حذف شدن محدودیت ساعات کاری دانشجویان خارجی در کانادا به علت شیوع کرونا

 

اخبار جدید حاکی از آن است که برای مبارزه با شیوع بیشتر ویروس کرونا در کانادا ، دولت این کشور تصمیم گرفته است به طور موقت، محدودیت ساعات کاری دانشجویان خارجی را که 20 ساعت در هفته می باشد را حذف کند ولی مشروط بر اینکه دانشجو کارش در یکی از بخش های ضروری مانند سلامت و درمان، زیرساخت های مهم، یا تامین مواد غذایی و سایر کالاهای حیاتی باشد.

در روزهایی که به علت شیوع ویروس کرونا در کانادا ، فشار زیادی به نیروهای کار در بخش های مختلف و صنایع وارد شده است، در همین راستا دولت فدرال کانادا تصمیم گرفته است برای حل مشکلات اخیر از دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا حضور دارند، جهت حل این مشکلات کمک بگیرد. تعداد زیادی دانشجوی بین المللی در رشته های مربوط به سلامت و وضعیت های اضطراری در کانادا مشغول تحصیلند و یا دانشجویان بین المللی زیادی نیز هستند که در مرحله فارغ التحصیلی و اتمام تحصیلات خود هستند. موقعیت جدید می تواند به بیمارستان ها و کلینیک ها کمک کند تا نیروهای کار متخصص و ماهر را در این شرایط بحرانی در اختیار آنان قرار بگیرد.

آقای مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا گفته است که مهاجران، نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی در کانادا به نیروی کار مشغول خدمت در خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر بخش های خدمت رسان کمک زیادی می کنند. ما قدر شناس تلاش و فداکاری هایی که آن ها را در راه حفظ سلامت و نجات جان کانادایی ها و نیز ارائه کالاها و خدمات ضروری و حیاتی انجام می دهند، هستیم.

به گزارش Statistics Canada در سال 2017 – 2018 بیشتر از 11000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های کانادا در رشته های سلامت و درمان ثبت نام شده اند و این معادل 4% دانشجویان رشته های سلامت و درمان در آن سال است.

دانشجویان خارجی و کارفرمایان آن ها باید به دستورالعملی که وزارت امنیت عمومی و آمادگی در برابر وضعیت های اضطراری کانادا در رابطه با خدمات و مشاغل ضروری در اپیدمی ویروس کووید 19 (کرونا) منتشر کرده مراجعه کنند تا مشخص شود که کاری که دانشجو در حال انجام آن است، این امکان را به او می دهد که طی این دوره بحرانی بیش از 20 ساعت در هفته کار کند یا نه؟

لازم به ذکر است که این  وضعیت موقتی است و فقط تا روز 31 آگوست 2020 اجرایی خواهد بود.