خدمات کاناداپاس برای دریافت مجوز کار کانادا

اگر قصد کار کردن در کانادا را دارید، بهتر است بدانید که کانادا بیش از 20 میلیون نیروی کار دارد و  25 درصد از نیروی کار این کشور را مهاجرین تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در این کشور 8/5 درصد است و روزانه بیش از 50 هزار آگهی شغلی منتشر می‌شود. 

همچنین، پتانسیل بالای اقتصاد این کشور و کمبود نیروی کار منجر شده است تا دولت کانادا تمهیدات ویژه‌ای برای جذب نیروی کار خارجی به‌ویژه متخصصان در نظر بگیرد. شما می‌توانید فرصت‌ شغلی موردنظرتان برای داشتن یک آینده شغلی عالی را بیابید و از این طریق برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان نیز اقدام کنید. 

مجموعه مهاجرتی حقوقی کاناداپاس خدمات گسترده‌ای برای شما در جهت رسیدن به اهداف شغلی و آینده مهاجرتی‌تان دارد. در این مقاله با خدمات ما در راستای دریافت مجوز کار کانادا بیشتر آشنا می‌شوید.

  • نحوه پیدا کردن کار در کانادا
  • سایت‌های کاریابی در کانادا
  • انواع مجوز کار کانادا
  • نحوه دریافت مجوز کار کانادا با خدمات کاناداپاس

نحوه پیدا کردن کار در کانادا

برای موفقیت بیشتر در مسیر کاریابی در کانادا بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. تحقیق درباره فرصت‌های شغلی در کانادا

برخی از افراد ترجیح می‌دهند از همان ابتدا صرفا رزومه خود را برای فرصت‌های شغلی زیادی ارسال کنند؛ اما توصیه می‌شود پیش از ارسال رزومه، درباره فرصت‌های شغلی کانادا تحقیق کنید. بهتر است ابتدا علاقه و هدف خود را مشخص و در قدم بعدی، افراد و سازمان‌های دارای تجربه در زمینه و صنعت انتخابی خود را شناسایی کنید. 

انجام تحقیقات به شما کمک می‌کنند تا رنج دستمزد و مشاغل مورد تقاضای کانادا را بهتر بشناسید. می‌توانید در این مورد با کارشناسان و مشاوران مهاجرتی کاناداپاس مشورت کنید تا سریع‌تر و راحت‌تر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

  1. بهبود مهارت‌ زبان انگلیسی یا فرانسوی

انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی کانادا هستند و بسته به استان قصد مهاجرتتان، ممکن است از شما خواسته شود تا به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو زبان مسلط باشید. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، یادگیری زبان فرانسوی یک مزیت برای شما نسبت به سایرین خواهد بود. برای اثبات مهارت زبانی خود می‌توانید در آزمون‌های معتبر از نظر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا مانند آیلتس شرکت کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم مقاله چرا کانادا برای مهاجرت بی‌نظیر است را مطالعه بفرمایید.

  1. به‌روز رسانی و تنظیم رزومه و انگیزه‌نامه

قبل از درخواست برای هر شغلی در کانادا، توصیه می‌شود که رزومه خود را مطابق با ساختار مناسب و استانداردهای کانادا تنظیم یا به‌روز کنید. معمولا شرکت‌های کانادایی ماهانه هزاران درخواست از طرف کارجویان از سراسر دنیا دریافت می‌کنند. در نتیجه بررسی تک تک این درخواست‌ها و رزومه‌ها بسیار دشوار و زمان‌گیر خواهد بود. 

به همین دلیل، اکثر این شرکت‌ها با استفاده یک نرم‌افزار به نام سیستم ردیابی هوشمند (ATS) اقدام به فیلتر کردن رزومه‌ها براساس شاخص‌های مدنظر خود می‌کنند. مواردی که این نرم‌افزار، براساس آن‌ها، رزومه‌ها را فیلتر می‌کند عبارتند از: کلمات کلیدی آن شغل یا مهارت، فرمت رزومه، پروفایل‌های دارای عکس و غیره. 

به صورت کلی، برای آماده کردن رزومه به فرمت کانادایی بهتر است به صورت خلاصه به موارد زیر بپردازید:

  • سربرگ: توصیه می‌شود که رزومه خود را با عنوانی شامل نام کامل، ایمیل و شماره‌تلفن خود شروع کنید.
  • مهارت‌های مرتبط: به مهارت‌های خود که با شغل مورد درخواست‌تان مربوط می‌شود، بیشتر بپردازید.
  • تحصیلات: جزئیات مربوط به سوابق تحصیلی خود، از جمله مدارک، دیپلم، یا گواهینامه‌های مرتبط با شغل را درج کنید. در این قسمت، هر دستاورد علمی مهمی مانند تکمیل پایان‌نامه، افتخارات و جوایز حین تحصیل و در مورد رهبری گروه‌های دانشگاهی (در صورت وجود) را بیان کنید. اطلاعات مربوط به این بخش بهتر است به ترتیب زمانی معکوس اضافه شود و آخرین دستاوردهای خود را در بالای لیست نشان دهید.
  • سابقه کاری: سابقه کاری گذشته خود را با تمرکز بر پست‌های شغلی مرتبط با موقعیت مدنظر توضیح دهید. دستاوردها و صلاحیت‌های خود را برجسته و ارتباط آن‌ها با آن موقعیت شغلی مشخص کنید.
  • مهارت‌های قابل انتقال: بر مهارت‌هایی متناسب و منطبق بر نیازهای بازار کار کانادا تاکید کنید.
  • وضوح و خوانایی: ترتیب و نظم رزومه خود را حفظ و از زبانی واضح و قابل فهم برای آن استفاده کنید.

داشتن یک رزومه به سبک کانادایی گامی حیاتی در مسیر کاریابی شما است. با هماهنگ کردن رزومه خود با انتظارات کانادایی و ترجیحات کارفرما، به طور قابل توجهی شانس موفقیت خود را در دستیابی به کار افزایش خواهید داد. 

علاوه بر رزومه، داشتن یک انگیزه‌نامه قوی در پیوست رزومه، می‌تواند به موفقیت شما در مسیر کاریابی در کانادا کمک کند. توصیه می‌شود در انگیزه‌نامه، درباره علاقه خود به آن موقعیت شغلی، مهارت‌های شخصی مرتبط و شایستگی شما برای آن را بیشتر تاکید کنید تا نشان دهید نسبت به نیازها و وظایف آن موقعیت شغلی آگاهی کامل دارید. 

  1. اپلای برای مشاغل کانادایی

روند درخواست شغل در کانادا کاملا تغییر کرده است. در سال 2023، باید رویکردی چندکانالی داشته باشید تا مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید؛ به این معنی که در چندین پلتفرم اجتماعی فعال و صاحب صفحه باشید. همچنین با داشتن صفحات اجتماعی لینکدین و سایر پورتال‌های آنلاین، دستیابی به کارفرمای مناسب برایتان آسان‌تر از همیشه خواهد بود. 

زمانی که رزومه خود را نهایی کردید، آن را همراه با انگیزه‌نامه و مدارک خواسته‌شده برای موقعیت‌های شغلی موردنظر ارسال کنید. در جریان این مسیر ناامید نشوید، مثبت بمانید و اشتیاق خود را برای یافتن شغل در کانادا حفظ کنید. همچنین درخواست‌های خود را محدود نکنید و برای مشاغل مرتبط و نزدیک به حوزه کاری، تحصیلات یا مهارت‌های خود درخواست دهید. پس از درخواست، با کارفرمایان احتمالی خود در تماس باشید و اگر ظرف یک هفته از آن‌ها خبری نداشتید، مودبانه درخواست خود را پیگیری کنید.

  1. آمادگی برای مصاحبه کاری در کانادا

پس از این که رزومه‌تان مورد تایید اولیه قرار گرفت، معمولا کارفرمایان یا بخش منابع انسانی با شما تماس خواهد گرفت تا وقت مصاحبه را هماهنگ کند. ممکن است کارفرمایان یک یا دو جلسه مصاحبه آنلاین یا حضوری برای تایید و استخدام شما در نظر بگیرند. 

پس تایید اولیه رزومه، بهتر است با در نظر گرفتن نکات زیر، خود را برای مصاحبه با کارفرمایان کانادایی آماده کنید:

  • مرور وظایف شغلی: مرور توضیحات ارائه‌شده برای موقعیت شغلی مدنظر یک گام مهم و اساسی در آمادگی شما برای مصاحبه خواهد بود؛ به این دلیل که می‌تواند به شما بینشی در مورد مهارت‌های مورد نظر و مسائلی بدهد که باید بر آن‌ها تاکید کنید. علاوه بر این مهارت‌ها، شما با انجام این کار به فناوری و نیازهای شرکت یا محل کار بیشتر آشنا می‌شوید. در صورتی که همه آن مهارت‌ها را ندارید، تمایل خود به یادگیری را نشان دهید.
  • تحقیق درباره کارفرما: بهتر است درباره کسی که قرار است در آینده تحت نظارت او کار کنید، آگاه باشید. شناسایی تمرکز و توجه کارفرما در مسیر شغلی‌اش به شما کمک می‌کند تا بدانید بر کدام مهارتتان تاکید بیشتری داشته باشید تا نظر او را جلب کنید.
  • به‌روزرسانی رزومه وانگیزه‌نامه و آمادگی برای سوالات مصاحبه: در صورت نیاز یا هر گونه تغییری در مهارت‌ها، دستاوردها یا سابقه کاری حتما رزومه خود را به‌روز کنید. با این که سوالات مصاحبه قابل پیش‌بینی نخواهد بود و ممکن است بسته به موقعیت شغلی و ترجیحات شخصی کارفرما سوالات متفاوت باشد، اما برخی از سوالات جزو پرسش‌های مرسوم در هر مصاحبه کاری است. سعی کنید جواب‌های مناسب، دقیق و محکم با استدلال و مثال آوردن از سابقه‌ها یا مهارت‌های مرتبط به سوالات جواب دهید.
  • پیش تمرین مصاحبه و لیست کردن سوالات مدنظر: پیش از حاضر شدن در مصاحبه آنلاین یا حضوری، بارها مطالب و نحوه بیان خود را تمرین کنید تا بتوانید اضطراب خود را در زمان مصاحبه مدیریت کنید. این کار به شما در تسلط بر زبان بدن و حفظ ارتباط چشمی کمک خواهد کرد. به صورت معمول، بیشتر کارفرمایان در انتها از شما می‌خواهند اگر سوالی دارید مطرح کنید. داشتن سوال درباره موقعیت شغلی آینده‌تان در نظر بسیاری از کارفرمایان کانادایی، یک امتیاز مثبت خواهد بود که اشتیاق شما را به دانستن بیشتر درباره آن نشان خواهد داد؛ بنابراین لیستی از سوالات مرتبط با آن موقعیت شغلی به همراه داشته باشید.

سایت‌های کاریابی در کانادا

بیشتر آگهی‌های شغلی در پلتفرم‌های آنلاین ارائه می‌شود و شما می‌توانید با ایجاد پروفایل در این پورتال‌ها، از موقعیت‌های شغلی در دسترس و به‌روز مطلع شوید. 

چندین وب‌سایت و پلتفرم اجتماعی بیشتر از سایرین مورد توجه کارفرمایان کانادایی است؛ این موارد عبارتند از:

  • Job Bank Canada
  • LinkedIn
  • Indeed 
  • Eluta
  • Glassdoor
  • CareerBuilder
  • وب‌سایت‌های دولتی

انواع مجوز کار کانادا

روش‌های مهاجرتی مختلف برای دریافت مجوز کار کانادا وجود دارد. به صورت کلی، انواع مجوز کار برنامه‌های مهاجرتی کانادا بسته به معاف از یا ملزم به دریافت تاییدیه ارزیابی بازار کار (LMIA) کانادا در زیر دسته‌بندی شده‌اند:

ملزم به دریافت LMIA– برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP)
– LMIA تسهیل شده (کبک)
– جریان جهانی استعدادها
معاف از LMIA اما نیاز به پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری– برنامه جابه‌جایی بین‌المللی (IMP)
– مجوزهای کار نفتا
– مجوزهای کار CETA
– انتقال درون شرکتی (ICT)
معاف از LMIA و بدون نیاز به پیشنهاد شغلی
(مجوز کار باز)
– مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)
– اسپانسر شیپ همسر از داخل کانادا
– تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) (ویزای تعطیلات کاری)
– مجوز کار باز بریج (BOWP)
– همسر همراه دانشجو یا نیروی کار بین‌المللی

نحوه دریافت مجوز کار کانادا با خدمات کاناداپاس

اگر قصد کار کردن در کانادا را دارید، راهنمایی‌ها و خدمات مجموعه مهاجرتی – حقوقی کاناداپاس کمک بزرگی برای دستیابی به اهداف شغلی و رشد در محیط کاری پویا کانادا خواهد بود. 

در این قسمت با بخشی از خدمات ما برای دریافت مجوز کار کانادا آشنا می‌شوید:

  1. اطلاعات مفید درباره فرصت‌های شغلی در کانادا

اولین و مهم‌ترین قدم برای وارد شدن به بازار کار کانادا، آگاهی از موقعیت‌های شغلی آن است. شما می‌توانید با تکمیل فرم موجود در سایت و ارتباط با کارشناسان مجموعه تمامی اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

  1. تنظیم رزومه به سبک کانادایی

کارفرمایان کانادایی سبک و ترتیب خاصی از رزومه را ترجیح می‌دهند. بنابراین بهتر است که برای جلب نظر آن‌ها، در نظر داشته باشید که هر چه رزومه شما به این سبک نزدیک‌تر باشد، احتمال دریافت پیشنهاد شغلی نیز بیشتر خواهد بود. مجموعه کاناداپاس به دلیل داشتن ارتباطات بالا در محیط‌های کاری و تجاری کانادا، از اولویت‌ها و سبک‌های مورد علاقه کارفرمایان کانادایی در حوزه‌های مختلف به‌خوبی آگاهی دارد. در نتیجه، کارشناسان ما می‌توانند به شما پیشنهادات و مشاوره‌های لازم را بدهند و بسته به شرایط کاری و حوزه تخصصی شما، در تنظیم رزومه قوی و معتبر کمک‌ کنند.

  1. ارتباط با کارفرما و شرکت در مصاحبه شغلی

در این مرحله، شما می‌توانید رزومه خود را برای تمامی فرصت‌های شغلی موجود در حوزه تخصصی خود بفرستید. معمولا پس از بررسی اولیه، کارفرمایان کانادایی از برخی از متقاضیان می‌خواهند در یک مصاحبه حضوری یا آنلاین شرکت کنند. مجموعه کاناداپاس می‌تواند یک پل ارتباطی بین شما و کارفرمایان کانادایی برقرار کند و به دلیل اطلاع داشتن از موضوعات مدنظر هر کدام، به شما درباره سوالات احتمالی و پاسخ‌های مناسب به آن سوالات کمک کند.

  1. دریافت پیشنهاد شغلی و درخواست برای مجوز کار کانادا

پس از توافق نهایی، شما می‌تواند تحت پیشنهاد شغلی ارائه شده توسط کارفرمای کانادایی برای دریافت مجوز کار کانادا اقدام کنید. توافق نهایی شما با کارفرما به منزله نهایی شدن مهاجرت و قطعی شدن دریافت مجوز کار کانادا نیست! صلاحیت شما برای دریافت مجوز کار کانادا براساس درخواست و مدارک‌ مستقیما از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تعیین می‌شود. ارائه یک درخواست و مدارک کامل و بدون نقص شانس پذیرش شما را افزایش می‌دهد. مجموعه کاناداپاس با داشتن پرونده‌های موفق در حوزه دریافت مجوز کار کانادا، به شما درباره جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک لازم و ارائه یک درخواست بدون نقص کمک خواهد کرد.

  1. دریافت مجوز کار باز بدون نیاز به پیشنهاد شغلی

اگر همسرتان در کانادا مشغول به تحصیل یا کار است یا برای مهاجرت کاری یا تحصیلی پذیرفته شده‌ است، شما نیز می‌توانید واجد شرایط دریافت مجوز کار باز باشید. همچنین، این نوع مجوز کار شامل فارغ‌التحصیلان و افرادی که با یک کانادایی ازدواج کرده‌اند، می‌شود. برای دریافت این مجوز کار، متقاضی نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما نیست، اما باز هم باید درخواست او مورد تایید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا قرار بگیرد. مجموعه مهاجرتی حقوقی کاناداپاس با تنظیم مدارک و ارائه مشاوره‌های لازم به شما برای اقدام به دریافت مجوز کار باز و سپس یافتن فرصت شغلی مناسب کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

سوالات متداول

در اینجا سوالات متداول را خواهید یافت. می توانید نتیجه را بر اساس بازاری که به صفحه سؤالات متداول علاقه دارید فیلتر کنید.

بیا شروع کنیم

شما هر چقدر هم که جاه طلبی تان جسورانه باشد
می توانیم اعتماد کنیم که آن را محقق خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید