تحصیل در کشور کانادا یکی از مهم ترین راه های ورود به آنجا محسوب می شود و سالیانه جمعیت قابل توجهی از مهاجران از این طریق وارد خاک کانادا می شوند و پس از پایان تحصیل خود از طرقِ مختلفِ قانونی، اقامت این کشور را بدست آورده و در نهایت زندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

در بررسی لیست بهترین دانشگاه‌ های کانادا امکان ندارد نام دانشگاه ویلفرید لوریه به چشم نخورد. این دانشگاه با داشتن چندین پردیس در شهرهای مختلف می‌تواند گزینه مناسب برای دانشجویان بین‌المللی باشد. تاریخچه این دانشگاه به بیش از 100 سال پیش برمی‌گردد و از آن زمان تا به اینجا دچار تغییرات زیادی شده است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه و دریافت جزئیات تکمیلی با ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

آشنایی با دانشگاه ویلفرد لوریه (Wilfrid Laurier University)

آغاز دانشگاه ویلفرد لوریه را می‌توان به افتتاح مدرسه علمیه انجیلی لوتری که در سال 1911 در شهر واترلو کانادا تأسیس شد، نسبت داد. اتحادیه لوتری انجیلی کانادا مشتاق بود اولین مدرسه علمیه کانادا را برای آموزش خادمین لوتری تأسیس کند. اگرچه در ابتدا قرار بود در تورنتو باشد، هیات تجارت واترلو پیشنهاد خرید و اهدای هفت هکتار زمین در حومه واترلو را داد. پس از موافقت اتحادیه، ملک یک صنعتگر محلی در نبش خیابان آلبرت و بریکر خریداری شد و هیات تجاری ملک مجاور را خریداری و اهدا کرد.

در سال 1915، یک خوابگاه و یک ساختمان اداری ساخته شد و مدرسه کالج واترلو در کنار مدرسه علمیه برای ارائه آموزش مقدماتی تأسیس شد. در سال 1924، کالج واترلو که جدیداً نام‌گذاری شده بود، شروع به ارائه برنامه درجه اول خود، لیسانس هنر کرد.

ویلفرد لوریه یک دانشگاه متوسط ​​است که با رویکرد جامعه‌محور و دانشجومحور منحصربه‌فرد خود فرصت‌های بزرگی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه ویلفرد لوریه از ریشه‌های خود که به بیش از یک قرن می‌رسد، به یک دانشگاه چند پردیسی و جامع تبدیل شده است که به دلیل برتری آکادمیک و دسترسی جهانی خود شناخته شده است.

این دانشگاه دارای پردیس‌هایی در واترلو و برانتفورد، مکانی در کیچنر و دفتر تحقیقاتی در یلونایف در شهر تورنتو کانادا است. برنامه‌ریزی برای یک پردیس در میلتون توسط این دانشگاه در حال انجام است.

تعهد دانشگاه ویلفرد لوریه به برتری علمی تضمین می‌کند که فارغ‌التحصیلان برای آینده آماده شده و برای ایجاد تفاوت در جامعه از دانشگاه الهام بگیرند.

دانشگاه ویلفرد لوریه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تمام‌وقت و نیمه‌وقت را از طریق دانشکده‌های خود ارائه می‌دهد که شامل هنر، موسیقی، علوم، هنرهای لیبرال، آموزش، علوم‌انسانی و اجتماعی، تحصیلات تکمیلی و فوق دکترا و دانشکده بازرگانی و اقتصاد است. برنامه‌ها همچنین از طریق کالج دانشگاه مارتین لوتر و مدرسه روابط بین‌الملل بالسیلی ارائه می‌شود.

تصویر دانشگاه ویلفرید لوریه در کانادا

قدرت تحقیقاتی ویلفرد لوریه به مسائل جاری بااهمیت اجتماعی، از جمله تغییرات آب‌وهوا و محیط‌زیست، حاکمیت و سیاست، سلامتی و رفاه، فرهنگ و جامعه و تجارت و اقتصاد می‌پردازد. اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه برنده جوایز تحقیقاتی بزرگی شده‌اند و بسیاری از آنها دارای موقعیت‌های معتبری هستند؛ برخی از آن‌ها در صندلی‌های تحقیقاتی کانادا و اعضای انجمن سلطنتی کانادا فعالیت دارند.

دانشگاه لوتری واترلو در سال 1973 به‌افتخار هفتمین نخست‌وزیر کانادا، سر ویلفرد لوریه، به دانشگاه ویلفرد لوریه تغییر نام داد.

این دانشگاه دارای دو پردیس بزرگ در برانتفورد و واترلو و دو پردیس کوچک‌تر در کیچنر و تورنتو است. پردیس واترلو اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین پردیس است که دانشکده تجارت و اقتصاد لازاریدیس و دانشکده‌های موسیقی، هنر، علوم، تحصیلات تکمیلی و آموزش را در خود جای‌داده است. پردیس برانتفورد محل دانشکده‌های علوم‌انسانی، اجتماعی و هنرهای آزاد است.

  آشنایی با شرایط دریافت فول فاند ارشد کانادا و مقاطع تحصیلی دیگر

دانشگاه ویلفرد لوریه بیش از 19500 دانشجو را در خود جای‌داده است و نسبت دانشجو به اساتید 25:1 است. این دانشگاه پژوهش فشرده با بیش از 20 مؤسسه و مرکز تحقیقاتی دارد. همچنین برنامه‌های مبادله دانشجویی برجسته متعددی را ارائه می‌دهد و هرساله پذیرای جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌المللی است.

این دانشگاه با تعدادی از دانشگاه‌های بین‌المللی مانند دانشگاه بوتسوانا، دانشگاه غنا، دانشگاه شیلی، دانشگاه جورجیا جنوبی و دانشگاه سهیر استانبول همکاری دارد.

آیا از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مدارک موردنیاز آن اطلاع دارید؟

امکانات موجود در دانشگاه ویلفرد لوریه

زندگی در محل اقامت به شما فرصت‌های زیادی برای مشارکت می‌دهد که می‌تواند به معنای تطبیق سریع‌تر و آسان‌تر با دانشگاه باشد. تمام ساختمان‌های اقامتی این دانشگاه در محوطه دانشگاه یا در نزدیکی آن قرار دارند که رفتن به‌موقع به کلاس را بسیار آسان می‌کند.

مجتمع ورزشی Athletic Complex (AC) در واترلو شامل یک استخر، یک سالن بدنسازی سه‌نفره، استودیوهای رقص و یک مرکز تناسب‌اندام بزرگ است که در سال 2013 به مبلغ 5 میلیون دلار گسترش یافت. در برانتفورد، می‌توانید از کلاس‌های تناسب‌اندام و تمرینات درون مدرسه‌ای در مرکز تفریحی Wilkes House لذت ببرید.

 آشنایی کامل با استان انتاریو کانادا و شرایط کار و تحصیل در آن

انجمن موسیقی دانشگاه (WLUMA) کمیته‌ای متشکل از دانشجویانی است که به نمایندگی از دانشجویان انتخاب می‌شوند. این کمیته برای هنرجویان موسیقی فعالیت‌های اجتماعی مانند برنامه‌های سینما، نمایش استعدادها، سفر به کنسرت‌ها، اپراها و مراسم رسمی موسیقی را سازماندهی می‌کند.

طبق آخرین گزارش کتابخانه دانشگاه دارای 1 میلیون جلد چاپی،  حدود 312 هزار کتاب الکترونیکی، 68 هزار مجله الکترونیکی، و 280 پایگاه‌داده و هزاران عنوان رسانه (حدود 5 هزار دی‌وی‌دی) است.

علاوه بر این، کتابخانه عضوی از گروه کتابخانه‌های TriUniversity (دانشگاه واترلو، دانشگاه گوئلف، دانشگاه ویلفرد لوریر) است که از طریق آن دسترسی به مجموعه اطلاعات ترکیبی بیش از هفت میلیون مورد چاپی امکان‌پذیر است.

سه مکان فیزیکی برای کتابخانه وجود دارد: کتابخانه اولیه پردیس واترلو (در انتهای غربی محوطه، محل اکثر مجموعه و اکثر کتابداران و کارکنان)، کتابخانه دیجیتال پردیس برانتفورد و فضای یادگیری مشترک (در گراند ریور هال که شامل دفاتر برای کتابداران در آن محوطه است) و فضای مجموعه در کتابخانه عمومی برانتفورد (در طبقه اول و دوم) و کتابخانه‌ای در کیچنر.

هزینه تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور برای دانشجویان چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ویلفرد لوریه

تحصیل در دانشگاه سرمایه‌گذاری مهمی در آینده شماست، اما زمانی که هزینه کل را در نظر بگیرید؛ این مورد می‌تواند دید خوبی از شرایط تحصیل و زندگی به شما بدهد. در جدول زیر برخی از مهم‌ترین هزینه‌های تحصیل و زندگی که به‌صورت حدودی تخمین زده شده است آمده است:

هزینه عنوان
از 6744 – 9625 دلار شهریه
از 1645 – 3488 دلار هزینه دانشجو
1000 دلار هزینه کتاب
از 6866 – 9672 دلار در واترلو هزینه اقامت (آپارتمان)
از 7437 – 7972 دلار در برنتفورد
از 2450 – 6399 دلار در واترلو هزینه خوراک
از 833 – 1200در برنتفورد
5000 دلار سایر هزینه‌ها (پوشاک، مواد غذایی و…)

مراحل اپلای برای اخذ پذیرش در دانشگاه ویلفرد لوریه

اگر شما آماده درخواست برای پذیرش در دانشگاه ویلفرد لوریه هستید، باید به‌صورت آنلاین از طریق مرکز درخواست دانشگاه‌های انتاریو (OUAC) درخواست خود را ارسال کنید. اما شرایطی وجود دارد که ممکن است فرآیند درخواست جایگزین را دنبال کنید. برای مشاهده اینکه آیا این روش برای شما صدق می‌کند یا خیر به ادامه مراحل درخواست در متن زیر مراجعه کنید.

درخواست آنلاین از طریق OUAC

هنگامی که برنامه خود را انتخاب کردید، با استفاده از مرکز درخواست دانشگاه‌های انتاریو (OUAC) به دانشگاه ویلفرد لوریه آنلاین درخواست دهید. در یک فرم درخواست، می‌توانید برای پذیرش در سه برنامه در دانشگاه‌های انتاریو درخواست دهید. اگر در مورداستفاده از سیستم برنامه کاربردی OUAC سؤالی دارید، مستقیماً با OUAC تماس بگیرید.

اگر در حال حاضر در دبیرستان انتاریو تحصیل نمی‌کنید، با استفاده از برنامه 105 درخواست خود را ارسال کنید. این برنامه شامل متقاضیان بالغ، متقاضیان انتقال، متقاضیان سایر دبیرستان‌های کانادا، دانشجویان بین‌المللی و هر نوع متقاضی دیگری می‌شود. اگر از زمان اتمام دبیرستان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام نکرده‌اید، باید بخش «فهرست فعالیت‌ها» را به‌عنوان بخشی از درخواست OUAC خود تکمیل کنید.

برنامه Laurier English and Academic Foundation (LEAF)

برنامه Laurier English and Academic Foundation (LEAF) یک برنامه دانشگاهی انگلیسی است که در پردیس Brantford این دانشگاه ارائه می‌شود. تکمیل برنامه LEAF یکی از راه‌های برآورده کردن نیازهای مهارت انگلیسی ما است. برای پذیرش در برنامه LEAF باید حداقل نمره قابل‌قبول را در آزمون زبان انگلیسی ارائه دهید.

اگر واجد شرایط برنامه تحصیلی خود هستید، اما الزامات مهارت انگلیسی دانشگاه را برآورده نمی‌کنید، یک پیشنهاد پذیرش مشروط با شرط ارائه مدارک دال بر مهارت انگلیسی خود دریافت خواهید کرد. یکی از گزینه‌های برآورده شدن این نیاز، تکمیل برنامه LEAF است.

با استفاده از برنامه Laurier LEAF درخواست خود را ارسال کنید. شما باید برنامه دانشگاهی خود را انتخاب کنید و برای دوره‌ای که می‌خواهید مطالعات برنامه LEAF خود را شروع کنید، درخواست دهید.

با استفاده از برنامه OUAC مناسب برای یک برنامه دانشگاهی درخواست دهید. پس از دریافت پیشنهاد مشروط پذیرش، می‌توانید پیشنهاد خود را بپذیرید و با استفاده از پورتال متقاضی خود در برنامه LEAF ثبت‌نام کنید.

اهمیت زبان انگلیسی در دانشگاه ویلفرید لوریر

مدارک لازم و نحوه ارسال آن‌ها برای دریافت پذیرش

مدارک مورد نیاز باید ظرف دو هفته از تاریخ درخواست ارائه شوند. برای اطلاع از ددلاین ارسال مدارک لازم به دانشگاه ایمیل ارسال کنید. مهلت ارسال برخی مدارک به صورت زیر است:

  • رونوشت‌های غیررسمی باید تا 12 مه 2023 انجام شود.
  • تا 12 مه 2023 باید اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارسال شده باشد.
  • رونوشت‌های نهایی باید تا 15 ژوئیه 2023 تکمیل شده باشد.
  • ریز نمرات غیررسمی باید به‌صورت الکترونیکی ارسال شود.

برای آشنایی با رشته های مناسب مهاجرت تحصیلی، لیست بهترین رشته ها برای اپلای کانادا را مطالعه نمایید

برای مشاهده نحوه مشاهده لیست اسناد موردنیاز، در حساب پورتال متقاضی خود، لیستی از اسنادی را که ما برای درخواست شما نیاز داریم، مشاهده خواهید کرد.

این لیست همچنین زمانی که مدارک توسط دانشگاه دریافت شد؛ تأیید خواهد شد. برای مشاهده مدرک لازم مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد حساب پورتال خود شوید.
  • برگه “برنامه‌های من” را انتخاب کنید.
  • برنامه خود را در عنوان “برنامه‌های من” انتخاب کنید.
  • شما به فرمی وارد می‌شوید که حاوی فهرست مدارک موردنیاز شما (و دستورالعمل‌هایی در مورد آنچه باید ارسال کنید) است.

آیا دوست دارید بدانید تحصیل به صورت آنلاین در کانادا  و کار پس از آن چه شرایطی دارد؟

در بسیاری از موارد، دانشگاه می‌تواند با استفاده از یک کپی غیررسمی و اسکن شده از مدارک شما که باید به‌صورت آنلاین از طریق حساب پورتال متقاضی شما ارسال شود، تصمیم پذیرش بگیرد. توجه داشته باشید که دانشگاه ویلفرد لوریه اسناد ارسال شده از طریق ایمیل را نمی‌پذیرد.

برای ارسال مدارک خود به دانشگاه مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد حساب پورتال خود شوید.
  • برگه “برنامه‌های من” را انتخاب کنید.
  • برنامه خود را در عنوان “برنامه‌های من” انتخاب کنید.
  • شما به فرمی وارد می‌شوید که حاوی فهرست مدارک موردنیاز شما (و دستورالعمل‌هایی در مورد آنچه باید ارسال کنید) است.
  • تمام مدارک موردنیاز را برای تکمیل درخواست خود آپلود کنید.

هر بخش را به‌دقت بخوانید و سند مربوطه را ارسال کنید و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. هر بخش شامل توضیحی درباره اطلاعاتی است که باید ارسال کنید.

اسناد باید در فرمت PDF یا jpeg. با حداکثر حجم 5 مگابایت باشند. پس از تکمیل هر بخش، تغییرات خود را ذخیره کنید. می‌توانید فرم را شروع کنید، تغییرات خود را ذخیره کنید و بعداً آن را تکمیل کنید. قبل از ارسال فرم از کامل و صحیح بودن هر بخش اطمینان حاصل کنید.

پس از پذیرش در دانشگاه و پذیرفتن پیشنهاد پذیرش خود، باید ترتیبی دهید که مدارک رسمی و نهایی خود را مستقیماً از مؤسسه صادرکننده در پاکت مهروموم شده برای دانشگاه  ارسال کنید.

دانشگاه دریافت اسناد را از طریق تلفن یا ایمیل تأیید نمی‌کند. برای تأیید این اطلاعات از حساب پورتال متقاضی خود استفاده کنید. مدارک آپلود شده شما به‌صورت خودکار به دفتر کارگزینی و پذیرش ارسال می‌شود. دریافت اسناد پستی نیز از طریق پورتال شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

شما باید ریز نمرات خود را از دبیرستان و مؤسسه دبیرستانی که در آن شرکت کرده‌اید ارسال کنید. اگر متقاضی انتقال هستید، ممکن است نیازی به ارائه کارنامه دبیرستان نباشد.

حساب پورتال متقاضی خود را بررسی کنید تا لیست خاصی از اسناد موردنیاز خود را که برای ارزیابی درخواست شما موردنیاز است، مشاهده کنید. دانشگاه همچنین ممکن است به صلاحدید دفتر پذیرش، مدارک پشتیبانی اضافی از جمله آزمون‌های آکادمیک یا زبان انگلیسی را درخواست کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد اغلب دانشجویان دانشگاه ویلفرد لوریه صرفاً به کسب مدرک دانشگاهی راضی نیستند. برای آنها، آموزش سکوی پرشی برای هدفی بزرگ‌تر از جمله کلید شکل‌دادن به زندگی، ساختن یک جامعه و ایجاد تفاوت است.

اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه ویلفرد لوریه هستید، می‌توانید با درنظرگرفتن نکات ذکر شده در مراحل اپلای به‌صورت آنلاین درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت به کانادا با وکیل مهاجرت می توانید از راهنمایی های مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور کمک بگیرید. این موسسه با مدیریت آقای مهیار حلاج پور به عنوان مشاور حقوقی و بهترین وکیل ICCRC مهاجرت کانادا در تورنتو خدماتی همچون اعزام دانشجویان به کانادا و دریافت تمامی ویزا های موقت و دائم کانادا را ارائه می دهد. با مراجعه به آدرس سایت دانشگاه میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره دانشگاه ویلفرد لوریه کانادا

دانشگاه Wilfrid Laurier در رتبه 1247 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد.
دانشگاه Laurier یک دانشگاه عمومی است که دارای چندین پردیس در واترلو، برانتفورد، و میلتون، انتاریو، کانادا می باشد.
پذیرش در دوره های دانشگاه ویلفرد با نرخ پذیرش حدود 89 درصد می توان گفت که نسبتاً دشوار است.