تحصیل در کالج های کانادا بیش تر روی آماده کردن متقاضی برای ورود به بازار کار تاکید دارد. کالج‌ ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس دارند. کالج ها در کانادا دوره های کوتاه مدت بوده و بیشتر بر روی رشته های تخصصی، کاربردی، فنی و حرفه ای و مهندسی تمرکز دارند.

کسانی که قصد دارند، سریع تر به بازار کار وارد شوند، و به دنبال شغل های با درآمد متوسط و کاربردی هستند، دوره کالج در کانادا، انتخاب بسیار خوبی برایشان است. در این میان کالج ‌هایی که دوره کارورزی، به عنوان بخشی از دوره اصلی دوره است، به متقاضی این فرصت را می‌دهد تا در دوره کارورزی، ارتباطات کاری خود را گسترش و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش دهد. کالج‌ها در کانادا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دولتی و خصوصی.

 

شروط ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولا نسبت به دانشگاه ها ساده تر است. شرایط و پیش نیازهای نسبتا کمتری برای ورود به کالج های کانادا وجود دارند. نمره زبان خواسته شده نیز برای ورود به دوره کالج کانادا نسبت به دانشگاه‌ها کمتر است. برخی کالج ها بدون مدرک زبان و به صورت مشروط نیز دانشجو می پذیرند که منوط به گذراندن دوره های پیش نیاز زبان است.

 

در واقع هدف اصلی کالج ها در کانادا آماده سازی نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.

 

دوره هایی که در کالج های کانادا تدریس می‌شوند کدامند؟

 

  • دوره تحصیلی  DEC که در کالج های کبک ارائه می‌شود و دیپلم دبیرستان به عنوان پیش نیاز ورودی آن در نظر گرفته شده است.
  • دوره دیپلما Diploma   که دیپلم و پیش دانشگاهی پیش نیاز این دوره است.
  • دوره سرتیفیکیت Certificate که  مدرک دیپلم به عنوان پیش نیاز ورودی آن است.
  • دوره پست بچلر Post bachelor  که مدرک لیسانس  برای ورود به آن پیش نیاز است.
  • دوره بچلر Bachelor  که همان دوره لیسانس بوده و پیش نیاز ورود به آن، مدرک دوره دیپلم و پیش دانشگاهی است.

نمره زبان مورد برای پذیرش کالج ها در کانادا چگونه است؟

 

بعضی از کالج‌ های کانادا برای نمره زبان حداقل آیلتس ۶ درخواست می کنند. در بسیاری از کالج‌های کانادا که متقاضی می تواند به وسیله انجام دادن تست آنلاین سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را اثبات کند.

 

شهریه کالج های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

 

شهریه کالج ها در کانادا از۸,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار کانادا به صورت سالانه متفاوت است. هزینه‌ها بسته به دوره و فشردگی کلاس‌ها با هم تفاوت دارند. در طول دوران تحصیل در کالج ، پرداخت هزینه بیمه درمانی توسط دانشجو الزامی است. هزینه اسکان و زندگی در کانادا را هم باید در نظر گرفت.

 

شرط سنی برای پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی در کانادا و کالج های کانادا

 

هیچ شرط سنی خاصی برای پذیرش تحصیلی در کالج های کانادا و نیز ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد. طبق قانون شرط سنی برای پذیرش گرفتن وجود ندارد ولی در مرحله اخذ ویزای تحصیلی کانادا آفیسرهای اداره مهاجرت ممکن است به سن متقاضی در ارزیابی پرونده و صدور ویزای تحصیلی کانادا توجه کنند. باید برنامه تحصیلی متقاضی برای آفیسر قابل توجیه باشد.

 

متقاضی که سنش زیاد باشد ، برای آفیسر شک برانگیز خواهد بود که او آیا واقعا قصد تحصیل و بازگشت به کشور خود را دارد؟ بنابراین در چنین حالتی ممکن است آفیسر از صدور ویزا تحصیلی کانادا ممانعت کند.

 

 

ویزای کاری همراه متقاضی تحصیل در کالج های کانادا

 

افرادی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا در دوره های کالج در کانادا شده اند، همسران آن ها می‌توانند برای دریافت ویزای بازدید یا ویزای کار اقدام نمایند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. فرزندان زیر سن قانونی او نیز امکان بهره مندی از تحصیل به صورت رایگان در کانادا را خواهند داشت.

 

 

آیا امکان انتقال دادن واحد های درسی از کالج به دانشگاه های کانادا وجود دارد؟

 

Credit Transfer روشی است که دانشجویان کانادایی و همچنین دانشجویان بین‌المللی بعد از اخذ ویزای تحصیلی کانادا در کالج مورد نظر خود،  دوره ای را شروع به تحصیل کرده اند و می خواهند دروس خود را به کالج یا دانشگاه دیگری انتقال دهند.

 

دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی کانادا دارند و تحصیلات خود را در مقطع دانشگاهی آغاز کرده اند می توانند واحدهای گذرانده شده را به یکی از دانشگاهها ویا کالج های کانادا انتقال دهند و در دانشگاه مقصد ادامه تحصیل دهند.

 

این روش برای متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه های با رنک بالاتر را دارند بسیار مناسب است، زیرا در دوره کالج رقابت کمتری برای ورود وجود دارد. در این صورت متقاضی با تقویت پایه درسی و نیز مهارت زبان، می تواند دروس خود را به دانشگاه مورد نظر انتقال دهد و آن را در دانشگاه مد نظر ادامه دهد.

 

کانادا در زمینه انتقال واحد های درسی بین کالج‌ها و دانشگاه‌ها، بهترین عملکرد را دارد. در این میان و در میان استان های کانادا، استان بریتیش کلمبیا در زمینه انتقال واحدهای درسی، قوی‌ ترین سیستم را به خود اختصاص داده است. بیش از ۶۰ هزار نفر دانشجو، سالیانه، در کانادا از سیستم انتقال واحدهای درسی استفاده می ‌کنند.

 

آیا امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های کانادا وجود دارد؟

 

روش های مهاجرتی متفاوتی برای اخذ اقامت دائم کانادا، پس از تحصیل در دوره های کالج در کانادا وجود دارد که بیشتر بستگی به استانی دارد که  متقاضی در آن تحصیل کرده و ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده است.

 

جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در دوره های کالج  کانادا، در هر یک از ۱۱ استان کانادا شرایط خاص استان حاکم است.

 

برخی از استان‌ها بلافاصله پس از تحصیل، امکان اخذ اقامت دائم هست و در بضی استان ها متقاضی باید ابتدا ویزای کار دریافت کند و بعد از آن می تواند درخواست اقامت دائم برای کانادا بدهد.

 

مزایای تحصیل در کالج های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

 

  1. شهریه نسبتا ارزان کالج های کانادا نسبت به دانشگاه های کانادا
  2. آموزش های عملی و کاربردی منطبق با نیازهای بازار کار در کانادا
  3. بالا بودن نرخ اشتغال با تحصیل در کالج های کانادا
  4. امکان داشتن اجازه کار پس از تحصیل در کالج های کانادا
  5. امکان تحصیل در کالج های کانادا با مدرک دیپلم
  6. امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در کالج های کانادا
  7. عدم نیاز به آزمون های ورودی دشوار نظیر کنکور
  8. امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان

 

 

در خاتمه اگر راجع به اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دوره های کالج کانادا سوالی دارید با مشاورین ما در کاناداپاس مشورت کنید.

و با تکمیل فرم ارزیابی ما را قادر خواهید ساخت تا با بهترین روش مهاجرت به کانادا و یا در زمینه مهاجرتی مد نظر شما همراه شما باشیم.