آیا امکان مهاجرت پرستاران به کانادا وجود دارد؟ با ورود به دهه 2020و افزایش جمعیت به خصوص افزایش جمعیت سالخوردگان مشاغل پرستاری در کانادا یک پیشنهاد جذاب در حال افزایش تبدیل شده است. برای شغل پرستاری در کانادا تقاضای زیادی وجود دارد و در کد NOC کانادا  برای پرستاری 3012 است. پرستاران برای اقامت دائم کامل در برنامه مهاجرت نیروی متخصص فدرالFederal Skilled Worker)) بر اساس نامزدی فدرال و استانی واجد شرایط هستند.

شاید بپرسید برای شما که مدارک پرستاری را از خارج از کانادا دریافت کرده اید، چگونه می توانید از کارآموزی و تجربه حرفه پرستاری خود در کانادا استفاده کنید؟ این مقاله به روش های مختلفی که یک پرستار می تواند برای کار و زندگی به کانادا بیاید می پردازد.

NNAS خدمات ملی ارزیابی پرستاران برای کانادا و ایالات متحده است و اولین مرحله برای گرفتن مجوز شما ثبت نام در این سرویس آنلاین است. در صورت تمایل می توانید این روند را قبل از ورود به کانادا انجام دهید. ثبت نام شامل تکمیل یک فرم آنلاین با ارائه اطلاعات جمعیتی، تحصیلات، تجربه حرفه ای شما در پنج سال گذشته و اعلام هر ارگان پرستاری است که در حال حاضر یا قبلاً در آن ثبت نام کرده اید

اگر در خارج از کشور تحصیل کرده اید و به دنبال شغل پرستاری در کانادا (غیر از کبک) هستید ، باید در یکی از نقش های زیر به خدمات ارزیابی ملی پرستاری(NNAS)  مراجعه کنید:

  • پرستار دارای پروانه کار رسمی (Registered Nurse -RN):
  • کمک پرستار دارای پروانه کار رسمی (RPN- Registered Practical Nurse):
  • کمک پرستار دارای مجوز کار (LPN- Licensed Practical Nurse):

NNAS ارزیابی اولیه از اعتبار شما را ارائه می دهد و آنها را با استانداردهای قابل مقایسه کانادا مطابقت می دهد.

آن چه باید درباره NCLEX بدانید

بیشتر استان ها و مناطق به مهارت های انگلیسی زبان قوی نیاز دارند. در کبک، دانش زبان فرانسه، اغلب موارد نیاز است گرچه نه همیشه. برای تکمیل مراحل ثبت نام باید امتحان خود را تکمیل کنید. در خارج از کبک، این آزمون به عنوان آزمون NCLEX-RN شناخته می شود که توسط شورای ملی هیئت های پرستاری دولت (NCSBN) ارائه می شود.

هدف از آزمون  NCLEX این است که از شروع کار شخص به عنوان یک پرستار مطمئن شوند. وقتی صحبت از شغل پرستاری در کانادا به عنوان یک فرد خارجی می شود، باید بدانید که هر پرستار آموزش دیده در آمریکای شمالی باید این امتحان را قبول شود. اگر بار اول را قبول نشدید،این امکان وجود دارد که امتحان را تکرار کنید. هنگامی که  در آزمون NCLEX قبول شدید در هر منطقه در آمریکای شمالی معتبر است.

برای پرستاران دارای پروانه کار رسمی و یا کمک پرستاران دارای پروانه کار رسمی که می خواهد اقامت دائم کانادا را بدست آورد، می توانند از مزایای برنامه مهاجرت نیروی متخصص کبک (QSW)  بهره مند شود.

هدف از آزمون nclex برای مهاجرت پرستاران به کانادا

اقامت دائم: گزینه کبک

استان کبک سیاست مهاجرتی را اتخاذ کرده است که نشان دهنده تقاضای بالای آن برای شغل پرستاری است. کبک با حقوق بالا ، مشاغل موجود و سیستم مراقبت های بهداشتی که به سرعت در حال گسترش است، تلاش می کند تا بهترین متخصصان بین المللی پرستاری را به شهرهای خود بیاورد. برنامه QSW، محبوب ترین برنامه استان کبک برای اقامت دائم، به روشی تنظیم شده است که نفع زیادی برای پرستاران واجد شرایط دارد.

 

برنامه QSW به پرستاران با تحصیلات بین المللی فرصتی را می دهد تا بدون نیاز به اطمینان از پیشنهاد شغلی، اقامت دائم کانادا را بدست آورند. برنامه QSW یک سیستم انتخاب مبتنی برسیستم امتیازبندی است و برای فاکتورهای مختلف از جمله سن، تحصیلات ، منطقه آموزش، سابقه کار، توانایی زبان و غیره امتیاز کسب می شود. اگر متقاضی امتیاز کافی برای رسیدن به نمره قبولی را کسب کند، به طور کلی واجد شرایط گواهی انتخاب کبک، که در نهایت منجر به ویزای اقامت دائم کانادا می شود، خواهد شد.

معیارهای انتخاب QSW تعداد قابل توجهی امتیاز به توانایی زبان فرانسه اعطا می کند. با این حال، تحت این برنامه بسیاری از پرستاران قادر به کسب امتیاز کافی برای دستیابی به نمره قبولی بدون کسب امتیاز برای توانایی زبان فرانسه هستند. این بدان دلیل است که پرستاران می توانند برای فاکتور انتخاب “منطقه آموزش” و همچنین امتیازات عالی برای تحصیل خود، امتیازات بسیار بالایی کسب کنند.

اقامت موقت: گزینه اجازه کار

از آنجایی که انجمن پرستاران کانادا پیش بینی کمبود مداوم  و روز افزون پرستار در آینده را دارد، مشاغل پرستاری در این کشور بیش از هر زمان دیگر مورد نیازاست. پرستاران با تحصیلات بین المللی ممکن است برای کار موقت در کانادا اقدام کنند. در صورت تأمین پیشنهاد شغلی معتبر و متعاقباً اجازه کار، ممکن است اقامت موقت برای پرستاران آموزش دیده خارجی حاصل شود.

برای شروع این روند، متقاضی با مدرک پرستاری از خارج از کانادا باید مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کند. از آنجا که مدارک تحصیلی را می توان از داخل و خارج از کانادا ارزیابی کرد، به متقاضیان این امکان داده می شود که در طول مراحل ارزیابی در کشور محل اقامت خود باقی بمانند.

پس از ارزیابی مدارک تحصیلی، متقاضیان باید به عنوان پرستار در کانادا ثبت نام کنند. وقتی این کار به پایان رسید، متقاضی می تواند مراحل اخذ پیشنهاد کار و اجازه کار در کانادا را آغاز کند. برای تسهیل فرآیند یافتن پیشنهاد شغلی، برخی از استان های خاص خدماتی را برای کمک به در ارتباط قرار دادن  پرستاران با فرصت های شغلی اجرا کرده اند.

هنگامی که به طور موقت در کانادا کار می کنید، متقاضی که به دنبال اقامت دائم است، می تواند گزینه های مهاجرت خود را از طریق برنامه هایی مانند کلاس تجربه کانادا یا برنامه های نامزد استانی بررسی کند.

در ویدئو زیر میتوانید نظر جناب حلاج پور را در رابطه با زبان مشاهده نمایید.

نحوه ثبت نام به عنوان پرستار در کانادا

هر پرستاری که قصد کار در کانادا را دارد، باید واجد شرایط به عنوان یک پرستار ثبت شده Registered Nurse (RN)  و یا کمک پرستار مجاز Licensed/Registered Practical Nurse (LPN/RPN) تلقی شود. برای احراز شرایط، باید در انجمن پرستاران کانادا  (CAN) یا شورای تنظیم کننده های عملی پرستار کانادا  (CCPNR) ثبت نام کند.

در کانادا شرایط ثبت نام توسط استان ها و مناطق به صورت جداگانه تعیین می شود. برای ثبت نام در CNA یا CCPNR، پرستاران ابتدا باید به نهاد نظارتی پرستاری استان محل کار خود مراجعه کنند:

 

بریتیش کلمبیا

انتاریو

ساسکاچوان

مانیتوبا

آلبرتا

یوکان

سرزمین های شمال غربی و نوناووت

نوااسکوشیا

جزیره پرنس ادوارد

نیوفاندلند و لابرادور

نیوبرانزویک

کبک

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

انواع مشاغل خانگی در کانادا را در این مقاله بخوانید.

مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا

همان طور که می دانید اخذ ویزای کار در کانادا یکی از روش هایی است که می توان از طریق آن به کانادا مهاجرت کرد. یکی از روش‌هایی که افراد زیادی برای مهاجرت انتخاب می کنند گرفتن ویزای کار کانادا است. با داشتن ویزای کار کانادا متقاضی می تواند در کشور مقصد کسب درآمد کند که نکته بسیار مهمی است.

برای اخذ ویزای کار کانادا شرایط ویژه ای برقرار است که با توجه به شرایط هر متقاضی و شرایط استانی در کانادا تعریف می شود.

به طور کلی برای درخواست ویزای کار کانادا در برخی موارد به نامه LMIA یا  Assessment Labour Market Impact نیازمند است. این تایییه مبنی بر بیان اثرات جذب نیروی کار موردنظر بر بازار کار داخلی کانادا است که در آن ثابت می شود کاری که متقاضی ویزای کار کانادا انجام می دهد، اثر منفی بر روی بازار کار کانادایی ها نخواهد داشت.

یکی از روش های اخذ اقامت دائم کانادا درخواست ویزای کاری کانادا از طریق پرستار خانگی یا care giver است. این برنامه منظور مراقبت از کودکان، سالمندان و یا معلولین در نظر گرفته شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی به افراد این امکان را می دهد تا تجربه کاری لازم برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم را بدست آورند و در صورتی که تجربه کار به عنوان پرستار خانگی برای مراقبت از کودکان، سالمندان و یا معلولین را داشته باشند، به واجد شرایط بودن آن ها برای دریافت اقامت دائم کانادا  کمک کند.

متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق اقدام کنند، به این منظور افراد می بایست  شرایط و مدارک لازم و همچنین، یک پیشنهاد شغلی  برای اخذ ویزای کار کانادا از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند.

برنامه پیشین پرستاران خانگی در کانادا بسته شده و این برنامه پایلوت جدید با قوانین جدید توسط دولت فدرال کانادا معرفی شده است.

افرادی که پرستار هستند یا مدارک نگهداری از فرزندان در مهد کودک و یا سابقه نگهداری از سالمندان و یا معلولین را را دارند می توانند از این برنامه اقامتی استفاده کنند.

 

شرایط اقامتی متقاضی برنامه پرستار خانگی

سابقا، متقاضیان در هر کشوری، با هر شرایطی می توانستند از طریق برنامه Live Care in Caregiver (LCP) به عنوان پرستاران خانگی کانادا به کانادا مهاجرت کنند ، ولی در حال حاضر این برنامه به صورت موقت برای متقاضیان جدید بسته شده است و برنامه جدید پرستاران خانگی جایگزین شده است.

متقاضیانی که حداقل دارای 2 سال سابقه کار در زمینه caregiver  و یا پرستار کودک باشند، می توانند از روش قدیمی پرستاران خانگی برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این به این معنیست که فقط افرادی از طریق پرستار خانگی واجد دریافت اقامت دائمند که در گذشته و یا حال، به صورت رسمی و با مجوزکار در کانادا مشغول کار  LCP بوده اند  و یا هستند یا این که اولین بار اجازه کار LCP  آن ها قبل از تاریخ 30 نوامبر سال 2014 بر اساس و تایید LMIA  به سازمان کار و توسعه اجتماعی کانادا ارسال شده باشد. در برنامه جدید پرستاران خانگی، نیازی به LMIA نیست که این خود یک امتیاز خوب است.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی یا  Caregiver 

  • عدم نیاز به دریافت LMIA برای اخذ ویزای کار کانادا
  • امکان همراهی تمامی اعضای خانواده
  • امکان دریافت open work permit توسط همسر فرد متقاضی
  • امکان تغییر کارفرما
  • امکان ستفاده از سابقه کار با حقوق یا بدون حقوق
  • امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان بالا (CLB5)
  • امکان استفاده فرزندان متقاضی از تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا
  • امکان ادامه تحصیل متقاضی به صورت پاره وقت

 

در نظر داشته باشید که بجز کبک، برنامه پرستار خانگی شامل تمامی استان های کانادا است.

در مهاجرت به کانادا از طریق برنامه پرستار خانگی، امکان درخواست اقامت برای سایراعضای خانواده وجود دارد.

در صورتی که متقاضی توانست از طریق برنامه مراقبت از کودکان  ویزای کار کانادا و نیز اقامت دائم کانادا را دریافت کند،  می‌تواند درخواست اجازه کار آزاد کند و پس از آن در هر شغلی که تمایل دارد، مشغول به کار شود.

پرستاران خانگی که هم اکنون در کانادا مشغول به کار هستند، می توانند از طریق برنامه موقت کارگران خارجی (TFWP)  اجازه کار خود را به عنوان پرستار خانگی  تمدید کنند و برای این منظور باید از کارفرمای تاییدیه ارزیابی مثبت تاثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کنند و با مراجعه به اداره کار نسبت به تمدید اقدام نمایند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری از طریق پرستار خانگی

در برنامه قدیمی پرستار خانگی عواملی مانند

  • سن
  • مدارک زبان
  • سابقه کاری
  • تحصیلات

در امتیازبندی تاثیر گذار بود و افراد با کسب حداقل 67 امتیاز می توانستند به وسیله این برنامه برای اخذ ویزای کار کانادا و اقامت دائم کانادا اقدام نمایند ولی در برنامه جدید پرستاران خانگی از سیستم امتیاز بندی خبری نیست.

در برنامه جدید برای اخذ اقامت دائم  کانادا باید درسه سال فعالیت شخص در کانادا به عنوان پرستار خانگی تا زمان ورود به کانادا، باید 24 ماه سابقه اشتغال به کار مجاز در این زمینه را به صورت تمام وقت داشت و میزان اضافه کاری حداکثر 390 ساعت دراین مدت، نیز ثبت شده باشد.

با این شرایط افراد خواهند توانست از طریق پرستار خانگی برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند و از این طریق با داشتن ویزای کارکانادا به صورت  تمام وقت در زمینه مراقبت از کودکان و افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند، اقامت دائم را دریافت کنند.مدت زمان کاری که دولت کانادا مقرر کرده بایستی رعایت شود  دوره های بیکاری جزء سابقه کار متقاضی دریافت اقامت دائم به حساب نمی‌آید.

هدف از برنامه پرستار خانگی این است که کمبود نیروی کار مورد نیاز در این زمینه از خارج از کانادا تامین شود. افرادی که به با این برنامه وارد خاک کانادا می شوند، در ابتدا با ویزای کار کانادا به صورت موقت وارد کانادا می شوند ولی در واقع هدف آن است که این افراد بعد از مدتی کار در کانادا بتوانند تقاضای اقامت دائم بدهند و در کانادا ساکن شوند.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

NNAS خدمات ملی ارزیابی پرستاران برای کانادا و ایالات متحده است و اولین مرحله برای گرفتن مجوز شما ثبت نام در این سرویس آنلاین است. در صورت تمایل می توانید این روند را قبل از ورود به کانادا انجام دهید.

هر پرستاری که قصد کار در کانادا را دارد، باید واجد شرایط به عنوان یک پرستار ثبت شده Registered Nurse (RN)  و یا کمک پرستار مجاز Licensed/Registered Practical Nurse (LPN/RPN) تلقی شود. برای احراز شرایط، باید در انجمن پرستاران کانادا  (CAN) یا شورای تنظیم کننده های عملی پرستار کانادا  (CCPNR) ثبت نام کند.

وقتی صحبت از شغل پرستاری در کانادا به عنوان یک فرد خارجی می شود، باید بدانید که هر پرستار آموزش دیده در آمریکای شمالی باید این امتحان را قبول شود. اگر بار اول را قبول نشدید،این امکان وجود دارد که امتحان را تکرار کنید. هنگامی که  در آزمون NCLEX قبول شدید در هر منطقه در آمریکای شمالی معتبر است.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link