کانادا محدودیت های جدیدی برای مسافران تعیین کرد.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، اقدامات سختگیرانه تری را برای کنترل خطرات ویروس کرونا در کانادا در نظر گرفته است.

این اطلاعیه روز 29 ژانویه توسط نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو اعلام شد. این تصمیم بعد از چندین هفته فشار از طرف چندین استان کانادا جهت اعمال محدودیت های شدیدتر برای سفر به کانادا صورت گرفته است.

شرکت های هواپیمایی ایر کانادا، وست جت، سانوینگ و ایرترانسات، پروازهای خود را به مقصدهای گرم مانند کارائیب از یکشنبه 31 ژانویه 2021 به حالت تعلیق درآورده اند. این محدودیت ها تا 30 آوریل 2021 ادامه خواهد داشت. ترودو از مدیران این شرکت های هواپیمایی برای همکاری با دولت فدرال برای اجرا کردن این محدودیت ها سپاسگزاری کرد.

از هفته آینده، پروازهای بین المللی فقط می توانند در ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو به زمین بنشینند. مسافران ورودی باید پس از ورود،  تست پی سی آر( (COVID-19 Polymerase Chain Reaction (PCR) انجام دهند و درهتلی که دولت فدرال تعیین کرده با هزینه شخصی خود به مدت سه روز در انتظار جواب تست باشند. ترودو اعلام کرد که هزینه این روند برای مسافران 2000 دلار کانادا می باشد. اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، مسافر باید برای مدت 14 روز (سه روز در هتل و یازده روز در خانه) قرنطینه شود. کسانی که نتیجه آزمایششان مثبت باشد، باید در یک مرکز دولتی تعیین شده قرنطینه شوند.

ترودو همچنین اعلام كرد كه كليه مسافرانی كه از مرز زمينی آمريكا وارد كانادا مي شوند نياز به انجام آزمايش در بدو ورود و نتیجه منفي تست دارند.

مسافران بین المللی کانادا به دلیل ظهور انواع مسری تر ویروس کرونا در انگلستان، آفریقای جنوبی و برزیل، تبدیل به نگرانی بزرگی شدند.

محدودیت های جدید اعلام شده جهت به حداقل رساندن سفر برای محافظت از سلامت کانادایی ها، به ویژه در تعطیلات بهاری آینده، اعمال خواهد شد.

در روزهای اخیر، نخست وزیر از کانادایی ها خواسته است که هر سفر غیر ضروری را که برای آینده برنامه ریزی کرده اند، لغو کنند.  وی همچنین پیشنهاد کرد كه دولت، اقدامات دیگری مانند انجام آزمایش سریع در فرودگاه ها برای مسافران ورودی و قرنطینه اجباری در برخی از هتل های تعیین شده با هزینه مسافر در نظر بگیرد.

سفر به کانادا از ایالات متحده و سایر کشورها از ماه مارس برقرار شده است و مشمول تمدید به صورت ماهانه می باشد. ممنوعیت های فعلی سفرهای غیر ضروری خارجی و سفر های غیر ضروری به ایالات متحده حداقل تا 21 فوریه 2021 اجرا خواهد شد.