بسیاری از افراد دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا را غیر ممکن می دانند اما حقیقت امر این است که می توان از طریق امتحان راه های مختلفی که در دسترس هستند، یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کرد.

برای این که شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی در کشور کانادا افزایش پیدا کند، باید تخصص ویژه ای داشته باشید، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و همچنین مدرک تحصیلی شما می توانند شما را به این برگ برنده برساند.

در ادامه برخی از روش های دستیابی به پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد ضمن این که برخی از نکات کلیدی افزایش شانس کاریابی در کانادا را نیز معرفی خواهیم کرد.

استفاده از شرکت های کاریابی در کانادا

در اختیار داشتن یک جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی برای ورود به پروسه اکسپرس انتری می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و امتیازات فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ضمن آن که می توانید به کمک یک پیشنهاد کاری از کشور کانادا، با سرعت بیش تری به کار برسید و در نهایت خیلی زود تر می توانید روند یک زندگی عادی در این کشور را آغاز کنید.

استفاده از چند شرکت کاریابی در کانادا که به صورت تخصصی در حرفه شما فعالیت می کنند می تواند مسیر رسیدن شما به پیشنهاد شغلی در این کشور را افزایش دهد.

مصاحبه شغلی در کانادا چگونه انجام می شود؟

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از این شرکت های کاریابی بر روی نیروی کار خارجی تمرکز دارند اما حقیقت امر این است که تعداد شرکت های در دسترس برای شهروندانی که در کانادا زندگی می کنند به مراتب بیش تر است. شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی از این مراکز 100% نیست اما شما می توانید به کمک این آژانس ها مطلع شوید که محیط کاریِ حرفه شما چه شرایطی دارد.

استفاده از شرکت های کاریابی در کانادا

استفاده از شبکه سازی برای کاریابی در کانادا

راه دیگری که می تواند شما را به کاریابی در کانادا برساند، ایجاد شبکه سازی است. یک اصلاح معرف وجود دارد که به طور کلی اهمیت شبکه سازی را نشان می دهد: “شخص مناسب، در بهترین زمان و در بهترین مکان”.

اگر شما دوست یا خویشاوندی در کانادا دارید که در حوزه فعالیت شما کار می کنند یا افرادی را می شناسند که در شرکت خود به فردی مانند شما نیاز دارند، می توانند شما را به کارفرما معرفی کنند. بدون تردید این ساده ترین راه برای رسیدن به یک پیشنهاد کاری و ورود به این کشور با یک ویزای کار کانادا معتبر است.

هر پیشنهاد شغلی باید LIMA تایید شده داشته باشد و این بدان معنا است که سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) رضایت خود را برای استخدام کارگر خارجی اعلام کند شغلی که هیچ شهروند کانادایی، یا شهروند دارای اقامت دائم نمی توانند آن را به عهده بگیرند.

آن ها همچنین اطمینان حاصل می کنند فردی که به عنوان یک خارجی وارد کانادا می شود، تاثیر منفی بر بازار کار این کشور نخواهد داشت.

ارتباط با کارفرما از راه های دریافت جاب آفر کانادا

بسیاری از مشاغلی که در کشور کانادا در دسترس هستند را نمی توان در بنگاه های کاریابی یافت و کارفرما تلاش می کند افرادی را در آن شغل استخدام کند که پیش تر او را ملاقات کرده و می شناسد و اینجاست که فرد باید در زمان درست در مکان درست باشد.

تلاش کنید تا از طریق تماس های تلفنی، ایمیل یا حتی حضوری با کارفرما ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می تواند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • کارفرما در این حالت رزومه شما را نگهداری خواهد کرد و در صورتی که به نیروی کار نیاز داشته باشد، با شما تماس خواهد گرفت.
  • ممکن است به شما پیشنهاد کار داوطلبانه یا دوره کارورزی (بدون حقوق) را ارائه کند.
  • اطلاعاتی در خصوص سایر کارفرمایان که به دنبال شخصی با خصوصیات شما هستند در اختیار شما قرار دهد.
ارتباط با کارفرما از راه های دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا

بانک مشاغل کانادا راهی برای کاریابی در این کشور

یکی از منابع مهم در بازار کار کانادا، بانک مشاغل این کشور است. این بانک مشاغل، مانند هر پورتال کاریابی دیگر عمل می کند اما تفاوت اصلی آن با سایرین آن است که علاوه بر مشاغل مربوط به بخش خصوصی، مشاغل آزاد دولتی را نیز در دسترس داشته باشید.

علاقمندان به کاریابی و کارفرمایان می توانند از این سایت به صورت رایگان استفاده کنند و همچنین با استفاده از فیلتر های مختلفی که شامل دستمزد، شرایط تحصیل و غیره می شود، همه مشاغل موجود را بررسی کرده و روند استخدام در کشور کانادا را پیگری کنند.

 لیست مشاغل مورد نیاز کانادا برای مهاجرت کاری

لینکدین از راه های دریافت جاب آفر از کانادا

با حدود نیم میلیار نفر عضو و حساب کاربری، لینکدین (Linkedin) یک سامانه و ابزار حرفه ای برای شناساندن شما و ایجاد شبکه است که به کمک آن می توانید با کارمندان بسیاری از شرکت های فعال در کانادا ارتباط برقرار کنید و همچنین پورتال شغلی شرکت ها را نیز مشاهده کنید.

مهم نیست که شما در کدام حرفه کار می کنید، حتما اکانت خود را تشکیل دهید و اطلاعات به روز شده از دستاوردها و تجربیات خود را در پروفایلتان قرار دهید.

کارمندان در زمینه های مختلفی از لینکدین استفاده می کنند که می تواند شامل کاریابی و همچنین ایجاد یک شبکه بزرگ تر از هم رشته ای ها و همکاران خودشان باشد.

بسیاری از کارفرمایان این اپلیکیشن یا سایت را به عنوان ملاکی برای ارزیابی متقاضیان قرار می دهند چرا که لینکدین ابزار های تجزیه و تحلیل بسیار خوبی برای افراد دارد. به همین دلیل است که در اختیار داشتن یک پروفایل به روز شده می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

درباره شرایط کار در تورنتو در این مقاله مطالعه کنید.

پورتال های کاریابی مسیری برای رسیدن به پیشنهاد شغلی در کانادا

وب سایت های مانستر (Monster)، ایندد (Indeed) و ورک پلیس (Workpolis) از جمله پورتال های کاریابی هستند که پل ارتباطی میان کارفرمایان، استخدام کنندگان و نیروی کار هستند.

این سایت ها نه تنها در کانادا بلکه در بسیاری از کشور های جهان به علاقمندان به کاریابی خدمات ارائه می کنند و به همین دلیل است که توصیه می شود که در این سایت ها نیز یک حساب کاربری داشته باشید و اطلاعات خود را بروز کنید.

بهترین کارایی این پورتال ها فقط آن نیست که لیستی از کارفرمایان را در اختیار قرار می دهد بلکه استعدادیاب هایی که به دنبال افراد نخبه هستند را نیز معرفی می کنند.

می توان گفت که سایت ایندد موتور جستجو گر قوی تری نسبت به بسیاری از سایت های کاریابی دارد و به همین دلیل است که مشاغل بیش تری در این سایت برای جستجوی متقاضیان کار وجود دارد. از دیگر مزیت های استفاده از این سایت آن است که جستجوی مشاغل در آن به مراتب آسان تر است.

برنامه اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) مخصوص نیروهای کار ماهر فدرال است تا کمبود نیروی کار متخصص در کانادا جبران شود.

ویژگی های یک پیشنهاد شغلی معتبر در سیستم اکسپرس انتری

دریافت پیشنهاد کاری شاید ساده باشد اما این مسئله را باید مورد توجه قرار داد که پیشنهاد کاری دریافت شده باید حتما معتبر باشد. به طور عمومی پیشنهاد شغلی در سیستم اکسپرس انتری زمانی معتبر خوانده می شود که:

  • تمام وقت باشد نه فصلی
  • حداقل برای یک سال باشد
  • در لیست مشاغل سطح 0، A یا B باشد.

پیشنهادی که متقاضی دریافت می کند باید به صورت مکتوب ارائه شود و شامل حقوق و همچنین کسورات احتمالی باشد، وظایف فرد در آن به طور کامل تشریح شده باشد و شرایط کاری از جمله ساعات کاری در آن ذکر شده باشد.

در بسیاری از مواقع کارفرمایان باید LIMA را نیز برای نیروی کار دریافت کنند. در این صورت، باید یک کپی از آن را نیز در اختیار شما قرار دهند.

تحت سیستم اکسپرس انتری، در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری می تواند یک گام بسیار بلند برای رسیدن به موفقیت باشد چرا که امتیازات فراوانی را به فرد اهدا می کند. توجه داشته باشید که در اختیار داشتن اجازه کار حتی اجازه کار آزاد متفاوت از پیشنهاد کاری است.

بنابر این توجه داشته باشید که در زمان ایجاد پروفایل خود کد LIMA را وارد کنید تا در هنگام دعوت احتمالی به مصاحبه با ارائه اصل آن، صحت آن را تایید کند.

 راهکارهایی برای افزایش شانس دریافت پیشنهاد کار از کانادا

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چه روش هایی وجود دارد که شانس دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای دریافت ویزای کانادا را افزایش دهد؟

یکی از مهم ترین این راه ها، استفاده از یک روزمه دقیق و بروز رسانی شده است. در حقیقت رزومه شما اولین گواهی است که کارفرما را تحت تاثیر قرار می دهد و به اندازه یک مصاحبه کاری اهمیت دارد.

دقت داشته باشید که کلیه سوابق آموزشی و شغلی که نزدیک به شغل درخواستی شما است در این روزمه وجود داشته باشد. برای اینکه بتوانید رزومه بهتری را نگارش کنید، می توانید از پلتفورم های آنلاین استفاده کنید.

توصیه دیگر آن است که خودتان را بسیار فعال و پیگیر نشان دهید. زمانی که شما درخواست خود را از طریق ارسال رزومه به یک کارفرما ارسال می کنید، بسته به موقعیت آن شغل ممکن است صدها رزومه دیگر نیز به دست آن ها برسد پس این احتمال وجود دارد که رزومه شما بررسی نشود.

اگر شما هیچ گونه بازخوردی از ارسال درخواستتان دریافت نکرده اید، این مسئله کاملا عادی است که به کارفرما یک ایمیل ارسال کنید و از او بپرسید که آیا رزومه شما به دست آن ها رسیده است یا خیر. این می تواند به کارفرما نشان دهد که در اختیار گرفتن این شغل برای شما اهمیت دارد و شما در رابطه با آن جدی هستید.

توصیه دیگر آن که بدون تردید مشاغلی که در سایت های مختلف می بینید، ممکن است برای شما بسیار جذاب باشد و حتی ممکن است احساس کنید تعداد زیادی شغل وجود دارد که دقیقا برای شما ساخته شده اند. با این وجود همه آن ها را انتخاب نکنید و از میان آن ها به صورت گلچین شده چند گزینه را انتخاب کنید.

شاید این موضوع بر خلاف نظر و خواسته شما باشد اما توجه داشته باشید که استعداد یاب ها نیز به دنبال افراد توانمند می گردند و در صورتی که رزومه شما قدرتمند باشد، قطعا شما را انتخاب خواهند کرد. همچنین به تاریخ قرارداد مشاغل توجه داشته باشید چرا که برای دریافت اقامت کانادا به یکی پیشنهاد کاری با اعتبار حداقل یک سال نیاز خواهید داشت.

سخن نهایی

به طور کلی افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند، با توجه به این که در این کشور حضور دارند، می توانند ارتباط مناسبی با کارفرمایان برقرار کرده و در نتیجه پیشنهاد کاری مناسبی را دریافت کنند.

در این مقاله برخی از روش های اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای دریافت ویزای کانادا را به شما معرفی کرده ایم اما تردیدی وجود ندارد که روش های دیگری نیز برای کاریابی در این کشور وجود دارد. در صورت تمایل به آشنایی بیش تر با این روش ها و همچنین شرایط کلی کار در کشور کانادا و در استان های مختلف این کشور می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید از رهنمودهای بهترین وکیل مهاجرتی کانادا در زمینه انواع روش های  مهاجرت به کشور کانادا بهرمند شوید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره روش های اخذ جاب آفر از کانادا

برای این که شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی در کشور کانادا افزایش پیدا کند، باید تخصص ویژه ای داشته باشید، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و همچنین مدرک تحصیلی شما می توانند شما را به این برگ برنده برساند.

میزان تمکن مالی برای ارائه به سفارت برای یک نفر حدود 13 هزار دلار کانادا می باشد

جاب آفر دو نوع دارد. موقت و دائمی. جاب آفر موقت همان پیشنهاد های شغلی به مدت 6 ماه یا یک سال است و فرد می تواند با استفاده از آن اجازه کار موقت دریافت کند. اما جاب آفر دائم در واقع  پیشنهاد کاری است کهتاریخ انقضا ندارد و فرد می تواند با استفاده از آن برای همشه در کانادا اقامت داشته باشد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link