برای مهاجرت به کشور کانادا مسیر های مهاجرتی فراوانی از جمله روش استارت آپ کانادا یا سرمایه‌گذاری در کشور کانادا از طریق خرید بیزینس وجود دارد. یکی از بیزینس‌های محبوب در کشور کانادا، خرید یک پمپ‌بنزین است. بدون تردید پمپ‌بنزین‌ها مشتریان همیشگی دارند و تا زمانی که خودروهای با سوخت فسیلی در خیابان وجود دارد، پمپ‌بنزین‌ها نیز به فعالیت اقتصادی خود در سراسر جهان ادامه خواهند داد.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با خرید یک پمپ بنزین در کشور کانادا در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار دهیم.

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

در ابتدا این نکته را بدایند که سرمایه‌گذاران خارجی، چهار راه برای سرمایه گذاری در کسب و کار کانادایی دارند:

  1. راه اندازی یک کسب و کار یا بیزنس از ابتدا
  2. خرید یک کسب و کار با بیزنس
  3. خرید سهام در یک تجارت فعال (حداقل 33٪ یا بیشتر)
  4. خرید حق امتیاز یا فرانچایز

به طور کلی، مبلغ سرمایه گذاری اولیه شما برای خرید یا ایجاد یک کسب و کار در کانادا می‌تواند بین 100  تا 350 هزار دلار باشد، اما بسته به اهداف شخصی و مالی شما این مبلغ می‌تواند هم بیشتر باشد. به عنوان مثال، کسب و کاری که سود خالص 100 هزار دلار در سال برای مالک ایجاد می‌کند، حدود 500 هزار دلار هزینه دارد.

تصویر زیر به صورت دقیق‌تر شرایط هر کدام از این گزینه‌ها را برای سرمایه گذاری تجاری در کانادا را نشان داده است:

سرمایه گذاری تجاری در کانادا

نگاهی کلی به مراحل خرید و مدیریت پمپ بنزین در کانادا

خرید پمپ بنزین در کانادا همانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر در این کشور، نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل مهم و اساسی است. شما باید هر کدام از این مراحل را با دقت و درست انجام دهید تا با ریسک‌های کمتری در طول مسیر مواجه شوید.

در این بخش از گزارش، به برخی از مهمترین مراحلی که باید به هنگام خرید پمپ بنزین در کانادا در نظر داشته باشید، اشاره شده است:

  1. خدمات پمپ بنزین در کانادا را بشناسید: پیش از هرگونه اقدامی سعی کنید درباره پمپ بنزین‌ها در کانادا تحقیق کنید و با خدمات جانبی آنها آشنا شوید. این موضوع هم به شما کمک می‌کنید که با ابعاد مختلف مدیریتی خود در آینده آشنا شوید و هم اینکه بدانید با توجه به ظرفیت‌ها، می‌توانید چه ایده جدیدی را ارائه دهید.
  2. نقش خود را مشخص کنید: به طورکلی شما می‌توانید پمپ‌بنزین و بخش‌های جانبی آن را خریداری یا مدیریت کنید و یا اینکه ممکن است فقط به مدیریت بخش اصلی علاقه‌مند باشید. برای خودتان مشخص کنید که چه خریدی می‌خواهید داشته باشید و سپس چگونه می‌خواهید مدیریت کنید.
  3. نیروی انسانی خود را مدیریت کنید: بعد از اینکه مراحل بعدی را مشخص کردید حالا باید به سراغ نیروهای انسانی یا کارمندان خود بروید. مشخص کنید چه تعداد نیرویی نیاز دارد و مسئولیت دقیق هر کدام از آنها چیست.
  4. هزینه‌های جانبی را بسنجید: باید بدانید که علاوه بر هزینه خرید پمپ بنزین، هزینه‌های جانبی دیگری همچون هزینه زندگی در مدت راه‌اندازی بیزنس خود و همچنین هزینه‌های بیمه، مجوز و … را نیز دارید.
مراحل خرید و مدیریت پمپ بنزین در کانادا

خرید پمپ بنزین در کانادا چه مقدار سرمایه نیاز دارد؟

به طور کلی در نظر داشته باشید که خرید پمپ بنزین در کانادا به سرمایه‌ای حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار نیاز دارد.

برای اینکه بتوانید فعالیت خود را با شرکت بزرگ پترو کانادا شروع کنید، به سرمایه‌ای به ارزش حداقل۵۰۰ هزار دلار تا ۳ میلیون دلار نیاز خواهید داشت.

اما همانطور که در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم،  یکی از مزایای خرید پمپ بنزین این است که شما این فرصت را خواهید داشت تا خرده‌فروشی های دیگری را نیز در کنار پمپ‌بنزین خود داشته باشید.

به عنوان مثال  معمولا در برخی از پمپ‌بنزین‌های کشور کانادا فست‌فودهایی وجود دارد که در قیمت یک پمپ بنزین برای خرید تاثیر می‌گذارد.

یک مثال در این رابطه پمپ بنزینی است که در یک نقطه پر رفت و آمد در بریتیش کلمبیا است که برای خرید آن باید ۸.۵ میلیون دلار پرداخت کنید.

خرید پمپ بنزین در کانادا و دریافت اقامت دائم

شما با خرید یک پمپ بنزین در کانادا و راه‌اندازی آن، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید، اما باید شرایط لازم را برای دریافت اقامت دائم داشته باشید.

برخی از مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید یک بیزنس در کانادا، به شرح زیر است:

  • باید حداقل یک سال از زمان خریداری و سرمایه‌گذاری گذشته باشد
  • شعبه شما باید به صورت فیزیکی فعال باشد
  • شعبه شما باید سودآوری لازم و امکان پرداخت حقو ق کارمندان را داشته باشد
  • باید اثبات کنید که حضور و فعالیت و مشارکت شما در فرآیند موفقیت بیزنس لازم است

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

بررسی نیازهای اولیه برای خرید یک پمپ بنزین در کانادا

در وهله نخست این نکته را به یاد داشته باشید که شما این اجازه را خواهید داشت شخصا مالکیت تمامی یک پمپ بنزین را در اختیار داشته باشید. یکی از مشهورترین شرکت‌های نفتی که در سطح بین‌المللی نیز فعالیت دارد، شرکت پترو کانادا است.

شما برای در اختیار داشتن پمپ بنزین وابسته به این شرکت در کانادا باید یکی از مراحل زیر را طی کنید:

  • در اختیار گرفتن یک پمپ بنزین در کشور کانادا و تغییر آن به یک ایستگاه پمپ بنزین پترو کانادا
  • در اختیار داشتن یک زمین خالی که می‌خواهید در آن یک پمپ بنزین احداث کنید
  • پیدا کردن و خرید یک پمپ بنزین شرکت پترو کانادا از یک مالک خصوصی

توجه داشته باشید که در معاملاتی که برای خرید شعب پترو کانادا انجام می‌شود، این شرکت هیچگونه دخالتی نخواهد داشت و تنها جابه‌جایی امتیاز از فردی به فرد دیگر را به صورت رسمی می‌پذیرد.

بررسی مزایا و معایب خرید پمپ بنزین در کانادا

پیش از این که در رابطه با خرید یک پمپ بنزین در کشور کانادا صحبت کنیم، بهتر است بررسی کنیم که چه مزایا و معایبی در خرید پمپ بنزین در کانادا وجود دارد.

زمانی که یک شما یک پمپ بنزین فعال را خریداری می‌کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که این مکان از پیش شناخته شده است و نیازی به تبلیغات اولیه نخواهد داشت.

معایب خرید یک پمپ بنزین در کانادا مزایای خرید یک پمپ بنزین در کانادا
نوسانات بالا در این صنعت داشتن مشتریان دائمی
اجبار در فعالیت ۲۴ ساعته در تمام طول هفته به منظور دسترسی به بیشترین سود امکان ایجاد فروشگاه‌های خرده فروشی در محل پمپ بنزین
اجبار در تبعیت از قوانین تصویب شده در رابطه با فروش سوخت عدم نیاز به استخدام نیروی کار متخصص در بسیاری از بخش‌های پمپ بنزین
وجود خطرات بالقوه در پمپ بنزین حضور مشتری‌های فراوان در صورت تمایل به فروش
رقابت بالا در این صنعت امکان استفاده از انواع پوشش‌های بیمه برای مشکلات زیست محیطی
درصد بالای نرخ بهره وام های اهدایی امکان استفاده از کمک‌های مالی
کاهش دستوری تعداد پمپ بنزین‌ها در برخی از شهرهای جهان

طبیعتا شما با کسب آگاهی و اطلاعات کافی از تمامی مشکلات و مزایای خرید پمپ بنزین در کانادا، می‌توانید بهتر و راحت‌تر تصمیم بگیرید آیا قصد دارید خرید یک پمپ بنزین در کشور کانادا خریداری کنید یا اینکه بهتر است روش دیگری را برای سرمایه‌گذاری در کانادا انتخاب کنید.

نمونه هایی از پمپ بنزین‌های در دسترس برای خرید در کشور کانادا

در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۷۰ ایستگاه پمپ بنزین در کانادا وجود دارد که مالکین آنها قصد فروش دارند. از همین رو شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که در هنگام درخواست خرید یک پمپ بنزین، گزینه‌های مناسبی با توجه به بودجه و شهر دلخواه خود، پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

به طور کلی خرید بیزینس در کشور کانادا می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به سرمایه‌ای بسیار مطمئن در این کشور دست پیدا کنید.

از طرف دیگر می توانید اعتبار بسیار بالایی به رزومه خود به عنوان یک سرمایه گذار و صاحب بیزینس در کانادا، اضافه کنید. بر کسی پوشیده نیست که شروع بیزینس در کشور کانادا کار ساده‌ای نیست و نیازمند طی کردن مراحل قانونی است.

برای این که بتوانید شانس موفقیت خود برای خریدن یک پمپ بنزین را افزایش دهید، بهتر است از مشورت افرادی استفاده کنید که تجربه کافی در این زمینه را دارند و به مباحث قانونی خرید بیزینس توسط شهروندان خارجی تسلط کامل دارند.

همچنین بهتر است تا در مسیر مهاجرتی خود از مشاورین و بهترین وکیل مهاجرت به کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند و البته با تجربه و کاردان هستند مشورت بخواهید. مجموعه حقوقی کاناداپاس با تعهد به ارایه ممتازترین خدمات حقوقی مهاجرتی تا موفقیت شما در کنارتان است.

پرسش های رایج درباره خرید پمپ بنزین در کانادا

از 1.5 میلیون دلار تا 6 میلیون دلار بیشتر متغیر است. مبلغ سرمایه گذاری بر اساس ارزش زمین، اندازه زمین و ارائه خدمات (فروشگاه، رستوران، کارواش، و غیره) متفاوت است.
درآمد صاحب پمپ بنزین به متغیرهای مختلفی بستگی دارد. با این حال، درآمد شما بین 35000 تا 150000 دلار در هر میلیون لیتر سوخت است.
صنعت پمپ بنزین در کانادا سالانه 30 میلیارد دلار ارزش دارد و 6613 پمپ بنزین در بازار وجود دارد. یعنی خرید یک پمپ بنزین در تورنتو به این معنی است که شانس خوبی برای سود دارید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link