آزمون IELTS Indicator  جایگزینی جدید به صورت موقت برای آزمون اصلی آیلتس عنوان شد. این روش جایگزین، برای کمک به متقاضیانی که گرفتار محدودیت های دوران قرنطینه هستند، طراحی شد. این آزمون توسط سازمان‌دهندگان آزمون آیلتس (دانشگاه کمبریج، British Council وIDP  ) از تاریخ ۳ اردیبهشت امسال در کشورهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری آزمون حضوری آیلتس را ندارند، برگزارشد.

آزمون آیلتس Indicator مانند آزمون اصلی آیلتس شبیه سازی شده با همان زمان ‌بندی استاندارد. دربخش Speaking آزمون به شکل آنلاین با ممتحن رسمی آزمون آیلتس با گفتگوی ویدئویی و زنده برگزار می‌شود. این آزمون مشابه همان آزمون کامپیوتری آیلتس است و نمرات آزمون مشابه با آزمون اصلی آیلتس محاسبه خواهد شد. به دلیل انتشار کرونا آزمون حضوری آیلتس حالت تعلیق درآمده است و این آزمون به صورت موقت جایگزین آن شده است.

حال به پرسش هایی که در این زمینه ممکن است پیش بیاید پاسخ می دهیم . با ما همراه باشید.

در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر از روشهای مهاجرت به کانادا و دریافت مشاوره از بهترین وکیل مهاجرت به کانادا ، می توانید با مشاوران خبره مجموعه کاناداپاس  یا با رزرو وقت مشاوره در ارتباط باشید.

 

این آزمون  در کدام کشورها برگزار خواهد شد؟

این آزمون برای افرادی است که در کشورهایی ساکنند که ویروس کرونا در آن ها شیوع یافته و مانع  برگزاری آزمون رسمی آیلتس شده است. لیست کشورها یی که می توانند در این آزمون شرکت کنند در وب سایت آن منتشر شده که البته نام کشور ایران در این لیست مشاهده نمی شود و ایرانی ها قادر به استفاده ازاین آزمون نیستند. هزینه شرکت در این آزمون 149 دلار است.

 

 

آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال ؟کدام برگزار می شوند؟

این آزمون، فعلاً برای آزمون آکادمیک برگزار می‌شود. هر گونه تغییری درباره این روند، در ماه جاری اعلام خواهد شد. چه بسا امکان برگزاری آزمون  جنرال نیز به این شکل فراهم شود. برای مطالعه درباره نمره آزمون آیلتس برای ویزای استارت آپ کانادا این مقاله را از دست ندهید.

 

آیا آیلتس اندیکاتور شامل هر چهار مهارت آیلتس است و چگونه؟

این آزمون دقیقاً شبیه آزمون کامپیوتری آیلتس با هر چهار مهارت صورت می پذیرد. اگر شخصی با آزمون کامپیوتری آیلتس آشنایی ندارد، از طریق سایت ieltsliz.com  می‌تواند با نحوه امتحان، سوالات مشابه امتحانی، و هزینه آن نیز آشنا شود. نتیجه شرکت در آزمون Indicator ، ظرف یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام خوهد شد.

به لحاظ فرصت زمانی، مشابه آزمون معمول آیلتس، هر مهارت، زمان محدود خود را دارد؛ برای مثال برای بخش Reading، داوطلب فقط یک ساعت زمان در اختیار دارد. سازمان رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس، مسئول امضا و تأیید این آزمون خواهد بود.

 

آیا می ­شود از نمره آزمون آیلتس اندیکاتور برای پرونده های مهاجرت استفاده کرد؟

در جواب باید گفت خیر. آزمون آیلتس اندیکاتور فقط برای افرادی اختصاص یافته که می خواهند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنند. اما احتمال تغییر این قوانین وجود دارد.

 

تفاوت بین آیلتس اندیکاتور و آیلتس معمولی چیست؟

این آزمون  مشابه همان آزمون کامپیوتری آیلتس است و نمرات آزمون مشابه با آزمون اصلی آیلتس محاسبه خواهد شد اما تفاوتی نیز وجود دارد وآن این که آزمون معمولی آیلتس، درارگان‌ها و مراکز آموزشی سراسر دنیا مورد قبول است ، در حالی که آزمون آیلتس اندیکاتور فقط مربوط به شرایط فعلی است و ممکن است در برخی مراکز و سازمان‌ها مورد قبول نباشد.

برای اطمینان ، باید قبل از اقدام برای این آزمون، با مؤسسه آموزشی و یا دانشگاه مزبور تماس گرفته شود که نمره آزمون آیلتس اندیکاتور مورد قبول است یا نه.

 

در خانه برای آزمون به چه چیزهایی نیاز دارم؟

  1. یک محیط ساکت و مناسب برای امتحان. هیچگونه توقف و استراحتی در حین آزمون مجاز نمی باشد. در صورت هر گونه وقفه در حین این آزمون، زمان یا نمره یا کل نتیجه از بین می رود.
  2. عدم استفاده از استفاده از تلفن همراه و یا تبلت در زمان برگزاری امتحان فقط از لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی استفاده شود.
  3. اینترنت قوی و بدون قطعی  و قابل اعتماد
  4. داشتن هدفون و اسپیکر مناسب و با کیفیت برای امتحان Listening
  5. تجهیز سیستم به میکروفون برای امتحان Speaking

 

آزمون Speaking آنلاین آیلتس چگونه خواهد بود؟

بخش Speaking آزمون به شکل آنلاین ازطریق کامپیوتر شخصی­ داوطلب که میکروفن هم دارد، و با ممتحن رسمی آزمون آیلتس به شکل گفتگوی ویدئویی و زنده برگزار می ‌شود.  قبل از شروع از عملکرد میکروفن خود مطمئن شوید و نیزبرای قسمت دوم Speaking یک مداد و کاغذ در کنار خود آماده داشته باشید تا وقتتان تلف نشود.

 

نحوه ثبت نام این آزمون چگونه است؟

اگر  اطلاع پیدا کردید که دانشگاه مورد نظر شما نتیجه این آزمون را می پذیرد، و شرایط شما برای این آزمون مناسب بود ، می‌توانید با مراجعه به ieltsindicator.com  تا تاریخ ۲۲ آوریل معادل 3 اردیبهشت اقدام به ثبت نام در آزمون IELTS Indicator  کنید.