تحصیل در کانادا یکی از جذاب ترین روش های مهاجرت به این کشور است که نظر متقاضیان بسیاری را به خود جلب می کند. همه ساله افراد زیادی با دریافت ویزای تحصیلی این کشور، تحصیلات خود را در کانادا ادامه می دهند و با دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه ها و کالج های این کشور، اعتبار ویژه ای به رزومه تحصیلی خود می بخشند و در نتیجه مسیری هموارتر برای ورود به بازارهای کار جهانی خواهند داشت. کالج های کانادا در بسیاری از موارد توان اعطای مدارک هم سطح با مدارک دانشگاهی را در اختیار دارند و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت تحصیل در کالج های این کشور بیافزاید.

یکی از کالج های مطرح کشور کانادا کالج جورج بروان است که نظر بسیاری از دانشجویان در رشته های مختلف را به خود جلب کرده است. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات دقیقی در رابطه با این کالج در اختیار علاقمندان به تحصیل در کانادا قرار دهیم تا بتوانند با آگاهی کامل در مسیر تحصیل در این کشور گام بردارند.

نگاهی به تاریخچه کالج جورج براون در کانادا

کالج جورج براون در سال 1968 فعالیت خود را به عنوان یک کالج در کانادا آغاز کرد و 2000 دانشجو در این کالج ثبت نام کردند. برخی برنامه های اولیه این کالج مانند ساخت و ساز، آموزش دوران اولیه کودکی، خدمات دندانپزشکی و هنرهای آشپزخانه همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن دوره هایی مانند نشانه نویسی و همچنین ساعت سازی که امروزه کاربرد کمتری دارند نیز در کالج ارائه می شد. این کالج همچنین دوره های مهندسی دریا را نیز ارائه می کرد.

از آن زمان تا کنون، 30000 دانشجو تمام وقت در این کالج تحصیل کرده اند و این افراد یک جامعه بزرگ را تشکیل می دهند که نه تنها از تورنتو یا کانادا بلکه از سراسر جهان برای تحصیل در این کالج اقدام کرده اند تا بتوانند مهارت های خود را در زمینه های مختلف گسترش دهند.

قرن جدید منجر به آن شد تا تحولات عظیمی در وضعیت کالج جورج براون ایجاد شود. در سال 2002، تفاهم نامه همکاری میان کالج جورج براون و دانشگاه رایرسون به امضا رسید تا در برخی از رشته ها از جمله پرستاری و آموزش کودکان همکاری داشته باشند. در سال 2003 نیز کالج جورج براون مجوز دریافت کرد که مدرک کارشناسی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد. از سال 2004 تا کنون و تحت رهبری رئیس جدید، آنه سادو، کالج جورج براون از نظر وسعت، همکاری های بین المللی و بسیاری از فاکتورهای دیگر، پیشرفت های چشم گیری را تجربه کرده است.

کالج جورج براون در یک نگاه

با پایان سال تحصیلی 2020-2021، کلیه اطلاعات مربوط به این سال تحصیلی از طرف کالج جورج براون در اختیار علاقمندان قرار گرفت که بر این اساس، 27128 دانشجوی تمام وقت و 3123 دانشجوی نیمه وقت در این کالج نام نویسی کرده اند. بر اساس اعلام کالج جورج براون، 29% از دانشجویان این دانشگاه، غیر کانادایی بوده اند و این مسئله به خوبی نشان از اهمیت این کالج در سطح بین المللی دارد. در این کالج برنامه های آموزشی بسیار زیادی ارائه شده است که جدول زیر به خوبی نشان دهنده این موضوع خواهد بود.

جدول دوره های ارائه شده در کالج جورج براون در کانادا

در کالج جورج براون بیش از 4500 نفر نیز مشغول به کار هستند. در این کالج 1429 نیرو به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند که شامل 218 نفر در بخش اداری، 553 عضو هیئت علمی و همچنین 658 نیروی پشتیبانی می شوند. همچنین 3148 نیرو نیز به صورت نیمه وقت در این دانشگاه مشغول به کار هستند که شامل 68 نیروی اداری، 1114 نیروی پشتیبانی، 1537 استاد و 429 نفر در بخش ادامه تحصیلات پس از دبیرستان فعالیت می کنند.

این کالج در سال گذشته تحصیلی در حدود 360 میلیون دلار کانادا درآمد و هزینه داشته است که به تفکیک در جدول زیر می توان اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کرد.

درآمد وهزینه های کلبج جورج براون در کانادا

به منظور رسیدن دانشجویان این کالج به موفقیت، تجهیزات بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. 769 لپ تاپ، 280 آی پد و همچنین 207 دستگاه قابل حمل اتصال به وای فای از جمله تجهیزاتی است که در اختیار دانشجویان قرار داده شده است. همچنین کالج اعلام کرده است که برای 2800 دانشجو شرایط مصاحبه آنلاین با مشاورین را طراحی کرده است تا دانشجویان بتوانند در این مسیر بر استرس و اضطراب  و مشکلات خود غلبه کنند.

همچنین در حدود 73000 پوند غذا به دانشجویان و همچنین خانواده آن ها در این سال تحصیلی به صورت بسته بندی شده تحویل داده شده است. همچنین بودجه ای بیش تر از 1 میلیون دلار توسط انجمن های دانشجویی و نهادهای کالج به منظور کمک به دانشجویان ضربه دیده از بیماری کرونا پرداخت شد. بورسیه پرداخت شده به دانشجویان نیز به گونه ای بوده است که به طور متوسط به هر دانشجو 1212$ پرداخت شده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از کالج جورج براون

برای دریافت پذیرش در اکثر دوره های آموزشی در کالج جورج براون، متقاضیان باید ترجمه مدارک قبلی تحصیل خود را به دانشگاه به صورت ترجمه شده ارائه کنند. ارسال مدارک اضافه بر درخواست کالج نمی تواند امتیازی به فرد اضافه کند.

یکی از مهم ترین مدارکی که هر فرد برای تحصیل در این کالج به آن نیاز خواهد داشت، نمره زبان است. برای شرکت در دوره های دیپلم یا گواهینامه، دانشجویان باید مدرک آیلتس با نمره کل 6 و حداقل نمره هر بخش 5.5 را ارائه کنند و در سایر دوره های آموزشی به نمره 6.5 با حداقل نمره 6 در هر بخش نیاز خواهند داشت. در آزمون تافل نیز نمره حداقل 80 برای دوره های دیپلم و برای دوره های دانشگاهی، نمره 88 با حداقل نمره 22 برای هر بخش در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این آزمون ها، دانشجویان می توانند مدارک مرتبط با آزمون های دولینگو، CAEL، MELAB، PTE و آزمون زبان انگلیسی کمبریج را نیز ارائه کنند.

هزینه تحصیل در کالج جورج براون کانادا

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با کالج جورج براون به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان باید به صورت سالانه یا ترمیک به این کالج پرداخت کنند است. دانشجویان برای دریافت پذیرش از این کالج باید مبلغ 95$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند که تحت هیچ شرایطی قابلیت عودت ندارد. یکی از مهم ترین دوره های آموزشی در این کالج مربوط به دیپلم ها و گواهینامه های آموزشی است. علاوه بر مبلغ درخواست پذیرش، دانشجویان باید هزینه ای معادل 15190$ را برای برنامه های دارای دو ترم و 22785$ دلار برای هزینه دوره های دارای 3 ترم پرداخت کنند. البته باید در نظر داشت که این مبلغ پایه در نظر گرفته شده برای این دوره ها است و دانشجویان ممکن است مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر برای برخی رشته های خاص شوند. هزینه های جانبی ثبت نام شامل کد دانشجویی، عضویت در انجمن های دانشجویی و غیره نیز در حدود 2000$ است.

دوره های مربوط به مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هزینه های متفاوتی دارد و دانشجویان باید مبلغ 15480$ را برای دوره های دارای 2 ترم و 23220$ برای شهریه پایه دوره های 3 ترمی پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دوره های مدرک محور نیز 18190$ برای دو ترم تحصیل در نظر گرفته شده است. هزینه برخی از دوره های آموزشی در این کالج نیز متفاوت است. در جدول زیر می توان هزینه تحصیل در برخی از این دوره ها را مشاهده کرد.

هزینه تحصیل در دوره های کالج جورج براون در کانادا

دانشجویان همچنین باید هزینه های مربوط به بیمه دانشجویی خود را نیز به صورت اجباری پرداخت کنند. مبلغ 743.99$ برای یک سال پوشش (سپتامبر تا آگوست)، 508.83$ برای 8 ماه پوشش (ژانویه تا آگوست) و 273.29$ برای 4 ماه پوشش (می تا آگوست) در نظر گرفته شده است. حدود هزینه های مربوط به حمل و نقل سالانه نیز 1500$ و هزینه خرید کتاب و تجهیزات آموزشی نیز در حدود 1000 تا 1200$ تخمین زده می شود.

اگر کسی از گزینه های هوم استی استفاده کند، حدودا هزینه ای معادل 265$ باید پرداخت کند. در صورت تمایل به استفاده از 2 وعده غذایی بعلاوه اینترنت در حدود 885$ و سه وعده غذایی 965$ است. هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی اما می تواند از 500$ تا 1200$ دلار در ماه متغیر باشد.

مشاهیر کالج جورج براون در کانادا

یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در رابطه با کالج جورج براون در کانادا آن است که مشاهیر بسیار زیادی در این کالج تحصیلات خود را به پایان رسانده اند و با استفاده از مدرک تحصیلی خود در مسیر پیشرفت گام برداشته اند و این خود دلیل روشنی برای کیفت آموزش در این کالج است. در ادامه برخی از شناخته شده ترین مشاهیر این کالج را معرفی خواهیم کرد.

والری بوهاگیار (Valerie Buhagiar) را می توان به عنوان یکی از شناخته شده ترین مشاهیر این کالج معرفی کرد که یکی از بازیگران و البته کارگردانان شناخته شده در کانادا است. دنیل مکلوور (Daniel MacIvor) نویسنده و کارگردان سینما نیز یکی دیگر از افراد شناخته شده در تاریخ کالج جورج براون است.

همانطور که گفته شد، یکی از قدیمی ترین رشته های تحصیلی در این کالج، رشته های مرتبط با آشپزی است و به همین دلیل است که سرآشپزان بسیاری در تاریخچه این کالج دیده می شوند. مارک مک اِوان (Mark McEwan) یک آشپز سرشناس آمریکایی کانادایی است که برنامه های تلویزیونی بسیاری در این رابطه تهیه کرده است. روجر موکینگ (Roger Mooking)، سرآشپز برجسته ترینیدادی- کانادایی نیز یکی دیگر از آشپزهای شناخته شده است که در این کالج تحصیلات خود را ادامه داده است و امروزه مجری برنامه های تلویزیونی است. لین کرافورد (Lynn Crawford) نیز یکی از سرآشپزهای شناخته شده در جهان است که برنامه او در بیش از 16 کشور جهان پخش شد. کریستین کوشینگ (Christine Cushing) را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از این سرآشپزهای مطرح معرفی کرد که در برنامه های تلویزیونی به اجرای برنامه می پردازد.

لو رینالدی (Luigino Rinaldi) عضو سابق مجلس قانون گذاری انتاریو نیز یکی دیگر از دانش آموختگان این کالج است. دن مک کنزی (Dan MacKenzie) رئیس سازمان لیگ هاکی کانادا نیز در این کالج دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده است. ناتاشا فاله (Natasha Falle) استاد کالج هومبر در کانادا نیز یکی دیگر از شخصیت های علمی پرورش یافته در این کالج است.

کالج جورج براون یکی از کالج های شناخته شده در کشور کانادا است و متقاضیان بسیار زیادی برای تحصیل دارد. شما نیز می توانید از این فرصت استفاده کنید و به عنوان یکی از دانشجویان خارجی در این کالج مشغول به تحصیل شوید. دانشجویان این کالج شانس بسیار مناسبی برای رسیدن به بازار کار این کشور و به ویژه شهر تورنتو خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که علاوه بر نیاز به دریافت پذیرش از این کالج، برای ورود به کانادا باید ویزای تحصیلی نیز دریافت کنید که نیازمند طی کردن یک پروسه قانونی است. در صورتی که از مشورت های یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC استفاده کنید، بدون تردید شانس خود برای رسیدن به این خواسته ارزشمند را افزایش خواهید داد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه، کافی است با مشاورین ما در ارتباط باشید.