شاید یکی از مهمترین دلایل تصمیم به مهاجرت، افزایش سطح کیفی زندگی باشد. برخی نیز پیشرفت‌های شغلی و تحصیلی برایشان اولویت دارد؛ در نهایت اما مهاجرت یکی مهمترین و پرچالش‌ترین تصمیماتی است که هر فرد ممکن است در زندگی خود با آن مواجه شود و طبیعتا مهاجرت به کانادا نیز از این قضیه مستثنا نیست.

بنابراین بهتر است که پیش از اتخاذ هر تصمیمی، شهر مورد نظر خود را از هر نظر مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و با توجه به معیارهایی که در ذهن دارید و همچنین با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق و درست، قدم بردارید.

کانادا از جمله کشورهایی است که کیفیت بالای زندگی در آن، بسیاری را ترغیب به مهاجرت می‌کند؛ حال این نکته را در نظر داشته باشید که در میان شهرهای کانادا، ویکتوریا بالاترین سطح کیفی زندگی را دارد و طبیعتا می‌تواند گزینه مطلوبی برای افرادی باشد که به دنبال یک زندگی باکیفیت هستند.

بر همین اساس در این مقاله تلاش کرده‌ایم که شهر ویکتوریا در کانادا را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا علاقه‌مندان به مهاجرت به این شهر، بتوانند بهترین تصمیم را در این باره اتخاذ کنند.

  • نام: ویکتوریا (Victoria)
  • استان: بریتیش کلمبیا
  • مساحت: ۱۰۰ کیلومتر مربع
  • جمعیت: بیش از 397 هزار نفر (2021)
  • تراکم جمعیت: ۴۴۰۵ نفر در هر کیلومتر

تاریخچه شهر ویکتوریا در کانادا

ویکتوریا به عنوان مرکز استان بریتیش کلمبیا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی محسوب می‌شود. این شهر غربی کانادا، حدود 100 کیلومتر با با شهر ونکوور فاصله دارد. همچنین بهتر است بدانید که با وجود جایگاه سیاسی که این شهر در استان بریتیش کلمبیا دارد، جمعیت نه چندان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

نام این شهر برگرفته از نام ملکه ویکتوریا است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمال غربی اقیانوس آرام با سکونت برتانیایی‌ها شناخته می‌شده است. اکثر آثار قدیمی این شهر همچنان پا برجا هستند. برخی از این بناهای قدیمی هم‌اکنون به غیر از کابری موزه و گردشگری، به عنوان دفتر مراکز مهم دولتی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال یکی از بناهای تاریخی معروف این شهر، هم‌اکنون ساختمان پارلمان ویکتوریا است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شهر ویکتوریا، طبیعت زیبای آن است. به خاطر هم منابع طبیعی زیبا هم هست که از ویکتوریا با عنوان شهر باغ یاد می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان برای سفرهای توریستی به شمار می‌رود. البته ویکتوریا از نظر توسعه‌های فناوری نیز سهم مهمی از صنعت و اقتصاد کانادا را به خود اختصاص داده و سالانه درآمد زیادی را برای این کشور به دست می‌آورد.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره شهر ویکتوریا را مطالعه کنید:

دوم آگوست سال 1862 سال تاسیس
ملکه ویکتوریا وجه تسمیه
397000 نفر جمعیت (2021)
19.47 کیلومتر مربع مساحت شهری
شورای شهر (ویکتوریا زیرمجموعه استان بریتیش کلمبیا است) نوع سیاست شهری
انگلیسی زبان رسمی
11 ساعت و 30 دقیقه تفاوت ساعت تهران با ویکتوریا
victoria.ca وب‌سایت شهر ویکتوریا

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

موقعیت جغرافیایی شهر ویکتوریا

جالب است بدانید که شهر ویکتوریا، هشتمین جزیره بزرگ در دنیا و مرکز ایالت بریتیش کلمبیا است.  ویکتوریا که هفتمین شهر پر‌جمعیت در کانادا محسوب می‌شود، از نظر موقعیت جغرافیایی در غرب کانادا قرار گرفته است و از منابع طبیعی زیبا و غنی برخوردار است.

مساحت این شهر، ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰1، بیش از 397  هزار نفر برآورد شده است.

نقشه ویکتوریا

نگاهی به شرایط آب و هوایی شهر ویکتوریا

شهر ویکتوریا یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوایی است و در صورتی که فردی تمایل به فرار از زمستان‌های سرد و خشک را دارد، می‌تواند ویکتوریا را به عنوان مقصد خود انتخاب کند.

تابستان‌های ویکتوریا خنک، خشک و البته ابری است و در زمستان‌ها هوا خیلی سرد، مرطوب و همواره ابری است. در طول سال دمای هوا بین 3 تا 19 درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است و دمای هوا در این شهر به ندرت کمتر از 2- یا بالای 22 درجه سانتی گراد می‌شود.

داده‌های هواشناسی به خوبی نشان می دهد که از میانه ماه جولای تا آگوست بهترین زمان برای مسافرت‌های تابستانی به کانادا در شهر ویکتوریا است، اما به طور کلی می‌توان گفت که ویکتوریا در طول سال شرایط بسیار مناسبی از نظر آب و هوایی دارد.

طول فصل گرم در ویکتوریا حدودا 3 ماه است که از 13 جولای تا 17 سپتامبر طول می‌کشد و متوسط دمای هوا در این شهر معمولا بیشتر از 17 درجه سانتی گراد است.

گرم‌ترین ماه سال در شهر ویکتوریا، آگوست است که دمای هوای آن بین 19 تا 12 درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است. طول فصل سرما در این شهر نیز سه تا شش ماه است که از 17 نوامبر تا 3 مارچ به طول می‌انجامد.

میانگین دما در این مدت حدود 9 درجه سانتی‌گراد و کمتر است. همچنین سردترین ماه در این شهر، دسامبر است که دمای هوا در آن بین 3 تا 7 درجه سانتی گراد در حال تغییر است.

نمودار زیر، اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه ارائه می‎کند:

شرایط آب و هوایی شهر ویکتوریا

نمودار فوق که سایت weatherspark.com برداشته شده است، به خوبی نشان می‌دهد که تعداد روزهای سال که دمای هوا در این شهر کمتر از صفر است، انگشت شمار هستند؛ موضوعی که می‌تواند زندگی در شهر ویکتوریا را برای بسیاری از شهروندان که علاقه‌ای به هوای سرد ندارند، جذاب‌تر کند.

جاذبه‌های گردشگری شهر ویکتوریا

شهر ویکتوریا مقصد خوبی برای یک سفرد تفریحی است. البته فرقی نمی‌کند، اگر ویکتوریا مقصد شماست، چه برای زندگی و چه برای سفر، خوب است که با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید. در ادامه این بخش به برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر ویکتوریا اشاره شده است:

  • ساختمان‌ پارلمان (Legislative Assembly of British Columbia): ساختمان پارلمان شهر ویکتوریا، یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می‌رود. سبک معماری، نمای ساختمان و قدمت آن باعث شده است که بنای زیبا، برای بسیاری از گردشگران جذابیت داشته باشد. این باغ در خیابان ۵۰۱ بیلیویلی واقع شده است.
  • بوچارت گاردنز: این باغ بزرگ، نمادی از زیبایی طبیعی این شهر و مکان خوبی برای کسانی است که به طبیعت علاقه‌مند هستند. بوچارت گاردنر در منطقه سانیچ پنینسوا قرار دارد.
  • قصر کرایادارچ (Craigdarroch Castle): این بنای تاریخی در سال ۱۸۸۰ توسط رابرت دانسمر در منطقه‌ای ساخته شد که به محله ثروتمندان شهرت داشت. این کاخ امکان بازدید عمومی دارد و در خیابان ۱۰۵۰جان کریسنت واقع شده است.
  • موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا (Royal BC Museum): این موزه سال 1886 در شهر ویکتوریا تاسیس شد و آرشیو غنی از تاریخ طبیعی و انسانی استان بریتیش کلمبیا دارد. عنوان «رویال» به این موزه، توسط ملکه الیزابت دوم تایید شد و توسط شاهزاده فیلیپ در سال 1987 همزمان با یک تور سلطنتی در آن سال، اعطا شد.

5 حقیقت جالب و خواندنی درباره شهر ویکتوریا

  • آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا، یکی از مهمترین و معروف‌ترین ویژگی‌های شهر ویکتوریا یا هم شهر باغ‌ها است.
  • ویکتوریا شهر گل است. شهری که در آن سالایانه، میلیاردها گل شکوفه می‌دهد و به شهر گل‌های رنگارنگ شهره است.
  • شهر ویکتوریا، مسیرهای دوچرخه بسیار زیاد و بسیار طولانی وجود دارد. مسیرهای دوچرخه‌ای که بعضا تا صدها کیلومتر نیز ادامه دارند.
  • ویکتوریا یکی از بهترین مقاصد غواصی در آب‌های سرد است. جذابیت این موضوع آنجایی بیشتر می‌شود که بدانید این آب‌ها، از نظر تنوع حیاتی جانوران دریایی بسیار غنی است.
  • ویکتوریا از شهرهای قدیمی کانادا به شمار می‌رود و حتی قدمت آن از ونکوور نیز بیشتر است.

بندر ویکتوریا اینر در شهر ویکتوریا کانادا

جشن‌ها و فستیوال‌های معروف شهر ویکتوریا

از جمله مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در شهر ویکتوریا بسیار مورد توجه هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن روز کانادا: این جشن بزرگ که در تاریخ یکم جولای برگزار می‌شود، در مرکز استان بریتیش کلمبیا یا همان شهر ویکتوریا به صورت ویژه‌ای مورد توجه است. در روز جشن کانادا، خانواده‌‌ها و افراد از طبقات مختلف، دور هم جمع می‌شوند و جشن می‌گیرند.
  • فستیوال بین‌المللی جاز: این فستیوال هر ساله در ماه جون و برای علاقه‌مندان به حوزه موسیقی برگزار می‌شود که به صورت ویژه ساز جاز را مورد نظر دارد.
  • جشن فرهنگ‌های بومی: این جشن به مدت سه روز در ماه جون برگزار می‌شود و در آن گروه‌های مختلف با فرهنگ‌های متنوع به اجرای نمایش‌های سنتی می‌پردازند.

فرهنگ غذایی در شهر ویکتوریا

غذهای دریایی از معروف‌ترین غذاهای شهر ویکتوریا به شمار می‌رود و شما می‌توانید انواع و اقسام رستوران‌های دریایی را در این شهر امتحان کنید. از سوی دیگر البته علاوه بر غذاهای دریایی، کاکاتیل نیز از غذاهای محبوب این شهر به شمار می‌رود.

از سوی دیگر این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شهر ویکتوریا نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور کانادا، مهاجرپذیر است و همین امر موجب شده است تا تعداد رستوران‌های بین‌المللی نیز در این شهر زیاد باشد. همچنین غذاهای فست فودی نیز در این شهر پرطرفدار است.

در نهایت اما اگر به شهر ویکتوریا رفتید حتما این غذاها را امتحان کنید؛ پیتزای مرغ کره‌ای، سالمون وحشی اقیانوس، سوپ ماهی، جاپاداگ، نان بانوک و شیرینی نانایمو.

فرهنگ عمومی مردم ویکتوریا در برخورد با مهاجران

ویکتوریا شهر مهاجرنشینی است و همین امر نیز منجر به این شده است تا تنوع فرهنگی زیادی در این شهر وجود داشته باشید. از سوی دیگر این نکته را نیز در نظر داشته باشید که یکی از دلایل اینکه شهری مهاجرپذیر می‌شود، یعنی شهروندان آن میزبانان خوبی برای مهاجران تازه وارد هستند.

اما قوانین این شهر نیز با مهاجرین نیز همراه است. در این شهر سازمان‌ها و نهادهایی وجود دارد که در راستای راهنمایی و کمک به مهاجرین فعالیت می‌کنند. مردم نیز با استخدام مهاجرین و کمک به آن‌ها در عرصه آموزش شرایط مناسبی را برای آنها فراهم کرده‌اند.

ایرانی‌های مقیم در شهر ویکتوریا

ایرانیان در شهر ویکتوریا  ارتباط خوبی با هم دارند. انجمن فرهنگی ایرانیان و فارسی‌زبانان یکی از انجمن‌هایی است که با هدف کمک به ایرانیان ساکن در ویکتوریا تشکیل شده است. عضویت در چنین انجمن‌هایی و دیدار با هم‌وطنان سختی زندگی در غربت را قابل تحمل‌تر می‌سازد.

لازم به ذکر است که ایرانیان در ویکتوریا معمولا متخصصینی هستند که با اتکا بر علم و توانایی‌های خود به این شهر مهاجرت کرده‌اند. البته عده‌ای هم به عنوان سرمایه‌گذار خارجی در ویکتوریا فعالیت می‌کنند.

ویکتوریا به عنوان یکی از شهرهای کوچک در کشور کانادا، یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس برای زندگی، کار و تحصیل به حساب می‌آید. شاخص های کیفیت زندگی، متوسط درآمد و همچنین جایگاه دانشگاه‌های این شهر به خوبی نشان می‌دهد که ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین مقاصد برای زندگی در کانادا انتخاب شود.

محله‌های معروف شهر ویکتوریا را بشناسید

اگر تصمیم دارید که به شهر ویکتوریا مهاجرت کنید، خوب است که محله‌های این شهر را بشناسید و در صورتی که به دنبال خانه می‌گردید، با اطلاعات کافی این کار را انجام بدهید.

بر همین اساس، در این بخش از گزارش، محله‌های معروف ویکتوریا را معرفی کرده‌ایم.

وستشر فر‌فیلد هاریس گرین
جوبیلی ویکتوریا وست هالیساید کوادرا
راک‌لند اکلندز نرد پارک
برن‌ساید گنزالیز

نگاهی به شرایط اقتصادی و کاریابی در کانادا

شهر ویکتوریا به عنوان مرکز استان بریتیش کلمبیا، نقش مهمی در چرخه اقتصادی و صنعتی کشور کانادا ایفا می‌کند. به عنوان مثال، شهر ویکتوریا در عرصه کشاورزی و صادرات محصولات به سایر کشورها از جایگاه خوبی برخوردار است.

جالب است بدانید که در یک دهه گذشته نرخ رشد اقتصادی سالیانه در ویکتوریا ۲.۴ درصد بوده و همین امر نیز سبب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران مطمئن شوند که احتمال شکست آنها بسیار کم است. در حال حاضر شرکت‌ها زیادی در این شهر فعالیت می‌کنند که نه تنها خودشان به سودآوری رسیده‌اند، بلکه به چرخه اقتصادی شهر ویکتوریا نیز رونق بخشیده‌اند.

در این میان باید این نکته مهم را نیز در نظر داشت که این رونق در اقتصاد، شهر ویکتوریا را به مقصدی مطلوب برای مهاجرین تبدیل کرده است. در نتیجه می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به این شهر، پیدا کردن شغل،  سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار جدید است.

اگر تصمیم گرفته‌اید  که با پیدا کردن یک شغل خوب به شهر ویکتوریا مهاجرت کنید، باید بتوانید رزومه‌ای قوی داشته باشید. البته که می‌توانید از طریق روش‌های دیگر نیز به این شهر مهاجرت و اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنید.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش‌های مهاجرت به کانادا، علاوه بر مطالعه مقالات ما در سایت کاناداپاس، با کارشناسان و مشاوران ما نیز در تماس باشید.

بررسی کیفیت زندگی در شهر ویکتوریا

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باید برای زندگی در شهرهای کانادا به آن توجه داشت، شاخص کیفیت زندگی است. خوب است بدانید که از این لحاظ شهر ویکتوریا، بالاترین سطح کیفی را در میان شهرهای کانادا دارد و در جهان نیز رتبه 23 را به دست آورده است.

به طور کلی در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی، شاخص‌های قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید وضعیت هر کدام از این شاخص‌ها را در شهر ویکتوریا مشاهده کنید:

شاخص کیفیت زندگی در شهر ویکتوریا

همانطور که مشاهده می‌کنید، هزینه زندگی در شهر ویکتوریا بالا و قدرت خرید ملک  متوسط ارزیابی شده است و سایر شاخص‌ها در بهترین حالت خود قرار دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به صورت کلی، شهرهایی که از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی قرار دارند، هزینه زندگی نیز در آنها بسیار بالا است. آنچه در این زمینه تعیین کننده است، درآمد بالای شهروندان این شهرها است که قدرت خرید آنها را در رتبه بالایی قرار می‌دهد. بنابراین شما باید میزان درآمد خود را با هزینه زندگی در شهر مورد نظر خود، مطابقت بدهید.

در نمودار زیر وضعیت شهر ویکتوریا نسبت به برخی از شهرهای جهان، نشان داده شده است:

وضعیت شهر ویکتوریا نسبت به برخی از شهرهای جهان

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بسیار بالایی قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت جهانی و معتبر نومبئو، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان دارد. شهر وکتوریا در کانادا نیز رتبه 23 را از آن خود کرده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.
البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شاخص هزینه‌های زندگی در شهر ویکتوریا نشان از بالا بودن هزینه‌های زندگی در این شهر دارد. شاخص قدرت خرید در این شهر نشان می‌دهد که هزینه‌های زندگی در این شهر می‌تواند برای مهاجران تحصیلی و همچنین توریست‌ها، یک چالش مهم محسوب شود.
اما برای کسانی که در این شهر زندگی و کار می‌کنند، شرایط متفاوت است و این چالش وجود ندارد؛ چراکه شاخص توان خرید ملک در این شهر نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که سطح درآمد در ویکتوریا بسیار مناسب است. همچنین از سوی دیگر شاخص‌هایی همچون وضعیت ترافیک و آلودگی هوا بسیار خوب ارزیابی شده است که نشان از وضعیت خوب آب و هوایی این شهر دارد.

متوسط هزینه‌های زندگی در شهر ویکتوریا

یکی از مسائلی که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، این است که شهروندان ویکتوریا به‌راحتی می‌توانند هزینه‌های زندگی خود در این شهر را تامین کنند؛ اما بالا بودن شاخص هزینه‌های زندگی در این شهر می‌تواند برای دانشجویان و توریست‌ها که دسترسی کمتری به منابع مالی در این شهر دارند، به نوعی یک چالش محسوب شود

به طور کلی، هزینه زندگی در ویکتوریا برای یک فرد مجرد در این شهر بدون محاسبه اجاره ملک، حدود 1288 دلار کانادا در ماه و برای یک خانواده چهار نفره نیز در حدود 4700 دلار کانادا برآورد شده است.

در کنار این هزینه‌ها، افراد باید به هزینه اجاره بهایی که ماهانه برای محل سکونت خود پرداخت می‌کنند را نیز، مورد توجه داشته باشند. اجاره یک خانه یک خوابه در مرکز شهر ویکتوریا، بین 1600 تا 2400 دلار کانادا است و هزینه اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر 1200 تا 1800 دلار کانادا برآورد شده است. همچنین هزینه اجاره یک خانه سه خوابه در مزکز شهر ویکتوریا، بین 2900 تا 4100 دلار کانادا و هزینه اجازه همین خانه در خارج از شهر، بین 2300 تا 3500 دلار کانادا برآورد شده است.

در ادامه این گزارش هزینه‌های جزئی زندگی در شهر ویکتوریا مورد بررسی قرار داده شده است.

توزیع هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا

بر اساس داده‌های به‌دست آمده درباره هزینه‌های زندگی در ویکتوریا، 34 درصد از هزینه‌های زندگی در این شهر مربوط به اجاره خانه و 5 درصد از هزینه‌ها نیز مربوط به تسهیلاتی همچون آب، برق، گاز و … است. همچنین 32 درصد از هزینه‌ها برای خریدهای روزانه است و 14 درصد نیز به صرف برخی وعده‌های غذایی در رستوران اختصاص دارد.

نمودارهای زیر توزیع هزینه‌های زندگی در شهرهای ویکتوریا  و ونکوور را نشان می‌دهد:

توزیع هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا

جزئیات هزینه‌ زندگی در شهر ویکتوریا

در این بخش از گزارش، هزینه‌های جزئی زندگی در شهر ویکتوریا به عنوان مرکز استان بریتیش کلمبیا مورد بررسی قرار گرفته است.

هزینه رستوران در شهر ویکتوریا

دلار نوع کالا
14-45 یک وعده غذا، رستوارن ارزان‌قیمت
72-150 یک وعده غذا، رستوارن متوسط، به همراه پیش‌غذا و دسر
10-15 یک وعده غدا، فست فود، همانند مک دونالد
4-7 قهوه (کاپوچینو)
2-4 یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر ویکتوریا

دلار نوع کالا
1.50-5 شیر، یک لیتر
1.75-6.61 یک عدد نان، 500 گرم
2.50-11 برنج، یک کیلوگرم
3.18-6.99 تخم مرغ، 12 عدد
10-24 فیله مرغ، یک کیلوگرم
15-28 گوشت گاو، یک کیلوگرم
2.50-6.61 سیب، یک کیلوگرم
1-2.20 موز، یک کیلوگرم
3-9 سیب‌زمینی، یک کیلوگرم
1.99-4.40 پیاز، یک کیلوگرم

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
2.50-3 بلیت یک طرفه (درون شهری)
80-95 یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
1.20-3.11 تاکسی، یک کیلومتر
1.65-2.30 بنزین، یک لیتر

هزینه تسهیلات عمومی در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
76-220 اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
0.10-0.50 یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
75-150 اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در ویکتوریا

دلار نوع خدمات
40-140 باشگاه، یک نفر، ماهیانه
10-30 زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
12.50 -17 بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودکان در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
850-2500 پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
10 هزار-22 هزار مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
40-100 شلوار جین، برند
35-55 لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
75-130 یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
89-250 یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
1600-2400 آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
1200-1600 آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
2900-4100 آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
2300-3500 آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

هزینه خرید خانه در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
10.763-13.993 آپارتمان، هر متر مربع، مرکز شهر
8.072-10.763 آپارتمان، هر متر مربع، خارج از شهر

حقوق و وام در شهر ویکتوریا

دلار نوع خدمات
5.022 میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
2-8.75 نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

بررسی شرایط تحصیل و معرفی بهترین مراکز آموزشی در شهر ویکتوریا

یکی از رایج‌ترین مسیرهای مهاجرت به کشور کانادا، استفاده از روش مهاجرت تحصیلی است. با وجود اینکه شهر ویکتوریا یکی از شهرهای کوچک کانادا محسوب می‌شود، اما دو دانشگاه تراز اول را در خود جای داده و همین امر نیز سبب شده است تا این شهر به یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور، تبدیل شود.

«دانشگاه ویکتوریا» بهترین دانشگاه این شهر است که توانسته رتبه سوم در بین بهترین دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا و همچنین رتبه 16 در بین بهترین دانشگاه‌های کانادا را به خود اختصاص دهد. پس از این دانشگاه نیز می‌توان نام دانشگاه «رویال رودز» را مشاهد کرد که رتبه 65 کانادا را به خود اختصاص داده است و در بیش از چهار هزار دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

ویکتوریا برای دانش‌آموزان نیز یک مقصد بسیار خوب به حساب می‌آید؛ چراکه مدارس غیر انتفاعی و شبانه‌روزی بسیاری در آن وجود دارد که برای دانش‌آموزان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانند دوره تحصیلی خود را در مقاطع دبستان تا دبیرستان  پشت سر بگذارند.

مدرسه «سنت مارگارت» یکی از همین مدرسه‌ها است که فقط به دانش‌آموزان دختر اختصاص دارد. این مدرسه هم به صورت روزانه و هم به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و شهریه سالانه آن در حدود 17 تا 69 هزار دلار کانادا است.

مدرسه-دانشگاه «سنت میشل» نیز یک مدرسه روزانه و شبانه‌روزی در شهر ویکتوریا است که مختلط است و تا سال دوازدهم تحصیلی نیز می‌توان در آن نام‌نویسی کرد. شهریه تحصیل در این مدرسه به طور سالانه در حدود 21 تا 75 هزار دلار کانادا است.

 

همچنین مدرسه «بروکس وستشور»، یکی دیگر از مدارس در دسترس برای تحصیل در شهر ویکتوریا است. این مدرسه بین‌المللی از کلاس چهارم تا دوازدهم را پوشش می‌دهد و دانش‌آموزان به‌صورت مختلط در این مدرسه به ادامه تحصیل مشغول هستند.

مدرسه «گلنلیون نورفولک» از مدارس خوب شهر ویکتوریا است که علاوه بر دوره‌های شبانه‌روزی و روزانه، به صورت آموزش در خانه (Home Stay) هم خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. شهریه سالیانه تحصیل در این مدرسه که به صورت مختلط اداره می‌شود، بین 19 تا 69  هزار دلار کانادا متغیر است.

نکته پایانی

در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین شهرهای کانادا برای زندگی هستید، حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در این زمینه، شما را راهنمایی کنند.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link