با راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا، می‌توانید با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا، مدیریت موثر و اجرای استراتژی‌های بازاریابی جذاب، به موفقیت مالی دست پیدا کنید.

در این مطلب، ما به نحوه راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا، راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق آن و مزایا و معایبی که راه‌اندازی پت‌شاپ دارد، خواهیم پرداخت. با ما در کاناداپاس همراه باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی پت شاپ

برای مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ، باید از طریق برنامه‌های کارآفرینی کانادا و سرمایه‌گذاری استان‌های مختلف کانادا اقدام کنید. برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، جزو برنامه‌های PNP استان‌های مختلف کانادا هستند. روش اقدام برای آن‌ها به این شکل است که متقاضیان با داشتن مقدار مشخصی سرمایه خالص، یکی از کسب‌وکارهای استان مورد نظر خود که قصد دارند در آن زندگی و کار کنند را خریداری یا یک کسب‌وکار جدید در آن راه‌اندازی می‌کنند.

سرمایه لازم برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در برنامه‌های استانی (PNP) استان‌های مختلف کانادا متفاوت است؛ اما از حدود ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود تا بیش از یم میلیون دلار هم می‌رسد. مقدار دقیق آن، به استان مورد نظر متقاضی بستگی دارد.

در روش‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برنامه‌های استانی، به متقاضیان مجوز کار (Work Permit) دو ساله کانادا داده می‌شود که معمولا پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی بیزینس و اجرای تعهدات، می‌توانند اقامت دائم کانادا را برای خود و کلیه اعضای خانواده کسب کنند.

شرایط راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا

شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی پت‌شاپ، تا حد زیادی به استانی که برای آن اقدام می‌کنید بستگی دارد؛ زیرا شرایط اصلی راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا، میزان سرمایه و مبلغ سرمایه‌گذاری است که در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است.

اما با این حال، شرایط کلی و عمومی راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا که در اکثر استان‌های این کشور کم و بیش یکسان است، شامل موارد زیر می‌شود:

  • دریافت کلیه مجوزها و لایسنس‌های مورد نیاز در سطح فدرال، استانی و شهرداری برای فعالیت به عنوان پت‌شاپ و فروشنده غذای حیوانات و سایر وسایل نگهداری از حیوانات
  • حداقل ۳ سال سابقه مدیریت یا مالکیت یک کسب‌وکار در ۵ سال اخیر
  • آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسوی در حد برقراری ارتباط و رفع نیازهای خود در محیط کار
  • سرمایه اولیه کافی برای خرید یک پت‌شاپ یا راه‌اندازی آن از صفر (حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار بسته به استان مورد نظر)
  • سرمایه‌گذاری مبلغ مشخصی برای راه‌اندازی یا خرید یک پت‌شاپ (حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار بسته به استان مورد نظر)
  • استخدام حداقل ۱ کارمند کانادایی دارنده اقامت دائم یا شهروندی این کشور
  • نداشتن سوءسابقه به عنوان مالک و مدیر پت‌شاپ
  • نداشتن سابقه کیفری در امور مهاجرتی و امکان ورود به کانادا
  • برخورداری از سایر شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری بر اساس استانی که برای آن اقدام می‌کنید.

مراحل راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا

برای اینکه یک پت‌شاپ موفق در کانادا راه‌اندازی نمایید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1.    توانایی خود در راه‌اندازی پت شاپ را ارزیابی کنید

قبل از افتتاح یک پت‌شاپ، لازم است که نیازهای فیزیکی و مالی راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در نظر بگیرید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید آمادگی خود را بررسی کنید، این است که ابتدا در یک پت‌شاپ دیگر کار کنید یا کار داوطلبانه انجام دهید.

کسب تجربه کاری عملی در بیزینس پت‌شاپ، یک راه کم‌هزینه و کم‌خطر برای آشنایی با این صنعت و بررسی این است که آیا راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری برای شما مناسب هست یا خیر. در ادامه، به برخی از مهارت‌هایی که معمولا برای راه‌اندازی یک پت‌شاپ به آن‌ها نیاز دارید، اشاره شده است:

  • دانش مراقبت از حیوانات خانگی: صاحبان فروشگاه‌های حیوانات خانگی در مورد ویژگی‌ها و نیازهای بسیاری از انواع مختلف حیوانات از جمله سگ، گربه، همستر، خوکچه هندی، خزندگان و پرندگان آگاهی دارند. افرادی که در این شغل فعالیت دارند، معمولا در مراقبت از حیوانات خانگی و برطرف کردن نیازها و مشکلات آن‌ها، تخصص و مهارت بسیار بالایی دارند یا حداقل، با اصول اولیه نگهداری از حیوانات خانگی آشنایی دارند.

 

  • آشنایی با کسب‌وکار: قبل از شروع یک کسب‌وکار، یادگیری برخی از اطلاعات اولیه درمورد مفاهیم تجاری، فروش و بازاریابی مفید است. برقراری ارتباط با سایر صاحبان کسب‌وکار و مربیان می‌تواند به شما کمک کند تا نکات مفید را بیاموزید.

 

  • توجه به خدمات مشتریان: از آنجایی که صاحبان پت‌شاپ محصولات و خدماتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، باید مهارت‌های عالی در زمینه خدمات مشتریان داشته باشند. آن‌ها می‌توانند به سوالات مشتریان خود پاسخ دهند، مسائل را حل کنند و حتی یک رابطه دوستانه با مشتریان داشته باشند تا به مشتری دائمی وی تبدیل شوند.

 

  • هوش عاطفی: برای صاحبان پت‌شاپ مهم است که هنگام برخورد با موقعیت‌های دشوار، مانند کار با حیوانات بیمار یا آسیب‌دیده، احساسات خود را کنترل کنند. آن‌ها همچنین باید هنگام تعامل با مشتریان مختلف، صبر و آرامش را نیز تمرین کنند.

 

  • آمادگی مالی: افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارند باید مطمئن شوند که پول کافی برای این کار دارند؛ فرقی ندارد که این یک کسب‌وکار پت شاپ باشد یا هر بیزینس دیگری. آن‌ها همچنین باید بررسی کنند که آیا درآمدی که از راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا به دست می‌آورند برای تامین هزینه‌های زندگی و سایر مخارج آن‌ها کافی است یا خیر.

2.    برند خود را تثبیت کنید

اگر قصد راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا دارید، به این فکر کنید که چه چیزی می‌تواند برند شما را از رقبا متمایز کند. برخی از مواردی که می‌توانند در این امر به شما کمک کنند تا برند خود را از رقبا متمایز کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فروش غذاهای حیوانات حاوی مواد طبیعی
  • فروش اسباب بازی‌های محکم و بادوام برای حیوانات خانگی
  • ارائه خدماتی نظیر نظافت، آموزش یا به گردش بردن حیوانات خانگی

به طور کلی، ارائه محصول یا خدماتی که مشتریان نمی‌توانند در فروشگاه‌های دیگر دریافت کنند، می‌تواند به کسب‌وکار شما مزیت رقابتی بدهد. همچنین، ایجاد یک نام تجاری نمادین و یک لوگوی ساده با ویژگی‌های بصری جذاب می‌تواند مشتریان را تشویق کند که برند شما را به خاطر بسپارند.

 

3.    یک طرح تجاری آماده کنید

طرح تجاری یا بیزینس پلن، چراغ راه و راهنمای شما در هر مرحله از انجام کسب‌وکارتان است. نکات قابل توجه در تهیه طرح تجاری برای راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا عبارتند از:

  • شما باید یک طرح تجاری منسجم برای کسب‌وکار خود تهیه کنید که شامل راهنمای اهداف کسب‌وکار و گام‌هایی باشد که برای دستیابی به آن‌ها در نظر دارید بردارید.
  • تهیه طرح تجاری، به شما کمک می‌کند تا اهدافی واقعی و به موقع تعیین کنید، تامین منابع مالی خارجی را تضمین کنید، موفقیت خود را پیش‌بینی کنید، نیازهای عملیاتی خود را مشخص کنید و پیش بینی‌های مالی واقع گرایانه‌ای انجام دهید.
  • شما می‌توانید طرح تجاری کسب‌وکار خود را به اشخاص ثالث مانند سرمایه‌گذاران، بانک‌ها یا حسابرسان ارائه دهید تا بودجه دریافت کنید، آن‌ها را به سرمایه گذاری در کسب‌وکارتان تشویق کنید یا سابقه مالی خود را به آن‌ها نشان دهید.
  • طرح تجاری، اصولا از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. بخش مهمی از طرح تجاری یک پت‌شاپ، ساختار قیمت‌گذاری است که نشان‌دهنده میزان هزینه‌ای است که شما برای محصولات و خدمات کسب‌وکار خود دریافت می‌کنید. برای قیمت‌گذاری صحیح و درست، باید درمورد قیمت‌های رقبا تحقیق کنید و از آن‌ها به عنوان یک نقطه مرجع برای تصمیم‌گیری درمورد قیمت محصولات خود استفاده کنید.

 

4.    الزامات قانونی را برآورده کنید

زمانی که قصد دارید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، یکسری الزامات قانونی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید. برخی از این الزامات قانونی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انتخاب یک نام تجاری مناسب که ضمن برخورداری از الزامات قانونی، ساده باشد، به راحتی تلفظ شود و به راحتی به خاطر سپرده شود
  • تاسیس کسب‌وکار خود به عنوان یک شخص حقوقی
  • ثبت کسب‌وکار در سازمان‌های امور مالیاتی کانادا
  • همچنین، می‌توانید با سازمان‌هایی که در کمک به مردم برای راه‌اندازی مشاغل کوچک تخصص دارند، در منطقه خود تماس بگیرید تا برای برآورده کردن سایر الزامات قانونی به شما کمک کنند.

 

5.    مکان مغازه خود را انتخاب و موجودی اولیه آن را تامین کنید

بدیهی است که برای فعالیت به عنوان یک پت‌شاپ، به یک فضای فیزیکی نیاز دارید که به عنوان مغازه یا فروشگاه، کسب‌وکار خود را در آن انجام دهید. نکاتی که در این رابطه باید مد نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • بسته به بودجه و سرمایه خود، می‌توانید مغازه خود را اجاره یا خریداری کنید.
  • می‌توانید برای خرید یک پت‌شاپ آماده که در حال فعالیت هست اقدام کنید. در این صورت، می‌توانید از فضای آماده این مغازه، محل نگهداری حیوانات خانگی در آن و سایر وسایل و ابزاری که برای سرگرمی یا نگهداری از حیوانات خانگی دارد، استفاده کنید.
  • زمانی که در حال انتخاب یک مکان به عنوان مغازه یا فروشگاه پت‌شاپ خود هستید، قوانین منطقه خود را بررسی کنید، یک منطقه پر رفت و آمد را انتخاب کنید و مطمئن شوید که فروشگاه‌های فروش وسایل و لوازم حیوانات خانگی زیادی در آن منطقه وجود نداشته باشد که به عنوان رقیب شما در آن منطقه فعالیت کنند.
  • وسایل و لوازم نگهداری از حیوانات خانگی در پت‌شاپ خود را از منابع معتبر، شناخته شده و قابل اطمینانی خریداری کنید که دارای الزامات بهداشتی و ایمنی باشند.
  • لوازم مراقبت از حیوان خانگی را که می‌خواهید در کسب‌وکار خود ارائه کنید، از قبل مشخص کنید. این لوازم می‌توانند شامل غذا، اسباب‌بازی، جعبه، وسایل نظافت، نگهداری و سایر اقلامی باشند که در یک پت شاپ ارائه می‌شوند.

 

6.    سیستم پرداخت فروشگاه خود را راه‌اندازی و کارکنان را استخدام کنید

اکنون باید انتخاب کنید چه نوع پرداختی را می‌پذیرید و چه نوع رسیدهایی را ارائه می‌کنید.

  • در این مرحله باید صندوق فروش، کاغذ رسید و هر مورد دیگری را که برای سیستم پرداخت در کسب‌وکار خود نیاز دارید خریداری کنید.
  • صاحبان مشاغل، معمولا حساب‌های بانکی و خطوط اعتباری جداگانه‌ای برای مشاغل خود تهیه می‌کنند تا سوابق مالی خود را مرتب و در دسترس نگه دارند.
  • مشخص بودن قیمت و صورت حساب برای مشتریان و فروشندگان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • در حالی که در ابتدا ممکن است خودتان به تنهایی کسب‌وکار خود را اداره کنید، اما پس از مدتی از انجام آن، ممکن است نیاز به استخدام کارکنانی داشته باشید تا در انجام این بیزینس به شما کمک کنند.
  • فرآیند استخدام در کسب‌وکار خود را به طور کامل برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید افرادی حرفه‌ای، با تجربه و ماهر را پیدا کنید.
  • لازم است که توجه داشته باشید استخدام افراد کانادایی که دارای اقامت دائم و یا شهروندی این کشور باشند، معمولا جزو الزامات برنامه مهاجرتی است که از طریق راه‌اندازی پت شاپ در کانادا برای آن اقدام کرده‌اید و در صورت عدم انجام آن، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا نیز نخواهید شد.

 

7.    استراتژی بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنید

داشتن استراتژی مناسب برای بازاریابی، در بیزینس‌هایی که به دنبال موفقیت هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا به مالک اجازه می‌دهد تا آگاهی مردم را نسبت به محصولات و خدمات خود گسترش دهد و مشتریان بیشتری جذب کند.

برخی از اقداماتی که در این راستا می‌توانید انجام دهید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تبلیغات طراحی کنید
  • یک وب سایت راه‌اندازی کنید
  • صفحه‌ای مخصوص برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید
  • خبرنامه‌های ایمیلی ارائه دهید
  • برای بازاریابی برند خود با سایر مشاغل شریک شوید

شما همچنین، می‌توانید با ارائه کمک‌های خیریه، حمایت مالی از رویدادها و یا توسعه برنامه‌های اجتماعی، با جامعه خود مشارکت بیشتری داشته باشید. شما باید مطمئن شوید که پیام بازاریابی شما ساده، متمایز و سازگار است تا مشتریان بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند و درک کنند.

سرمایه لازم برای راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا

کسب‌وکار پت‌شاپ، جزو بیزینس‌های نسبتا کم هزینه است که مقیاس فعالیت در آن، تا حد زیادی به خود افراد بستگی دارد. هم می‌توان یک پت‌شاپ ۵۰۰ هزار دلاری و حتی بیشتر راه‌اندازی کرد و هم با کم‌ترین سرمایه، این کار را شروع کرد. اما به طور کلی، توصیه می‌شود که برای پوشش کلیه هزینه‌های راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا و شروع کسب‌وکار خود، حداقل ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار سرمایه در نظر داشته باشید.

داشتن ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار سرمایه، برای راه‌اندازی یک پت‌شاپ کوچکِ نه چندان لوکس و پرهزینه، سرمایه مناسبی است، اما این به خود افراد بستگی دارد که چقدر در کسب‌وکار خود سرمایه گذاری کنند و یک پت شاپ بزرگ با اجناس گران قیمت راه‌اندازی کنند. مهم‌ترین عوامل تعیین کننده سرمایه لازم برای راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا، شامل موقعیت مکانی، اندازه کسب‌وکار و کیفیت اجناس می‌شوند.

هزینه راه‌اندازی پت شاپ در کانادا

هزینه راه‌اندازی چنین فروشگاهی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این دست می‌توان به موقعیت مکانی فروشگاه، شهر و استان محل اقامت و مقیاسی که قصد دارید کسب‌وکار خود را انجام دهید، اشاره کرد.

با وجود متغیر بودن هزینه راه‌اندازی پت شاپ و وابستگی آن به عوامل مختلف، در جدول زیر می‌توانید با برخی از هزینه‌های رایج راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا آشنا شوید:

نوع هزینه حداقل هزینه حداکثر هزینه
هزینه اجاره یک فضا به عنوان مغازه ۰ دلار ۷۰۰۰ دلار
هزینه تامین موجودی اولیه ۳۵۰ دلار ۱۴۷۵۰ دلار
هزینه‌های نرم افزاری ۱۵۰ دلار ۲۷۹۴ دلار
هزینه راه‌اندازی وبسایت ۱۳ دلار ۲۱۵ دلار
هزینه تبلیغات و بازاریابی ۰ دلار ۲۴۵۰ دلار
مجموع هزینه ۵۱۳ دلار ۲۷۲۰۹ دلار

 

هزینه راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا را می‌توان به شکل زیر جمع‌بندی کرد:

حداقل هزینه راه‌اندازی پت شاپ ۵۱۳ دلار
حداکثر هزینه راه‌اندازی پت شاپ ۲۷۲۰۹ دلار
متوسط هزینه راه‌اندازی پت شاپ ۱۳۹۳۶ دلار

درآمد پت‌شاپ در کانادا

درآمد صاحبین پت‌شاپ، بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، اندازه، رقابت و مهارت‌های تجاری مالک می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، فروشگاه لوازم حیوانات خانگی یا پت‌شاپ، حاشیه سودی در حدود ۴۰ درصد دارد. حاشیه سود، به درصدی از درآمد گفته می‌شود که پس از کسر تمام هزینه‌های مرتبط با راه‌اندازی یک کسب‌وکار باقی می‌ماند.

درمورد فروشگاه حیوانات خانگی، حاشیه سود بسته به عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت محصولات فروخته شده، اندازه و مقیاس فروشگاه و سطح رقابت در منطقه می‌تواند متفاوت باشد. این ارقام می‌توانند بسته به استراتژی قیمت‌گذاری، مدیریت موجودی و کارایی کلی کسب‌وکار متفاوت باشند. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درمورد میزان درآمد پت شاپ در کانادا به دست بیاورید.

درآمد افراد مبتدی در کسب و کار پت شاپ ۲۵۹۷۲ دلار در سال
درآمد افراد باتجربه در کسب و کار پت شاپ ۳۰۹۰۸ دلار در سال
میانگین درآمد کسب و کار پت شاپ ۲۷۳۰۰ دلار در سال

مجوزهای مورد نیاز برای راه‌اندازی پت شاپ در کانادا

مجوزهایی که برای راه‌اندازی پت شاپ و انجام این شغل در کانادا نیاز دارید، در هر یک از استان‌های این کشور متفاوت است. بنابراین، تا حد زیادی به استان یا منطقه‌ای که برای فعالیت مد نظر دارید، بستگی دارد.

شما با مراجعه به سایت Bizpal و وارد کردن صنعت مورد نظر خود برای فعالیت (Pet and pet supplies stores) و شهر و استان مورد نظر خود، از کلیه مجوزهایی که باید در سطح شهرداری، استانی و فدرال کسب کنید، اطلاع پیدا کنید.

با این حال، برخی از رایج‌ترین مجوزهایی که تقریبا در اکثر استان‌های کانادا برای راه‌اندازی یک پت‌شاپ باید داشته باشید در جدول زیر ذکر شده‌اند.

در ادامه به عنوان نمونه، به برخی از مجوزهایی که برای فعالیت در تورنتو نیاز دارید اشاره شده است:

نام مجوز توضیحات سطح
شماره ثبت کسب‌وکار (Business Number Registration) برای ثبت کسب‌وکار خود، به این شماره نیاز دارید. فدرال
شرکت فدرال (Federal incorporation) در صورت تمایل به فعالیت در سایر استان‌های کانادا به این مجوز نیاز دارید. فدرال
ثبت نام تجاری در انتاریو / ثبت شرکت (Ontario Business Name Registration / Corporation Registration) شرکت شما به عنوان یک گل فروشی، باید در سطح استانی به ثبت برسد. استانی
مجوز استفاده از تابلو (Sign Permit) اگر قصد دارید تابلو یا دستگاه تبلیغاتی را در ملکی در فاصله 400 متری از مسیر اصلی بزرگراه استانی نصب کنید یا تغییر دهید، به این مجوز نیاز دارید. استانی
استفاده از فضای پیاده‌رو (Sidewalk Cafés) در صورتی که قصد دارید از پیاده‌روی مجاور پت شاپ خود استفاده کنید، به این مجوز نیاز دارید. شهرداری
فرم کدگذاری گمرک کانادا (Canada Customs Coding Form) برای وارد کردن کالا به کانادا برای استفاده تجاری، باید آن‌ها را مستند کنید. فدرال
مجوز ساخت و ساز و تخریب (Building and Demolition Permit) بسته به ماهیت کار برای انجام کارهای ساخت و ساز، نوسازی و یا تخریب به این مجوز نیاز دارید. شهرداری
صورت حساب گمرک کانادا (Canada Customs Invoice) اگر قصد وارد کردن کالاهای خارجی را به کانادا دارید، باید صورت حساب آن‌ها را به درستی وارد و ثبت کنید. فدرال

نمونه‌هایی از پت شاپ‌های قابل خرید در کانادا

در این بخش، می‌توانید تعدادی از آگهی‌های فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی در کانادا که برای فروش گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید:

  1. فروشگاه لوازم تخصصی حیوانات خانگی در شهر کلگری استان آلبرتا
  • قیمت درخواست شده: ۹۹ هزار دلار
  • ارزش وسایل و دکوراسیون: ۱۵ هزار دلار
  • ارزش اجناس موجود: ۵ هزار دلار
  • وضعیت ملک: استیجاری
  • شرایط اجاره: ۲ سال از قرارداد اجاره باقی مانده و برای دو دوره ۵ ساله قابل تمدید است
  • تعداد کارکنان: ۳ نفر
  • سابقه فعالیت: ۱۷ سال

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این بیزینس به این لینک مراجعه کنید.

  1. فرانچایز پرفروش وسایل حیوانات خانگی در شهر ورنن استان بریتیش کلمبیا
  • قیمت درخواست شده: ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار
  • حجم فروش: بیش از ۳ میلیون دلار در سال
  • وضعیت ملک: استیجاری
  • اجاره بها: ۱۱۹ هزار دلار در سال
  • موقعیت مکانی: واقع در یک مرکز خرید شلوغ با مشاغل پرفروش عالی شامل داروخانه، فروشگاه مواد غذایی، بانک و سینما با دسترسی آسان از بزرگراه
  • جزئیات ملک: دارای وسعت ۴۵۷۴ فوت مربع، دو دهانه، دسترسی مستقیم به پیاده‌رو، دارای پارکینگ مخصوص برای معلولان و بدون پله
  • تعداد کارکنان: ۱۰ نفر + نیروهای قراردادی و مراقبت کننده از حیوانات خانگی
  • سابقه فعالیت: ۱۰ سال

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این بیزینس به این لینک مراجعه کنید.

  1. خرده فروشی و عمده فروشی لوازم حیوانات خانگی در شهر تورنتو استان انتاریو
    1. قیمت درخواست شده: ۳۹۹ هزار دلار
    2. موقعیت مکانی: منطقه GTA تورنتو
    3. وضعیت ملک: استیجاری
    4. سایر جزئیات:
      1. علامت تجاری این فروشگاه در سه کشور کانادا، آمریکا و چین به طور رسمی ثبت شده است.
      2. تمرکز این فروشگاه روی ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت است که باعث ارتقاء ارزش غذایی حیوانات خانگی و راه‌حل‌های پیش‌گیرانه برای جلوگیری از بیماری در آن‌ها می‌شوند.
  • این بیزینس انواع مکمل‌های غذایی و دارویی را به صورت عمده در اختیار توزیع کنندگان و عمده فروشان قرار می‌دهد.

برا کسب اطلاعات بیشتر درمورد این بیزینس به این لینک مراجعه کنید.

بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی پت‌شاپ

بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی پت شاپ در جدول زیر ذکر شده‌اند:

نام شهر استان
تورنتو انتاریو
ونکوور بریتیش کلمبیا
مونترال کبک
کلگری آلبرتا
اتاوا انتاریو
ادمونتون آلبرتا
ساسکاتون ساسکاچوان
ویکتوریا بریتیش کلمبیا
میسیساگا انتاریو
همیلتون انتاریو

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ

اگر قصد راه‌اندازی یا خرید یک پت‌شاپ فعال در کانادا دارید، باید در نظر داشته باشید که نه با خریداری و نه با راه‌اندازی این بیزینس، نمی‌توانید اقامت دائم کانادا را به طور مستقیم به دست بیاورید. اما در نهایت، می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. در واقع، لازم است که یکسری اقدامات انجام دهید تا بتوانید از طریق راه‌اندازی پت شاپ، به اقامت دائم کانادا برسید.

برای اینکه کل ماجرا برایتان روشن شود، در ادامه مراحل اخذ اقامت دائم کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ، توضیح داده شده است:

  1. برای یکی از برنامه‌های کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری استانی که واجد شرایط آن هستید، اقدام کنید.
  2. در صورتی که دارای سابقه کار و سرمایه کافی هستید، در یکی از کسب‌وکارهای فعال در زمینه فروش محصولات حیوانات خانگی سرمایه‌گذاری و آن را خریداری کنید یا یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید.
  3. برای اخذ مجوز کار ۲ ساله کانادا درخواست دهید.
  4. با استان مورد نظر خود یک قرارداد همکاری امضا کنید.
  5. وارد کانادا شوید و در کسب‌وکاری که خریداری کرده‌اید شروع به فعالیت کنید، یا مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار خود را آغاز کنید.
  6. با گذشت حدود یک سال و با برآورده کردن تعهداتی که در قرارداد همکاری با استان مورد نظر داده‌اید، برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.
  7. در صورتی که به تعهدات خود عمل کرده باشید، از شما خواسته می‌شود تا سایر مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهید تا پس از گذشت حدود یک سال، اقامت دائم کانادا را به همراه کلیه اعضای خانواده خود دریافت کنید.

مزایا و معایب راه‌اندازی پت شاپ در کانادا

مانند هر کسب‌وکار دیگری، داشتن یک فروشگاه پت‌شاپ هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. با در نظر داشتن این مزایا و معایب، می‌توانید تشخیص دهید که آیا فعالیت در این حرفه برای شما مناسب است یا خیر.

 

مزایای راه‌اندازی پت شاپ در کانادا:

  • به عنوان صاحب فروشگاه لوازم حیوانات خانگی، مجبور نیستید به کسی گزارش دهید و می‌توانید بر عملیات تجاری، خط مشی شرکت، روش‌های تبلیغات و انتخاب محصول کنترل کامل داشته باشید.
  • می‌توانید خدمات خاص و سفارشی شده‌ای را به صاحبان حیوانات خانگی در فروشگاه خود ارائه دهید.
  • برگزاری جلسات آموزشی انفرادی یا کلاس‌های مراقبت از حیوانات خانگی می‌تواند به شما کمک کند تا با مشتریان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید.
  • اگر از صحبت کردن و کمک به مردم لذت می‌برید، داشتن یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی به شما این فرصت را می‌دهد که با افراد جامعه خود روابط دوستی خوبی ایجاد کنید.
  • هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار خود، می‌توانید خلاقیت و نوآوری‌های خود را در طراحی لوگو، فضاهای داخلی و کالاهای فروشگاه پیاده سازی کنید.
  • با سرمایه کم هم می‌توانید فروشگاه لوازم حیوانات خانگی راه‌اندازی کنید و به‌مرور آن را گسترش دهید. این بیزینس نیاز به سرمایه اولیه خیلی زیادی ندارد و در مقیاس کوچک هم می‌توانید آن را شروع کنید.
  • با راه‌اندازی فروشگاه لوازم حیوانات خانگی، می‌توانید همسر و فرزندان خود را هم به کانادا بیاورید. همسرتان می‌تواند مجوز کار بگیرد و فرزندانتان هم می‌توانند در کانادا تحصیل کنند.

 

معایب راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا:

  • راه‌اندازی و مالکیت یک بیزینس فروش لوازم حیوانات خانگی یا هر کسب‌وکار دیگری، نیازمند ارائه یک تعهد زمانی قابل توجه است و مالکان باید بخش زیادی از وقت و انرژی خود را برای توسعه استراتژی‌های مختلف برای موفقیت در بیزینس خود صرف کنند؛ به‌خصوص در چند سال اول.
  • رقبای بزرگ و شناخته‌شده‌ای در این بازار وجود دارد که می‌توانند به‌خصوص برای بیزینس‌های کوچک دردسرساز باشند و آن‌ها را با چالش در فروش و جذب مشتری مواجه کنند.
  • گاهی اوقات، کسب‌وکارهای کوچک بودجه تبلیغاتی محدودی دارند و نمی‌توانند از پتانسیل‌های بازاریابی اصولی برخوردار شوند.
  • استخدام اینفلوئنسرها، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در اطراف محل فروشگاه، ارائه تخفیف‌های بزرگ و حتی چاپ یک کارت ویزیت جذاب و خلاقانه، روش‌های نسبتا پرهزینه‌ای برای تبلیغات هستند که کسب‌وکارهای کوچک، ممکن است در ابتدای فعالیت خود قادر به انجام آن‌ها نباشند.
  • شناخته شدن و رسیدن به سود، ممکن است زمانبر باشد و نیاز به صبر و استقامت داشته باشد تا در این بازار شناخته شوید.

معرفی معروف‌ترین پت‌شاپ‌ها در کانادا

در این بخش می‌توانید با ۱۰ پت‌شاپ معروف و برتر کانادا که به صورت فرانچایزی فعالیت می‌کنند آشنا شوید:

نام پت شاپ تاریخ تاسیس تعداد شعب در کانادا میزان سرمایه‌گذاری اولیه هزینه حق امتیاز
PET VALU ۱۹۷۶ ۷۲۹ ۳۱۸ هزار دلار ۶ درصد از فروش ماهیانه
BARK BUSTERS ۱۹۸۹ ۲۳۵ ۲۵ هزار دلار ۱۱ درصد از فروش ماهیانه
BONE & BISCUIT ۲۰۰۸ ۳۶ ۱۸۰ هزار دلار ۶ درصد از فروش ماهیانه
DOGTOPIA ۲۰۰۳ ۷۶ ۸۰۰ هزار دلار ۷ درصد از فروش ماهیانه
GLOBAL PET FOODS ۲۰۰۳ ۱۸۴ ۲۷۵ هزار دلار ۴.۵ درصد از فروش ماهیانه
MULTI MENU PET FOODS ۱۹۹۶ ۱۶۰ ۵ هزار دلار رایگان
PET PLANET ۱۹۹۶ ۵۶ ۲۷۵ هزار دلار ۶ درصد از فروش ماهیانه
PET WANTS ۲۰۱۰ ۱۲۴ ۵۹ هزار و ۸۳۰ دلار ۷ درصد از فروش ماهیانه
PETLAND ۱۹۶۷ ۲۱۶ ۳۵۰ هزار دلار ۴ درصد از فروش ماهیانه
RUFFINS PET CENTRES ۱۹۸۱ ۱۳ ۱۴۵ هزار دلار ۴ درصد از فروش ماهیانه

کلام آخر

پت شاپ، یکی از کسب‌وکارهای سودآوری است که می‌توانید با سرمایه و هزینه نه چندان زیادی راه‌اندازی کنید. در حال حاضر تقاضای بالایی برای محصولات و لوازم حیوانات خانگی در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید با راه‌اندازی یک پت‌شاپ این نیاز را برطرف کنید و از این فرصت برای مهاجرت به کانادا نیز استفاده کنید.

برای راه‌اندازی پت‌شاپ در کانادا، در وهله اول باید سرمایه کافی به میزان حداقل ۵۰ هزار دلار داشته باشید. همچنین، باید سابقه کار مرتبط داشته باشید. برای مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ، باید استانی که واجد شرایط کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری در آن هستید را پیدا کنید و سایر الزامات را بسته به استان مورد نظر برآورده کنید.

در این صورت، موفق به کسب مجوز کار ۲ ساله کانادا خواهید شد. شما با این مجوز کار می‌توانید به همراه اعضای خانواده خود وارد کانادا شوید. پس از حدود ۱ سال از انجام کسب‌وکار خود، در صورتی که به تعهدات خود عمل کرده باشید، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اگر سوال یا ابهام خاصی درمورد نحوه مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ یا هر موضوع دیگری در این زمینه دارید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول راه اندازی پت شاپ در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی پت‌شاپ، باید از طریق برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استان‌های مختلف کانادا اقدام کنید. برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، در هر یک از استان‌های کانادا الزامات خاصی دارند.

اما معمولا اکثر آن‌ها از متقاضیان می‌خواهند که سرمایه کافی داشته باشند (به اندازه حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار)، سابقه کار مرتبط و کافی (به میزان حداقل ۲ تا ۳ سال در ۵ سال اخیر) ارائه دهند و به اندازه کافی سرمایه گذاری کنند (به اندازه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار).

به طور مستقیم، خیر. در واقع، کانادا برای راه‌اندازی پت شاپ یا هر کسب و کار دیگری، یک مجوز کار ۲ ساله به شما می‌دهد تا پس از اینکه این کسب و کار را راه‌اندازی کردید و به مدت حداقل ۱ سال آن را انجام دادید، به شرط عمل به تعهدات خود، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

بنابراین، راه‌اندازی پت شاپ در کانادا به صدور مجوز کار منجر می‌شود که امکان تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد. لازمه تبدیل مجوز کار به اقامت دائم از طریق راه‌اندازی پت شاپ، این است که به تعهداتی که زمان اخذ مجوز کار به استان مورد نظر خود داده‌اید، عمل کرده باشید.

بله، مجوز کار ۲ ساله‌ای که برای انجام بیزینس در کانادا به متقاضی داده می‌شود، همسر وی را قادر می‌کند که او هم یک مجوز کار دریافت کند. همچنین، فرزندان آن‌ها نیز می‌توانند مجوز تحصیل کانادا را به دست بیاورند.

یکی از معایب راه‌اندازی پت‌شاپ به‌خصوص برای بیزینس‌های کوچک، وجود رقبای بزرگی است که می‌توانند فروش آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. اما یکسری راه حل برای این مشکل وجود دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید روی بخش خاصی از این بازار تمرکز کنید. یعنی مثلا غذاهای طبیعی مخصوص حیوانات عرضه کنید یا فقط نوع خاصی از اسباب‌بازی‌ها را ارائه دهید. یا تخفیف‌های جذاب در نظر بگیرید. به طور کلی، محصولات و خدماتی ارائه کنید که هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شوند یا مراجع محدودی آن‌ها را ارائه می‌کنند.

در حال حاضر ۲۴۹۵ فروشگاه لوازم حیوانات خانگی در کانادا فعالیت دارند.