استان ساسکاچوان در پذیرش جدید خود با برنامه نامزد مهاجران ساسکاچوان(SINP) که به تازگی برگزار شده است ، از 551 متقاضی برنامه های اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز دعوت  به عمل آورد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان و در نهایت اقامت دائم کانادا ارائه دهند.

برنامه نامزد مهاجران ساسکاچوان (SINP) از طریق دو زیرمجموعه اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز یا (Occupations In-Demand)  متقاضیان را انتخاب کرده است. آن ها در مجموع 551 دعوت نامه برای نامزدهای مهاجرت که دارای سابقه کار در مشاغل خاص بودند ارسال کردند.

برای دعوت شدن در این قرعه کشی، داوطلبان هر دو زیر مجموعه باید پروفایل های ابراز علاقه مندی خود (EOI) را با SINP ارسال کنند. برخلاف قرعه کشی قبلی، در هر گروه امتیازات کمی تفاوت داشت.

214 داوطلب Express Entry برای دعوت شدن به نمره EOI حداقل 78 نیاز داشتند. داوطلبان دعوت شده دارای سوابق تحصیلی و سابقه کار در یکی از 56 مشاغل بودند. این متقاضیان باید دارای 10 سال سابقه کار می بودند و برای سطح زبان انگلیسی آن ها معادل CLB 8 یا بالاتر نیاز بوده است.

337 نامزدی که در زیرمجموعه مشاغل مورد نیاز دعوت شده اند باید مدارک آموزشی آن ها ارزیابی شود. در مجموع 75 شغل در این قرعه کشی گنجانده شده است. حداقل امتیاز متقاضیان این زیرمجموعه 80 بوده است. در پذیرش سوم نوامبر برای متقاضیانی دعوتنامه صادر شد که در 75 شغل مختلف سابقه کار داشتند.

SINP از سیستم EOI برای انتخاب کاندیداهایی استفاده می کند که بیشترین پتانسیل را برای موفقیت در بازار کار منطقه ای دارند. داوطلبان باید تعهد خود را برای ایجاد زندگی در ساسکاچوان با به نمایش گذاشتن تجربه کار ، تحصیلات ، توانایی زبان ، سن و ارتباط با استان نشان دهند.

SINP از این پنج فاکتور برای ارزیابی داوطلبان و دادن نمره از 100 امتیاز در شبکه ارزیابی امتیازات نیروی متخصص استفاده می کند. داوطلبان با بالاترین امتیاز دعوتنامه ای برای درخواست نامزدی استانی از ساسکاچوان دریافت می کنند.

برای دیدن اینکه کدام مشاغل دعوت شده اند ، به صفحه دولت ساسکاچوان بروید.

همزمان مانیتوبا هم  دومین قرعه کشی PNP را برگزار کرد. مانیتوبا در حال حاضر در سال جاری 4449 توصیه نامه یا LAA برای نامزدهای مهاجرت صادر كرده است.

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا(MPNP)  از طریق سه برنامه زیر از متقاضیان دعوت کرد:

  • Skilled Workers in Manitoba

تعداد توصیه نامه:144

حداقل امتیاز:526

  • Skilled Workers Overseas

تعداد توصیه نامه:22

حداقل امتیاز:769

  • International Education Stream

تعداد توصیه نامه:30

حداقل امتیاز: فاقد شرط حداقل امتیاز

از 196 LAA صادر شده، 40 مورد به کاندیداهای Express Entry اختصاص یافت. متقاضیان اکسپرس انتری که در این پذیرش از طرف استان منیتوبا امتخاب شدند دارای Express Entry ID و کد اعتبارسنجی جاب آفر بودند. متقاضیان واجد شرایط ورود به اکسپرس انتری بر اساس امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS امتیازبندی می شوند. امتیازات بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان کسب می شود. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش های متناوب دعوت می شود تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه دهند. افراد برگزیده از طرف استان 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS دریافت می کنند و بنابراین در دور بعدی اداره مهاجرت حتما از آن ها دعوت به عمل خواهد آورد.

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا در این پذیرش متقاضیانی از Skilled Worker Overseas را انتخاب کرده است که مستقیما به وسیله یک اقدام استخدام استراتژیک یا  strategic recruitment initiative دعوت شده بودند. اگر امتیاز متقاضیان بیشتر از حداقل امتیاز بود ولی موفق به دریافت توصیه نامه یا LAA نشده اند امکان دارد به یکی از چند علت زیر بوده باشد:

  • آزمون زبان شخص ثالث فاقد شماره معتبر
  •  آزمون زبان فاقد اعتبار است
  • متقاضی از طریق strategic recruitment initiative دعوت شده است، اما شماره دعوت معتبری ارسال نکرده است

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا گفته است چنان چه شخصی شامل این موارد می شود، باید پروفایل EOI خود را آپدیت کند و اطلاعات صحیح را وارد کند تا در پذیرش بعدی از صف انتظار اکسپرس انتری بیرون کشیده شود.

در این قرعه کشی از داوطلبانی که در مشاغل قانونی کار می کنند دعوت شده است. MPNP می گوید ممکن است ازانتخاب نامزدهایی که در واقع در مشاغل قانونی کار نمی کنند و یا مدارکی مبنی بر تمام مراحل صدور مجوز برای استخدام در مانیتوبا ارائه نمی دهند، خودداری شود. کسانی که در این وضعیت قرار دارند این گزینه را دارند که LAA خود را رد کنند.

در قرعه کشی 19 نوامبر تعداد LAA صادر شده در سال جاری تا 4449 مورد افزایش یافته است.