شمال استان انتاریو به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد که در جوامع کوچک‌تر که مدرن، ایمن و مقرون به صرفه هستند، زندگی کنند. با تمام امکانات رفاهی و پشتیبانی شهر سادبری بزرگ، جایی که کالج کمبرین کانادا در آن مستقر است، جمعیتی حدود 160 هزار نفر دارد و شهروندانی از بیش از 30 کشور در آن زندگی و کار می‌کنند. در این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره کالج کمبرین و شرایط آن به دست آورید.

آشنایی کلی با کالج کمبرین انتاریو

کالج کمبرین که در سال 1967 تأسیس شد، یک مؤسسه پیشرو در مقطع متوسطه در منطقه شمالی انتاریو بوده است. کالج کمبرین در طول ایجاد سیستم کالج در انتاریو به عنوان یک مدرسه تجاری تاسیس شد. تا سال 1995، کمبرین یک مؤسسه دو زبانه بود و دوره‌هایی را به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌کرد.

در شمال انتاریو، کالج کمبرین بزرگ‌ترین کالج این منطقه است. این کالج بیش از 4100 دانشجوی تمام وقت دارد و 80 برنامه درسی را ارائه می‌دهد که متناسب با خواسته‌های شغلی و تحصیلی افراد است.

کالج کمبرین که در شهر بزرگ سادبری در انتاریو واقع شده است، یک موسسه هنرهای کاربردی و فناوری است. سادبری با جمعیت 161531 نفر بزرگ‌ترین شهرداری، مرکز فرهنگی، اقتصادی و سرگرمی شمال انتاریو را دارد.

در کالج کمبرین کانادا همه نیازهای دانشجویان اعم از مراقبت‌های بهداشتی و تعامل در گروه‌های دانشجویی پوشش داده خواهد شد. کالج کمبرین دارای یک جامعه پر جنب و جوش با بیش از 11 هزار دانشجو و با بیش از 4100 دانشجو در هشتاد برنامه تمام‌وقت، و بیش از 7 هزار دانشجو در نزدیک به 900 برنامه نیمه‌وقت در سراسر سه پردیس از جمله Little Current، جزیره مانیتولین، Espanola، و سادبری در شمال انتاریو است.

در سابقه کالج کمبرین 3.2 میلیون دلار درآمد تحقیقاتی در سال 2018 وجود دارد. این نشان‌دهنده افزایش 73 درصدی در مقایسه با درآمد تحقیقاتی گزارش شده در سال 2017 است. کالج کمبرین در لیست 50 کالج تحقیقاتی برتر کانادا قرار گرفته و اخیرا به رتبه 22 صعود کرده است.

کالج کمبرین به کارفرمایان امکان دسترسی به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کارشناس را می‌دهد. برای استخدام فارغ‌التحصیلان برای موقعیت‌های شغلی یا رفع نیازهای کارکنان موقت، می‌توان به کالج کمبرین اعتماد کرد. بیش از 50 هزار فارغ‌التحصیل در میان موقعیت‌های برتر در سراسر جهان هستند که نیمی از آنها ساکن کانادا هستند.

برخی از فارغ‌التحصیلان برجسته عبارت‌اند از: فرانسوا چارتراند طراح محصول، برایان بیگر سیاستمدار کانادایی، عباس هماید تاجر مشهور، برایان هیز سیاستمدار کانادایی، گلن تیبو سیاستمدار کانادایی و ویل مورین سیاستمدار کانادایی.

آیا از شرایط ویزای تحصیلی کانادا و مدارک موردنیاز اخذ آن اطلاع دارید؟

به محض اینکه وارد پردیس کالج کمبرین شوید، متوجه خواهید شد که هرکسی که در کالج کمبرین فعالیت می‌کند، مفتخر است که بخشی از سنت 50 ساله این کالج است. با تحصیل در این کالج به شبکه رو به رشد کمبرین که متشکل از بیش از 56 هزار فارغ‌التحصیل است خواهید پیوست که مهارت‌ها، دانش و تخصص خود را در محیط‌های کاری در سراسر کانادا و سراسر جهان به کار می‌برند.

ویژگی‌های مهم کالج کمبرین در انتاریو

به عنوان یک دانشجو، یک محیط یادگیری الهام بخش و جذاب خواهید یافت که تجربیات غنی مختلفی را ارائه می‌دهد که فراتر از کلاس درس است. از طریق برنامه‌های درسی، شما به هیات علمی متخصص کمبرین و آزمایشگاه‌های مجهز این کالج دسترسی خواهید داشت.

آموزش عملی مخصوص صنعت و فرصت‌های مشارکت در جامعه برای کمک به شما در دستیابی به هدف نهایی و شغل رویایی شما کمک خواهند کرد.

برخی از ویژگی‌های مهم کالج کمبرین به صورت زیر هستند:

  • بزرگترین کالج در شمال انتاریو
  • 4300 دانشجوی تمام وقت
  • بیش از 75 برنامه‌تمام وقت
  • متوسط ​​نسبت دانشجو به استاد 22:1
  • جزو 50 کالج تحقیقاتی برتر کانادا
  • دانش‌آموزان هر سال در مسابقه مهارت‌های فنی انتاریو رقابت می‌کنند و برنده می‌شوند.
  • مسیرهای اخذ مدرک برای همه برنامه های دیپلم و فوق دیپلم در دسترس است
  • برنده جایزه ملی نقره برای آموزش برتر از کالج‌ها و موسسات کانادا (CICan)
  • رتبه اول در بین دانشجویان بین المللی از 182 کالج در سراسر جهان در رضایت از تجربه یادگیری
  • اختصاص سالانه 700 بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان
کمک هزینه تحصیلی کالج کمبرین کانادا

زندگی دانشجویی و تحصیل در کالج کمبرین کانادا

سادبری با جمعیتی حدود  160 هزار نفر، شهر کوچکی است که جذابیت شهرهای بزرگ را فراهم می‌کند و آن را به مکانی عالی برای زندگی و یادگیری برای دانش آموزان تبدیل می‌کند. دریاچه سادبری و محیط بکر صحرایی، فعالیت‌های تفریحی زمستانی و تابستانی زیادی را فراهم می‌کنند. تئاترهای شهر، جشنواره‌های بی‌شمار، کنسرت‌های معروف، رستوران‌ها و مراکز خرید مکان‌هایی را برای تفریح ​​با دوستان در تمام طول سال ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید در حین فعال ماندن به تفریح ​​بپردازید، مرکز ورزشی نیز تعداد زیادی کلاس‌های تناسب اندام و فعالیت ورزشی و تفریحی را ارائه می‌دهد.

خوابگاه‌های کالج کمبرین در محوطه دانشگاه قرار دارند و راهی مناسب، ایمن و سرگرم کننده برای ایجاد تعادل بین مطالعه و معاشرت هستند. در این کالج برای رسیدن به کلاس درس چند دقیق پیاده‌روی کافی است.

خوابگاه‌های کالج کمبرین می توانند 677 دانشجو را در خود جای دهند. واحدهای خوابگاهی شامل دو اتاق خواب یک نفره، یک حمام سه تکه و یک آشپزخانه کوچک است. هر اتاق خواب شامل یک تخت دونفره، کمد دیواری، میز و صندلی مطالعه و دسترسی به تلفن و اینترنت است.

خوابگا‌ه‌های این کالج دارای شش اتاق خواب هستند که دوتای آن‌ها دارای تنظیمات طراحی برای پاسخگویی به نیازهای خاص هستند. اتاق خواب‌ها شامل یک تخت و تمام امکانات یک اتاق خوابگاهی است.

امکانات کالج کمبرین در انتاریو

کالج کمبرین به دلیل طیف گسترده‌ای از خدمات رایگان خود که از دانش‌آموزان به صورت آکادمیک، شخصی و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند، شناخته شده است. شما هرگز مجبور نخواهید بود برای به دست آوردن پشتیبانی مورد نیاز خود به دنبال راه متفرقه باشید.

 برخی امکانات پشتیبانی این کالج عبارت اند از:

  • کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی و انبار پوشاک حرفه‌ای در محوطه دانشگاه
  • مشاوره تحصیلی و شخصی توسط کارشناسان
  • فرصت‌های شغلی پاره وقت در دانشگاه که به شما امکان می‌دهند در حین یادگیری درآمد کسب کنید.
  • آماده‌سازی دانشجویان برای کار از طریق مرکز شغلی
  • بهره‌گیری از مشاوران مالی

 با شرایط تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کالج کمبرین

زبان آموزش تمام برنامه‌های درسی کالج کمبرین انگلیسی است. دانشجویان متقاضی باید مهارت و تجربه کافی در زبان انگلیسی داشته باشند تا به طور کامل در سخنرانی‌ها، تکالیف، بحث‌ها و امتحانات کلاس شرکت کنند.

کالج کمبرین برنامه‌های درسی بین‌المللی را به صورت فردی ارزیابی می‌کند. تمام الزامات برنامه عمومی و خاص، از جمله الزامات زبان انگلیسی در سطح ارشد برای تحصیل در این کالج باید برآورده شود. این کالج نمرات آزمون مهارت زبان تافل، آیلتس یا PTE (پیرسون) را می‌پذیرد.

  •  حداقل نمره‌ مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دیپلم برای آزمون آیلتس نمره 6، برای آزمون تافل PBT نمره 550، آزمون تافل IBT نمره80 و آزمون PTE نمره 58 است.
  • حداقل نمره ی مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی برای آزمون آیلتس نمره 6.5، برای آزمون تافل PBT نمره 570، آزمون تافل IBT نمره84 و آزمون PTE نمره 61 است.

هزینه‌های تحصیل در کالج کمبرین کانادا

تمامی دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند باید منابع کافی برای خوداتکایی داشته باشند تا بتوانند مجوز تحصیل دریافت کنند. دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی استان انتاریو و بسیاری از اشکال دیگر کمک‌های مالی نیستند که ممکن است برای دانشجویان کانادایی در دسترس باشد.

هزینه تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور چقدر است؟

در صورتی که الزامات تعیین‌شده توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا را داشته باشید، واجد شرایط کار در داخل و خارج از دانشگاه خواهید بود. هزینه‌های تحصیل از 11 هزار دلار تا 20 هزار دلار در سال بسته به برنامه متغیر است. تمام هزینه‌ها به دلار کانادا است و شامل بیمه درمانی اجباری نیز می‌شود.

دستورالعمل‌هایی برای هزینه‌های تحصیل توسط وزارت آموزش عالی و توسعه مهارت‌ها تنظیم می‌شود که سیاست بازپرداخت و هزینه‌های جانبی که ممکن است توسط کالج کامبرین دریافت شود را تنظیم می‌کند. برنامه شهریه به صورت کامل قبل از مهلت تایید پذیرش در دسترس همه دانشجویان قرار می‌گیرد.

اپلای و اخذ پذیرش از کالج کمبرین

در زمان اپلای برای تحصیل در کالج کمبرین باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شما باید بتوانید هزینه‌های تحصیل و زندگی کالج کمبرین را بپردازید.
  • برای پذیرش در رشته مورد نظر خود باید شرایط لازم را داشته باشید؛ زیرا الزامات خاصی برای هر منطقه می‌تواند وجود داشته باشد.
  • از آنجایی که کالج کمبرین فقط برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد، باید مدارکی را ارائه دهید که نشان‌دهنده مهارت شما در این زبان باشد، مانند تافل، آیلتس یا موارد مشابه.
  • مدارک مربوط به تحصیلات متوسطه شما باید ارسال شود.
  • هزینه ارسال نامه درخواستی 95 دلار کانادا باید برای درخواست پرداخت شود.
  • برای اینکه زمان کافی برای تکمیل مراحل پذیرش را به خود اختصاص دهید، ترجیحاً درخواست خود را حداقل 90 روز قبل از پایان دوره ثبت نام ارسال کنید.
  • تمام مدارک و اسناد دانشگاهی ارسال شده باید به انگلیسی ترجمه شود.

برای اپلای و اخذ پذیرش از کالج کمبرین انتاریو باید مراحل زیر طی شود:

مرحله شماره 1

 اسناد و مدارک خود را آماده کنید: شما باید مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن برای پذیرش در این کالج ارائه دهید از جمله:

  • ریز نمرات محضری رسمی از دبیرستان، کالج یا دانشگاه قبلی شما
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • یک کپی از گذرنامه به روز

مرحله شماره 2

درخواست آنلاین: اگر از طریق مشاور/نماینده درخواست می‌دهید با مشاور/نماینده خود تماس بگیرید و تمام مدارک تحصیلی خود و برنامه‌های درسی مورد نظر خود را ارائه دهید. شما باید از انتخاب برنامه تحصیلی خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا ممکن است پس از درخواست نتوانید انتخاب خود را تغییر دهید.

اگر از طریق مشاور/نماینده درخواست می‌دهید همه نمایندگان مجاز به یک پورتال درخواست آنلاین کالج کمبرین که در آن از طرف شما درخواست ارسال می‌کنند، وارد خواهند شد.

تحصیل مجازی در کانادا  و کار پس از آن چه شرایطی  دارد؟

مرحله شماره 3

دریافت یک نامه پذیرش (LOA): اگر از طریق مشاور/نماینده درخواست می‌دهید، مشاور/نماینده شما پیشنهاد شما را از طریق پورتال درخواست آنلاین کالج کمبرین دریافت خواهد کرد. در این مرحله باید مشاور یا نماینده شما باید یک نسخه از نامه پذیرش یا LOA را در اختیار شما قرار دهد. تمام اطلاعات موجود در نامه پذیرش را باید بررسی و تایید کنید.

مرحله شماره 4

پذیرش نامه قبولی و پرداخت هزینه‌های جانبی: در این مرحله باید نامه پذیرش یا LOA را در پورتال درخواست آنلاین کالج کمبرین تایید کنید. سپس جزئیات نحوه پرداخت هزینه‌های جانبی را مشاهده کنید. (این اطلاعات را می توانید در صفحه دوم نامه پذیرش خود پیدا کنید).

هزینه را همانطور که در نامه ذکر شده است، قبل از به پایان رسیدن مهلت آن پرداخت کنید. سپس رسید هزینه در پورتال آنلاین مشاور یا نماینده شما آپلود خواهد شد. مشاور یا نماینده شما باید یک کپی از رسید پرداخت هزینه را در اختیار شما قرار دهد.

مرحله شماره 5

برای اخذ مجوز تحصیل و ویزای کانادا درخواست دهید: هنگامی که هزینه‌های خود را پرداخت کردید و نامه پذیرش یا LOA و رسید هزینه خود را دریافت کردید، می‌توانید برای اجازه تحصیل یا ویزای خود و همچنین مجوز کار خود در صورتی که برنامه شما شامل یک دوره کارآموزی باشد، درخواست دهید.

سخن پایانی

کالج کمبرین یکی از کالج‌هایی است که به دانشجویان ورودی کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌کند. برخی از این کمک‌ها به دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند ارائه می‌شود و برخی دیگر به دانشجویانی که موفقیت تحصیلی دارند اختصاص می‌یابد.

پس از اخذ پذیرش و ثبت‌نام در این کالج می‌توانید برای اخذ کمک هزینه تحصلی اقدام کنید. این ویژگی و بسیاری ویژگی‌های دیگر کالج کمبرین که قبلا به برخی از آن‌ها اشاره شد، آن را از بسیاری دیگر از کالج ها متمایز می‌کند.

دریافت پذیرش از این کالج نیازمند آماده‌سازی مدارک موردنیاز به شکلی است که کالج درخواست کرده است و برای این کار قالب مشخصی را نیز تدارک دیده‌اند.

اگر به فکر تحصیل در این کالج یا سایر مراکز آموزشی کانادا از دوران مدرسه تا دانشگاه هستید، توصیه می‌کنیم با وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در ارتباط باشید تا بتوانند مطابق با قوانین موجود در کشور کانادا شما را راهنمایی کنند.

در این صورت شما قادر خواهید بود تا علاوه بر افزایش سرعت دریافت پذیرش تحصیلی خود، شانس دریافت ویزا را نیز برای خود افزایش دهید. در همین راستا می‌توانید با مشاورین با از طریق خطوط ارتباطی در تماس باشید. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی این کالج مراجعه نمایید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوالات متداول درباره کالج کمبرین در کانادا

در برخی از استان‌ها پس از تحصیل می‌توان به‌راحتی اقامت دائم گرفت، اما در برخی دیگر، اخذ اقامت به اشتغال و اخذ ویزای کاری بستگی دارد.

کالج کمبرین یک کالج عمومی و بزرگ‌ترین کالج شمال انتاریو است.

بله. این کالج کمک هزینه‌هایی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند، اما این کمک هزینه‌ها با دانشجویان کانادایی متفاوت است.

در این کالج از سال 1995 انگلیسی زبان اصلی است.