سفارت کانادا در گرجستان در شهر تفلیس واقع شده و ارائه‌دهنده خدمات کامل مهاجرت، تجارت و گردشگری به مردم گرجستان و کانادا است. این سفارت به‌ منظور ارائه خدمات بهتر به مهاجران و مسافران، به‌صورت مداوم با مراکز دولتی و خصوصی گرجستان همکاری می‌کند.

ایرانیان متقاضی ویزای کانادا نیز به دلیل غیرفعال بودن این سفارت در ایران می‌توانند از طریق سفارت کانادا در گرجستان اقدام کنند که در ادامه جزئیات بیشتری در این مورد در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آشنایی با سفارت کانادا در گرجستان

سفارت کانادا در گرجستان نماینده کشور کانادا است که تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات به مهاجران و تجارت با کشور گرجستان، روابط دوجانبه را بهبود بخشد. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، سفارت کانادا در گرجستان می‌تواند به شما در تمام فرآیند مهاجرت، از جمله بررسی امنیتی، مشاوره در مورد نحوه اقامت و کار، تهیه مدارک، اخذ ویزا و ارائه خدمات مهاجرتی کمک کند.

سفارت کانادا در گرجستان تلاش می‌کند تا با ارائه خدماتی متفاوت و با کیفیت به مردم گرجستان و کانادا، روابط دوجانبه را بهبود بخشد و در توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه، نقش مؤثری داشته باشد.

خدمات مهاجرتی برای ایرانیان در سفارت کانادا در گرجستان

نحوه گرفتن وقت از سفارت کانادا در گرجستان

اگر گرجستان را جهت انجام فرایند صدور ویزا برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید، بعد از ارسال درخواست اولیه و تایید آن توسط سفارت کانادا در گرجستان باید به‌صورت حضوری به این سفارت مراجعه کنید تا امور مربوطه مانند بیومتریک (انگشت‌نگاری) انجام شود. برای این کار نیز باید از قبل جهت گرفتن وقت از سفارت کانادا در گرجستان اقدام کنید.

جهت گرفتن وقت، می‌توانید با سفارت کانادا در گرجستان تماس بگیرید یا ایمیل درخواست خود را ارسال کنید. همچنین، می‌توانید از طریق وب‌سایت سفارت، وقت ملاقات خود را از طریق ارسال فرم درخواست آنلاین تنظیم کنید.

در هنگام وقت ملاقات نیز باید مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز برای ملاقات را از قبل، آماده داشته باشید. این مدارک می‌تواند شامل اطلاعات شخصی و مدارک مربوط به ویزای مورد نظر باشد. درواقع برحسب نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌کنید اعم از ویزای تحصیل، ویزای کار و … باید مدارک لازم مربوط به همان ویزا را به همراه داشته باشید.

در صورت عدم حضور در موعد ملاقات، ممکن است وقت شما به دیگران اختصاص داده شود و فرایند گرفتن وقت، دوباره باید انجام شود؛ لذا برای جلوگیری از هرگونه مشکل در وقت ملاقات، بهتر است به‌موقع حاضرشده و مدارک مورد نیاز خود را آماده داشته باشید.

فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا؛ راهنمای جامع تکمیل کردن فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا

نحوه کامل کردن فرم سفارت کانادا در گرجستان

اگر قصد دارید به کانادا سفر کنید و نیاز به گرفتن ویزا از سفارت کانادا در گرجستان دارید، ابتدا باید فرم مربوطه را به‌صورت کامل پر کنید. بسته به اینکه با چه هدفی می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید اعم از مهاجرت برای تحصیل، کار، دیدار خانواده و دوستان و … مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزا یا اجازه ورود متفاوت است که باید در فرم سفارت کانادا در گرجستان به‌درستی تعیین شود.

برای پر کردن فرم سفارت کانادا در گرجستان، باید به‌طور دقیق و با وسواس کامل اطلاعات خود را وارد کنید؛ از جمله این اطلاعات می‌توان به مشخصات شخصی، اطلاعات تحصیلی و شغلی، سابقه سفر، میزان درآمد، اطلاعات در مورد پاسپورت و بیمه مسافرتی و غیره اشاره کرد. همچنین باید اطلاعات در مورد اقامت خود در کانادا، هدف از سفر، مدت اقامت، محل اقامت، شماره تلفن و غیره را نیز وارد کنید.

بعد از تکمیل فرم، باید آن را به سفارت کانادا در گرجستان ارسال کنید. پس از بررسی فرم و اطلاعات درج شده در آن، سفارت کانادا در گرجستان تصمیم خود را درباره صدور ویزای شما اعلام خواهد کرد.

در هنگام پر کردن فرم سفارت کانادا در گرجستان، باید به برخی نکات مهم نیز توجه کنید. به ‌عنوان ‌مثال، باید به ‌دقت و با اطمینان از درستی اطلاعات، تمامی سوالات فرم را پاسخ دهید. همچنین باید مدارک مورد نیاز مانند اصل پاسپورت، عکس‌های جدید و بیمه مسافرتی را به همراه فرم ارسال کنید.

از طرفی باید به ‌دقت شرایط و الزامات مربوط به هر نوع ویزا را از قبل مطالعه کنید تا از صدور ویزای صحیح و درست برای خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، ممکن است از صدور ویزا برای شما صرف‌نظر شود یا ممکن است فرایند اشتباهی طی شود و شما را در زمان مناسب به کانادا نرساند.

بنابراین، پیش از پر کردن فرم سفارت کانادا در گرجستان، باید به‌دقت شرایط و الزامات ویزا را مطالعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید. همچنین باید به‌دقت و با تمام وسواس، فرم را پر و مدارک مورد نیاز را به همراه آن ارسال کنید تا فرایند صدور ویزای شما با موفقیت به پایان برسد.

نحوه گرفتن وقت از سفارت کانادا در گرجستان

عملکرد سفارت کانادا در گرجستان بعد از ارسال درخواست

در فرایند صدور ویزای کانادا اگر سفارت کانادا در گرجستان را برای امور خود انتخاب کنید، ارتباط با سفارت یکی از مراحل مهم است. پس از ارسال فرم و مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا، سفارت کانادا در گرجستان به امور شما به‌عنوان متقاضی ویزا رسیدگی  و پس از بررسی اطلاعات و مدارک، پاسخ خود را در مورد صدور ویزای شما از طریق ایمیل به شما اعلام می‌کند.

مدت‌ زمان پاسخ سفارت کانادا در گرجستان، بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ برای مثال، مدت‌ زمان پردازش ویزای دائمی برای کانادا، به‌ طور معمول حدود 6 تا 12 ماه زمان می‌برد. ازجمله موارد تاثیرگذار در زمان پاسخ‌دهی سفارت کانادا در گرجستان به درخواست شما می‌توان به نوع ویزای درخواستی، حجم کار سفارت، دقت و کامل بودن اطلاعات و مدارک ارسالی و … اشاره کرد.

درصورتی‌که پاسخ سفارت کانادا در گرجستان به درخواست شما مثبت باشد، مدت‌ زمان ‌برای دریافت ویزای کانادا ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد؛ برای مثال، مدت‌ زمان پردازش ویزای بازدیدکننده از کانادا برای افرادی که در گرجستان ساکن هستند، حدود 4 تا 8 ماه طول می‌کشد.

در کل، دریافت پاسخ سفارت کانادا در گرجستان می‌تواند زمان‌بر باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد. بنابراین، برای اینکه فرایند صدور ویزای کانادا برای شما به‌خوبی پیش برود، بهتر است صبورانه منتظر پاسخ سفارت کانادا در گرجستان باشید. همچنین زمان را برای موارد خاص مانند دعوت‌نامه‌های کاری یا تحصیلی که تاریخ اعتبار محدودی دارند، در نظر بگیرید تا وقت و هزینه خود را از دست ندهید و به‌موقع در کانادا حضور داشته باشید.

مدت‌ زمان پاسخ سفارت کانادا در گرجستان

تلفن و آدرس سفارت کانادا در گرجستان

درصورتی‌که به دنبال آدرس و اطلاعات سفارت کانادا در گرجستان هستید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی سفارت کانادا در گرجستان مراجعه کنید. این سفارت در شهر تفلیس واقع شده است و در خدمت شما عزیزان خواهد بود. همان‌طور که قبلاً نیز به این موضوع اشاره شد، برای مراجعه حضوری به سفارت کانادا در گرجستان، قبل از مراجعه به سفارت، لازم است تا با توجه به زمان‌بندی کاری این سفارت، وقت ملاقاتی را رزرو کنید.

اطلاعات سفارت کانادا در تفلیس به شرح زیر است:

تلفن تماس 995 (32) 298-2072+
آدرس دفتر سفارت تفلیس، گرجستان، خیابان مراب کوستاوا #70، طبقه سوم، 0171
آدرس ایمیل [email protected]
ساعات کاری سفارت کنادا در گرجستان از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:30 تا 17:30

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم‌های مورد نیاز برای اخذ ویزا و خدمات مشابه، می‌توانید به وب‌سایت سفارت کانادا در گرجستان مراجعه کنید. در این وب‌سایت می‌توانید از خدمات آنلاین سفارت استفاده کرده و با کارکنان سفارت در ارتباط باشید.

تور سفارت کانادا در گرجستان

اگر می‌خواهید صرفا جهت گردش به کانادا سفر کنید و امور ویزای کانادای خود را از طریق سفارت کانادا در گرجستان انجام می‌دهید، باید برای انجام انگشت‌نگاری به گرجستان بروید. ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت حداکثر ۶ ماه در کانادا بمانید و بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را به‌راحتی تجربه کنید.

برای اخذ ویزای گردشگری کانادا، ابتدا باید فرم درخواست ویزای گردشگری را پر کنید و سپس مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری و به همراه فرم ارسال کنید. این مدارک شامل اطلاعات شخصی، اثبات اینکه شما به‌عنوان یک گردشگر به کانادا سفر خواهید کرد، شناسنامه، مدارک مالی و برخی مدارک دیگر می‌شود. همچنین، ممکن است برای شما مصاحبه‌ای در سفارت کانادا در گرجستان برگزار شود.

پس از ارسال درخواست ویزای گردشگری کانادا، ممکن است زمان لازم برای بررسی درخواست شما تا چند هفته طول بکشد. در صورت تایید درخواست، ویزای گردشگری کانادا برای شما صادر می‌شود و می‌توانید سفر خود را به کانادا آغاز کنید.

طولانی شدن جواب ویزای کانادا؛ علت تاخیر در صدور ویزای کانادا

نحوه فرایند بیومتریک سفارت کانادا در گرجستان

سفارت کانادا در گرجستان به‌منظور بررسی امنیتی و صدور ویزای ورود به کانادا، نیاز به گرفتن اثرانگشت از متقاضیان دارد.

در جدول زیر مراحل گرفتن اثرانگشت یا بیومتریک در سفارت کانادا در گرجستان آورده شده است:

رزرو وقت ابتدا باید وقت مناسبی را برای گرفتن اثرانگشت در سفارت کانادا در گرجستان رزرو کنید که این کار باید از قبل در ایران یا هر کشور مبدأ دیگر انجام شود.

 

پرداخت هزینه پس از رزرو وقت، باید هزینه گرفتن اثرانگشت را پرداخت کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون پرداخت آنلاین و یا پرداخت در محل استفاده کنید.
حضور در سفارت در روز و ساعت مقرر باید در سفارت کانادا در گرجستان حضور داشته باشید و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به ارائه اثرانگشت کنید.
گرفتن اثرانگشت پس از ورود به سفارت، کارمندان سفارت کانادا به شما کمک می‌کنند تا اثرانگشت خود را ثبت کنید. برای این کار، انگشتان شما را روی دستگاه اسکنر قرار می‌دهند و تصویر اثرانگشت شما ثبت می‌شود.
ارسال اثرانگشت پس از گرفتن اثرانگشت، تصویر آن به سامانه مربوطه ارسال می‌شود تا امنیت شما برای ورود به کانادا بررسی شود و بعد ادامه فرایند تایید درخواست صدور ویزا انجام خواهد شد.
زمان صدور ویزا بعد از مصاحبه در سفارت کانادا در گرجستان

مصاحبه زمان ملاقات در سفارت کانادا در گرجستان

درصورتی‌که شما قصد سفر به کانادا را دارید و برای صدور ویزای ورود به این کشور سفارت کانادا در گرجستان را انتخاب نموده‌اید، باید انتظار یک مصاحبه در وقت ملاقات با سفارت کانادا در گرجستان را داشته باشید.

در مصاحبه با کارمندان سفارت کانادا در گرجستان باید به سوالاتی در مورد دلایل سفر، تحصیلات، تجربیات شغلی و دارایی‌های خود پاسخ دهید. فراموش نکنید پاسخ‌های شما باید دقیق و شفاف باشند.

همچنین در مصاحبه با کارمندان سفارت کانادا در گرجستان، باید رفتار مناسبی داشته باشید و با صدایی آرام و صاف با اعتمادبه‌نفس بالا و صداقت، به سوالات پاسخ دهید. برای مطالعه بیشتر درباره سوالات مصاحبه سفارت کانادا این مقاله را بخوانید.

زمان صدور ویزا بعد از مصاحبه در سفارت کانادا در گرجستان

زمان صدور ویزا بعد از انجام بیومتریک و مصاحبه در سفارت کانادا در گرجستان متفاوت خواهد بود. برخی از مهم‌ترین عوامل که در زمان دریافت ویزا تاثیر دارند، شامل نوع ویزا، تعداد درخواست‌های هم‌زمان با درخواست شما، میزان تراکنش‌های مالی بین کشورها و … می‌شوند.

زمان دریافت ویزای کانادا برای متقاضیان در گرجستان بعد از انجام تمامی مراحل به‌طور کامل و صحیح، ممکن است به‌طور متوسط بین ۴ تا ۶ هفته طول بکشد. با این ‌حال، در بعضی موارد ممکن است زمان دریافت ویزا بیشتر یا کمتر از این باشد که به شرایط هر متقاضی و مقررات کانادا برای اخذ ویزا بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت کانادا در گرجستان

سفارت کانادا در گرجستان برای صدور ویزای ورود به کانادا و یا انجام امور دیگر نیاز به مدارک مختلفی دارد که به نوع ویزای درخواستی شما بستگی خواهد داشت و از قبل باید تمامی مدارک را آماده کرده باشید. مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

·       اصل پاسپورت

برای اخذ ویزای ورود به کانادا، شما باید اصل پاسپورت خود را در زمان مراجعه به سفارت کانادا به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که پاسپورت شما باید حداقل تا ۶ ماه معتبر باشد.

·       عکس پاسپورت

علاوه بر اصل پاسپورت، شما باید چند عکس مانند عکس پاسپورت خود را نیز تهیه کنید. این عکس باید با شرایط خاصی همچون ابعاد مشخص و پس‌زمینه سفید، تهیه شود.

·       فرم درخواست ویزا

شما برای اخذ ویزای ورود به کانادا باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید و به همراه مدارک مورد نیاز ارائه دهید. (نحوه پر کردن فرم درخواست ویزای کانادا)

·       مدارک مالی

برای اینکه سفارت کانادا مطمئن شود شما قادر به تأمین هزینه‌های خود در کانادا هستید، باید مدارک مالی مورد نیاز را نیز ارائه کنید.

·       سوابق کاری و تحصیلی

درصورتی‌که قصد دارید به‌عنوان دانشجو یا برای انجام کار به کانادا بروید، باید سوابق کاری و تحصیلی خود را به‌علاوه مدارک مشخص‌کننده جایگاه شما در کانادا مانند دعوت‌نامه کاری یا تحصیلی را نیز ارائه کنید.

لازم به ذکر است که مدارک لازم برای سفارت کانادا در گرجستان بسته به نوع ویزایی که قصد دارید دریافت کنید، ممکن است تا حدی تغییر کند. بنابراین قبل از مراجعه، بهتر است با سفارت کانادا در گرجستان تماس بگیرید و از مدارک مورد نیاز به‌طور دقیق مطلع شوید. همچنین می‌توانید از وکیل مهاجرتی خود بخواهید لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برایتان تهیه کند.

سخن آخر

سفارت کانادا در گرجستان یکی از سفارت‌خانه‌هایی است که ایرانیان می‌توانند امور مربوط به صدور ویزای کانادای خود را به آن بسپارند. در این فرایند اگر گرجستان را انتخاب کردید، باید برای انجام اموری مانند مصاحبه و انگشت‌نگاری برای صدور ویزا به‌صورت حضوری با گرفتن وقت قبلی به این سفارت‌خانه مراجعه کنید.

اگر در خصوص اخذ ویزای کانادا از طریق سفارت کانادا در گرجستان سوالی در ذهنتان باقی‌مانده است، می‌توانید از طریق تماس با مشاوران باتجربه ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس به پاسخ سؤالات خود دست یابید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا