در سال ۲۰۱۷ در پی همکاری اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) با سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) یک برنامه مهاجرتی جدید به اسم برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) به وجود آمد که به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌دهد افراد ماهر و بااستعداد از سراسر دنیا را استخدام کنند تا مجوز کار کانادا (Work Permit) را به دست بیاورند.

کارفرمایانی که واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشند، می‌توانند روند استخدام نیروهای کار خارجی را از طریق استراتژی مهارت‌های جهانی (Global Skills Strategy) تسریع بخشند. لطفا تا انتهای این مطلب با ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس همراه باشید تا با هر آنچه که باید درمورد ویزای تلنت کانادا بدانید، آشنا شوید.

ویزای تلنت کانادا چیست؟

جریان استعدادهای جهانی، یکی از زیرمجموعه‌های برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) است. هدف از ایجاد این برنامه مهاجرتی که به مجوز کار حاصل از آن، ویزای تلنت کانادا گفته می‌شود، تسهیل فرایند اخذ مجوز کار برای نیروهای کار خارجی است تا کارفرمایان کانادایی بتوانند استعدادهای مد نظر خود را راحت‌تر و سریع‌تر جذب کنند و از این طریق بتوانند در مقیاس بین‌المللی با رقبای خود رقابت کنند.

نکته قابل توجه درمورد ویزای تلنت کانادا، این است که برای نیروهای کار و کارگران صادر نمی‌شود؛ بلکه به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌دهد نیروهای کار مورد نظر خود را استخدام کنند. به این ترتیب، در بهبود و رونق اقتصاد کانادا نیز تاثیرگذار خواهند بود.

جریان استعدادهای جهانی (GTS)، متقاضیان را در دو گروه مختلف می‌پذیرد. در حالی که برخی از شرایط و الزامات مورد نیاز در این دو گروه مشترک است، اما هر گروه شرایط منحصربه‌فرد خودش را هم دارد که در ادامه، جزئیات بیشتری در این خصوص در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

ویزای تلنت کانادا، توسط کارفرمای ساکن کانادا دریافت می‌شود. وی می‌تواند این ویزا را برای استخدام نیروهای کار بااستعدادی که مورد نظر دارد، دریافت کند. زمانی که شما به عنوان یک نیروی کار قصد دارید برای ویزای تلنت کانادا درخواست دهید، در اولین اقدام خود باید یک کارفرمای کانادایی معتبر با یک کسب‌وکار قانونی پیدا کنید که واجد شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا باشد.

نکته بعدی درمورد ویزای تلنت کانادا، این است که کارفرماهایی که قصد اقدام برای آن را دارند، باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) نیز داشته باشند. این مجوز، نشان می‌دهد که از بین دارندگان اقامت دائم کانادا و یا شهروندان کانادا، هیچکس واجد شرایط انجام این شغل نیست و لازم است که یک نیروی کار خارجی استخدام شود و استخدام این فرد، تاثیر منفی بر بازار کار کانادا نخواهد داشت.

افرادی که مستعد دریافت ویزای تلنت کانادا هستند، می‌توانند به مدت ۳۰ روز و یا کم‌تر در یک دوره ۱۲ ماهه به صورت آزمایشی در کانادا کار کنند. هدف از راه‌اندازی جریان استعدادهای جهانی (GTS) که منجر به صدور ویزای تلنت می‌شود، انتقال دانش و مهارت‌های نیروهای کار خارجی مستعد به همتایان کانادایی آن‌ها است.

ویزای تلنت کانادا

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

شرایط کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای نخبگان کانادا

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، ویزای تلنت کانادا برای دو گروه از افراد در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، ۲ نوع دسته بندی برای ویزای تلنت کانادا وجود دارد که به دو دسته A و B تقسیم می‌شوند تا از یکدیگر تفکیک شوند.

در نظر داشته باشید که از الزامات در هر دو دسته بندی مشترک است، اما هر دسته‌بندی، الزامات خاص خود را هم دارد.

در این بخش، الزامات و شرایط کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای نخبگان کانادا در هر دو دسته‌بندی به طور مشترک، نام برده شده است:

شرایط لازم توضیحات
هزینه پردازش مجوز LMIA هزینه دریافت مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) در هر دو دسته‌بندی A و B ویزای تلنت کانادا یک هزار دلار است. پرداخت این هزینه، برعهده کارفرما است. در واقع، کارفرما می‌تواند ویزای تلنت بگیرد و از طریق آن شما را به عنوان یک فرد بااستعداد دعوت کرده و در کسب‌وکار خود استخدام کند.
مشروعیت کسب‌وکار کارفرمایان متقاضی ویزای تلنت کانادا، باید مانند همه متقاضیان برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)، مدارک معتبر و قابل استنادی ارائه کنند تا مشروعیت تجارت خود را اثبات کنند.
طرح مزایای بازار کار با توجه به اینکه جریان استعدادهای جهانی (GTS) با این هدف به وجود آمده تا شرکت‌های کانادایی بتوانند در مقیاس بین‌المللی رقابت کنند، تمامی کارفرمایانی که برای آن اقدام می‌کنند، باید با سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) همکاری کنند تا یک طرح مزایای بازار کار ایجاد کنند. این طرح نشان می‌دهد که فعالیت‌های تجاری آن‌ها تاثیری پایدار بر بازار کار کانادا خواهد داشت. در ادامه بیشتر درمورد این طرح توضیح خواهیم داد.

نکته مهم: با توجه به اینکه جریان استعدادهای جهانی (GTS) زیرمجموعه برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) است، همه کارفرمایان واجد شرایط که قصد اقدام برای آن را دارند، باید پیش از استخدام یک نیروی کار خارجی به طور رسمی، مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت بگیرند. بنابراین، در صورت اخذ ویزای تلنت کانادا، فقط می‌توانید برای همین کارفرما که مشخصات آن در مجوز شما قید شده کار کنید و امکان کار برای یک کارفرمای دیگر را نخواهید داشت.

نکته ۲: اگر کارفرما شرایط کلی و عمومی ویزای تلنت کانادا را در اختیار داشته باشد، باید شرایط اضافی یکی از دسته‌بندی‌های A یا B را هم فراهم کند تا موفق به اخذ این ویزا برای شما شود.

شرایط مورد نیاز برای دسته‌بندی A ویزای تلنت کانادا

در دسته‌بندی A، کارفرما باید توسط یکی از شرکای تعیین شده، به جریان استعدادهای جهانی (GTS) معرفی شده باشد تا بتواند از این جریان برای استخدام استعدادهای متخصص استفاده کند.

شما می‌توانید نام شرکای تعیین شده GTS که مجاز به ارجاع کارفرمایان به دسته‌بندی A هستند را در این لینک به تفکیک هر یک از استان‌های کانادا مشاهده کنید.

برای اینکه فردی به عنوان استعداد متخصص برای دسته‌بندی A جریان استعدادهای جهانی واجد شرایط باشد، باید شرایط زیر را در اختیار داشته باشد:

  • دانش پیشرفته و سطح بالا در زمینه تخصصی فعالیت خود
  • سطح تحصیلات پیشرفته (فوق لیسانس به بالا)
  • حداقل ۵ سال سابقه تخصصی در زمینه فعالیت خود
  • حقوقی که در شغل مورد نظر برای وی در کانادا در نظر گرفته شده، باید حداقل ۸۰ هزار دلار در سال معادل ۳۷.۴۶ دلار به ازای هر ساعت باشد.
ویزای نخبگان کانادا

جاب آفر کانادا چیست را در این مقاله مطالعه کنید.

شرایط مورد نیاز برای دسته‌بندی B ویزای تلنت کانادا

کارفرمایان کانادایی، به منظور درخواست برای دسته‌بندی B جریان استعدادهای جهانی، باید به دنبال استخدام استعدادهای خارجی باشند که دارای سطح مهارت بالایی هستند تا بتوانند در موقعیت‌های شغلی موجود در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی استخدام شوند.

در واقع، در این دسته‌بندی، برخی مشاغل خاص در نظر گرفته شده است که می‌توان آن‌ها را مشاغل پرتقاضا در نظر گرفت.

مشاغل مورد قبول در دسته‌بندی B ویزای تلنت کانادا در جدول زیر مشخص شده‌اند:

عنوان شغل کد NOC 2011 کد NOC 2021 دستمزد ساعتی دستمزد سالانه
مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی ۰۲۱۳ ۲۰۰۱۲ دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسین عمران ۲۱۳۱ ۲۱۳۰۰ دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسین برق و الکترونیک ۲۱۳۳ ۲۱۳۱۰ دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسین معدن ۲۱۴۳ ۲۱۳۳۰ دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسین هوافضا ۲۱۴۶ ۲۱۳۹۰ دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسین کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم افزار) ۲۱۴۷ ۲۱۳۱۱ دستمزد رایج دستمزد رایج
ریاضیدانان و آماردانان (سمت‌های دبیران و مشاغل مرتبط از این زیرمجموعه مستثنی هستند) زیرمجموعه ۲۱۶۱ زیرمجموعه ۲۱۲۱۰ دستمزد رایج دستمزد رایج
تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی ۲۱۷۱ 21211 – دانشمندان داده

21220 – متخصصان امنیت سایبری

21221 – متخصصان سیستم کسب‌وکار

21222 – متخصصان سیستم اطلاعات

21233 – طراحان وب

دستمزد رایج دستمزد رایج
تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده‌ها ۲۱۷۲ 21211 – دانشمندان داده

21223 – تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده‌ها

دستمزد رایج دستمزد رایج
مهندسان و طراحان نرم افزار ۲۱۷۳ 21231 – مهندسین و طراحان نرم افزار

21211 – دانشمندان داده

دستمزد رایج دستمزد رایج
برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی ۲۱۷۴ 21230 – توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم‌های کامپیوتری

21232 – توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار

21234 – توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسان

دستمزد رایج دستمزد رایج
طراحان و توسعه‌دهندگان وب ۲۱۷۵ 21233 – طراحان وب

21234 – توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسان

دستمزد رایج دستمزد رایج
تکنسین‌های مهندسی برق و الکترونیک ۲۲۴۱ ۲۲۳۱۰ 41.35 دلار یا بالاتر از دستمزد رایج ۸۶ هزار دلار یا بالاتر از دستمزد رایج
تکنسین‌های شبکه کامپیوتری (شغل NOC 2021 تکنسین‌های شبکه کامپیوتری و وب) ۲۲۸۱ ۲۲۲۲۰ ۴۰.۸۷ دلار یا بالاتر از دستمزد رایج ۸۵ هزار دلار یا بالاتر از دستمزد رایج
تکنسین‌های تست سیستم‌های اطلاعاتی ۲۲۸۳ ۲۲۲۲۲ ۴۱.۰۳ دلار یا بالاتر از دستمزد رایج ۸۵ هزار دلار یا بالاتر از دستمزد رایج
تهیه کننده، کارگردان فنی، خلاق و هنری و مدیر پروژه – جلوه‌های بصری و بازی ویدیویی زیرمجموعه ۵۱۳۱ زیرمجموعه ۵۱۱۲۰ ۴۰.۸۷ دلار یا بالاتر از دستمزد رایج ۸۵ هزار دلار یا بالاتر از دستمزد رایج
رسانه‌های دیجیتال و طراحی زیرمجموعه ۵۲۴۱ زیرمجموعه ۵۲۱۲۰ ۴۰.۸۷ دلار یا بالاتر از دستمزد رایج ۸۵ هزار دلار یا بالاتر از دستمزد رایج

کارفرمایان باید توجه داشته باشند که استعدادها برای واجد شرایط بودن، باید هم شغل مورد نیاز و هم حداقل دستمزد مورد نیاز که در جدول فوق مشخص شده را داشته باشند.

نکته ۱: برای عنوان شغلی تهیه کننده، کارگردان فنی، خلاق و هنری و مدیر پروژه – جلوه‌های بصری و بازی ویدیویی در جدول فوق، باید در یک یا چند مورد از مهارت‌های زیر حداقل ۳ سال سابقه داشته باشید:

  • تهیه کننده
  • مدیر فنی
  • مدیر خلاق
  • مدیر هنری یا مدیر پروژه
  • هماهنگ کننده ارشد
  • مدیر بخش
  • توسعه سطح و ظاهر
  • طراحی و ایجاد شخصیت یا شبیه سازی
  • نقاشی مات
  • مدیریت بودجه یا تیم‌ها
  • توسعه جلوه‌های بصری در بازی‌های ویدیویی یا تولید انیمیشن

نکته ۲: برای عنوان شغلی رسانه‌های دیجیتال و طراحی در جدول فوق، باید در یک یا چند مورد از مهارت‌های زیر حداقل ۳ سال سابقه داشته باشید:

  • مدل‌سازی سه‌بعدی
  • کامپوزیت
  • رنگ و روتوش
  • چیدمان و حرکت تطبیق پذیر
  • محیط دیجیتال و رنگ‌آمیزی مات
  • بافت
  • روشنایی سایه
  • جلوه‌های شخصیت
  • افکت‌ها و شبیه‌سازی‌ها
  • طراحی و سناریو
  • رابط کاربری یا تجربه کاربری
  • طراحی واکنش گرا (برای بازی)
  • واقعیت مجازی
  • واقعیت افزوده
  • انیمیشن رسانه‌های دیجیتال
  • ویرایش سطوح برای طراحی رسانه‌های دیجیتال
  • ویرایش نرم‌افزار برای طراحی رسانه‌های دیجیتال
  • توسعه نرم‌افزار یا برنامه‌های کاربردی مرتبط با طراحی رسانه‌های دیجیتال

شرایط طرح مزایای بازار کار برای دسته‌بندی A و B ویزای تلنت کانادا

همه متقاضیان جریان استعدادهای جهانی باید با ESDC (سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا) همکاری کنند تا یک طرح مزایای بازار کار ایجاد کنند. این طرح، نشان‌دهنده تعهد به انجام کارهایی است که تاثیر مثبتی بر بازار کار کانادا دارند. بنابراین، دریافت‌کنندگان ویزای تلنت کانادا باید نشان دهند که فعالیت‌های آن‌ها تاثیر مثبت بر بازار کار این کشور خواهند داشت.

متقاضیان دسته‌بندی A ویزای تلنت کانادا، باید متعهد به ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی یا دارندگان اقامت دائم این کشور شوند. این اشتغال‌زایی، می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم صورت بگیرد.

متقاضیان دسته‌بندی B ویزای تلنت کانادا نیز باید متعهد به افزایش مهارت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آموزشی برای شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا شوند.

ویزای تلنت کانادا و مجوزlmia

شرایط کسب‌وکار کارفرمای متقاضی ویزای تلنت کانادا

همانطور که اشاره شد، ویزای تلنت کانادا باید توسط کارفرما دریافت شود و وی برای اینکه واجد شرایط این ویزا باشد، باید یک کسب‌وکار واجد شرایط و قانونی داشته باشد. کسب‌وکارهایی که از شرایط زیر برخوردار باشند، واجد شرایط در نظر گرفته خواهند شد:

  • کسب‌وکار باید یک بیزینس فعال در کانادا باشد و در حال فعالیت باشد.
  • حوزه فعالیت کسب‌وکار باید روی فناوری‌های نوآورانه متمرکز باشد.
  • کارفرما باید تمایل به توسعه و گسترش کسب‌وکار خود داشته باشد.
  • کسب‌وکار باید پتانسیل توسعه و گسترش داشته باشد.
  • کارفرما باید به دنبال استخدام یک فرد متخصص در کسب‌وکار خود باشد و چنین فردی را شناسایی کرده باشد.
  • کارفرما باید توسط یکی از سازمان‌های تعیین شده در دسته‌بندی A یا B به اداره مهاجرت فدرال کانادا معرفی شده باشد.

نحوه اقدام برای ویزای تلنت کانادا

اقدام برای اخذ مجوز کار کانادا از طریق جریان استعدادهای جهانی، یک پروسه دو مرحله‌ای است:

  1. متقاضیان واجد شرایط جریان استعدادهای جهانی، باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت دریافت کنند. مسئولیت درخواست و پرداخت هزینه‌های فرآیند اخذ مجوز LMIA مثبت، بر عهده کارفرما است. البته، علاوه بر خود کارفرما، وکیل مهاجرتی یا نماینده وی نیز می‌تواند این پروسه را انجام دهد.
  2. پس از دریافت مجوز LMIA مثبت، کارمند یا نیروی کار مورد نظر، می‌تواند برای اخذ مجوز کار (Work Permit) کانادا درخواست دهد. مدارک مورد نیاز ویزای تلنت کانادا، به شرایط و پرونده متقاضی و کارفرمای وی بستگی دارد که در بخش‌های بعد، به برخی از آن‌ها اشاره شده است. برای تسهیل فرایند اخذ ویزای تلنت کانادا و آگاهی از کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای آن، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس مشورت کنید.

مراحل اخذ ویزای تلنت کانادا

برای دریافت ویزای نخبگان کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ویزای تلنت کانادا، برای کارفرمای ساکن کانادا صادر می‌شود. وی می‌تواند این ویزا را برای استخدام فرد مورد نظر خود دریافت کند. بنابراین در اولین اقدام، باید با جست‌وجو در سایت های کاریابی کانادا، یک کارفرمای معتبر پیدا کنید که یک کسب‌وکار قانونی داشته باشد و واجد شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا باشد.
  2. پس از پیدا کردن کارفرمای واجد شرایط، باید اسناد و مدارکی که نشان می‌دهند شما یک فرد با استعداد و ماهر در زمینه فعالیت خود هستید را در اختیار وی قرار دهید و از وی درخواست کنید که برای ویزای تلنت کانادا درخواست دهد تا بتوانید مجوز کار این کشور را دریافت کنید.
  3. پس از توافق با کارفرما، وی باید فرایند اخذ مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را آغاز کند.
  4. زمانی که کارفرما LMIA مثبت گرفت، می‌تواند برای دریافت ویزای تلنت کانادا برای شما اقدام کند.

مدت زمان پردازش ویزای تلنت کانادا

بررسی درخواست متقاضیان ویزای تلنت کانادا، کم‌تر از دو هفته طول می‌کشد و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود؛ اما همانطور که اشاره شد، پیش از اقدام برای اخذ مجوز کار کانادا از طریق جریان استعدادهای جهانی، کارفرما باید ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت بگیرد.

بنابراین، پروسه دریافت این مجوز را هم که به طور میانگین فقط ۸ روز طول می‌کشد، باید در نظر داشته باشید.

نکته قابل توجه بعدی، این است که اگر متقاضیان برای کار در استان کبک اقدام می‌کنند، باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیز داشته باشند. گواهی پذیرش کبک، نوعی مجوز ورود به این استان است که کلیه متقاضیان مهاجرت به این استان باید دریافت کنند. صدور این مجوز نیز به طور میانگین، ۲۰ روز کاری زمان می‌برد.

هزینه اخذ ویزای تلنت کانادا

هزینه اخذ ویزای تلنت کانادا

هزینه‌های اقدام برای ویزای تلنت کانادا در جدول زیر ذکر شده‌اند:

نوع هزینه مقدار هزینه (به دلار کانادا)
بررسی پرونده ویزای تلنت کانادا ۱۵۵ دلار
دریافت گواهی پذیرش کبک (CAQ) ۲۱۰ دلار
دریافت مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) توسط کارفرما ۱۰۰۰ دلار
مجموع هزینه‌ها در صورت درخواست برای استان کبک ۱۳۶۵ دلار
مجموع هزینه‌ها در صورت درخواست برای سایر استان‌های کانادا ۱۱۵۵ دلار

نکته: توجه داشته باشید که در صورت رد شدن پرونده شما و یا کنسل شدن بررسی آن توسط خودتان، هزینه‌های دریافت شده پس داده نخواهند شد. فقط در صورتی که اشتباها هزینه‌ای از شما دریافت شده باشد، به شما بازگردانده خواهد شد.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای تلنت

متقاضیان ویزای تلنت کانادا باید در نظر داشته باشند که جریان استعدادهای جهانی (GTS)، یک برنامه برای اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار (Work Permit) است و به طور مستقیم اقامت دائم کانادا را برای متقاضیان در بر ندارد.

با این حال، متقاضیان با کسب تجربه کار در کانادا، ممکن است پس از ۱ تا ۲ سال واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و راه‌های تبدیل ویزای تلنت کانادا به اقامت دائم، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس مشورت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تلنت کانادا

نیروهای کاری که قصد دارند ویزای تلنت کانادا را دریافت کنند، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • یک قطعه عکس با سایز ۳.۵ x۴.۵ با پس زمینه سفید که در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • کپی مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) که توسط کارفرما دریافت شده است.
  • دعوتنامه از کارفرما
  • مدارک بانکی اعم از گردش حساب ۴ تا ۶ ماهه یا پرینت حساب برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی به اندازه حداقل یک سال زندگی در کانادا
  • رزومه و سوابق کاری مرتبط با شغل پیشنهادی
  • مدرک زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی

مزایای ویزای تلنت کانادا

نیروهای کاری که واجد شرایط ویزای تلنت کانادا باشند، می‌توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

  • انتقال دانش و مهارت‌های نیروهای کار خارجی به همتایان کانادایی آن‌ها
  • سرمایه گذاری در مهارت‌ها و آموزش‌های کارکنان کانادایی
  • افزایش احتمال استخدام نیروهای کار کانادایی توسط کارفرما به صورت پاره وقت و تمام وقت
  • توسعه مشارکت با سازمان‌های فعال در حوزه شناسایی سرمایه‌های داخلی و تقویت این روابط
  • امکان آموزش متقابل نیروهای کار خارجی و کانادایی‌ها و فرصت درآمدزایی
  • اجرای روش‌ها، سیاست‌ها و خط مشی‌ها به عنوان کارفرمای خارجی
  • تقویت پتانسیل کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کانادا
  • قرار گرفتن در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا
  • کوتاه بودن پروسه بررسی پرونده و صدور ویزا
  • کسب تجربه کار در کانادا که باعث تقویت شرایط فرد برای اخذ اقامت دائم کانادا نیز خواهد شد.

کلام آخر

کارفرمایان کانادایی که قصد دارند نیروهای کار ماهر و بااستعداد را استخدام کنند، می‌توانند از طریق جریان استعدادهای جهانی (GTS) نیروهای کار مد نظر خود را جذب کنند و ویزای تلنت کانادا را در اختیار آن‌ها قرار دهند. ویزای تلنت کانادا، یکی از ویزاهای اقامت موقت است که مجوز کار (Work Permit) کانادا را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌دهد.

کارفرما برای استخدام یک نیروی کار خارجی از طریق این روش، باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت بگیرد. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به اقدام برای ویزای تلنت کانادا هستید و قصد دارید برای جریان استعدادهای جهانی درخواست دهید، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهند.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول درباره ویزای نخبگان کانادا

ویزای تلنت کانادا، نوعی مجوز کار (Work Permit) است که از طریق جریان استعدادهای جهانی (GTS) برای نیروهای کار ماهر و بااستعداد صادر می‌شود.

کارفرما باید ویزای تلنت کانادا بگیرد. در واقع، کارفرما با دریافت ویزای تلنت، شما را به عنوان یک فرد بااستعداد دعوت می‌کند تا مجوز کار کانادا را دریافت کنید.

خیر، با توجه به اینکه دریافت ویزای تلنت نیاز به مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)‌ مثبت دارد، امکان کار کردن برای یک کارفرمای دیگر وجود ندارد و فقط باید برای کارفرمایی که مشخصات آن در مجوز شما قید شده کار کنید. به این نوع مجوزهای کار، اصطلاحا مجوز کار بسته یا Close Work Permit گفته می‌شود.

فرایند بررسی درخواست متقاضیان ویزای تلنت کانادا، به طور متوسط کم‌تر از دو هفته طول می‌کشد. اما کارفرما باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)‌ مثبت هم بگیرد که حدود ۸ روز هم باید برای آن در نظر بگیرد. همچنین، در صورت درخواست برای استان کبک، متقاضی باید گواهی پذیرش کبک (CAQ)‌ نیز دریافت کند که صدور آن هم حدود ۲۰ روز طول می‌کشد. در مجموع، این پروسه به حدود ۶ هفته زمان نیاز دارد که می‌توان بسته به شرایط مختلف نظیر شلوغی سفارت یا شرایط متقاضیان طولانی‌تر هم شود.

مجموع هزینه‌های ورود به کانادا از طریق ویزای تلنت، ۱۵۵ تا ۳۶۵ دلار است که مقدار دقیق آن، به استانی که قصد دارید در آن کار کنید بستگی دارد. هزینه بررسی پرونده در حالت پیش‌فرض، ۱۵۵ دلار است. اما اگر قصد مهاجرت و کار کردن در استان کبک داشته باشید، ۲۱۰ دلار بابت دریافت گواهی پذیرش کبک (CAQ) به این هزینه اضافه خواهد شد. همچنین، هزینه دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)‌ به ارزش یک هزار دلار را هم باید در نظر گرفت که توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

یکی از شرایط اصلی اخذ ویزای تلنت کانادا، ارائه طرح مزایای بازار کار است. در واقع، متقاضیان از طریق این طرح متعهد می‌شوند که تاثیر مثبتی بر بازار کار کانادا خواهند داشت و همچنین، در صورت اقدام برای دسته بندی A، برای شهروندان کانادایی یا دارندگان اقامت دائم کانادا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهند کرد. در صورت اقدام برای دسته بندی B نیز مهارت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آموزشی برای شهروندان کانادا یا دارندگان اقامت دائم این کشور را افزایش خواهند داد.

این امر تا حدی به شغل فرد و مهارت‌های وی بستگی دارد. اما در جریان استعدادهای جهانی (GTS) حداقل حقوقی که دارندگان ویزای تلنت باید دریافت کنند ۸۰ هزار دلار کانادا در سال تعیین شده است.

بله، در جریان استعدادهای جهانی (GTS)، دو دسته از نیروهای کار از دریافت مجوز کار (Work Permit) معاف هستند. این دو دسته، شامل نیروهای کار بسیار ماهر در مشاغل Skill Type 0 و A در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) هستند.

دسته اول، شامل افرادی می‌شود که برای ۱۵ روز کار در مدت ۶ ماه به کانادا می‌آیند و دسته دوم نیز شامل افرادی است که برای ۳۰ روز کار در مدت ۱۲ ماه به این کشور سفر می‌کنند.

همچنین، محققانی که روی پروژه‌های تحقیقاتی در یک موسسه دانشگاهی معتبر با بودجه عمومی یا موسسه تحقیقاتی وابسته کار می‌کنند، می‌توانند به مدت ۱۲۰ روز در یک دوره ۱۲ ماهه بدون نیاز به مجوز کار به کانادا بیایند.