شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا با مجموعه کاناداپاس

بسیاری از ما می‌دانیم که کانادا یکی از کشورهای توسعه‌یافته با سیستم آموزش عالی قوی است. برخی از دانشگاه‌های مهم و مطرح در سطح جهانی در این کشور قرار دارند. به عنوان مثال دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا جزو لیست 50 دانشگاه برتر جهان هستند. 

کیفیت بالای سیستم آموزشی و استانداردهای بالای زندگی باعث شده است تا بسیاری از افراد این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. فراموش نکنید که مهاجرت تحصیلی به کانادا پیچیدگی‌هایی خاص خود را دارد و استفاده از تجارب افراد معتبر و مشاروان مهاجرتی به شما کمک خواهد کرد تا مهاجرت موفقت‌آمیزی داشته باشید.

  • الزامات و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • هزینه و مدت زمان پردازش درخواست مهاجرت تحصیلی به کانادا 
  • خدمات مجموعه کاناداپاس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

الزامات و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای تحصیل در کانادا، متقاضیان باید در ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا را داشته باشند تا بتوانند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. 

از جمله الزامات برای واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزش عالی معتبر (DLI)
  • تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی
  • اثبات قصد برگشت به کشور مبدا پس از اتمام تحصیل

متقاضیان تحصیل در کانادا، با ارائه مدارک زیر می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهند:

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه یک انگیزه‌نامه برای تحصیل در کانادا
  • دو عدد عکس پرسنلی مطابق با الزامات تعیین شده
  • گواهی معاینات پزشکی
  • مدارک مربوط به وضعیت اشتغال یا تحصیل مانند رزومه یا مدرک تحصیلی
  • ارائه صورت حساب بانکی و گردش حساب (4 الی 6 ماه) برای اثبات تمکن مالی

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم مقاله کاناداپاس در رابطه با تحصیل در کانادا با اخذ اقامت و بورسیه را مطالعه بفرمایید.

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان طور که بیان شد، یکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی کانادا، اثبات تمکن مالی بود. در جداول زیر، مقادیر لازم برای اثبات تمکن مالی کافی آورده شده است:

  • تحصیل در خارج از استان کبک
فرد متقاضی و/یا تعداد همراهانتمکن مالی (دلار در ماه)تمکن مالی (دلار در سال)
دانشجو833 10 هزار
عضو اول خانواده3334 هزار
به ازای هر عضو دیگر2553 هزار
  • تحصیل در استان کبک
فرد متقاضی و/یا تعداد همراهانتمکن مالی (دلار در ماه)تمکن مالی (دلار در سال)
دانشجو91711 هزار
عضو اول خانواده (18 ساله یا بزرگتر)4255100
عضو اول خانواده (زیر 18 سال)3173800
به ازای هر عضو دیگر(18 ساله یا بزرگتر)4275125
به ازای هر عضو دیگر (زیر 18 سال)1591903

*این هزینه‌ها بدون درنظر گرفتن شهریه بیان شده است.

در نظر داشته باشید که هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به تمکن مالی ختم نمی‌شود، بلکه هزینه‌های تحصیل در کانادا شامل هزینه‌های مربوط به شهریه و زندگی دانشجویی نیز می‌شود. شهریه‌های تحصیلی در هر دانشگاه، بسته به رشته و مقطع تحصیلی بسیار متغیر است (از 4 هزار تا 58 هزار دلار کانادا در سال). 

همچنین در نظر داشته باشید که بسته به سبک و مکان زندگی، هزینه‌های زندگی دانشجویی نیز متفاوت خواهد بود (15 تا 20 هزار دلار کانادا در سال). 

هزینه و مدت زمان پردازش درخواست مهاجرت تحصیلی به کانادا 

هزینه درخواست 150 دلار است و زمان پردازش آن معمولا 10 هفته طول می‌کشد. سایر هزینه‌های درخواست به صورت زیر است:

  • هزینه بیومتریک: 85 دلار کانادا به ازای یک نفر و 170 دلار کانادا برای خانواده

خدمات مجموعه کاناداپاس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی دارد و سالانه افراد زیادی برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست می‌دهند. با این حال، هنوز نرخ ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی کانادا بالا است. هر اشتباهی هر چند کوچک از نقص در پرونده تا اطلاعات نادرست می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشد. 

با وجود اینکه برای درخواست هر نوع ویزای کانادا الزامی به داشتن وکیل یا مشاور مهاجرتی نیست، اما به‌شدت توصیه می‌شود که پیش از هر اقدامی از راهنمایی‌ها و تجارب این افراد کمک گرفته شود. در همین راستا، برای مهاجرت آسان و موفق متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، مجموعه کاناداپاس پکیج‌هایی را برای ارائه انواع خدمات آماده کرده است. 

در ادامه، خدمات مجموعه کاناداپاس در طول فرآیند مهاجرت تحصیلی به کانادا به صورت کلی توضیح داده شده است:

  • ارزیابی اولیه: پیش از هر اقدامی، متقاضیان باید خود را ارزیابی کنند که آیا واجد شرایط برای تحصیل در کانادا هستند یا خیر. شما می‌توانید با استفاده از فرم ارزیابی رایگان موجود در سایت کاناداپاس یا رزرو وقت مشاوره، به ارزیابی شرایط خود اقدام و مشاوره‌های لازم برای بهترین انتخاب برای شروع فرآیند مهاجرت تحصیلی به کانادا را دریافت کنید. کارشناسان باتجربه کاناداپاس به همه سوالات شما پاسخ خواهند داد.
  • انتخاب دانشگاه مناسب: بیش از 100 دانشگاه دولتی و خصوصی در کانادا وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از سرتاسر جهان را می‌پذیرند. شرایط و الزامات پذیرش هر دانشگاه ممکن است کاملا متفاوت از دانشگاه دیگر باشد. گاها حتی دانشگاه‌های موجود در یک شهر یا استان کانادا، قوانین متفاوتی برای پذیرش دارند. با این که تنوع رشته‌ها و مقاطع تحصیلی که دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌دهند، به شدت بالا است اما برخی از این دانشگاه‌ها در برخی رشته‌ها برتر از دیگری هستند. 

بنابراین مهم است که بسته به رشته تحصیلی و مقطع مدنظر، دانشگاهی را انتخاب کنید که با هدف شما تطابق بیشتری را دارد. کارشناسان کانادا می‌توانند به شما با توجه به شرایط به ویژه شرایط مالی و اهداف‌تان، بهترین دانشگاه‌های کانادا را پیشنهاد دهند.

  • پذیرش از دانشگاه‌های کانادا: یکی از الزمات اساسی برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا ارائه نامه پذیرش یکی از موسسات آموزش عالی معتبر کانادا (DLI) است. همان طور که بیان شد، مدارک و شرایط لازم برای پذیرش هر دانشگاه بسیار متفاوت خواهد بود. ارائه صحیح و کامل مدارک درخواستی در زمان مناسب به دانشگاه‌های مدنظر برای پذیرش، می‌تواند تاثیر مهمی در پذیرش شما داشته باشد. 

یکی از مدارکی که بیشتر دانشگاه‌های کانادا به ویژه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از شما می‌خواهند، ارائه انگیزه‌نامه است. مجموعه کاناداپاس با آگاهی از شرایط و نحوه مکاتبه با هر دانشگاه کانادا، می‌تواند به شما در تنظیم یک انگیزه‌نامه قوی کمک کند. همچنین، مجموعه کاناداپاس با ارائه مشاوره و نظارت در طی فرآیند جمع‌آوری مدارک و تهیه و تکمیل پرونده و ارائه آن به دانشگاه مدنظر، اثر مهمی در دریافت پذیرش موفقیت‌آمیزتان خواهد داشت.

  • اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا: پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، مرحله بعدی ارائه مدارک به همراه نامه پذیرش دانشگاه به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. هر گونه نقص در مدارک ارسالی یا وارد کردن نادرست اطلاعات حتی سهوا، ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد. مجموعه کاناداپاس می‌تواند این کار را انجام دهد و شما می‌توانید آسوده خاطر باشید که نقضی در پرونده شما نخواهد بود.
  • دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به کانادا: پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید مقدمات مهاجرت مانند تهیه بیمه، باز کردن حساب بانکی و … و اسکان در کانادا را آماده کنید. در این مسیر، کاناداپاس با شما خواهد بود و به شما در طی روند مهاجرت و اقامت مناسب در کانادا کمک خواهد کرد. اگر شما متاهل هستید یا دارای فرزند هستید و قصد دارید به همراه آن‌ها به کانادا مهاجرت کنید، مجموعه کاناداپاس به شما کمک خواهد کرد تا برای دریافت ویزای همراه خانواده‌تان اقدام کنید.
  • تمدید ویزا یا نیاز به گرفتن سایر ویزاها حین تحصیل در کانادا: ممکن است نیاز به تمدید ویزای خود یا خانواده‌تان داشته باشید یا قصد شرکت در برنامه‌های مهارت‌آموزی دانشگاه مانند برنامه‌های کوآپ باشید. مجموعه کاناداپاس کنار شما خواهد بود تا بتوانید بدون استرس کارهای حین تحصیل خود را مدیریت کنید.
  • اقدام برای تغییر ویزای تحصیلی پس از فارغ‌التحصیلی: اگر هدف شما از تحصیل در کانادا، کار و زندگی در این کشور است، پس از فارغ‌التحصیلی باید برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی و پس از کار کردن در کانادا، در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. مجموعه کاناداپاس، با ارائه انواع خدمات و برخورداری از مشاوران مهاجرتی مورد تایید با شما خواهد بود و می‌توانید تمام کارهای مربوط به تغییر ویزا و شروع به کارتان به آسودگی به این مجموعه حقوقی – مهاجرتی بسپارید.
فهرست مطالب

سوالات متداول

در اینجا سوالات متداول را خواهید یافت. می توانید نتیجه را بر اساس بازاری که به صفحه سؤالات متداول علاقه دارید فیلتر کنید.

بیا شروع کنیم

شما هر چقدر هم که جاه طلبی تان جسورانه باشد
می توانیم اعتماد کنیم که آن را محقق خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید