زمانی که به یک کشور جدید مهاجرت می‌کنید، مطمئنا تمایل دارید که در سطح شهر یا  اطراف آن گردش کنید و به فضاها و امکانات موجود دسترسی سریع و کافی داشته باشید. طبیعی است که پس از اقامت در کشور و شهر جدید خود لازم است که به عنوان یک تازه‎وارد برای تسهیل شرایط زندگی، اقداماتی را انجام دهید که یکی از مهمترین آنها، دریافت گواهینامه رانندگی و خرید خودرو است.

با وجود این که حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بزرگ کانادا بسیار گسترده و پیشرفته است، اما در مورد شهرهای کوچک شرایط متفاوت است و حتی داشتن یک خودرو، امری ضروری به نظر می‌رسد. به طور کلی نیز خرید خودرو در کانادا کمک می‌کند تا افراد مهاجر بتوانند در هزینه‌های حمل‌ونقل خود صرفه‌جویی بیشتری کنند.

در نظر داشته باشید که برای خرید یک خودرو در کانادا همه افراد باید گواهینامه رانندگی، بیمه خودرو و سند ثبت وسیله نقلیه را داشته باشند.

انتخاب خودروی مناسب بر اساس سلیقه و بودجه‌ شما با توجه به انبوه گزینه‌ها و نمایندگی‌های خودرو، ممکن است فرآیندی پیچیده به نظر برسد. بر همین اساس نیز در این مقاله تلاش شده است تا به جوانب مختلف نحوه خرید، نوع خرید و هزینه‌های خرید خودرو پرداخته شده است.

فروش خودروی توریست قبل از ترک کانادا

سایر هزینه‌های مالکیت خودرو در کانادا

علاوه بر هزینه‌های اصلی بالا، داشتن خودرو، هزینه‌های دیگری نیز دارد که باید در زمان برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها آن‌ها را درنظر گرفت:

  • هزینه پارکینگ

اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید، احتمالا باید به طور منظم هزینه پارکینگ را بپردازید. پارک کردن در خیابان معمولا برای مدت محدودی رایگان است (معمولا سه ساعت). پس از آن، باید برای مجوز پارک کردن هزینه کنید یا ریسک دریافت جریمه را بپذیرید. هزینه مجوز پارک کردن بسته به شهر متفاوت و معمولا حدود 100 دلار در سال است.

  • کارواش

شستن خودرو یک کار وقت‌گیر و پرهزینه است اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید. اگر خودروی خود را در خانه می‌شویید، باید لوازمی مانند صابون، اسفنج و موم بخرید.

تفکیک هزینه مالکیت خودرو در کانادا

اطلاع از هزینه‌های ماهیانه خودرو، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر برای این هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنید. پنج هزینه اصلی را که جزو هزینه‌های ماهیانه مالکیت خودرو به حساب می‌آیند، در ادامه با جزئیات بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • هزینه‌های تامین بودجه

اگر نمی‌توانید هزینه خودروی خود را به طور کامل و نقدی پرداخت نکنید، باید از طریق قرارداد وام آن را تامین کنید. پرداخت ماهانه اقساط وام شما بر اساس قیمت خرید خودرو، نرخ بهره و مدت وام خواهد بود. به طور کلی، بهتر است وام‌ کوتاه مدت‌تری را دریافت کنید تا بتوانید سریع‌تر هزینه خودروی خود را پرداخت و از پرداخت سود بیش از حد هم جلوگیری کنید.

به طور متوسط، نرخ معمولی وام خودرو بین 4 الی 10 درصد است. این بدان معناست که اگر یک خودروی 20 هزار دلاری را با وام با بازپرداخت پنج ساله خریده باشید، کل هزینه‌های بهره وام شما بین 800 تا 4000 دلار خواهد بود.

  • هزینه‌های سوخت

سوخت یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های مرتبط با مالکیت خودرو است، بنابراین مهم است که وسیله نقلیه‌ای را انتخاب کنید که مصرف سوخت کم داشته باشد. با خرید خودرویی با مصرف بسیار پایین نسبت به مسافت، می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در ایپریل 2023، میانگین قیمت بنزین 73/1 دلار کانادا در هر لیتر بود. اگر هفته‌ای یک بار باک بنزین خودروی خود را پر کنید و باک خودروی شما گنجایش 60 لیتر داشته باشد، به این معنی است که حدود 415 دلار در ماه برای سوخت باید هزینه کنید. البته این عدد بسته به تعداد دفعات رانندگی شما و قیمت روز بنزین متفاوت خواهد بود.

  • هزینه‌های نگهداری و تعمیرات

حتی اگر به خوبی از خودروی خود مراقبت کنید، در نهایت نیاز به سرویس یا تعمیر خواهد داشت. با گذشت زمان، قطعات فرسوده می‌شوند، مایعات داخل آن نیاز به تعویض دارند و ممکن است در طول رانندگی تصادفاتی نیز رخ دهد و خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد. بسته به نوع خودرو و تعداد دفعات رانندگی‌تان، ممکن است هزینه تعمیر و نگهداری به صدها یا حتی هزاران دلار نیز برسد.

به عنوان مثال، یک کار ترمز (brake job، هزینه‌های مربوط به سرویس و تعمیر ترمز) معمولی ممکن است از 600 دلار تا 1500 دلار هزینه داشته باشد در حالی که هزینه تعویض روغن معمولا بین 50 تا 100 دلار است. به طور کلی، بهتر است که هر سال حدود 3 تا 5 درصد قیمت خرید خودرو خود را برای هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن کنار بگذارید. بنابراین، اگر یک ماشین 20000 دلاری خریداری کرده‌اید، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 600 تا 1000 دلار برای نگهداری آن در شرایط خوب هزینه کنید.

  • هزینه‌های مجوز و ثبت‌

شما باید هر سال گواهینامه و ثبت خودروی خود را تمدید کنید و هزینه آن بسته به استانی که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، تمدید مجوز در آلبرتا 75 دلار هزینه دارد در حالی که این هزینه در کبک 149.50 دلار است.

این هزینه‌های سالانه معمولا در مقایسه با سایر هزینه‌های خودرو نسبتا ناچیز به نظر می‌رسد اما اگر برای آن‌ها در بودجه خود برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است در تامین آن به مشکل بربخورید.

  • هزینه‌های بیمه

همه رانندگان در کانادا ملزم به داشتن بیمه‌نامه خودرو هستند. هزینه بیمه بسته به یک سری عوامل مانند سازمان ارائه دهنده بیمه، سابقه رانندگی شما و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، حدود 1000 دلار تا 2000 دلار در سال خواهد بود. برخی از استان‌ها ارائه دهنده بیمه، اداره‌های دولتی است در حالی که در برخی استان‌های دیگر پوشش بیمه به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است. هزینه متوسط نرخ بیمه در کانادا 1.151 دلار است، در حالی که این نرخ در آنتاریو بالاترین و با میانگین 1.920 دلار است.

تحقیق قبل از خرید خودرو در کانادا

میانگین هزینه‌های داشتن خودرو در کانادا

همه هزینه‌های خودرو به برند و مدل آن ختم نمی‌شود. علاوه بر قیمت خرید اولیه، باید سایر هزینه‌های جاری مرتبط با مالکیت خودرو را نیز در نظر بگیرید. میانگین هزینه ماهیانه داشتن خودرو در کانادا حدود 740 دلار و با این احتساب، حدود 8800 دلار در سال است.

البته، هزینه‌ها جانبی خودرو در کانادا براساس مدل، نحوه و میزان استفاده از آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک خودروی لوکس یا SUV احتمالا هزینه ماهانه بیشتری در مقایسه با یک سدان کوچکتر خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر در یک منطقه روستایی با امکانات حمل و نقل عمومی محدود زندگی می‌کنید، بیشتر از خودروی خود استفاده می‌کنید و هزینه‌های ماهانه بالاتری را متحمل می‌شوید.

 مالیات در کانادا چگونه محاسبه می شود؟

قیمت خودروهای نو و دست دوم در کانادا

انتخاب بین خودروی نو یا دست دوم برای خرید همیشه یکی از چالش برانگیزترین تصمیمات خریداران خودرو بوده است. خودروهای نو، کیفیت بالاتری دارند اما خودروهای دست دوم اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند. میانگین قیمت خودروهای قدیمی در کانادا کمی بیش از 25 هزار دلار است. علاوه بر قیمت اولیه پایین‌تر خودروهای دست دوم، آن‌ها نرخ بیمه و هزینه ثبت‌نام کمتری نیز دارند.

همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که وقتی زمان زیادی را صرف رانندگی می‌کنید، خودروی شما مستهلک می‌شود. یک خودروی نو تنها در سال اول تا 20 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان خرید خودروی دست دوم را به جای خودروی نو توصیه می‌کنند. نه تنها در پول خود صرفه جویی می‌کنید، بلکه از استهلاک شدیدی که خودروهای جدید متحمل آن می‌شوند، نیز جلوگیری خواهید کرد.

با این حال، خرید یک خودروی دست دوم ریسک‌های خود را نیز دارد: مانند آسیب مخفی یا مشکلات مکانیکی. این ریسک‌ها را می‌توان با بازرسی خودرو قبل از خرید کاهش داد.

هزینه خودرو در کانادا چقدر است؟

آیا علاقه‌مند به خرید ماشین هستید؟ فکر می‌کنید چقدر برای شما هزینه دارد؟ علاوه بر قیمت خرید، خودرو هزینه‌های جانبی دیگری نیز دارد که به مرتبا در حال افزایش است. قیمت کلی یک خودرو به برند و مدل وسیله نقلیه و هم‌چنین عادت‌های رانندگی شما بستگی دارد.

اولین موردی که باید در زمان خرید درنظر بگیرید، قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) است. میانگین MSRP برای یک خودروی جدید در کانادا در سال 2023 کمی بیش از 45 هزار دلار است. با این حال، این عدد بر اساس نوع خودرویی مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. برای مثال، یک وسیله نقلیه لوکس معمولا در مقایسه با مدل استانداردتر، MSRP بالاتری دارد.

نکته کلیدی این است که قبل از ورود به یک نمایندگی، درباره قیمت خودرو در کانادا تحقیق کنید. با تهیه لیستی از خودروهای مناسب‌، می‌توانید جست‌‌وجوی خود را محدود و از سردرگمی بین برندها و گزینه‌های متعدد پیشروی خود جلوگیری کنید.

چهار مرحله اصلی برای خرید خودرو در کانادا

تکمیل فرآیند خرید خودرو در کانادا، چهار مرحله اصلی دارد:

  1. گرفتن گواهینامه رانندگی
  2. پیدا کردن یک خودرو
  3. گرفتن بیمه خودرو
  4. ثبت خودرو

 1. گرفتن گواهینامه رانندگی

اولین قدم برای خرید ماشین، داشتن گواهینامه رانندگی است که توسط دولت استانی یا منطقه‌ای کانادا که در آن زندگی می‌کنید، صادر شده است. شما می‌توانید با این گواهینامه رانندگی در هر نقطه از کانادا رانندگی کنید.

به عنوان یک تازه‌وارد برای خرید خودرو در کانادا باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشد تا بتوانید قانونی در این کشور رانندگی کنید. در برخی از استان‌ها داشتن گواهینامه کانادایی الزامی است و در برخی دیگر ممکن است بتوانید با مجوز رانندگی بین‌المللی خود رانندگی کنید. برای دریافت جزئیات بیشتر می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/driving.html

2. پیدا کردن خودرو

برای پیدا کردن خودروی مدنظر بهتر است در ابتدا در مورد انواع مدل‌های خودرو تحقیق کنید، خودروی مدنظر را از طریق رانندگی کوتاه با آن آزمایش و در نهایت خودرویی را خریداری کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

برای بررسی و تحقیق در مورد پیدا کردن خودروی مناسب، بهتر است موارد زیر را در این مرحله در نظر بگیرید:

  • میزان بودجه: علاوه بر مبلغی که می‌توانید برای خرید خودرو بپردازید، باید برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری معمول و پیش‌بینی نشده و هم‌چنین سایر هزینه‌های خودرو مانند بنزین مبلغی را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، یکی از هزینه‌های خودرو در کانادا، هزینه خرید 4 لاستیک زمستانی برای استفاده در فواصل زمانی بین ماه‌های اکتبر و آوریل است تا بتوانید در جاده‌های یخی و برفی کانادا رانندگی کنید. در زمان خرید خودرو، باید مالیات و سایر هزینه‌های مربوط به خرید را پرداخت کنید. حتی در صورت خرید یک خودروی دست دوم از یک فروشنده خصوصی، ممکن است در زمان ثبت مالکیت خودرو در دولت لازم باشد تا مالیات بر فروش را پرداخت کنید. همچنین باید هزینه ماهانه بیمه خودرو را درنظر بگیرید.

 

  • اندازه خودروی مورد نیاز: اگر فقط برای رفت و آمدهای معمولی به خودرو نیاز دارید، ممکن است خرید یک سدان مناسب باشد. اگر خانواده پر جمعیتی دارید، یک خودروی بزرگتر مانند SUV یا ون برای شما مناسب‌تر است.

 

  • خودروی دنده اتومات یا دستی: ماشین‌های دنده اتومات معمولا در کانادا رایج‌تر هستند، اما ماشین‌های دنده دستی نیز پیدا می‌شوند. خودروهای دنده دستی نسبت به خودروهای دنده اتومات ارزان‌تر هستند.

 

  • ماشین نو یا دست دوم: وقتی که خودروی نو می‌خرید، شما اولین مالک و استفاده کننده از آن هستید. اما معمولا خودروهای نو گران‌ترند و نسبت به خودروهای دست دوم، زودتر ارزش اقتصادی خود را از دست می‌دهند.

وقتی شما به چند مدل خورد علاقه دارید، راحت تر می‌توانید خودروی مناسب خود را پیدا و یکی از روش‌ها برای یافتن خودروی مناسب، می‌توانید در وب‌سایت‌ها مدل مدنظر خود را جستجو کنید. در ادامه چندین سایت برای یافتن خودرو معرفی خواهد شد.

  • وب‌سایت‌های خرید خودرو در کانادا

با جستجو در وب‌سایت‌های مربوط به نمایندگی‌های فروش خودرو و سایر وب‌سایت‌های مرتبط با خرید خودرو، می‌توانید در مورد ویژگی‌ها، قیمت‌ها و نظرات مشتریان خودروها مطلع شوید و انواع خودرو را با هم مقایسه کنید تا بتوانید خودروی مناسب خود را انتخاب کنید. استعلام سابقه خودرو نیز می‌تواند به تصمیم‌گیری درست شما کمک کند. در این استعلام، اطلاعاتی در مورد تاریخچه تصادف و مسائل ایمنی مرتبط با خودرو ارائه شده است. وب‌سایت‌های زیادی برای پیدا کردن خودروهایی در حال فروش وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای خرید ارزیابی یا امتحان کنید. این وب‌سایت‌ها عبارتند از:

 

Google می‌توانید عبارت «فروشندگان خودرو» را در گوگل جست‌وجو کنید تا نزدیک‌ترین فروشندگان به خود همراه با آدرس آن‌ها را در کانادا ببینید. همچنین جست‌وجو در گوگل این فرصت را فراهم می‌کند که درباره نظرات سایر خریداران و تجربیاتشان در خرید از نمایندگی‌ها مختلف آگاه شوید.

 

Kijiji این سایت متعلق به eBay و بازاری است که هم دلالان خودرو و هم فروشندگان خصوصی خودروهای دست دوم در آن عضو هستند. یکی از مزایای خرید از یک فروشنده خصوصی این است که قیمت پیشنهادی آن‌ها ممکن است کمتر باشد به این دلیل که آن‌ها هزینه‌های جانبی یک نمایندگی خودرو را ندارند (مانند بازاریابی، حقوق و دستمزد، بیمه، اجاره و غیره). از طرف دیگر، شما باید در زمان خرید از فروشندگان خصوصی بسیار محتاط باشید به این دلیل که ممکن است سابقه کامل خودرو را در اختیار شما قرار ندهند.

 

Facebook Marketplace این وب‌سایت نیز برای یافتن خودروهای دست دوم فروشندگان خصوصی رایج است.

 

 

علاوه بر سایت‌های بالا، وب‌سایت‌های بسیاری مانند موارد زیر برای خرید و فروش خودرو وجود دارند:

  • Autotrader.ca
  • Canadadrives.ca
  • Cardoor.ca
  • Cargurus.ca
  • Carooga.com
  • Carpages.ca
  • Clutch.ca
  • Vinnauto.com

شرکت‌های زیادی در کانادا وجود دارند که علاوه بر نمایندگی‌های فروش خودرو، امکان خرید به ‌صورت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. خرید و فروش آنلاین نسبت به خرید حضوری خودرو باعث دسترسی راحت‌تر و بیشتر افراد به انواع مدل‌ها و آشنایی با خصوصیات آن‌ها می‌شود. از جمله سایر مزایای خرید آنلاین می‌توان به تحویل خودرو درب منزل در کمتر از 24 ساعت و امکان بازگرداندن خودرو در صورت عدم رضایت اشاره کرد.

پس از انجام تحقیقات لازم و انتخاب خودرو، باید آن را از طریق یک رانندگی کوتاه ارزیابی کنید. تست رانندگی خودرو در کانادا حق طبیعی برای هر خریدار خودرو است. برای انجام تست خودرو با رانندگی باید گواهینامه معتبر خود را نشان دهید. در هنگام بررسی خودرو، به مواردی مانند ظاهر و سالم بودن بدنه، راحتی رانندگی با آن، وجود یا عدم وجود صداها یا بوهای غیرعادی توجه کنید. هم‌چنین شما این حق را دارید در زمان تست خودرو، خانواده یا یک دوست را به همراه داشته باشید تا خودرو را بررسی کنند و در این مورد نظر بدهند.

زمانی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارید و با قیمت و سایر شرایط با نمایندگی یا فروشنده خودرو موافقت کردید، می‌توانید از یک مکانیک مستقل خودرو بخواهید قبل از خرید، خودرو را معاینه فنی کند. پذیرش این درخواست به اختیار فروشنده است. اگر نمایندگی خودرو با این موضوع موافقت کند، ممکن است بتوانید خودرو را همراه با یکی از کارکنان نمایندگی به یک مکانیکی برای معاینه ببرید یا خود نمایندگی خودرو را به یک مکانیکی می‌برد. انتخاب مکانیک، تعیین قرار ملاقات با او برای تکمیل بازرسی و پرداخت هزینه مکانیک به عهده شما به عنوان خریدار خواهید بود. هم‌چنین می‌توانید برای اطلاع از وضعیت خودرو، برای دریافت استعلام سابقه خودرو درخواست دهید.

هر خودرو دارای یک شماره شناسایی منحصر به فرد خودرو (VIN) است که این شماره در چندین مکان در خودرو (مانند شیشه جلویی بالای داشبورد و داخل درب سمت راننده) قرار دارد. از شماره VIN می‌توانید برای تحقیق در مورد آن خودروی خاص استفاده کنید.

در زمان خرید یک خودروی دست دوم، منابع زیر می‌تواند برای آگاهی یافتن از سابقه یک خودروی از منابع زیر کمک گرفت:

  • منابع شخص ثالث مانند Carfax
  • اسناد دولتی در مورد سابقه خودروهای دست دوم

برای دریافت استعلام سابقه خودرو، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مانند Carfax مراجعه و با پرداخت هزینه این گزارش را دریافت کنید. این گزارش حاوی اطلاعات زیر است:

  • تصادفات رخ داده
  • مشکلات ایمنی
  • سابقه خدمات خودرو
  • مسافت پیموده شده خودرو
  • میزان آسیب خودرو در سوانح
  • مسائل حقوقی مربوط به خودرو مانند بدهی یا جریمه

بسته به قوانین استان یا قلمرو، ممکن است در زمان خرید، ارائه یک مدرک درباره سابقه خودرو توسط فروشنده الزامی باشد اما اگر فروشنده این مدرک را ارائه ندهد، خریدار می‌تواند برای دریافت این استعلام را از دولت استانی یا منطقه‌ای خود اقدام کند.

باید بدانید که ممکن است خودرو دارای حق حبس (lien، حق تصرف بخاطر بدهی) باشد. در زمان خرید، در مورد امکان وجود بدهی از فروشنده سوال و اطلاعات داده شده را با گزارش سابقه خودرو مقایسه کنید. به این نکته توجه کنید که اگر فروشنده بابت خودرو بدهی‌ای داشته باشد، آن بدهی بعد از خرید، به شما منتقل می‌شود و اگر این بدهی پرداخت نشود، ممکن است خودرو توقیف شود. اگر خودرو دارای حق حبس است، شما این حق را دارید که از مالک فعلی بخواهید تا قبل از قولنامه کردن خرید، این بدهی را تسویه کند. وب‌سایت دولت کانادا حاوی اطلاعات بیشتری در مورد حقوق خریدار در زمان خرید خودروی دارای حق حبس است.

روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه خودرو وجود دارد، از جمله پرداخت کل قیمت خرید به صورت شخصی یا وام یا اجاره بلندمدت. در کانادا، مردم معمولا برای خرید وسیله نقلیه پول قرض می‌کنند. دو مورد از رایج ترین گزینه‌های تامین بودجه، گرفتن وام یا امضای اجاره‌نامه است. می توانید تا 100٪ هزینه خرید یک وسیله نقلیه را وام بگیرید و با بازپرداخت کامل آن، مالک خودرو شوید. اگر قصد تعویض خودرو در هر دو تا سه سال یکبار را دارید، اجاره کردن خودرو گزینه مناسبی برای شما است.

اگر قصد پرداخت شخصی کل قیمت خرید خودرو را دارید، می‌توانید با پول نقد یا از طریق انتقال بانکی این کار را انجام دهید. هم‌چنین می‌توانید بودجه برای خرید خودرو را از راه‌های دیگه به دست آورید. می‌توانید این بودجه را از طریق وام گرفتن از یک بانک یا یک وام‌دهنده تامین یا ممکن است بتوانید از فروشنده خودرو به صورت قسطی خرید کنید. در این صورت، شما مسئول بازپرداخت وام و بهره و پس از بازپرداخت کامل این وام، مالک خودرو خواهید بود.

برای اجاره خودرو، شما در قبال پرداخت اجاره ماهانه، برای یک دوره زمانی مشخص خودرو را  در اختیار خود خواهید داشت و پس از اتمام مدت زمان اجاره، باید یا خودرو را پس دهید یا مبلغ باقی‌مانده برای خرید آن را پرداخت کنید.

برای انتخاب وام، باید دو مورد را در نظر بگیرید: چگونه از وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنید و تا چه اندازه توانایی بازپرداخت وام را دارید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که برای وام یا اجاره خودرو اقدام کنید:

وام خودرو: اگر شما نیاز مبرم و استفاده طولانی‌مدت از یک خودرو دارید، دریافت وام گزینه مناسبی برای شما است. وام خودرو معمولا در یک بازه زمانی مشخص، معمولا یک تا پنج سال باید بازپرداخت شود.

اجاره: اگر قصد تعویض هر دو یا سه سال یکبار خودرو را دارید، اجاره آن می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. شما مبلغی را ماهانه به یک شرکت اجاره‌دهنده به صورت طولانی‌مدت برای یک دوره خاص، معمولا یک تا پنج سال پرداخت می‌کنید. در پایان مدت اجاره، خودرو را به فروشنده برمی‌گردانید یا آن را با قیمت مندرج در قرارداد اجاره خود خریداری می‌کنید.

اغلب، محدودیت حداکثر کیلومتر مجاز برای مسافت طی شده برای خودروی اجاره‌ای وجود دارد، اگر کسی در طی مدت اجاره مسافتی بیشتر از محدوده مشخص شده را طی کرده باشد، ممکن است به ازای هر میزان کیلومتر اضافه ملزم به پرداخت هزینه شود. هم‌چنین، خودرو باید به طور منظم سرویس شود. اگر قبل از پایان مدت اجاره‌نامه خودرو دچار نقصی شود، جریمه می‌شوید.

3. گرفتن بیمه خودرو

داشتن بیمه خودرو برای همه وسایل نقلیه در کانادا الزامی است. نداشتن بیمه خودرو تخلف جدی محسوب می‌شود که ممکن است تبعات سختی مانند جریمه‌های کلان، از دست دادن احتمالی گواهینامه رانندگی،  توقیف موقت خودرو و نرخ‌های بالاتر بیمه خودرو را در پی خواهد داشت. هم‌چنین برای ثبت دولتی خودروی خود، باید بیمه خودرو داشته باشید.

انواع مختلفی از طرح‌های پوششی بیمه خودرو وجود دارد، از جمله پوشش بیمه برای خود شما به عنوان راننده و بیمه پوششی خودرو و بیمه پوششی تحت عنوان بیمه شخص ثالت برای پوشش دادن هزینه‌های ناشی از صدمات و خسارت احتمالی سایرین همراه شما و خودروی طرف مقابل در تصادفی که شما مقصر آن هستید.

انواع پوشش بیمه خودرو در کانادا عبارتند از:

  • بیمه مسئولیت

این بیمه حداقل الزام مربوط به داشتن بیمه در کانادا است. اگر شما در تصادف مقصر باشید و شخصی در این تصادف مجروح شود یا به ماشینش آسیب بزنید، این بیمه هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد. حداقل هزینه پوشش بیمه مورد نیاز بستگی به هر استان دارد. معمولا کانادایی‌ها پوشش بیمه‌ای برای خسارات بین 1 تا 2 میلیون دلاری را انتخاب می‌کنند. بهتر است که بیمه‌ای با پوشش مناسب را انتخاب کنید تا در صورت تصادف شخصا مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای خسارت آن نباشید.

  • پوشش بیمه‌ای تصادف (Collision coverage)

این پوشش اختیاری است، اما داشتن آن توصیه می‌شود، زیرا در صورت مقصر بودن در تصادف، هزینه‌های تعمیر یا تعویض خودروی شما را پوشش می‌دهد. برای این بیمه، حق کاستنی (deductible، به معنای بخشی از خسارت وارده حین تصادف به عهده بیمه‌گذار است و بیمه‌گر نسبت به آن تعهدی ندارد) الزامی است، به این معنی که قبل از این که بیمه‌گر بقیه هزینه‌ها را پوشش دهد، باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. شما می‌توانید میزان مبلغ قابل کسر را انتخاب کنید. مبالغ قابل کسر رایج شامل 500 دلار، 1000 دلار و 2000 دلار است. هرچه مبلغ کاستنی (فرانشیز بیمه) بیشتر باشد، حق بیمه ماهانه شما کاهش می‌یابد، اما این بدان معناست که در صورت بروز حادثه به دلیل تصادف، باید بخشی از هزینه‌ها را خود متقبل شوید.

  • پوشش جامع

این بیمه متقبل پرداخت هزینه‌ها در صورت وقوع اتفاقات خارج از زمان رانندگی می‌شود، مانند زمانی که در حین پارک، خودروتان به سرقت رفته یا آسیب دیده باشد (به عنوان مثال به دلیل آب و هوا). این پوشش نیز مستلزم فرانشیز یا حق کاستنی با مبلغ انتخابی خودتان است.

بهتر است قبل از انتخاب ارائه‌دهنده بیمه، درباره نرخ‌های مختلف بیمه خودرو و انواع پوشش‌ها تحقیق کنید. نرخ بیمه خودرو براساس عواملی مانند برند خودرو، سال ساخت آن، نوع، سوابق و تجربه رانندگی‌، محله مسکونی در کانادا و شرکت بیمه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است.

بهترین کار این است که به اندازه کافی در این باره تحقیق و پرس و جو، قیمت‌های مختلف را دریافت و ارزیابی کنید تا مطمئن شوید نرخ منصفانه‌ای را پرداخت و در ازای آن، پوشش مناسبی دریافت می‌کنید. برای انتخاب بهتر نوع و نرخ بیمه می‌توانید از یک کارگزار بیمه کمک بگیرید.

ارائه‌دهندگان بزرگ ملی بیمه در کانادا عبارتند از Intact Financial، Aviva Canada و Wawanesa  هستند. زمانی که برای یک بیمه ثبت‌نام و حق بیمه را پرداخت کردید، بیمه‌گر مدارکی برای پوشش بیمه‌ای شما از طریق ایمیل و به صورت پستی ارسال می‌کند. همراه داشتن این مدرک برای ارائه آن به وزارت حمل و نقل استانی یا منطقه‌ای خود برای تکمیل فرآیند ثبت خودرو بسیار مهم است.

افراد دارای گواهینامه بین المللی در کانادا

4. ثبت خودرو

اگر از یک دلال، خودرو می‌خرید، معمولا فرآیند ثبت دولت استانی یا منطقه‌ای را برای شما انجام می‌دهند. اگر از یک فروشنده خصوصی خودرو می‌خرید، باید خودتان خودرو را در وب‌سایت دولت ثبت کنید.

مدارک لازم برای ثبت خودرو عبارتند از:

  • گواهینامه رانندگی
  • گواهی بیمه خودرو معتبر
  • مجوز وسیله نقلیه و سند انتقال مالکیت امضا شده

هر استان و منطقه قوانین خاص خود را در مورد مراحل ثبت خودروی دست دوم دارد. Carfax (https://www.carfax.com/) یک نمای کلی از قوانین حاکم در سراسر کانادا را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهد.

اگر خودرو پلاک ندارد، می‌توانید هنگام ثبت آن را خریداری کنید. بسته به مکان زندگی شما، هر استان یا قلمرو بر اساس قیمت خرید یا ارزش عمده‌فروشی خودرو، مالیات بر فروش را براساس قوانین خودش محاسبه و از شما دریافت می‌کند.

آشنایی کامل با انواع روش های مهاجرت به کانادا

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو در کانادا

انجام اقداماتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی شما شود. این اقدامات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • استفاده از حمل و نقل عمومی

در صورت امکان، از وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا مانند اتوبوس، قطار و مترو استفاده کنید. این کار می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو و هزینه‌های پارک کردن شود.

  • خرید خودرو مناسب نیاز

در زمان خرید یک خودروی جدید، در برابر تمایل به خرید موردی بزرگتر و گرانتر از نیازتان مقاومت کنید. یک خودروی کوچکتر و کم‌مصرف‌تر هزینه کارکرد و نگهداری کمتری نسبت به خودروهای بزرگتر دارد.

  • تحقیق درباره نرخ‌های بیمه در شرکت‌های مختلف

اولین پیشنهاد بیمه‌ای را نپذیرید. نرخ‌های شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین بیمه را می‌خرید.

  • انتخاب یک بسته نگهداری مناسب

در زمان خرید خودروی جدید، حتما در مورد انواع بسته‌های تعمیر و نگهداری تحقیق کنید. بسیاری از نمایندگی‌ها این بسته‌ها را با تخفیف ارائه می‌دهند که می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

نحوه بودجه‌بندی برای خرید یک خودرو در کانادا

برای بسیاری از مردم، خرید یک ماشین – نو یا دست دوم – دومین هزینه بزرگ زندگی بعد از خرید خانه است. یکی از اولین گام‌ها در خرید یک خودروی جدید، تعیین بودجه است. برنامه‌ریزان مالی و کارشناسان صنعت معتقدند هزینه مالکیت وسیله نقلیه معمولا بین 10 تا 15 درصد از درآمد ماهانه شما خواهد بود.

این عدد برای یک حساب سرانگشتی خوب برای اختصاص هزینه هر ماهه برای خرید خودرو است، هر چند بسته به عواملی مانند درآمد شما، سایر تعهدات مالی ماهانه و وجود شریک در وسیله نقلیه ممکن است این رقم متفاوت باشد. نکته مهم این است که بودجه شما باید بیشتر از پرداخت ماهانه برای خودرو باشد، به این دلیل که باید هزینه‌هایی مانند بیمه، سوخت و نگهداری را در نظر بگیرید.

علاوه بر این هزینه‌ها، هزینه‌های جزئی‌تری را نیز باید در نظر داشته باشید، مانند تعویض روغن، که به میزان استفاده شما از خودرو بستگی دارد. انجمن خودروی کانادا توصیه می‌کند که هر 5000 کیلومتر یا هر سه ماه یکبار تعویض روغن انجام شود. سایر هزینه‌ها، مانند تعویض لاستیک، به نحوه رانندگی شما بستگی دارد.

خرید خودروی شخصی در کانادا

آیا اجاره بلند مدت (leasing) می‌تواند جایگزینی برای هزینه بالای خرید خودروی جدید باشد؟

قیمت خودرو در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافت. طبق گزارش وب‌سایت AutoTrader.ca، میانگین قیمت یک خودروی جدید در کانادا بین تابستان‌های 2021 و 2022، 17 درصد افزایش یافت و به 55 هزار دلار رسید. این افزایش قیمت موجب بیشتر شدن مدت زمان بازپرداخت وام از 4 سال به 7 سال شد. در این بازه زمانی 4 تا 7 ساله، اکثر خودروها دچار تعویض قطعات می‌شوند و هزینه بیشتری به خریدار تحمیل می‌شود.

اجاره خودرو اساسا به صورت قراردادهای اجاره بلندمدت معمولا 2 تا 4 سال است. پس از اتمام مدت زمانی اجاره، خودرو با همه شرایط توافقی از جمله میزان کیلومتر توافقی بازگردانده می‌شود. مزیت اصلی اجاره خودرو این است که به صورت کلی هزینه اجاره نسبت به بازپرداخت وام خرید خودرو ارزان‌تر و عیب آن هم پرداخت بهای ماهانه اجاره خودرو است.

همچنین خریدار حق فروختن یا معامله خودروی اجاره‌ای را ندارد. به طور کلی،در دراز مدت، مالکیت خودرو ارزش بیشتری نسبت به اجاره آن دارد. اما در مواردی بسته به شرایط مشتری، اجاره بلندمدت می‌تواند انتخاب منطقی‌تری باشد.

معامله یک خودروی قدیمی یا فروش آن به صورت خصوصی

اگر خودرو سالم و مسافت پیموده شده آن براساس تعداد سال مورد استفاده مناسب باشد، احتمالا نمایندگی آن را از شما خریداری و مبلغ پیشنهادی خود برای خودروی قدیمی شما را از قیمت خرید خودروی جدید کسر می‌کند. پس از این معامله، باید مالیات بر فروش مابه التفاوت خودروی جدید خود را پرداخت کنید. به عنوان مثال خودروی جدید مدنظر شما 50 هزار دلار قیمت دارد. فروشنده به شما پیشنهاد معامله 10 هزار دلاری برای خودروی قدیمی‌تان را می‌دهد.

هزینه نقدی خودروی جدید 40 هزار دلار است که مشمول مالیات بر فروش می‌شود. تحت این شرایط بسته به استان محل اقامت‌، بین 500 تا 1500 دلار پس‌انداز خواهید کرد.

در صورتی که یک فروشنده در یک نمایندگی، مبلغ مناسبی برای خودروی‌تان را پیشنهاد نمی‌دهد، گزینه دیگر شما این است که ماشین قدیمی خود را به صورت خصوصی بفروشید. مزیت این انتخاب فروش خودروی قدیمی‌تان با یک قیمت بهتر خواهد بود. به هرحال پیدا کردن یک خریدار خوب زمان‌بر خواهد بود و کار راحتی نیست.

اینترنت پر از وب‌سایت‌ها در زمینه فروش خودروهای دست دوم است که محدوده قیمت خودروها براساس سال ساخت، مدل و ضعیت آن به شما نشان می‌دهند. استفاده از این وب‌سایت‌ها به شما کمک می‌کند تا از قیمت حدودی خودروی خود برای معامله یا فروش خصوصی مطلع شوید. از جمله این سایت‌ها می‌توان به AutoTrader.ca، CanadaDrives.ca و GoAuto.ca اشاره کرد.

دلالان در مقابل بانک‌ها؛ کدام برای تامین بودجه خرید خودروی جدید بهتر است؟

در بسیاری از موارد، نمایندگی‌ها بهترین شرایط را برای وام خودروی جدید ارائه می‌دهند. به این دلیل که آن‌ها در کار فروش خودرو هستند و اغلب به شرکت‌های مالی متعلق به سازندگان خودرو یا توافقات با بانک‌های مختلف دسترسی دارند. این بدان معنی است که آن‌ها اغلب می‌توانند نرخ‌های مناسب و ویژه‌ای با هدف افزایش فروش ارائه دهند. با این حال، شما باید برای خرید خودرو به قد کافی تحقیق کنید. بهترین پیشنهادات از نمایندگی‌ها ممکن است محدود به تبلیغات خاص باشد یا با شرایطی همراه باشد، مانند پیش پرداخت بیشتر از توان مالی شما.

در این صورت، بانک یا اتحادیه اعتباری ممکن است گزینه مناسب‌تری برای کمک مالی برای خرید خودرو باشد. با این که بانک برای وام دادن معمولا شرایط سخت‌تری نسبت به دلالان دارند اما با توجه به این که این وام از طرف معامله شما نیست، استرس شما برای فرآیند خرید را کمتر و با توجه به مشخص و واضح بودن مقدار و نرخ هر وام بانکی، به بودجه‌بندی شما کمک خواهد کرد.

آیا مهاجران در کانادا به خودرو نیاز دارند؟

کانادا کشوری وسیع با 10 استان و سه قلمرو است که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارد. با مساحت 9.98 میلیون کیلومتر مربعی، کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. برای جابه‌جایی و مسافرت و لذت بردن از مناظر طبیعی و بکر این کشور زیبا داشتن یک خودرو ضروری خواهد بود.

بنا به دلایل زیر، توصیه می‌شود که مهاجران برای خرید خودرو در کانادا اقدام کنند:

  • خرید خودرو به افراد کمک می‌کند تا به راحتی به مناطق مختلف با فواصل متفاوت در کانادا بروند.
  • در برخی از شهرها، هزینه حمل و نقل عمومی گران است.
  • در برخی مناطق، سیستم حمل و نقل عمومی برای کارگران و ساکنان آن کافی نخواهد بود.

دریافت وام خرید خودرو برای مهاجران دارای اقامت موقت در کانادا

وام‌های خودرو برای ساکنان موقت اساسا مانند آن وام برای ساکنان دائم یا شهروندان کانادا است، با این تفاوت که وام‌دهنده‌گان کمتری برای ارائه وام به آن‌ها وجود دارد و ممکن است وام‌دهندگان برای این افراد شرایط بیشتری را درنظر بگیرند؛ از جمله مدت زمانی که در کانادا می‌مانند، مدت زمانی که قصد اقامت در کانادا را دارند و وضعیت شغلی این افراد.

در زمان جست‌وجو وام برای خرید خودرو با اقامت موقت، بهتر است این پنج مورد را در نظر داشته باشید:

 

  1. انواع ویزای پذیرفته شده توسط ارائهدهندگان وام خودرو

برخی از وام‌دهندگان فقط به افراد غیرمقیمی دارای انواع خاصی از ویزا، وام می‌دهند. وام‌گیرندگانی که ویزای دانشجویی یا اقامت دائم دارند، احتمالا شانس موفقیت بیشتری در دریافت وام نسبت به دارندگان ویزای کار موقت یا فصلی، خواهند داشت.

اگر ویزای حمایت شده توسط کارفرما داشته باشید، احتمال تایید وام خودرو بیشتر خواهد بود. با این که الزامات برای واجد شرایط وام بودن ممکن است بین وام‌دهندگان متفاوت باشد، برخی از وام‌دهندگان ممکن است ارائه وام خودرو به ساکنان موقت را به افراد دارای یکی از ویزاهای زیر محدود کنند:

  • کارت اقامت دائم IMM5688 یا IMM5292
  • مجوز کار IMM1102 یا IMM1442
  • مجوز تحصیل IMM1208 یا IMM1442
  1. مدت اعتبار ویزای شما

برخی از وام‌دهندگان ممکن است از دادن وام به افرادی که دارای ویزای موقت کوتاه‌مدت مانند ویزای کار فصلی هستند، خودداری کنند، بنابراین بهترین حالت برای شما در صورت داشتن مجوز کار این است که حداقل برای تمدید یک یا دو ساله این مجوز درخواست دهید. وام شما معمولا فقط تا زمانی که مجوز کار و پاسپورت‌تان معتبر باشد، تمدید می‌شود.

در حالت ایده‌آل، باید حداقل سه ماه در کانادا زندگی کرده، شغل پردرآمدی داشته و درآمد ثابتی کسب کرده باشید. اگر پاسپورت‌تان در آستانه انقضا است، یا ویزای کاری شما کمتر از نیم سال اعتبار دارد، ممکن است دریافت وام برایتان سخت باشد. شما باید از مجوز کار و وضعیت شغلی خود استفاده کنید تا به وام‌دهندگان نشان دهید تا زمانی که کل وام را بازپرداخت کنید، در کانادا می‌مانید.

  1. سابقه اعتباری به عنوان مقیم موقت

به عنوان یک غیر مقیم، احتمالا سابقه اعتباری کمی در کانادا دارید یا اصلا سابقه اعتباری ندارید. به این دلیل که وام‌دهندگان سابقه اعتباری خارج از کشور شما را در نظر نمی‌گیرند، ممکن است از شما بخواهند پیش پرداخت، درآمد و وضعیت شغلی‌تان را ارائه دهید تا توانایی شما برای بازپرداخت وام را ارزیابی کنند.

  1. نقض ویزا

بسیاری از ویزاها محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تعداد مشاغل یا ساعات کاری در طول یک هفته را دارند. از طرفی اگر قصد دریافت وام دارید، باید درآمد خود را قبل از درخواست وام خودرو به حداکثر برسانید، اما اگر شرایط ویزای خود را نقض کرده باشید، احتمال دریافت وام کم خواهد بود.

  1. مدت وام خودرو

اکثر ارائه‌دهندگان وام خودرو بازپرداختی بین 1 تا 5 سال را در نظر می‌گیرند. برای افراد دارای اقامت موقت این بازپرداخت تا 3 ماه قبل از انقضای ویزا است. بیشتر وام‌دهندگان برای تعیین بازه زمانی بازپرداخت فقط تاریخ اعتبار فعلی ویزای شما را در نظر می‌گیرند و به اقدام به درخواست‌ برای تمدید یا تمدیدهای ویزا در حال بررسی را به حساب نمی‌آورند.

مقایسه وام‌دهندگان خودرو برای ساکنان موقت در کانادا

درخواست وام خودرو از طریق یک کارگزار ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا یک کارگزار می‌تواند وام‌دهنده‌ای مایل به ارائه وام به ساکنان موقت را پیشنهاد کند. مانند سایر وام‌های خودرو، معیارهای واجد شرایط بودن براساس وام‌دهنده متفاوت است و ممکن است شامل حداقل درآمد و الزامات اعتباری باشد.

در جدول زیر دو وام‌دهنده خودرو برای مقیمان موقت کانادا با هم مقایسه شده‌اند:

نام وام‌دهنده میزان بهره سالانه (APR) (درصد) میزان وام (دلار) مدت بازپرداخت (ماه)
LoanConnect 96/46 – 99/4 500 تا 50 هزار 84 – 72
LOANS Canada 99/31 – 0 500 تا 35 هزار 120 – 24

افزایش شانس دریافت وام خودرو با مجوز کار در کانادا

ارائه وام خودرو برای افراد غیرمقیم از نظر وام‌دهندگان یک تصمیم پر ریسک محسوب می‌شود. با درنظر گرفتن موارد زیر شانس دریافت وام خودرو را افزایش دهید:

– درخواست های زیادی را همزمان ارسال نکنید.

اگر برای ایجاد اعتبار خود در کانادا کار می‌کنید و می‌خواهید به صورت آنلاین درخواست دهید، با وام‌دهنده تماس بگیرید و قبل از ارسال درخواست از او بپرسید که آیا افراد غیرمقیم وام می‌دهد یا خیر یا با رعایت گزینه‌های بالا درخواست دهید. هر باری که یک وام‌دهنده اعتبار شما را بررسی می‌کند، امتیاز اعتباری شما کمی کاهش می‌یابد، بنابراین بهتر است برای وام‌دهندگانی که شانسی برای دریافت وام از آن‌ها ندارید، درخواست ارسال نکنید.

 پیش پرداخت نقدی انجام دهید.

هرچه پیش پرداختی شما بیشتر باشد، شانس موفقیت در دریافت وام بیشتر است. به طور معمول، پیش پرداخت‌ها باید 15 تا 20 درصد از ارزش خودرو باشد، بنابراین در حد ممکن سعی کنید پیش پرداختی بزرگتر از این رقم را بپردازید.

 پسانداز خود را افزایش دهید.

اگر بتوانید ثابت کنید که پیش پرداخت‌تان، نتیجه تلاش‌های شما برای پس انداز در حین کار در کانادا است، این حالت به معنای جدی بودن درخواست‌تان و داشتن توانایی کافی برای مدیریت امور مالی‌تان برای وام دهندگان است.

ثابت کنید شغل شما پایدار است.

وام‌دهندگان باید قانع شوند که شغل‌تان ثابت و پرداختی درآمدتان منظم است. درآمد پایین و ثابت می‌تواند مطلوب‌تر از درآمد متناوب یا فصلی باشد، حتی اگر مبلغ درآمد از این راه بیشتر باشد. ممکن است لازم باشد اسناد مالیاتی و سابقه اشتغال چندین سال گذشته خود را نیز ارائه دهید.

 با یک امضا کننده مشترک (cosigner) درخواست دهید.

اگر دوست یا عضوی از خانواده دارید که شهروند کانادایی است و قصد امضای قرارداد دریافت وام با شما را درد، کارتان برای پیدا کردن وام‌دهنده آسان‌تر خواهد بود. قبل از اقدام مطمئن شوید که توانایی بازپرداخت آن را دارید وگرنه در صورت عدم پرداخت وام، طرف دیگر مجبور به بازپرداخت وام به جای شما خواهد بود.

 یک حساب بانکی در کانادا باز کنید.

اکثر وام‌دهندگان ترجیح می‌دهند که به افرادی وام بدهند که یک حساب بانکی در کانادا دارد و از طریق آن، برای واریز چک‌های حقوق خود به طور منظم استفاده می‌کند. باید صورتحساب‌های بانکی حداقل برای 3-6 ماه گذشته را ارائه دهید.

سخن پایانی

خرید یک ماشین – نو یا دست دوم – یک تجربه پر از استرس است. برای تصمیم‌گیری درست در طی این فرآیند، قبل از شروع تحقیق در مورد ساخت و مدل، بهتر است در ابتدا قصد خود را برای خرید خودرو و نیاز به آن را ارزیابی کنید. بهتر است بیشتر روی نیازها و انتظارات بلندمدت خود تمرکز کنید.

حتما از نمایندگی‌ها قیمت تمام شده خودروی مورد نظر خود را نیز بپرسید. علاوه بر هزینه خودرو، باید هزینه‌های جانبی را نیز درنظر بگیرید. با آگاهی از هزینه‌های عمده و انجام اقداماتی برای صرفه‌جویی در هزینه، می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه یا به صورت کلی موضوعات مربوط به مهاجرت و زندگی در کانادا با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.