برنامه  ArriveCAN کانادا شرایط اجباری جدیدی را برای مسافران قبل و بعد از ورود اعلام می کند. مسافران به کانادا به زودی لازم است از برنامه ArriveCAN به عنوان بخشی از تلاش برای کمک به جلوگیری از ویروس کرونا استفاده کنند.

این برنامه به صورت رایگان در آوریل،2020 ارائه شد، با این هدف که به مسافران برای رعایت اقدامات مرزی، کمک شود.

این برنامه به عنوان یک اپلیکیشن تلفن همراه یا با ورود به سیستم به صورت آنلاین در دسترس است.

در زیر شاهد مواردی هستید که باید قبل و بعد از آمدن به کانادا انجام دهید.

قبل از رسیدن به مرز کانادا

از تاریخ 21 نوامبر، مسافران هوایی که مقصد نهایی آنها کانادا است باید قبل از سوار شدن اطلاعات خود را از طریق ArriveCAN  ارسال کنند. این شامل اطلاعات سفر و تماس ، برنامه قرنطینه (مگر اینکه معاف شوند) و نتیجه تست سلامتی خود از علائم بیماری کرونا است.

مسافران هنگام ورود به کانادا باید رسید ArriveCan خود را نشان دهند. افسران آژانس خدمات مرزی کانادا(CBSA)  باید تأیید کنند که مسافران اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی ارسال کرده اند.

مسافرانی که این قانون را رعایت نکنند، ممکن است تحت اعمال قانون قرار بگیرند، که می تواند از هشدار به صورت کلامی تا جریمه 1000 دلاری باشد. افرادی که به دلیل شرایط شخصی مانند ازکارافتادگی یا دلایل دیگر قادر به ارائه مدارک نیستند، جز موارد استثنایی خواهند شد.

از 4 نوامبر، به مسافران هوایی، توسط شرکت هواپیمایی مربوطه  یادآوری می شود که قبل از سوار شدن به پرواز کانادا، باید اطلاعات مربوط به کرونای خود را از طریق ArriveCAN به صورت دیجیتالی ارسال کنند.

به مسافراني كه از طريق زميني و دريايي به كانادا وارد مي شوند، اکیدا توصيه مي شود قبل از ورود از ArriveCAN استفاده كنند تا از تاخیرو محدود كردن نقاط تماس آن ها هنگام رسيدن به مرز جلوگیری به عمل آید. مسافران همچنین می توانند در هنگام ورود به کانادا، رسید ArriveCAN خود را به افسر خدمات مرزی نشان دهند.

پس از ورود به کانادا

از 21 نوامبر 2020، کلیه مسافرانی که از طریق هوایی، زمینی یا دریایی وارد کانادا می شوند نیز باید اطلاعات خود را از طریق  ArriveCAN  یا با شماره تلفن رایگان  1-833-641-0343 در طول قرنطینه خود ارسال کنند. افرادی که مشمول دستور جداسازی اجباری هستند، نیازی به تکمیل این روش ندارند.

در طی 48 ساعت پس از ورود به کانادا، مسافران باید تأیید کنند که به محل قرنطینه خود رسیده اند و باید در طول قرنطینه خود به صورت روزانه از لحاظ علائم کرونا ارزیابی شوند.

مسافرانی که قبل از ورود به کانادا ازطریق ArriveCAN برای ارسال اطلاعات خود اقدام نکرده اند، برای ارائه اطلاعات خود لازم است در طول قرنطینه به صورت روزانه با شماره تلفن 1-833-641-0343 بصورت رایگان تماس بگیرند و نمی توانند از ArriveCAN استفاده کنند.

مسافرانی که از ارائه اطلاعات اجباری خود سر باز بزنند، برای آنان اولویت بالایی برای پیگیری توسط نیروی انتظامی کانادا در نظر گرفته خواهد شد.

هدف از این اقدامات کاهش شیوع بیماری کرونا، کاهش تاخیر در مرز و کاهش تماس فیزیکی بین مسافران، افسران CBSA و سایر مقامات دولتی است؛ غیر از افرادی که مشمول معافیت می شوند، همه مسافران به کانادا توسط قانون ملزم به گذراندن یک دوره قرنطینه 14 روزه می شوند.

دولت کانادا تأکید کرده است که ArriveCAN به حریم خصوصی مسافران احترام می گذارد و ازGPS  برای ردیابی حرکت مسافران استفاده نمی کند.

خطوط اختصاصی برای کاربران ArriveCAN در فرودگاه های ونکوور، کلگری، تورنتو (پیرسون) و مونترال ارائه می شود تا فرآیند ورود مسافران تسریع شود.