برنامه استانی نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از استان‌های دریایی کانادا است که در شمال شرقی این کشور واقع شده و یکی از منحصر به فردترین استان‌های کانادا نیز به شمار می‌رود. دلیل منحصربه‌فرد بودن نیوبرانزویک، این است که تنها استان دو زبانه کانادا است.

در واقع، تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن هم فرانسوی و هم انگلیسی است. جالب است که بدانید حدود ۳۰ درصد از جمعیت این کشور فرانسوی زبان هستند. نیروهای کار ماهر و سایر متقاضیانی که قادر به برطرف کردن نیازهای بازار کار این استان هستند، می‌توانند از طریق برنامه استانی نیوبرانزویک (NB PNP) به این استان مهاجرت کنند.

برای آشنایی کامل با برنامه استانی نیوبرانزویک و روش‌های مهاجرتی آن، لطفا تا انتهای این مطلب با کاناداپاس همراه باشید.

روش‌های مهاجرت به نیوبرانزویک از طریق برنامه استانی

برنامه استانی مانیتوبا (NB PNP)، برای انتخاب کارگران خارجی واجد شرایط درنظر گرفته شده که تمایل به زندگی و کار کردن در این استان دارند. درصورتی که این افراد شرایط موردنیاز این استان را داشته باشند، نامزدی استانی نیوبرانزویک به آن‌ها اعطا می‌شود. با دریافت نامزدی استانی، متقاضیان فرصت دریافت اقامت دائم کانادا را به دست خواهند آورد.

برنامه استانی نیوبرانزویک، از مسیرهای مهاجرتی مختلفی تشکیل شده است که هر کدام، شرایط و الزامات خاص خودشان را دارند. این مسیرهای مهاجرتی عبارتند از:

  • مسیر نیروی کار ماهر (Skilled Workers Stream)
  • مسیر اکسپرس انتری (Express Entry)
  • مسیر مهاجرت تجاری (Business Immigration Stream)
  • مسیر ابتکار استراتژیک (Strategic Initiative Stream)
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Program)
  • مسیر کارآفرینی فارغ‌التحصیلان (Post-Graduate Entrepreneurial Stream)

۱. مسیر نیروی کار ماهر نیوبرانزویک
پیش از این، مسیر نیروی کار ماهر (Skilled Workers Stream) نیوبرانزویک دو زیرمجموعه داشت (نیروی کار ماهر با حمایت خانواده و نیروی کار ماهر با حمایت کارفرما)؛ اما اکنون هر دوی آن‌ها با هم ادغام شده و یک مسیر مهاجرتی را تشکیل داده‌اند.

به طور کلی، مسیر نیروی کار ماهر برای آن دسته از افرادی مناسب است که از یک کارفرما در نیوبرانزویک جاب‌آفر (پیشنهاد کار) گرفته‌اند. شرایط موردنیاز این مسیر جهت دریافت نامزدی استانی نیوبرانزویک به شرح زیر است:

دریافت جاب‌آفر (پیشنهاد کاری) از یک کارفرمای واجد شرایط در نیوبرانزویک
دریافت نامه حمایت (Letter of Support) از کارفرمای موردنظر
نشان دادن تمایل به اقامت در نیوبرانزویک
دریافت مدرک دیپلم دبیرستان
سن ۱۹ تا ۵۵ سال
مدرک زبان معادل با حداقل CLB 4 در زبان فرانسوی یا انگلیسی

۲. مسیر اکسپرس انتری نیوبرانزویک
اقدام از طریق مسیر اکسپرس انتری (Express Entry) نیوبرانزویک برای آن دسته از متقاضیانی مناسب است که در حال حاضر در این استان سکونت دارند و مایل به دریافت اقامت دائم کانادا هستند. این مسیر براساس فرم اظهار علاقه (EOI) عمل می‌کند. فرم اظهار علاقه حاوی یکسری اطلاعات است که متقاضیان باید تکمیل کنند تا بر اساس این اطلاعات به آن‌ها امتیاز داده شود.

بنابراین مسیر اکسپرس انتری نیوبرانزویک، یک روش مبتنی بر امتیاز است که در سیستم امتیازدهی آن، براساس معیارهای مختلف نظیر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار و… به متقاضیان امتیاز داده می‌شود. شرایط کلی این مسیر به شرح زیر است:

پروفایل اکسپرس انتری فعال
کد جست‌وجوی کار یا اثبات سابقه تحصیل در یک دوره دانشگاهی
سکونت داشتن در استان نیوبرانزویک
مدرک زبان معادل با حداقل CLB 7 در زبان انگلیسی یا فرانسوی

۳. مسیر مهاجرت تجاری نیوبرانزویک
مسیر مهاجرت تجاری (Business Immigration Stream) نیوبرانزویک برای آن دسته از افرادی درنظر گرفته شده که با هدف کارآفرینی، قصد دارند یک کسب‌وکار در این استان راه‌اندازی کنند. این افراد باید ضمن در اختیار داشتن مالکیت کسب‌وکار موردنظر، در مدیریت امور روزمره آن نیز نقش فعال و موثر ایفا کنند. از متقاضیان انتظار می‌رود که در یک کسب‌وکار سرمایه گذاری کنند.

شرایط مسیر مهاجرت تجاری به شرح زیر است:

داشتن ارتباط با نیوبرانزویک و ثبت فرم اظهار علاقه (EOI)
دریافت مدرک تحصیلی از یک کالج یا دانشگاه معتبر که دوره آن حداقل ۳ سال طول کشیده باشد یا دریافت دیپلم فنی حرفه‌ای حداقل ۲ ساله در یک حرفه خاص
توانایی اثبات برخورداری از حداقل ۶۰۰ هزار دلار سرمایه خالص که حداقل ۳۰۰ هزار دلار آن به راحتی و هر زمانی که متقاضی اراده کرد قابل دسترس باشد.
حداقل ۱۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری در کسب‌وکار موردنظر
تصاحب حداقل ۳۳ درصد از سهام کسب‌وکار موردنظر
سن بین ۲۲ تا ۵۵ سال
مدرک زبان معادل با حداقل CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی

۴. مسیر ابتکار استراتژیک نیوبرانزویک
مسیر ابتکار استراتژیک (Strategic Initiative Stream) نیوبرانزویک برای آن دسته از نیروهای کار فرانسوی زبان درنظر گرفته شده که مهارت، تحصیلات و سابقه کار لازم برای مشارکت در اقتصاد نیوبرانزویک را در اختیار دارند و مایل به اقامت دائم در این استان هستند.

شرایط موردنیاز در این مسیر مهاجرتی به شرح زیر است:

تمایل به اقامت در محدوده استان نیوبرانزویک
داشتن ارتباط با نیوبرانزویک
دریافت مدرک دیپلم دبیرستان
داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در نیوبرانزویک
سن ۱۹ تا ۵۵ سال
داشتن مدرک زبان معادل با حداقل NCLC 5 در زبان فرانسوی

۵. برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیوبرانزویک
نیوبرانزویک یکی از چهار استان منطقه آتلانتیک کانادا است که مشارکت و همکاری نزدیکی با دولت فدرال کانادا دارد تا با استخدام نیروهای کار خارجی، نیازهای بازار کار این استان را برطرف کند. برنامه مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Program) نیز یکی از برنامه‌هایی است که در همین راستا طراحی و اجرا می‌شود.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیوبرانزویک، یک برنامه کارفرما محور است که استخدام نیروهای کار خارجی را تسهیل می‌کند. برخی از شرایط موردنیاز این برنامه به شرح زیر است:

داشتن جاب آفر (پیشنهاد کار) از یک کارفرمای واجد شرایط در نیوبرانزویک
نامه تاییدیه از استان نیوبرانزویک
برخورداری از سابقه کار کافی (به میزان ۱۵۶۰ ساعت در ۵ سال اخیر) یا فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر در یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا (نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد)
برخورداری از تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در کانادا (اگر دارای Work Permit معتبر هستید و در حال حاضر در کانادا زندگی و کار می‌کنید، نیازی به اثبات تمکن مالی ندارید)
مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان
مدرک زبان معادل با حداقل CLB 5

۶. مسیر کارآفرینی فارغ‌التحصیلان نیوبرانزویک
مسیر کارآفرینی فارغ التحصیلان (Post-Graduate Entrepreneurial Stream) نیوبرانزویک برای آن دسته از افرادی درنظر گرفته شده که حداقل ۲ سال به صورت تمام وقت در یک دانشگاه یا کالج معتبر در استان نیوبرانزویک تحصیل کرده‌اند و قصد دارند اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

شرایط کلی این مسیر به شرح زیر است:

مدرک تحصیلی معتبر از یک دانشگاه یا کالج در نیوبرانزویک
دریافت مجوز کار پس از تحصیل (Post graduate work permit)
تصاحب یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار در نیوبرانزویک که ۱۰۰ درصد مالکیت آن متعلق به متقاضی باشد.
کسب‌وکار متقاضی باید حداقل یک سال در نیوبرانزویک فعالیت کرده باشد.
مدرک زبان معادل با حداقل CLB 7 در زبان فرانسوی یا انگلیسی
اگر شما هم قصد دارید به استان نیوبرانزویک مهاجرت کنید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا از نحوه انجام این کار اطلاع پیدا کنید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

اگر شما هم قصد دارید به استان نیوبرانزویک مهاجرت کنید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا از نحوه انجام این کار اطلاع پیدا کنید.

مراحل برنامه استانی نیوبرانزویک

اگر قصد دارید برای هر یک از مسیرهای برنامه استانی نیوبرانزویک اقدام کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. با شناخت شرایط خود یا مشورت با یک مشاور باتجربه، مسیری که واجد شرایط آن هستید یا حداقل نسبت به سایر مسیرها شانس بیشتری برای آن دارید را پیدا کنید.
  2. فرم اظهار علاقه (EOI) را تکمیل و ارسال کنید تا تمایل خود به اقدام برای برنامه استانی نیوبرانزویک را نشان دهید.
  3. کلیه مدارک موردنیاز را تحت نظر یک مشاور یا وکیل مورداعتماد جمع آوری کنید و سایر اقدامات از قبیل دریافت مدرک زبان، معادل سازی مدرک (در صورت لزوم)، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و… را نیز انجام دهید.
  4. پرونده خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا به فرم اظهار علاقه شما امتیاز داده شود.
  5. نامزدی استانی نیوبرانزویک را دریافت کنید.
  6. مدارک تکمیلی را درصورت درخواست اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.
  7. آماده سفر به نیوبرانزویک و شروع مرحله تازه زندگی خود شوید.

مدارک موردنیاز برنامه استانی نیوبرانزویک

مدارک موردنیاز برنامه استانی نیوبرانزویک براساس مسیر مهاجرتی که برای آن اقدام می‌کنید متغیر است. اما برخی از مدارک کلی که در اکثر مسیرهای برنامه استانی نیوبرانزویک باید داشته باشید به شرح زیر است:

  • مدارک اطلاعات شخصی (شناسنامه، پاسپورت، سند ازدواج یا شناسنامه همسر، گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان و…)
  • عکس قطعه عکس پاسپورتی برای تمامی افرادی که همراه متقاضی هستند
  • آخرین مدرک تحصیلی و معادل سازی آن (درصورت لزوم)
  • رزومه و سوابق شغلی
  • طرح تجاری (Business Plan) درصورت لزوم طبق شرایط مسیر مهاجرتی موردنظر
  • کلیه قراردادهای کاری به همراه نامه مرجع (شامل اطلاعاتی نظیر نام متقاضی، شماره تماس شرکت، نام، عنوان و امضای سرپرست، ساعات کار در هفته و حقوق سالانه و سایر مزایا)
  • طرح اسکان (مدرکی است که در آن متقاضیان باید با ارائه دلایل منطقی و واقعی توضیح دهند چرا دوست دارند در نیوبرانزویک زندگی و اقامت کنند و چگونه در این استان مستقر خواهند شد)
  • مدرک زبان
  • اسناد و مدارک بانکی و مالی (گردش حساب شش ماه اخیر، موجودی حساب، سند اموال و دارایی‌ها نظیر ملک، زمین و …) جهت اثبات تمکن مالی
  • گواهی سوءپیشینه و مدارک پزشکی درصورت داشتن بیماری‌های خاص

کلام آخر

در این مطلب تمامی مسیرهای مهاجرتی فعال در برنامه استانی نیوبرانزویک را نام بردیم و شرایط هر یک از آن‌ها را نیز بررسی کردیم. علاوه بر مسیرهای مهاجرتی معرفی شده در این مطلب، تعدادی مسیر مهاجرتی دیگر نیز در برنامه استانی نیوبرانزویک وجود دارد که در حال حاضر غیرفعال هستند یا به طور کامل متوقف شده‌اند.

علاوه بر این، هزینه اقدام برای مسیرهای مهاجرتی نیوبرانزویک و مراحل مهاجرت از طریق آن‌ها را نیز بررسی کردیم. اگر شما هم قصد دارید به استان نیوبرانزویک مهاجرت کنید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا از نحوه انجام این کار اطلاع پیدا کنید.

سوالات متداول درباره برنامه استانی نیوبرانزویک

چطور می‌توان از طریق برنامه استانی نیوبرانزویک به کانادا مهاجرت کرد؟

اقدام برای برنامه استانی نیوبرانزویک، یک فرایند دو مرحله‌ای است. پیش از هر چیز، متقاضیانی که علاقه دارند به طور دائم در استان نیوبرانزویک زندگی و کار کنند، باید مسیرهای مهاجرتی مختلف در برنامه استانی نیوبرانزویک را بررسی کنند تا بدانند برای کدام یک از آن‌ها واجد شرایط هستند یا برای کدام مسیر شانس بیشتری دارند.

در مرحله اول، پس از اینکه متقاضیان تمامی مدارک تکمیلی را جمع آوری و پرونده خود را ثبت کردند، باید حدود ۳ ماه یا بیشتر منتظر باشند تا به پرونده آن‌ها رسیدگی شود.

در مرحله دوم، باید برای دریافت اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت این کشور (IRCC) درخواست دهند.

درصورت دریافت نامزدی استان نیوبرانزویک چقدر وقت داریم تا برای اقامت دائم درخواست دهیم؟

متقاضیان ظرف ۶ ماه پس از دریافت نامزدی استان نیوبرانزویک، باید درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کنند. لازم به ذکر است که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و معاینات پزشکی برای تمامی اعضای خانواده که همراه متقاضی هستند، الزامی است.

فرم اظهار علاقه چیست؟

تکمیل و ثبت فرم اظهار علاقه یا Expression of Interest (به طور مخفف EOI) اولین قدمی است که متقاضیان باید در جهت اقدام برای برنامه استانی نیوبرانزویک بردارند. این فرم، حاوی یکسری اطلاعات درمورد مشخصات فردی متقاضیان است که باید تکمیل شود. در مراحل بعد، براساس اطلاعات درج شده در همین فرم به متقاضیان امتیاز داده می‌شود تا به افرادی که بیشترین امتیازها را دریافت کرده‌اند نامزدی استانی اعطا شود. معیارهای امتیازدهی نیز شامل موارد مختلفی نظیر سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و… هستند.

شرایط برنامه استانی نیوبرانزویک چیست؟

شرایط برنامه استانی نیوبرانزویک بسیار متغیر است و بستگی به مسیر مهاجرتی که برای آن اقدام می‌کنید دارد. اما اگر بخواهیم یکسری از شرایط کلی در اکثر مسیرهای مهاجرتی برنامه استانی نیوبرانزویک را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سن بین ۲۲ تا ۵۵ سال
  • مدرک زبان حداقل CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان
  • نشان دادن تمایل و علاقه به اقامت و زندگی در نیوبرانزویک
  • اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای زندگی در نیوبرانزویک

آیا برنامه استانی نیوبرانزویک نیاز به جاب آفر دارد؟

به مسیر مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، داشتن جاب آفر در مسیر نیروی کار ماهر و برنامه مهاجرتی آتلانتیک اجباری است. در سیستم اکسپرس انتری اجباری نیست، اما بهتر است داشته باشید. در سایر مسیرهای مهاجرتی برنامه استانی نیوبرانزویک نیازی به جاب آفر نیست.

فهرست مطالب

سوالات متداول

در اینجا سوالات متداول را خواهید یافت. می توانید نتیجه را بر اساس بازاری که به صفحه سؤالات متداول علاقه دارید فیلتر کنید.

بیا شروع کنیم

شما هر چقدر هم که جاه طلبی تان جسورانه باشد
می توانیم اعتماد کنیم که آن را محقق خواهیم کرد