از راه‌های مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در کانادا را می‌توان نام برد که به سرمایه‌گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه‌ای تجاری به سرمایه‌گذاری در کانادا بپردازند و از این طریق برای اقامت کانادا اقدام کنند.

خرید بیزینس یا ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید مغازه در کانادا

در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا درباره شرایط خرید مغازه در کانادا توضیحات اولیه را مطرح کنید. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا پیش از اقدام در این زمینه، اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار داشته باشید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید مغازه در کانادا

در ابتدا این نکته را بدایند که سرمایه‌گذاران خارجی، چهار راه برای سرمایه گذاری در کسب و کار کانادایی دارند:

  1. راه اندازی یک کسب و کار یا بیزنس از ابتدا
  2. خرید یک کسب و کار با بیزنس
  3. خرید سهام در یک تجارت فعال (حداقل 33٪ یا بیشتر)
  4. خرید حق امتیاز یا فرانچایز

به طور کلی، مبلغ سرمایه گذاری اولیه شما برای خرید یا ایجاد یک کسب و کار در کانادا می‌تواند بین 100  تا 350 هزار دلار باشد، اما بسته به اهداف شخصی و مالی شما این مبلغ می‌تواند هم بیشتر باشد. به عنوان مثال، کسب و کاری که سود خالص 100 هزار دلار در سال برای مالک ایجاد می‌کند، حدود 500 هزار دلار هزینه دارد.

جدول زیر به صورت دقیق‌تر شرایط هر کدام از این گزینه‌ها را برای سرمایه گذاری تجاری در کانادا را نشان داده است:

مهمترین شرایط بیزنس درخواست اقامت دائم ریسک سودآوری هزینه نوع سرمایه گذاری
  • شرکت فعال در کانادا
  • دارای دفتر فیزیکی
  • دارای حداقل 1کارمند کانادایی
  • حداقل 12 ماه فعالیت شرکت
زیاد حداقل 50 هزار دلار راه‌اندازی یک بیزنس
  • مالکیت حداقل 51 درصد سهام
  • شرکت فعال در کانادا
  • دارای حداقل 1 کارمند کانادایی
متوسط حداقل 100 هزار دلار خرید بیزنس
  • حداقل 12 ماه فعالیت بیزنس
  • وضعیت مالی و بودجه کافی بیزنس
متوسط به طور متوسط 200 تا 300 هزار دلار خرید سهام یک بیزنس
  • حداقل 12 ماه فعالیت بیزنس
  • دارای حداقل 1 کارمند کانادایی
پایین حداقل 100 هزار دلار خرید فرانچایز

هزینه خرید مغازه در کانادا

شما باید یک برنامه تجاری تحقیق شده داشته باشید و بدانید که رقبای اصلی شما در مسیر حرکت به سمت موفقیت چه کسانی هستند تا اینکه بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای خرید مغازه در کانادا انجام دهید.

با توجه به تنوع بسیار زیاد مغازه‌ها در کانادا، بدیهی است که نتوان به‌راحتی درباره قیمت آنها صحبت کرد و این دارایی فرد است که نشان می‌دهد او در چه شهری و در چه مکانی و در چه متراژی می‌تواند مغازه مورد نظر خو را خریداری کند.

به زبان ساده‌تر باید چنین گفت که بودجه هر فرد باید پیش از اقدام برای خرید مغازه مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان از این طریق بهترین پیشنهاد را برای خرید بهترین مغازه به او ارائه کرد.

در همین راستا مشاوران و کارشناسان ما که در سال‌های اخیر تجربه بسیاری را در زمینه خرید تجارت‌های مختلف در کانادا به دست آورده‌اند، می‌توانند شما را در مسیر رسیدن به این خواسته همراهی کنند. 

خرید مغازه و اقامت دائم در کانادا

شما با خرید یک مغازه در کانادا و راه‌اندازی آن، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و اعضای خانواده‌تان درخواست دهید، اما باید شرایط لازم را برای دریافت اقامت دائم داشته باشید.

به طور کلی، قبل از اینکه بتوانید برای اقامت دائم درخواست دهید، کسب و کار شما باید فعال باشد. برخی از مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید مغازه، به شرح زیر است:

  • باید حداقل یک سال از زمان خریداری و سرمایه‌گذاری گذشته باشد
  • مغازه شما باید به صورت فیزیکی فعال باشد
  • مغازه شما باید سودآوری لازم و امکان پرداخت حقوق کارمندان را داشته باشد
  • در مغازه شما باید حداقل یک کارمند کانادایی مشغول به کار و استخدام شده باشد
  • باید اثبات کنید که حضور و فعالیت و مشارکت شما در فرآیند موفقیت بیزنس لازم است
  • تمام مجوزهای لازم برای فعالیت در کانادا را دارید

هنگامی که کسب و کار کانادایی شما فعال شد، می‌توانید به عنوان مدیر کسب و کار خود برای اقامت دائم اقدام کنید. برای واجد شرایط شدن برای اقامت دائم باید معیارهای دیگری را رعایت کنید که اغلب شامل موارد زیر است:

  • حداقل نمره زبان انگیسیی یا فرانسه ( CLB 7)
  • داشتن تحصیلات پس از متوسطه
  • نداشتن سابقه کیفری یا مشکل جدی پزشکی

خرید بیزینس یا ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

چگونگی خرید مغازه در کانادا

در این مسیر مهمترین نکته این است که برای شروع بیزینس خود در کانادا، ابتدا باید مجوز کار در کانادا را بگیرید. مجوز کار هم به محل زندگی و نوع بیزینس شما بستگی دارد که به طور کلی به بخش اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا (LMIA) :تأییدیه‌ای که وزارت کار کانادا به کارفرمایان این کشور می‌دهد تا بتوانند نیروی کار خارجی استخدام کنند. به این تأییدیه Labor Market Impact Assessment یا به اختصار LMIA گفته می‌شود.
  • برنامه بین المللی کار موقت کانادا (IMP): ویزای IMP کانادا به کارفرمایان اجازه می‌دهد که بدون دریافت مجوز LMIA، نیروی کار بین‌المللی استخدام کنند.

برای خرید مغازه در کانادا، LMIA مسیر بسیار خوبی و البته مناسبی است. دریافت نامه LMIA، در واقع به معنای ویزای ورود به کشور کانادا به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی است. این ویزا به صورت معمول حدود 2 سال اعتبار دارد.

LMIA برای خرید مغازه در کانادا

 مدارک لازم برای دریافت LMIA برای خرید مغازه در کانادا

برخی از مهمترین مدارک برای دریافت LMIA به شرح زیر است:

  •  مدارک لازم برای اثبات مالکیت مغازه‌ای که در کانادا خریداری کرده‌اید
  • مدارک لازم برای اثبات ثبت مغازه در کانادا
  • مدارم لازک برای اثبات فعال بود بیزنس شما در کانادا
  • روزمه کاری (تجربه شعلی و مدیریتی)
  • مدارک شخصی فرد متقاضی همانند مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و فرزندان، مدارک زبان، تمکن مالی، وضعیت پزشکی و …

ثبت شرکت در ونکوور برای اخذ اقامت دائم کانادا

چگونگی انتخاب مغازه برای خرید در کانادا

  • اگر به این موضوع فکر می‌کنید که چطور باید مغازه مورد نظر خود را در کانادا خریداری کنید، به یاد داشته باشید مهمترین موضوع موقعیت مکانی مغازه است. این مسئله تاثیر زیادی در نحوه عملکرد شما به عنوان یک فروشنده خواهد داشت. در واقع باید در نظر داشته باشید که قرار است کالای خود را به چه کسانی بفروشید.
  • همچنین باید درباره مساحتی که برای فروش محصولات خود به آن نیاز خواهید داشت، دقت کافی داشته و در این رابطه واقع‌بین باشید. این موضوع به محصولی که می‌خواهید بفروشید و تعدادی که از آن باید در فروشگاه داشته باشید نیز بستگی دارد.
  • در صورتی که بتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین نیز به فروش برسانید، قادر خواهید بود تا مقداری از مساحت مورد نیز خود را کاهش دهید.
  • ساختمانی که قصد شروع کار در آن را دارید نیز موضوع تاثیرگذاری است؛چراکه به شدت بر زیبایی کسب و کار شما تاثیرگذار خواهد بود.
  • اگر می‌خواهید نظر مصرف‌کنندگان را در یک منطقه خاص به خود جلب کنید، باید شناخت عمیقی از بازاری که قصد فعالیت در آن دارید، داشته باشید.

مهارت‌های اساسی و نقش آن در خرید مغازه در کانادا

در صورتی که می خواهید یک خرده‌فروشی در کانادا داشته باشید، به مهارت‌های نسبتا کمی نیاز خواهید داشت تا بتوانید به سود نسبتا بالایی دست پیدا کنید. در این میان، داشتن درک درست از مهارت‌های بازاریابی و تجارت عمومی بسیار با اهمیت است.

در نظر داشته باشید، پولی که به مغازه شما وارد می‌شود همیشه باید بیشتر از مقدار پولی باشد که برای خرید محصول هزینه می‌کنید. بنابراین داشتن آگاهی نسبت به اطلاعات اولیه حسابداری و بازاریابی برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

علاوه بر اینها شما باید درک کنید که مشتری شما چه می‌خواهد و چگونه می‌توانید این امکان را برای او ایجاد کنید. شما باید در ارائه خدمات مشتری بسیار خوب عمل کنید، چرا که تنها از این طریق است که می‌توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید و آنها را ترغیب کنید که بار دیگر نیز نیاز خود را از مغازه شما برطرف کنند.

همچنین با توجه به در دسترس بودن برندهای مختلف، مشتریان خود را ملزم به استفاده از یک برند خاص نمی‌دانند و در صورتی که رضایت کافی از آن را نداشته باشند، فورا به سراغ محصول دیگری خواهند رفت. بنابراین باید تلاش کنید تا خرید آنها را به یک تجربه عالی تبدیل کنید.

مزایا و معایب خرید مغازه در کانادا

در این بخش می‌توانید برخی از اصلی‌ترین مزایا و معایب خرید مغازه در کانادا را مطالعه کنید:

معایب راه‌اندازی مغازه در کانادا

مزایای راه‌اندازی مغازه در کانادا

برای شرکت های نوپا مناسب نیست. برای هر ملیتی در دسترس است.
بهترین برنامه برای اهداف مالیاتی نیست حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری نیاز ندارد، اما با توجه به برنامه بیزینس شما، مبلغ سرمایه‌گذاری باید منطقی باشد.
این بیزینس در کانادا باید با عملکرد مالی کافی فعال و عملیاتی باشد. هیچ شرطی برای یک شرکت خارجی موجود، نیاز ندارد.
این برنامه به سرمایه ‌ذاری برای خرید حداقل ۵۱٪ سهام بدون تضمین موفقیت نیاز دارد. حداقل شرط لازم برای توانایی زبان وجود ندارد، ولی به طور معمول سرمایه‌گذاران خارجی باید توانایی خود را در مدیریت بیزینس نشان دهند. بنابراین باید به سطح متوسطی از زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشند.
سرمایه‌گذاران خارجی می توانند با استفاده از این برنامه برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند.

صنعت خرده‌فروشی در کانادا

از سال ۲۰۱۶ تا کنون صنعت خرده‌فروشی در کانادا پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن افزایش جمعیت و همچنین بالاتر رفتن نرخ اشتغال در این کشور بوده است.

با وجود این که در بسیاری از کشورهای جهان تفاوت‌های عمده‌ای در خرید محصولات به وجود آمده است، مصرف‌کنندگان کانادایی همچنان علاقه زیادی به خرید محصولات و اقلام منحصر به فرد از خرده‌فروشی‌های کوچک‌تر دارند.

البته که از سوی دیگر نیز مراکز خرید درسراسر کانادا به سرعت چشمگیری در حال جذب مشتری هستند و برخی از فروشگاه‌های کانادا از نظر تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان، بالاترین رتبه‌های جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان، طبیعتا این موضوع  برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند در کشور کانادا مغازه داشته باشند، خبر خوبی محسوب می‌شود. شما نیز می‌توانید در این مسیر با رویکرد ویژه خود، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.

چالش‌های راه‌اندازی مغازه در کانادا

در سال‌های اخیر چالش‌هایی در صنعت خرده‌فروشی در کشور کانادا به وجود آماده است. برای مثال خرید آنلاین در میان مردم افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل فروشگاه‌های سنتی در کانادا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند.

در این شرایط، یک خرده‌فروش آگاه تلاش می‌کند تا به جای آنکه انرژی خود را در مسیر مقاومت علیه آن صرف کند، از این موضوع استفاده بهینه کند.

در واقع باید اطمینان حاصل کنید که چگونه می‌توانید تجارت خود را به صورت آنلاین گسترش دهید و آن را فعال نگه دارید.

این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که بتوانید برای مشتریان خود یک تجربه جدید ایجاد کنید. به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید مشتریان خود را جذب کنید و آنها را به خودتان وفادار نگه دارید. فراموش نکنید که صنعت خرده‌فروشی با مشکلات مخصوص به خودش روبه‌روست و چالش‌های فراوانی در مسیر آن قرار دارد.

با همه این تفاسیر، زمانی که شما به عنوان یک خریدار تصمیم دارید خود را به خاک کانادا برسانید، بهتر است تحقیقات کامل را از قبل انجام دهید تا بتوانید در مسیر رسیدن به خواسته‌های خود با مشکلات کمتری روبه‌رو شوید و این چالش‌ها را برطرف کنید.

همکاران ما در کاناداپاس آماده‌اند تا در زمینه خرید انواع بیزینس‌ها در کشور کانادا، مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند و در صورت تمایل شما کلیه پرونده‌ حقوقی شما در زمینه خرید یا افتتاح بیزینس و همچنین ایجاد استارتاپ و نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا را مورد پذیرش و پیگیری قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link