چگونگی مهاجرت و درآمد جوشکاری در کانادا: بسیاری از افراد، کار در کانادا را یک رویای دست نیافتنی می دانند در حالی که در اختیار داشتن یک تخصص خاص بعلاوه تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی می تواند دریچه ای روشن برای رسیدن به این آرزو باشد. کانادا می تواند مقصدی ایده آل برای افرادی باشد که تجربه کار به عنوان جوشکار در کشور خود را داشته اند. در حال حاضر کار جوشکاری یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا است و این کشور نیز با آغوش باز از نیروی کار متخصص استقبال می کند.

مهاجرت به کانادا با تجربه جوشکاری می تواند فرصت های فراوانی را در اختیار شما و اعضای خانواده ای که همراه با شما به کشور کانادا مهاجرت می کنند قرار دهد. شما می توانید به عنوان یک جوشکار اقامت دائم کشور کانادا را بدست آورید و نکته حائز اهمیت در این باره آن است که شما به عنوان یک شهروند خارجی به پیشنهاد کاری نیاز نخواهید داشت اگر چه وجود آن می تواند برای شما یک برگ برنده به شمار آید.

معرفی شرایط مهاجرت جوشکاران به کشور کانادا

جوشکار ها به کمک دستگاه جوش، برش، شکل دهنده و سایر ابزار، ساختار ها و تجهیزات فلزی را روی هم قرار می دهند یا آن ها را به هم متصل می کنند. یک جوشکار با توجه به خواسته مشتری یا کارفرما محصولات فلزی را تولید می کند. آن ها از چندین دستگاه جوشکاری برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و سازه های فلزی استفاده می کنند. یک جوشکار موفق برای انجام وظایف خود نیازمند داشتن دانش کافی برای خواندن نقشه های اولیه و تفسیر نمودارها و طرح های ترسیم شده است.

در سیستم NOC عنوان کار جوشکاری به NOC 7237 در سطح B شناخته می شود و از همین رو فرصت های متنوعی برای رسیدن به کانادا از این طریق وجود دارد. این خبر خوبی برای علاقمندان به کار جوشکاری در کشور کانادا است. برنامه اکسپرس انتری کانادا یکی از انواع ویزاهای کانادا نیست بلکه متدی است که متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا از آن استفاده می کنند تا اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

تمامی جوشکاران که در سراسر جهان مشغول به کار هستند و قصد زندگی در کانادا را دارند در صورت داشتن تجربه کاری و سایر گزینه های مورد نیاز، می توانند واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور شوند. برخی دیگر از مشاغل مرتبطی که در NOC 7237 جای می گیرند عبارتند از:

  • جوشکار قوس
  • جوشکار خط لوله
  • لحیم کاری بدنه اتومبیل
  • تکنسین جوشکاری هواپیما
  • جوشکار دیگ بخار
  • جوشکار دمنده
  • جوشکار ترکیبی
  • جوشکار دکل حفاری
  • جوشکار ساخت
  • اپراتور دستگاه جوشکاری برقی
  • جوشکار خطوط گاز
  • جوشکار صنعتی
  • جوشکار خطوط تولید و غیره

همه افرادی که که شغل آن ها در بالا ذکر شده است یا شغلی در حرفه جوشکاری دارند می توانند تحت گروه NOC 7237 برای مهاجرت به کانادا به عنوان جوشکار اقدام کنند. به طور کلی جوشکارانی که به کانادا مهاجرت می کنند باید نشان دهند که دانش یا تجربه کافی در موارد زیر را دارا هستند:

  • خوانش و تفسیر نقشه ها یا ویژگی های اصلی فرآیند جوشکاری
  • استفاده و به کار گیری دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جوشکاری برای به هم چسباندن قطعات فلزی
  • استفاده از تجهیزات جوشکاری شعله ای
  • استفاده از تجهیزات لحیم کاری
  • استفاده از تجهیزات شکل دهی فلزات مانند قیچی و وسایل خمش قطعات فلزی
  • تعمیر وسایل فرسوده فلزی با استفاده از لایه گذاری

هر یک از این گروه ها شانس کافی برای مهاجرت به کشور کانادا را خواهند داشت اما پرونده آن ها باید به صورت جدا گانه مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانند بهترین مسیر مهاجرتی به کانادا را انتخاب کرده و در همان مسیر گام بردارند.

معرفی شرایط مهاجرت جوشکاران به کشور کانادا

چگونگی مهاجرت به کانادا به عنوان یک جوشکار

اولین مرحله در روند مهاجرت شما به کانادا می تواند محاسبه امتیازات مربوط به اکسپرس انتری با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی کانادا باشد. مواردی که می تواند امتیازات مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد عبارتند از:

  • شرایط سنی
  • توانایی در زبان های انگلیسی و فرانسوی
  • مهارت های مربوط به همسر
  • تجربه کاری

پس از دریافت دعوت نامه در نتیجه درخواست سیستم اکسپرس انتری، شما فقط 60 روز زمان خواهید داشت تا مدارک خود را تسلیم کنید و نشان دهید که تمامی گواهی هایی که ادعای در اختیار داشتن آن را داشته اید صحیح بوده است. توجه داشته باشید که تاییدیه این مدارک باید مربوط به قبل از زمان درخواست شما باشد.

مهاجرت جوشکاران به کانادا از طریق برنامه فدرال نیروهای متخصص

یکی از راه های مهاجرت به عنوان جوشکار به کشور کانادا استفاده از برنامه فدرال نیرو های متخصص است برای این که بتوانید از این طریق خود را به کانادا برسانید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • 2 سال تجربه کار تمام وقت
  • توانایی مناسب به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • در اختیار داشتن شرایط ذکر شده در کد ملی NOC 7237 برای یک جوشکار
  • در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری معتبر برای یک سال
  • در اختیار داشتن گواهینامه یا اعتبارنامه از یکی از استان ها، قلمرو ها یا دولت فدرال در کانادا

برنامه فدرال نیروی کار متخصص یکی از 3 برنامه فدرال است که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شود تا بتواند این پروسه را در دسترس قرار دهد و همچنین به آن سرعت ببخشد به طوری زمان پروسه به 6 ماه کاهش پیدا کند.

مهاجرت جوشکاران به کانادا از طریق برنامه فدرال نیروهای متخصص

برنامه های استانی مسیری مناسب برای مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری

یکی دیگر از راه های قانونی برای مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری، استفاده از برنامه های مهاجرت استانی کانادا است. برنامه استانی ویژه افراد نیمه متخصص است که شاید لزوما توان رقابت در سیستم اکسپرس انتری را نداشته باشند اما تجربه کار کافی و پیشنهاد کاری در اختیار دارند. البته این پروسه محدودیت هایی نیز ایجاد می کند و فرد را مکلف می سازد که برای یک کارفرمای خاص در مدت مشخص کار کند.

نکته جالب درباره برنامه های استانی کشور کانادا آن است که برخی از برنامه ها می توانند از سیستم اکسپرس انتری استفاده کنند و پروفایل ثبت شما را از درون استخر (pool) تعیین شده انتخاب کنند. در این صورت شما 600 امتیاز اضافه را برای ورود به سیستم اکسپرس انتری دریافت می کنید و این نهایت امتیاز اضافه ای است که می تواند در اختیار شما قرار گیرد. در این حالت شما باید شرایط خود را برای رسیدن به 600 امتیاز شخصی بهبود ببخشید.

درآمد یک جوشکار در کشور کانادا

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با مهاجرت جوشکاران باید مورد توجه قرار گیرد، درآمد آنان است. فردی که به عنوان جوشکار در کشور کانادا کار می کند، به طور متوسط 31600$ (دلار کانادا) در سال درآمد دارد. دامنه میانگین درآمد در کشور کانادا اما برای یک جوشکار حداقل 14500$ تا حداکثر 50200$ (دلار کانادا) در سال است. تجربه کاری و همچنین مهارت یک فرد می تواند نقش بسیار ویژه ای در تغییر درآمد او داشته باشد.

البته متوسط درآمد در شهرهای مختلف کانادا نیز متفاوت است. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد سالیانه یک فرد جوشکار در برخی از شهرهای کانادا را مشاهده کنید.

متوسط درآمد سالیانه یک فرد جوشکار در شهرهای مختلف کانادا به دلار کانادا

به طور متوسط بالاترین درآمد جوشکاران در استان انتاریو است و نیروی کار در این استان سالیانه در حدود 37100$ (دلار کانادا) درآمد دارد. جوشکاران در کبک نیز به طور متوسط سالیانه 36300$ (دلار کانادا) درآمد دارند. بریتیش کلمیبا نیز سومین استان مناسب برای کار جوشکاران از حیث درآمد سالیانه است به طوری نیروی کار در این استان درآمدی معادل 35100$ (دلار کانادا) را بدست می آورد.

شغل جوشکاری در حال حاضر یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا است و افرادی که در کشور های دیگر دارای سابقه کاری مناسب و تسلط به زبان های انگلیسی یا فرانسوی هستند، می توانند حتی بدون نیاز به مدرک تحصیلی برای شروع کار خود در کشور کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی مختلف اقدامات لازم را انجام دهند.

در صورتی که فردی موفق به یافتن پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور کانادا شود، می تواند یک مسیر هموار تر برای رسیدن به کانادا داشته باشد. توجه داشته باشد که تسلط به زبان های رسمی در کشور کانادا می تواند در این مسیر یک برگ برنده برای شما به حساب آید. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص اعزام جوشکار به کانادا و انواع روش های مهاجرتی به کشور کانادا دارید یا می خواهید از طریق کار راهی این کشور شوید، با مشاورین ما در تماس باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link