دانشگاه ها و مدارس کانادا در حال بازگشایی به روی دانشجویان بین المللی هستند

طبق خبر جدید دانشگاه ها و مدارس کانادایی که دارای برنامه های آمادگی برای رویارویی علیه گسترش ویروس کرونا هستند، می توانند از تاریخ 20 اکتبر پذیرش کسانی که اجازه تحصیل دارند را آغاز کنند.

این دانشگاه ها که  Designated Learning Institutions و به اختصار (DLIs) خوانده می شوند، بدون در نظر گرفتن این که افرد در چه تاریخی ویزای تحصیلیشان را اخذ نموده اند، در حال حاضر برای پذیرش دانشجویان بین المللی آماده می شوند.

پیش از این، تنها دانشجویان بین المللی می توانستند به کانادا سفر کنند که از تاریخ 18 مارچ سال 2020 ( تاریخ  اعمال محدودیت های سفر در کانادا به علت شیوع ویروس کرونا) مجوز تحصیل معتبر داشتند.

اگر از جمله افرادی باشید که می خواهید به عنوان دانشجو وارد کانادا شوید ، باید دو شرط  زیر را داشته باشید:

  1. باید دارای مجوز معتبر برای تحصیل یا معرفی نامه باشید که نشان می دهد شما برای تحصیل تأییدیه مجاز دارید.
  2. باید در یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) با برنامه آمادگی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، تحصیل کنید که توسط استان یا مناطق مربوط به آن تأیید شده باشد.

اگر متقاضی کلیه مدارک مورد نیاز را داشته باشد و دانشگاه او در لیست DLI تأیید شده باشد، سفر او به کانادا بلامانع است. اگر برنامه تحصیلی فرد متقاضی لغو یا به حالت تعلیق درآمده است و یا هر دلیلی غیر از تحصیل وارد کانادا بشود، سفر او به کانادا ضروری تلقی نخواهد شد.

اما دانش آموزان  پس از ورود به کانادا باید 14 روز قرنطینه شوند و برای استقبال از دانشجویان جدید خارجی، ، DLI ها باید یک برنامه آمادگی برای ویروس کرونا داشته باشند که توسط استان یا قلمرو آن ها تأیید شده باشد. دراین برنامه ها بایستی  چگونگی مدیریت دوره قرنطینه اجباری که  برای دانشجویان، وضع شده مانند نحوه حمل و نقل به محل قرنطینه  برای دانش آموزان ، شرح داده شود.

آن ها همچنین باید در مورد چگونگی تهیه اقلام مورد نیاز برای دوران قرنطینه  دانشجویان مانند غذا ، دارو و بیمه درمانی، اطلاعات لازم را ارائه دهند. دانشجویان می توانند اگر سوالی درباره برنامه اقامتی خود دارند، از دانشگاه خود بپرسند.

فقط کسانی می توانند به کانادا سفر کنند که دانشگاه آن ها در لیست DLI باشد . اداره مهاجرت (IRCC)  اعلام کرده است که تعداد بیشتری از دانشگاه ها به لیست DLI  اضافه خواهند شد، صفحه وبسایت اداره مهاجرت لیست کاملی از DLI های تأیید شده  را منتشر کرده  و با اضافه شدن موارد دیگر به روزرسانی می شود. همچنین اگر الزامات بهداشت عمومی  رعایت نشود دولت کانادا  موسسه خاطی را از لیست DLI  حذف خواهد کرد.

همه موسسات آموزش عالی در استان کبک در لیست DLI هستند ولی با این وجود دولت کبک اصرار دارد که این لیست به دقت مطالعه شود.

تعداد 39 موسسه آموزش عالی در استان های آلبرتا و بریتیش کلمبیا باز هستند. 10 مدرسه در استان منیتوبا ، 13 مدرسه در استان نیو برانزویک، در استان نیوفاندلند و لابرادور 3 مدرسه باز هستند، در استان انتاریو 14 مدرسه، 5 مدرسه در جزیره پرنس ادوارد و این تعداد در ساسکاچوان 7 مدرسه و در یوکان 1 مدرسه است. بازگشایی برای دانش آموزان بین المللی دراستان های  نوا اسکوشیا ، نوناووت و مناطق  شمال غربی  کانادا تأیید  نشده است.