آیا شما هم جزو افراد پرشماری هستید که دوست دارید در شهر ادمونتون زندگی کنید؟ آیا علاقه‌مند به کار در ادمونتون هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، باید اطلاعات جامع و کاملی درمورد زندگی و کار در ادمونتون به دست بیاورید.

ادمونتون، مرکز استان آلبرتا و دومین شهر پرجمعیت این استان است. ادمونتون در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی و در 220 کیلومتری شمال شرقی کوه‌های راکی واقع شده است. ریشه‌های پیدایش این شهر، به دهه ۱۷۰۰ میلادی برمی‌گردد. در طول سال‌ها، این شهر به سرعت رشد کرد و اکنون به یکی از مراکز تجاری و گردشگری مهم کانادا تبدیل شده است.

لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید تا درباره ادمونتون و شرایط کار در این شهر، اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید.

آشنایی با ادمونتون

یکی از موضوعاتی که ادمونتون را به نوعی منحصر‌به‌فرد کرده، این است که یک محیط شهری محسوب می‌شود که دورتادور آن را حیات وحش و طبیعت زیبا در بر گرفته است. همچنین، به دلیل رویدادهای پرشمار مختلفی که در سراسر سال در این شهر برگزار می‌شود، به «شهر فستیوال‌های کانادا» نیز معروف است. رشد سریع و چشم‌گیر، فرصت‌های شغلی پرشمار، نرخ کم مالیات و تنوع بالای ملیت و قومیت ساکنین این شهر، آن را به مقصدی جذاب برای مهاجران خارجی تبدیل کرده است.

طبق آخرین بررسی‌ها، تخمین زده می‌شود که جمعیت ساکنین شهر ادمونتون در حال حاضر به ۱.۴ میلیون نفر رسیده باشد که هر ساله حدود ۲ درصد رشد می‌کند. حدود یک چهارم جمعیت این شهر را اقلیت‌ها تشکیل داده‌اند و تخمین زده می‌شود که ۳۳۰ هزار نفر از ساکنین آن مهاجر باشند. به طور تقریبی، ادمونتون هر سال پذیرای ۳۵ تا ۴۵ هزار نفر مهاجر جدید است.

بر اساس گزارش وضعیت مهاجرت و اسکان که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد از ساکنان ادمونتون مهاجر باشند.

چرا کار در ادمونتون؟

لازم است که مجددا خاطرنشان کنیم که شهر ادمونتون در استان آلبرتا واقع شده است و آلبرتا، تنها استان کانادا است که مالیات فروش استانی (PST) ندارد. بدون شک، صنعت انرژی، بزرگ‌ترین صنعت ادمونتون است؛ اما این، صنایع تامین و خدماتی هستند که موتور استخراج انرژی در ادمونتون را روش نگه می‌دارند. این در حالی است که به واسطه تحقیقات گسترده، فناوری‌های جدیدی در ادمونتون در حال توسعه هستند و ارزش افزوده گسترده‌ای به صنایع دیگر می‌بخشند.

در بین تمام شهرهای بزرگ و مهم دیگر کانادا، ادمونتون یک اقتصاد در حال رشد دارد. با این تفاوت که سرعت رشد آن بسیار بیشتر از شهرهای دیگر است. همچنین، از نظر تولید ناخالص داخلی، پنجمین شهر برتر کانادا است.

عرضه و خدمات نفت و همچنین، تحقیق و توسعه فناوری، قدرتمندترین بخش‌های اقتصادی ادمونتون هستند که رونق این شهر را تضمین می‌کنند. اگر بخواهیم مهم‌ترین صنایع فعال در ادمونتون را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نفت و گاز
  • انرژی
  • تولید
  • گردشگری
  • خدمات مالی
  • فناوری

زندگی و کار در ادمونتون

بسیاری از مهاجرانی که در شهر ادمونتون سکونت دارند، از شهرها و استان‌های دیگر کانادا به این شهر نقل مکان کرده‌اند که دلیل اصلی آن، اقتصاد بسیار قدرتمند و بازار کار پررونق ادمونتون است. با این حال، در طول دهه گذشته، شمار مهاجران خارجی این شهر نیز رو به افزایش بوده است.

به طور کلی، در نظر داشته باشید که شهر ادمونتون به دلیل فرصت‌های شغلی خوب و کیفیت زندگی که ارائه می‌دهد، با سرعت خوبی در حال رشد است.

حدود 31 درصد از جمعیت ساکنین شهر ادمونتون را افراد بین 25 تا 45 سال تشکیل می‌دهند که در سال‌های اولیه تجربه کاری خود قرار دارند. بنابراین، می‌توان گفت ادمونتون دارای نیروی کار جوان است که انتظار می‌رود بتوانند به رشد و توسعه اقتصادی هر چه بیشتر این شهر کمک کنند.

از نظر محل اقامت نیز ادمونتون یک شهر مقرون‌بهصرفه برای زندگی و کار است. میانگین نرخ اجاره در ادمونتون برای آپارتمان یک خوابه ۱۰۷۱ دلار است که کم‌تر از شهرهای بزرگ و مهم دیگر کانادا مخصوصا ونکوور و تورنتو است.

بازار کار در ادمونتون

اقتصاد ادمونتون در طی سال‌های اخیر با یکسری از چالش‌ها دست و پنجه نرم کرده است؛ اما با این وجود، تنوع بازار کار در ادمونتون بدین معنی است که برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به کار در این شهر هستند، فرصت‌های بسیار خوبی در بخش‌ها و صنایع مختلف وجود دارد.

ادمونتون مرکز اصلی اقتصادی شمال و مرکز آلبرتا و همچنین، قطب صنعت نفت و گاز کانادا است. فعالیت‌های اقتصادی در ادمونتون بیشتر بر صنایع نفت، کشاورزی و گردشگری متمرکز است. استان آلبرتا هم از نظر ذخایر و هم درآمد، بیشترین سهم در صنعت نفت کانادا را در اختیار دارد.

ذخایر نفت آلبرتا به حدی زیاد است که تخمین زده می‌شود که ذخایر آن (به شکل شن‌های نفتی) پس از عربستان سعودی در رتبه دوم دنیا باشد. این استان به تنهایی ۹۶ درصد از ذخایر نفت کانادا را در اختیار دارد. با این حساب، ادمونتون هم به عنوان مرکز چنین استان نفت‌خیز و پردرآمدی، سهم قابل توجهی از این صنعت دارد.

ادمونتون از سال‌های دور، مرکز صنایع پتروشیمی آلبرتا بوده و در دهه 1940 به آن لقب «پایتخت نفت کانادا« داده شده است.

از سوی دیگر نیز در طی سال‌های اخیر ادمونتون به واسطه وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر، در صنعت فناوری هم به یکی از پیشرفته‌ترین استان‌های کانادا تبدیل شده است.

کار جنرال در کانادا؛ چطور می‌توان کار جنرال در کانادا پیدا کرد؟

حقوق کار در ادمونتون

حداقل نرخ حقوق و دستمزد در ادمونتون، برابر با حداقل نرخی است که در سراسر این استان تصویب شده. استان آلبرتا حداقل دستمزد را ۱۵ دلار در ساعت تعیین کرده است که اکثر کارفرمایان موظف به رعایت آن هستند.

با این حال، یکسری ملاحظات نیز وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • حداقل دستمزد دانش آموزان زیر ۱۸ سال در طول سال تحصیلی ۱۳ دلار در ۲۸ ساعت اول کار در هفته است. در صورتی که بیشتر از ۲۸ ساعت در هفته کار کنند، باید ۱۵ دلار به ازای هر ساعت دستمزد بگیرند.
  • حداقل دستمزد برای فروشندگان ۵۹۸ دلار در هفته تعیین شده است.
  • حداقل دستمزد برای کارمندان و کارگرانی که با کارفرمای خود زندگی می‌کنند، ۲۸۴۸ دلار در ماه تعیین شده است.
  • بررسی‌ها نشان می‌دهند با وجود اینکه حداقل نرخ دستمزد در آلبرتا ۱۵ دلار است، اما کارفرمایان در ادمونتون به طور میانگین ۳۴ دلار به ازای هر ساعت (بیش از ۷۰ هزار دلار در سال) دستمزد می‌دهند که بیشتر از ۲ برابر بالاتر از نرخ تصویب شده است.

در جدول زیر می‌توانید میانگین درآمد برخی از مشاغل محبوب در ادمونتون را مشاهده کنید:

عنوان شغل میانگین درآمد سالانه
حسابداری ۹۳۰۰۰ دلار
پرستار رسمی ۹۱۰۰۰ دلار
مدیر منابع انسانی ۱۳۲۰۰۰ دلار
توسعه دهنده وب ۱۰۸۰۰۰ دلار
مهندس ۱۱۷۰۰۰ دلار

چشم‌انداز بازار کار در ادمونتون

طبق پیش‌بینی‌های قبلی، انتظار می‌رفت که بازار کار ادمونتون در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بیش از ۳ درصد رشد داشته باشد که اکنون این هدف، محقق شده است. در حال حاضر هم پیش‌بینی می‌شود که این رشد تا سال ۲۰۳۰ و بعد از آن تقریبا با همین سرعت ادامه داشته باشد.

نرخ بیکاری در ادمونتون نیز در ژوئن ۲۰۲۳ به ۶.۱ درصد رسید، در صورتی که در نوامبر ۲۰۲۱ به ۷.۶ درصد رسیده بود.

آخرین گزارشی که درخصوص وضعیت بازار کار ادمونتون در سال‌های آینده منتشر شده، مربوطه به یک بازه ۱۰ ساله از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ برای کل استان آلبرتا است.

بر اساس این گزارش، مشاغلی که تا سال ۲۰۳۰ با بیش از ۳۰۰۰ کمبود نیروی کار در استان آلبرتا و همینطور ادمونتون مواجه خواهند شد عبارت هستند از:

  • کمک کنندگان و کارگران صنایع ساختمانی
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی
  • پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (انتظار می‌رود که این مشاغل از ۲ سال آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند)
  • مربیان ورزش و تناسب اندام
  • کارگران محوطه سازی و تعمیر و نگهداری زمین
  • مدیران ساختمان و نوسازی خانه
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی
  • طراحان گرافیک و تصویرگران
  • دستیار معلم دبستان و راهنمایی
  • پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان

مشاغل مورد نیاز در ادمونتون

مشاغل موردنیاز در ادمونتون، عمدتا مشاغل پرتقاضا در سراسر استان آلبرتا هستند که در لیست زیر می‌توانید عنوان و کد آن‌ها را مشاهده کنید:

عنوان شغل کد شغل
پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (Registered nurses and registered psychiatric nurses) NOC 3012
رانندگان کامیون‌های حمل‌ونقل (Transport truck drivers) NOC 7511
مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی (Retail and wholesale trade managers) NOC 0621
ناظران خرده‌فروشی (Retail sales supervisors) NOC 6211
مکانیک تجهیزات سنگین (Heavy-duty equipment mechanics) NOC 7312
کارمندان حسابداری و خدمات مرتبط (Accounting and related clerks) NOC 1431
توزیع کنندگان و دریافت کنندگان (Shippers and receivers) NOC 1521
پرکنندگان قفسه‌های فروشگاه‌ها، کارمندان فروشگاه و سفارش دهندگان (Store shelf stockers, clerks and order fillers) NOC 6622
مدیران رستوران و خدمات غذایی (Restaurant and food service managers) NOC 0631
افسران اداری (Administrative officers) NOC 1221
آسیاب سازان ساختمانی و مکانیک صنعتی (Construction millwrights and industrial mechanics) NOC 7311
سایر نمایدگان خدمات مشتری و اطلاعات (Other customer and information services representatives) NOC 6552
تکنسین‌های پشتیبانی کاربران (User support technicians) NOC 2282
آرایشگران (Hairstylists and barbers) NOC 6341
پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان (Contractors and supervisors, other construction trades, installers, repairers and servicers) NOC 7205
مدیران ساخت‌وساز (Construction managers) NOC 0711
ناظران خدمات غذایی (Food service supervisors) NOC 6311
اپراتورهای تعمیر تجهیزات و نگهداری کارهای عمومی و کارگران مرتبط (Public works maintenance equipment operators and related workers) NOC 7522
ناظران، تامین کنندگان زنجیره تامین، مشاغل هماهنگی ردیابی و برنامه ریزی (Supervisors, supply chain, tracking and scheduling coordination occupations) NOC 1215
مشاغل پیراپزشکی (Paramedical occupations) NOC 3234
مدیران منابع انسانی (Human resources managers) NOC 0112
سرآشپزها (Chefs) NOC 6321
مدیران خدمات اقامتی (Accommodation service managers) NOC 0632
نصب کننده‌های دستگاه بخار، لوله کش و نصب کننده سیستم آبپاش (Steamfitters, pipefitters and sprinkler system installers) NOC 7252
توزیع کنندگان امکانات (Dispatchers) NOC 1525
ماشین‌کارها و بازرسان ماشین‌کاری و ابزارآلات (Machinists and machining and tooling inspectors) NOC 7231
قصابی‌های صنعتی و برش دهندگان گوشت، تامین کنندگان مرغ و کارگران مرتبط (Industrial butchers and meat cutters, poultry preparers and related workers) NOC 9462
طراحان و توسعه دهندگان وب  (Web designers and developers) NOC 2175
فیزیوتراپیست‌ها (Physiotherapists) NOC 3142
تکمیل کننده‌های بتن (Concrete finishers) NOC 3142
نصابان کف‌پوش (Floor covering installers) NOC 7295
سقف کارها (Roofers and shinglers) NOC 7291
مدیران خرید (Purchasing managers) NOC 0113
افسران استخدام و منابع انسانی (Human resources and recruitment officers) NOC 1223
درمانگران تنفسی، پرفیوژنیست‌های بالینی و متخصصان قلب و عروق (Respiratory therapists, clinical perfusionists and cardiopulmonary technologists) NOC 3214
آجرکارها (Bricklayers) NOC 7281
مهندسین کامپیوتر به جز مهندسان و طراحان نرم افزار (Computer engineers except software engineers and designers) NOC 2147
تکنسین‌های حسابداری و حسابرسی (Accounting technicians and bookkeepers) NOC 1311
شنوایی شناسان و آسیب شناسان گفتار و زبان (Audiologists and speech-language pathologists) NOC 3141
اپراتور دستگاه آسیاب خمیر کاغذ (Pulp mill machine operators) NOC 9432
پزشکان بهداشت اولیه (Allied primary health practitioners) NOC 3124
مشاغل مدیریت اطلاعات سلامت (Health information management occupations) NOC 1252
شیشه‌برها (Glaziers) NOC 7292
کارگران خطوط مخابراتی و کابل (Telecommunications line and cable workers) NOC 7245
برنامه ریزان مسیر حمل‌ونقل و خدمه (Transportation route and crew schedulers) NOC 1526

پردرآمدترین مشاغل ادمونتون

در جدول زیر می‌توانید با برخی از مشاغل پردرآمد در ادمونتون آشنا شوید:

عنوان شغل میزان درآمد سالیانه
پزشک (Physician) ۲۹۸۷۶۰ دلار
مدیران ارشد – خدمات مالی، ارتباطات و سایر خدمات تجاری (Senior managers – financial, communications and other business services) ۱۳۸۴۷۰ دلار
مدیران تاسیسات (Utilities managers) ۱۲۴۶۰۸ دلار
مهندسین نفت (Petroleum engineers) ۱۱۳۵۲۹ دلار
مدیران مهندسی (Engineering managers) ۱۱۲۷۲۳ دلار
مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی (Computer and information systems managers) ۱۰۹۷۴۷ دلار
مدیران دولتی – توسعه سیاست‌های سلامت و اجتماعی و مدیریت برنامه (Government managers – health and social policy development and program administration) ۱۰۷۴۶۲ دلار
مدیران خرید (Purchasing managers) ۱۰۶۱۵۶ دلار
سایر مدیران خدمات تجاری (Other business services managers) ۱۰۵۴۲۷ دلار
سایر مدیران در مدیریت دولتی (Other managers in public administration) ۱۰۳۴۸۰ دلار
مدیران منابع انسانی (Human resources managers) ۱۰۳۳۹۲ دلار
متخصصین بهداشت و درمان دندانپزشکی (Dental hygienists and dental therapists) ۱۰۱۷۶۰ دلار
مدیران ارشد – ساخت و ساز، حمل و نقل، تولید و آب و برق (Senior managers – construction, transportation, production and utilities) ۱۰۱۶۴۴ دلار
مدیران مالی (Financial managers) ۱۰۱۵۲۹ دلار
مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه (School principals and administrators of elementary and secondary education) ۱۰۱۳۴۷ دلار
مهندسین مکانیک (Mechanical engineers) ۱۰۰۰۷۰ دلار
روانشناسان (Psychologists) ۹۹۳۲۱ دلار
سخنرانان و اساتید دانشگاه (University professors and lecturers) ۹۷۵۳۶ دلار
مدیران مراقبت‌های بهداشتی (Managers in health care) ۹۴۰۸۰ دلار
مدیران تولید (Manufacturing managers) ۹۲۳۱۳ دلار

فرصت‌های مهاجرت کاری به ادمونتون

در صورتی که علاقه‌مند به فعالیت در بازار کار ادمونتون هستید، از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید برای مهاجرت کاری به این شهر اقدام کنید. با توجه به اینکه برنامه‌های مهاجرتی ادمونتون از طریق استان آلبرتا انجام می‌شوند، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا اقدام کنید که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری به ادمونتون نیز محسوب می‌شود.

سیستم اکسپرس انتری آلبرتا، جزو برنامه‌های استانی آلبرتا است که بر اساس یک سیستم امتیازدهی عمل می‌کند. به این شکل که در این سیستم، به یکسری از معیارها و شرایط متقاضیان امتیاز داده می‌شود و افرادی که بیشترین امتیازها را به دست آورده باشند، دعوت خواهند شد تا مجوز کار کانادا (ورک پریمت کانادا) را دریافت کنند و وارد بازار کار ادمونتون شوند.

شغل سیاه در کانادا به چه کارهایی گفته می‌شود؟

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به ادمونتون

افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت کاری به ادمونتون هستند، باید شرایط زیر را در اختیار داشته باشند تا بتوانند از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا اقدام کنند:

  • پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا
  • برخورداری شرایط یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال که از طریق سیستم اکسپرس انتری اجرا می‌شوند:
  • شغل اصلی که متقاضی در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کرده، نباید در لیست مشاغل غیرمجاز آلبرتا قرار داشته باشد و همچنین، باید جزو مشاغل پرتقاضا یا اولویت‌های اقتصادی آلبرتا باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۳۰۰ امتیاز در سیستم جامع رده بندی (CRS) به دست بیاورد.
  • وی باید تمایل و توانایی اقامت دائم در استان آلبرتا داشته باشد.
  • درخواست پناهندگی در کانادا نداده باشد و در لیست خروج از کانادا هم نباشد.
  • متقاضی نباید همزمان با پرونده کنونی خود، پرونده فعال و در حال رسیدگی دیگری در یکی دیگر از مسیرهای مهاجرتی استان آلبرتا داشته باشد.
  • نباید به دلیل ارائه اطلاعات نادرست (misrepresentation) در درخواست قبلی خود، از اقدام مجدد برای برنامه‌های استانی آلبرتا منع شده باشد.

علاوه بر موارد فوق، یکسری از عوامل نیز وجود دارد که در افزایش شانس متقاضیان برای مهاجرت کاری به آلبرتا تاثیرگذار هستند:

  • دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب افر کانادا از یک کارفرمای دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا که ساکن آلبرتا باشد.
  • فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی کانادایی
  • داشتن پدر، مادر، فرزند، خواهر یا برادر که اقامت دائم کانادا و یا شهروندی این کشور را داشته باشند و ساکن آلبرتا باشند.
  • زبان اول شما فرانسوی باشد.
  • پروفایل اکسپرس انتری شما بیش از ۵ ماه اعتبار داشته باشد.

نحوه پیدا کردن کار در ادمونتون

نکاتی که به شما در پیدا کردن شغل مناسب در ادمونتون کمک خواهند کرد، عبارتند از:

  • پیش از اینکه برای مهاجرت به ادمونتون اقدام کنید، جست و جو کنید که آیا برای شغل و مهارت‌های شما در این شهر تقاضا وجود دارد یا خیر.
  • مشاغل پرتقاضا در ادمونتون که کمبود نیروی کار دارند را پیدا و با کارفرمایان آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • کارفرما را متقاعد کنید که تجربه و مهارت‌های شغلی شما در پیشرفت برند یا شرکت وی نقش موثری خواهند داشت و به رشد کسب و کار وی کمک خواهند کرد.
  • در سایت‌های کاریابی کانادا معتبر نظیر Canada Job Bank، Workopolis و Indeed یک پروفایل برای خود ایجاد کنید، آگهی‌های شغلی که در ادمونتون هستند را بررسی کنید و برای آن‌ها درخواست دهید.
  • بررسی کنید که کسب و کار یا شغل شما در ادمونتون به چه مجوزها یا گواهینامه‌هایی (هم در سطح فدرال، هم استانی و هم شهرداری) نیاز دارد تا در صورت امکان، بتوانید هر چه زودتر برای دریافت آن‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید به وب سایت‌های نهادهای نظارتی که مسئول صدور مجوز برای حرفه شغلی یا تجارت شما هستند مراجعه کنید تا از این مجوزها اطلاع پیدا کنید.
  • یک رزومه حرفه‌ای برای خود ایجاد کنید و تکنیک‌هایی که در پیدا کردن کار به شما کمک می‌کنند را یاد بگیرید.
  • برای اینکه شانس خود را تا جای ممکن برای مهاجرت کاری به ادمونتون افزایش دهید، سعی کنید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید.
  • تا جایی که می‌توانید مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی تقویت کنید.

شما می‌توانید با مشاورین مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا اطلاعات جامع و دقیقی درمورد بازار کار ادمونتون و شرایط کار در این شهر به دست بیاورید. مشاوران و متخصصان کاناداپاس شناخت بسیار خوبی نسبت به بازار کار ادمونتون دارند و می‌توانند یک مشاوره دقیق به شما ارائه کنند.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

بزرگ‌ترین شرکت‌های ادمونتون

در ادمونتون حداقل 35 شرکت، سازمان و نهاد پیشرو وجود دارد که تعداد کارمندان استخدامی آن‌ها به ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر می‌رسد. در این بخش با ۵ شرکت برتر و بزرگ ادمونتون آشنا خواهیم شد.

  1. پیشتاز این لیست، شرکتی به اسم Alberta Health Services یا AHS است که در مجموع حدود 123000 کارمند دارد. AHS اولین و بزرگ‌ترین سیستم سلامت کاملا یکپارچه کانادا است که در کل استان آلبرتا به چیزی نزدیک به 4.4 میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد. همچنین، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۸۰۰ پزشک در سراسر آلبرتا عضو این شرکت باشند. بودجه عملیاتی سالانه این شرکت 15.365 میلیارد دلار است.
  2. دومین کارفرمای بزرگ در ادمونتون، دولت آلبرتا است که بیش از 27 هزار نفر را استخدام کرده است. ساختمان قانونگذاری آلبرتا به همراه اکثر دفاتر ادارات، آژانس‌ها و برنامه‌های استان در ادمونتون واقع شده است.
  3. سومین کارفرمای پیشرو ادمونتون Stantec است که در مجموع حدود 22 هزار طراح، مدیر پروژه، مهندس و دانشمند را استخدام کرده است. Stantec خدمات مهندسی، معماری و خدمات مرتبط از جمله مهندسی برق و خدمات بخش نفت و گاز را ارائه می‌دهد. دفتر مرکز آن در ادمونتون واقع شده، اما در سراسر دنیا شعبه دارد. این شرکت در پروژه‌هایی نظیر توسعه فرودگاه جدید ادمونتون و حمل و نقل ریلی سبک آن مشارکت داشته است.
  4. PCL Constructors Inc. چهارمین کارفرمای پیشرو ادمونتون است که در مجموع حدود 16000 کارمند دارد. این شرکت ساخت و ساز در بخش‌های تجاری، آموزشی، مسکونی و سازمانی کار می‌کند و به مشتریان در سراسر جهان خدمات می‌دهد. دفتر مرکزی آن در ادمونتون واقع شده است.
  5. دانشگاه آلبرتا در ادمونتون با 15 هزار کارمند در رتبه پنجم کارفرماهای برجسته ادمونتون قرار دارد. این موسسه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کانادا شناخته می‌شود که شهرت بین‌المللی در رشته‌های مهندسی، علوم، علوم انسانی، هنرهای خلاق، تجارت و علوم بهداشتی به دست آورده است.

کلام آخر

ادمونتون به عنوان مرکز استان آلبرتا و دومین شهر پرجمعیت این استان، پایتخت نفت کانادا محسوب می‌شود. اما این به معنی تک قطبی بودن اقتصاد این شهر نیست. بلکه صنایع بزرگ و موثر دیگری نظیر تولید، خدمات مالی، گردشگری و امور مالی هم نقش پررنگی در اقتصاد این شهر ایفا می‌کنند. تنوع صنایع فعال در ادمونتون باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در این شهر شده که می‌توانند مقدمه ورود به بازار کار ادمونتون باشند.

اگر شما هم به بازار کار ادمونتون علاقه‌مند هستید و قصد دارید در آن فعالیت کنید، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس تماس بگیرید تا درمورد روش‌های مهاجرت کاری به ادمونتون بیشتر شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره بازار کار ادمونتون

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده درمورد چشم‌انداز بازار کار ادمونتون، مشاغلی که تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار نیاز پیدا خواهند کرد عبارت هستند از برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی، پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی، مربیان ورزش و تناسب اندام، کارگران، تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی، طراحان گرافیک و تصویرگران، پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان.

پزشک، مدیران ارشد در زمینه‌های خدمات مالی، ارتباطات و سایر خدمات، مدیران تاسیسات، مهندسین نفت و مدیران مهندسی پردرآمدترین مشاغل در ادمونتون هستند که ۱۱۲ تا ۲۹۸ هزار دلار در سال درآمد دارند.

اگر بتوانید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی ساکن ادمونتون دریافت کنید یا مدرک تحصیلی یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا را به دست بیاورید یا یکی از اعضای خانواده نزدیکتان (شامل پدر، مادر، خواهر، برادر یا فرزند) با اقامت دائم یا شهروندی کانادا در استان آلبرتا سکونت داشته باشند، شانس بیشتری برای مهاجرت کاری به ادمونتون خواهید داشت. همچنین، اگر زبان اول‌تان فرانسوی باشد یا بیشتر از ۵ ماه تا تاریخ انقضای پروفایل اکسپرس انتری‌تان باقی مانده باشد، شانس بیشتری خواهید داشت.

دولت استانی آلبرتا، حداقل نرخ حقوق و دستمزد را ۱۵ دلار در ساعت اعلام کرده. اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که به طور میانگین در شهر ادمونتون بیش از ۲ برابر آن یعنی ۳۴ دلار در ساعت پرداخت می‌شود که معادل با بیش از ۷۰ هزار دلار در سال است.

جدا از صنایع بزرگ و مهمی نظیر انرژی و نفت و گاز که در ادمونتون و کل استان آلبرتا فعالیت می‌کنند و باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی بسیار زیادی با درآمدهای بالا شده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های زندگی و کار در ادمونتون، هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی است. هزینه‌های زندگی در ادمونتون به مراتب از کلان شهرهای دیگر کانادا نظیر ونکوور و تورنتو پایین‌تر است که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دلیل آن، نبود مالیات فروش استانی (PST) در ادمونتون و سایر شهرهای استان آلبرتا است.