شرایط مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بسیاری از افراد برای رسیدن به زندگی مورد نظر خود نیاز به دنبال رسیدن به آن هستند اما باید در نظر داشت که شرایط زندگی در شهرهای مختلف این کشور نیز متفاوت است. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند خود را به کانادا برسانند، شرایط کاری شهرهای کم متقاضی تر را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند از این طریق خود را به کانادا برسانند و میسیساگا نیز یکی از همین شهرهای کانادا است که در استان انتاریو به عنوان یکی از بهترین مناطق این کشور واقع شده است.

در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی در خصوص شرایط کار، تحصیل و زندگی در میسیساگا ارائه کنیم تا علاقمندان مهاجرت به کانادا بتوانند با آگاهی بیشتری در این مسیر گام بردارند.

اطلاعات کلی درباره میسیساگا کانادا

میسیساگا یکی از شهرهای استان انتاریو است که با تورنتو مرز مشترک دارد و یکی از شهرهای پرجمعیت کانادا نیز به حساب می آید. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب افزایش جمعیت این شهر شده است نیز همسایگی با شهر تورنتو است. این شهر در اواخر قرن بیستم به یکی از شهرهای چند فرهنگی کانادا تبدیل شد و نظر بسیاری را به خود جلب کرد تا این که امروزه به یکی از شهرهای پرجمعیت کانادا تبدیل شود.

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

این شهر زیستگاه بسیاری از مردمان بومی است که هزاران سال در این منطقه سکونت داشته اند. در جدول زیر، اطلاعاتی کلی در رابطه با شهر میسیساگا ارائه شده است.

انتاریو استان
Mississauga نام لاتین
انگلیسی زبان رسمی
پیل منطقه شهری
1968 سال تاسیس
292.43 کیلومتر مربع مساحت
721599 جمعیت منطقه شهری
2467 کیلومتر مربع تراکم
156 ارتفاع از سطح دریا

شرایط آب و هوایی میسیساگا کانادا

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که هر فرد پیش از مهاجرت به کانادا باید در رابطه با آن جستجوهای کافی را انجام دهد، شرایط آب و هوایی شهری است که قصد زندگی در آن را دارد. در کانادا تنوع آب و هوایی بسیار زیادی وجود دارد و نمی توان این کشور را به راحتی مورد آنالیز قرار داد.

در میسیساگا تابستان های گرم در پیش رو خواهد بود و در زمستان ها اما هوا یخبندان و برفی است و همچنین وزرش باد و وجود ابرهای پیوسته در آسمان نیز امری طبیعی است. متوسط دمای هوا در طول روزهای مختلف سال بین 8- تا 26 درجه سانتی گراد در سال است اما در برخی از روزها ممکن است دمای هوا به 17- تا 30 درجه سانتی گراد نیز برسد. چنین داده هایی نشان می دهد که از اواخر ماه جون تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر به میسیساگا است.

بررسی داده های هواشناسی در این شهر، همچنین نشان می دهد که طول دوره گرما در این شهر، حدود 3 ماه است که از 1 جون تا 18 سپتامبر به طول می انجامد و معمولا دمای هوا در آن بالای 20 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در میسیساگا، ماه جون است که در بالاترین دمای خود به 26 و در سردترین لحظات به 17 درجه سانتی گراد می رسد.

طول دوره سرما در این شهر کوتاه تر است و حدود 3 ماه است که از سوم دسامبر تا 15 مارچ نیز به طول خواهد انجامید. دمای هوا در طول این زمان در میسیساگا معمولا کمتر از 4 درجه سانتی گراد است. سردترین ماه سال در این شهر نیز ژانویه است که دمای هوا در آن بین 1- تا 8- درجه سانتی گراد در حال تغییر است. نمودار زیر، اطلاعات کامل تری در خصوص شرایط آب و هوایی در شهر میسیساگا ارائه می کند.

شرایط آب و هوایی میسیساگا کانادا

بررسی کیفیت زندگی در میسیساگا

برای این که بتوانید در شهری که درباره آن اطلاعاتی ندارید زندگی کنید، می توانید شاخص های کیفیت زندگی را مورد بررسی قرار دهید تا دریابید که آیا آن شهر در دسته شهرهای برتر و با کیفیت برای زندگی قرار دارد یا خیر. میسیساگا به عنوان یکی از شهرهای استان انتاریو نیز در لیست شهرهای مورد نظر سایت Numbeo قرار گرفته است و شاخص های مختلف زندگی در آن توسط این سایت بررسی شده است.

شاخص قدرت خرید در میسیساگا عدد 103.15 را نشان می دهد که اهمیت بالای این شاخص در این شهر را بیان می کند. شاخص امنیت در این شهر عدد 57.20 را نشان می دهد که در بررسی کیفی آن می توان سطح متوسط را معرفی کرد. شاخص بهداشت و مراقبت های ایمنی در این شهر نیز در سطح بالا قرار گرفته است و از نظر کمی نیز امتیاز 69.89 را نشان می دهد.

وضعیت آب و هوایی در میسیساگا همانطور که گفته شد دارای حالت مساوی میان فصل های سرما و گرما است و کمتر در این شهر یخبندان های طولانی مدت دیده و می شود و تابستان های آن نیز کمتر به سمت گرما می رود. شاخص عددی 58.72 در رابطه با این موضوع نشان می دهد که میسیساگا یکی از شهرهای با کیفیت متوسط در این رابطه در شهر کانادا است. در بسیاری از شهرهای کانادا هزینه های زندگی بالا است اما در میسیساگا شاخص عددی 68.68 نشان می دهد که هزینه های زندگی در این شهر در سطح متوسط قرار دارد.

برای بالا رفتن درصد موفقیت بعد از مهاجرت، قبل از اقدام به مهاجرت باید برنامه ریزی داشته باشید. در این ویدئو از مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس جناب آقای مهیار حلاج پور به عنوان وکیل مهاجرت به کانادا توضیحاتی در این باره به شما خواهند داد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در روند کیفیت زندگی در شهرهای مختلف جهان، شاخص قدرت خرید ملک است که با نسبت هزینه یک متر مربع ملک به میزان درآمد سنجیده می شود. شاخص عددی 9.71 در این رابطه به خوبی نشان می دهد که سطح این شاخص کیفیت متوسط را نشان می دهد. در رابطه با وضعیت ترافیک در این شهر نیز می توان کیفیت متوسط را متصور شد چراکه شاخص عددی، نشان از اعتبار 38.25 دارد.

یکی دیگر از مهم ترین شاخص هایی که می تواند در روند زندگی افراد در این کشور تاثیرگذار باشد، میزان آلودگی هوا است که در میسیساگا در سطح بسیار پایینی قرار دارد. شاخص عددی 24.20 نشان از کیفیت بالای هوا در این شهر دارد که از بسیاری از آلودگی های هوایی به دور است.

در چنین شرایطی می توان گفت که میسیساگا یکی از شهرهای با کیفیت بسیار بالای زندگی در کانادا است که شاخص آن عدد 165.55 را نشان داده است.

هزینه های زندگی در میسیساگا

با همه این تفاسیر آیا می توان میسیساگا را به عنوان یکی از شهرهای بزرگ اما کم هزینه زندگی معرفی کرد؟ همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، افرادی که در شهر میسیساگا زندگی می کنند، از قدرت خرید بالایی برخوردار هستند اما هزینه های زندگی در این شهر در سطح متوسط قرار دارد. یکی از دلایلی که می توان به کمک آن هزینه های زندگی در شهر میسیساگا را به راحتی پرداخت کرد آن است که برخی از شهروندان میسیساگا، در شهری مانند تورنتو کار می کنند و می توانند از این طریق درآمد بالاتری نیز در اختیار داشته باشند. با این حال باید بررسی کرد که هزینه های زندگی در این شهر چگونه ارزیابی می شود.

در جدول زیر می توان هزینه های زندگی در شهر میسیساگا را مشاهده کرد.

هزینه به دلار کانادا قیمت کالا یا خدمات
16 $ هزینه یک وعده غذایی معمولی
80 $ سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران معمولی
2.04 $ یک لیتر شیر
3.13 $ یک کیلوگرم برنج
از 1.20 $ تا $ 6.61  انواع میوه
3.75 $ بلیت حمل و نقل عمومی
135 $ حمل و نقل ماهانه
47.12 $ باشگاه ماهانه ورزشی بزرگسالان
14$ سینما
99.64 $ یک جفت کفش اسپورت معمولی

برای این که یک فرد مجرد بتواند زندگی در سطح متوسط را در میسیساگا تجربه کند، به ماهانه 1163.75$ دلار کانادا نیاز خواهد داشت و نیاز یک خانواده 4 نفره از نظر مالی برای تامین هزینه های زندگی خود در حدود 4202.32$ دلار کانادا در ماه خواهد بود. به این هزینه ها باید مبلغ مورد نیاز اجاره خانه را نیز اضافه کرد که می تواند تاثیر زیادی در هزینه نهایی زندگی در میسیساگا داشته باشد.

اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب در مرکز شهر میسیساگا در حدود 1600$ تا 2400$ دلار کانادا در ماه است و این در حالی است که خارج از مراکز شهری می توان با 1400$ تا 1950$ دلار کانادا نیز خانه مورد نظر خود را تهیه کرد. بدیهی است که یک خانواده 4 نفره در میسیساگا به هزینه بیشتری برای تامین منزل مسکونی خود نیاز خواهد داشت. متوسط هزینه اجاره یک خانه با 3 اتاق خواب در مراکز شهری میسیساگا در حدود 3121$ دلار کانادا در ماه است و در صورتی که این آپارتمان خارج از مراکز شهری باشد، فرد باید هزینه ای در حدود 2525$ دلار کانادا را به عنوان کرایه پرداخت کند.

شرایط کار در میسیساگا

با توجه به این که میسیساگا یکی از شهرهای نزدیک به تورنتو است، فرصت های شغلی بسیاری نیز در این شهر قرار دارد. برخی از شرکت ها به جای فعالیت در تورنتو در میسیساگا فعالیت می کنند تا هزینه های مربوط به اجاره خود را کاهش دهند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که شرایط کار در میسیساگا نیز بسیار مناسب است و افراد زیادی می توانند در این شهر فعالیت اقتصادی داشته باشند.

برخی از مشاغل در شهر میسیساگا به شدت مورد نیاز هستند و افرادی که در این زمینه تخصص داشته باشند، شانس بالاتری برای رسیدن به ویزای کار کانادا از طریق دریافت پیشنهاد کاری از میسیساگا در اختیار خواهند داشت. یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا در میسیساگا حرفه مترجمی است. افراد زیادی در میسیساگا زندگی می کنند که زبان رسمی آن ها انگلیسی نیست یا این که برای کار به این شهر سفر می کنند و توانایی صحبت به زبان انگلیسی را نخواهند داشت. مترجمان در این جا می توانند رابط مناسبی برای کار باشند.

حسابداران و متخصصین امور مالی نیز شانس بالایی برای رسیدن به کار در این شهر خواهند داشت و به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. متخصصین امور بیمه نیز شانس بالایی برای رسیدن به کار در میسیساگا خواهند داشت چرا که یکی از مهم ترین نیازهای شهروندان کانادایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن در زمینه های مختلف است.

یکی از مشاغلی که می تواند در میسیساگا مورد نیاز باشد، تخصص در انبار داری است. با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فروشندگان کالا به انبارداری رو آورده اند و بسیاری از فروشگاه های محلی تعطیل شده است و همین مسئله سبب اهمیت حرفه انبارداری در بسیاری از شهرهای کانادا از جمله میسیساگا شده است.

متوسط درآمد در میسیساگا برای شهروندان این شهر در حدود 10600$ دلار کانادا است و افرادی که در این شهر کار می کنند معمولا دغدغه مالی نخواهند داشت و به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را، چنانچه در بخش قبل نیز گفته شد، پرداخت کنند.

معرفی مراکز آموزشی برتر در میسیساگا کانادا

میسیساگا همچنین می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل در کانادا باشد. دانشگاه تورنتو در میسیساگا یکی از دانشگاه های موجود در این شهر و جزو بهترین دانشگاه های کانادا است که در حدود 13000 دانشجو نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. در این شهر همچنین بیش از 150 مدرسه وجود دارد که فرصت تحصیل را به دانش آموزان خارجی نیز می دهند. همچنین 4 مدرسه شبانه روزی نیز در این شهر واقع شده است که شرایط بهتری برای تحصیل دانش آموزان خارجی دارند.

به طور کلی می توان گفت که میسیساگا شهر مناسبی برای زندگی و کار است اما باید به این نکته اشاره کرد که برای تحصیل شهرهای مناسب دیگری در کانادا وجود دارند که می توانند شرایط بهتری را ایجاد کنند. به همین منظور باید در نظر داشت که شرایط مهاجرت به کانادا می تواند متفاوت باشد و هر فرد باید برای مهاجرت خود بهترین مسیر را انتخاب کند.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.