خبرهای جدید حاکی از آن است که از تاریخ 8 ماه می 2020 دارندگان ویزای International Experience Canada اختصارا  ویزای IEC از محدودیت هایی که برای سفر به کانادا وجود داشت، معاف هستند.

ویزای IEC کانادا یا همان تجربه بین‌المللی کانادا، برای کار و سفر جوانان به این کشور طراحی شده است است و شامل سه دسته Working holiday ، Young professionals و کارآموزی Internship می‌شود، اما افراد باید با ثبت ‌نام جزو کاندیدها قرار بگیرند تا در صورت انتخاب توسط دولت کانادا، دعوتنامه ‌ای برای اپلای کردن آن ها ارسال شود. متاسفانه شهروندان ایرانی شامل این طرح نمیشوند.

وزارت مهاجرت IRCC اعلام کرده است که دارندگان ویزای IEC حق ورود به کانادا را دارند که که پیشنهاد شغل و معرفی نامه دریافت کرده باشند. بنا به اعلام وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا متقاضیان مشمول ،  می بایست وبسایت اداره مهاجرت به کانادا را همواره پیگیری کنند.

با شروع بحران و پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان و از جمله کانادا و اعمال محدودیت ها، کانادا سفر هر شخصی که به صورت قانونی و با ویزای معتبر برای کار به کانادا می آید را سفر ضروری به شمار خواهد آورد .

با تدابیری که اندیشیده شده دارندگان ویزای IEC که جاب آفر دارند به لحاظ قانونی مکلف هستند هنگام ورود به کانادا خود را تا 14 روز قرنطینه کنند و همچنین  برنامه خود برای قرنطینه را به مقامات کانادایی اعلام کنند. همچنین گفتنی است که در حال حاضر فقط در4 فرودگاه بین المللی کانادا پروازهای خارجی انجام می شود که در زیر از آن ها نام برده شده است

  • فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR)
  • فرودگاه بین المللی کلگری (YYC)
  • فرودگاه بین المللی مونترال (YUL)
  • فرودگاه بین المللی تورنتو (YYZ)

ویزای IEC عموما شامل حال جوانان بین 18 تا 35 سال می شود و به آنان را قادر می سازد تا ویزای کارآفرینی کانادا 1تا 2 ساله خود را برای کار در کانادا اخذ کنند. این افراد اکثرا شهروند یکی از کشورهای همتای کانادا مانند استرالیا، نیوزیلند، شیلی، کاستاریکا، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، هنگ کنگ، تایوان، ياپن، و کره جنوبی می باشند.

این خبر از آن جهت می تواند امید بخش باشد که رفته رفته محدودیت های سفر به کانادا کاهش می یابد.