با توجه به اینکه کانادا یکی از کشورهای صنعتی بزرگ در دنیا محسوب می‌شود و جمعیت آن رو به رشد است، منطقی است که متناسب با افزایش جمعیت، سالانه به تعداد بیشتری تعمیرگاه نیاز دارد. این صنعت در کانادا شامل ارائه خدمات به انواع وسایل نقلیه مانند کامیون، وانت، تریلی و … است. معمولا هر تعمیرگاه بر اساس تخصصی که دارد تکنسین‌های ماهر و باتجربه‌ای را از خود کانادایی‌ها یا مهاجران، بدون در نظر گرفتن تبعیض استخدام می‌کند.

یکی از کسب‌وکارهایی که می‌توانید در کانادا راه‌اندازی و درآمد خوبی از آن کسب کنید، راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا است. بنابراین اگر در این زمینه تخصص و تجربه دارید و می‌خواهید در مورد راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

نگاهی کلی به راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

خدماتی که توسط تعمیرگاه‌های خودرو در کانادا ارائه می‌شود همان خدماتی است که در تمام دنیا ارائه می‌شود. البته تفاوتی که وجود دارد در نوع اتومبیل‌هایی است که تعمیر می‌شوند؛ که قطعاً با اتومبیل‌های موجود در ایران متفاوت است.

بنابراین اگر قرار است خودتان تعمیرگاه را راه‌اندازی کنید و به ‌عنوان استادکار مشغول به کار شوید، باید در زمینه ماشین‌های پرمصرفی که در استان مورد نظر شما استفاده می‌شوند تحقیق کنید و مهارت خود را نسبت به آن‌ها افزایش دهید تا بتوانید از عهده کار تعمیر خودرو در کانادا به‌خوبی برآیید.

جالب است بدانید که در حال حاضر ارزش این صنعت در کانادا حدود 10 میلیارد است و حدود 27 هزار و 833 بیزینس در تخصص‌های مختلف این بیزنس در کانادا مشغول به کار هستند. این صنعت در کانادا توانسته است تاکنون بیش از 44 هزار شغل ایجاد کند که رقم بسیار قابل توجهی است.

برخی از مهم‌ترین خدماتی که تعمیرگاه‌های کانادا ارائه می‌دهند نیز عبارتند از:

  • تعمیرات و سرویس‌های روتین اتومبیل‌های مختلف بسته به تخصص تکنسین‌های یک تعمیرگاه
  • تعمیر و تعویض سیستم ترمز
  • تعمیرات مربوط به موتور و جعبه‌دنده
  • تعمیرات سیستم‌های الکترونیکی و برقی اتومبیل
  • خدمات چرخ و بالانس
  • تعمیر سیستم گرمایش و تهویه مطبوع
  • و …

اگر قصد دارید با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد خاک این کشور شوید ثبت شرکت در کانادا ، سرمایه گذاری کبک ، ویزای استارتاپ کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا از گزینه های پرطرفدار پیش روی شماست.

تعداد تعمیرگاه‌های موجود در کشور کانادا

با بررسی تعداد تعمیرگاه‌های موجود در کانادا می‌توانید به این نتیجه برسید که تا چه اندازه راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا می‌تواند برایتان سودآور باشد. در جدول زیر تعداد تعمیرگاه‌ها در استان‌های مختلف کانادا، آورده شده است:

تعمیرگاه متوسط (۱۰۰ تا ۴۹۹ نفر نیرو) تعمیرگاه کوچک (۵ تا ۹۹ نفر نیرو) تعمیرگاه میکرو (کمتر از ۵ نفر نیرو) مکان
6

تعمیرگاه

3,361

تعمیرگاه

5,508

تعمیرگاه

انتاریو
5

تعمیرگاه

2,211

تعمیرگاه

3,680

تعمیرگاه

کبک
2

تعمیرگاه

1,522

تعمیرگاه

1,604

تعمیرگاه

بریتیش کلمبیا

3

تعمیرگاه

1,541

تعمیرگاه

1,541

تعمیرگاه

آلبرتا
1

تعمیرگاه

394

تعمیرگاه

465

تعمیرگاه

ساسکاچوان
1

تعمیرگاه

413

تعمیرگاه

451

تعمیرگاه

مانیتوبا
1

تعمیرگاه

196

تعمیرگاه

432

تعمیرگاه

نیوبرانزویک
موجود نیست 211

تعمیرگاه

391

تعمیرگاه

نوا اسکوشیا
موجود نیست 110

تعمیرگاه

190

تعمیرگاه

نیوفاندلند و لابرادور
موجود نیست 48

تعمیرگاه

70

تعمیرگاه

جزیره پرنس ادوارد
موجود نیست 7

تعمیرگاه

13

تعمیرگاه

منطقه یوکان
موجود نیست

7

تعمیرگاه

6

تعمیرگاه

مناطق شمال غربی
موجود نیست 1

تعمیرگاه

1

تعمیرگاه

نوناووت
19

تعمیرگاه

9,947

تعمیرگاه

14,342

تعمیرگاه

کل کانادا

انواع مختلف تعمیرگاه در کانادا

تعمیرگاه‌هایی که در کانادا در حال فعالیت هستند متناسب با تخصص و مهارتی که دارند، در یکی از گروه‌های زیر قرار می‌‌گیرند:

نمایندگی‌های مجاز در کانادا

این تعمیرگاه‌ها معتمدترین و رایج‌ترین تعمیرگاه‌ها هستند و از نیروهای بسیار متخصص، با دانش و تجربه بالا استفاده می‌کنند. معمولاً نیروهای این نوع تعمیرگاه‌ها توسط خود بنیان‌گذاران تعمیرگاه مانند کارخانه‌های خودروسازی آموزش دیده‌اند. نمایندگی‌های مجاز علاوه بر تعمیر خودروها، فروش خودرو و قطعات مربوطه را نیز انجام می‌دهند. به همین دلیل خدمات جامع‌تری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که شامل گارانتی و تعمیرات تخصصی است که هر مکانیکی از عهده آن بر نمی‌آید.

 تعمیرگاه‌های مستقل در کانادا

بیشتر تعمیرگاه‌های خودرویی که در کانادا در حال فعالیت هستند، به‌صورت مستقل کار می‌کنند. به این معنی که به‌صورت کاملاً خصوصی اداره می‌شوند و بسته به تخصص و مهارت تکنسین‌های خود، خدمات متفاوت با نرخ‌های متغیری را ارائه می‌دهند. اگرچه بسیاری از تعمیرگاه‌های مستقل دارای مکانیک‌های بسیار ماهر در سطح نمایندگی‌ها هستند ولی مهم‌ترین مزیتی که می‌تواند مردم را قانع کند تا به جای نمایندگی‌ها به تعمیرگاه‌های خصوصی بروند، ارزان‌تر بودن خدمات آن‌ها است.

 تعمیرگاه‌های خودروهای خاص در کانادا

این تعمیرگاه‌ها همان‌طورکه از نام آنها نیز مشخص است، تنها خدمات مربوط به برخی از خودروهای خاص را ارائه می‌دهند. بیشتر دارندگان خودروهای لوکس و گران‌قیمت در کانادا باید برای گرفتن خدمات مربوط به اتومبیل خود به این تعمیرگاه‌ها بروند؛ زیرا تعمیر و ارائه سرویس برای این خودروها را هر مکانیکی نمی‌تواند انجام دهد و نیاز به دانش و مهارت متفاوتی دارند.

مراحل راه‌ اندازی تعمیرگاه در کانادا

اگر تصمیم دارید که تعمیرگاه خودتان را در کانادا راه‌اندازی و از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنید، برای راه‌اندازی این کسب‌وکار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

1. تهیه طرح تجاری به‌طور دقیق

وقتی به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی تصمیم به مهاجرت به کانادا و راه‌اندازی یک کسب‌وکار مانند تعمیرگاه در کانادا می‌گیرید، باید طرح کسب‌وکار شما موبه‌مو نوشته شود تا با چالش‌های کمتری در کانادا مواجه شوید و بهتر بتوانید کسب‌وکار خود را اداره کنید.

از طرفی اگر نیاز به جذب سرمایه یا وام برای گسترش کار خود داشته باشید، حتماً باید طرح کاری شما به‌طور کامل، دقیق و جزئی روی کاغذ آورده شود.

به‌علاوه یکی از قوانین خرید بیزینس در کانادا دارا بودن طرح تجاری یا بیزینس پلن مناسب است. هرچند بسته به سرمایه‌ای که دارید می‌توانید از صفر تا صد تعمیرگاه را خودتان راه‌اندازی کنید. با این ‌حال، برای مهاجران، خرید بیزینسی که از قبل در زمینه مورد نظر کار کرده است بهتر است و زودتر درآمد ایجاد می‌کند.

2. پیدا کردن فروشندگان تعمیرگاه و مذاکره با آن‌ها

شما باید از طریق راه‌های مختلف مانند سایت‌های آگهی مربوط به کشور کانادا به دنبال موارد مناسب خرید تعمیرگاه جهت راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا باشید. هنگامی‌که مواردی که با شرایط شما هماهنگ هستند را پیدا کردید، می‌توانید با صاحبان آن‌ها وارد مذاکره جهت خرید شوید. در این زمینه می‌توانید از مشاوران مؤسسات مهاجرتی مجرب مانند موسسه پاس کانادا نیز کمک بگیرید.

3. درخواست دریافت مدرک ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا (LMIA)

مرحله بعد برای راه‌اندازی و خرید تعمیرگاه در کانادا، اقدام برای دریافت مدرک ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا یا LMIA است. شما زمانی به این مدرک در کانادا نیاز پیدا خواهید کرد که بخواهید برای تعمیرگاه خود از نیروهای خارجی استفاده کنید. اگر این مدرک را نداشته باشید استفاده از نیروهای خارجی غیرقانونی تلقی می‌شود.

دریافت LMIA مثبت مشخص می‌کند که شما در کسب‌وکار خود نیاز به نیروی کار خارجی دارید و نیروهای کار کانادایی برای انجام پست‌های شما مناسب نیستند.

4. تهیه مدارک مورد نیاز برای خرید تعمیرگاه در کانادا

شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی، باید حتما اسناد و مدارکی را در پروسه خرید تعمیرگاه در کانادا به مقامات این کشور ارائه دهید که عبارتند از:

  • اسناد ثبت تعمیرگاه کانادایی
  • اثبات مالکیت جدید تعمیرگاه کانادایی (از طریق ارائه توافق‌نامه خرید یا فروش، گواهی سهام، اثبات خرید و غیره)
  • اثبات فعالیت فعال تعمیرگاه مورد نظر در کانادا
  • کپی پاسپورت صاحب جدید
  • رزومه و سوابق کاری صاحب جدید

درخواست برای LMIA دو مرحله دارد که در مرحله دوم، خریدار باید اطلاعات بیشتری در ارتباط با میزان تحصیلات خود، سوابق کاری و تجربیات مدیریتی که در کشورش داشته است را ارائه نماید. همچنین، باید معاینات پزشکی و گواهی عدم سوءسابقه ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای مرحله دوم عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی (گزارش ECA برای درخواست اقامت دائم مورد نیاز است)
  • اثبات تجربه شغلی و تجربه مدیریتی کافی
  • اسناد مرتبط با وضعیت تاهل
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدارک و صورت‌حساب‌های بانکی ۶ ماه اخیر
  • پاسپورت
  • مدارک معاینات پزشکی
  • مجوزهای پلیس و گواهی عدم سوءسابقه از هر کشوری که بیش از ۶ ماه در آن بوده‌اید.

5. دریافت مجوز جهت راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

اگر مدارک گفته شده در مرحله قبلی را به‌طور دقیق و کامل ارائه کردید، می‌توانید برای اخذ مجوز اقدام کنید. درواقع ابتدا باید مدرک LMIA مثبت صادر شود تا بتوانید برای گرفتن مجوز کار تعمیرگاه اقدام نمایید. این مجوز معمولاً 12 تا 24 ماه اعتبار دارد و در ابتدای کار، اخذ آن حدود 3 ماه زمان می‌برد.

برای راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا باید عوامل مختلف با جزئیات کامل بررسی کنید. بهره گیری از دانش و تخصص بهترین وکیل مهاجرتی کانادا شما را در بهترین مسیر خرید یا راه اندازی بیزینس در کانادا قرار می‌دهد.

سرمایه لازم برای راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

برای اینکه بتوانید جهت راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا اقدام کنید، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات داشتن سرمایه اولیه است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار بسته به اینکه کدام استان کانادا را انتخاب کنید، متفاوت است که در جدول زیر به این موضوع پرداخته شده است:

رفرنس سرمایه مکان
Loopnet.com مبلغ ۱۴۹ هزار دلار ونکوور در بریتیش کلمبیا
Loopnet.com مبلغ ۲۸۵ هزار دلار اکاناگان در بریتیش کلمبیا
Loopnet.com مبلغ ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کلگری در آلبرتا
Canada.businessforsale.com  مبلغ ۲۲۵ هزار دلار بریتیش کلمبیا
Canada.businessforsale.com مبلغ ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار بریتیش کلمبیا
Canada.businessforsale.com مبلغ ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار آلبرتا
Bizbuysell.com مبلغ ۵۸۰ هزار دلار انتاریو
Bizbuysell.com مبلغ ۲۲۵ هزار دلار ابتسفورد در بریتیش کلمبیا
Bizbuysell.com مبلغ ۵۵۰ هزار دلار آژاکس در انتاریو

لازم به ذکر است که سرمایه‌های مورد نیاز ممکن است به‌صورت سالیانه تغییر کند و در این جدول تنها تخمینی از آخرین ارقام ارائه شده در مراجع نام برده شده جهت آگاهی بیشتر شما آورده شده است؛ بنابراین برای محاسبه دقیق‌تر سرمایه مورد نیاز باید همان زمان که می‌خواهید اقدام کنید از طریق موسسه مهاجرتی خودتان ارقام دقیق را به دست آورید.

چند نمونه از آگهی‌های فروش تعمیرگاه در کانادا

همان‌طورکه در قسمت‌های قبلی به آن اشاره شد، خرید تعمیرگاه در کانادا برای مهاجران بهتر از راه‌اندازی صفر تا صد یک تعمیرگاه در این کشور است. این کار می‌تواند شما را بر انجام کار متمرکز کند و تا حد بسیار خوبی در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی نماید.

بر همین اساس، در این بخش به چند نمونه از آگهی‌های فروش تعمیرگاه در کانادا اشاره شده است:

  • قیمت درخواست شده: ۱۴۹ هزار دلار
  • جریان نقدی: ۱۹۲ هزار و ۹۲ دلار
  • درآمد ناخالص: ۹۰۵ هزار دلار
  • ارزش وسایل و تجهیزات: ۱۰۰ هزار دلار
  • هزینه اجاره: ۶ هزار دلار به ازای هر ماه
  • موقعیت مکانی: ونکوور / بریتیش کلمبیا
  • سال تأسیس: ۲۰۱۵
  • وضعیت ملک: استیجاری
  • تعداد کارکنان: ۴ نفر
  • تسهیلات و امکانات: تعمیرگاه، یک اتاق به‌عنوان آفیس، ۵ بالابر هیدرولیک خودرو و فضای پارکینگ وسیع
  • آموزش و پشتیبانی: مالکان تمایل دارند با خریدار همکاری کنند تا روند انتقال به‌خوبی صورت بگیرد.
  • دلیل فروش: بازنشستگی و عدم علاقه به ادامه فعالیت در این رشته
  • قیمت درخواست شده: ۳۹۹ هزار دلار
  • درآمد ناخالص: ۸۱۳ هزار دلار
  • جریان نقدی: ۱۶۹ هزار دلار
  • سال تأسیس: ۱۹۸۰
  • موقعیت مکانی: مترو ونکوور / بریتیش کلمبیا
  • وضعیت ملک: خریداری‌شده
  • پتانسیل رشد و توسعه: به دلیل ترجیح مالک برای داشتن نیروی کار کم، این کسب‌وکار در حال حاضر به‌اندازه پتانسیل خود درآمد ندارد و می‌تواند با مدیریت مناسب و جدید، رشد بسیار چشمگیری داشته باشد.
  • آموزش و پشتیبانی: فروشنده یک دوره آموزشیِ توافق شده به مالک جدید ارائه می‌دهد و مالکیت را نیز انتقال خواهد داد.
  • دلیل فروش: فروشنده به دنبال علایق دیگر خود است.
  • قیمت درخواست شده: ۲۲۵ هزار دلار
  • درآمد ناخالص: ۵۸۲ هزار و ۵۰۷ دلار
  • درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک: ۳۴ هزار و ۹۳۳ دلار
  • جریان نقدی: ۸۲ هزار و ۹۳۳ دلار
  • سال تأسیس: ۲۰۰۴
  • تعداد کارکنان: ۵ نفر
  • دلیل فروش: بازنشستگی

امکان اخذ اقامت دائم کانادا با راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

وقتی مراحل خرید تعمیرگاه در کانادا به کمک یک مشاور مهاجرتی باتجربه تکمیل گردید، از نظر کشور کانادا به‌ عنوان یک کارآفرین و صاحب قانونی بیزینس خود در کانادا محسوب می‌شوید. بعد از یک سال فعالیت در شغل مربوطه می‌توانید برای اخذ اقامت دائم برای خودتان و خانواده اقدام کنید.

برای گرفتن اقامت دائم از طریق راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • بیزینسی که خریداری کردید باید در زمان درخواست اقامت فعال باشد.
  • مکان کار شما باید کاملاً مشخص باشد و نباید یک دفتر مجازی یا خانگی را برای آن در نظر بگیرید و باید حداقل یک کارمند کانادایی داشته باشید.
  • خودتان به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید در آن مشارکت داشته باشید.
  • در زمان درخواست اقامت، بیزینس شما باید حداقل 12 ماه الی 3 سال سابقه کار داشته باشد.
  • عملکرد مالی و گردش مالی بیزینس شما باید کافی بوده باشد.

هزینه‌های راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا به‌صورت جزئی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در جداول زیر سعی می‌کنیم همه آن‌ها را بیان کنیم:

هزینه نوع ابزار
۵۰ دلار مجموعه پیچ‌گوشتی
۲۰ دلار چکش
۷۵ دلار آچار گشتاور
۷۵ دلار آچار ضامن‌دار
۳۰ دلار آچار شش‌گوش
۳۰۰ دلار آچار ضربه‌ای
۳۰ دلار آچار فیلتر روغن
۲۰ دلار تابه روغن
۲۰ دلار بیرون آورنده پیچ
۲۰ دلار نوار اهرم یا دیلم
۱۰۰ دلار مته شارژی
۲۰ دلار فیوز
۵ دلار نوار برق
۳۰ دلار گیره منگنه
۲۰ دلار انبر
۲۰ دلار مشعل کوچک گاز بوتان
۲۰ دلار سرپیچ
۱۰ دلار قیف
۶۰ دلار گیره نیمکتی
۱۰۰ دلار استند جک
۱۰۰ دلار رمپ
۲۰۰ دلار شارژر باتری و جامپر
دلار 1,335 مجموع هزینه ابزارهای کوچک
هزینه نوع ابزار
۲۰۰ دلار جک
۲۰۰ دلار کمپرسور هوا
۳۰۰ دلار میز کار
۵۰۰ دلار جعبه‌ابزار کامل
4000 دلار دستگاه تشخیص و OBD
5,200 دلار مجموع هزینه ابزارهای متوسط تعمیر خودرو
هزینه نوع ابزار
3000 دلار بالابر هیدرولیک
۵۰۰ دلار جرثقیل موتور خودرو
3500 دلار مجموع هزینه ابزارهای بزرگ تعمیر خودرو
هزینه نوع وسیله
۳۰ دلار جعبه کمک‌های اولیه
۳۰ دلار دستکش
۱۵۰ دلار چکمه
۳۰ دلار لامپ LED روی کلاه
۲۴۰ دلار مجموع هزینه وسایل گاراژ
مقدار هزینه نوع هزینه
۲۰۰ دلار مجوزها، گواهینامه‌ها و مدارک مورد نیاز
5000 دلار

به ازای هر سال

بیمه
۵۰۰ دلار

به ازای هر سال

هزینه‌های حسابداری
5700 دلار مجموع هزینه‌های تجاری و اداری

علاوه بر موارد گفته شده باید هزینه‌هایی مانند اجاره مکان تعمیرگاه، حقوق پرسنل، بازاریابی و تبلیغات، لوازم جانبی مورد نیاز در تعمیرگاه مانند مایع شست‌وشو، قطعات یدکی مورد نیاز و …را نیز بر اساس تجربه خودتان، سرمایه موجود و استان مورد نظر برای راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا در نظر بگیرید و به موارد فوق‌ اضافه کنید.

مجوزهای مورد نیاز برای راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

همان‌طورکه در بخش مراحل راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا عنوان شد، شما باید بعد از نجام مراحل اولیه برای گرفتن مجوز کار تعمیرگاه اقدام کنید.

انواع مجوزهایی که برای راه‌اندازی تعمیرگاه در این کشور مورد نیاز هستند، عبارتند از:

توضیحات نوع مجوز نام مجوز
برای ثبت کسب‌وکار خود، ممکن است به شماره کسب‌وکار نیاز داشته باشید فدرال

Business Number Registration

 

در صورت خرید شرکت فدرال باید درخواستی برای ادغام ارسال کنید. فدرال Federal incorporation (Business)
در صورت خرید یک شرکت سهامی فدرال باید درخواستی برای ادغام ثبت کنید. فدرال Federal incorporation (Not-for-Profit)
این مجوز تنها ۵ سال اعتبار دارد و بعدازآن باید تمدید شود. استانی Business Name Registration /Corporation Registration
بسته به استان مورد نظر ممکن است برای افتتاح تعمیرگاه خود به این مجوز نیاز داشته باشید. شهرداری Business License – Various
برای نصب تابلو یا هر وسیله تبلیغاتی در فاصله ۴۰۰ متری از مسیر اصلی بزرگراه‌های بین استانی فدرال Sign Permit
برای نصب علائمی که به یک سطح متصل می‌شوند. شهرداری Sign Permit – Temporary
برای نصب علامتی که برای شناسایی کسب‌وکار یا خدمات شما واقع در ملک استفاده می‌شود. شهرداری Sign Permit – First Party
اگر تعداد پرسنل تعمیرگاه شما در هر زمانی در طی ۱۲ ماه گذشته بیشتر از ۲۰ نفر شد، باید فرم گزارش انطباق را پر کرده و ارسال کنید. استانی Accessibility Compliance Reporting Form (All Organizations)
این گواهی به ایستگاه‌های MVIS دارای مجوز فروخته می‌شود تا تأیید کند همه موارد قانونی انجام شده است. استانی Safety Standards Certificate
ارائه‌دهندگان خدمات تعمیرات انواع وسایل نقلیه باید این مجوز را داشته باشند. استانی Service Plate / Permit
این مجوز برای افراد یا شرکت‌هایی مورد نیاز است که خدمات حمل‌ونقل را برای افراد دارای معلولیت جسمی ارائه می‌دهند. استانی Accessible Parking Permit
برای صدور گواهینامه‌های استاندارد ایمنی و سالانه، برچسب‌های معاینه خودرو، اتوبوس مدرسه و برچسب‌های معاینه معمولی اتوبوس، توسط تعمیرگاه‌ها، این مجوز لازم است. استانی Motor Vehicle Inspection Station License

توجه داشته باشید علاوه بر موارد گفته شده در جدول بالا ممکن است بسته به نوع خدماتی که در تعمیرگاه خود ارائه می‌دهید یا ایالت مورد نظر، مجوزهای دیگری نیز لازم باشد که باید در موردشان تحقیق کنید.

برخی از تعمیرگاه‌های معروف ایرانی در کانادا

تعمیرگاه‌های ایرانی زیادی در مناطق مختلف کانادا در حال فعالیت هستند که دو نمونه از معروف‌ترین آن‌ها در جدول زیر آورده شده است.

شماره تماس آدرس مکان نام 
(۹۰۵) ۸۸۲ ۴۷۲۶ 47 Guardsman Rd Unit 4, Thornhill, ON L3T 6L2, Canada تورنهیل / انتاریو Tehran Auto Repairs
(۵۰۶) ۸۸۵ ۵۹۹۵ 1965 Main St, Moncton, NB E1E 1J1, Canada مونکتون / نیوبرانزویک Auto Persian H&M

تعمیرگاه‌های معروف در کانادا

برخی از تعمیرگاه‌های معروف در کانادا نیز جهت آشنایی بیشتر شما در جدول زیر برایتان آورده شده است:

رتبه گوگل خدمات مکان نام
۵

ستاره

تعمیرات AC، لوازم جانبی و یدکی، تعویض روغن، مکانیکی، سیستم گرمایش و سرمایش، برق‌کاری، فروشگاه لاستیک لندن / انتاریو Ron’s Quality Auto Centre
۵

ستاره

تعمیرات AC، کارواش، تعمیر سیستم‌های الکتریکی، مکانیکی، امداد جاده‌ای ادمونتون / آلبرتا Caliber Automotive
۴.۹

ستاره

تعمیرات AC، لوازم‌یدکی و جانبی، تعمیر سیستم‌های برقی، مکانیکی، خرده فروشی، فروشگاه لاستیک کینگستون / انتاریو Hermans Auto
۴.۹

ستاره

لوازم‌یدکی و جانبی، تعمیرات بدنه و صافکاری، دیتیلینگ، اسپورت و شخصی‌سازی، تعمیر سیستم‌های برقی و سیستم گرمایشی و سرمایشی، مکانیکی، تعویض روغن، خرده‌فروشی و لاستیک‌فروشی گوئلف / انتاریو College Auto Tech
۴.۹

ستاره

تعمیرات AC، تعمیر سیستم‌های برقی، مکانیکی، لاستیک‌فروشی، تزئینات داخلی خودرو کلگری / آلبرتا Garage Box Auto Innovations

نحوه مدیریت تعمیرگاه در کانادا

برای اینکه بتوانید یک تعمیرگاه سودآور و موفق در کانادا داشته باشید باید بتوانید به بهترین نحو آن را مدیریت کنید. در مورد مدیریت درست تعمیرگاه نیز باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • افزایش بهره‌وری مکانیک

گاهی اوقات حتی سخت‌کوش‌ترین تکنسین‌ها و مشاوران خدمات با مدیریت صحیح کارها را بهتر انجام می‌دهند و بهره‌وری تعمیرگاه شما را افزایش خواهند داد. این دقت شما در مدیریت است که آن‌ها را رهبری کرده و به‌طور مؤثر به کار می‌گیرد.

  • توجه به دمای محیط

در صورت امکان، سعی کنید دمای محیط مناسبی را در تعمیرگاه خود حفظ کنید. این کار باعث می‌شود مشتریانی که منتظر تعمیر ماشین خود هستند راحت‌تر باشند و بیشتر جذب تعمیرگاه شما شوند. همچنین کارگران و تکنسین‌های شما راحت‌تر کارشان را انجام خواهند داد. ایده خوبی است که برای گردش هوای مناسب در صورت لزوم، از فن یا بخاری استفاده نمایید.

  • مدیریت نیروی انسانی

قطعاً تعمیر خودرو کاری تخصصی و سخت است و افراد وقتی ساعت‌ها روی ماشین‌های مختلف کار می‌کنند، بسیار خسته می‌شوند. شما می‌توانید با ارائه آب سرد یا نوشیدنی‌های ورزشی به کارگران و کارمندان خود، اخلاق آن‌ها را بهبود داده و بهره‌وری کاریشان را افزایش دهید.

  • قدردانی از نیروی انسانی

یکی از بهترین شیوه‌های مدیریت تعمیرگاه برای آنکه همه کارمندان و کارگران به حرف شما باشند و کارها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند، قدردانی کردن از آن‌هاست. شما می‌توانید با یک تشکر ساده در پایان روز کاری این حس را به آن‌ها بدهید که قدرشان را میدانید و قطعاً آن‌ها نیز در روز بعد احساس خیلی بهتری خواهند داشت و همه کارها با کیفیت بالاتری پیش می‌رود.

  • تغییرات تکنولوژی

اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در کشور پر رقابتی مانند کانادا به کار خود ادامه دهد، باید از فناوری استقبال کنید. با سیستم‌ها و فرآیندهای مناسب، می‌توانید گزارش دهی، مسئولیت‌پذیری، خدمات مشتری و موارد دیگر را ارتقا دهید! اگرچه ممکن است کمی زمان ببرد تا به فناوری عادت کنید، اما زمانی که این عادت ایجاد شود، قدردان فناوری‌های جدید خواهید بود؛ زیرا سرعت و دقت کار شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

  • کاهش نرخ جابه‌جایی کارکنان

نرخ بالای جابجایی کارمندان در مورد تعمیرگاه خودرو هرگز ایده خوبی نیست. قابلیت اطمینان و سازگاری با یک پست بسیار مهم است و به‌سختی می‌توان به آن دست یافت. زمانی که نرخ جابجایی کارمندان بالایی داشته باشید که می‌تواند منجر به ورود کارگران جدید بی‌تجربه شود مشتریان خوب خود را از دست می‌دهید.

  • ارائه خدمات دارای تخفیف

مهم نیست که در کدام کسب‌وکار باشید، تمرین ارائه تخفیف برای جذب مشتریان قطعاً جذابیت و موفقیت بالایی دارد و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارگاه‌های بسیار زیادی در کانادا وجود دارند که از این استراتژی بازاریابی برای ارائه پیشنهادات یا تخفیف ویژه برای به دست آوردن مشتریان و فروش بیشتر استفاده می‌کنند.

  • ارائه خدمات تضمین‌شده

تعداد زیادی تعمیرگاه خودرو در بازار کانادا وجود دارد، چرا باید مشتری به مغازه شما بیاید؟ وقتی این سؤال از شما پرسیده می‌شود، باید بتوانید به‌سرعت به این سؤال پاسخ دهید. خدماتی که ارائه می‌دهید باید نه‌تنها بر روی کاغذ بلکه در واقعیت بهترین، در بازار باشد.

برای اینکه ثابت کنید بهترین نوع خدمات را ارائه می‌کنید، مهم است که برای کاری که انجام می‌دهید ضمانت بدهید. این گارانتی باعث می‌شود مشتریان شما به تعمیرگاه شما در کانادا اعتماد کنند و خیال آن‌ها راحت می‌شود. آن‌ها باید مطمئن باشند که شما به کار خود اعتماد دارید.

درآمد راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند برای راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا تصمیم بگیرند، میزان درآمد آن است که کاملاً منطقی است. اگرچه بسته به اینکه در کدام استان کانادا و در چه منطقه‌ای این کار را انجام دهید، میزان درآمد شما متفاوت خواهد بود ولی نکته اصلی اینجاست که کسب‌وکار تعمیر خودرو یکی از مشاغل بسیار ضروری در یک شهر است، زیرا مردم همیشه در هنگام خرابی ماشین باید خودروهای خود را تعمیر کنند تا بتوانند مجددا از آن استفاده نمایند.

یک تجارت تعمیر خودرو می‌تواند کاملاً موفق باشد اگر مالک آن، تعمیرات خودروی قابل‌اعتماد و خدمات مشتری بالایی را ارائه دهد. این بسیار ضروری است، زیرا درآمد یک گاراژ خودرو به میزان قابل توجهی به میزان تجربه و مهارت کارمندان آن بستگی دارد.

برخی از صاحبان تعمیرگاه‌های خودرو در یک گاراژ خانگی کار می‌کنند که هزینه‌های سربار مانند اجاره مکانی جداگانه برای تعمیرگاه را کاهش می‌دهد و برای زندگی خانوادگی هم راحت است. دیگران فضای کاری را در یک محیط صنعتی اجاره کرده یا می‌خرند، جایی که شما دور از خانه و در گاراژ یا دفتر کار می‌کنید.

گاهی اوقات، صاحبان تعمیرات خودرو، یک کسب‌وکار با بیش از یک مکان ایجاد می‌کنند که به‌صورت زنجیره‌ای است و درآمد بسیار بالایی دارد و حتی می‌تواند به‌راحتی گسترش یابد.

نکته خوبی که در مورد راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا وجود دارد این است که صاحبان گاراژهای خودرو برای کار در این صنعت لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی در تعمیر خودرو ندارند. بااین‌حال، آن‌ها به تجربه در تعمیر خودرو و دانش کار سیستم‌های خودرو نیاز دارند. علاوه بر این، صاحبان گاراژ خودرو باید دانش تجاری برای اجرای بخش لجستیکی کار داشته باشند.

به‌ عنوان ‌مثال، مالکان باید تبلیغات، حسابداری و تصمیمات مدیریتی گاراژ را انجام دهند. اگر مالک سطحی از دانش تجاری نداشته باشد، ممکن است تصمیمات ضعیفی بگیرد که بر موفقیت شرکت تأثیر بگذارد.

به گفته کارشناسان، متوسط ​​حقوق سالانه یک صاحب کارگاه بدنه خودرو 100000 دلار است، اگرچه این میزان در هر منطقه متفاوت است. به‌عنوان صاحب یک تعمیرگاه خودرو، باید توجه داشته باشید که درآمد شما علاوه بر مهارت و تجربه تا حد زیادی به‌اندازه و مقیاس تعمیرگاه شما نیز بستگی دارد.

اگر بخواهیم درآمد یک مکانیک که در تعمیرگاه در کانادا کار می‌کند را بر اساس سابقه کاری او پیش‌گویی کنیم، به شکل زیر است:

میزان درآمد سالیانه برحسب دلار میزان سابقه کاری
54753 دلار از 1 تا 2 سال
55434 دلار از 3 تا 4 سال
56687 دلار از 5 تا 6 سال
58312 دلار از 7 تا 9 سال
59721 دلار از 10 سال یا بیشتر

البته بسیاری از صاحبان تعمیرات خودرو باتجربه‌تر هستند و درآمدهای بالاتری کسب می‌کنند که به دلیل تأثیر زیاد منطقه تعمیرگاه بر میزان درآمد، نمی‌توان ارقام دقیقی را برای آن بیان نمود.

بااین‌حال، به‌طورکلی 10 درصد برتر مکانیک‌ها در کانادا بیش از 65430 دلار درآمد دارند درحالی‌که 10 درصد ضعیف‌تر از نظر مهارت و تجربه کمتر از 22610 دلار درآمد ایجاد می‌کنند.

سخن آخر

راه‌اندازی تعمیرگاه در کانادا یکی از بیزینس‌های پردرآمد است که بیشتر از مدارک دانشگاهی به تخصص و تجربه نیاز دارد. اگر شما هم در این زمینه تخصص دارید و می‌توانید سرمایه اولیه برای این کار را فراهم نمایید، قطعاً می‌توانید یک بیزینس عالی در کانادا داشته باشید.

در صورت تصمیم به راه‌اندازی یا خرید تعمیرگاه در کانادا جهت انجام دقیق تمامی مراحل مورد نیاز می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه کانادا پاس در ارتباط باشید.