اجازه ندهید که استادی پرمیت شما منقضی شود! یک نسخه از استادی پرمیت خود تهیه کنید و آن را در یک مکان امن نگه دارید.

مجوزهای تحصیل مهمترین اسنادی است که توسط اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان بین المللی صادر می شود. اطمینان از منقضی نشدن استادی پرمیت مهم است. تاریخ انقضا را بررسی کنید و مطمئن شوید که حداقل 60-90 روز قبل از تاریخ انقضا، استادی پرمیت خود را تمدید کرده اید. شما باید برای تمدید از داخل کانادا اقدام کنید.

شما نمی توانید استادی پرمیت خود را بیش تر از تاریخ انقضا گذرنامه خود تمدید کنید. اگر گذرنامه شما در حال منقضی شدن است، قبل از اقدام برای تمدید استادی پرمیت، ابتدا آن را تمدید کنید.

اگر قصد سفر به خارج از کانادا را دارید و در حین این سفر، استادی پرمیت شما منقضی می شود ، باید قبل از ترک کانادا برای تمدید آن اقدام کنید.

در این نوشتار به بررسی برخی از موارد مهم و کلیدی در خصوص تمدید استادی پرمیت پرداخته ایم.

تمدید استادی پرمیت

شما می توانید درخواست خود را از روش های ذیل ثبت کنید.

  1. آنلاین (زمان پردازش سریع تر و سهولت بیشتر)

اگر به صورت آنلاین اقدام کنید، باید به یک پرسشنامه پاسخ دهید، سپس یک کد چک لیست شخصی ایجاد می کنید ، وارد حساب MYCIC می شوید و به صورت خودکار لیستی از فرم درخواست و اسنادی را که باید ارائه دهید، مشاهده می کنید.

یا

  1. کاغذی (به دلیل طولانی بودن زمان پردازش توصیه نمی شود)

در این روش حتماً چک لیست، فرم های درخواست و اسناد لازم را تکمیل کنید. دستورالعمل ها به شما در پر کردن فرم ها و نحوه ارائه اسناد لازم کمک می کنند.

تمدید استادی پرمیت کانادا باید بعد از تمدید گذرنامه انجام شود

زمان پردازش

زمان پردازش را توسط دفتر CIC در داخل کانادا بررسی کنید. این مورد به صورت هفتگی به روز می شود.

اگر درخواست شما تأیید شود، استادی پرمیت شما به آدرس پستی که به CIC ارائه داده اید برای شما پست خواهد شد.

هزینه بررسی

هزینه بررسی 150 دلار کانادا خواهد بود.

نکات کاربردی و مهم

فرم درخواست: فرم تغییر شرایط، تمدید اقامت یا ادامه حضور در کانادا عنوان دانشجو. [IMM5709]

کد تعیین شده موسسه آموزشی(DLI):  لطفا توجه داشته باشید که DLI با حرف “O” شروع می شود. متقاضیان لازم است این شماره را در فرم های درخواست استادی پرمیت نشان دهند.

UCI: در صورتیکه قبلاً یک شناسه داشته باشید، به عنوان “شناسه متقاضی” در مجوز تحصیل و کار شما ثبت شده است.

شماره داکیومنت: با یک حرف (F یا U) و پس از آن نه شماره در مجوز های تحصیل / کار شروع می شود.

گذرنامه معتبر: اگر گذرنامه شما به زودی منقضی می شود، آن را 6 ماه قبل از منقضی شدن تمدید کنید.

اثبات ساپورت مالی: شما باید با ارائه صورتحساب بانکی، دفترچه حساب پس انداز، پیش نویس بانکی یا سند دیگری که نشان می دهد بودجه کافی دارید و می توانید هزینه یک سال زندگی در کانادا (در حدود 10 هزار دلار) بعلاوه یکسال شهریه دانشگاه راتأمین کنید، ساپرت مالی خود را ثابت کنید. اگر یکی از اعضای خانواده یا موسسه ای پول شما را تأمین می کند، نامه پشتیبانی او را همراه با اثبات بودجه کافی ثبت کنید. در صورت داشتن همراهی با شما در کانادا، باید 4000 دلار اضافی برای همسرتان و 3000 دلار برای هر شخص وابسته اضافه کنید.

نامه پذیرش: (نامه ثبت نام / ثبت نام دانشجویان قدیمی). دانشجویان بین المللی قدیمی که به دانشگاه باز میگردند، لازم است نامه ثبت نام از دفتر دانشگاه که تعیین کننده وضعیت آنها در دانشگاه است را دریافت کنند. بنابراین، فرم درخواست نامه را ارسال کنید تا نامه برای شما آماده شده و ارسال شود. فقط دانشجویانی که از دبیرستان کانادایی می آیند یا از دانشگاه دیگری انتقالی می گیرند، نیاز به ارائه نامه قبولی دارند.

اثبات معاینه پزشکی (در صورت وجود): شما ملزم به ارائه مدرک معاینه پزشکی هستید در صورتی که: شما طی 12 ماه گذشته توسط یک پزشک مجاز اعلام شده توسط CIC معاینه پزشکی انجام داده اید یا در یک کشور خاص بیش از شش ماه در 12 ماه گذشته زندگی کرده اید.

دارندگان مجوز تحصیل در کانادا باید تحصیلات خود را دنبال کنند

درخواست مجوز کار Co-op

اگر شما دانشجویی با برنامه Co-op هستید، می توانید فقط با یک فرم درخواست، مجوز Co-op خود را همراه با تمدید استادی پرمیت (در صورت انقضا شدن) درخواست و ثبت کنید.

درباره دوره های کوآپ کانادا بیشتر بدانید

وضعیت معلق

اگر قبل از تاریخ انقضا برای تمدید استادی پرمیت خود اقدام کنید، تا زمانی که در کانادا هستید، وضعیت معلقی خواهید داشت به اینصورت که تا زمانیکه استادی پرمیت جدید خود را دریافت نکنید، ممکن است بتوانید در کانادا به تحصیل یا کار داخل/خارج از دانشگاه (در صورت واجد شرایط بودن) ادامه دهید، حتی اگر تاریخ انقضا مجوز شما در حالی که منتظر دریافت مجوز جدید هستید، گذشته باشد.

بازیابی وضعیت

هرگز اجازه ندهید که اجازه تحصیل شما منقضی شود!

اگر قبل از تاریخ انقضا درخواست تمدید استادی پرمیت خود را ثبت نکردید، باید بلافاصله مطالعه و کار را متوقف کنید و برای کمک، به مشاور مهاجرت در مرکز دانشجویان بین المللی (ISC) مراجعه کنید.

شما می توانید برای بازیابی وضعیت خود در طی 90 روز از داخل کانادا، اقدام کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که درخواست شما برای بازیابی وضعیت شما پذیرفته شود. شما نمی توانید کشور را ترک کنید تا زمانی که از CIC در مورد تصمیم گیری درباره درخواست خود مطلع شوید. زمان پردازش متفاوت است و ممکن است چندین ماه طول بکشد.

اگر برای تمدید استادی پرمیت درخواست نکرده اید و بیش از 90 روز از تاریخ انقضا آن گذشته است، باید کشور را ترک کنید و درخواست اجازه تحصیل جدید از کشور محل اقامت / تابعیت خود را بدهید. ممکن است یک مهلت 6 ماهه در مورد درخواست مجوز جدید تحصیل شما اعمال شود. بلافاصله به یک مشاور مهاجرت مراجعه کنید تا در مورد جمع آوری اسناد مورد نیاز قبل از خروج از کشور مشاوره بگیرید.

استادی پرمیت و انطباق آن با شرایط

همه دارندگان مجوز تحصیل در کانادا موظف هستند که به طور فعال تحصیلات خود را دنبال کنند، به این معنی که شما باید در شرایط تحصیلی خوبی باشید و نسبت به تکمیل و پیشبرد اهداف تحصیلی خود اقداماتی لازم و به موقع داشته باشید. عدم انجام این کار می تواند منجر به حذف شما از کانادا شود. اجازه تحصیل شما 90 روز پس از اتمام تحصیل باطل می شود. تحصیلات شما تنها زمانی بصورت کامل تأیید می شود که تأیید کتبی اتمام برنامه (به عنوان مثال نامه رسمی) را از دفتر مربوطه در دانشگاه دریافت کنید.

نقل و انتقال میان موسسات تحصیلات تکمیلی کانادا

اگر استادی پرمیت معتبر برای تحصیلات عالی را دارید، می توانید بدون درخواست استادی پرمیت جدید، رشته و دانشگاه خود را تغییر دهید. با این حال، هنگام انتقال بین موسسات مذکور، باید از طریق حساب MyCIC این تغییرات را به CIC اطلاع دهید.