کانادا کشوری بزرگ و به لحاظ اقتصادی جز کشورهای پیشرفنه در جهان است . این رشد و توسعه بالطبع به نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین عامل توسعه متکی است.

به دلیل کمبود روزافزون بازار کار در سراسر کشورکانادا، بخش های خاصی از اقتصاد کانادا به نیروی کار ماهر بسیار نیاز دارند. این کمبود نیروی کار توسط دولت یا استان های خاص طبق طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) که تقاضای شغل را با توجه به مسیر مهاجرتی ارائه شده و با توجه به شرایط نامزد تعیین می کند ، لیست می شوند و هر ساله اعلام می شوند.

با برنامه ریزی برای پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر نیروی کار تا سال 2021 ، اکنون زمان بسیار خوبی برای درخواست مهاجرت است و کمبود نیروی کار همواره  در حال گسترش است.

در این مبحث نگاهی خواهیم داشت به یکی از مشاغلی که در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا است و مرتفع کردن کمبود در این شغل با پذیرش نیروی کار خارجی قابل حل است .

یکی از مشاغل مورد تقاضا که توسط چندین استان و منطقه در سراسر کانادا ذکر شده است ، نماینده فروش است. می توانید از طریق تعدادی از برنامه های مهاجرتی برای کار در این شغل اقدام کنید ، با این فرض که  علاقه مند به داشتن این شغل در کانادا هستید برای آگاهی از چگونگی مهاجرت به کانادا به عنوان نماینده فروش و مزایای آن  با ما همراه شوید.

چگونه به شغل نماینده فروش در کانادا دست پیدا کنیم ؟ شاید این سوال برای افراد زیادی پیش بیاید که برای تبدیل شدن به یک نماینده فروش در کانادا چه باید کرد و شرایط تبدیل شدن به یک نماینده فروش در کاناد چیست؟ مزایای نماینگی فروش در کانادا چیست؟ چه استان های در کانادا نماینده فروش می خواهند؟ حقوق و دستمزد یک نماینده فروش در کانادا چقدر است؟ برای پاسخ به این سوالات ما کوشیده ایم تا در این مبحث به صورت اجمالی نگاهی به این کار در کانادا داشته باشیم.

شرایط تبدیل شدن به یک نماینده فروش در کانادا

برای تبدیل شدن به یک نماینده فروش در کانادا، شما به باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک لیسانس
  • حداقل دو سال سابقه کار در این زمینه

متوسط دریافتی نماینده فروش در کانادا چقدر است؟

متوسط حقوق برای این موقعیت در کانادا بسته به میزان تجربه ای که دارید از  33.000تا  67.000 دلار کانادا در سال است. هم چنین بسته به آن چه در آن تخصص دارید می توانید کمیسیون دریافت کنید. مهارت در بیش از یک زبان هم چنین شما را نسبت به دیگران  در موقعیت بالاتری قرار می دهد ، خصوصاً  مهارت در دو زبان رسمی کانادا که انگلیسی و فرانسه می باشد.

برخی از استان ها در شرایط سختی قرار دارند و پر کردن جاهای خالی 45 روز و در برخی موارد بیشتر هم زمان می برد. تخمین زده  می شود که به حدودا بیش از  12.000شغل دراین زمینه در سراسر کانادا نیاز وجود داشته باشد که بسیاری از آن ها در مراکز مهم کشور هستند. در زیر به مشاغل مختلف تحت عنوان نماینده فروش نگاهی انداخته ایم .

طبقه بندی نماینده فروش در کانادا

نماینده فروش از نظر طبقه بندی کلی مشاغل، در لیست مشاغل کانادا در رده B قرار می گیرد. این نشان می دهد که این کار به نسبت مشاغلی که نیاز چندانی به مهارت و تخصص ندارند مانند رانندگی با کامیون یا تمیزکاری، به تخصص بیشتری نیاز دارد.

راه های مهاجرت به کانادا از طریق نمایندگی فروش

روش های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد از جمله تحصیل در کانادا و درخواست حمایت مالی (اسپانسرشیپ) از یکی از اقوام یا همسر از طریق برنام  (Family Class) و یا برنامه های کلاس تجاری در کانادا؛ با این حال  راه های اصلی مهاجرت کارگران ماهرو یا نیروی متخصص ، برنامه های فدرال و برنامه نامزدهای استانی (PNP) است.

برنامه نامزدهای استانی

برنامه نامزدهای استانی (PNP) برای رفع نگرانی های کمبود نیرو در بازار کار در استان ها و مناطق مختلف کانادا ایجاد شده است. افرادی شرکت کننده در این برنامه هر کدام مسیرهای خاص خود را برای کارگران ماهر ، غیر ماهر و نیمه ماهر (skilled, unskilled and semi-skilled workers) ارائه می دهند. جریان های زیر می تواند به شما کمک کند تا به عنوان نماینده فروش به کانادا مهاجرت کنید.

برنامه های نامزد استانی مناسب برای نمایندگان فروش

سیستم اکسپرس انتری

سیستم Express Entry در سال 2015 برای پیگیری سریع برنامه های فدرال برای یک دوره پردازشی شش ماهه یا کمتر به منظور رفع نگرانی های روزافزون بازار کار ایجاد شد. این برنامه ها عبارتند از:

برنامه نیروی متخصص فدرال یا  the Skilled Worker Program

the Federal Skilled Trades Program

the Canadian Experience یا کلاس تجربه کانادایی

برای ثبت نام در یکی از برنامه ها ، داوطلبان باید پروفایل آنلاین ایجاد کنند که جزئیات ,  و اطلاعات  آن ها را مشخص کند. سپس این پروفایل مطابق با سیستم جامع رتبه بندی (CRS)  که فاکتورهایی را مشخص می کند که افراد طبق آن در یک سیستم امتیاز بندی رتبه بندی می شوند. بعد از این که افراد امتیازبندی شدند، در صف انتظار یا اصطلاحا Pool  در اکسپرس انتری قرار می گیرند که در جریان قرعه کشی هایی که معمولاً هر دو هفته یک بار انجام می شود،افراد دارای بالاترین امتیاز جذب می شوند. این قرعه کشی ها منجر به دعوت به درخواست ITA  برای اقامت دائم در کانادا می شود.

فاکتورهای مهم در امتیازبندی

سن

مهارت زبان در زبان های انگلیسی و فرانسوی

سطح تحصیلات (در کانادا و خارج از آن)

سابقه کار (در کانادا و خارج از آن)

اشتغال مرتبط

خواهر و برادری که به عنوان مقیم دائم و یا  شهروند در کانادا زندگی می کنند