سیاست مهاجرتی کانادا به‌ویژه در سال‌های اخبر اینگونه است که همواره به دنبال جذب افرادی است که بتوانند به رشد اقتصادی این کشور کمک کنند. در این میان بر  اساس اطلاعات منتشرشده یکی از مشاغلی که می‌تواند به رشد اقتصادی این کشور کمک کند، مدیر فروش است.

اگر شما هم به عنوان مدیر فروش در حال فعالیت هستید و از سابقه کار کافی در این زمینه برخوردار هستید، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت کنید. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کار برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و ارزیابی فعالیت‌های موسسات و شرکت‌های تجاری، صنعتی، سازمانی و فروشگاه‌ها را انجام می‌دهند.

اگر قصد دارید به عنوان مدیر فروش در کانادا فعالیت کنید، می‌توانید هر اطلاعاتی که در این زمینه نیاز دارید را در این مطلب به دست بیاورید.

کد شغلی مدیر فروش در کانادا

کد اختصاص یافته به افرادی که به عنوان مدیر فروش در کانادا فعالیت می‌کنند، NOC 0601 است که پس از آپدیت لیست مشاغل ملی کانادا در سال ۲۰۲۱ به NOC 60010 تغییر کرد؛ اما هنوز در برخی از منابع، با کد قبلی خود شناخته می‌شود. این کد، کمک می‌کند تا شرح وظایف مشاغل مختلف مشخص باشد و همچنین، سایر اطلاعات مشاغل نظیر شرایط استخدام، دستمزد تقریبی و عناوین مشاغل قابل انجام با کد موردنظر را نیز مشخص می‌کند.

وظایف و مسئولیت‌های مدیر فروش در کانادا

اگر قصد دارید به عنوان مدیر فروش در کانادا مشغول به کار شوید، از شما انتظار می‌رود که وظایف و مسئولیت‌های زیر را برعهده بگیرید:

  • برنامه‌ریزی مستقیم و ارزیابی فعالیت‌های بخش‌های فروش در موسسات تجاری، صنعتی، عمده فروشی و خرده فروشی و سایر موسسات یا فروشگاه‌ها
  • سازماندهی عملیات فروش منطقه‌ای و بخشی
  • تعیین خط‌مشی‌ها و رویه‌های سازمانی در رابطه با فروش
  • برنامه‌ریزی استراتژیک درمورد خطوط تولید جدید
  • رهبری تیم فروش در ایجاد روابط با مشتریان تجاری و مدیریت مذاکرات قراردادهای فروش
  • استخدام، سازماندهی، آموزش و مدیریت کارکنان
  • ممکن است با بخش بازاریابی برای درک و انتقال پیام‌های بازاریابی به حوزه‌های مربوطه کار کنند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مدیریت فروش

در جدول زیر می‌توانید با بهترین دانشگاه های کانادا و دوره‌های قابل ارائه در آن‌ها برای تحصیل در رشته مدیریت فروش آشنا شوید:

نام دانشگاه نام دوره مدت زمان دوره مدرک زبان موردنیاز مبلغ شهریه
Lambton College مدیریت بازاریابی – فروش حرفه‌ای ۲ سال IELTS 6.5

TOFEL 79

۱۲۷۷۵ دلار در سال
Fanshawe College گواهینامه بازاریابی ارتباط با مشتری و مدیریت فروش ۱ سال IELTS 6.5

PTE 59

۱۶۵۳۵ دلار در سال
Centennial College گواهی بازاریابی – مدیریت حساب شرکتی ۱ سال IELTS 6.5

TOFEL 88

۱۵۶۹۳ دلار در سال
Douglas College لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) در بازاریابی ۴ سال IELTS 6.5

TOFEL 83

۱۸۷۲۷ دلار در سال
Sheridan College (Ontario) گواهینامه بازاریابی – مدیریت حساب ۱ سال IELTS 6.5

TOFEL 88

۲۰۴۶۸ دلار در سال

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا به عنوان مدیر فروش

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق رشته مدیریت فروش و شرکت در دوره‌هایی که در بخش قبل معرفی شد، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک دیپلم بیرستان (برای تحصیل در مقطع لیسانس)
  • مدرک زبان با نمره حداقل IELTS 5.5
  • ارائه دو توصیه نامه از استانید یا معلمان قبلی
  • انگیزه نامه یا SOP
  • اقامت موقت در کانادا و ترک این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی خود در کانادا

شرایط اصلی مهاجرت کاری به کانادا به عنوان مدیر فروش

برخی از شرایطی که برای مهاجرت کاری به کانادا به عنوان مدیر فروش نیاز دارید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا کالج در رشته مدیریت کسب‌وکار یا سایر رشته‌های مرتبط با فروش
  • مدرک تحصیلی بالاتر در صورت درخواست کارفرما
  • مدرک زبان معادل با حداقل CLB 5 یا NCLC 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی (یا مدرک بالاتر در صورت درخواست کارفرما)
  • پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی
  • حداقل یک سال سابقه کار به عنوان نماینده فروش یا سایر مشاغل مرتبط
  • تطبیق‌پذیری (سابقه کار یا تحصیل در کانادا برای اثبات اینکه با شرایط زندگی در این کشور آشنا هستید)
  • گواهی انتخاب کبک (Quebec Selection Certificate یا QSC): در صورت تمایل به مهاجرت و اقامت در استان کبک، باید این مدرک که به منزله اجازه ورود به این استان است را داشته باشید.
  • برخورداری از سایر شرایط مورد نیاز بر اساس روش و برنامه مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید.

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا به عنوان مدیر فروش

اگر قصد دارید از سابقه کار و مهارت خود به عنوان مدیر فروش برای مهاجرت کاری به کانادا استفاده کنید، می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی اقدام کنید که پرتقاضاترین‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

بازار کار مدیران فروش در کانادا

طبق گزارش بانک مشاغل کانادا (Canada Job Bank)، بازار کار مدیر فروش در استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، ساسکاچوان و مانیتوبا پررونق‌تر از سایر استان‌های کانادا است و افرادی که سابقه کار یا دانش فنی لازم را در اختیار داشته باشند، در این استان‌ها فرصت‌های شغلی بیشتر با درآمد بالاتر پیدا خواهند کرد.

طبق این گزارش، تا سال ۲۰۳۱ حدود ۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی مدیر فروش در کانادا فراهم خواهد شد. در صورتی که پیش‌بینی می‌شود فقط ۴ هزار و ۹۰۰ نفر برای تصاحب این فرصت‌های شغلی وجود داشته باشد. بنابراین، کانادا مجبور است از طریق روش‌های دیگری نظیر جذب مهاجران و دانشجویان خارجی، کمبود نیروی انسانی در این رشته را جبران کند.

درآمد مدیر فروش در کانادا

محدوده درآمد مدیر فروش در کانادا بسیار گسترده است. این دسته از افراد، بر اساس سابقه کار، سطح تحصیلات، دانش فنی، مهارت‌های خود و عوامل دیگر، می‌توانند بین حداقل ۵۸ هزار و ۴۸۴ دلار در سال تا حداکثر ۱۸۲ هزار و ۸۲۰ دلار در سال درآمد به دست بیاورند.

بررسی‌ها حاکی از این است که میانگین درآمد مدیر فروش در کانادا ۸۵ هزار دلار در سال است؛ اما می‌تواند در استان‌های مختلف، متغیر باشد.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد درآمد مدیر فروش در برخی از استان‌های کانادا به دست بیاورید:

نام استان حداقل درآمد مدیر فروش (به ازای هر ساعت) میانگین درآمد مدیر فروش (به ازای هر ساعت) حداکثر درآمد مدیر فروش (به ازای هر ساعت)
بریتیش کلمبیا ۲۳ دلار ۵۳.۸۵ دلار ۷۲.۱۲ دلار
آلبرتا ۳۴.۶۲ دلار ۵۷.۶۹ دلار ۹۱.۳۵ دلار
ساسکاچوان ۳۱.۲۵ دلار ۵۰.۴۸ دلار ۶۷.۳۱ دلار
انتاریو ۲۴.۹۱ دلار ۵۳.۰۸ دلار ۹۳.۷۵ دلار
کبک ۲۹.۷۲ دلار ۵۰ دلار ۸۶.۵۴ دلار
نیوبرانزویک ۲۳.۲۹ دلار ۴۰.۴۳ دلار ۶۳.۱۱ دلار
نوا اسکوشیا ۲۵.۵۴ دلار ۴۲.۶۳ دلار ۶۷.۶۱ دلار
جزیره پرنس ادوارد ۲۴.۸۸ دلار ۴۰.۶۶ دلار ۶۱.۶۷ دلار
نیوفاندلند و لابرادور ۲۵.۲۶ دلار ۳۸.۰۸ ۶۰.۷۲ دلار

کلام آخر

مدیر فروش به عنوان کسی که برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و ارزیابی فرایند فروش را برعهده دارد، نقش پررنگی در یک سازمان ایفا می‌کند. اگر شما به عنوان مدیر فروش سابقه کار دارید یا دوره‌های آن را دیده‌اید، می‌توانید برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید. البته، مهاجرت تحصیلی هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این بستگی به شرایط شما دارد که مهاجرت کاری برایتان بهتر باشد یا مهاجرت تحصیلی.

اما چه قصد مهاجرت کاری به کانادا داشته باشید و چه بخواهید از طریق تحصیل در دوره‌های مدیر فروش در کانادا به این کشور مهاجرت کنید، باید با افراد باتجربه‌ای که شناخت کافی از این مسیر دارند، مشورت کنید. موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با تیم حرفه‌ای خود که متشکل از کارشناسان مهاجرتی با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا هست، می‌تواند هر گونه مشاوره و کمکی که در این مسیر نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول درباره شغل مدیر فروش در کانادا

مدیریت فروش، یکی از زیرمجموعه‌های مدیریت کسب‌وکار به شمار می‌رود که بر تقویت فرآیند فروش، بهبود روابط با مشتری و رشد درآمد سازمانی تمرکز دارد. حوزه‌های تحت پوشش تخصص مدیریت فروش عبارتند از: مدیریت فروش، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، تجزیه و تحلیل فروش، مذاکره فروش و غیره. متخصصین این رشته، به موفقیت مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کنند. این افراد مسئول رشد درآمد، رهبری تیم‌های فروش و ایجاد روابط قوی با مشتریان هستند.

مسیرها و روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا به عنوان مدیر فروش در نظر گرفته شده که پرتقاضاترین‌های آن‌ها شامل سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی و برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک می‌شوند. در صورتی هم که قصد دارید در استان کبک زندگی و کار کنید، می‌توانید برای برنامه نیروی کار ماهر کبک اقدام کنید.

شما به عنوان مدیر فروش در کانادا، در مشاغل مختلفی می‌توانید مشغول به کار شوید، از جمله مدیر فروش شرکتی، مدیر فروش منطقه، مدیر فروش میدانی، مدیر خرده فروشی، مدیر برنامه‌ریزی فروش و سایر مشاغل مرتبط با فروش یا مدیریت کسب‌وکار.

افرادی که به عنوان مدیر فروش در کانادا فعالیت می‌کنند، به طور میانگین ۸۵۰۰۰ دلار در سال درآمد به دست می‌آورند که می‌تواند بسته به عوامل مختلف نظیر سابقه کار، مدرک تحصیلی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در این زمینه دارند و… تا سقف ۱۸۲۸۲۰ دلار در سال نیز افزایش پیدا کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازار کار استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، ساسکاچوان و مانیتوبا برای فعالیت به عنوان مدیر فروش بهتر است و درآمد بالاتری نسبت به سایر استان‌های کانادا می‌توانند برای متخصصین این حوزه به همراه داشته باشند.