینستر
بیمارستان لاچین- مرکز درمانی دانشگاه مک گیل 74.21 لاچین

درباره شبکه درمان دانشگاهی در کانادا

همانطور که در جداول بالا دریافتید، برخی از بیمارستان های کانادا در دسته شبکه درمان دانشگاهی در کشور کانادا قرار دارند. شبکه درمان دانشگاهی شامل بیمارستان های عمومی و غربی تورنتو، مرکز سرطان پرنس مارگارت، موسسه توانبخشی تورنتو و موسسه آموزشی مینچر می شود. دامنه وسیعی از تحقیقات در شبکه درمان دانشگاهی انجام می شود و به همین دلیل است که این مرکز به عنوان یکی از مراکز تولید علم کانادا و حتی در سطح بین المللی شناخته می شود.

بزرگ ترین برنامه تحقیقات بیمارستانی در کانادا در این بیمارستان انجام می شود و تحقیقات عمده این مراکز در رابطه با قلب و عروق، علوم اعصاب، سرطان شناسی، نوآوری در جراحی، بیماری های عفونی، پزشکی ژنومیک و توانبخشی انجام می شود.

در سال 2019، بیمارستان عمومی تورنتو توسط مجله نیوزویک در بین 10 بیمارستان برتر جهان قرار گرفت. همچنین در سال 2018 این مراکز در بین 40 بیمارستان تحقیقاتی در کانادا موفق به کسب رتبه اول شده اند. به طور کلی نیز می توان گفت که از زمان آغاز این مطالعات از سال 2011، این مرکز درمانی همواره بهترین رتبه های ممکن را در اختیار داشته است. 7 اصل در دستور کار این بیمارستان ها قرار دارد و آن ها به کمک این 7 اصل تلاش می کنند بهترین خدمات را ارائه کنند:

  • دلسوزی و مراقبت
  • محیط
  • کیفیت عملکرد
  • مشارکت
  • مردم و فرهنگ
  • کیفیت و ایمنی
  • تکنولوژی

این مجموعه بیمارستانی دارای یک برنامه استراتژیک بلند مدت در رابطه با تعالی بیمارستان های خود تا سال 2023 است. بودجه این مجموعه بیمارستانی توسط وزارت بهداشت و مراقبت های ایمنی استان انتاریو تامین می شود. سایر منابع مالی شامل خدمات بیماران، کمک های مالی، کمک هزینه هایی که از مردم و البته شرکت های مختلف دریافت می شود. این شبکه درمانی به دانشگاه تورنتو وابسته است.

Centre hospitalier de l’Université de Montréal

آشنایی با بیمارستان راکی ویو در کانادا

بیمارستان عمومی راکی ویو یکی از بیمارستان های بزرگ کانادا است که در مرکز شهر کلگری در استان آلبرتا در سواحل گلنمور واقع شده است و توسط خدمات بهداشت آلبرتا (AHS) اداره می شود. این بیمارستان در حدود 650 تخت بیمارستانی را در خود جای داده است و خدمات پزشکی و درمانی را به شهر کلگری و بخش عمده ای از آلبرتای جنوبی ارائه می کند.

بیمارستان راکی ویو یکی از بهترین بیمارستان های کانادا در زمینه اورولوژی است. این بیمارستان در این زمینه یک اورژانس 24 ساعته، بخش مراقبت های ویژه یا ICU و همچنین بخش جراحی را شامل می شود که همه روزه در حال فعالیت است. این بیمارستان برنامه های مادران دارای نوزاد، خدمات بهداشت روانی و روانپزشکی و مراقبت های پزشکی افراد سالمند را شامل می شود. در این بیمارستان یک بانک بزرگ چشم های اهدایی برای پیوند قرنیه وجود دارد که بعنوان یک ویژگی خاص این بیمارستان شناخته می شود.

این بیمارستان توسط کولهام پدرسن ولنتاین طراحی و با هزینه ای معادل 90 میلیون دلار ساخته شد. مساحت این بیمارستان به حدود 69950 متر مربع می رسید و در سال 1995 نیز 23000 متر مربع دیگر به مساحت آن اضافه شد. در سال 2004، به امکانات این بیمارستان، 100 تخت بیمارستانی دیگر نیز اضافه شد. بر اساس توسعه ای که در سال 2008 به اتمام رسید، به ارتفاع  ساختمان شمالی، 3 طبقه و ساختمان جنوبی نیز 5 طبقه اضافه شد.

آشنایی با مرکز علوم و درمان سانی بروک در تورنتو

مرکز علوم و درمان سانی بروک که در میان عموم با نام بیمارستان سانی بروک شناخته می شود، یک مرکز علمی و درمانی در تورنتو در استان انتاریو است. این مرکز بزرگ ترین مرکز تروما (مرکز خدمات رسانی اورژانس به مصدومان حوادث) در کانادا است و یکی از دو مرکز تروما در شهر تورنتو به حساب می آید.

این بیمارستان یک مرکز آموزشی است که به طور کامل به دانشگاه تورنتو وابسته است. همچنین این مرکز یکی از مراکز درمانی بوده است که در طول جنگ، جانبازان جنگی را درمان می کرده است. سانی بروک در طول تاریخ خود پیشرفت های بزرگی را به چشم دیده است که یکی از مهم ترین آن ها در سال 2015 بوده است. جایی که اولین عمل غیر تهاجمی سد خونی مغزی در جهان را انجام داده است.

این بیمارستان ماموریت خود را “مراقبت از بیماران و خانواده آن ها در زمانی که مهم است” اعلام داشته است و چشم انداز خود را نیز ایجاد روش های درمانی در آینده دانسته است. این بیمارستان مهم ترین ارزش های خود را برتری، همکاری، مسئولیت پذیری، احترام و مشارکت می داند.

داده های آماری نشان می دهد که سالانه بیش از 1.3 میلیون ویزیت در این بیمارستان ثبت می شود و این یکی از آمارهای قابل توجه در این بیمارستان به حساب می آید. تحقیقات پیشگامانه ای که در این مرکز بهداشتی انجام می شود، نحوه درمان در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. بیش از 200 اندیشمند و دانشمند علوم پزشکی در این دانشگاه هر ساله تحقیقاتی را انجام می دهند که بیش از 100 میلیون دلار هزینه مربوط به این تحقیقات ابتکاری است. این بیمارستان امیدوارانه در مسیر درمان بیماری هایی گام بر می دارد که درمان آن ها در حال حاضر امکان پذیر نیست.

معرفی بیمارستان عمومی ونکوور

بیمارستان عمومی ونکوور با نام مختصر VGH شناخته می شود و یکی از بیمارستان های معتبر در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا به حساب می آید. این مرکز درمانی طیف وسیعی از خدمات عمومی و تخصصی درمان را به شهروندان ونکوور و شهرهای اطراف ارائه می کند و یکی از مراکز خدمات بیماران ناشی از سوانح در این شهر به حساب می آید. این بیمارستان با دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز همکاری دارد و یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در کانادا به حساب می آید.

مرکز نخاع، مرکز مراقبت از کودکان، مرکز مراقبت های چشم، مرکز مراقبت های بهداشتی، مرکز بهداشت، مرکز تحقیقات، مرکز پوست و مرکز سلامت تنها بخشی از مهم ترین مراکزی هستند که در این بیمارستان واقع شده اند.

در سال 1886، مجموعه راه آهن اقیانوس آرام کانادا یک چادر با 9 تخت بیمارستانی را افتتاح کرد که استفاده اصلی آن برای درمان کارگران راه آهن این کشور بود. در 13 ژوئن همان سال، یک آتش سوزی منجر به از بین رفتن چادر شد و همین مسئله سبب شد تا در ماه جولای، یک ساختمان یک طبقه در این منطقه به عنوان بیمارستان بنا نهاده شود.

در ماه سپتامبر نیز از این بیمارستان به عنوان بیمارستان اصلی شهر ونکوور یاد شد. در سال های بعدتر ساختمان های جدیدی به این بیمارستان اضافه شد تا این که در سال 1902، نام این بیمارستان به بیمارستان عمومی ونکوور تغییر پیدا کرد. در سال 1960 در این بیمارستان، اولین دستگاه موثر برای تنفس طبیعی نوزادان مبتلا به بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار گرفت. از سال 1960 تا 2000 نیز تحولات بسیار زیادی در این بیمارستان از نظر ساختاری صورت گرفت.

برخی از مهم ترین داده های آماری در رابطه با این بیمارستان نیز عبارتند از:

  • 40 اتاق عمل
  • 40 درمانگاه سرپایی
  • 27400 بیمار بستری شده در سال
  • 294300 ویزیت بیمارستانی در سال
  • 94348 ویزیت از بخش اورژانس در سال
  • 23000 مورد جراحی سرپایی و نیاز به بستری در سال

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد در رابطه با کانادا باید در نظر داشته باشند آن است که این کشور یکی از بهترین مراکز درمانی در جهان به حساب می آید و به همین منظور است که بسیاری از بیماران برای تکمیل پروسه درمانی خود به کانادا سفر می کنند و با استفاده از ویزاهای مخصوص، خود را به این کشور می رسانند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین خدمات درمانی را دریافت کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال راه حلی برای درمان در کانادا هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.