سیستم ورود سریع یا اکسپرس انتری سیستم از سال ۲۰۱۵ سیستم اصلی سازمان دهی به برنامه های جذب مهاجران توانمند تحصیلکرده، متخصص، فنی و جوان است.

هدف سیستم  انتخاب متقاضیان  براساس رتبه بندی حداکثر امتیاز است که جایگزین سیستم پیشین شده است که صرفا بر اساس اولویت ثبت پرونده متقاضیان دارای حداقل شرایط بوده است.

بسیاری از شهروندان کشورهای خارجی به منظور  دریافت اقامت کانادا با استفاده از این روش تلاش می کنند تا خود را به کانادا برسانند. با توجه به اینکه این پروسه دارای یک سیستم امتیاز بندی مشخص است، بنابراین متقاضیان باید تلاش کنند تا حداکثر امتیازات ممکن را بدست آورند،

عوامل مختلفی در افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس انتری کانادا دخیل هستند پس بنابراین باید یکایک این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوان متوجه شد کدام یک به صورت جداگانه می تواند تاثیر بیش تری در روند مهاجرت موفق شما به کانادا داشته باشد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تری در این خصوص دارید، می توانید تا پایان این مقاله ما را همراهی فرمایید.

نگاهی به سابقه سیستم اکسپرس انتری در کانادا

یکی از سوالاتی که همراه در رابطه با سیستم اکسپرس انتری مطرح می شود آن است که برای ورود به کانادا چه امتیازی باید بدست آورد؟ حقیقت امر آن است که در رابطه با این موضوع نمی توان عددی را به صراحت بیان کرد اما می توان گفت که طبیعتا هرچه امتیاز شما بیش تر باشد، شانس بیش تری برای ورود به خاک کانادا خواهید داشت. در این بخش تلاش خواهیم کرد تا آخرین اطلاعات در خصوص سیستم اکسپرس انتری را در اختیار شما قرار دهیم تا متوجه شوید در آخرین روزهای سال 2020، چه افرادی و با چه شرایطی برای این سیستم امتیاز بندی اقدام کرده اند.

تعداد کاندیداها در هر بازه امتیاز در سیستم اکسپرس انتری کانادا

راهکارهایی برای افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا

در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید شانس خود را برای ورود به کانادا از طریق اکسپرس انتری افزایش دهید. همچنین می توانید از طریق لینک CRS Score Calculator امتیاز فعلی خود را محاسبه کنید.

در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهید

یکی از فاکتورهایی که می تواند به شما کمک کند تا امتیاز بالاتری را در سیستم اکسپرس انتری بدست آورید، شرایط سنی شما است. اگر کم تر از 18 سال سن داشته باشید، هیچ امتیازی بدست نخواهید آورد. اگر ازدواج کرده اید، بالا ترین امتیازی که از این بخش می توانید بدست آورید، 100 امتیاز است و در صورتی که ازدواج نکرده اید 110 امتیاز از این بخش بدست خواهید آورد.

بالا ترین امتیاز را در شرایطی بدست خواهید آورد که 20 تا 29 ساله باشد. به این دلیل گفته می شود که در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهید که پس از 29 سالگی، به ازای هر سال 5 امتیاز را از دست خواهید داد البته پس از 40 سالگی به ازای هر سال، 10 امتیاز را از دست خواهید داد البته اگر ازدواج نکرده باشید به ازای هر سال 11 امتیاز را از دست خواهید داد. افراد بالای 45 سال نیز از این بخش هیچ امتیازی بدست نخواهند آورد.

به طور کلی افراد 18 تا 33 سال، می توانند بیش از 80 امتیاز از این بخش بدست آورند که امتیازی قابل قبول به شمار می آید.

مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه دریافت کنید

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در سیستم اکسپرس انتری، دریافت مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه است. اگر بتوانید برای ادامه تحصیل وارد خاک کانادا شوید، شانس شما برای واجد شرایط شدن در سیستم اکسپرس انتری بسیار بالا تر خواهد رفت اما اگر ورود به این مسیر برای شما دشوار است، در اولین فرصت وارد دانشگاه شوید و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

افرادی که دوره 12 ساله مدرسه را به پایان رسانده باشند، کمترین امتیاز ممکن را از این بخش دریافت می کنند و بدیهی است که بالاترین امتیاز مربوط به افرادی است که که مدرک دکترا دریافت کرده اند. در جدول زیر، سیستم امتیازی بندی مدرک تحصیلی در اکسپرس انتری را مشخص کرده ایم.

. در جدول زیر، سیستم امتیازی بندی مدرک تحصیلی در اکسپرس انتری را مشخص کرده ایم.

توصیه می شود که با مدرک کارشناسی ارشد در سیستم اکسپرس انتری وارد شوید. با توجه به این که دریافت مدرک دکترا در بسیاری از کشورهای جهان، 3 سال به طول می انجامد، بنابراین بسیاری از افراد در این مسیر 15 امتیاز را از بخش سن از دست خواهند داد و 15 امتیازی که از طریق دریافت دکترا بدست می آید نیز بی اثر خواهد شد. ضمن این که این مسئله در شرایطی است که بتوانید در طول سه سال مدرک دکترای خود را بدست آورید چرا که بسیاری از افراد به زمان بیش تری برای دریافت مدرک خود نیاز خواهند داشت.

تسلط خود به زبان را افزایش دهید

دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی در کشور کانادا رایج هستند و تسلط به این دو زبان می تواند نقش بسیار ویژه ای در ورود شما به کانادا داشته باشد. در کانادا برای یکسان سازی ارزش مدارک زبان سیستمی مشخص شده است که از آن به عنوان CLB یاد می شود. مدرک زبان شما با امتیاز کامل می تواند تقریبا معادل یک مدرک کارشناسی ارشد برای شما ارزشمند باشد. اگرچه دستیابی به این مدرک می تواند بسیار دشوار باشد اما حداکثر امتیاز برای شما در این بخش 136 امتیاز برای افراد مجرد و 128 امتیاز برای افراد متاهل است.

توجه داشته باشید که نمره کل شما در این بخش اهمیتی ندارد و هر مهارت به صورت مجزا امتیازی هم ارزش را ایجاد می کند. در جدول زیر می توانید دریابید که مدرک زبان شما چگونه می تواند در امتیاز نهایی شما نقش داشته باشد.

. در جدول زیر می توانید دریابید که مدرک زبان شما چگونه می تواند در امتیاز نهایی شما نقش داشته باشد.

در صورتی که به یک زبان تسلط کافی دارید و می توانید امتیازات لازم از آن را بدست آورید، بهتر است به فکر زبان دوم باشید. زبان دوم نیز می تواند برای شما امتیازات مناسبی را به همراه داشته باشد. بالاترین سطح امتیاز برای زبان دوم برای افراد مجرد، 24 امتیاز و برای افراد متاهل 22 امتیاز است. افرادی که می توانند نمره زبان اول خود را تقویت کنند، بهتر است در همان زمینه فعالیت کنند. البته فراموش نکنید که تسلط به زبان فرانسوی امتیاز بیش تری برای شما به ارمغان می آورد.

آشنایی بیش تر با CLB در سیستم امتیاز بندی سطح زبان

در بخش قبل اشاره کردیم که برای یکسان سازی اهمیت نمره زبان های انگلیسی از سیستمی به نام CLB استفاده می شود. در این صورت است که هر فرد به روشنی می تواند ارزش نمره خود را بداند. در آزمون زبان CELPIP، نمره شما با CLB دقیقا برابری می کند. به این معنا که اگر شما در بخش شنیداری نمره 7 دریافت کنید، CLB 7 را در این بخش بدست خواهید آورد.

شرایط در آزمون آیلتس اما متفاوت است. علاقمندان به شرکت در این آزمون باید در آزمون نوع جنرال شرکت کنند. در جدول زیر نشان داده شده است که چگونه می توان به CLB بهتری دست پیدا کرد.

. در جدول زیر نشان داده شده است که چگونه می توان به CLB بهتری دست پیدا کرد.

کار در کانادا، فرصتی بی نظیر در افزایش امتیاز اکسپرس انتری

در بخش های قبلی اشاره کردیم که تلاش کنید تا برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید تا بتوانید امتیاز بیش تری بدست آورید. به تازگی در سیستم امتیاز بندی جدید، تحصیل در کانادا می تواند تا 30 امتیاز را برای متقاضی به همراه داشته باشد. اما آیا می توان گفت اهمیت تحصیل در کانادا بیش از این 30 امتیاز است؟

سابقه کار در کشور کانادا، می تواند برای یک فرد مجرد تا سقف 80 امتیاز و برای یک فرد متاهل 70 امتیاز به همراه داشته باشد. اما چگونه می توان در کانادا مشغول به کار شد؟ یکی از ساده ترین راه های کار در کانادا ورود به این کشور از طریق تحصیل است. افرادی که در کانادا تحصیل می کنند این فرصت را خواهند داشت تا معادل زمان تحصیل خود در این کشور فرصت کار داشته باشند. در این صورت است که فرد می تواند یک امتیاز بسیار ارزشمند را دریافت کند. این امتیاز از آن جهت اهمیت بسیار ویژه ای دارد که  بسیاری از متقاضیان ورود به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری قادر به دریافت این امتیاز نخواهند بود.

یک سال کار در کانادا برای یک فرد مجرد می تواند 40 امتیاز به همراه داشته باشد. 40 امتیازی که به معنی یک نمره کامل در یکی از مهارت های آزمون زبان یا 8 سال اختلاف سنی با سایر متقاضیان است.

از امتیازات همسر خود استفاده کنید

اگر ازدواج کردید، طبیعتا تا همین مرحله نگران بوده اید که به دلیل این اتفاق امتیاز کمتری دریافت می کنید اما همسر شما می تواند امتیازاتی را برای شما به ارمغان آورد که افراد مجرد از آن بی بهره هستند. برای مثال یک مدرک کارشناسی همسر می تواند برای شما 8 امتیاز را به همراه داشته باشد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای او نیز 10 امتیاز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تسلط همسر شما به زبان نیز می تواند تحولاتی در امتیاز شما به همراه داشته باشد. حداکثر امتیازی که همسر شما می تواند به امتیازات شما بیافزاید، در این بخش 20 امتیاز است. همچنین در صورتی که همسر شما سابقه کار در کانادا را داشته باشد نیز می تواند تا سقف 10 امتیاز را به شما اضافه کند. برای مطالعه درباره سابقه کاری برای اکسپرس اینتری کانادا این مقاله را بخوانید.

600 امتیاز اضافه را بشناسید

علاوه بر امتیازاتی که از آن ها صحبت به میان آمد، موضوعات دیگری در سیستم اکسپرس انتری وجود دارد که می تواند به امتیازات شما بیافزاید. اما 600 امتیاز مجزا نیز وجود دارد که می تواند به شدت مسیر سفر شما به کانادا را هموار سازد. در ادامه مهم ترین مواردی که می تواند شما را به این 600 امتیاز برساند را معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین مواردی که می تواند شما را به این 600 امتیاز برساند

توجه داشته باشید که از جدول فوق تنها می توانید 600 امتیاز را بدست آورید حتی اگر همه شرایط را دارا باشید. در مقاله ای که پیش روی شما قرار داشت، تلاش کردیم تا راهکارهایی برای افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا را مطرح کنیم. مسیری که می تواند متقاضی را به اقامت دائم کانادا برساند؛ اقامتی که نه تنها به وی بلکه به اعضای خانواده او نیز اهدا می شود و در نهایت می تواند منجر به اخذ پاسپورت کشور کانادا شود.

در صورتی که تمایل به مهاجرت به کشور کانادا دارید اما در انتخاب مسیر مناسب بازمانده اید یا نمی دانید از چه طریقی می توانید پرونده مهاجرتی خود را تکمیل کنید، حتما با مشاورین و وکلای مجموعه کاناداپاس ، آقای مهیار حلاج پور در تماس باشید.