تحصیل در کانادا را می توان به عنوان یکی از هموارترین مسیر های مهاجرت به کانادا قلمداد کرد. تحصیل در کشور کانادا می تواند برای بسیاری مزایای تکرار نشدنی داشته باشد. اعتبار مدرک آموزشی دریافت شده از کشور کانادا، در ایران می تواند برگ برنده بزرگی باشد که فرد پس از پایان تحصیل خود بتواند به شغل مورد نظرش برسد. در حقیقت تحصیل در کشوری مانند کانادا را می توان به عنوان کلیدی برای ورود به بازار جهانی قلمداد کرد.

دانشگاه ویندزور یکی از دانشگاه های قدیمی کشور کانادا است و فلسفه وجودی آن به 160 سال پیش باز می گردد. این دانشگاه دولتی در شهر ویندزور در استان انتاریو واقع شده است. شعار این دانشگاه”نیکی، نظم و دانش” است. شخصیت های برجسته زیادی در این دانشگاه تحصیل کرده اند و اکنون نیز دانشجویان فراوانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در ادامه شرایط تحصیل در دانشگاه ویندزور را توضیح می دهیم تا علاقمندان بتوانند با آگاهی در رابطه با تحصیل در این دانشگاه تصمیم گیری کنند. همچنین اگر متمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص دریافت ویزای تحصیلی كانادا و یا تحصیل در این کشور هستید ، حتما با ما در تماس باشید.

تاریخچه دانشگاه ویندزور

داستان دانشگاه ویندزور به سپتامبر سال 1857 باز می گردد، درست زمانی اولین دانشجو در کالج اسامپشن نام نویسی کرد. از زمان شروع فعالیت به عنوان یک کالج کوچک کاتولیک تا تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع آموزشی حدود 160 سال می گذرد. بیش از 16000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و جمعیت خانواده فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز از 100000 نفر گذشته است.

در سال 1919 کالج اسامپشن، یکی از بزرگ ترین کالج های مرتبط با دانشگاه انتاریو غربی تبدیل شد و در سال 1950 نیز اولین دانشجوی زن، موفق به ثبت نام در این کالج شد. در اولین روز جولای سال 1953، اولین گام در مسیر تحول کالج برداشته شد به گونه ای که کالج اسامپشن وابستگی خود به دانشگاه انتاریو غربی را به طور کامل کنار گذاشت و بر اساس قوانین تعیین شده، موفق شد تا جایگاه دانشگاهی خود را بدست آورد.

در سال 1956 کالج توانست بر اساس قانون، نام خود را تغییر دهد و کالج اسامپشن به دانشگاه اسامپشن تغییر نام داد و همکاری خود با کالج اسکس را آغاز کرد و مسئولیت دانشکده های علوم کاربردی، مدرسه اقتصاد و پرستاری، دپارتمان زیست، شیمی، جغرافیا، ریاضیات و فیزیک را پذیرفت.

روز 19 دسامبر 1962 سرانجام دانشگاه ویندزور رسما فعالیت خود به عنوان دانشگاه را آغاز کرد و توسط دولت انتاریو به عنوان یک دانشگاه شناخته شد. در سال های 1963 و 1964 نیز توافق نامه های همکاری با کالج های لونا، کانتر بری و هالی ردیمر به امضا رسید.

در اول جولای 1964 دکتر جی. فرانسیس لدی ریاست دانشگاه ویندزور را به عهده گرفت و این مسئله شروع رشد سریع دانشگاه را به همراه داشت. چند ماه بعد دانشگاه به انجمن بین المللی دانشگاه ها پیوست و از سال 1967 تا 1977، تعداد دانشجویان این دانشگاه از 1500 نفر به 8000 نفر افزایش پیدا کرد. رشد دانشگاه در دهه 80 و 90 نیز ادامه پیدا کرد  به طوری که در اوایل قرن جدید و در سال 2003، تعداد دانشجویان این دانشگاه به بالاترین سطح خود رسید.

در سال 2008 ساختمان پزشکی این دانشگاه نیز افتتاح شد که یک پیشرفت بزرگ دیگر در تاریخ دانشگاه به حساب می آید.

در ماه می سال 2011 با کمک استان انتاریو به مبلغ 15 میلیون دلار و شهر ویندزور به ارزش 10 میلیون دلار کانادا، دانشگاه موفق شد با بازسازی ساختمان تاریخی ارموریس گروه های موسیقی و هنر های تجسمی را به این منطقه منتقل کرد. از جمله آخرین تحولات صورت گرفته در دانشگاه، احداث مرکز نوآوری مهندسی لوملی بوده است که 80 آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی را در خود جای داده است و در بسیاری از جنبه ها در نوع خود در آمریکای شمالی بی نظیر است.

تصویر دانشگاه ویندزور windsor university

مشاهیر دانشگاه ویندزور

یکی از مشهور ترین شخصیت هایی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند می توان به ناودیپ بینز (Navdeep Bains‎) سیاستمدار هندو، کانادایی اشاره کرد تا مسئولیت وزارت نوآوری در دولت جاستین تردو را به عهده دارد. جو بووِن (Joe Bowen) گزارشگر برجسته مسابقات هاکی در کانادا نیز در این دانشگاه تحصیل کرده است. جو کوموتزی (Joe Comuzzi) عضو سابق پارلمان و عضو کابینه دولت نیز از جمله شخصیت های برجسته سیاسی در این دانشگاه است.

آنا ماریا ترمونتی (Anna Maria Tremonti) خبرنگار برجسته کانادایی نیز از جمله مشاهیر این دانشگاه است. ادگار فرانسیس (Edgar “Eddie” Francis) شهردار سابق شهر ویندزور نیز در همین دانشگاه تحصیلان خود را به پایان رسانده بود. برایان مِیز (Brian Masse) از اعضای مجلس عوام از سال 2002 تا کنون نیز از فارغ التحصیلان این دانشگاه است. اِستان زین (Stan Zin) اقتصاد دان برجسته کانادایی، استفان مندل (Stephen Mandel) رئیس حزب آلبرتا در سال های 2018 و 2019، راب نیکولسن (Rob Nicholson) عضو سابق مجلس عوام و لورن ابونی ( Lorne Abony) از دیگر شخصیت های برجسته هستند که در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

از جمله هنرمندانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وارن کیریستی
  • کولم فئوره
  • آماندا تپینگ
  • لیتسی سندز
  • آنتونی کیمبولینو
  • الکساندر زونیچ

نگاهی به جایگاه علمی دانشگاه ویندزور

جایگاه علمی یک دانشگاه در حقیقت بزرگ ترین پشتوانه علمی یک دانشگاه است. بسیاری از دانشجویان، مقصد تحصیلی خود را با توجه به جایگاه علمی که در اختیار دارد می سنجند. در برخی از مواقع دانشگاه محل تحصیل یک دانشجو می تواند آینده شغلی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد و بسیاری از کارفرمایان ممکن است تحت تاثیر نام دانشگاه محل تحصیل متقاضی کار قرار گیرند.

عوامل بسیار مختلفی در تعیین جایگاه علمی یک دانشگاه تاثیر گذار است و گاه می توان مشاهده کرد که عواملی همچون وسعت و شهرت دانشگاه نیز می تواند در جایگاه آن نقش ویژه ای بازی کند. در این بخش از مقاله جایگاه دانشگاه ویندزور را در نظر سازمان های مختلف ارزیاب بررسی خواهیم کرد تا بدانیم به طور کلی این دانشگاه چه جایگاهی را در اختیار دارد.

QS

Usnews Shanghai

THE

رتبه در کانادا

رتبه جهانی رتبه در کانادا رتبه جهانی رتبه در کانادا رتبه جهانی رتبه در کانادا

رتبه جهانی

24

701-750 29 1111 25 701-800 27

601-800

بنا به گزارش منابع مختلف دانشگاه ویندزور در جمع 30 دانشگاه برتر کشور کانادا قرار دارد و این خود می تواند عاملی برای جذابیت بیش تر این دانشگاه در میان بسیاری از دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند باشد. تعداد بالای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه نیز نشان دهنده ارزش و اعتبار بالای علمی این دانشگاه در کشور کانادا است.

دانشگاه ویندزور از نگاه آمار و ارقام

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، در سال 1857،کالج اسامپشن، اولین دانشجوی خود را ثبت نام کرد. در سال 1963 نیز توافقات همکاری با کالج های کانتربری، ایونا و هالی ردیمر به امضا رسید و در سال 2013، دانشگاه جشن 50 سالگی خود را برگزار کرد.

در دانشگاه وینزدور، 190 رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی، 65 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین 6 برنامه حرفه ای ارائه می شود. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه 524 نفر است و می توان گفت که به ازای هر 26 نفر دانشجو، 1 استاد رسمی در این دانشگاه مشغول به تدریس است.

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط دانشگاه، تعداد دانشجویان نیمه وقت و تمام وقت در تمامی مقاطع تحصیلی 16321 نفر است. بر اساس این گزارش، 23% از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند و از حدود 100 کشور مختلف دنیا در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

مساحت ساختمان دانشگاه ویندزور در حدود 51 هکتار است که در محیط شهری قرار دارد. در سال 2012 مرکز نوآوری مهندسی دانشگاه ویندزور به افتتاح رسید که ارزش آن 112 میلیون دلار ارزش دارد. در پاییز 2013 یک پارکینگ بزرگ و یک مرکز نوآوری جدید در مجارت آن احداث شد.

دانشگاه ویندزور در زمینه ورزش نیز فعالیت حرفه ای دارد. 17 تیم دو و میدانی دانشگاه ویندزور در سطوح مختلف استانی و کشوری مشغول فعالیت هستند. در سال 2015 تیم بسکتبال بانوان دانشگاه موفق شد برای پنجمین سال پیاپی عنوان قهرمانی ورزش های بین دانشگاه کانادا (CIS) را به خود اختصاص دهد. مرکز سنت دنیس دارای زمین های سالنی و فضای باز زیادی است و یکی از دارایی های ورزشی این دانشگاه یک استخر با استاندارد های سطح جهانی است. یک سالن ورزشی با گنجایش 2000 نفر برای ورزش های بسکتبال و والیبال است. همچنین به تازگی زمین مورد تایید فیفا برای ورزش فوتبال و فوتبال آمریکایی با گنجایش 10000 نفر به دارایی های دانشگاه اضافه شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه ویندزور

یکی دیگر از مباحث کلیدی در رابطه با تحصیل در دانشگاه ویندزور، هزینه های مربوط به تحصیل در این دانشگاه است. زمانی که فردی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد، باید پیش از مهاجرت، هزینه های تحصیل و زندگی خود را برآورد کند تا در میانه راه دچار مشکل خاصی نشود. اگر چه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور کانادا امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد اما بهتر است دانشجویان به این امید پای در مسیر مهاجرت نگذارند. در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیل در دانشگاه ویندزور خواهیم پرداخت.

در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی به دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است.

شهریه یک سال تحصیل به دلار کانادا رشته تحصیلی
24353.65 $ حقوق
20492.56 $ مهندسی
16765.11 $ هنر، مردم شناسی و علوم اجتماعی
17752.61 $ هنرهای تجسمی و محیط ساخته شده
18342.61 $ تجارت
18852.61 $ علوم کامپیوتر
17687.61 $ اقتصاد
20553.31 $ پرستاری
16757.61 $ فعالیت های اجتماعی

قابل مشاهده است که هزینه های تحصیل در این دانشگاه به نسبت بسیاری از دانشگاه های کانادا کمتر است و این می تواند فرصت خوبی برای بسیاری از افرادی باشد که توانایی مالی بسیار بالا ندارند. در جدول زیر نیز می توانید هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه را مشاهده کنید.

شهریه یک سال تحصیل به دلار کانادا رشته تحصیلی
14170.82 $  حسابداری
ریاضیات بیمه
9458.66 $ محاسبات کاربردی
8811.16 $ علوم کاربردی
9576.16 $ علوم آموزشی
8811.16$ مدیریت مهندسی
8811.16 $ هنرهای زیبا
8811.16 $ حقوق
10521.16 $ مدیریت
8826.16 $ پرستاری
9708.66 $ بیوتکنولوژی پزشکی
9266.16 $ علوم کامپیوتری

تحصیل در مقطع دکتری نیز در برخی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه نیز فراهم شده است. رشته های گروه های آموزشی هنر، مردم شناسی و علوم اجتماعی، علوم، علوم آموزشی و حقوق 9320.65$ (دلار کانادا) هزینه در بر دارد و هزینه تحصیل در مقطع دکترا در رشته پرستاری، 9335.65$ (دلار کانادا) است. البته دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا شانس بیش تری برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهند داشت و از این طریق می توانند هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. امکان کار در کشور کانادا ضمن تحصیل نیز وجود دارد و این می تواند کمک بسیار خوبی به دانشجویان در زمینه تامین مخارج زندگی آن ها در طول سال تحصیلی باشد.

 

ویندزور یکی از متنوع ترین شهرهای قومی کانادا است و از همین رو می توانید رستوران های متعدد با تنوع غذایی بالا را در این شهر پیدا کنید. فروشگاه های مناسب فراوان و فعالیت ها متنوع فرهنگی در فاصله کم از دانشگاه وجود دارد که با پیاده روی و دوچرخه سواری نیر می توان به آن رسید. کلان شهر دیترویت در فاصله بسیار کمی از این شهر قرار دارد و از همین رو می توانید برای شرکت در یک کنسرت بزرگ، یا دیدن مسابقات ورزشی مانند هاکی، بسکتبال و بیس بال به این شهر سفری چند ساعته داشته باشید.

به طور کلی دانشگاه ویندزور می تواند یک محیط مناسب برای تحصیل شما ایجاد کند. شهریه های مقرون به صرفه و کیفیت آموزشی بالای این دانشگاه می تواند برای بسیاری جذابیت های فراوانی داشته باشد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه یا به طوری کلی موسسات آموزشی در کشور کانادا دارید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با بررسی رزومه تحصیلی و علائق شما و همچنین برنامه ای که برای آینده خود دارید، بهترین مسیر مهاجرتی را در پیش روی شما قرار دهند.

 

سایت رسمی دانشگاه : www.uwindsor.ca