شهرهای آینده

حتی در میان همه گیری کرونا، در ماه های اخیر تعداد زیادی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه فناوری، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی حضور خود را در تورنتو با دفاتر جدید در مرکز شهر گسترش داده اند. از جمله گوگل ، تیک تاک ، نت فلیکس ، ردیت ، دور دش ، پینترست ، اوبر ، آی بی ام و …

کلانشهر همیشه در حال رشد تورنتو به دلایلی مانند؛ پتانسیل اقتصادی آشکار، سرمایه انسانی و “تجارت دوستانه” ، برای همه این شرکت ها یک مزیت محسوب می شود. طبق یک رتبه بندی جدید از fDi Intelligence تورنتو در رتبه دوم لیست شهرهای برتر این صنعت در تمام قاره آمریکا قرار گرفته است.

رتبه بندی بهترین

رتبه بندی بهترین “شهرهای آینده” 2022/2021 در قاره آمریکا از fDi ، نشریه ای از Financial Times

 

تورنتو از رتبه سوم در سال 2020/2019 به رتبه دوم در سال 2022/2021 صعود کرد ، درست پس از شهر نیویورک و قبل از مرکز فن آوری سانفرانسیسکو. برخی دیگر از شهرهای اطراف انتاریو نیز با رتبه بندی بین المللی شناخته شدند.

مواردی از جمله میزان سهولت یافتن کارمندان واجد شرایط در یک مکان مشخص برای شرکت ها، تعداد دانشگاه های آنجا، مهارت فارغ التحصیلان آن ها و حتی چگونگی حمل و نقل عمومی، همچنین میزان علاقه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و تعداد پروژه های در حال انجام، همه در این رتبه بندی در نظر گرفته می شوند.

سال گذشته ، تورنتو به عنوان مرکز فناوری کانادا و کانون جهانی استعدادهای فناوری – به ویژه از بین مهاجران جدیدی که مهاجرت به کانادا را به جای ایالات متحده انتخاب می کنند – انتخاب شد و به وضوح در حال رشد سریع است.