کانادا یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و به همین دلیل است که شهروندان کشورهای مختلف جهان تلاش می کنند تا راهی را برای ورود به این کشور پیدا کنند. یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار در این کشور ممکن می شود و افرادی که بتوانند یک شغل مناسب در کشور کانادا برای خود پیدا کنند می توانند اقامت دائم کشور کانادا را نیز برای خود و اعضای خانواده خود به دست آورند و این مسئله می تواند به طور کلی زندگی افراد را به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. مدیران بازرگانی یکی از مشاغلی را در اختیار دارند که در کشور کانادا در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار گرفته است.

کانادا در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی را در زمینه های اقتصادی به دست آورده است و به همین دلیل است که به نیروی کار زیادی نیز نیاز داشته باشد. بسیاری از مناطق این کشور در حال پیشرفت با سرعت بسیار زیاد است اما کمبود نیروی کار در این کشور دولت کانادا را بر آن داشته است تا از طریق جذب نیروی کار با تجربه خارجی بتوانند نیاز خود را به طور کامل برطرف سازند. دولت کانادا همواره به دنبال جذب افرادی است که بتوانند از نظر اقتصادی و یا علمی تحولاتی را در این کشور ایجاد کنند پس در صورتی که شما نیز می توانید چنین فرصتی را به این کشور بدهید، قطعا شانس ورود به این کشور را خواهید داشت.

شرایط کلی کار به عنوان مدیر بازرگانی در کانادا

مدیریت بازرگانی یکی از رشته هایی است که برای فعالیت در آن نیاز به تجربه و مهارت وجود دارد و در بسیاری از استان های کشور کانادا مورد تقاضا است. این شغل همچنین در سال 2020 به عنوان یکی از 20 شغل پرمتقاضی در کشور کانادا معرفی شده است. مهاجرت به کشور کانادا به عنوان یک مدیر بازرگانی نه تنها یک فعالیت عاقلانه است بلکه می تواند از نظر مالی نیز تحول عظیمی را در آینده مالی شما و خانواده ایجاد کند. درآمد یک مدیر بازرگانی در کشور کانادا بین 77000$ تا 135000$ دلار کانادا در طول یک سال است و شاید کمتر سرمایه گذاری را بتوان پیدا کرد که از همان سال نخست بدون نیاز به سرمایه اولیه چنین بازگشت پولی را برای شما به ارمغان آورد.

این مسئله را باید در کنار سایر مزایای جذاب مهاجرت به کانادا از جمله استفاده از خدمات بهداشت عمومی رایگان، تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان بدون نیاز به پرداخت هزینه، امکان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و لذت بردن از بهترین کیفیت زندگی در یک کشور با تنوع فرهنگی بالا و البته مهاجر پذیر قرار داد تا بتوان اهمیت دقیق این موضوع را دریافت.

مدیر بازرگانی در کانادا

چگونگی مهاجرت مدیران بازرگانی به کانادا

در حال حاضر بیش از 45000 فرصت شغلی در اختیار مدیران بازرگانی قرار دارد و در صورتی که 2 سال سابقه کار در این زمینه دارید 3 راه بزرگ مهاجرتی پیش روی شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اقامت دائم کانادا را برای خودتان و اعضای خانواده به دست آورید.

مسیر اول استفاده از سیستم اکسپرس انتری در کانادا است. این روش نه تنها بسیار ایمن است بلکه می توان آن را بسیار کارآمد نیز معرفی کرد. بر اساس این برنامه مهاجرتی، دولت فدرال به نیروی کار ماهر خارجی اجازه می دهد که با داشتن شرایطی خاص، خود را به عنوان متقاضی مهاجرت به کانادا معرفی کند

به عنوان یک مدیر بازرگانی می توانید از طریق برنامه نیروی کار ماهر برنامه فدرال یا برنامه تجربه کانادایی در صورتی که سابقه کار در کانادا را دارید استفاده کنید. برنامه اکسپرس انتری یک سیستم واسته به امتیازات است که بر اساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) در رابطه با فاکتورهای مربوط به سن، تجربه کاری، مهارت در زبان، تطابق پذیری با جامعه کانادا و تحصیلات به افراد امتیاز می دهد. برای این کار کافی است تا یک پروفایل برای خود ایجاد کنید و با بارگزاری اطلاعات دقیق خود در یک رقابت با متقاضیان رسیدن به اقامت دائم کانادا قرار بگیرید. تنها افرادی که بهترین امتیاز را دریافت کنند موفق می شوند تا دعوتنامه (ITA) دریافت کنند.

برای موفقیت در کاریابی پیشنهاد می کنیم مقاله روند مصاحبه کاری در کانادا را مطالعه نمایید

مسیر دوم برنامه های استانی کانادا است. در صورتی که بنا به هر دلیلی نتوانستید از طریق برنامه اکسپرس انتری خود را به کانادا برسانید، شما همچنان این شانس را خواهید داشت که بتوانید یک نامزدی استانی (PN) از یکی از 11 برنامه نامزدی استانی دریافت کنید. برای دریافت نامزدی استانی که می تواند 600 امتیاز اضافه را برای شما به ارمغان آورد، شما به یک پیشنهاد کاری که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد نیاز خواهید داشت.

در این برنامه شما باید تمایل خود به یک استان یا قلمرو را بیان کنید و در صورتی که بتوانید موفقیتی در این زمینه داشته باشید می توانید یک دعوتنامه دریافت کنید و از طریق آن برای نامزدی استانی اقدام کنید. باید در نظر داشته باشید که زمان این پروسه در هر استان کانادا می تواند متفاوت از دیگری باشد. در صورتی که می خواهید از طریق برنامه استانی به اکسپرس انتری برسید، زمان هر دو برنامه از هم جدا خواهد بود.

مدیریت بازرگانی از رشته های مورد تقاضا در کانادا است

سومین برنامه ای که می تواند مهاجرت مدیران بازرگانی به کانادا را تسهیل بخشد، استفاده از برنامه های استارتاپ در این کشور است. در صورتی که حداقل دو سال سابقه کار به عنوان مدیر بازرگانی را دارید، می توانید با استفاده از تجربیات خود بیزینس خود را در کشور کانادا آغاز کنید یا در یک تجارت فعال در این کشور سرمایه گذاری کنید. تا زمانی که بتوانید مقدمات اولیه مهاجرت را برای خود فراهم کنید قادر خواهید بود به کشور کانادا سفر کنید.

در این حالت شما نه تنها به یک ایده استارتاپی خاص، سرمایه اولیه برای شروع کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و همچنین گواهی تمکن مالی نیاز خواهید داشت، بلکه باید بتوانید یکی از سازمان های مورد تایید را نیز به ایده خود جذب کنید تا از طرح شما حمایت کنند و مقدمات مهاجرت شما به کانادا را فراهم کنند.

با همه این تفاسیر،  هر استان حداقل یک یا دوبرنامه مهاجرتی خاص را ارائه کرده است که باید از میان آن ها انتخاب کنید. انتخاب موقعیت مناسب یکی از مهم ترین قدم ها در یک طرح اقتصادی موفق است. پس اطمینان حاصل کنید که پیش از درخواست مهاجرت به کانادا تحقیقات لازم را انجام داده اید.

این مسیر مهاجرتی به کشور کانادا را شاید بتوان به عنوان طولانی ترین روش معرفی کرد چراکه برای ورود به کانادا از این روش شما به 12 تا 16  ماه زمان نیاز خواهید داشت.

میزان درآمد مدیران بازرگانی در کانادا

در بخش های قبل به صورت مختصر در خصوص میزان در آمد مدیران بازرگانی در کشور کانادا توضیحاتی را ارائه کردیم اما باید دانست که این افراد در کشور کانادا نیز می توانند به عنوان اساتید دانشگاهی نیز فعالیت کنند و در این حالت به درآمد بسیار بیشتری خواهند رسید. شخصی که به عنوان استاد دانشگاه در همین زمینه فعالیت می کند به طور متوسط سالیانه 171000$ دلار کانادا درآمد کسب خواهد کرد و دامنه درآمدی او  85600$ تا 265000$ دلار کانادا خواهد بود. میانه درآمدی اساتید دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی نیز 171000$ دلار کانادا است به این منظور که 50% این افراد درآمدی بیشتر از این مقدار دریافت می کنند.

تجربه کاری نیز می تواند  به شدت بر درآمد اساتید دانشگاهی در حوزه مدیریت بازرگانی تاثیرگذار باشد. یک فرد تازه کار در کانادا سالیانه 103000$ دلار کانادا درآمد کسب خواهد کرد در حالی که با 2 سال تجربه می تواند 32% افزایش درآمد را تجربه کند و در صورتی که بیش از 5 سال تجربه کسب کند، قادر خواهد بود 34% افزایش درآمد را به دست آورد. این روند به گونه است که فردی با 10 سال سابقه کار می تواند تقریبا درآمدی دو برابر بیشتر از یک فرد کم تجربه داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع به نمودار زیر توجه کنید.

نقش تجربه کاری بر میزان درآمد سالیانه اساتید دانشگاهی در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا به دلار کانادا

سطح تحصیلات نیز به شدت می تواند بر میزان درآمد یک استاد دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی تاثیرگذار باشد. افرادی که قصد تدریس در دانشگاه های کانادا را داشته باشند، به حداقل یک مدرک کارشناسی ارشد نیاز خواهند داشت و در این صورت می توانند سالیانه 141000$ دلار کانادا درآمد داشته باشند. تحصیل در مقطع دکترا اگرچه سه سال به طول می انجامد اما یک استاد دانشگاه با مدرک دکتری می تواند افزایش دستمزد 64 درصدی را تجربه کرده و سالیانه 234000$ دلار کانادا درآمد کسب کند. این در حالی است که به طور متوسط اخذ مدرک دکترا می تواند درآمد افراد در کشور کانادا را 23% افزایش می دهند.

درآمد یک استاد دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی در کشور کانادا به جنسیت نیز وابسته است. یک استاد مرد معمولا 4% بیشتر از همکاران زن خود درآمد کسب می کنند. درآمد یکی استاد مرد در این رشته تحصیلی 175000$ و یک استاد زن 167000$ دلار کانادا ارزیابی شده است. همچنین بر اساس داده های به دست آمده، درآمد هر استاد دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی، هر 17 ماه 12% افزایش پیدا می کند. به زبان ساده تر هر سال حدود 7% افزایش درآمد برای این افراد در نظر گرفته شده است.

درآمد این افراد در شهرهای مختلف کانادا نیز تفاوت های نسبی با یکدیگر دارد. بدیهی است که شهرهایی با دانشگاه های معتبرتر بتوانند درآمدی بیشتر را در اختیار نیروی کار خود قرار دهند. در جدول زیر متوسط دستمزد سالیانه اساتید دانشگاهی در رشته مدیریت بازرگانی به تفکیک برخی از شهرهای مهم این کشور بیان شده است.

متوسط دستمزد سالیانه اساتید دانشگاهی در رشته مدیریت بازرگانی به تفکیک برخی از شهرهای مهم

جدول فوق نشان می دهد که میزان درآمد این افراد در اکثر شهرهای کشور کانادا تقریبا مشابه با یکدیگر است و افرادی که بتوانند در کشور کانادا در این رشته بسیار مناسب شغلی پیدا کنند، قادر خواهند بود تا از یک درآمد بسیار بالا برخوردار باشند.

تعداد روش های مهاجرتی به کشور کانادا ممکن است از 70 مورد نیز بیش تر باشد و تمایز آن ها از یکدیگر نیز می تواند بسیار زمان بر باشد اما شما به عنوان یک مدیر بازرگانی باید بیش از افراد دیگر نسبت به استفاده صحیح از زمان برای انجام امور و استفاده از افراد متخصص در کارها با خبر باشید. مهاجرت نیز دقیقا همین شرایط را دارد.

مدیران بازرگانی توانایی را در اختیار دارند که دولت کانادا برای تقویت بخش های مختلف اقتصاد خود به آن نیاز خواهد داشت پس در نتیجه این افرادی که مدرک خود را در این رشته تحصیلی به دست آورده اند می توانند با استفاده از نیاز کانادا به حرفه خود در مسیر مهاجرت به این کشور گام بردارند و با استفاده از روش های مهاجرت قانونی به این کشور شامل استفاده از برنامه های استانی، اکسپرس انتری و برنامه کارآفرینی کانادا  خود را به این کشور برسانند.

استفاده از مشاوران خبره امور مهاجرت می تواند شانس شما برای رسیدن به موفقیت را افزایش دهد و تفاوت یک مشاور خوب را می توان در به پیروزی رساندن پرونده های مهاجرتی دید. کافی است برای مهاجرت خود به کشور کانادا از طریق یکی از روش های قانونی با مشاورین ما در ارتباط باشید تا بتوانید اطلاعات خود در زمینه مهاجرت به کانادا را تقویت کنید. وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا RCIC بهترین گزینه برای شما خواهند بود تا بتوانید با آسودگی خاطر پرونده مهاجرتی خود را در اختیار آن ها قرار داده و از مزایای ویژه ای که می توانند در اختیار شما قرار دهند، استفاده کنید.