کار در کشور کانادا آرزویی است که بسیاری از افراد از سراسر جهان به دنبال آن هستند و به همین منظور تلاش می کنند تا با استفاده از راه های قانونی موجود در این مسیر، خود را به کانادا برسانند. در حال حاضر در دسترس ترین مسیر مستقیم برای رسیدن به کار در کشور کانادا استفاده از سیستم اکسپرس انتری است که با توجه به یک سیستم امتیاز بندی خاص، به واجدین شرایط این فرصت را خواهد داد که ضمن دریافت اقامت دائم در کشور کانادا، به شغل مورد نظر خود در این کشور نیز دست پیدا کنند.

یکی از مشاغلی که امکان استفاده از این فرصت را در اختیار خواهد داشت، مترجمی است. در حقیقت می توان گفت که مترجمی یکی از شغل های مورد نیاز کانادا است. بر اساس داده های به دست آمده، 135165 نفر در این شغل در کشور کانادا مشغول به فعالیت هستند. متوسط سن نیروی کار در این حرفه 42 سال است و سن بازنشتگی آنها نیز به طور متوسط 63 سال اعلام شده است.

مهاجرت به کانادا به عنوان مترجم

به عنوان یک مترجم، راه های زیادی وجود دارد که شما بتوانید به کشور کانادا مهاجرت کنید. برنامه های مهاجرتی نیروی کار ماهر، برنامه های استانی و خود اشتغالی در کشور کانادا از جمله راه هایی هستند که می توانند شما را به کشور کانادا برسانند.

برای واجد شرایط شدن در برنامه های خود اشتغالی شما باید نشان دهید که توانایی و علاقه کافی برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا را دارید. این خود یکی از مهم ترین بخش های مربوط به این پروسه است و بسیاری از متقاضیان از آن چشم پوشی می کنند. شرایط مالی یک فرد می تواند معیار مناسبی برای سنجش تمایل و توانایی فرد در خود اشتغالی در کانادا باشد. شرایط تحصیلی، تجربه، سن، تسلط به زبان و سازگاری از جمله عواملی است که می تواند در مسیر موفقیت افراد موثر واقع شود.

در صورتی که بخواهید از این طریق وارد کانادا شوید، به پیشنهاد کاری نیازی نخواهید داشت. همچنین نیازی به خرید یا راه اندازی بیزینس پیش از ورود به کشور کانادا ندارد. از طرف دیگر در صورتی که بتوانید از این طریق مسیر ورود خود به کشور کانادا را هموار سازید، می توانید از همان ابتدا اقامت دائم کشور کانادا (PR) را بدست آورید. زمان رسیده به این پروسه ممکن است 18 تا 22 ماه به طول بیانجامد. برای رسیدن به موفقیت شما باید نشان دهید که 2 سال به صورت خود اشتغال در زمینه کار ترجمه فعالیت داشته اید.

برای واجد شرایط شدن در برنامه های اسکیل ورکر کانادا، شما باید نشان دهید که یک سال سابقه کار تمام وقت در کشور خود را داشته اید. همچنین باید موفق شوید تا بر اساس امتیازات تعیین شده در سیستم امتیاز بندی، نمره کافی را در رقابت با سایر متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا به دست آورید تا بتوانید خود را از این طریق به کشور کانادا برسانید. در این روش نیز به صورت مستقیم به افراد واجد شرایط اقامت دائم کانادا اعطا می شود.

وظایف اصلی مترجمین در کانادا

مترجمان در بسیاری از کشور های دنیا وظایف یکسانی دارند و معمولا خدمات مشابهی را ارائه می دهند. از جمله مهم ترین وظایف یک مترجم در کشور کانادا عبارتند از:

  • ترجمه اسناد نوشتاری مانند مکاتبات رسمی، گزارش ها، اسناد حقوقی، مشخصات فنی و کتاب های درسی از یک زبان به زبان دیگر و حفظ محتوا، متن و سبک مطالب در بالا ترین سطح ممکن نسبت به اثر اصلی
  • بومی سازی و همگام سازی نرم افزار و اسناد فنی برای تطبیق پذیری آن ها با زبان و فرهنگ دیگر
  • اصلاح و تصحیح مطالب ترجمه شده
  • نظارت و آموزش بر کار سایر مترجمین

یکی از مشاغل ویژه مترجمین، اصطلاح شناسی است و برخی از مهم ترین وظایف آن ها عبارتند از:

  • شناسایی اصطلاحات مورد استفاده در زمینه ها و فعالیت های مختلف
  • انجام تحقیقات لازم در رابطه با موضوع های مشخص شده برای تهیه واژه نامه ها و پاسخ به پرس هاش مختلف، ایجاد بانک های اطلاعات، پرونده های فناوری، فرهنگ لغت ها و منابع مختلف.
  • مدیریت و به روز رسانی و گردش اطلاعات جمع آوری شده زبانی از پایگاه های جمع آوری اصطلاحات
  • ارائه خدمات مشاوره ای به مترجمان، مفسران و نویسندگانی که در زمینه نگارش مطالب و اسناد حقوقی، علمی یا سایر اسنادی را که به اصطلاحات تخصصی نیاز دارد.
مترجم همزمان در حال ترجمه

از جمله وظایف مترجمان همزمان عبارتند از:

  • ارتباط شفاهی را از یک زبان به زبان دیگر با صدای بلند یا با استفاده از تجهیزات الکترونیکی به طور هم زمان ( همان طور که گوینده صحبت می کند) به طور متوالی (پس از صحبت گوینده) یا نجوا برقرار کند
  • ارائه خدمات برقراری ارتباط میان طرفین در دادگاه های یا سازمان های اداری
  • ممکن است نیاز باشد تا برخی مطالب به صورت هم زمان برای گروه های کوچک که از خارج از کشور به کانادا سفر می کنند ترجمه شود.
  • ممکن است افراد بومی نیز در برخی از مواقع به ترجمه هم زمان نیاز داشته باشند
  • آموزش مترجمان دیگر

مترجمان زبان های اشاره نیز گروه چهارمی هستند که به عنوان مترجم می توانند به کانادا مهاجرت کنند این مترجمان نیز طبیعتا وظیفه همزمان ترجمه زبان اشاره به زبان گفتاری یا بالعکس را به صورت همزمان و متوالی به عهده دارند.

  شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

مدارک مورد نیاز برای استخدام به عنوان مترجم در کانادا

برای این که بتوانید در کشور کانادا به عنوان یک مترجم کار کنید، به مدارک و اسنادی نیاز دارید که نشان دهد شما تجربه و توانایی کافی برای کار در این زمینه را خواهید داشت:

  • مدرک دانشگاه مرتبط با یک زبان خارجی با تخصص مترجمی، ترجمه هم زمان و تسلط به یکی از دو زبان رسمی کانادا یا یک مدرک دانشگاهی در زمینه های زبان شناسی، فلسه و دوره های انتقال زبان و دو سال سابقه به عنوان مترجم تمام وقت که به دو زبان مختلف کار کرده است و یکی از زبان ها زبان رسمی بوده است یا پنج سال تجربه کار تمام وقت به عنوان مترجم که یکی از آن ها زبان رسمی است.
  • مترجمان زبان اشاره به برنامه های آموزش دانشگاهی یا گواهینامه های دانشگاهی نیاز خواهند داشت.
  • گواهی شورای مترجمان، اصطلاحات کانادایی ممکن است در پرونده هر فرد مورد نیاز باشد.
  • مترجمان زبان های اشاره ممکن است به گواهینامه ها یا سند های ارزیابی LSQ یا ASL نیاز داشته باشند.
  • تسلط به سه زبان معمولا برای مترجمان بین المللی مورد نیاز است.
  • عضویت در یک انجمن استانی یا قلمرویی برای مترجمان مورد نیاز است.
  • عضویت در انجمن استانی برای مترجمان زبان اشاره ممکن است مورد نیاز باشد.

تمامی این اسناد و مدارک را در حقیقت می توان اولین نیاز های هر مترجم برای ورود به بازار کار کانادا در این حرفه دانست. بدیهی است که هر کارفرما برای اینکه شخصی را به عنوان نیروی کار خود انتخاب کند، به مدارک بیش تری نیاز خواهد بود که به صورت مجزا به متقاضی اعلام خواهد شد.

حوزه های فعالیت مترجمان زبان در کانادا

امروزه برقراری ارتباط با افراد مختلف که ممکن است به زبان های گوناگونی تسلط داشته باشند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت به همین دلیل است که در صنایع مختلف به مترجمین زبان نیاز خواهد بود. در جدول زیر می توان مهم ترین صنایعی و حوزه هایی که مترجمین زبان در آن فعالیت می کنند را مشاهده کرد.

حوزه های فعالیت مترجمان زبان در کانادا

همانطور که از جدول فوق بر می آید با توجه به سرعت رشد و پیشرفت علم در کشور کانادا، حوزه های تخصصی در این کشور بالا ترین تقاضا برای جذب مترجمان زبان را دارا هستند. بنا بر این می توان توصیه کرد که در صورت تمایل به یافتن شغل در کشور کانادا به عنوان یک مترجم، بهتر است دایره لغات خود در حوزه های مختلف علمی را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

مصاحبه شغلی در کانادا و آنچه نیاز است بدانید

درآمد مترجمین در کشور کانادا

افرادی که به عنوان مترجم در کشورکانادا فعالیت می کنند، به طور متوسط در طول یک سال کاری در حدود 104000$ (دلار کانادا) درآمد دارند. معمولا دامنه درآمد این افراد بین 51900$ تا 161000$ (دلار کانادا) در سال است. عوامل دیگری مانند تجربه، مهارت، جنسیت و محل کار افراد نیز در درآمد مترجمان در کشور کانادا تاثیر گذار است.

متوسط درآمد مترجمان تازه کار در کشور کانادا حدود 62300$ (دلار کانادا) است و زمانی که تجربه آن ها به 20 سال برسد، سطح درآمدی آن ها نیز به طور متوسط به 152000$ (دلار کانادا) می رسد. مدارک دانشگاهی نیز نقش بسیار ویژه ای در درآمد افراد به عنوان مترجم دارد. برای مثال افرادی که با مدارک پایان دوره دبیرستان مشغول به کار هستند، درآمدی در حدود 89000$ (دلار کانادا) در سال دارند اما افرادی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند، با 36% افزایش درآمد روبرو می شوند و درآمد آن ها به 121000$ (دلار کانادا) می رسد. در صورتی که فرد موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شود نیر 26% به درآمد او افزوده می شود و می تواند سالیانه 152000$ (دلار کانادا) درآمد داشته باشد.

درآمد مردان مترجم در کشور کانادا 4% بیش تر از زنان است. متوسط درآمد مردان مترجم در کشور کانادا 106000$ (دلار کانادا) است و زنان نیز به طور متوسط سالیانه 102000$ (دلار کانادا) درآمد دارند. از طرف دیگر درآمد هر مترجم در کشور کانادا در حدود 50$ (دلار کانادا) در ساعت است. در جدول زیر می توانید متوسط درآمد برخی از حوزه های فعالیت مرتبط با مترجمی را مشاهده کنید.

درآمد مترجمین در کشور کانادا

نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با درآمد مترجمین زبان در کشور کانادا، استان یا شهر محل خدمت یک فرد است. برای مثال تفاوت درآمد مترجمان زبان در استان بریتیش کلمبیا و یوکان در حدود 27000$ (دلار کانادا) در سال است. جدول زیر نشان دهده متوسط درآمد در استان ها و قلمرو های کانادا برای مترجمان زبان است.

دهده متوسط درآمد در استان ها و قلمرو های کانادا برای مترجمان زبان

مهاجرت به کانادا از راه های مختلفی ممکن است و افراد باید بسته به شرایط خود مسیری را انتخاب کنند که در کم ترین زمان و با صرفه اقتصادی کافی بتوانند خود را به کانادا برسانند. افرادی که از طریق برنامه های استانی یا اکسپرس انتری وارد کانادا می شوند این فرصت را خواهند داشت که از بدو ورود خود به این کشور اقامت دائم را دریافت کرده و پس از مدت مشخصی، در صورت دارا بودن شرایط کافی پاسپورت این کشور را نیز بدست آورند.

از جمله مشاغلی که می تواند مسیر رسیدن به کانادا را برای بسیاری از افراد فراهم آورد، مترجمی است. مترجمی از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا است و با توجه به درآمد مناسب این افراد در کانادا، می توان چنین گفت که مترجمان در این کشور از نظر اقتصادی دغدغه چندانی نخواهند داشت. باید در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که پروسه رسیدن به کانادا از طریق برنامه های اکسپرس انتری و برنامه های مهاجرت استانی کوتاه مدت نیست و افراد باید حداقل 18 ماه در صف انتظار باشند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که متقاضیان رسیدن به کار در کشور کانادا می توانند با ادامه تحصیل در این کشور مسیر دستیابی خود به کار را به صورت چشمگیری افزایش دهند. البته شرایط هر فرد باید پیش از هر گونه اقدام مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تمایل به مهاجرت به کشور کانادا به عنوان مترجم حتما با مشاورین ما در تماس باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link