آیا شما یک مکانیک خودروی واجد شرایط برای مهاجرت هستید و می خواهید سالیانه 94103$ دلار در سال درآمد داشته باشید؟ تردیدی وجود ندارد که کانادا ممکن است بهترین و مناسب ترین کشور برای شما باشد. کانادایی ها زودتر از بسیاری از کشورهای جهان از کار بازنشسته می شوند و جوان ترها ترجیح می دهند که برای کار به شهرهای بزرگ تر مهاجرت کنند تا بتوانند کار جدیدی پیدا کنند یا بتوانند وضعیفت شغلی خود را ارتقا دهند و کمبود نیروی کار در این شهرها را نیز جبران کنند و این مسئله ای است که به کمک نیروی کار داخلی قابلیت پوشش کامل را ندارد. دولت به منظور پوشش این شکاف موجود در بازار کار، اقدام به استخدام نیروی کار خارجی کرده است و توانسته تا موفقیت هایی را نیز در این زمینه کسب کند.

با استفاده از سیستم ها و برنامه های مختلف، همه کارگران ماهر و نیمه ماهر می توانند برای اخذ اقامت در کانادا اقدام کنند و درخواست آن ها نیز زودتر از گذشته بررسی می شود. نیروی کار خارجی برای ورود به این کشور بیش از 70 برنامه مهاجرتی را پیش رو خواهد داشت و این مسئله می تواند بسیار گیج کننده باشد. به همین دلیل است که به شما توصیه می شود تا برای رسیدن به خواسته خود در این رابطه از یک مشاور خبره استفاده کنید. مشاورین ما در این مقاله در رابطه با شرایط مهاجرت مکانیک خودرو به کانادا توضیحات تکمیلی را ارائه کرده اند که می تواند مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

برنامه تجارت حرفه ای فدرال توسط سیستم اکسپرس انتری برای مکانیک خودرو در کانادا

راه های مهاجرت به کانادا برای یک مکانیک خودرو

برای مهاجرت به کانادا به عنوان مکانیک، راه های بسیار زیادی وجود دارد به خصوص آن که این شغل در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نیز وجود دارد. سه مسیر اصلی برای مهاجرت به کشور کانادا برای مکانیک خودرو عبارتند از:

  • برنامه تجارت حرفه ای فدرال
  • سیستم اکسپرس انتری
  • برنامه مهاجرت استانی

برنامه تجارت حرفه ای فدرال برای مکانیک های خودرو

به عنوان یک مکانیک، از طریق برنامه تجارت حرفه ای فدرال که توسط سیستم اکسپرس انتری اداره می شود، شما می توانید واجد شرایط مهاجرت به کانادا شناخته شوید. مکانیک ها در گروه 73 قرار می گیرند که شامل کلیه مشاغل مرتبط با تعمیر و نگهداری تجهیزات می شود. برای واجد شرایط شدن در این برنامه شما باید حداقل های زیر را در اختیار داشته باشید:

  • یک پیشنهاد کاری معتبر از یک کارفرمای کانادایی برای حداقل 1 سال یا یک گواهی صلاحیت از طرف یکی از سازمان های استانی داشته باشید.
  • نمره زبان معتبر به زبان انگلیسی یا فرانسوی (سطح 4 در مهارت نوشتن و درک مطلب و نمره سطح 5 در مهارت های مکالمه و قدرت شنیداری)
  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط
  • توانایی نشان دادن مهارت و تجربه کار در تجارت خود.

در جدول زیر می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا شما واجد شرایط مهاجرت به کانادا از این طریق خواهید بود یا خیر.

گروه اصلی 73- نگهداری و عملیات تجهیزات
گروه فرعی 730- پیمان کاران و ناظران، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سنگین و اپراتورهای حمل و نقل
7301 پیمانکاران و سرپرستان تجارت مکانیک
7302 پیمانکاران و ناظران، خدمه تجهیزات سنگین
7303 سوپروایز، چاپ و مشاغل مرتبط
7304 سوپروایزر، عملیات حمل و نقل ریلی
7305 سوپروایزر، حمل و نقل موتوری و سایر اپراتورهای حمل و نقل زمینی
گروه فرعی 731- مکانیک ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل (بجز وسایل موتوری)
7311 فرزکار ساختمانی و مکانیک صنعتی
7312 مکانیک تجهیزات سنگین
7313 مکانیک تبرید و تهویه هوا
7314 تعمیرکار خطوط ریلی
7315 بازرسان هواپیما و مکانیک هواپیما
7316 اتصالات ماشینی
1318 سازنده و مکانیک آسانسور
گروه فرعی 732- مکانیک و تکنسین خدمات خودرو
7321 تکنسین خدمات خودرو، مکانیک کامیون و اتوبوس
7322 تعمیرکار بدنه وسایل نقلیه
گروه فرعی 733- سایر مکانیک ها و تعمیرکاران مرتبط
7331 مکانیک گرمایش روغن و سوخت جامد
7333 مکانیک برق
7313 مکانیک تبرید و تهویه هوا
7334 موتور سیکلت و مکانیک های مرتبط
گروه فرعی 736- مشاغل عملیاتی و خدمه آموزشی
7361 مهندسان لوکوموتیو راه آهن
7362 سوزنبان راه آهن
گروه فرعی 737- اپراتور جرثقیل، دریل و بلستر
7371 اپراتور جرثقیل
7372 حقاری و بلستر، استخراج سطحی معدن و ساخت و ساز
7373 دستگاه های حفاری چاه آب
گروه فرعی 738- اپراتور چاپخانه و مشاغل مرتبط
7381 اپراتور چاپخانه
7384 سایر مشاغل مرتبط

سیسستم اکسپرس انتری برای مکانیکان خودرو

سیستم اکسپرس انتری در کشور کانادا، 3 برنامه مهاجرت فدرال را مدیریت می کند و هدف آن کمک به کارگران ماهر است که می خواهند در کانادا کار کنند. این سیستم مهاجرتی بر روی یک سیستم امتیاز بندی و سیستم جامع رتبه بندی تمرکز دارد و عواملی مانند سن، مهارت ها، میزان تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان در آن اثرگذار خواهند بود.

بعد از ایجاد یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری، به یک استخر وارد خواهید شد که هر دو هفته یک بار مورد بررسی جدید قرار می گیرد. سپس داوطلبان با بالاترین امتیاز، یک دعوتنامه (ITA) برای دریافت اقامت کشور کانادا به دست می آورند و این بزرگترین امتیاز سیستم اکسپرس انتری به شمار می رود.

استفاده از برنامه استانی برای ورود به کانادا

برنامه استانی به شما این امکان را می دهد که در صورت در اختیار داشتن مهارت و همچنین یک پیشنهاد شغلی معتبر که در یک استان یا قلمرو خاص مورد نیاز است، در کشور کانادا مشغول به کار شوید. هر استان یا قلمرو، برنامه استانی مختص به خود را دارد که برای پاسخگویی به نیاز های همان استان طراحی شده است به همین دلیل ممکن است در یک بازه زمانی خاص مکانیک خودرو در استان های آلبرتا، ساسکاچوان یا مانیتوبا مورد تقاضا باشد اما در انتاریو امکان استفاده از این روش وجود نداشته باشد در حالی که در بازه زمانی دیگر ممکن است شرایط کاملا متفاوت باشد. لیست مشاغل مورد نیاز در استان ها و قلمروهای کانادا دائما در حال تغییر است و افراد علاقمند به استفاده از این برنامه باید به این مسئله توجه بسیار ویژه داشته باشند.

اگر درخواست شما با موفقیت روبرو شود، می توانید از طریق برنامه استانی وارد این کشور شوید و همچنین 600 امتیاز اضافه را در سیستم اکسپرس انتری برای خود به دست آورده و در نتیجه مسیر مهاجرت خود به کشور کانادا را هموارتر از گذشته سازید و به نوعی اقامت خود در کانادا را تضمین کنید. برخی از مهم ترین استان هایی که به مکانیک خودرو نیاز دارند عبارتند از:

مهم ترین استان های کانادا که به مکانیک خودرو نیاز دارند

البته باید در نظر داشت که ارائه جدول فوق به این معنا نیست که مکانیک ها تنها می توانند به استان های ذکر شده مهاجرت کننده بلکه گزینه های بیشتری برای انتخاب نیز در دسترس وجود دارد.

حداقل حقوق مکانیک خودرو در کانادا

درآمد مکانیک خودرو در کانادا

یکی از مواردی که از اهمیت بسیاری برخوردار است، میزان درآمدی است که یک مکانیک خودرو در کانادا به دست می آورد. در این بخش توضیحات تکمیلی در خصوص میزان درآمد این افراد را مورد بررسی قرار داده ایم. یک مکانیک خودرو در کشور کانادا حداقل 23700$ دلار کانادا در سال درآمد خواهد داشت و در بهترین شرایط نیز به طور متوسط می تواند 67900$ دلار کانادا در سال درآمد کسب کنند. اما به طور متوسط، درآمد یک مکانیک خودرو در کشور کانادا 44600$ دلار کانادا در سال است.

میزان درآمد ساعتی کار به عنوان یک مکانیک خودرو نیز 21$ دلار کانادا است. البته به طور دقیق تر بهتر است که میزان درآمد این افراد در استان های مختلف کشور کانادا را نیز مورد بررسی قرار دهیم. بر اساس گزارش های منتشر شده از متوسط درآمد مکانیک های خودرو در کشور کانادا، در استان بریتیش کلمبیا در بالاترین سطح ممکن قراردارد و هر فرد سالیانه به طور میانگین 51800$ دلار کانادا درآمد کسب می کنند و در نانووت نیز با درآمدی معادل 50000$ دلار کانادا در سال، مکانیک های خودرو می توانند درآمد بالایی را کسب کنند. متوسط درآمد در استان های کبک و انتاریو 49100$ دلار کانادا در سال است که درآمد بیشتری نسبت به سایر استان های کشور کانادا در اختیار دارند.

شرکت در برنامه های مهاجرت کاری در کشور کانادا نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد و پروسه آن نسبتا پیچیده است. به همین دلیل است که به بسیاری از شهروندان خارجی که تمایل به کار در کانادا دارند، توصیه می شود تا از حضور یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در کنار خود بهره ببرند تا در این مسیر بتوانند شانس موفقیت خود را افزایش داده و مسیر هموارتری را پیش رو داشته باشند. شما نیز در صورتی که در هر حرفه ای فعالیت دارید و قصد دارید به عنوان یک نیروی کار در کشور کانادا فعالیت داشته باشید، می توانید با ما در تماس باشید تا در مسیر مهاجرت شما را یاری کنیم. ضمن آن که شما می توانید اطمینان حاصل کنید که از این طریق بالاترین کیفیت رزومه را در اختیار خواهید داشت و به بهترین شکل ممکن پروفایل خود را در اختیار مراجع قانونی قرار داده اید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link