چگونه فول فاند بگیریم؟ چند نوع بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد؟ شرایط فاند گرفتن از کانادا در رشته های مختلف چیست؟ اخذ بورسیه تحصیلی و فاند(Fund)  در مقطع کارشناسی در کانادا چگونه است؟ برای فول فاند ارشد کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟ چه عواملی در فول فاند دکتری کانادا تاثیرگذار است؟ شرایط فول فاند رشته حقوق در کانادا و رشته های پزشکی چیست؟ را دراینجا بخوانید.

یکی از دغدغه های مهم دانشجویان، تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های دوران تحصیلی همچون  شهریه دانشگاه، اجاره بهای مسکن یا خوابگاه می باشد. نحوه گرفتن کمک هزینه‌های تحصیلی و دانستن انواع آن، مسائل مهمی هستند که در خصوص تصمیم‌ گیری برای اپلای و ادامه تحصیل در خارج از کشور بسیار مهم می باشند.

علت استقبال کانادا از دانشجویان خارجی چیست و به چه علت مسیر دریافت اقامت تحصیلی به اقامت دائم مسیر همواری است؟ را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

این گونه به نظر می رسد ورود به دانشگاه در کانادا به اندازه کافی دشوار است. این مبحث بعد از قبولی در دانشگاه به گونه دیگر مطرح می شود. از پس مخارج تحصیل در کانادا برآمدن، خود یک مسئله جدی است و در صورت ناتوان بودن در تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا، اوضاع پیچیده تر می شود.

افرادی که به دنبال یافتن راهی برای آسان تر کردن این مسیرهستند ، می توانند پروسه مذاکره برای این کار را یاد بگیرند تا بتوانند از این فرصت  برای دریافت فاندهای تحصیلی از دانشگاه یا موسسات خصوصی استفاده کنند.

گرفتن فول فاند سخت است ولی غیر ممکن نیست.اکثر دانشگاه های دولتی به میزان محدودی فول فاند برای دانشجویان  خود که واجد شرایط باشند دارند.

بورس های تحصیلی  برای اهداف مختلفی داده می شوند. این بورس ها  به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بورس های تحصیلی کامل یا به به اصطلاح فول فاند (fully funded scholarship)
  • بورس های تحصیلی محدود

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا، آماده ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی به شما در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت به کانادا می باشد.در مبحث زیر بر آنیم تا انواع بورسیه و فاندها و دریافت فول فاند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بورسیه فول فاند کانادا

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان(QS )که سالیانه منتشرمی شود،18دانشگاه کانادا در میان 500 دانشگاه برتر جهان می باشند. در مورد تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا بیشتر بخوانید.

انواع بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده، کانادا پس از انگلستان دومین مقصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی در جهان به شمار می رود و این موضوعی است که تحصیل در این کشور را بیش از پیش برای متقاضیان تحصیل در خارج جذاب می سازد. در کشور کانادا بورسیه های مختلفی وجود دارد که گاه از طرف دولت، گاه از طرف سازمان های مختلف و گاه از طرف دانشگاه های این کشور ارائه می شوند و دلیل اصلی این مسئله آن است که هزینه تحصیل در کانادا به نسبت برخی از نقاط دنیا گران تر است و این مسئله ممکن است بسیاری را به ناچار مجبور به کنار گذاشتن کانادا از گزینه های خود کند.

یکی از مهم ترین مسائلی که افراد متقاضی بورسیه یا فاند باید بدان توجه کنند این است که برنامه های فاند و کمک تحصیلی و همچنین انواع بورسیه های انواع متنوعی دارد که دانشجویان بین المللی که متقاضی دریافت آن هستند، باید با آن ها آشنایی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه های تحصیلی کانادا این مقاله را بخوانید.

Scholarships, grants, bursaries از بورسیه های مهم کانادا هستند.

اسکالرشیپ (Scholarships)  با شرایط خاصی  چون شرایط درسی و مقطع تحصیلی متقاضی ارائه می شود که  این مورد توسط منابع دولتی کانادا و شرکت های خصوصی انجام می شود. به اسکالرشیپ فلوشیپ (fellowship) نیز اطلاق می شود که برای دریافت آن متقاضی باید دارای صلاحیت های علمی مانند معدل بالا، مقاله، و نمره زبان انگلیسیIELTS یا  GREمناسب باشد.

گرفتن Grants و bursaries این نوع از بورسیه ها بستگی به شرایط  ویژه تری دارد، (دانشجویانی که نیازبیشتر مالی دارند، شامل این دسته خواهند شد).

شایان ذکر است که در این موارد صلاحیت های علمی ملاک نیست و این کمک هزینه در موارد کمی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. برای این سه نوع فاند یا بورسیه نیازی به پس دادن آن نیست.

فاند تحصیلی کانادا در رشته های مختلف

بورسیه های تحصیلی دولتی در کشور کانادا

یکی از مزیت های تحصیل در کشور کانادا آن است که دولت این کشور نیز از دانشجویان بین المللی حمایت می کند و این موضوع را می توان از طریق تعداد بورسیه های تحصیلی که در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می گیرد متوجه شد. در ادامه برخی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت کانادا به دانشجویان را معرفی خواهیم کرد.

یکی از بهترین بورسیه های دولتی موجود در کشور کانادا، بورسیه دوره پسادکترای بانتینگ (Banting) است. این بورسیه در اختیار دانشجویان بین المللی نیز قرار می گیرد و دولت آن را در اختیار افرادی قرار خواهد داد که تحصیلات تکمیلی خود را در علوم طبیعی، اجتماعی یا تحقیقات بهداشت پشت سر گذاشته باشند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی در کشور کانادا یا بورسیه دوره کارشناسی ارشد، بورسیه هایی هستند که در اختیار دانشجویان کانادایی قرار می گیرد که در دانشگاه های CGS-M ثبت نام کرده باشند.

بورسیه تحقیقات و پژوهش IDRC نیز یکی دیگر از بورسیه هایی است که شهروندان خارجی نیز در کانادا توان دسترسی به آن را خواهند داشت. این بورسیه در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که از کشورهای در حال توسعه به کانادا مهاجرت کرده اند و در دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری تحقیقات محور در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا نام نویسی کرده اند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی NSERC یکی از متنوع ترین بورسیه های تحصیلی است که در این کشور توسط دولت کانادا ارائه می شود. این کمک هزینه ممکن است به صورت جایزه، وام یا بورسیه در اختیار دانشجویان برتری قرار بگیرد که در رشته های علوم طبیعی یا مهندسی در یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در حال تحصیل بوده و نمرات شایسته ای کسب کرده باشند. بودجه این بورسیه توسط NSERC تامین می شود.

یک بورسیه تحصیلی دیگر در کشور کانادا وجود دارد که با نام OAS شناخته می شود. این بورسیه تحصیلی دولت کانادا از طرف سازمان ایالات متحده آمریکا یا OAS است و در اختیار دانشجویانی قرار خواهد گرفت که عضویت این سازمان را در اختیار داشته باشند که شامل کشورهایی از جمله آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می شود.

بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر نیز یکی دیگر از بورسیه هایی است که دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا می توانند به آن دسترسی داشته باشند. باید در نظر داشت که این تنها بخشی از بورسیه هایی است که از طرف دولت کانادا در اختیار شهروندان خارجی و بومی قرار می گیرد و لیست بسیار مفصلی از این بورسیه ها در وب سایت رسمی بورسیه های دولتی کشور کانادا یا وزارت آموزش و پرورش این کشور وجود دارد.

بورسیه تحقیقات و پژوهش IDRC دوره ارشد و دکتری

بورسیه های غیر دولتی در کانادا

علاوه بر دولت کانادا، سازمان های بسیار زیادی نیز در این کشور وجود دارند که بورسیه های مختلفی را در اختیار علاقمندان به تحصیل در کشور کانادا قرار می دهند. یکی از این بورسیه ها، بورسیه صندوق اکولوژیکی آنه والی است که در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که در رابطه با شرایط حیوانات و در سطح دکترا تحقیقات علمی را انجام می دهند. این بورسیه تنها در استان های کبک و بریتیش کلمبیا در دسترس قرار می گیرد.

بورس تحصیلی یابود کانادا یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا است که هزینه کامل تحصیل دانشجویان بریتانیایی در مقطع تحصیلات تکمیلی را فراهم می آورد. دانشجویانی که از این بورسیه استفاده می کنند حتی نیازی به پرداخت هزینه بلیت سفر خود به کشور مبدا و بازگشت به کانادا را نخواهند داشت و می توانند با استفاده از این بورسیه کلیه هزینه های زندگی خود در کشور کانادا را دریافت کنند. شهریه، هزینه محل اقامت و مواردی از این دست به وسیله این بورسیه قابل تامین است.

بورسیه تحصیلی امنیتی سرف شارک (Surfshark) یکی دیگر از بورسیه های در دسترس برای تحصیل در کشور کانادا است. افرادی که از این بورسیه تحصیلی استفاده می کنند باید یک مقاله علمی را در اختیار این نهاد قرار دهند و در نتیجه می توانند 2000$ به عنوان کمک هزینه دریافت کنند. این بورسیه از مقطع دبیرستان تا کارشناسی ارشد در دسترس است. مزیت اصلی استفاده از این بورسیه آن است که افراد با هر ملیتی قادر خواهند بود تا از آن بهره ببرند.

بورسیه های تحصیلی و فلوشیپ های ترودو یکی دیگر از بورسیه های در دسترس در کشور کانادا است. بنیاد ترودو بورسیه های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در نظر گرفته است و در صورتی که دانشجویی در یکی از دانشگاه های مورد تایید این کشور به تحصیل پرداخته باشد، می تواند از این بورسیه ها استفاده کند.

معنای فول فاند

بورسیه های تحصیلی دانشگاهی در کانادا

دانشگاه های کشور کانادا نیز بورسیه های تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی و بومی قرار می دهند. یکی از دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد دانشگاه کارلتون است. برای دریافت این بورسیه تحصیلی نیازی به ثبت درخواست نیست بلکه دانشجویانی که واجد شرایط باشند، به صورت خودکار بورسیه به آن ها تعلق خواهد گرفت. این بورسیه مخصوص دانشجویانی است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه کنکوردیا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. این دانشگاه که در شهر مونترئال واقع شده است، امکان درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی را برای همه دانشجویان آزاد کرده است.

دانشگاه دالهاوزی نیز یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده در کشور کانادا است که بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه که در شهر هلیفکس واقع شده است بدون توجه به ملیت دانشجویان و همچنین مقطع تحصیلی، به دانشجویان امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را می دهد.

دانشگاه فیرلی دیکنسون تیز یکی دیگر از دانشگاه های کانادایی است که امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی امکانپذیر ساخته است. این دانشگاه که در شهر ونکوور واقع شده است بدون توجه به ملیت دانشجویان بورسیه های تحصیلی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

دانشگاه HEC مونترئال نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای تحصیل با استفاده از فاند یا فول فاند در کشور کانادا است. در این دانشگاه بورسیه های مختلفی بر اساس نیاز و شایستگی دانشجویان درنظر گرفته شده است. در این دانشگاه نیز دانشجویان بین المللی ممنوعیتی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت.

بورسیه تحصیلی کالج هامبر در کانادا نیز یکی دیگر از فرصت های تحصیل ارزان در کانادا با استفاده از بورسیه تحصیلی است. طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در اختیار دانشجویان این کالج قرار گرفته است.

کمک هزینه های دانشجویی در دانشگاه مک گیل را نیز در این رابطه نمی توان فراموش کرد. فرصت های بسیار مختلف و ارزشمندی برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه وجود دارند تا بتوانند در کبک تحصیلی ارزان قیمت را تجربه کنند. این بورسیه های تحصیلی در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین فوق دکترا قرار می گیرد.

شرایط فاند گرفتن دانشگاه فیرلی دیکنسون کانادا

آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا؛ حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

در صورتی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه کویینز در کانادا هستید نیز می توانید از بورسیه تحصیلی این دانشگاه استفاده کنید. دانشگاه کویینز که در شهر کینگستون در استان انتاریو واقع شده است تعداد مشخصی فرصت استفاده از بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. برخی از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه صرفا در اختیار دانشجویان هندی، پاکستانی و آمریکایی قرار می گیرد.

دانشگاه کوئست در کانادا نیز بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. کمترین میزان بورسیه در این دانشگاه 2000$ است و برخی از دانشجویان امکان دریافت فول فاند برای پرداخت شهریه خود در دانشگاه را نیز خواهند داشت.

بورسیه UBC برای پیشگامان فردا نیز یکی دیگر از بورسیه های تحصیل دانشگاهی در کشور کانادا است که در اختیار دانشجویان بین المللی در دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار می گیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه که استعداد ویژه ای از خود نشان داده باشند نیز می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا نیز امکان دریافت بورسیه را به دانشجویان خود می دهد. دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه آلبرتا امکان استفاده از فاند را خواهند داشت و این امکان در دانشگاه کلگری نیز وجود دارد. در این دانشگاه کمترین مقدار فاند در نظر گرفته شده برای دانشجویان 500$ دلار است اما برخی از دانشجویان این دانشگاه امکان دریافت فول فاند 60000$ دلاری را نیز خواهند داشت.

دانشگاه های کمی در کشور کانادا از دانشجویان مقطع کارشناسی حمایت مالی می کنند و یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه مانیتوبا است. دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی در این دانشگاه امکان استفاده از بورسیه را خواهند داشت و هر سال لیست بورسیه های تحصیلی از طرف این دانشگاه در اختیار دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز قرار می گیرد. دانشگاه ساسکاچوان نیز یکی از دانشگاه های کانادا است که بر اساس شایستگی فرد، به وی بورسیه ای را اختصاص می دهد و در این مورد توجهی به ملیت و مقطع تحصیلی فرد نمی شود.

فول فاند چیست؟

شاید سوالات زیادی برای ما مانند تعریف فول فاند چیست ؟ شرایط دریافت فول فاند در دانشگاه های کانادا کدام است؟ چه افرادی واجد شرایط دریافت این گونه بورسیه های تحصیلی هستند؟ این فاند ها به چه مقاطعی از تحصیل اعطا می شوند؟ مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی چگونه است؟ پیش بیاید

فول فاند زمانی است که همه هزینه ها  برای تحصیل پرداخت شود.هزینه شهریه، هزینه های زندگی و  سایر هزینه های زندگی به طور کامل پرداخت شود. فول فاند  یعنی پرداخت شهریه  در دوران تحصیل و همچنین پرداخت وجه به دانشجو برای تامین زندگی و امرار معاش در دوران دانشجویی است. فول فاند زمانی است كه سازمان يا دانشگاه اعطا کننده بورس تحصيلي، تمام هزينه های تحصيل شامل:

  • هزينه های درخواست
  • هزينه دانشگاه
  • هزينه هاي زندگي
  • هزينه های ماهیانه
  • هزينه تحقيقات

را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

شرایط گرفتن فول فاند از کشور کانادا

برای اینکه افراد متقاضی بتوانند فول فاند یا بورسیه از کانادا دریافت کنند، می بایست در رشته های مهندسی، بهداشت، علوم طبیعی علوم انسانی و علوم جتماعی دارای سطح بالایی از معدل و رزومه های علمی، پژوهشی، داشتن نمره زبان بالا و نیز یک انگیزه نامه قوی که بیانگر هدف از تحصیل در کاناداست، باشند.

کانادا جز کشورهاییست که در تخصیص بورسیه تحصیلی  به دانشجویان خود بسیار فعال است .

نکات مهم در خصوص فول فاند در کشور کانادا

  • در ابتدا باید ثبت نام در یکی از مقاطع تحصیلی دردانشگاه های کانادا
  • بورس تحصیلی می تواند تا سقف 50,000 دلار کانادا در سال ارزش داشته باشد
  • پیشرفت دانشگاهی، پتانسیل تحقیق و رهبری سه معیار ارزیابی یکسان برای واجد شرایط بودن برای فاندها یا بورسیه های تحصیلی است
  • معرفی شدن دانشجویان از سوی موسسه یا فرد اعطاکننده بورسیه
شرایط فاند گرفتن از کانادا

چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی و فاند(Fund)  در مقطع کارشناسی

برای تحصیل به همراه Fund در مقطع کارشناسی فرد باید دارای مدرک دیپلم باشد و مهارت های زبانی را بالاتر از آن چه در آن دوره نیاز می باشد آیلتس دست کم 6.5 و نیز معدل بالای 16 را ارائه کند. اگر متقاضی از معلمان خود توصیه نامه داشته باشد و بتواند یک انگیزه نامه خوب داشته باشد، در این صورت شانس خود را برای اخذ بورسیه  تحصیلی بالا برده است. در کل بورسیه در مقطع کارشناسی و بخصوص  Fund  بسیار محدودتر از دوره های تحصیلات تکمیلی است و حالت رقابتی تری نیز دارد. دانشجویان بین المللی زیادی برای آن درخواست می دهند و این امر بستگی مستقیم  به گرفتن نمره بالا در مصاحبه یا آزمون بورسیه ای که معمولاً دانشگاه می گیرد، دارد.

شرایط  اخذ بورسیه تحصیلی و فاند(Fund)  در مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ شرایط بورسیه تحصیلی و Fund در مقطع تحصیلات تکمیلی مواردی از قبیل داشتن  آیلتس دست کم 6.5 و نیز معدل بالای 16 دو شرط اساسی در مقطع کارشناسی ارشد است. برای اخذ فول فاند دانشجوی متقاضی بایستی مهارت های زبانی بالا و رزومه پژوهشی قوی داشته باشد و نیز دارای انگیزه نامه ای خوب که در آن هدف خود از تحصیل در کارشناسی ارشد آن دانشگاه راتوصیف می کند، باشد.

نوشتن انگیزه نامه باید با دقت زیادی همراه باشد و بتواند کمیته بررسی بورسیه و فول فاند را متقاعد کند  که این فرد شایستگی های لازم را  برای اخذ فول فاند دارد. برای مقطع کارشناسی ارشد ضروری است که متقاضیان مقاله و یا رزومه پژوهشی خوب داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل فوق لیسانس در کانادا این مقاله را بخوانید.

موارد کمک کننده  در امر گرفتن اخذ فول فاند ارشد در کشور کانادا

  • داشتن جوایز و اختراع در زمینه رشته تحصیلی فرد متقاضی فول فاند
  • نوشتن CV قوی
  • داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاهی در این مقطع، می تواند در پذیرش متقاضی بسیار موثر باشد.
  • پلان تحصیلی و تحقیقی

بورسیه تحصیلی و فاند در مقطع دکترا

تمام  شرایطی که در مورد بورسیه تحصیلی و فاند در مقطع کارشناسی ارشد ذکر کردیم، می تواند در مورد اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا هم صدق کند. با این تفاوت که نمره آیلتس باید دست کم 7 باشد و اگر بالاتر از آن باشد بهتر است و شانس فرد متقاضی را برای اخذ بورسیه و فاند را بالا می برد. پوزیشن شخص دانشجوی دکترا، پژوهش محور است  و بایستی پژوهش ارائه دهد که این امر نیازمند داشتن مهارت زبانی بالاست و به همین لحاظ داشتن مهارت زبانی بالا، امتیاز محسوب می شود. برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل دکتری در کانادا این مقاله را بخوانید.

عوامل تاثیر گذار در اخذ بورسیه تحصیلی و فاند در مقطع دکترا

  • ارائه طرح اولیه یا پروپوزال و تأیید استاد راهنما و نشان دادن این که کار تحقیقی دانشجوی مد نظر برای دانشگاه و حوزه علمی کشور می تواند مفید واقع شود.
  • یافتن سوپروایزر در مقطع دکترا در اخذ بورسیه تحصیلی و فاند بسیار تأثیرگذار است.
امکان اخذ اقامت و کار بعد از تحصیل برای دانشجویان

فول فاند برای رشته پزشکی

از آنجا که طول دوره تحصیل دررشته پزشکی طولانی است و هزینه شهریه آن نیز بسبت به بیشتر رشته ها بیشتر است ، بورسیه و فاند منجر به کاهش هزینه های دانشجویان رشته پزشکی می شود و از این جهت بسیار مهم است.

به طور معمول در اکثر موارد، برای اخذ فول فاند پزشکی متقاضیان باید، در آزمونی شرکت کند و یا در مصاحبه ای که دانشگاه آن را برگزار می کند، نمره قابل قبول را کسب کنند.

 فاکتورهای مهم در اخذ فول فاند برای رشته پزشکی

  • داشتن سوابق خوب تحصیلی
  • مهارت بالای زبانی حتی بیشتر از رشته های غیر پزشکی
  • داشتن معدل بالا

کانادا همواره از پذیرش دانشجویان پزشکی با استعداد بسیار استقبال کرده است  و رشته پزشکی از مشاغل مهم و سخت و مورد نیاز در این کشور است. اگر فرد دارای سابقه درخشان تحصیلی باشد و او را به عنوان نخبه بشناسند، با فول فاند و یا بورسیه های خوبی که  به وی  تخصیص خواهند داد، زمینه تحصیلی او را تسهیل می کنند. معمولاً فول فاند از سوی بنیادهای خیریه ، افراد نیکوکار و سازمان های معتبر به این دانشجویان اختصاص داده می شود.

انگیزه نامه در دریافت فاند دانشگاه های کانادا چقدر اهمیت دارد؟  را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی چگونه است؟

معمولاً بعد از تحصیل به دانشجویان برای اقامت و جستجوی کار فرصت می دهند. در صورت ورود  شخص متقاضی به بازار کار تحصیلی در نهایت می تواند به اقامت دائم و تابعیت این کشوربیانجامد.

نکته قابل توجه  در مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی این است که معمولا موسسات و بنیادها و افراد اعطاکننده بورسیه تحصیلی یا فاند به دانشجویان، آن را به افراد واجد شرایط و شایسته اختصاص می دهند و به آن ها به عنوان سرمایه های انسانی نگاه می کنند و این در حقیقت یک نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است زیرا این افراد اغلب دانشجویان ممتاز  و نخبه در کشور خود بوده اند و اقامت آن ها در کانادا برای اقتصاد این کشور و توسعه منابع انسانی آن مفید و موثر خواهد بود.

در اکثر موارد دانشجویان ممتاز معمولاً با پیدا کردن یک کار خوب وارد بازار کار و اقتصاد آن کشور می شوند و با اخذ اقامت دائم، در رشد و توسعه آن کشور نیز موثر واقع خواهند بود.

مدارک لازم برای گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند

برای برای گرفتن بورسیه و فاند مدارک زیرنیاز خواهد بود

  • تکمیل فرم درخواست بورسیه تحصیلی یا فاند که باید تمام بخش های آن را با دقت و صحیح پر کرد.
  • کپی پاسپورت

پاسپورت که باید حداقل شش ماه پس ازعزیمت معتبر باشد (فقط یک نسخه از صفحه اصلی آن شامل عکس و اطلاعات شخصی فرد)

  • کپی مدارک تحصیلی از آخرین مدرسه ای که متقاضی در آن فارغ التحصیل شده یا در حال حاضر مشغول به تحصیل است. این سند باید از مدرسه یا دانشکده قبلی شخص متقاضی امضای رسمی داشته باشد. اگر شخص متقاضی بورسیه تحصیلی برای برنامه Erasmus باشد، باید قبلاً دو ترم تحصیلی را گذرانده باشد.
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه

در بعضی موارد ممکن است از شما خواسته شود به جای یک توصیه نامه دو توصیه نامه توسط متقاضی ارائه داده شود توصیه نامه ها باید از طرف یکی از معلمان و یا مدرسان یا کارفرما یا فردی که بر کار نظارت شما داشته است، باشد. توصیه نامه به ارائه دهنده بورسیه اطلاعات بیشتری در مورد خصوصیات، مهارت ها و ظرفیت های فکری فرد متقاضی می دهد و نشان دهنده انگیزه متقاضی برای دوره ، مدرک و یا دانشگاهی است که وی انتخاب کرده است.

  • انگیزه نامه که باید یک صفحه ای باشد و در حدود 400 کلمه که در آن شخص دلایل خود را برای انتخاب رشته تحصیلی و چگونگی ارتباط آن با مطالعات آینده و اهداف شغلی فرد متقاضی بورسیه را توضیح  می دهد. درانگیزه نامه مهم است که متقاضی در بیان خود صادق باشد.
  • نمرات خوب در آزمون

نمرات آزمون می توانند یک عامل مهم  در این روند اخذ بورسیه های تحصیلی باشند. داشتن نمرات بالا در آزمون ها می تواند از سایر موارد مهم ترباشد . با این وجود، پیشنهاد  برای در تعلق بورسیه به دانشجو پس از در نظر گرفتن کلیه اسناد مربوطه، براساس یک رویکرد جامع ارزیابی خواهد شد.

مدارک اضافی که ممکن است درخواست شود:

  • مقاله

ممکن است از شخص متقاضی بورسیه یا فاند خواسته شود که مقاله ای بنویسد (موضوع معمولاً مربوط به بورسیه تحصیلی است)

  • پورتفولیو یا نمونه کار

در رشته های هنر، طراحی و سایر رشته های مشابه، معمولا ازدانشجویانی که درخواست بورسیه دارند، نمونه کار درخواست می شود و آن شامل کارهای هنری و پروژه های اجرایی نیز می شود. در مورد رشته های هنری، یک نمونه کار در مقایسه با معدل برای نشان دادن مهارت های شخص متقاضی یک امرضروری است.

  • فرم وضعیت پزشکی

فرم ارزیابی  وضعیت پزشکی تایید شده از طرف کلینیک پزشکی  و یا بیمارستان مجاز از کشور مبدا

جمع بندی

دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا یا سایر کشورها ادامه تحصیل دهند، اغلب خواستاربورسیه و فاند برای تامین هزینه های خود می باشند. بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل را بورسیه تحصیلی پوشش می دهد و معمولاً فاند شهریه تحصیلی و همه  و یا بخشی از هزینه های زندگی متقاضی را تأمین می کند.

داشتن سوابق درخشان تحصیلی و مهارت بالای علمی برای اخذ پذیرش با بورسیه و فاند ضروری است. همچنین  دارا بودن نمره زبان بالا نشان دهنده توانایی بهتر فرد در ارتباط برقرار کردن و انگیزه نامه و توصیه نامه نیز از عوامل  تاثیرگذار در اخذ پدیرش با بورسیه و فاند تحصیلی در کانادا می باشند.

پرسش های رایج درباره دریافت فول فاند برای تحصیل در کانادا

فول فاند  به معنای پرداخت شهریه در دوران تحصیل و همچنین پرداخت وجه به دانشجو برای تامین زندگی و امرار معاش در دوران دانشجویی است .

Scholarships, grants, bursaries از بورسیه های مهم کانادا هستند.

معمولاً بعد از تحصیل به دانشجویان برای اقامت و جستجوی کار فرصت می دهند. در صورت ورود  شخص متقاضی به بازار کار تحصیلی در نهایت می تواند به اقامت دائم و تابعیت این کشور بیانجامد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link